~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

uni-hki meinkin potsulla alkaa vissii olemaan tukalat oltavat, nyt viimosen viikon aikana on liikkeet alkanu tuntuu tosi inhottavilta, ihan kun ois alien mahassa joka koittaa päässä ulos. Viime yönä näin unta, että käsi tuli läpi mahasta :x Lisäksi miulla melkein koko ajan tuntuu siltä et maha repee jostain kohtaa, vaikee uskoa että se antas yhtään lisää periksi tuolta sisältä päin vaikka kymmenisen viikkoa vielä ois jälellä...

Menhit ja MR. Hyde 32+1 :heart:
 
Elähän Menhit kymmentä viikkoa pitele. Lähes samassa ollaan ja kyllä aioin saada ulos jo kuuden viikon päästä :). Minulla myös tunkua mahassa. Ängetään joka suuntaan ja välillä aika kipeästikin. Jäseniä yrittää työntyä vatsanahan läpi.

Katsoin vanhaa neuvolakorttia pojilta. Rv. 32+6 painoarviot 2140 ja 2000 g. Yhteensä aika lailla, vakka pieleen menikin toisen osalta. Miten ne oikein silloin mahtuivat.

Ja käsi kipuilee. Eikä anna nukkua.

Discovery 32+0
 
FB-ryhmä perustettiin niihin aikoihin kun sekä täällä että tuolla kerhopuolella oli feikkejä liikenteessä... Mutta pienempi se feikkiyden riski tietysti FB:ssa on kun esim. täällä siellä omalla nimellä ja kuvalla kirjoitellaan. Olisi aika kurjaa jos vaan Feissipuolella keskusteltais että on vaikka pieni keskonen syntynyt ja sit täällä ihmiset kyselee että what mitä missä... Eihän tällä foorumilla olis sitten paljonkaan funktioo enää...

Siihen miten aktiivinen pitää olla on vähän vaikea ottaa kantaa mutta itse en osaisi asettaa mitään "kirjota näin- ja näin paljon niin pääset mukaan" tai "mahakuva on pakollinen"... Facebook-ryhmässä on toivottu sinne Esittely-osioon jonkunlaista eeposta omasta perheestä jne. ja niitä on kyllä ollut kiva lukea.

Mikään valioryhmä se ei tosiaan ole et siitä ei kannata kenenkään mieltään pahoittaa... :) ja se on suljettu yhteisö johon kommentoinnit, liittymiset ja kuvanlisäykset ei näy kenellekään fb-kavereille.

Summa summarum; minun puolesta kaikki vaan mukaan ketkä halajaa!

Tukalat oltavat on täälläkin ja vauvaa täynnä aivan koko maha. Liikkumatila alkaa olla vähissä ja poikaparan lemppariharrastus on kyljen kääntäminen puolelta toiselle... Saa nähdä miten kauan mahtuu akrobaattioimaan. Kunhan ei innostu enää istumaan!! RT:ssa jo sen verran kauan viihtynyt.

Tää helle meinaa kyllä viedä viimeisetkin puhdit, ja vaikka asteita olis vaan jotain +25 niin siihen kun lätkäistään 80% kosteusprosentti päälle niin hikeä virtaa litroittain ja paidan saa vaihtaa sen 6 kertaa päivässä... Todella viehättävää olla kokoajan nihkeä ja mä ainakin haisen ihan mieheltä, kiitos hormonien. :$

Nyt aamupalalle, paistoin sämpylöitä ettei vahingossakaan pääse kämppä ainakaan viilenemään!

mama-L ja Poikanen 32+6
 
Kans tosta fb ryhmästä kommenteeraan.
En tosiaan oo täällä kauheasti kirjoitellut tuon facen ryhmän tultua. Täällä oon käyny lukemassa harvase päivä mutta facessa musta jotenkin helpompi kirjoitella ja kommentoida muitten juttuja.

Mutta nyt kun kerran kirjauduin niin niitä kuulumisia =)
Maha kasvaa täällä ihan hirmuista vauhtia! tuntuu välillä peilistä katsoessakin ihan kummalta että noinko se on jo iso. Painoa ei ole onneksi tullut kuin se n.4 kg koko aikana. Mahan kasvun myötä kaikenlaiset liitoskivut on alkaneet ja tunnenkin itseni ihan ankaksi kun tuolla vaapun eteenpäin.

Jouduin alkuviikosta käymään TAYSsissa tarkastuksessa verenvuodon takia. Selvisi että verta tihkuu verisestä kohdunsuusta, eli mitään hätää ei ollut. Paikat oli tiukasti kiinni ja kaulaa 4 cm jäljellä =) Ultralla katsoivat nuo ja siinä samassa sain painoarvioksi 1,3 kg viikolla 29+1 eli hyvin keskikäyrillä mennään!

Enää olisi kaksi viikkoa töitä ja sit loppuu tämän kesän kesähommat ja koulun penkki kutsuu vielä syksyksi. Onneksi ei ole kuin pari kurssia suoritettavana ja lopputyön viimoiset rutistukset niin pääsee varmasti pikkuhiljaa valmistumaankin.

Mutta nyt hauskaa sunnuntaita kaikille!

Ulla ja pikkuruinen tyttönen 29+5
 
Fb-keskusteluun.. Itse olen vain muutaman satunnaisen viestin koko kaksplussan keskusteluissa kirjoittanut. Taustalla olen kuitenkin jo hyvän aikaa ollut ja innolla lukenut muiden viestejä. On vaan tuntunut, etten viitsi enää "kesken kaiken" tulla mukaan vaikka se on alkanut kyllä jo houkutella.. :) Fb tuntuisi tosiaan ehkä helpommalta seurata ja kirjoitella, kun siellä muutenkin tulee oltua, mutta jos sinne pääsy kerta vaatii paljon kirjoitteluja saan pistää aika töpinäksi :D

Nyt jälkeenpäin kyllä harmittaa kovasti, etten aikanaan heti alusta alkaen tullut mukaan kirjoittelemaan.... Jos sitä nyt sitten rohkaistuisi...?

Pirkkikselle ja Pokermamalle lämpimät onnittelut myös täältä ja hurjasti voimia ja jaksamista! :flower:

Lintunen- 30+3
 
...pitkästä aikaa.

Josko sitä tosiaan yrittäisi aktivoitua kirjoittelun suhteen. Taustaillut olen ahkerasti ja lukenut teidän kuulumisia, mutta jostain syystä omien kuulumisten kirjoittelu on jäänyt vähemmälle.

Suuren suuret onnentoivotukset Pirkkikselle ja Pokermamalle syntyneistä vauvoista, toivottavasti teille ja teidän pienokaisillenne kuuluu hyvää!! :heart: :heart:

Omaan (venähtäneeseenXD) napaan kuuluu hyvää. Koko raskausaika alun väsymyksen ja huonon olon jälkeen on sujunut vallan mainiosti ja välillä tunnen itseni jopa parempivointiseksi kuin "normaaliolotilassa" :D Maha on viimeviikkoina kasvanut valtavasti, mutta painoa koko raskausaikana on tullut vain 5kg(vaikka suklaalevyjä on tullut tuhottua huomattavia määriä... :p ) Kahdessa kunnan tarjoamassa ultrassa olen käynyt, sukupuolesta ei tosiaan ole tietoa, mutta vahva poikaolo on kyllä aika pitkään jomotellut takaraivossa.

Isommat tarvikehankinnat alkaa olla tehtynä. Vaatteita ei ole tarvinnut edes paljoa ostella, kun miehen sisko on kantanut niitä meille niska vääränä :) Mutta toki muutama vastustamaton pikkubody on kaupasta käteen jäänyt. Muutama viikko vielä töitä ja sitten saan alkaa pesemään vaatteita ja laittaa kaiken valmiiksi odottelemaan vauvan tuloa.

Facen ryhmä kiinnostaisi kyllä meikäläistäkin...Tosin täällä käyty keskustelu aktiivisista ja ei-niin-aktiivisista kirjoittajista sai miettimään omaa pääsyä ryhmään. Niin kuin moni muukin on todennut, että siellä tulee hengailtua useammin ja voisi olla aktiivisempi siellä, myös omalla kohdallani saattaa olla näin. Jokseenkin tietoisuus siitä, että kaikki pääsee lukemaan tätä palstaa on himmaillut omaa kirjoittelua. Mutta täytynee varmaan alkaa häiriköimään pikku prinssiä(ja olikohan vielä joku muukin?) yksityisillä viesteillä.

Mukavaa sunnuntaipäivää joka mammalle ja masuasukille!! B)

Lupo 32+1
 
Sunnuntaita mammat!

Ja poksista poks.. 31+0 :heart: Aika pitkään on jo jatkunut symbioosi masuasukkaan kanssa..enää ehkä 9 viikkoa jäljellä.. :)

Täällä alkaa todenteolla mennä hermot tähän kuumuuteen.. mitään ei viitsi tehdä, kun läkähtyy. Musta on tullut oikee nettiaddikti, kun kaiket päivät tulee vietettyä aikaa netissä pöytätuulettimen edessä. Pelkkä hellesäätiedotusten näkeminenkin saa jo aikaan itkuraivarit. :( Odotan niiiiiin innolla jo syksyä!!!

Täälläkin alkaa jo tukala olo olla muutenkin ja vauvasta huomaa, että pyöriskelee siihen malliin, että ahdasta silläkin alkaa jo olla. Potkut ja pyörähdykset tekee ihan kipeää. Välillä ihmettelen, miten tuo enään mahtuu kääntymään raivotarjontaan, kun niin tuntuu kotiutuneen masuun perätilaan..

Heikulle tsemppiä! Onneksi sait troppeja, toivottavasti ne nyt auttais! :hug:

Fb:stä itsellä sama juttu, kun monilla muillakin, että naamakirjassa tulee enemmän ehkä kirjoiteltua ja ennen kaikkea kommentoitua muiden juttuja ja kuvia. Silti tämä 2+ puolikin on meikäläisellä melkein päivittäisessä luvussa.
Minun puolestani tervetuloa kaikki vähänkin aktiiviset myös fb:n puolelle! :)

Taidan tässä jatkaa hikoilua..
Koittakaahan jaksella hyvin!!

Minkuli ja "ei niin pikkuinen heppu enää" 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
Sitä piti vielä laittaa, kun kävin uteliaisuuttani marraskuisissa katselemassa vauvauutisia.
Siellä valitettavasti suurin osa kirjoittelijoista on ihan pihalla, kun Facebookissa on kirjoiteltu vauvan syntymisestä.. Toivonkin, että meillä osattaisiin ns. pitää erillään asiat, ettei tule miljoonia kirjoituksia "en ole fb-ryhmässä, kertokaa mitä on tapahtunut?!" Silloin viimeistään tulee inside ja outside olotilat. Mutta, tuolla fb-ryhmässä taitaa olla jo 50 jäsentä, joten ei se ihan piiri pieni pyörii ole enää..

Bubbeli
Hih, täällä myös yksi uteliaisuuttaan teidän pinoa silloin tällöin lueskeleva. On niin mukava lueskella, kun kuukauden vain menette edellä ja näkee, miten nopeasti ne viikot kuluvat ja mitä ehtii tapahtua.

Mutta siis, tosta fb-ryhmästä.. meillä tosiaan tosi ikävä juttu, että olemme suurin osa vieläkin ihan pihalla, että mitä oikeasti on tapahtunut. Fb-ryhmäläiset vain tietävät koko tarinan. Joten meillä marraskuisissa juttu on näemmä mennyt siihen, että inside-piiri pyörii fb:ssa.
Mutta ymmärrän sen kyllä, sinne on paljon mukavampi kirjoitella, kun on suljettu ryhmä.

Tsemppiä jokaiselle loppuun ja onnittelut jo vauvansa saaneille!

suhveli marraskuisista rv 27+5
 
Moikka!

Huih, toivottavasti pieni marraskuinen voimaantuu ja pärjää. Kyllä aika kovin koskettaa, kun tällaista tapahtuu. Itse en ehkä vieläkään käsitä, että mun vatsassa oikeasti on pieni ihmisen alku :heart:

Kävin myöskin uteliaisuuttani lukaisemassa marraskuisten pinoa, ja todellakin harmittelen tuota fb-ryhmän aiheuttamaa jakoa. Toivottavasti meillä ei mennä siihen. Jos joku jotain kirjoittelee fb:ssä, niin toivon, ettei kukaan tule sitä tänne mainostamaan, että "fb:läiset, käykääs lukemassa". Pysykööt ne jutut sitten siellä... Ja mitä tulee meidän pinon fb-ryhmään, niin minäkin, vaikken vielä ole siihen liittynytkään, olen ymmärtänyt, että se perustettiin juuri siksi, että täällä oli feikki-hässäkkää.. Samoin kai perustettiin kerho, mutta onkohan se jo vähän kuihtunut? Itsekin ajattelin liittyä fb-ryhmään, koska turhan moni tietää minun kirjoittelevan täällä, siksi en kovin henk.kohtaisia asioita täällä enää viitsi jakaa.. No, oma vika, mitäs olen kertonut täällä kirjoittelusta ja paljastanut sellaisia tietoja, mistä voi laskea 1+1 ja tietää kuka olen...

Eilen olin kaverin synttäreillä ja meni kyllä niin överiksi syömiset kuin vain ikinä voi... Iltapäivästä yöhön tuli koko ajan jotain putattua suuhun, vaaleaa leipää, kakkua, pitsaa jne. Ja tänäänkin aamu alkoi samoissa mässäysmerkeissä. :ashamed: Eihän siinä muuten mitään, mutta ei taida tehdä hyvää, kun on tuo rd...

Liikkeet alkaa tekee kipeää täälläkin. Eilen aamulla ja päivällä olin jo hieman huolissani, kun ei pikkuinen tuntunut liikkuvan juuri mitään, mutta kyllähän sitä virtaa sitten olikin illalla vaikka kuinka. Varmaan osin sokeripitoisen ruokavalioni ansioita... köh.

Hiki valuu tässä koneella istuessa. Mun puolesta sais sataa vaikka vettä koko ajan, olen niin täynnä tätä hikoilua! Argh.

Jaksamista helteisiin ja hikoiluun :wave:

Heilo ja pikkuinen 33+0 (vai mitä se oli....)
 
Tiedän että ittellä jäänyt kirjotuksen vähemmälle tossa keväällä ja kesän alussa kun mökillä niin paljon oltiin eikä nettiin päässy kun ei siellä mitään yhteyksii oikeen oo eikä olla viellä mokkulaa hommattu. Kovasti yritän nytten päästä kirjottelemaan ja tutustumaan uusiin ihmisiin ja ei kaveritkaan pahasta oo kun niitä ei liikaa voi olla.

Harmi että näinkin aikaisin alkaa marraskuisiin vauvoja tulla ja ois kiva jos lapset pääsisivät kasvaa loppuun asti rauhassa. Onneks tänä päivänä kummiskin laitteet on jo sen verran kehittyny että monet ennen aikasesti syntyneet selviää ja saa vähemmän vammoja mitä joskus aikaisemmin.

Tiukuliina ja tinttaralla 30+2
 
Discovery Mie oon ikuinen pessimisti tän asian kanssa, en vaan osaa ajatella että tääkää syntys ilman käynnistystä :D Lapsen vahtikin tulee kaupunkiin vasta rv 42+0 :saint: Tosin oon mie varajärjestelyn tehny kaiken varalta :D
 
Hellurei vaan taas!
Mä näin viime yönä ekaa kertaa unta synnytyksestä ja siitä tuli vähän ikävä olo. Oli niin todentuntuinen ja ihan samat fiilikset kun esikoisen synnytyksessä,ihan niillä loppumetreillä. Toivottavasti se ei kuitenkaan antanut viitettä mihinkään tulevaan, jaiks! :kieh:

Hiki tosiaan virtaa aika surutta, puuteria ei oo viittiny enää laittaa muutamaan hetkeen ollenkaan. Noh, kaikkihan tietty joutuu sanomaan että me odottavat äidit hehkutaan, joten koitetaan elää siinä valheessa :LOL:

Mä jo melkeen luulin eilen illalla että tää Tirppi vihdoin meni raivotarjontaan mutta tais olla vaan toiveajattelua. Joka tapauksessa, niin kovin väänsi mahassa että kyllä varmaan nahka ja kohtu oli kovilla. Tila alkaa siis loppua täälläkin mahassa. Eilen olin kylässä missä oli semmonen 2,5kk ja 4kk vanhat pojat, oli kyllä aika ihanaa sylitellä ja jo etukäteen ajatella mitä tuleman pitää. Ja kuinka suuri ero puolessatoista kuukaudessa on, toinen vaan möllötti ja toinen hymyili ja yritti elehtiä takaisin. Lutunat pojat olivat :heart:

Nyt tekemään esikoiselle ruokaa, palataan!
 
Täälläkin hikoillaan, kun ilmanlämpöpumppu meni eilen rikki prkl. Huomasin muuten että mullahan menee tosiaan nuo viikot täysin kalenterivuoden viikkojen kanssa ýksiin. Nyt mennään viikkoa 32 ja ole 32:lla viikolla. Kätevää, ettei tarvitse muistaa niitä. :D

Täälläkin on nivuset alkaneet aukeamaan. Aikaisemmin kuvatut sähköiskut kuvaavat kyllä tuntemuksena noita oikein hyvin. Inhottavia ovat ja koiran kanssa lenkillä tulivat.

Mulla olis sitten 2 viikon saikun jälkeen huomenna töitä. Huh huh. Hiki tulee pelkästä ajatuksestakin. Mutta yritän mennä mahdollisimman rennosti, perehdyttää tulevan työntekijän ja jäädä saikulle KUN supistelut taas töissä alkavat. Eli luultavasti kolme päivää töitä ja sitten jään saikulle 2 viikkoa ennen äitiyslomaa. Kertokaahan mammat miten te olette saaneet saikulla ajan kulumaan? Mä en hirveästi viitsisi kaupungilla pörrätä saikulla, enkä siihen kyllä pystyisikään. Mutta tekemättömyys saa mun mielen ainakin apeaksi, sitten tulee syötyä ja herkuteltua liikaa kun vaan kotosalla on. Kiloja nyt siis + 18! Jes! Onko muita "kakskymppiä rikki että heilahtaa" lihottajia?

Pirkko 31+6
 
huonosta olosta ja väsymyksestä. sama juttu täällä. usein jossain vaiheessa iltapäivää tulee kuvottava olo ja kamala väsymys. siihen kyllä taitaa ruoka auttaa usein että lieneekö jotain siihen liittyvää. tai sitten helteet vaan väsyttää.

facesta. musta taas tuntuu siltä että mielummin kirjottelen täällä nimettömänä kun facessa. vaikka se on suojattu ja suljettu ryhmä niin jonain kauniina päivänä tulee taas jotain hämminkiä tai muutoksia ja tekstit on kaikkien nähtävillä. tai onhan ne oikeastaan tavallaan nyt jo, ei vaan tavallisten käyttäjien. toisaalta haluaisin lukea kuulumisia sieltäkin kun useimmat taitavat sillä puolella enemmän kirjoitella mutta kyllä tämä foorumi on ehkä mun juttu. toivottavasti kaikki jutut ei siirry sille puolelle :eek:

mama-L joo on niin hehkeä olo kun hiki valuu jatkuvasti ja tosiaan haisee aika miehekkäältä :LOL:

mulla alkaa nyt aina välillä kolista että tässä tosiaan aletaan olla loppu suoralla. kovin hämmentävä ajatus :D

Sofiia 29+5
 
täällä menee kyllä varmasti tuo 20kg rikki ennen kuin poju vaivautuu ulos tulemaan.

Mä olen muutaman kerran nähny vauva unia mutta niissä ollaan oltu aina neuvolassa ja koko ollaan arviotu, lapsi on joka kerta pulpahtanut ulos johonki altaaseen. Neuvolan täti on aina todennut että kyllä se on jo "täyskasvuinen" ja sitten sanonut että no laitetaanpa nyt kumminkin takaisin kasvamaan. Tässä kohtaa olen aina herännyt paniikkiin että en minä enään halua sitä takas kasvamaan vielä isommaks jos se kerta on jo 4kg.

Harmi että nyt kun on ensimmäistä kesää oma piha niin siitä ei voi nauttia niin paljoa kun on raskaana ja tää kuumuus ahdistaa. No kun vähän viilenee niin sitten rupeen taas pyörimään ulkona ja sisällä nököttäminen saa riittää.

Huomenna pitäisi taas raahautua töihin, ei vois vähempää huvittaa. Tosin ei tässä enään kauaa ole kuin äitiysloma alkaa, joten eikähän se mene purren hampaita yhteen vaan, teen työt ja pyrin olee sanomaatta parille tyypille töissä pahasti kun palaa pinna niille.

Vois vaihteeks rupeva katselemaan noita alkuviikosta nauhoitettuja ohjelmia.

Uni ja Poju 33+3
 
Mä kans mielellää facebookin ryhmään liittysin, kun tosiaan jos aika ei oikeen meinaa riittää koneella istumiseen ni facessa käyn enkä muualla sit. Mä en oo kyllä ees kauaa tänne kirjotellu ku vasta rekisteröidyinki, mut oonha mä siihe nähe tänne kuitenki iha hyvi kirjotellu. Pitää laittaa yksityisviestii kohta et jos sinne pääsis :)

Mä oon tässä vähä epäilly et vauva siirty perätilaan ku liikket tuntu pari päivää aika alhaalla, nyt ne taas tuntuu ylhäällä et liekö tuo sielä vielä mahtuu vaihtelemaan asentoaan.. Tai mahtuha tuo esikoinenki todistettavasti kääntymään perätilasta raivotarjontaan rv 37, ku painoarvio oli 3200g :D

Mulla on sit jotenki omalaisesa kroppa kaiketi ku en mä näillä kuumilla erikoisemmin hikoile, mutta muuten kyllä pyörryttää eikä jaksas mitää tehä.. Että kyllä täälläki viileitä ilmoja ootellaan. Niin ihanalta tuntunu ku välissä ollu jotai viileempiä päiviä ja jaksaa pojan kanssa touhuta ilma että pitää pyörtymistä pelätä.

MissHappy rv 31+6
 
Pirkko23 Itse oon ollut saikulla jo kesäkuun puolesta välistä asti. Aluksi supistelujen vuoksi, mutta nyt muista syistä, reissusta sain nimittäin matkamuistoksi salmonellan :p Ja ravintola-alalla kun olen niin en töihin saa mennä, olen siis virallisesti nyt työstä pidätetty. Ja näyttäisi vähän siltä, että töihin en enää ehdi palatakaan..

Mutta siis, ajan olen saanut hyvin kulumaan! Esikoista tosiaan odottelen, joten kotona ei mikään nyt pidättele. Miehen kanssa on reissattu ympäriinsä; paljon vietetty aikaa vanhempien luona, moikattu kauempana asuvia ystäviä ja kesämökkeilty. Itse asiassa kotona ei ole juurikaan ennätetty olla, joten nyt tuntuu aivan mahtavalta kun saa rauhassa täällä viettää aikaa eikä "tarvitse" lähteä mihinkään! =)

Jos siis vaan mahdollista ja kroppa sallii, suosittelen ystävien ja muiden moikkailua. Itse olen tullut siihen tulokseen, että kohta sitä saa kotona viettää melko paljon aikaa joten nyt käymään muualla kun kerta pystyy. Kotona taas hyvät leffat, kirjat ja lehdet on hyvä konsti ja näillä nettipalstoilla saa myös aika hyvin kulutettua aikaa...... :D Ja jos on näppärä käsistään, niin saikullahan on hyvää aikaa pikkuiselle tehdä jotain ihanaa ja suloista. Toivoisin niiin kuuluvani tähän joukkoon.......

On se kyllä hurjaa miten aika vierähtää.. Tässä alkaa viikot kohta kulua loppuun ja sit on menoa :) Hassua varmaan, mutta minä aika kovasti jo odotan synnytystä! Autuaan tietämättömänä siitä kaikesta kivusta ja tuskasta :D Mutta täytyy kyllä ihan sanoa, että olen pettynyt jos mistä syystä vain päätyy sektioon.. Tietysti tärkeintä on, että pikkuisella on kaikki hyvin ja jos se sektiota vaatii niin ei siinä mitään mietittävää ole, mutta jos itse saisin päättää niin alateitse kyllä haluaisin puskea. Nyt vaan tyyppi taitaa viihtyä perätilassa, joten kääntymissuostuttelut jatkukoon...

Lintunen 30+3
 
Facebook ryhmän on perustanut pikkuprinssi ja minut hän siihen otti "valvojaksi" että saataisiin esim ryhmä kutsut hoidettua kivasti ilman ruuhkia...

Aktiivisuus on ollut kriteerinä nimenomaan näiden "feikkien" pois kitkemiseksi! Tää pino on ollu olemassa jo tammikuusta lähtien täällä 2+ puolella osa on heti sillon alkanut tulla toisilleen tututksi... Osa on tullut mukaan matkan varrella ja on tosi ymmärrettävää, että näin on, ei kaikki halua heti mukaan vaan odottelevat "turvallsia viikkoja" tai jtoain muuta... Osa haluaa pinoutua vasta taustailtuaan ja niin edespäin, me ollaan kaikki erilaisia...

Haluamme, että kirjottelijat olis Facebookin puolella tuttuja, että kaikkien olisi turvallista ja "helppoa" kertoa omista asioistaan siellä! Osa jutuista on kuitenkin todella henkilökohtasia... Siksi sinne ei oteta vain muutaman viestin kirjottaneita henkilöitä, koska pelkona on, että he ovat näitä "feikkejä" tai tulevat vaan urkkimaan kuvia tms. Ei meillä ole mitään "monta viestiä täytyy kirjoittaa"- limittiä vaan vähemmän kirjottaneista pohditaan yhdessä pikkuprinssin kanssa miten toimitaan...

Toivon ettei kukaan loukkaannu tästä ja ainahan voitte vaikuttaa omaan aktiivisuuteenne kirjottelemalla useammin! Kyse ei nyt ole mistään sadoista viesteistä vaan siitä, että tullaan tutuksi kaikki keskenämme! Hyvä, että asiasta saadaan aikaan keskustelua!

Tosiaan jos haluaa mukaan niin yksityisviestiä minulle tai pikkuprinssille niin laitetaan kutsua! Itselläni on ollut käytäntö, että lisään lähettämällä kutsun sähköpostiin, pikkuprinssi muistaakseni lisää kaveripyyntöjen avulla. (en ole varma? )

Laitattehan viestiä sitten vain jommalle kummalle, koska jos kutsut laitetaan tuplana niin Facebook alkaa sekoilemaan ja sitten liittymistä ei pysty tekemään... Emmabellaa yritimme saada ryhmään varmaa nmonta viikkoa, mutta Facebook ei antanut kirjotella kommentteja??

Lara- ja Väkkärä rv34+3
 
Facesta Ja juuri sellaista yritämme välttää että tulee tänne esittäytymään ja facen puolellakaan ei kirjoita ollenkaan!

Aktiivisuus Voin ainakin itse sen myöntää ettei kesällä ole kerennyt täällä kirjoitaa. Mutta eipä ole tullut koneella muutenkaan niin paljoa vietettyä. Facessa olen itse kyllä paljon aktiivisempi!

Liinailusta Mä tykkäsin sillon esikoisen kanssa käyttää liinaa..

VÄSY VÄSY VÄSY!!!

Mulla menee ihan koko ajan hermot miehen kanssa AAARRRGGGG!!! Huomenna onneksi pääsen hierojalle hetkeksi :)

Pikku prinssi 30+2
 
Huomenta. Tänään pitäis sitten soitella siitä ihonäytteestä naikkarille ja khks:ään.
Luin muuten, että 71 prosenttia tästä kärsivistä ovat saaneet poikalapsen :D Eli on poikavauvojen odottajien tauti.
Unohdin mainita että paikat oli mulla sen verran auki että sinne mahtui melkeen kaksi sormea, en kuiteskaan saanut lepokieltoa, tai muuta jotenka tänään siis tiedossa ankaraa silittämistä ja vaatteiden pesua, eilen siunaantui hurja kasa vauvanvaatetta joka nyt pitäis pestä ja silittää ja tietty moneen kertaan hypistellä :p Tässähän tää päivä siis meneekin mukavasti, ellen jo tänään sit pääse antamaan tuota ihonäytettä, khks ainakin vissiin ottaisi mut tänään mut en sit tiiä. Tietty mitä nopeemmin, sen parempi mulle vaan.
Mulla muuten turpos etusormi yön aikana niin etten saa sitä koukkuun olleskaan, sykkii ja kuumottaa kokoajan, mikähän tauti siihen nyt vuorostaan iski sit :LOL:

Heidi ja Mörkky 33+5.
 
Huomenta!

Heikulla ei siellä hyvä heilu! Voimia koitoksiin!

Mulla alkuraskaudessa on aina niin vaikeaa, että tuntuu henki lähtevän. Loppua kohti olotila paranoo, paikat on kun ensisynnyttäjällä ja kaikki arvot priimaa :D Saa tietysti olla onnellinen, että tykkäävät asua masussa loppuun asti, mutta joku pikkurissaus sais tulla, että pääsis katsomaan riikkistä ultravekottimella :whistle:

Täällä pikkuinen mahtuu mylläämään vielä ihan miten vaan. Pyöriikin monta kertaa päivässä perätilan ja raivotarjonnan välillä. Meidän vauva ei ole kyllä rauhottunut yhtään. Vetää rallia yötä päivää :)

Pikkutyttöjen kanssa pitäis lähteä syksyn ekaan kerhoon. Kitisevät tuossa taka-(ja etu-) vasemmalla, eli täytynee siirtyä palvelutaajuudelle.

Mukavaa päivää,

Noora ja Vilja 29+6

 
Nopea merkkaus/ päivitys..

Tänään alkaa viimeiset kaksi viikkoa töissä, ihanaa! Sijainen aloittaa kanssani tänään, eli pari viikkoa täsä nyt perehdytystä ohjelmassa.

Paino on pudonnut nyt noista viime viikon hurjista nousuista jo 1,5kg, eli taas saa olla rauhallisin mielin. Mitä lie ihmeellistä turvotusta ja huonoa oli tuo pe-la. Yöks. Sormien nivelet kyllä särkee edelleen ihan järkyttävästi, niistä täytyy valitella neuvolassa viikon päästä. Tosi kivulias vaiva!

Tsemppiä kaikille uuteen työviikkoon kaikille, jotka vielä uurastavat masujensa kanssa. ;)

Nappula-10 31+2
 
no nyt olisi kesäloma lapsilla ohi, hyppäsivät niin reippaina koulubussiin! Ihmeen hyvin meni koko kesä poikien "pyöriessä jaloissa" Nyt kun vaan itse jaksaisi vääntäytyä pajalle yhtä reippaasti, niin hyvä...

Palstalla on tapahtunut taasen kuukauden sisään hirmuisesti - onnea Pokermama Irmeli-neitokaisesta :heart: ja muille h-hetkeä liian aikaisin odottaville jaksamista.


Omaan jo hieman pullahtaneeseen napaan kuuluu tasaisen hyvää. Vauveli kasvelee vissiin oivasti - maha on mielestäni himpun isompi kuin aiemmin, mutta kun katsoin vanhoja äitiyskortteja, niin sf- mitoissa mennään samassa kuin toisen odotusaikana. Viime viikolla oli neuvola ja silloin 31+6 sf-mitta näytti 28. Ja pikkuinen oli vihdoin kääntynyt oikein päin! Alkoi jo hieman ahdistaa ylämahaa se pään pyörittely.

Muuten kaikki menee aikasta samalla kaavalla kuin ennenkin, vielä vaan pitäisi venyä aika suureen työrupeamaan. Vähän jänskättää tuleeko kiirus ja pysyyhän masu-asukki mahassa vielä siihen asti... Uuden malliston lanseeraus tapahtuu syyskuun puolessa välissä - seuraavat kaksi viikkoa olisi hektisimmät ja aika rankkaa fyysistä työtä. Mutta eiköhän siitä selvitä! Tosin on pitänyt jo alkaa ottamaan päiväunia, sen verran voimille välillä käy.

Mammoille ja vatsoille oikein hyvää vointia - nauttikaa näistä hieman viileämmistä keleistä, jotka jo hieman tuoksahtavat syksylle =)

sannri ja mahassa myllääjä 32+5
 
Sofiian kanssa olen toistaiseksi samoilla linjoilla: facebookissa kyllä olen kirjoilla, mutten ole ihan varma haluanko tulla sinne kirjoittelemaan. Tämä anonymiteetti sopii minulle hyvin. Facessa en mieluusti kirjoita esim. terveysasioista, joista taas täällä uskallan nimimerkin suojissa kirjoittaa. Eipä minua sinne varmaan vielä otettaisikaan, koska kirjoitan vain noin kaksi kertaa viikossa kuulumisia. Katsotaan nyt, jos mieli muuttuu jossakin vaiheessa. Tietysti on hiukan ikävää, jos tämä kaksplus on vain sivujuonne tapahtumarikkaamman facen rinnalla.

Kävin taasen labroissa tänä aamuna. Torstaina kerrotaan maksa- ja sappihappoarvojen tilanne. Viimeksi alat oli alkanut nousta, mutta sappihapot olivat vielä normaaleissa lukemissa. Se on nyt sitten tätä labrassa ravaamista joka viikko raskauden loppuun saakka. Ei se pistäminenkään kivaa ole, mutta kaikista pahinta on se kymmenen tunnit juomattomuus. On tosi vaikea nukkua, kun kieli liimautuu yöllä kitalakeen. :headwall:

Paino on pysynyt nyt tosi pitkään kutakuinkin samassa. Karppaus toimii tehokkaasti painonnousun hillitsijänä. Paino on noussut nyt noin 7,5kg. Yritän pitää loppuraskauden painonnousun noin 2 kilossa. Viimeisen kahden kuukauden aikan paino on tosiaan noussut vain noin 1,5 kiloa, joten näyttäisi siltä, että tavoite voisi olla saavutettavissa. Raskausdiabeteksen vuoksi maltillinen painonnousu on kohdallani hyvä asia.
 

Yhteistyössä