~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Facesta : Mä hengaan siellä ja täällä varmaan yhtä paljon :snotty: Mut ei mulla varmaan riitä aika molempien kirjotteluun.Täälläkin tulee luettua monta kertaa päivässä mut harvemmin sit kirjottelen.Ehkä loppua kohti on tihentynyt. Ja nyt kun on saikulla niin on enempi aikaa.

Mä lähen puoliltapäivin sin ultraan.Laskin tossa että se on viides kerta kun pääsen kurkistelemaan vaavelia :heart: Toivon että hää nyt olisi siellä oikeinpäin ja kaikki muutenkin ok.Itellä on kyllä luottavainen mieli :)

Mäkin käyn välillä lukemassa muiden pinoja..Elokuunpinoa luen välillä kun ne vauvauutiset on aina niin ihania!!! :heart: Ja marraskuisiin oli jo syntynyt pienen pieni.Voimia sinne! :hug:

MUKSU 33+1
 
Jopas heikkua koetellaan...

Omassa navassa ei ihmeitä,eilen poksahti 30 rikki!

gallup tuli tosta heikun poikalapsi taudista mieleen,että ne ketkä oottaa tyttöä onko teille noussut jo lineanegra mahaan?? Mulla tyttöä oottaessa tuli tosi voimakas viiva ihan rintoihin asti.Nyt pojan kanssa ei oo näkynyt mitään viivoja...
 
Muksu1 Mites noin useasti olet ultrassa päässyt käymään? Onko jotain, minkä vuoksi seurataan tarkemmin vai ihan muuten vaan? Olisi kyllä niin ihana päästä katsomaan pikkuista! =) En kylläkään toivo, että jotain poikkeavaa ilmaantuisi ja sen varjolla pääsisi! Yksityiselle tietty vois mennä, mutta sehän se sitten maksaa..

Meillä olisi huomenna neuvola, jee :) Pitää vähän kysellä josko pääsisi lääkärillä kuitenkin käymään, multa nimittäin jätettiin tuo toinen lääkäri kokonaan pois! Kävin rv 22+ suppareiden takia lääkärillä ja nyt sanoivat, ettei tartte sen vuoksi käydä. Jälkeenpäin kun mietin, ei tuntunut kovin järkevältä.. Kaikki oli viimeksi kyllä hyvin, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, mutta koska edelleen on supistellut ihan kiitettävästi olis kiva saada vähän väliaikatietoja tuolta alakerrasta. Ja muutenkin se oli kyllä niin pikainen käynti, että tuntuu etten kaikkia tietoja ym saanut varmasti. Edes jonkunlaisen painoarvionkin toivoisin saavani. Arviohan se vaan on, mutta silti mukava tietää :) Joten näitä sitten huomenna kyselemään!

Mukavaa päivää joka mammalle! :heart: Voikaas hyvin.

Lintunen 30+4
 
Heippa!

Ihan ensiksi POKS 31+0 :heart:

Mä voisin laittaa sulle Lara viestiä tosta facebook-ryhmästä. Arvioi sitten olenko sinne sopiva, en loukkaannu vaikken oliskaan. :)

Kiva kuulla hyviä kokemuksia nordenskjold siitä riippusängystä, vielä kun saisi miehen suostumaan!

No eipä mulla ihmeitä, työnteko ei siiten kiinnosta yhtään ja vielä olis 4 viikkoa[/b, huoh!

Hituli

 
Moi!

Minuakin kiinnostais liinailu. Ajattelin ensin kysellä kavereilta ja tutuilta, et oisko jollain aluksi lainata liinaa, ei menis rahat hukkaan, jos se ei olekaan meidän juttu. Työkaverilta ostin Baby Björnin kantorepun, sen enempään asiaan perehtymättä, ja nyt olen sitten ymmärtänyt, ettei se olekaan kovin hyvä... Luulen, että mies tykkäis enempi tosta kantorepusta, sitä tuskin liinan sitomiset kiinnostaa. Mutta kai sitä reppuakin siis voi pieniä aikoja käyttää, sitten kun vauva ensin vähän kasvaa...

Vauvan tavaroita olen jo hiljalleen laitellut paikoilleen. Vaihdettiin makuuhuone alakertaan, sinne tuli vauvalle lipasto ja sänky, sitä en tosin oo vielä pedannut. Vaatteet on pesty ja lipastossa käyttöä odottamassa. Tarkoitus oli ensin silittää ne, osan silitinkin, mutta kyllästyin koko hommaan :D Ihan rypyttömiä niistä tuli, kun hyvin oiottuina ripustin kuivumaan.
Viime viikolla löysin kirpparilta ihania vaatteita pikkuiselle, 56-koon kietaisubodeja ja parit potkarit. Ja fleecehaalarin, sekä sellaisen ohuen, karvaisen nallehaalarin :) Nyt alkaa olla jo aikalailla pientä vaatetta, ehkei enempää kannata hamstrata. Niitähän tulee sit vielä lahjaksikin.

Marraskuisissa miettivät näköjään jo vauvan kotiutumisvaatteita, jokos te olette niitä suunnitelleet? Tai miettineet sairaalakassin sisältöä?
Mulla ei ole käynyt mielessäkään nämä asiat, kun minusta tuntuu, että synnytykseen on vielä ikuisuus... vaikka eihän sitä koskaan tiedä, milloin lähtö tulee, mutta eipä oo kauheesti siihen viittaavia oireita ollut.
Eilen imuroidessa taisin tunnistaa supistuksen. Samanlaista tunnetta ollut aiemminkin, en vaan ole ollut varma onko supistus vai mikä, mutta kyllä se sitä taisi olla...

Mukavaa viikonalkua :)
Heilo 33+1
 
Pakko tulla hehkuttamaan tännekin, me koottiin eilen vauvalle sänky :heart: Tosin se toimii kyllä vielä ainakin pari viikkoa varastona, mutta kyllä se kovasti konkretisoi taas tätä asiaa. Max 12 viikkoa niin meillä on pikkuinen :'( :D Tänä aamuna intaantuminen sitten kostautui, sängystä ylöspääseminen tuotti tuskaa ja jos seison pidemmän aikaa samassa asennossa, niin liikkeelle lähteminen on hieman epävarmaa. Täytyy ottaa tukea, ettei jalat lähde alta kun alaselästä juilii oikein kunnolla.

Tuosta painosta, multa lähti alkuraskauden aikana viisi kiloa painosta ja viime neuvolassa takaisin oli tullut yhteensä 4,1 kg. Eli oikeastaan tilanne on +/- 0 ja toivottavasti pysyykin samoissa (vaikka meikäläisen syöntitavoilla epäilen vahvasti :ashamed: ).

Nyt en jaksa millään muistaa että onko tästä ollut puhetta aikaisemminkin, mutta kysyn silti: Kuinka monta 50cm vaatekertaa olette ostaneet? Kävin eilen läpi hankkimiani vaatteita ja huomasin, ettei mulla ole kuin parit bodyt ja housut. En ollut aikonutkaan ostaa niitä paljoa, mutta onkohan tuo määrä liian vähän?

vaivainen Sähikäinen ja Nöttis 29+6
 
:wave:

Vitsit.. tuo "ultraan pääseminen" nostaa mulla (ihan vähän vaan) karvat pystyyn! Mä jouduin käymään esikoisen kanssa ultrassa 15-20krt eikä se enää kyllä tuntunut pääsemiseltä.
Tässä raskaudessa sama juttu! Laskin neuvolakorttiin merkityt käynnit ja 13krt olen jo "päässyt" ultraan. Ja olisiko ensi viikolla taas käynti ja sitten vaan tihenee käynnit viikon välein käytäväksi.
Tämä voi oikeasti kuulostaa ihan oudolta valitukselta, mutta mulla menee hermot ravaamiseen sairaalassa ja voin kertoa, että ei tuo todellakaan ole halpaa!
Ja kaikenlisäksi se ultraaminen SATTUU loppuraskaudessa!

Bubbeli 30+4 (ja selvästi huono päivä..??)
 
Sähikäinen, meillä ei ole kuin pari kappaletta 50cm vaatetta. Ensimmäinen lapsi oli syntyessään jo 53cm, joten eipä ne pienet kauan päälle menneet. Nyt en ole ostanut yhtään niin pieniä vaatteita. Lisäksi kun kestoillaan, tarvii niissä vaatteissa olla heti alkuun jo enemmän tilaa.
 
No, ikävä, että nostatin Bubbelille karvat pystyyn. Kyllä sitä vaan vähän huolettaa, jos viimeksi on katsottu rakenneultrassa, että onko kaikki hyvin. Tiedän kokemuksesta, että jatkuva laukkominen ei ole kivaa. Olen sitäkin aiemmissa raskauksissani harrastanut (kaksosraskaus ja kilpparihäiriöt). Ehkäpä juuri tästä johtuen olen tottunut jatkuvaan tarkkailuun ja ensimmäistä kerta pitäisi vaan luottaa että kaikki on ok. Viimeksi vauvan kokokin oli yli 4 kg eikä hän mahtunut tulemaan kun leikkaamalla, eli olisi ihan kiva tietää missä mennään.

Mutta tosiaan pahoittelut päiväsi pilaamisesta. SE ei ollut tarkoitukseni.

Noora ja Vilja 29+6
 
Terveisiä ultrasta :wave: Kaikki hyvin,rt tarjonnassa on nyt ja paino arvio 2,2-2,3kg. Kohdunsuu oli pituudeltaan melkein 4cm ( Neuvolalääkäri kun sormituntumalla sano että on vaan 2cm ) Lapsivettä oli normaalirajoissa. :) Siellä se tais nenäänsä kaivella :LOL:

bubbelin karvat tais nousta myös mun kirjotuksesta,anteeksi

:ashamed:

Lintunen- Neuvola on katsonut aiheelliseksi lähettää mut ultraan nyt pari kertaa tuon "hitaan" SF-mitan kasvun takia. Itse en ole siitä huolestunut kun mittaaja on vaihdellut.Mut en tietenkään ole kieltäytynyt menemästä ultraan,ainahan se on kiva katsella vaavelia.Tosin,niinkuin bubbeli totesi,halpaa lystiä se ei ole,polimaksu on aina 27,40? ainaskin täällä. Mut mä luulen että mun ultrat on nyt ultrattu :D

MUKSU lähtee nyt pahoittamasta enää kenenkään mieltä! :wave:
 
Enpä se minäkään tainnut Bubbelin mieltä ainakaan sitten kohottaa.. Tilanteestahan tuo on tietty kiinni pääseekö ultraan vai joutuuko sinne. Itsellä esikoinen ja vain np- ja rakenneultrat takana, joissa kaikki siis hyvin, niin pelkkiä positiivisia ajatuksia ultrasta. Ja sitä vain haluaisi varmistusta, että kaikki on edelleenkin ok. Mutta pahoittelut siis, tarkoitus ei kenenkään mieltä ollut pahoittaa...
 
heippa rallaa...
aivan ensin onnea pirkkikselle ja pokermamalle!! ja voimia pikkuisille =)
tuohon linea negra kysymykseen et mulla tuli ekasta pojasta selvä rintoihin asti oleva viiva ja tokasta pojasta tosi paksu mut vaan napaan asti, nyt ei tästä pojasta ole vielä viivaa kuulunut.
kuinkas onko teillä napa tullut pihalle? itel edellisis raskauksis poksahti jo ihan alkuviikoilla mut nyt ei vieläkään. ehkä se onkin tyttö :whistle:
mulla olis töitä viel 2 viikkoa, ei ole onneksi enää paha, mietin vaan et mitä teen sitten kun jään kotiin? kun nytkin tuntuu aika käyvän välillä pitkäksi... kesä lomalla siis...
onkos muita joilla ei ole supistellut oikeastaan ollenkaan? mua ei hirveästi oo.

aavis 29+4
 
50cm vaatteista, en oo ostanut yhtään, enkä aiokkaan. Viime raskaudessa ostin tytölle pari aivan ihanaa 50cm bodyä, ja eihän ne piru vieköön mahtunu päälle kertaakaan, vaikka neiti syntyessään vaan 3645g ja muistaakseni 52cm

linea negra g Huomasin varmaan noin viikko sitten hennon viivan navan ja tissien välissä :D Tytöstä oli paljon vahvempi ja kokopitkä :D

Omaa napaa.. Nyt kun maha kasvaa ja on alkanu tuntua että tää herra on isompi ku tuo neiti oli näihin aikoihin, minuu on ruvennu kalvaa ajatus synnytyksestä. Tai oikeastaan se että miusta kun pitäisi laskennallisesti mahtua ulos melkein viiskilonenki jässikkä, enkä tosiaankaan haluais käyä semmosta testaamaan. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun pelkään repeämistä ja episotomiaa enemmän kuin laki sallii :ashamed:

Ollaan lähössä miehen kanssa savonlinnaan kylpylä lomalle ens torstaina ihan kahestaan. Nyt sitten jännään mikä on mein perheen terveystilanne sillon. Tytöllä nous kuume lauantaina, nyt enää 37,5 astetta, miehellä on kurkku hieman kipeä ja mie oon joutunu pöntöllä istumaan vähä liian useasti |O

Menhit ja Mr. Hyde 32+2
 
Voihan yhden kerran... Ei kai siitä nyt tarvitse huonoa omaatuntoa potea jos sattuu vaikka pääsemään ylimääräiseen ultraan. Saati sitten katsoa kristallipallosta että jollekin tulee paha mieli jos iloitsee ultraamisesta. Nyt meni vähän yli ymmärryksen. :kieh: Itse kun iloitsen niin kovasti ainakun ultrataan, niistäkin kerroista missä lääkäri vaan katsoo itse eikä käännä edes monitoria minuun päin kunnolla.

Linea negra oli tytöstä melkein rintoihin asti, tästä ei oo näkynyt mittään ja poikaa veikkailtu 3 ultrassa jo.

Noora, muakin pelottaa miten isoksi tämä pottu masussa kasvaa... Anoppi, pitkän linjan kätilö, on jo parikiloiseksi veikkaillut muutama viikko sitten. Samoin rakas mieheni toitottaa kokoajan että kyllähän sieltä on miehekäs iso poika tulossa. Ihan kiva muuten mut sepässe ei olekkaan menossa sitä vesimelonia persauksistaan pois työntämään. :D Mulla seuraillaan varmaan kokoa pelkopolilla ja neuvolalääkärillä kun oon sen maagiset alle 155cm pitkä mitä kai pitävät pienikokoisena synnyttäjänä niinsanotusti. Vaikkakaan lantiosta se ei kerro välttämättä mittään.

Menhit, epparia mäkin vähän pelkäsin mutta onneksi leikkasivat, olisin muuten revennyt tosi pahasti... 6 tikkiä siihen tuli, yhden päivän makasin ja sit jo istuin normaalisti. Tosi hyvin parantunut. Ja leikkaaminen ei sattunut yhtään. :)

Mulla on muutamat 50-senttiset vaatekerrat ja parit ostan vielä lisää... Esikoinen oli 49cm syntyessään ja meinasi hukkua niihin 56 mitä oli iiisosti. Meillä tais olla se 56cm koko joka kävi nopeasti pieneksi... 62cm pidettiin taas tosi kauan.

Kamalaa kun oon niin jälkijunassa kaikessa... Monilla jo NANnit kaapissa odottelee. Jotenkin oon ajatellut et sitkun äippäloma alkaa niin alan järjestellä. 30.8 mulla alkais virallisesti, kun en jossain ihme pöljyyksissäni ruksinut varhennettuna. Äitiyspakkauskaan ei oo vielä tullut, päätökset on vaan. Herään varmaan joskus 39. viikolla et vaunut on edelleen mummolan vintissä säilössä ja pikku sänky laittamatta... huoh.

Kaikki aika katoaa tähän ikuiseen kotityöviidakkoon. Taaperoiden äidit varmaan tietää mistä puhun...

turhautunut mama-L poksuu 33+0
 
Lasten vaatteista, mulla esikoinen syntyi 55 senttisenä, joten siinä jäi kaikki viiskytsenttiset käyttämättä :heart: . No, nyt en ollu ajatellu ostavani noita pieniä ollenkaan, mutta sitten tulikin se kamala ajatus että jos tää tuleva kamu onkin vähän lyhyempi kun ehkä tiedossa se käynnistys vähän aikasemmin ja tää on tätä tyttöpuolta tämä uus tulokas. Kävin sitten paniikissa hankkimassa muutaman asun alesta.

Mä kommentoin ihan yleisellä tasolla tätä keskustelua täällä... näinhän se on että kaikkia ei voi miellyttää ja eri mieltä ollaan useasti. Mä en jotenkin jaksa enää noteerata näitä juttuja esim. fb vs. 2+. Koitan vaan nauttia olostani ja tästä mahasta. Vaikkakin sanottava on, että kun täällä olin esikoista odottavana joulukuisissa 2008, niin en kyllä muista että olis ollu ihan näin paljon "riitoja".

Synnytys on aika paljon mielessä ja nyt oon koittanu alkaa reenaamaan noita rentoutuskikkoja, liekö jo liian myöhäistä? :LOL:

Keukeu ja Tirppi 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja nordenskjold:
Mutta tosiaan pahoittelut päiväsi pilaamisesta. SE ei ollut tarkoitukseni.
Noora, Lintunen ja Muksu1, mun päivän ehti pilata moni asia jo ennen tätä :D Enkä edes oikeastaan tiedä mikä se oli. Auttoi tuo riehuminen tuolla yläkerrassa sotkuisten kaappien kanssa, nyt elämä jo jaksaa hymyillä.
Te ette siis suinkaan päivääni pilanneet :hug:

Ehkä tämä "karvojen pystyyn nouseminen" johtuu siitä, että saan "oikeassakin" elämässä kuulla "ihalua" siitä, että pääsen ravaamaan lääkärissä koko ajan. Mielummin kävisin sen muutaman kerran ultrassa ja nauttisin raskaudesta enkä pelkäisi aina seuraavaa käyntiä.. Meillä nuo käynnit muuttuu raskauden edetessä epämieluisemmiksi koko ajan. Alusta asti olen saanut pelätä isoa vauvaa ja synnytystapaa. Nyt se alkaa vielä tulemaan lähemmäksi, se tuomio.. Kauhun sekaisin tuntein menenkin sinne ultraan ja pelkään, että kuinkas isoksi sitä on tällä kertaa kasvettu.
Tämä on tosin kaksipiippuinen juttu, jos en joutuisi sinne, niin asia olisi ihan eri juttu.

Pakko kertoa vielä mieheni näkökanta asiaan. Aikanaan tätä raskautta miettiessämme, miehenikin muistaa elävästi ultrakäynnit. Mieleenpainuvimmaksi kommentiksi miksi lasta ei kannata hankkia on; "Sitten se on TAAS sitä ravaamista sairaalassa.. Ei sitä kukaan jaksa.." :LOL:

Bubbeli 30+4
(ja säärikarvat ajeltu, nyt ne ei enää nouse pystyyn :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeuKeu:
Synnytys on aika paljon mielessä ja nyt oon koittanu alkaa reenaamaan noita rentoutuskikkoja, liekö jo liian myöhäistä? :LOL:

Keukeu ja Tirppi 31+6
Minkälaisesta käynnistysaikataulusta teillä on puhuttu?
Bebesinfon sivuilla on hyviä rentoutuskikkoja. Useasti siellä puhutaan rv35, että olisi hyvä aloittaa sitä ja tätä. En siis usko, että olet yhtään myöhässä! Itsekin olen hankkinut sellaisen jumppapallon. Pitäisi se vaan täyttää ja ottaa käyttöön.
Itse tässä pyörittelen rentoutusjuttuja yms tässä pikkuhiljaa, jos vaikka saisin yrittää tätä vauvaa alakautta :)

Bubbeli

 
Helou :wave:

Linea neagra g: Ei ollut eikoisesta joka siis tyttö, minkään lasita viivaa. Eikä ole nytkään.

Vauvan kotiutumisvatteista: Varmaan menee miten nyt sää sallii ;) Ostin kaukaloon flees pussin, ja sinne alle sitten body puolipotkari osastoa yms. Pitää katsella säätiedotuksia laskettuana aikana tarkemmin :LOL: Tosin esikoisen kanssa kävi niin että sinä vuonna talvi tuli samana yönnä kun ajettiin sairaalaan ja kotiiinlähtöpäivänä oli kunnolla pakkasta. Joten täytyi pyytää tuomaan lisää vaatetta.

50cm vaateita on jokunen, itse en ole ostanut yhtään. Mutta esikoiselta on jäänyt ja sain kaverilta lainaan. Kun hänen poikansa oli niin pieni syntyessään että tarvitsi pienimpiä mitä löytyi. Miehen äiti toi esikoiselle 50cm vaatteita, mies sanoi että valmiiksi pieniä toit kun tyttö oli 51cm syntyessään ;) Että eipä niitä juuri tavi varmaan nytkään. Tosin neuvolakortteja vertasin niin tämä menee ainakin sf-mitassa n.2cm pienempänä kuin esikoinen. Mutta tuskin siitä voi mitään päätellä..

Tänän tuli tuplavanut postissa, äsken kasailin niitä pihalla. Aika moinen latka, ja haba varmasti kasvaa kun niitä tuppailee :whistle: :LOL: Vähän oli pettymys niiden kunto, käytönjälkeä löytyy enempii kuin aattelin. Mies putsasi alumiini rungon asetonilla ja pyyhin kaikki liat pois joka puolelta. Niin rupesi näyttämään paremmalta. Himpun meinasi katumus iskeä kun työntelin niitä että olisi sittkin pitänyt hankkia ne britaxin b-doulait. Täytyy nyt toivoa että ei tule koliikkia kun muuten jäävät aika vähelle käytölle tuplina. Vanhastaan kun tiedän miten puhki koliikin kanssa menee. Mutta nyt pitää lähteä testaamaan vankkureita lisää..

Taikamyrsky
 
Mun mielestä täällä ei kukaan ole riidelly! Ihmiset lukee liikaa rivien välistä ja tekee omia johtopäätöksiä... (itsekkin joskus syyllistyn siihen :D )Varmaankaan bubbelin karvat ei noussu pystyyn kenenkään yhden ihmisen kommentísta...

Ja mä ymmärrän varsin hyvin mitä toi lääkärissä juokseminen on! Itsellänihän oli alkuraskaudessa munassarjakysta... Niskapoimu-ultra oli siis varmaan jo 7 ultraus mulla! Siinä välillä olin kerran polilla verenvuodosta ja sillon ultrattiin.. Se oli ihana kerta, koska pelkäsin kuollakseni, että oli mennyt kesken... Seuraava käynti oli rakenneultra joka kesti varmaan 10min ja minulle ei kerrottu mitään ja petyin pahasti, jotkut varmaan muistaa kun siitä kirjotin...

Seuraava ultra oli muistaakseni rv28 ja sen jälkeen olen juossut ultrissa varmaan 25 kertaa (tämä luku on hatusta heitetty, en tarkkaa lukua tiedä/ muista ) Joka kerta ollut pelko persuksissa, että nytkö paikat on auki tms... Ja ei ne sieltä näytöstä mitään näytä/ kerro, muutan kun, että onko hätä vai ei... Ei ne siis ole mulle ainakaan olleet mitään nautinnollisia vauvan ihastelu hetkiä... Ja luojan kiitos mulla Kela maksaa miehen armeija aikana terveydenhuollon, mähän olisin jo konkurssissa kaikista niistä kymmenistä polimaksuista!

Tää on siis aika kakspiippunen juttu.. Itse jos saisin päättää haluaisin normaalit ultrat ja mukavan ultraajan joka kertoo mitä siellä on ja saisin itse katsoa ruutua... Kertaakaan ei näin ole ollut... Ymmärrän myöskin sen, että jos ei ole ultraan päässyt kun kaksi tai kolme kertaa niin huoli voi olla lapsesta kova...

Miettikää, joskus 40 vuotta sittenkään vielä sikiötä ei edes katsottu ultralla jollei ollut syytä epäillä, että siinä oli jotain vikaa! Yksinkin ultra siis meidän nyky tekniikalla on aivan ennenkuulumatonta ollut vielä muutama kymmenen vuotta sitten... (mieheni mummo tästä usein puhuu ;) )

MUOKS! Viimeisimpien tietojeni mukaan ultran käyttö on yleistynyt raskauden seurannassa vasta 80-90- luvun vaihteessa! Ollaan siis tyytyvisiä eiks je ;)

( * ) : Mahakipuja löytyy, supistuksia löytyy, selkä särkee... Tää on taas yks näistä paljon ikävemmistä päivistä... Toivottavasti huomenna parempi.

Voikaahan kaikki paksusti!!! :hug:
Lara- ja Väkkärä rv34+4 :heart:
 
Minusta on nyt tuntunut nämä pari kertaa rd:n takia käydyt polikäynnit olevan ihan ok, vaikka ed. raskaudessa siellä ravasinkin kyllästymiseen asti. Silloin oli yleensä kaksi lääkäriaikaa (sisä ja gyne) ja aikaa vierähti tuntitolkulla. Ultrausta en ole kokenut koskaan kivuliaana, en edes loppuraskaudessa. Ronkkimisen kylläkin :).

Linea nigra ilmestyi n. viikko sitten. Olin jo huolestunut, että missä viipyy... Kaikissa raskauksissa on ollut ja saldona neljä poikaa ja yksi tyttö.

Nuo käsi-sormioireet ovat tuota rannekanavaoireyhtymää. Lukekaa vaan kuvaus netistä, nii täsmää varmaan.

Meillä liikuttu nyt vähän eilisestä lähtien. Piti jo kaivaa doppler esille ja siellä ollaan ok.

Discovery 32+1
 
ultrista yms. ymmärrän hyvin niitten ihmisten tuskastumisen siihen rahanmenoon ja jatkuvaan ramppaukseen sekä myös niiden joiden ne kaks perus-ultraa menee pipariks typerän tai tuppisuun ultraajan takia :/ :hug: eli halit kumpaankin suuntaan =)

ja tuli mieleen tosta laran kommentista että mun äidillähän kävi niin että kun ootti mua ja mun siskoa niin kotipaikkakunnan lääkärit eivät uskoneet äitiäni mitenkään kun tämä vaati lisätutkimuksia, eli ei ultrattu tai mitään ja äidillä oli semmonen olo että kaksoset tulee, mutta eipä ne äidin tuntoja uskoneet, kunnes sitten lopulta jankkaamalla sai tahtonsa läpi ja pääsi tampereelle jossa lääkärit sit olivat hyvinkin vihaisia aiemmille pikkupaikkakunnan lääkäreille että miksei olla mitään tutkimuksia tehty... ja siitä äitini sit joutuikin pakkolepoon miltei kuukaudeks sairaalaan ja me synnyttiin 2kk etukäteen :/ loppu hyvin kaikki hyvin kumminkin ja minä ainakin otan kaikki tutkimukset ilolla vastaan :)
 
ai niin se piti lisätä että nyt mun oikeenpuoleinen lonkka on ihan jumissa..vaapun kuin ankka ja särkee,kivakiva.
esikoisen terveyskeskuskäynti ja pikainen kauppa/apteekkireissu kesti runsaat kaks tuntia,ai tätä julkisen terveydenhuollon toimivuutta.... mrrrrrr....en meinannut saada millään aikaa edes, jouduin kolmeen kertaan soittelemaan ja jonottelemaan puhelimessa yht. 40minuuttia kunnes sit saatiin aikojen välistä pikainen aika lääkärille. :eek: onneks oli lääkäri ees sitten mukava ja esikoinen sai antibiootit alkavaan korvatulehdukseensa

eipä muuta,nyt ootteleen että mies saa leivottua sämpylät, tehtyä pihvit ja kasattua meille omatekoiset hampparit B)
 
Mulle riittäs muute iha hyvi ne 2 ultraa jotka täälä uudelleensynnyttäjille on tarjolla, mut oikeesti kun pelottaa tän vauvan koko ni kyllä erittäin mielelläni sielä kävisin jonku painoarvion saamassa.. Saas nyt nähä et saanko sitä ultraa vai pitääkö mennä iso pelko persiissä synnyttämään..

Meillä ei oo nyt ostettu yhtää uutta 50cm vaatetta, olikoha esikon jäljiltä iha vaa 1-3 niin pientä. Mut hääki oli tosiaa syntyessää sen 53 cm ja kasvo aivan hirveellä vauhilla et ei oo niille pienille vaatteille paljoo käyttöö ollukaa. Ja tästä tosiaan epäilen et tää ois vielä isompi, ei välttämättä pidempi, mutta painavampi :D

MissHappy rc 32+0
 

Yhteistyössä