Lokakuun herhiläiset, viikko 35

hui tuutia mikä mies.. Vähänkö taas repesin täällä :LOL:

Voi dogtorin pientä! Onneksi tuo yleensä menee nopeaan ohi, tuo pahin vaihe.
Meillä tuli noille silloin niitä rakkoja suuhun ja nieluun ja päänahkaankin..Varsinkin Ida rukalla oli aikanaan suukin täynnä rakkoja. Ei kiva tauti! Pikaista paranemista! :hug:
 
Heippattirallaa pitkästä aikaa...en oo ehtiny olee koneella paljoo ku on olt elämää ;) Ollaa käyty tutustuu Ellan hoitopaikkaan.Tänääkin itki vaan sielä,kai joteki vaistos et joutuu kohta jäämäänki sinne :/

maitotuotteista oon antanu sillon tällön rasvatonta maitoa ja hyvin uppoaa.Voiko muuten antaa kaalilaatikkoa? ku oliks kaalis jotain nitriittiä minkä takee ei alle 1 vuotiaalle?Entä pinaatti?Annoin tänää pinaattikeittoa..pakko totuttaa ku syövät päikkärissä kuitenkin laidasta laitaan kaikkea ruokaa.Nyt aattelin et rupeen tekee puuron maitoon.

hipkukka mihin tein poitsulla sitä ihottumaa tuli?Ellalle on ilmestyny kaulaan just semmosta punasta kuivaa länttiä/läiskiä.Oon miettiny onko ruuasta vai hikoileeko jotenki vai haalarin napista jotain nikkeli allergiaa...

tuutiksella on hienot kuvat...siun mieskös se siinä komeili? ;) :LOL: :LOL:

tinakenkätyttö miten tein polireissu meni? (vai kirjotitko jo siitä,en jaksanu viime pinoa lukee läpi :ashamed: )

sairastelijoille paranemisia :hug:
 
Herramunjestas :D , oottepa saanut tekstiä tähän uuteen hienoon viikkopinoon :) . Saas nähdä ehdinkö tänään lukeenkaan. Huomenna on koulutusilta ja mulla on vielä iso nivaska luettavaa |O .

Tässä välissä kumminkin Mamma3 pikaisesti, että avattua sain, kiitos :flower: . Saas sitten nähdä, koska seuraavaks ehtii ompeleen, jos en tässä kahden viikon aikana ehdi.

Ai niin ja menikös Dirlittan tänään töihin :eek: ?! Täytyypä ainakin selata, että ootko jotain ehtinyt kertoa päivästä, jos se töihin meno tänään oli... Huijuijui...
 
Voi Simppaa, vesirokossa :'( ! Sitäkin on niin monentasoista, toiset pääsee suht helpolla, toisilla hankalampaa. Toivottavasti meidän neitiin ei ehdi iskeä tuo tauti, 1v neuvolassa rokotetaan, oon jo reseptin lääkäriltä ajat sitten pyytänyt. Jaksuja Dogtorille :hug:
 
Tin oles hyvä, Fuzzien sisään laitan aina sen oman imun ja sitten 1-2 bambuimua, eikä se ole yhtään vaikeaa ;) Sinne kun törkkää vaan ja jos tuntuu että esim edestä valskaa niin seuraavalla kerralla laittaa imua enemmän eteen.

Luin kaikki jutut, mutta en ehdi kommentoida :( Päivä meni naapurin tyttöä hoidellessa ja ilta opetusharjoittelussa. Nyt töllön ääreen rentoutuun.

Lillastina tuhannet kiitokset :)
 
noh,onpahan sairastettu sit pois,vaikka pelottaakin hirveesti,en tiiä miks,muutama itkukin tullu jo tirautettua kun katsoo poikaa,on niin erinäköinen kun ihan turvoksissa on ja ai että säikähdin kun jalat sinerti pikkusen :( mä oon ihan hermoheikko aina kun poika on kipee..ja tällä viikolla olis tullu kaveri kauempaa käymään vauvansa kanssa,ois käyty vaunulenkillä,mutta eipä viiti tartutella muita..

pitää kohta pari kuvaa laittaa
 
Mä nyt näemmä vastaan osissa, toivottavasti ei haittaa ja voipi olla että jätän lukemisen tuohon kakkos sivulle. Mutta Mileko, meillä neiti saa meiltä synttärilahjaksi saman kuin nuo muutkin eli sellasen ristipistotaulun (jonka koitan tehdä kunhan ehdin :LOL: , noille aikasemmille se oli 1v päiväksi valmis), johon tulee nimi, syntymäaika, paino ja pituus. Neidin taulussa on musta hauskasti pupuperhe kävelyllä, äiti ja isä tulee perässä, edellä ajaa pyörällä esikoinen, keskimmäinen kävellen vetää pienintä kärryssä :heart: . Toiseks lahjaks saa 5v päiväkirjan. Jotta kohtahan mulla on täällä 4 päiväkirjaa kirjotettavana :LOL: :ashamed:

Tarjotaan ainakin perinteinen kermakakku yhdellä kynttilällä ja katotaan mitä muuta sit jaksais. Voileipäkakkua vois olla ja jos vaikka munkkeja innostuisin paistaan, kuivaakakkua ehkä jne. Voi jestas, ne kemut on ihan kohta sitten, kun töihin palaan, kukahan ne järjestäis :eek: . Mummuilta toivotaan vaan rahaa, sitä kun uppoo turvaistuimeen, valokuvaukseen, siihen vesirokkorokotteeseen jne.
 
Vip1 Meillä on jo aiemmin tullut ihottumaa maidosta. Samanlaisia länttejä kuin nytkin. Niitä ilmaantuu vähän sinne sun tänne, olkapäille, reisien sisäosiin, selkään, mahaan, leuan alle... Nämä tän hetkiset onkin ihan mysteereitä. Kalallekin tuo on ilmeisesti allerginen, mutta nyt ei tiedetä yhtään mistä nuo täplät on tullut.

Huomenna olis meillä taas lastenlääkäri ja ilmeisesti maitoaltistus. Täytyy siel kysellä noista täplistä. Allergiat on inhoja. Eikä sovi näin peruslaiskan ihmisen elämäntyyliin (liikaa vaivaa) :ashamed: :headwall:

Meillä muuten poika kävelee :eek: Viime viikolla otti ekat askeleet houkuteltuna ja nyt on alkanut jo ihan omasta aloitteestaan ottamaan askelia. Mitään huimia suorituksia nuo ei vielä ole, suunnilleen seitsemän askelta kerralla pysyy pystyssä. Täytyy varmaan kohta lähteä kaupoille ostamaan valjaat ja fleksi. En nytkään meinaa pysyä tuon pojan perässä, miten sitten kun kävelee... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
tuutiksella on hienot kuvat...siun mieskös se siinä komeili? ;) :LOL: :LOL:
No ei tosiaankaan :LOL: tää ois kuvaavampi :ashamed: Niin ja jos armas aviomieheni käyt täällä vakoilemassa mitä rakas vaimosi puuhaa.... tää on vaan ihan sitä omaa huumorias käännettynä toisin päin :D :LOL: :whistle:
 
1v-lahjasta Ei olla vielä kummemmin mietitty mitä ostetaan. Ollaan tosin ajateltu, että pitäskö tuolle alkaa keräämään jotain lelusarjaa (esim puinen junarata, dubloja tms,tms). Monessa on ikäsuositus 3vuotiaasta ylös päin, mut jos nyt jo alkais esittää toiveita suvulle ja vieraille, niin johan sitä olis kunnon kasa 3vuotiaana. Junarata ainakin on paljon kivempi, kun on kunnolla osia, eikä vaan paria pätkää. Ja se helpottas ihmisten lahjan mietintää, kun tietäsivät että joulu- ja synttäri lahjaks vois sitä sarjaa ostaa. Pitäs vaan valita joku, jossa olis eri hintaisia osia. Mut joo, saa nähä päästäänkö miehen kanssa yks mielisyyteen siitä mikä olis hyvä lelusarja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
höpö höpö minnee nukkumaan kukaan mee, ku en miäkään :saint:
pakko, taistelin likat just tunti sitten nukkumaan ja oon ihan naaatti. Mä en tajuu miks Emma ei suostu nukkumaan. Tänään nukkui varmaan yht. 1,5 tuntia päikkyjä eikä meinannu illallakaan käydä nukkumaan. Hitto mikä tuota vaivaa. |O |O

Joten kylläpäs menen nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
höpö höpö minnee nukkumaan kukaan mee, ku en miäkään :saint:
pakko, taistelin likat just tunti sitten nukkumaan ja oon ihan naaatti. Mä en tajuu miks Emma ei suostu nukkumaan. Tänään nukkui varmaan yht. 1,5 tuntia päikkyjä eikä meinannu illallakaan käydä nukkumaan. Hitto mikä tuota vaivaa. |O |O

Joten kylläpäs menen nukkumaan.
:kieh: Emmalla on sama tauti Kiian kanssa, nimittäin se etten nukkumaan käy vaikka silmät pyörii päässä
 
Moikkeliskoikkelis!!
Mun pitäs oikeesti olla jo nukkumassa,aamulla väsyttää kun pitää kammeta ittensä ylös ja lähtee kiikuttaan nuita ipanoita tarhaan.

1-v. lahjaks mä löysin sellasen kärryn missä on nuita megablogs palikoita,kärryä voi siis vetää ja työntää.. Meillä noita palikoita jo ennestään niin niitä saapi lisää tulla.Muuten kun ei oikein leluja ainakaan tarvii. Tänään "tilasin" Pessin kummitädiltä lahjaks talveks pipon ja hanskat. Eikä sitten minkään valtakunnan hajua mitä vois pyytää jos joku kyselee..
Aattelin kyllä että jos laittas noita joitan vanhoja leluja myyntiin,että vois pojat lahjojakin sitten joskus saada..jouluakin ajatellen.

Vesirokkoa ei tääläkään oo sairastettu,ainakaan mun tietääkseni..tosin yks epäily on kylllä että Peetulla ois ollu,ilman rakkuloita tosin.

Pessillä siis toi lääke on sitä Amorionia jota on ollu joka kerta aiemminkin korvatulehdukseen, 3ml 2xpvä. Aiemmin ollu vissiin 2ml,en oo varma..mutta onhan tuo nyt kasvanukkin pikkasen.

Häirittee kyllä edelleen tuo sunnuntai. Mun järkeen ei mahdu että tuon ikänen lapsi vois oikeesti nukkua noin paljon ja olla ihan niin umpitunnelissa kun Pessi oli..ihan siis totaalisen täydessä unessa! En ymmärrä edelleenkään... :/

Nyt tää painuu nukkumaan,täytyy lukkari tarkistaa mitä huomena koulussa ees on. Ja mimmonen päivä.Kiva kun on ihan mukana :LOL:
Eikä tullu kirjettä tänään :( no josko huomena... tai sitten puhelu.. odottavan aika on törkeen pitkä... ;)
 
Simpalle ja vanhemmille jaksuja! :hug:

krisu: Meille sanoi hoitaja että ei yleensä anneta alle 1vuotiaalle, mutta joskus lääkäri määrää niinkuin meille ja se on tarkoitettu jos sattuu tulemaan reaktio jostain.

Olin tänään ekassa vuorossa cittarissa ja jopas on pää täynnä uutta asiaa. Siis kierrettiin ja puhuttiin kaikkea vaan tänään. Huomenna mennään harjoittelemaan kassalle. Jännittää ihan kivasti jo :D Tosiaan kun ei mitään kokemusta myynnistä :D

Siis mun on pakko kertoa tää juttu, vaikka ei ole mikään lokakuisiin liittyvä, mutta mulle tuli vaan jotenkin niin hyvä mieli..
Oltiin tosiaan laivalla ja mun hyvä ystävä (joka auttoi meitäkin meidän pahimassa kriisissä joku aika sitten) taas pienessä humalassaan tunki johonkin pöytään istumaan ventovieraan pariskunnan kanssa. Aluks luuli että se nainen olis ollut sen joku lapsuuden kaveri :whistle: Mutta ei siis ollut. Kysy niiltä että mitä ne niin murheellisena siellä istuu, että saako hän piristää?? Ja höpötteli niille ummet ja lammet kunnes tuli ilmi että olivat tekemässä avioeroa. Paperit oli jo viety ja se nainen oli niin surullinen. No tää mun ystävä sitten alkoi niille puhumaan ja se mies (hänen aloitteestaan eroa tehtiin) kuunteli ja kuunteli. Mun ystävä kertoi omasta kokemuksestaan mitä voi sattua 12v suhteen aikana esim. toinen rakastuu johonkin toiseen jne ja miten siitä voi selvitä jne.
Aamulla nähtiin se nainen marketin edessä ja kertoi että olivat puhuneet rakentavasti koko yön ja hymyilikin jo. =)
Mun ystävä oli antanut numeronsa tälle naiselle humalapäissään ja tänään tuli viesti: Avioeropaperit on vedetty pois! Ja tää mun ystävä ja tää nainen näkevät kahvin merkeissä tällä viikolla. Siis mulla meni ihan kylmät väreet, kun kuulin tuon :'( :D
Siis voiko käydä noin että ventovieras ihminen tuppautuu pöytään istumaan ja kyselemään saako vähän piristää ja lopulta juttelee siinä aikansa ja eropaperit vedetään sitten pois ja asiat ehkä selviää?! :D Ja siitä naisesta voi tulla mun ystävälle hyväkin ystävä =) Jotenkin niin liikuttavan ihanaa :D
Mun ystävän pitäis alkaa parisuhdeneuvojaksi, kun saa kaikki ukot kuuntelemaan aina! B)
 

Yhteistyössä