~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

huomenta =)

täällä kans suunniteltu että aluksi nukutettas äitiyspakkauksen laatikossa. on kuulemma turvallisempi paikka aluksi vauvalle kun iso pinnasänky. se laatikkohan voi olla pinnasängyssä :) mun ompelijantaidot ei taida riittää että sais tehtyä jotkut kivat suojukset siihen äippälaatikkoon, vai oisko kellään tietoa missä ois hyviä ohjeita? :D

miraaz ja vaavi, tänään poksuu 30+0 :heart:
 
Huomenta! :)

Ihanaa, takana kunnolla nukuttu yö! Edelliset yöt menneet valvomiseksi, kun ei vaan uni ole tullut...

Ihania kuvia Pokermaman Irmelistä :heart: En pysty käsittämään, että minunkin vatsassani on tuollainen, oikea pieni ihminen...

heikku :hug: toivottavasti tuo olo menee ohi! Eikä olisi mistään vakavammasta kyse.

uni-hki , minulla oli alkuraskaudessa pitkään elohiiri silmäkulmassa. Sama juttu oli syksyllä tuulimunaraskaudessa, ja siitä osasin nytkin epäillä, että voisin olla raskaana. Aika erikoinen raskausoire, mutta kyllä minä sen sellaiseksi luen. Saas nähdä seuraavissa raskauksissa tuleeko sitä...

Närästystä on täälläkin, toistaiseksi Renniellä on siitä selvitty. Olen surutta syönyt maustettua ruokaa, (chilikastiketta kuluu melko paljon) kun joka tapauksessa tuntuu närästävän.

Minä aion tehdä pikkuiselle ensimmäisen pedin äitiyspakkauksen laatikkoon, jonka laitan sitten tuonne pinnikseen. Sänky tuntuu minustakin isolta alkuun. Mutta voihan olla, että vauva ei siinä viihdykään, niinkuin Discovery kirjoitti. Koskahan sitä kehtais laittaa sängyn valmiiksi... ;)

Nyt olen pessyt pikkuisen vaatteita. Ekan kerran meinaan silittää, tuskin sen jälkeen kuitenkaan tulee silitettyä... Muutamat tutut ovat lupailleet vaatteita meille, pitäis käydä katsomassa mitä on tarjolla. Pientä toppahaalaria kaipailen ja sellaista kevyempää, joka menisi heti syntymän jälkeen syksyllä.
Huomasin, että olen turhan paljon haalinut vaaleita vaatteita, pidän värikkäistä vaatteista ja siksi niitä voisikin kysellä noilta tutuilta. En vaan haluasi paljastaa vauvan sukupuolta... Tosin kaikki sanovat, että se näkyy minusta kyllä päällepäin ;)

Heilo 32+3
 
Hello! :wave:

Liikutuin ihan noista Irmelin kuvista. Oih ja voih :heart:

Mä meinaan laittaa vaavelin pinnasänkyyn ,tosin niinhän se piti esikonkin siellä heti alkuun nukkua mutta mun vieressä se kuiteskin aina tuhisi :whistle: Siirtyi kyllä 2-3kk iässä omaan sänkyyn kun alkoi nukkumaan kokonaisia öitä.

Heikulle :hug: Ei kuulosta kivalle.Toivottavasti menee pian ohi.

Mä olen nyt sitten saikulla äippälomaan saakka.Kävin tänää neuvolalääkärillä.Kohdunsuu oli lyhentynyt kahteen senttiin,pehmeä mutta kiinni. Sain myös lähetteen taas ultraan.Tarkistetaan tarjonta,SF:n mitat hidastunut kasvu ym.

Heilo Täällä kans kaikki jotka katsoo mun vattaa niin sanoo että jaahas,poikaa ootellaan.Mun vatta on kyllä niin tossa eessä ja on kuin olisin pallon nielassut :LOL: Mut ultran mukaa tulossa olis tyttö,sehän nähdään sitten muutaman viikkojen päästä :heart:

MUKSU 32+3
 
Pokermama Niin pieni ihana teillä siellä.. Onnea vielä kerran ja kovasti kasvamisvoimia jokaiselle päivälle :saint:

Meillä kans pikkunen pääsee äippäpakkauksen laatikkoon nukkumaan. En usko, että edes haetaan pinnistä vielä vähään aikaan, sittenkun boxi tuntuu ahtaalle.
Isot pojat ovat aikoinaan nukkuneet paremmin siinä, kuin sängyssä, ja jos on ollut levotonta, niin oon kääriny vielä kapaloihin lisäksi.
Laran tavoin meille tulee pikkunen pöytä siihen alle ja laitetaan vielä kirja sinne pääpuoleen korottamaan mahdollisten mahanpurujen varalle.
Miraaz kaikista helpoin verhous on tehdä saman korkusesta suorasta kangaskaistaleesta kuin laatikko. Ylös kuminauhakuja ja rypyttää kumpparin avulla kangas siihen ympärille. Tai sitten laskostaa esim. nurkista. Sen saa pysymään kohillaan vaikka liimaamalla tarranauhat laatikkoon ja vastakappaleet parilla ompeleella kankaaseen.
Minen oo sisäpuolella pitäny mitään ja taisi tää nuorin olla ihan riisutussa "pahvisessa mallissa" ilman kankaitakaan.
Nyt aion tehdä jonkin kivan, kun niin piperryttää :p

Voi että, ihan alkaa sormet syyhyymään, oisko käytävä kangaskaupassa B) Ja lankoja hakemassa, et vois alkaa pikku villatakkia ja töppösiä kutomaan..

Ihan kaihomieli tuli kun lokakuu vaan lähestyy :heart:

:wave: Puskis ja OnniIhanainenMöyryMauriMahassa 32+1 :heart:

P.S. Toivottavasti Heikku sulla helpottais nuo tutinat. Mulla tulee sisäinen kokovartalotutina aina kun oon joutunu ottaa tupla-annoksen astmalääkettä.. Mut sillon kylläkin tiiän mistä se johtuu :/
 
No niin sokerirasituksesta selvitty hengissä ilman yökkimistä nyt auts vatta täynnä ja juon aamu kahvia sen litkun valmistus on sittä vissiinki lopetettu jatkossa on vaan sokeri vettä tarjolla
Samalla neukkari
paino -400 g
rr 130/76
hb 118 rauta kuurille
pissa puhas
kohduspohjan korkeus 29
syke 150

Terkka tykkäs että nuukasti lapsivettä jos seuraavalla käynnillä(26.8) edelleen saatampa joutua extra käynnille naikkarille eipä tuo hirveän huolissaan ollut silti empä tuota sittä ittekkään ole
 
Pitkästä aikaa voisin yrittää täälläkin lueskella juttuja! On tullut vain tuolla fb puolella kirjoiteltua! Meillä on mies lomalla niin sekin rajoittaa koneella olemista aika kovin!

Täällä kaikki siis hyvin, Sairaslomalla kipeiden supistelujen takia. En kyllä itse silti osaa ottaa yhtään varovaisemmin vaikka lääkäri kielsi nostelemisenkin. Ei vaan osaa :ashamed:

Ensi viikolla neuvola ja lääkäri!

Pikku prinssi 29+5
 
Heips!
Lääkäristä kotiuduttu ja kaikki näytti olevan hyvin! Kohdunkaulaa jäljellä 3.6cm ja kohdunsuu kiinni. Siellä poika köllötteli raivotarjonnassa edelleenkin. Nyt sitä sit voikin alkaa taas nauttia tästä raskaudesta!!

Mä aattelin kans laittaa pinnikseen äpakkauksen laatikon.En uskalla laittaa sitä minkään lipaston yms päälle ettei esikoinen vaan kaada sitä. Mummo varmaan ompelee jonkin näköiset reunukset laatikkoon.

Nyt hetkeksi huilaamaan ennenku esikoinen heräilee

H+ k 29+4
 
bubbeli No voiskohan tosiaan olla. Äsken kun yritin nousta seisomaan niin tuntui kuin mut olisi joku painanut hartioista väkisin takasi tuolille istumaan, tuli siis niin kaamee paine päähän ja hartioihin et pakko oli istua. Mutta se tutina..niin no..kai se voi sitte olla myös vp:seen liittyvää.
Mä luin netistä että salmiakki nostas verenpainetta mutta saiko sitä syyä, kun eikös se aiheuta supistuksii?-näin oon kuullut..
 
Voih, pokermamalle onnittelut! Ja kiitos kuvista.

Heikku, pitäsköhän sun soitella lääkäriin? Mikä sulla on normaalilämpö? Oothan juonu tarpeeks? Muutakin kun vettä ettei suolatasapaino mene sekasin. Mulla on semmonen käsitys että salmiakissa oleva suola ja verenpaineen nousu on syy siihen että sitä ei suositella.

Mökille taas ollaan matkalla ja puhelimella kirjottelen joten lyhyeksi jää tarinat.

Eilen neuvola. Kaikki oli ok ja vauva taisi olla ainakin silloin pää alaspäin. Tosin eipä taida olla enää.

Sofiia 29+1
 
salmiakki en oo tota supistelu juttua kuullukkaan, eikä kyllä miulla oo supistuksia aiheuttanu. Tuosta verenpaineen noususta miulle on neuvolatädit puhuneet, tosin miulla ei nosta verenpainettakaan, joten oon saanu sitä ihan surutta välillä napostella B) Heikku, jos tommonen olo tulee taas illalla, niin mie varmaan sinuna ottasin yhteyttä lääkäriin, ihan varmuuden vuoksi.

Menhit ja Mr. Hyde 31+4 :heart:
 
Hei!

Heikku
: Soittele ihmeessä neuvolaan tai ihan päivystykseen, voisivat vaikka ottaa susta verikokeita... Paranemisia!

Äippäpakkauksen laatikosta
, mäkin taidan sit tehdä siitä ensipedin =) Lara: Vuorasitko sä sen pahvin jollain? Minkälaisen peiton petasit?! Oliko sulla jokin pikkiriikkinen peitto vai ihan normaali?!

Ois kyllä ihana saada siihen pakkaukseen kivat reunukset mut mä en ole todellakaan mikään ompelija... :| Yhessä lastentarvikekaupassa oli myynnissä sellainen reunus..en kattonut silloin hintaa mut oli varmaan kallis...

-Kultasiipi + Pikku-Ilmari 31+5
 
Nuo aikaisemmat pakkauksen puvut olivat käteviä. Olivat ensinnäkin paljon pienempiä ja ne olivat aluksi pussukoita, joihin oli sisälle kätkettynä jalkaosat. Ne saattoi sitten pötkäyttää ulos puvuksi, kun vauva kasvoi. Minulla on pojilta vanha sellainen pussukkahaalari kokoa 50/65. Lisäksi tytöltä (siis sen vauvalta) ohuempi haalari kokoa 50.

En ole uskaltanut mieheltä vielä pyytää, että kasaisi vauvan sängyn. Luin jostain ketjusta, että vauvan sängyn valmiiksilaitto liian aikaisin tietää epäonnea... No pöh ! Ei sänky turvaton ole, kun käyttää reunuksia ja sellainen, jonka saa säätää useampaan asenton säästää selkää.

Heikkua minäkin kyllä neuvoisin käymän vastaanotolla. Eihän tuollainen tutina normaalia ole. Mitenkäs verensokerit ? Minulla oli maanantaina 13,8 ja huono olo. Ed. raskaudessa laski useamman kerran liian alas ja voin todella huonosti. Jokin elektrolyyttitasapaino vois myös rempata.

Ihanaa päästä huomenna Taysiin. Kuulostaa kyllä kummalliselta. Jospa painoarvio olis normalisoitunut. Ateriainsuliini taitaa tulla kehiin. Syönnin jälkeen 1 h arvo 9,1. No pisteleehän tuota jonkin viikon. Fragminia jäljellä enää 27 piikkiä. Jee !
 
Täällä nyt käyty neuvola-lääkärillä vkolla 26+ 2 ja tänään(32+1) sitten oli se pelkopoli. Mun mielestä tosi hyvä juttu - ehkei meidän tilanteessa niin välttämätön, mutta ihan antoisa kokemus. Kätilö oli tosi mukava ja oli ihan kiva jutustella. Mieskin oli ihan tyytyväinen vaikka ennakkoluuloja oli, molemilla. Niin paljon olin noita kauhujuttuja kuullut..

Lääkärikäynti oli kanssa ihan ok, ultras ja anto painoarvion sekä kerto mitenpäin poika siellä tällä hetkellä on. Eli painoarvio 910g vkolla 26+2 ja perätilassa. Sittemin poika kyllä kääntynyt oikein päin :)

Nyt on sitten noita perusneuvolakäyntejä kahden viikon välein ja synnytystapaarvio sitten viikolla 36. Siellä sitten tehdään päätös siitä miten synnytys tapahtuu..
Jotenkin tajus ku kätilön kanssa siellä synnytshuoneessa istu että helv**ti - kohtahan tässä lähdetään oikeesti synnyttelee :heart: Jännää !!!

Eipä muuta ( oli vähän ON, jees ) Perlage77 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kultasiipi:

Äippäpakkauksen laatikosta
, mäkin taidan sit tehdä siitä ensipedin =) Lara: Vuorasitko sä sen pahvin jollain? Minkälaisen peiton petasit?! Oliko sulla jokin pikkiriikkinen peitto vai ihan normaali?!


-Kultasiipi + Pikku-Ilmari 31+5
En oo vuorannut, kun mun kaverin on pitäny ommella mulle sellanen suojus ja ei oo näkyny :kieh: Ajattelin huutonetistä kattoa jos ei ala kuulumaan... Haluaisin suojuksen kyllä laittaa, sen voi sitten antaa lapselle pakkauksen mukana, semmonen symbolinen ja kaunis juttu :)
Pikku Pingviinin sivuilla on Pupujussikat äitiyspakkauksen suojia alennuksessa!

Laitoin ihan sen äp:n peiton mutta taittelin sen... Luulisin, että kapaloin vauvan aluksi niin peiton suuruus ei haittaisi... Tai sitten taitan käytössä peiton patjan alle osiksi... En oo miettiny niin pitkälle :)
 
Pokermama: :heart: Ihana pikkuinen Irmeli teillä <3 Voi suloisuus!!!! Ihana kun jaksoit laittaa kuvia tänne, niin päästään muutkin ihailemaan :)

Tsemppiä kaikille
jotka joutuvat olemaan seurannassa osastolla :hug:
Itse hirmuisena koti-ikävöijänä tiedän että ei varmasti ole helppoa mutta kaikkensa sitä tekee pienen eteen! Voimia teille! :heart:

Äitiyspakkauksesta minäkin teen ensisängyn. Meillä poika ei nukkunut pinnasängyssä ensimmäisinä kuukausina ollenkaan koska sänky oli liian iso. Ä.pakkauksen laatikossa veteli monen tunnin unia ja selväti tunsi olonsa turvallisemmaksi. Itse tilasin laatikkoon sopivat kehdon jalat ja ostin reunaverhon, sain ekasta sängystä pienen kehdon :heart: Näin teen nytkin.

Mulle tuli tänään lähete pelkopolille. Ajan sain 7.9 eli noin 3 vkoa ennen laskettua aikaa.
Alkuun luulin ettei itselläni ole tarvetta siihen, mutta neuvolassa käytiin aikaisempaa synnytystä läpi ja terkka oli sitä mieltä että laittaisi mielellään lähetteen. pääsen puhumaan mieltä askarruttavista asioista puhumaan omista toiveista tulevaan synnytykseen. Hyvä näin! Nyt ootankin kovasti että pääsen sinne!

Nyt en enää muista puoliakaan mihin piti kommentoida, joten palaanpa paremman muistin kera taas uudestaan :D

Hoikkalori ja rusina 32+4
 
Tsempi Nana09!

Mä voisin kertoilla tän päiväisiä neuvolakuulumisia:
paino -500 g
rr 136/82
Hb 119
Sf 28
syke +140
pissa puhdas

Neuvolantäti siinä kokeili mahaa ja sanoi, että supistaapa helposti. Oli bongaavinaan montakin supistusta, mä en huomannut mitään
:ashamed:

Esikoinen nukkui ekat kuukaudet tossa äippäpakkauksessa pinnasängyssä. Anoppi ompeli siihen hienot suojukset. Nyt himottais ihan hirveesti se ainakin babyidean sivuilla oleva Amazonas koala riippusänky. Onko kellään siitä kokemuksia? Esikoisella oli paljon mahanpuruja ehkä jopa koliikkia, joten mietin että jos tällä tulevallakin niitä on, tosta vois olla apua.

Hituli rv 30+2
 
Huomenta Mammat!

Nana09:lle jaksamista köllöttelyyn! Oli kiva kuulla sinusta. KAikkea Hyvää ja masuvauvalle sekä sinulle hyviä vointeja :)

Hituli, meillä on tuo riippukehto. Se on kyllä ihana. Pitkiä aikoja en ole siinä nukuttanut, mutta välillä ovat siinä köllineet. Meillä kun on noita pikkukavereita ja koiria, niin ihan vahtimatta ei uskalla jättää. Se on kyllä tosi tukeva ja turvallinen, mutta ei se sitä kestä, että pikkukaveri roikkuu reunassa kiinni :) Suosittelen sitä kyllä kovasti! Siinähän vauvalla on samanlainen asento selällä kuin kohdussa. Voi auttaa myös masuvaivoihin.

Mulle tuli Kelalta päätökset kolmessa päivässä :O Olin vähän mattimyöhäinen tuon hakemisen kanssa... Uskomatonta miten hyvin siinä kävi. Edellinen kun ei taas ehdi täyttää kolmea, niin saan yhäkin sen ansiosidonnaisen äp-rahan (töistä olen jäänyt pois 2005 :)). Tiesinkin sen, mutta pelkäsin että joku takapakki siinä tulee. Lisäksi siihen on tullut joku korotus, eli saan sitä paljon enemmän kun viime kierroksella. Olipa mukava yllätys!

Meilläkin pedataan pinnasänky, mutta vieressä ne on kaikki nukkuneet vauvana. Tissi suussa kaiken aikaa :)

Kaikkea Hyvää Päiväänne,

Noora ja Vilja 29+2
 
Kopsaan vaan laiskana nyt suoraan tuolta fb:stä:

Neuvolassa taas aamusta käyty. Paino oli noussu ihan liikaa, +1,050kg/vko, joten joudun huomeaamulla menemään sokerirasitukseen varalta uudestaan. :( Verenpainettaki pitää nyt taas kotona seurata, ku meinaa olla koholla 127/92. Pissa oli onneksi puhdas, sf 31cm, syke +140, liikkeet ++ ja raivotarjonnassa vaavi köllötteli.

HayLina+Hippu 32+1
 
..niin nyt tällaista.. Mulle on ilmaantunut nyt kamalaa kutinaa..Illalla se alkoi melko lievänä ja rapsuttelin itteäni siinä telkkaria kattoessani. No viime yöllä heräsin sit siihen kun raavin itseäni, mahassa ja jaloissa ja vaikka missä on nyt kivoja viiruja. Mut ei siinä kaikki.. nyt mun koko keho on täynnä punasta näppyä, en tiiä onko tosta raapimisesta sitten vai mitä mutta niitä on siis IHAN KOKO KEHO täynnä..varpaanvälit, kämmenen sisäpuolet jalkapohjat, peppu, kyljet,kuulkaa haarovälissäkin niitä eli juuri kaikki ne mitkä mulla on kutissut. Mikä ihme mulla nyt on!!? Pesuaineita tai ruoka aineita emme oo vaihtanu tai käyttäny jotain uutta yms. Eläimiä tai muita ei oo käyny täällä tai muuta sellasta enkä kyllä olisi muuteskaan allerginen. En oo millekään allerginen ylipäätänsä.Onneksi tänään on neuvola 12.30 niin jos ne osaa auttaa mutta kyllä tää jo pikkasen pelottaa. Mä olen punasien läiskien peitossa koko akka. Ottaisin kuvan teille mutta kokeilin ja tulee niin tummaa kuvaa että ei siitä saa mitään selvää.

Mitä tää voi olla?

Heidi ja Mörkky 33+1
 

Yhteistyössä