~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Onnittelut Pokermamalle Ihanaisesta Irmelistä! Paljon voimia pikkuiselle kasvuun ja äitille tunnerikkaisiin ensimmäisiin viikkoihin :)

Multatassulle tosi paljon jaksamista ja voimia vaikeaan elämäntilanteeseen! Riippuen siitä, että missä kaupungissa asut, on erilaisia tukimuotoja järjestettynä. Toivottavasti neuvolastasi osattaisiin ohjata niihin! Vertaistuki voisi olla ihan tosi hyvä juttu synnytyksen jälkeen.

Mulla oli se sokerirasitustesti viime viikolla. Pelkäsin ihan kamalasti kuultujen puheiden perusteella. Itse toimitus meni kyllä tosi hyvin ja oksettanut ei lainkaan. Pitkä istuminen labran aulassa sai vähän höntin olon päähän, mutta ei mitään muuta. Eilen sain tulokset ja loistavasti meni alle raja-arvojen. Eipähän tarvi enää koskaan miettiä tuotakaan juttua!

Meillä Taimille ja Masu-Viljalle tulee 2v5kk ikäeroa. Taimi on niin topakka tapaus, että kaikki menee varmasti hyvin. 1-vuotiaana alkoi syömään itse ja pukemisenkin hoitaa pääasiassa itse. Meillä lapset on aina ottaneet vauvan vastaan hyvin. Kaksoset ovat käyneet ja käyvät yhä mustasukkaisuustaistelunsa suhteessaan toisiinsa. Vauvoja kaikki on aina heti rakastaneet. Toivottavasti nytkin menee yhtä hyvin.

Täällä ollut vähän surkeat tunnelmat Hertan 4.5 v vuoksi. Kesän aikana epilepsian lisäksi tuli
monimuotoiset kehityshäiriöt diagnoosi. Kahdella terapialla ja psykologin ja terapeuttien suosituksesta päivähoidolla erityislausunnolla jatketaan eloa. Hertta aloittaa siis ensi kuun alusta läheisessä päiväkodissa. Mulle on ollut aina tärkeä hoitaa lapset kotona ja vielä kun on kyse erityislapsesta, niin hänen selviytyminen siellä hirvittää. Toimin tulkkina, koska ulkopuolisten on erittäin vaikea ymmärtää hänen puhettaan. Nyt siis tulkkipalvelut loppuu... Toivon, että saadaan systeemit toimimaan joten kuten ennen kun vauva tulee maailmaan.

"Kaikki järjestyy...." mantraa siis hokemaan hymy huulessa :) Suurperheen arki rules!

Noora ja Vilja 29+0 eli 30. viikko :D
 
Onnea pokermama suloisesta, pienestä tytöstä!!! :flower: :heart:

Nappula-10 mulla on närästykseen tehonnut hyvin Omeprazol 20 mg (reseptilääke). Sitä voi ottaa yhden päivässä tyhjään vatsaan tarvittaessa.

Nooralle tsemppiä! Ja usko pois, asioilla on tapana järjestyä! :hug:

Onneksi kelit on vähän viilentyny..mulla kauhea flunssa ja pää täynnä räkää..palailen terveempänä kirjoittelemaan lisää!

Minkuli ja pikkuheppu 30+2
 
Pokermamalle Suuren Suuret Onnittelut!! Valtavan suloinen pieni ihme!! :heart:

Täällä oli eilen kipeitä supistuksia, muutin asentoa mutta eivät lakanneet siltikään. Muutama tuli ja kestivät sen puolisen minuuttia ehkä ja sitten lakkasi. Tänään aamulla sängystä noustessa sitten heti ekana kaamee menkkakipu alavatsalla mutta taasen jäi siihen. Maha on rysähtänyt alas, nyt ei ole enään närästänytkään ja tuntuu kun saisi ilmaa keuhkoihinsa taas pitkästä aikaa. Takapuolessa meloni ja silleen.. Tän viikon torstaina seuraava neuvola ja ultra olis tossa 20.08, wou jee 10 päivän päästä :)

Rakennuksella ollaan siinä mallissa että kattoa asennetaan, sen jälkeen jos vielä aikaa niin ehkä lattiaa alottelisi, saas nähdä nyt. Yksi pahempi haaverikin sattu siellä kun miehen isän kaveri oli ampunut itteään naulapyssyllä sormeen, auuh!! :eek: Onneks ei tarvinnut niitten lähtee mihkään tk:hon että sen verta "pieni" haaveri kummiskin. Mitä mä oon sanonut siitä että ei parane juoda YHTÄKÄÄN olutta jos kiipee johkin katolle heilumaan naulapyssyn kanssa tai ylipäänsä mitään muutakaan ei sais tehdä noissa rakennusjutuissa kun on otettu miestä väkevämpää! Noh, nyt uskoo sitten..


Ainiin, ikäerosta Meille tulee 1v 5kk. Ärsyttää kun kaikki keillä on tollanen ikäero taikka vähän suurempi tai vaikka ei olis ees kokemusta asiasta niin tulee lässyttämään kuinka rankkaa mulla tulee olemaan. Ihan kiinnostaa nää tällaset mielipiteet ja "kokeneemman" saarnat, juu ei.


Mutta mä lähden tästä nyt pitkin pituuttani, oltiin jo tosi aikaseen hereillä tänään joten ulkoilut ja muut hoidettu taas muutamaksi tunniksi. Thank god!... :D No ku ei vaan enään jaksais mitään, on niin väsy kokoajan että huh heijakkaa :headwall:

Kaikille oikeen hyvää vointia :wave:

Heidi ja Mörkky 32+6 Huomenna paukkuu taas :)
 
Pokermama :flower: Paljon onnea pienestä ihmeestä!!

Heikku Mä oon kuullut tota samaa kauhistelua...Meillä ikäeroksi tulee 1v7kk...
Kopkopkop..Mä oon ollut tosi yllättynyt kuinka helppoa tää eka vuosi on ollutmei ollenkaan niin rankkaa kuin oisin voinut kuvitella.Meillä tosin on ollut todella helppo esikoinen.Toki varmasti omakin käytös on johtanut siihen.Mä oon ollut tietyissä asioissa tosi tarkka ja aion olla juniorikin kanssa,esim ruokailut ja nukkumaan menot.

Joku kyseli jo aikasemmin vauvan hikkailusta..Meillä esikoinen hikkaili aina iltaisin kun olin menossa nukkumaan.Kivan tuntuista kun koko maha hytkyi!! Hikkailu jatkui aika pitkää synnytyksen jälkeenkin.Otin asian neuvolassakin puheeksi kun tuntui että neidillä oli jatkuva hikka!!

Huomenna ois äpolille aika..toivottavasti kaikki on mahassa kunnossa!HIukan jännittää jos sitä joutuu vallan vuodelepoon.Sehän on tosi helppoa 1v4kk lapsen kanssa...

Jaksuja kaikille!

H+Kauko 29+2
 
Ihanaa kuulla heikusta välillä täälläkin :heart:

Nooralle ekstra paljon haleja ja voimia! Sä oot kyllä niin voimakas nainen, oikee leijonaäiti! Ihailen kyllä kovasti sun asennetta! :hug: :) :flower:

Täällä ei mitään mainittavaa... Yöllä luulin taas, että lähtö olis lähellä, mutta loppu onneks lyhyeen... Hienoa tää jännitys, kun ei tiedä mitä seuraavaks tapahtuu B)
Eilen petasin vauvalle sängyn laatikkoon, oikein silitin lakanatkin :) <3 (ja kirosin kauheeta oloa sen jälkeen :D )

Voikaahan paksusti,
Lara- ja Väkkärä rv33+5


 
Paljon onnea pikerimamalle pikkuisesta :flower:

Ikäerosta: Meille tulee 2v 9kk varmaan aika tarkalleen..

Koskahan verenpaineet on liian alhaalla? On päri päivää taas ollut olo kuin ruotsin laivalla hiprakassa, seiniäpitkin kävellen. Mittasin sitten toissa iltana paineet ylä 75 ja ala 52, jep jep. Himpun alhalla, tänään aamulla oli jopa ylä 98 ja ala 64. Vaavi on ollut ihilajisempi, johtuukohan huonoista paineista. Olen nyt joka kerta sanonut neuvolassa, mutta terkkari on vaan että "ai on vai jaa jaa". Muutenkin alkaa nyppiä koko tyyppi, viimeeksikin kysyi että olenko käynyt ennen täällä, meillä kun paikka vaihtuu jos on lääkäri. Sanoin että juu joka kerta paitsi ne lekurit! "no niinpä oli.." ihan kun omissa maailmoissa. Mut siis alkaa tämä paineettomuus ottaa päähän, kun olis hommia mitäpitäis tehdä ja ei vaan jaksa. Olips napista tekstiä taas..

Kaikille jaksamisia :flower:

Pitää lähteä kehittämään esikoiselle jotain tekemistä, kun eihän pieni tajua tätä kun ei äiti jaksa leikkiä yms.

Taikamyrsky
 
Heipat,

pokermama mikä ihana Irmeli pikku nenäimureineen! Itku miten suloinen! :heart: Onnea tätäkin kautta koko teidän pienelle perheelle! Jos mä laitan tonne etusivulle Irmelin syntymäpituudeksi sen 40cm?

heikku, kiva kuulla teistä! :)

Nooralle :hug: Kyllä se siitä suttaantuu. Tietenkin on vaikeaa pienestä ja vielä erityisestä irti päästää.

Irtipäästämisestä puheenollen, varmistelin juuri tänään meidän tilpukaiselle kerhopaikkaa, perjantaina sitten alkaa ja kerran viikossa 8-11.30. On se vaikeaa, siis niin vaikeaa kun on 2v4kk kahdestaan oleiltu ja eletty mutta tytölle varmasti ihana asia kun kaikki 2-vee kamutkin on samassa kerhossa. Ja puheenkehityksen toivon hieman vilkastuvan kerhon myötä. On se silti minusta aika kova pala varsinkin tälläiselle hyvin raskaushormoneja keränneelle joutua viemään oma pieni kerhoon.

Ahdistusta lievittämään olen ihastellut pikkuisia kerhotossuja täältä: http://www.tohvelisankari.fi , täytyy mitata pikku jalka kun tepastaa tuolta päiväunilta ja laittaa tilaus menemään. Meinasin ensin ottaa jonkun unisexin et menee sitten veikallekin mutta äh, otan kyllä tyttömäiset kun on ihkaekat omat tossut kerhoon.

Ikäeroa meille tulee muuten 2v6kk aika tarkalleen. Juuri meille sopiva ikäero, luulen.

Neuvolakuulumisia vielä,

RV 32+1
Painonmuutos +392 muistaakseni. Ei enää ihan puolen kilon viikkovauhtia, huh... Yhteensä raskauskiloja nyt ~7kg.
RR 104/68
Hb 130 (jessss!!!)
Pissa puhdas
SF 31-32cm (.....)
Syke n. 150
Liikkeet ++

Tuo SF minua nauratti, kun edellisellä kerralla alle kuukausi sitten oli 26cm... Ja nyt 32cm?! Ja neidistä oli laskettuna päivänä 31cm... Että mitenhän jättiturilainen sieltä on tulossa. Supistuksista juttelin ja neuvolalääkärille buukkasi mut 24.8, siellä tehdään sit myös painoarvio ultralla. Sanoi kyllä et pitää mennä omalääkärille aikaisemmin tarkistuttamaan alakerta jos supistelee kovasti. Mies kysyi aidosti huolissaan että voiko silti harrastaa seksiä normaalisti vaikka on toisinaan kipeitä supisteluja. Melko huojentunut oli rakas puoliso kun terkkatäti sanoi että toki voi jos ei vaan mitään vuotoja tule. Hyvä niin :D

Seuraava etappi olis sit se pelkopoli 17.8... ahdistaa. Onko muuten kellään täällä kokemusta TENS-laitteesta synnytyksessä? Meillä on Keskussairaalassa ainakin yksi sellainen käytettävissä ja niitä voisi myös vuokrata, mua kiinnostaisi kovasti.

Oli vähän omanapaa, sry! Jaksut joka navalle,

mama-L ja Poikanen 32+1
 
Ihan nopsasti...

Paljon onnea pokermama ihanaisesta tytöstä! :heart: :heart: :heart: Itku tuli silmään, kun kuvia katselin!

Voimia kaikille enemmän tai vähemmän kärvistelijöille! :wave:

Hituli rv 30+1

muoks* Ai niin, meille tulee ikäeroksi 2 v 1 kk.
 
Pokermama onpas Irmeli todella pitkä. Meillä poika oli vain 42 cm, vaikka viikkoja oli noin paljon enemmän. Siis aika punkero Irmeliin verrattuna :).

Losecia eli omepratsolia saa nykyisin ilman reseptiäkin närästykseen 7 ja 14 tablettia. Voi käyttää raskauden aikana. Aika hintavaa kyllä.
 
Voi miten ihania kuvia Irmelistä, onnea vielä kerran Pokermama!! :heart: :heart:

Itsellekin tuli ihan mieletön fiilis kuvia katsoessa, että ihan oikeasti tuollainen ihanuus vauva sitä kasvaa sisällä, ja nytkin potkii niin kovasti, että taatusti muistaa äippä olemassaolon. ;)

Tulipa tosi hassun hyvä fiilis noista kuvista kyllä, taidanpa painua sohvalle masua silittelemään. :heart:

Nappula-10 30+3
 
Niin meillä oli tosiaan pojilla ikäeroa 1 v 1 kk. Nuorempi oli/on huomattavasti isokokoisempi. Kaikki luulivat, että minulla oli kaksoset. Olin SE rouva, jolla on kaksoset:). Opiskelin silloin yliopistossa. Mies kommenustöissä. Vanhemmat satojen kilometrien päässä. No hengissä ja suht. tervejärkisinä selvittiin. Helpotti kun oli toisistaan seuraa. Ehkä vähän pidempi ikäero voi olla jo hankalampikin. Esikko ei ymmärtänyt olla mustasukkainen jne. On kyllä muutenkin ollut aina periksiantavampi.

Nordensköld tsemppiä ! Ei ole helppoa Hertan kanssa. Pitkää pinnaa ja jaksamista vaaditaan. Ja aina kun ei voi ennusteita kehityksestä antaa.
 
Paljon onnea Pokermamalle söpöstä tytöstä.

Mua närästää myös kovasti ja varsinkin töissä istuessa rupeaa närästämään aina hirveästi, mutta sitten kun pääsee kotiin löhöömään niin se loppuu. Maha on siis niin iso ja ylhällä että ahistaa, närästää, ei saa henkeä.... mutta hei kyllä tää tästä, kaikki nää vaivat on ohi kun saa oman vaavin syliin eli kyllä kannattaa hieman kärsiä =)

Mitäs "hassuja"/omituisia vaivoja teillä on tullut? Mua on kohta 5 päivää vaivannut elohiiri vasemman silmän yläluomessa ja se tulee vähän väliä. Tää on niin ärsyttävää ja ainakin mua se häiritsee ja ärsyttää mutta onneks elohiiri ei kumminkaan satu.

Meillä pojilla tulee olemaan 6 vuotta väliä,esikoinen syntynyt 4.10.

Kaivoin tänään esille virkkuu työn jonka aloitin 6v. sitten esikoista odottaessa, tarkois oli virkata paljon neliöitä ja yhdistää ne sitten tilkkutäkiksi. Jos sais vaikka valmiiksi tällä kertaa :LOL:
Tupaa aina välillä tietyt hommat ns. siirtymään tuonnemmaksi... no mutta ehkä innostun ja saan entisöityä tuon yhden tuolin jonka kaverin entisöin 2-3v. sitten

Uni ja Poju 32+5
 
Heippa mammat ppiiitkästä aikaa!

Meillä on muutto takana, uutta kotia laittaessa mennyt aika. Netti saatiin vasta tänään tänne uuteen kotiin joten siinä syy miksen oo kirjotellu vähään aikaan.kauheasti tullu tekstiä, pitää ajan kanssa lukea ja kommentoin sitten paremmin.

onnea pokermamalle :heart: ihania kuvia kertakaikkiaan! suloinen tyttö.

voisin kirjotella tänne omia lääkärineuvolakuulumisia eiliseltä

rv 29+5
painonmuutos 350g/viikko,alusta tullut 6.5 kg
RR 113/67
pissa puhdas
Hb 124
sf 26cm
tarjonta RT
syke+135
liikkeet ++

Kohdunsuu tsekattiin ekaa kertaa nyt, oli kiinteä ja kiinni ja pituus 3.5 cm jos sain oikein selvää tuosta neuvolakortista. näyttää että siinä vois lukea 3-5cm mutta ei kai sitä noin kirjotettas.. en tiiä yhtään. kaikki oli kuitenkin lääkärin mukaan hyvin :)

töissä jaksamisesta: mulla on siis osa-aikatyö opiskelun ohella, jossa oon kyllä saanut tehä hyvin tunteja nyt kesällä kun koulua ei oo ollu.sanoin kuitenki pomolle että ei enää laita mulle ennen äippälomaa paljoa töitä,meinaa tuo selkä kipuilla siihen malliin. näyttikin olevan ihanan vähän töitä laittanut, saa levätä ja rauhassa laitella vauvajuttuja valmiiksi.

kaikki suuremmat hankinnat on tullut tehtyä, vielä puuttuu melkein kaikki "pikkutavara", esim tutit,tuttipullot,voiteet... ohan tuota listaa vielä hankittavana mutta on tässä vielä ihan hyvin aikaakin :)

huomenna poksuu jo 30+0 :eek:

miraaz ja vaavi 29+6

 
Ihania kuvia pikkuisesta Pokermama!!!! Onnittelut vielä kertaalleen!!! Itse suloisuus :heart:

Lara: Siihen äitiyspakkauksen laatikkoonko teet vauvalle pedin vai ymmärsinkö ihan väärin?! Ihan siksi kysyn kun tänään juttelin kaverin kanssa joka omaa esikoista nukutti ensimmäisen kuukauden siinä laatikossa kun pinnasänky tuntui niin isolta alkuun. Rupesin tänään sit itsekin miettimään, et pistäskö tehdä tosiaan siitä äippäpaketin laatikosta ensisänky... sitähän varten se on tehty =)

Huomenna neuvolaan...!

-Kultasiipi ja Pikku-neiti Ilmari 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultasiipi:
Ihania kuvia pikkuisesta Pokermama!!!! Onnittelut vielä kertaalleen!!! Itse suloisuus :heart:

Lara: Siihen äitiyspakkauksen laatikkoonko teet vauvalle pedin vai ymmärsinkö ihan väärin?! Ihan siksi kysyn kun tänään juttelin kaverin kanssa joka omaa esikoista nukutti ensimmäisen kuukauden siinä laatikossa kun pinnasänky tuntui niin isolta alkuun. Rupesin tänään sit itsekin miettimään, et pistäskö tehdä tosiaan siitä äippäpaketin laatikosta ensisänky... sitähän varten se on tehty =)

Huomenna neuvolaan...!

-Kultasiipi ja Pikku-neiti Ilmari 31+4
Joo siihen laitoin :) Ajattelin ekat viikot tai muutaman kuukauden siinä nukuttaa... Laatikon saa vaikka omaan sänkyyn viereen siirettyä jos tahtoo tai sitten pitää tuolla pinniksessä.. Meillä myös pieni pöytä varattu sellasella "jarrumatolla" makkarissa jos siinä halutaan pitää... Pitää olla vaihtoehtoja ;) Pinnasänky tuntuu kauhean isolta niin pikkuruiselle aluksi!
 
Minulla on huonoja kokemuksia siitä laatikossa nukuttamisesta. Vauvalla oli siinä ilmeisesti niin kuuma, että oli levoton. Heti kun siirsin pinnikseen, niin nukkui tosi hyvin. Meillä oli kyllä aika lämmin asunto. Nytkin laitan suoraan uuteen ihanaan pinna-keinusänkyyn.

Meillä kaksoset nukkuivat samassa pinnasängyssä varmaan parikuisiksi. Oli kyllä ehkä normaalia isompi sänky.

Tuo hel...n käsi oikuttelee. Nukuin kolme tuntia ja tässä taas kivuissa keikutaan. Jos sais vielä 2-3 tuntia nukuttua aamuyöstä.
 
Takana ihan kohtuullisen hyvin nukuttu yö, heräsin "vasta" puol seittemältä =)

Mulla on semmonen hauska nukkumapaikka lapsoselle, kun olen saanut samanlaisen sängyn kuin sairaaloissa (eli siis se läpinäkyvä muovinen) tänne kotiinkin yhden sairaalan poiston kautta. Aivan huippujuttu! Me nähdään vaavin kanssa toisemme ja ennenkaikkea se pienempi koko ilmeisesti luo sitä turvan tuntua sille. Sänky on nyt ollut kierroksessa parilla muullakin kaverilla koska on ollu hyväksi havaittu. Aika pieneksi se jää nopeasti, mutta alku menee mukavasti siinä ja koska siinä on pyörät alla, on vaavi koko ajan meijän mukana touhuissa täällä kotona, vaikka sitten vaan torkkuukin :heart:
 
Ainiin piti kysyä vielä ja olisin tosi kiitollinen jos joku vastaa: Mulla on ollut sellanen horkka-olo :( eli tutisen niinkun sisältäpäin, sellanen todella höntti ja sairas olo. Siis ihan extreme kamala olotila, eilen väänsin itku-valitusvirren pitkästä aikaa miehelle että mä haluan tän olon pois. Onko muilla samaa tai mistä voisi johtua? Onko joku puutostila vai jonkun vakavemman merkki kenties? En todella kestäisi sitä taas tulevana iltana, eilen illalla se meinaan alkoi kuin puskista.. Viime päivät olen ollut sellanen muutenkin "en ole oma itseni" fiilistelijä.
Jos joku osais auttaa tai ottaa kantaa niin kiitos :wave:
 
Huomenta!

Pokermamalle isot onnittelut pikku Irmelin syntymän johdosta! :flower:

heikku kuulostaa inhottavalle :hug: toivottavasti olo paranee päivän aikana!

Viimeksi pääsin juuri sanomasta, että ei mulla oo mitään vaivoja..ois näköjään pitänyt koputtaa puuta. Ihan puskista yhtäkkiä mulla ei näköjään enää kierrä veri täydellä teholla jaloissa; jalat puutuu alta aikayksikön ja toisen jalan sääressä oleva ilm. laskimo pullistelee inhottavasti..Eilen kun ajoin töistä kotiin toinen jalka alkoi myös puutumaan..Olisikohan tämä aika jättää autoilu sikseen?! Tiedän, että nyt varmaan kannattaisi jättää turha seisoskeleminen sikseen, mutta minkäs teet, kun töissä ei paljon muuta tuu tehtyä..:(

Meillä vauva pääsee ekaksi nukkumaan perintökoppaan; semmonen punottu ns. kori/koppa jaloilla. Se on myös hieman pienempi kuin pinnasänky, johon toki sitten jossain vaiheessa vaihdetaan :)

Hauskaa päivää kaikille,

Lavelyn 29+2
 

Yhteistyössä