~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Multatassu, nostan kyllä hattua, että jaksat noin vaikeasta tilanteesta huolimatta. Sitä apua kannattaa todellakin pyytää, kun omat voimat eivät riitä. Tällaiselle syntyjään pohjalaiselle jäärälle se avun pyytäminen on ollut välillä hankalaa, mutta kyllä on sellaisia tilanteita ollut, että huonosti olisimme pärjänneet, jos ei joku olisi tullut auttamaan umpiväsyneitä vanhempia.

Laralle myös voimia hankalassa tilanteessa.

Kävin tänään labrassa: äitiyspolilla seurataan nyt niitä kohonneita maksa- ja sappihappoarvoja. Jännityksellä odotan, miten arvot ovat kehittyneet. Torstaina sen sitten kuulee. Viime yön juomattomuus kävi voimille, kun oli niin kovin kuuma. Mulla on yleensä öisin niin kova jano, että ainakin pari kertaa pitää käydä juomassa.

 
Heips kaikille pitkästä aikaa!

Voi, kun on jo toinen pikkuinen meidän lokakuisten pinoon syntymässä/syntynyt! Minulla on ollu koko raskauden ajan tunne, et lokakuuhun ja vauvan tuloon on vielä tosi pitkä aika. Nyt, kun LA:aan on enää vajaa kaksi kuukautta, aika ei tunnu enää pitkälle. Kohta on syksy ja vauvat maailmassa. :D

Miehen loma loppui tänään ja samalla meidän lomakiireet. :) On tosiaan tuntunut, et kolme viikkoo meni siivillä monessa paikassa reissatessa ja koko ajan touhutessa. En oo ehtinyt täälläkään käydä oikein edes lueskelemassa. Nyt alkoi taas hiljainen ja rauhallinen arki, joten vierailen täällä varmasti taas vähän useammin. Viimeisen kesälomaviikon mies pitääkin sit lasketun ajan kohdilla ja isyyslomaa, kunhan vauva syntyy. Mä oon muuten itse nyt virallisesti viidettä päivää äitiyslomalla, koska alotin äitiysloman varhennettuna. :D

Mäkin tein pienen isyyspakkauksen miehelle ja annoin sen samana päivänä, kun äitiyspakkauskin tuli. Mukavasti mies sen otti, mut mua vähän harmitti, kun en saanut pidettyä pakkausta kokonaan yllätyksenä. Pakkauksen sisällysteksti jäi mulla vahingossa auki tietokoneelle ja mies näki sen. :/ Tällanen oli mun laatiman isyyspakkauksen sisältö:
TUTTEJA- äänenvaimentimiksi
PYLLYPYYHKEITÄ, SINKKIVOIDETTA SEKÄ MUOVIHANSKAT, SUOJALASIT JA PYYKKIPOIKIA - vaipanvaihtoa varten
KORVIKEMAITOA - ensiapua isiltä, jos äiti ei olekaan tissinsä kanssa paikalla
HOITOÖLJYÄ - vauvan kylpyhetkiin ja hierontaan
RÄKÄIMURI - isin uusin työkalu
SISU-ASKI - jos oma sisu ei meinaa riittää ja tarvitsee lisävahvistusta
HYMYLELU - jos oma hymy meinaa hyytyä
ALUSHOUSUT - mukavuutta oman osansa antaneille
ISÄN KÄSIKIRJA - täsmäase lasten tuleviin tylsiin hetkiin - Nyt isi keksii ja osaa!
KÄSINUKKE - isin ja pikkuisen yhteisiin leikkeihin

Multatassu, voimia sinulle raskauden loppuun ja tulevaan vauva-arkeen! Toivottavasti saat tarpeeks tukea muilta, vaikka isä ei haluakkaan olla lapseensa yhteydessä.

Lara, sulla ei synnytys tuntuis kaukana olevan. Jospa pikkunen vielä vähän aikaa masussa sinnittelis. :) Voimia lepäilyyn ja vaivojen kanssa elelyyn!

Nyt ois mun aika katsella taas pitkästä aikaa opiskeluja... Siispä hyvää päivän jatkoo teille masuiset mammat! :)


Tatara ja tirriäinen 32+2
 
Valivalia luvassa..
Huhheijaa karmivan yön jälkeen |O

Illalla saatiin tännekin vihdoin kesän eka kunnon ukkonen. Tauotonta salamointia ja pauketta.. Suurinpiirtein paskat housussa sai pelätä, et millon iskee, kun asutaan tälleen kallion päällä. Jytinä on sit sen mukanen.
Sähköt meni heti alkuunsa ja samalla ilmanvaihto. Ikkunoita ei uskaltanut pitää auki, niin olo oli kuin pätsihelvetissä.
Yritettiin sitten mennä nukkumaan, lapset änkes mun viereen sänkyyn (heh, kauhee lohtu tälläseltä ukkoskammoselta) ja mies joutu/pääsi yksin sohvalle.
Kuumeiset kitisevät ipanat iholla ja seisova ilma ahdisti hemmetisti ja heti kun yritti nousta, niin jo joku peloissaan nyyhkyttää, et mihin meet äiti :(
Jossain vaiheessa kun pahin oli ohi, niin nousin avaa kaikki ovet ja ikkunat, et sai vaihdettuu ilmat.
Mut siitäkin huolimatta meni oikeestaan koko yö valvoessa tai ainakin koiranunta nukkuessa, kun ulkonakin oli niin kostea lämpö, et ikkunan aukioloa ei huomannu..

Mies käytti illalla isot pojat päivystyksessä ton jo 7 päivän kuumeen takia. No angiinahan sitten molemmilta löytyi, mietin sitten tota nuorinta, et pitäskö sekin käyttää testis varmuudeksi..
Onneksi nyt on penisiliinit päällä ja toivottavasti toipuminen alkaa. Huoli on ollut hirveä!

Kävin eilen aamulla koirien kanssa pitkällä lenkillä ja aattelin, että kuolo korjaa kesken matkan. Oli hirvee painostava kuumuus, olin ihan läpimärkä hiestä ja kramppas alavatsaan taas tuttuun tapaan.
Kun pääsin kotiin kippasin heti itteni sänkyyn ja otin särkylääkettä. Siitäkös ipana innostu ihan melkeen pelottavan kovalta tuntuvaan möyrintään. Ja sitten iso plumpsahdus ja täys hiljasuus :eek:
Ei pienintäkään liikettä.. Ravistelin ja heiluttelin mahaa ja nousin ylöskin "vatkaamaan", mut ei.
Rupes pikkasen pelottaan ja kaivoin sitten dopplerin esiin ja rupesin ettii sydänääniä ja kesti kauan ennenkuin bongasin ne.. Ja hintsisti navan yläpuolelta, eli tää poika pirhana heitti taas täyskäännöksen ja istuu tuolla mahassa tai on ainaskin poikittain ;)
Ei ihme että oli niin hirvittävä jytke! Nyt sitten potkut tuntuu alhaalla kyljessä ja maha levenee alaspäin, höh, ois jo antanu olla.... No katellaan tilannetta, huvittava tyyppi

Mitenkähän siellä Pokermaman sektio on mennyt.... Jäämmä oottaa uutisia, jokatapauksessa täältä lähtee voimasäteitä PikkuIrmelille :saint:

Mukavaa viikkoa kaikille :flower:

:wave: Puskajussi ja Onni 31+6 :heart:
 
Tulin nyt pikaisesti kirjoittelemaan, että meidän pikkuneiti syntyi eilen 08.08.2010 kello 18:17. Painoa huimat 1430g ja pituudesta ei vielä tietoa! :)

Nasaalin avulla on pystynyt hengittelemään koko yön, eli ei toistaiseksi olla tarvittu hengityskonetta!

Irmeli asustaa nyt lastenklinikan k7 teho-osastolla,jatkosta ei vielä tietoa.

Itse näin hänet eilen vain n.5s ajan,pienenä ja punaisena,huutavana pakettina. Kuvan sain onneksi heräämöön. Nyt olis tarkoitus tossa yhden aikaan mennä katsomaan ensimmäistä kertaa neitiä.

Olosuhteisiin nähden molemmat voimme hyvin, olen päässyt jo aamulla jaloilleni sektiosta. Laittelen vähän tarkemmin infoa ja vaikka kuvaa illalla,kunhan ehdin!

-pokermama ja Irmeli 2pvää-
 
Pokermamalle oikein paljon onnea pikku-Irmelistä! :flower:

Pikaisesti ilmoittelen vain aamuisen sokerirasituksen tulokset. Läpi meni :) Arvot oli 5,1/7,0/5,8 eli reippaasti alle rajojen. Eli saan huokaista siinä kohtaa helpotuksesta :)

Multatassulle :hug: Voimia ja jaksamista loppuraskauteen ja vauva-arkeen :hug: Sanon samaa kuin muutkin, että muista pyytää ja vaatia apua jos arki alkaa kaatua päälle. Sä tulet kyllä selviämään, vaikkei se siltä nyt ehkä tunnukkaan :hug:

t. Sähikäinen & Nöttis 28+6 (huomenna taas poksutaan :heart: )
 
Pokermamalle suuren suuret onnittelut pienen Irmelin syntymän johdosta!! :heart: :flower:

Multatassulle :hug: :hug: :hug: vaikea tilanteen keskellä! Tunnut kaikesta huolimatta olevan hirmu sisukas! Toivottavasti saat tukea loppuraskauteen ja vauvan hoitoon muualta kuin lapsen isältä, joka tekee sinulle (ja loppuviimein myös itselleen) tosi paskamaisen tempun!

(.) Heräsin aamulla klo 5 kipeisiin supistuksiin :eek: :eek: :eek: Niitä tuli muutama. Vaikeroin vessassa ja samalla oksensin :$ Olo meni kumminkin noin puolen tunnin päästä ohi. Luulen että kaikki johtui eilisistä pojan synttärikesteistä: Väkeä oli 25 hlöä, ilma tukala, huushollissa hiki virtasi ja pihalla ei ollut yhtään sen helpompi! Koko illan oli hankala olla ja ehkäpä se kostautui sitten aamulla supisteluna ja pahoinvointina.

Täällä neuvola piiiiitkästä aikaa takana:

Tiivistetysti kaikki hyvin, paitsi hb ei ollut kuin 109, raudansyönti jatkuu siis.
Mulla oli vaihtunut kesätauon jälkeen terkkari ja tuntui tosi mukavalta ihmiseltä =)
Yllätyksekseni sain kuulla että uudestaan synnyttäjielle ei ole loppuraskauden lääkäriä lainkaan :eek:

puhuin hänelle samalla edellisestä synnytyksestä ja kammosta minkä synnytyksen jälkeinen kipu sai aikaan. (Eppari, repeämät, yli 10 tikkiä ja 6vkon JÄRKYTTÄVÄ kipu)
Laittoi lähetteen ä.polille, josko pääsisin painoarvio ultraan. Saisi ainakin tiedon vauvan koosta ennen laskettua aikaa että nähdään onko vauvan mahdollista tulla ulos normaalisti ilman järjetöntä repimistä ja tikkimäärää. Jos taas vauva vaikuttaa isolta niin sitten mietitään vaihtoehdot läpi.

Nyt päiväunille..

Kaikille mukavaa alkanutt viikkoa!!

Hoikkalori ja rusina 32+2
 
onnea pokermama ja irmeli!!! :flower:
Hyvä kuulla että molemmilla kaikki ok, itsekkin sektion läpi käyneenä tiedän että helppoo ja kivutonta se ei ole. Voikaa hyvin. vauvakin noin hyvänkokoinen, ihanaa!

Toivotaan nyt että muut vielä saavat kasvatella pienokaisiaan masussa loppuun asti.

Neuvolassa mulle tänään kans vihjailtiin et vois vähän tuon painon perään katsella tarkemmin, oli paukahtanu 1kg/viikko painoa, huh. Enkä mä eees ole kiireiltäni ehtiny syömään mut on kyl lenkit koiran kans jääny vähemmälle tän kuumuuden takia.
Eilinen oli kyllä tappo päivä, muuton älkeen tavaroitten paikoilleenlaitto ei oikein tahtonu edistyä kun vähänkin kun kumarteli niin supisteli heti. Poikakin oli kränäpäällä kuumuuden takia. Turvotustakin oli ja pissassa 1 plussa proteiinia, tosin se voi olla siitäkin kun enemmän hikoilee niin ei pissaan jää mitään nestettä. Mä ainakin valun hikeä jos pikkasenkin liikkuu. Sais loppua jo helteet, kyl nyt odotetaan syksyn helpotusta jo kovasti.
Ihana ukkonen yöllä toi helpotusta hikoiluun kun avas ovet patiolle ja istuskeli kynnyksellä ja ihaili valo showta. Poika ei tienny tuon taivaallista koko myräkästä.

Multatassulle voimia kans, tuosta ylhäältä bongasin et ei ole ihan hyvin asiat. Koita jaksaa!

tiltalitti ja mymmeli 29+5 ( tänään kärryillä kun neuvolassa tuli viikot kohdilleen taas)
 
paljon onnea pikkuneidistä pokermama! ihanaa kuulla että kaikki on hyvin! :flower: :flower:

mulla ei oikeen muuta asiaa, yö meni surkeesti lonkkien kipuilun, 32-34 asteisen sisälämpötilan ja esikoisen öisten heräämisten takia, nyt ihan rikkipoikki ja meinaan sammua seisaalteni mutta tuo esikoinen ei suostu ees päikkäreille... |O tämmöstä tänään siis

noonie 32+2
 
Voi, hurjan paljon onnea pokermama ja pikkuinen Irmeli :heart:

Täällä on taas tapahtunut paljon. Laralle kovasti tsemppiä, toivottavasti vaavi malttaa vielä kasvaa! Ja Multatassulle jaksamista!:hug: Kovin pistää vihaksi tuo lapsen isän vastuuntunnottomuus!
Kaikille muillekin tsempit =) Aika moni kärsii jo kaikenlaisista vaivoista ja varsinkin tästä hiton kuumuudesta.

Olen taas täällä taustaillut ja kuulumisianne seuraillut, mutta ite en ole jaksanut kirjoitella. Eipä tänne omaannapaan mitään ihmeempää kuulukaan, vointi on ollut hyvä, ei mitään erityistä. Selkävaivatkin ovat helpottamaan päin, kävin tossa yhtenä päivänä jopa lenkillä :) Rd:n hoitamisen suhteen olen ollut huolimaton, mittaukset tahtovat unohtua ja herkuteltua on tullut liian usein. :ashamed:
Kesälomaa täällä vietetään ja kotia rempataan. Tällä viikolla kai aloitetaan terassin rakentaminen, että saadaan sitten vaunut syyssateilta suojaan :) Aikamoinen pesänrakennusvietti on meneillään...

Heilo 32+1
 
Paljon Onnea Pokermama! :flower:
Neuvolassa kaikki ok, tyttö edelleen perätilassa.. perjantaina oli kipeitä supistuksia ja kovia vihlaisuja ylävatsalla parin tunnin ajan, mutta katosivat sit onneks. Jos tulee uudestaan niin pitää äitipolilla kuulemma käydä näyttäytymässä.

En jaksa enempiä kirjoitella, maha kasvaa ja viikot poksuu =)

Hyviä vointeja kaikille! :)

Nipsuliina ja Sindi 32+0
 
:wave: Olen tässä lukenut juttujanne jo jonkin aikaa...

Eli vuosimallia -72, Etelä-suomesta. Koti-äiti yhdistettynä työelämään, 3krt./vkossa käyn töissä,iltaisin. Muuten olen kotosalla päivät lasten kanssa.

Lapset:
Tyttö -97
Poika -00
km -04
Poika 06
Tyttö 08
Munatorviraskaus -09
Ja nyt LA 28.10

Omaa napaa sen verran, että kovista närästyksistä kärsinnyt tässä viimeset 2vkoo,ei meinaa auttaa mikään esim.Rennie ei mitää tehoo, nyt kokeillaan Gavisconia, jos se auttais, mutta en ole huomannut vielä mitään kauheeta helpotusta. Pitää varmaan alkaa seuraa tuota syömistä...

Neuv. oli viime maanantaina verenpaineet 128/81, eli ok mulle hemppaa ei katottu, kun olo oli ihan hyvä, paitsi nyt on iskenyt väsy! Sf.mittä oli 23cm..painoa tullut 6kg.
Nukkumisesta ei tule mitään kuumuuden takia. Elokuun jos vielä tekis töitä,niin sit vois jäädä sairaslomalle loppuajaksi. Työskentelen pienessä leipomossa,että kuumuus on sen mukaista.. :(

Onnittelut Pokermamalle :flower: syntyi samana päivänä kun on veljeni syntymäpäivä.

ai niin, ja synnäri on Jorvi

Miiju 28+4
 
Multatassulle oikein kovasti tsemppiä ja voimia. :hug: Muistat vaan olla rehellinen itsellesi ja pyytää neuvolasta apua jos ja kun koet olevasti sen tarpeessa. Kurjaahan tuo on etenkin vauvan kannalla sitten kun alkaa joskus tajuamaan jotakin sen päälle että muilla on isät. Tosin tuo hyypiö kuulostaa siltä että mieli voi muuttua vielä moneen kertaan. MUTTA älä vaan luota sen varaan vaan opettele ajattelemaan että nyt olette sinä ja vauva, etkä siihen tuollaista ukkoa kaipaisikaan. Hyvin te pärjäätte ja muista rehellisesti jutella neuvolassa asioista, siksi he ovat siellä :hug:

Kääntöyrityksestä
minulla on kokemusta esikoisen ajoilta (36+ vai 37+). Antavat supistusta estävää lääkettä, joka saa aikaan sellaisen tutinan (aiva kun olisi juonut 10 kuppia kahvia, ehkä?). Lääkäri yritti ja yritti siinä onnistumatta, likka ei suostunut kääntymään. Minua ei sattunut missään vaiheessa ja vauvakin tuntui voivan hyvin. Minulle tehtiin sektio sitten 39+.

Miijulle tervetuloa.

Ja tietenkin Pokermamalle lämpimät onnittelut :heart: :flower: :hug:
P123 31+6
 
Suuren suuret Onnentoivotukset täältäkin Pokermamalle ja Irmelille! Ihana et molemmat jakselette hyvin siellä. =)

Multatassulle :hug: ja jaksamisia kovasti! Ärsyttää kyllä täälläki sun puolesta tuo miehen käytös. Jo on törkeää! :(

Omaan napaan ei mitään niin ihmeitä kuulu, pullottaa se ainaki jos ei muuta. :p Ja hirvee myllerrys siellä on nytki päällä, hyvä ettei tuu läpi varpaat sieltä jo kokonaan. Hirvee pesänrakennusvietti täälläki jyllää. Tuntuu et tekis mieli vaan koko ajan hypistellä nuita pikkusia vaatteita. Tänään pesin pinnasängyn reunapehmusteetki, ku kirpparilta tein ihanan löydön. Ne on semmoset Marimekon kankaasta tehdyt, pinkit, joissa on valkosia kukkia, kuosin nimeä en nyt kyllä muista. Tykästyin niihin kovasti, eikä maksaneet ku 7e. =) Vielä ku sen pinnasängyn löytäis jostain suht edullisesti, nii vois laittaa sängynki jo pienelle valmiiksi. Sitte alkaiski olla kaikki hankinnat jo iha hyvällä mallilla. Itekki oon miettiny tuommosta isyyspakkauksen tekoa. Ihania pakkauksia ootte kyllä tehneet ja niistä sai kivasti vinkkejä mitä itsekki vois hankkia siihen. Mietin vaan et millonhan sen tekis ja antais sitte?! =)

Mut eipäs tännekään sen kummempia. Voikaahan mammat hyvin! :heart:

HayLina ja Hippu 31+5
 
ONNEA Pokermamalle ja pienelle Irmelille! :flower:

HayLina, mä ajattelin, et isyyspakkaus olis kiva antaa samalla, kun äitiyspakkauskin tulee. Mun mies tais olla eri mieltä. Se kysy, kun annoin isyyspakkauksen et nytkö sä jo annat sen. :) Se ajatteli saavansa sen sitten, kun vauva syntyy. (Miehelle siis selvisi pakkauksen olemassa olo vahingossa jo aiemmin.) Joten vielä hyvin ehtii sellasen kokoamaan ja antamaan vaikka sit, kun tulee kotiin synnäriltä...

Tervetuloa miiju!


Tatara ja tirriäinen 32+2
 
Multa pääsi ihan itku, kun luin pokermaman sektioterveisiä. Irmeli on vasta niin pieni :'(
Mutta silti kovasti onnea Pokermamalle ja voimia! Onneksi molemmat voitte hyvin, henkisesti voi olla varmaan rankkaa, kun ei pääsekään heti vauvanhoitoon kiinni. Mutta parempi näin.
:flower: :flower: :flower: :flower:

Puskis
 
Pokermamalle ja Irmelille sylin ja sydämen täydeltä onnea!! :flower:

Ajatelin aloitella ensi viikolla noita vauvan vaatteiden pesua, jospa saataisiin tuo hoitopöytä ja laatikosto kasattua viikonloppuna tuolta pahvilaatikosta. Saisi pikkuvaatteet sitten laittaa suoraan paikoilleen laatikoihin. Millä pesuaineella on paras pestä vastasyntyneen vaatteet? Entäs huuhteluaineen/ pesuaineen määrä vrt. normaali pyykki?

Täällä närästys on jo niin liian tuttu kaveri, että tuntuu kuin rennietä menisi laatallinen päivässä. Ja siis ilman helpotusta. Unohdin viime viikolla neuvolalääkäriltä pyytää jotain vahvempaa. Onko kokemuksia toimivasta närästyslääkkeestä? Täällä tulee oikeasti kohta ruokatorvi ulos nielusta! Ja tätä on jatkunut nyt ainakin neljä viikkoa. YÖKS!

Nappula-10 30+2
 
Päässä humisee. Kävin töissä ja unohdin eväät. Hain ärrältä kolmioleivän. Tunnin mittauksen jälkeen verensokeri 13.8 ! Verenpaineet 159/92. Huh huh ! Onneksi torstaina Taysiin. Parempi pysytellä pois töistä.

Kiva tuo isyyspakkausajatus ainakin eka kertaa isäksi tulevalle.

Discovery 31+1
 
pesuaineista: mä oon käyttänyt hajusteettomia nestemäisiä pesuaineita. huuhteluainetta en käytä koska siitä jää aina jonkin verran sitä ainetta vaatteisiin ja jos on oikeen herkkä iho (niinkuin useesti vauvoilla.ja mulla.. ;) ) niin iho reagoi herkästi siihen. muutenkin huuhteluaine on ihan turha juttu paitsi ehkä jos on tosi keinokuituinen vaate, esim joku akryylineule (joka kyllä on ihan rahan heittämistä kaivoon noi akryyliset neuleet..) vaatteet saa pehmeäks myös kuivausrummulla tai silittämällä mut en kyllä jaksa silittää ja kuivausrumpua en oo vielä raaskinut hankkia.

nykyään käytän meidän vaatteisiin, myös pojan, jotain olisko omon semmosta missä on kamomillaa ja jotain muuta hajusteena.ja sit vaippoihin nestemäistä hajusteetonta oisko omoo tai arielia.
 

Yhteistyössä