~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Neuvolakuulumiset tulin kertoo vko 33+3:
Paino +430g/vko
RR 125/70
Pissa: puhdas
Kpk 30cm (Keskikäyrälle nyt asettunut)
Tarjonta Rt
syke +
liikkeet ++

Eli kaikki ok.. Kuulemma niin hyvin mennyt että jatkossakin vaan 2vkon välein neuvoloita näin kolmatta kun odotan. Seuraava siis tasan 2 vkon päästä ja se on sitten vika lääkäri. Vauvan pää oli aika alhaalla jo mutta sanoi että siltikin ne monesti vielä perätilaan jotkut pyörähtelee.. Toivottavasti nyt pysyis niinkun pitää. Ultraa mullei enää ole jos ei mitään tarkistettavaa tule matkan varrella. Siitäkin mainitsi että supistella saa ettei niitä enää lähdetä estelemään jos vauvakin alkaa syntyä aiemmin. Nyt vaan käski nauttia loppuajasta mitä jäljellä on.. Onneks edes helteet ohi!!! :)

Kopsasin yllä olevan facebookista..

Helsingin reissu meni hyvin. Pojat tykkäs molemmista sekä serenasta -että särkänniemestä. olihan ne munkin mieleen. Mulla vaan kauhee väsymys päällä oli koko reissun ja pienimmäinenkään kun päiväunia kerinnyt nukkua niin sekin vielä rasitti jotenkin. Hotellissa oltiin espoossa eka yö ja sitten mun isän luona vantaalla toka yö. Ikeassakin käytiin ja pientä kivaa tarttu mukaan.. Että kaikenkaikkiaan onnistunut reissu. Toi vkonloppu vaan menee niin nopeesti että ei paljoa kerkee tekemään. Mun tätikin kun siellä Helsingissä asustelee niin ei keritty nyt heitä näkemään..
Käytiinhän me mun ukkia kattomassa sairaalassa kun hällä todettiin haimasyöpä ja toivoa ei ole.. Siellä se nukkui vaan eikä mihinkään reagoinut. Ukki on kyllä mulle aika vieras ihminen noin muuten kun yhteyttä hän ei mun isäänikään pitänyt varmaan 20 vuoteen joten aikalailla tuntemattomaksi jäänyt. Mutta onhan hän ukki kuitenkin..

Tänään alkoi tokaluokkalaisella koulukin ja hyvin oli mennyt. Itse se sinne kouluun meni kun mulla justiin samaan aikaan oli neuvola aika. Eihän tohon koulunpihaan olekkaan meiltä kun 50 m :) Näin se vaan kesä meni ja arki koitti. Pikku-ukkelin ei tartte päiväkotiin mennäkkään enää kun kesäloma jatkuu tän kuun loppuun ja 28.8 alkaa äitiysloma..

Nyt tää morjestaa ja vilkuttaa kaikille.. Hyviä vointeja ja nautitaan vielä kun voidaan ja tosiaan ei hellekkään häirihe ainakaan täällä Kuopion suunnalla!! :wave:

Hanttaliini ja neitinen 33+3 :heart:
 
Miksi te stressaatte noin kovin tuota painonnousua? Joillekin tulee enemmän, joillekin vähemmän. Tuleehan sitä painoa kun aineenvaihdunta hidastuu, turvottaa ja tekee ruokaa eri tavalla mieli. Te olette raskaana; joten antakaa kropallenne mahdollisuus tehdä mihin se on luotu; keräämään vararavintoa imetysaikaan ja tulevaan synnytykseen. Tää on mennyt ihan överiksi tämä neuvolan painontarkkailu. Jos syö monipuolisesti ja järkevästi ei vauvasta saa kasvatettua 5 kiloista, vaikka oma paino nousisi. Onhan se jo järjellä ajateltuna mahdotonta että kaikille tulisi se sama 12 kiloa, kun ihmiset ovat kuitenkin hiukan erikokokoisia jo valmiiksi.

Siksipä imettäessä sitten kaloreita kuluu reippahasti enemmän mitä normaalisti niin ollaan kunnossa koko porukka taas. Jos on perusterve ja normaalipainoinen niin mielestäni vaa`lla ei tarvitse edes kotona käydä. Yrittäkää nauttia raskaudestanne.

Pirkko 32 + 2
 
Pirkkis: totta sie puhut, mulla tilanne on se et valmiiksi oli bmi 28 ja pco taustalla ja vielä sekin että maitoa on piisannu 2 ed. raskaudessa aina tasan 2 viikkoa jonka jälkeen maidontulo on loppunut vaikka kaikkensa sen eteen on tehty..sairaalassa ja kotona...joten se paino ei tosiaan "sula" yksin minnekkään...tippuu sen n 10kiloa ja loput sitte onkin ja sitkeessä :'( ja tosiaan, neuvoloissa jo ihan liikaakin tästä luodaan paineita ja tressiä, sen miekin th:n ammattilaisena jo allekirjoitan :attn:

Neila ja nimetön
 
Kuulepas Pirkko23 Puhut ihan asiaa!Mä en ole missään vaiheessa ressannut omasta painostani, eikä kyllä neuvolassakaan ole mulle sanottu mitään että tulisi liikaa tai muuta vastaavaa että sitä liikaa tarkkailtaisiin. Mulla 65,5 lähtö ja nyt 74.5. Ihan normaali painonnousu siis. Todella harmillista jos jonkun neuvolassa ruvetaan/on ruvettu kyttäämällä kyttäämään painoa :(

Mua odottelee juuri tällä hetkellä sipsit ja fazerin marjasuklaalevy, enkä piittaa pätkääkään mitä vaaka saattaasii näyttää sille seuraavan kerran astuessani. Mulla kun ei sellasta edes ole ;) -eikä tule. Pitää sitä ittelleen sallia hemmottelua, ja varsinkin tällä loppusuoralla. Tarkoitan tällä myös muutakin kun ruokaa :LOL: mutta siis ymmärrät pointin.

Eri asia on tietysti jos on rd-raskaus,tai muuta vastaavaa mutta sen enempää en uskalla siihen pistää näppejäni peliin, koska asiasta en kaikkea tiedä et miten ne jutut menee.
Tarkotan siis että jos menee ihan norm.painorajoissa ja on terve ja liikkuu ja bla bla blaa, niin sillon kandee vaan mutisematta hyväksyä se oma painonnousu. On varmasti paljon tärkeempikin juttu mietittävänä ja kaikki varmaan tietää mikä se on :)

Jees..Koepala otettu ja mulle soitellaan sitten tuloksista jossain vaiheessa. Oli kyllä inha tilanne ja tunne kun vaikka puuduttivat ton ihon niin silti tunsi sillain jännästi kun sitä nahanpalaa siitä leikeltiin irti, hyrrrrr!! Ei siis kipua tieteskään mutta sen kun ne kädet touhuu siinä iholla ja kaikki sellanen. Yöks!

Mukavaa loppuiltaa kaikille mammoille :wave:

Heidi ja Mörkky 33+6
 
:wave:

Painonnoususta
Edellisessä raskaudessa mulla nousi paino yhtä monta kiloa, kun tuli raskausviikkoja! Siis järkyttävää! Sairaalasta lähtiessä paino olikin tippunut huimat 26kg!! Olin todella turvonnut, kaikki oli erittäin hankalaa. Koko ajan syyteltiin liiallisesta syömisestä, vaikka koskaan ei kysytty mitä syön.. Neste siis kertyi ja sen huomasi, joka paikasta!
Tässä raskaudessa tietenkin heti alettiin vouhkaamaan painoasiasta ja olen ollut itsekin tarkka asian suhteen - silti olen saanut entisen painon lisäksi kerrytettyä 14kg. Neste on alkanut kerääntymään nytkin. Sormukset ei mahdu kunnolla, kasvot on turvonneet ja samoin jalat.
Eräs kätilö totesikin minulle "sinulla taitaa valitettavasti kaikki mennä vauvaan.."
Lainaus pirkkikselta:
"Jos syö monipuolisesti ja järkevästi ei vauvasta saa kasvatettua 5 kiloista, vaikka oma paino nousisi"
Noh, minä sain sen viisikiloisen vauvan vaikka oli insuliinit ja ruokavaliohoito raskausdiabetekseen jo rv26 jälkeen. Näin viisi vuotta jälkikäteen on hankala sanoa, että miten söin ja tuliko herkuteltua.. :)

Tupakointijuttuun
Itseäni inhottaa se ettei ihmiset viitsi ajatella tulevaa vauvaa. Monissa tutkimuksissakin on todettu, että mitä kaikkea tupakka vauvalle aiheuttaa. Nythän tähän voi heittää, että onhan niitä pahempiakin, mutta.. Tässä olisi yksi paha, jonka tupakoiva äiti voisi jättää pois.
Itse olen myös polttanut ennen raskautta ja sain lopetettua hyvin nopeasti plussan jälkeen.

Bubbeli 30+5
 
:wave:

Neila
Ymmärrän sinua erittäin hyvin :hug: Itselläni on myös Pco ja kilot ovat erittäin tiukassa, synnytyksenkin jälkeen! Tässä hommassa vaan tuo painonpudotus ei ole niin kiveen kirjoitettu, edes sillä imetyksellä.. Olenkin yrittänyt tsempata itseäni, että -30kg raskauden jälkeen. Tavoitteeni on siis -30kg lähtöpainosta!
Meinasin eilen jopa lähteä ostamaan salikorttia, että aloitan jo nyt hirveän urakan :LOL:

Bubbeli 30+5
 
Mulla on myös ollu "onnea" ton painon suhteen, sillä tän raskausdiabeteksen kanssa olen saanut pidettyä kilot nolla-nousussa, mutta kyllä kuulkaa välillä tekee mieli lyödä päätä seinään kun ei saa yhtään hemmotella itteensä ylimääräisillä herkuilla. Mun neuvolatädin kanssa juteltiin sen verran että heti jos alkaa tulla turvotusta, niin kyllä se näkyy painossakin eli näin se vaan on, ne menee käsi kädessä. Mulla alko ekan kerran turvotusta tulla synnytyksen jälkeen, mikä oli sinänsä jännä reaktio. Mutta kuulemma ihan normaalia.

Keukeu ja Tirppi 32+1
 
huomenia täältäkin =) yö nukuttu kahden kehnon yön jälkeen huomattavasti paremmin, VAIN 4x vessaan heräsin :D. Esikoisen kanssa aamupalalla ja taas pieni koulutielle...2 muuta neitoa vielä nukuu, ja mies :)

Lara:lla alkaa olla jo komea viikot, aika huimaa että niin se vaan la lähestyy jokaisella päivä päivältä ja synnytys alkaa mielessä käydä ja kieltämättä myös nuo lastenhoitojärjestelyt sitten sairaalassa olo aikana ..oma isä ja äiti asuvat n. 200km päässä ja äiti vielä töissä ja isällä lapset olleet kyllä, mutta matka on niin pitkä ettei sinne saakka taida ennättää viemään..sitten miehen vanhemmat on lähempänä vaan kun anoppi on jo maininnu et yhden kanssa pärjäis mutta meidän nuorin on kuulema niin nopealiikkeinen että ei meinaa 3kanssa jaksaa...tosin plussana on että asuvat sitten lähellä kyllä...
mites muilla on järjestyny lastenhoito/miehen mukaan pääsy?

Sairaalakassi on vielä pakkaamatta mutta kai sitä hiljalleen vois alkaa miettimään..viimeks synnytin yöllä ja sairaalasta ei meinannu saada mistään tavan kahvia, vaan jotain automaattikamaa...lopulta kätilö toi heidän taukohuoneestaan mutta tingan takana oli ja teki NIIN mieli :LOL: jotain pientä syömistä ja juomista...ja kamera ja puhelin ja ne hygieniavehkeet ainakin...ja joku lehti kenties...ja huulirasva :)

Siivota pitäs, tuntuu että kaikki on "vaiheessa" ja pitäisi saada valmiiksi ennen vauvan tuloa...myös miehen pärääminen kotona arjen pyörittäjänä arveluttaa aika ajoin vaikka vastuullinen onkin, mutta kouluunlähdöt yms...ja 3 lasta ..eiköhän tuo selvinne kumminkin B)

maha alkaa olla aika iso ja neuvoloita sitten tosiaan sen 2 viikon välein jatkossa..nyt sitten aamuhommia jatkamaan...

Neila ja nimetön rv 31+2

ps. me kysyttiin kummeja alustavasti jos mennä viikolla ja ainakin ne joilta kysyttiin (2) olivat oikein mielissään ko. tehtövöstä :heart:
 
Painosta
Olen sitä mieltä, että painonnousu sinänsä ei ole se asia, jota pitäisi tuijottaa (poislukien raskausmyrkytyksestä johtuva turvotus). On raskausdiabetestä tai ei, tärkeintä olisi pitää huolta, ettei syö liian helposti sokeristuvia tuotteita liian paljon. Vaikkei olisikaan rd-diagnoosia, voi äiti silti pitää veressään hitusen liian korkeita sokereita, jos ravinto koostuu liikaa sokerista, venhäjauhotuotteista, perunasta, vaaleasta pastasta ja riisistä. Siihen ei pidä tuudittautua, ettei sokereiden kanssa ole ongelmaa, jos ei narahda neuvolan pissatestissä. Siinä pitää olla jo todella korkeat sokeriarvot, että tikkutestistä jää kiinni. Minulla ei ole koskaan ollut neuvolan testeissä ongelmaa, mutta tässä raskaudessa yhden tunnin arvo oli sokerirasituksessa lievästi koholla. Pelkän tikun perusteella en olisi rasitukseen joutunut. Siihen jouduin sukurasitteen vuoksi.

Eli vaikkei neuvolan tikku hälyttäisi, ei yhdelläkään odottajalla ole ilman sokerirasitusta varmuutta siitä, etteikö sokeriaineenvaihdunnassa voisi olla häikkää. Tällöin jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa koko raskauden ajan välttää helposti sokeristuvia tuotteita. En oikein ymmärrä sitä ajattelutapaa, että kun en kerran neuvolan testissä jää kinni, niin voin vetää nopeita hiilareita niin paljon kuin haluan. En nyt sano, että tässä pinossa kukaan sillä tavalla ajattelisi, mutta olen kyllä tuttavapiirissäni törmännyt odottaviin äiteihin, jotka elävät nopeilla hiilareilla. Eihän se ole terveellistä edes piakkoin julkistettavien uusien ravintosuositustenkaan mukaan. Laitanpa linkin tähän kohtaan.

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2010/08/sokeri_on_sittenkin_rasvaa_pahempi_1896348.html
 
Me ei kans oikein tiedetä miten saadaan lastenhoito järjestymään synnytyksen ajaksi. Jos osuu viikonlopulle niin järjestyy, mutta arkena hankalampi. Meillä ainoa vaihtoehto on anoppi ja se käy arkisin töissä yms. joten ihan kaikkiin aikoihin se ei pääse.
Mut en jaksa tehdä tästä ongelmaa, meen sitten vaikka yksin synnyttämään. Kai tän kolmannen saa yksinkin pungerrettua maailmaan, jos ihan pakko on :whistle:
Sitä kun ei vielä tiedä koska vauva syntyy ja mitä tapahtuu. Tässähän voi vielä päätyä vaikka suunniteltuun sektioon kun meen sinne synnytystapa-arvioon.

Kuopuksen synnytyksessä mun teki mieli jaffaa. Siis ihan hirveesti. Ja mies ei voinu hakee sairaalan kanttiinista sitä. Olin ihan tuskissani. Kun pääsin osastolle niin siellä kyseltiin, että haluisinko juotavaa. Joo, haluan, onko teillä jaffaa. Oli niillä ja mä join 1,5 litraa :LOL: Oisin ottanu enemmänkin muttei ne antanu :LOL: :kieh: Sanovat, että jos välillä joisit muutakin :LOL:
Nyt mä oonkin ostanu jaffaa varastoon, otan oman 1,5 litraa mukaan niin saan juoda :D


Zeena 33+3
 
Täällä samaa tyhjäpäisyyttä kuin MissHappylla. Päässä liikkuu...ei mitään! Yritetään kommentoida nyt silti jotain.

Kyllä mä ainakin tykkään vähän tarkkailla syömisiäni raskausaikana. Jos antaisin periksi joka mielihalulleni, niin eläisin pitsalla ja kebabilla ja irtokarkilla. Enkä mä halua siihen vaakaan turhia kilojaakaan niin hirveästi kerryttää, koska oma olo paljon tukalampi ja sitten ne pitäisi joskus pudottaakin. Jos niitä tulee terveellisestä ruokavaliosta huolimatta, niin sitten tulee. En asiasta mitään stressiä ole ottanut. Ja mun terveelliseen ruokavaliooni kuuluu herkut välillä myös! :) Pääasiahan lienee, että itse on tyytyväinen kiloihinsa ja terveys kunnossa. Rd-odottajat ovat sitten oma asiansa.

Mä en keksi kummeja mistään! :eek: Kaikilla hyvillä tyypeillä on jo vähintään kolme kummilasta!

Apua, joko te rupeatte sairaalakasseja pakkaamaan? Musta tuntuu että h-hetkeen on vielä ikuisuus. Mulla ainakin ehdoton varuste on kosteuttava nenäsumute. Viimeksi mies joutu hakemaan apteekista sellaisen, kun osastolla oli niin kova ilmastointi, että mun nenä oli kuin täynnä laastia. Sitten vielä kurkku oli ihan kuiva ja karhea synnytyksen aikaisesta rääkymisestä. Jotain herkkuja kaipasin myös. ei tee paljon mieli peräpää revenneenä köpitellä kahvioon niitä ostelemaan.

Taaperolla taitaa olla pommi vaipassa. Eipä auta kun mennä pesemään. :/ Inhottavasti supistaa joka kerta kun tuota järkälettä pitää nostella.

Leli82 rv 32+4
 
Heippa Kaikki!

En ole piiiiiiiiiitkääääään aikaan kirjoitellut, jo unohdin salasanankin tänne..... UPS! :ashamed:

Mutta mutta..... Mitähän mä nyt ajattelinkaan kirjoittaa... Supistelujen vuoksi kävin kaks viikkoa sitten sairaalassa tutkittavana ja kaikki onneks suht ok. Vauvan painoarvio silloin 1600g! :heart: :heart:
Olin sitten saikulla, ja nyt oon taas ollu töissä, sunnuntaina töissä supisteli kipeästi, maanantaina ei taas mitään ja eilen kun oli vapaapäivä niin taas supisteli. meen kuiteski tänään töihin, kun siellä on tosi iisi päivä, joten jos sujuis hyvin:) Ens víikon perjantaihin pitäis jaksaa ja sit alkais loma! :flower:

Sairaalakassi:
On meikäläisellä pakkaamatta ja mies siitä päivittäin muistuttaa, oon kyllä ostanut valmiiksi noita hygienia juttuja että on kyllä helppo pakata kunhan vain sais aikaseks :ashamed:

Vauvan huone: On vihdoinkin maalattu!!!! Ja lipasto kasattu, verhot ja maton laitan tänään ennen töitä, ja sit saiskin ruveta pesemään ja silittelemään vaatteita murulle :heart:
Pinnasänky pitää ostaa, mutta sillä ei onneksi ole kovin kiire koska isäni tekee parhaillaan kehtoa pienelle :heart: Jonkinlainen hyllykkö tosin pitäisi vielä etsiä jostain..

Vauvan vaatteista: Muutamia 50 cm löytyy, enemmän sitten 56 ja 62 ja vieläkin isompia :flower: Oih, kohta pääsee pientä pukemaan! En malttaisi odottaa enää!
Pari tuttipulloa on ostettu ja muutama korvike varuiks ja pari tuttia. Pesuaineet, rasvat yms. ja vähän lisää vaippoja pitäisi vielä ostaa. ja luultavasti miljoona muuta asiaa:) Imetystyynyn sain onneksi kaverilta, samoin pumpun saan lainaan.

Mä oon hoitolapsella käyttänyt kantoreppua, ja mulla selkä kipeytyi aika pian siitä, mutta kuulin että liinat olisivat selkäystävällisempiä??

Painon noususta.... En ota stressiä! Kyllä ne kilot lähtee, kunhan vain pääsee liikkeelle! Urheilu on mulle elämäntapa, ja odotan kovasti että pääsen taas oikeasti jumpalle ja saleilemaan ja lenkille!!!!!!!! :LOL:

Voimia mammat ja vauvat! :flower: :flower: :flower:

T. Murmu rv 32+3
 
Huomenta täältäkin päin, kesälomaa vietetään viimein!! ihanaa :)

Painonnousu asiaan, täällä on paino noussut maltillisesti. Stressin aihetta on lähinnä tullut oman äidin puolelta joka kyttää painoani varsin paljon, samoin kun vieraat ihmiset ovat lähes kaikki järkyttyneet että kun olen sanonut että laskettu on vasta marraskuun alussa, tai sitten ovat kysyneet että no onko siellä kaksoset. TUlee välillä semmoinen olo että olisin valas! :( (vaikka omasta mielestäni en edes ole kovin iso)

Täällä alkaa pikku hiljaa nostamaan päätään malttamattomuus että voi kun viikot menisi nopeammin! (vaikka luultavasti loppua kohden aika loppuu kesken) Melkein kaikki hankinnat on tehty vain sänky ja vanna puuttuu noista isoimmista. Vaunuiksi tänne tuli nyt sitten kuitenkin Emmaljungan edget kun niitä pääsi täällä ihan liikkeessä kokeilemaan ja hyviltä vaikuttivat. Vaikkakin vähän isothan nuo meidän pieneen asuntoon on, mutta eiköhän me mahduta!

Miehen mukaan pääsy synnytykseet meillä riippuu tämä hyvin paljon siitä että missä työpaikassa on juuri silloin kun synnytys alkaa. Toivon totisesti että pääsisi mukaan en haluaisi olla yksin sairaalassa!

Missä vaiheessa ihmisiltä on alkanut tihkua tuota "alku"maitoa rinnoista ? (anteeksi en tiedä oikeaa termiä :D )

Hauskaa viikkoa kaikki, tänään meillä vielä neuvola tiedossa :)

R ja pyöriäinen 29+1
 
Huomenia!

Mielenkiintoinen linkki Thyme. Itse vielä kommentoisin tuohon painonnousuun että omasta mielestä siihen ei kannata liikaa kiinnittää huomiota, eikä ottaa stressiä, mutta tottakai kannattaa syödä mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti,sekä oman- että vauvan hyvinvoinnin kannalta. Itekkin siis syön karkkia ym herkkuja aina sillon tällöin, enkä saa siitä huonoa omaatuntoa :)

Suht huonosti nukuttu yö takana, nytkö se vessassa ramppaaminen alkaa.. Tähän asti oon selvinny melkein joka yö yhdellä heräämisellä ja vessareissulla, viime yönä kävin kolme kertaa!! empä oo onneksi ainoa, joillakin varmaan jo paljon aikasemmin alkanu yölliset vessassaravaamiset.

Synnytysasiat
pyöri eilen mielessä, alko ehkä ensimmäistä kertaa kunnolla mietityttään koko odotusaikana. Täällä meilläpäin synnytysvalmennus on semmonen, että yks ilta ollaan synnytyssairaalassa kuuntelemassa kivunlievityksistä ym tärkemmmistä asioista ja samalla tutustutaan synnytysosastoon. Näin siihen liittyen sitten untakin, että meidän äiti halusi siinä unessa että lähden ihan varmuuden vuoksi sairaalaan jos se vaikka syntyy. Unessa oli saman verran viikkoja kun nyt. Lähettiin sitten sinne sairaalaan, jossa olikin yhtäkkiä muutama kaverikin paikalla ja sisarukset ja äiti ( ja mies tietytsti), huusin vain että en ala täällä olemaan kyllä kun voi mennä vielä yli 9 viikkoakin :D Sitten en muistakkaan enempää. Mielenkiintoisia unia =)

Kuinka usein teillä on neuvolakäynnit? Mulla tulee nyt 3 vkoa väliä. tai siis viimeks oli lääkärineuvola ja seuraava on ihan normi. Kaippa ne alkaa kohta olemaan sen parin viikon välein?

Tuntuu että taas on nälkä vaikka söin tunti sitten aamupuurot..jos sitä vaikka omenan vetäsis ja sitten alkais laittaan vauvanvaatteita lipastoon,eilen sain pestyä koneellisen. ai että oli ihana hiplata niitä pikkuruisia vaatteita :)

tänään poksuu taas, miraaz ja vaavi 31+0
 
Tohon paino juttuun....Mulla tuli esikoisesta 20kg joista 10kg jäi vielä...Nyt sit on tullu tähän mennessä 10kg ja varmaan tulee vielä lisääkin. En oo kauheesti kattonut mitä syön,mun mielestä syädään ihan terveellisesti muutenkin.Toki välillä tulee herkuteltuakin,mutta maltilla.

Oisko kellään innostusta perustaa johonkin vähän salaisempi ryhmä painon pudottajille?Olis mukava jakaa sitä kilojen karistamisen tuskaa ja riemua muiden synnyttäneiden kanssa? Täällä ois yks joka mielellään pudottas 30kg...

Happy + kauko 30+3
 
Minullako oli tuo raskausmyrkytys edellisessä, niin silloin olin huolestunut kovasta painonnoususta. Muut eivät, siis terveydenhoitohenkilökunta. Totesivat vai, että nousee minkä nousee. Nyt muut seikat tärkeämpiä. No nouseehan se tuplaraskaudessa tietenkin vähän enemmän, vaikka pojat painoivat kyllä yhteensä lähes saman kuin toisiks vanhin yksin. Sillä oli jättisuuri istukkakin eli 1100 g. Kaksosilla samanpainoinen ilmeisesti varhaisessa vaiheessa yhteenkasvanut.

Minulla oli viimeisessä epikriisissä, joka tuli eilen seuraavanlainen toteamus. Painoarvio nyt hieman tasaantunut ja mitat iPanassa. Tietääkö kukaan, mikä hemmetin iPana ?

Mies kokosi tuon vauvan kehto-pinnasängyn. Se olikin yllättävän pieni, mutta hyvä niin. Vähän pitempi kuin äitiyspakkauslaatikko. Nätti kuin mikä. Vuodevaattet sellaiset vaaleanpunaiset-vihreät. Edessä on uusi sängyn osto, kun poikien jaettu jo maailmalle.

Discovery 32+3
 
happy79: Mulla ainakin ois tiputettavaa siinämäärin että vertaistuki tekis terää, näin nopeasti ynnättynä hmm...noin 30 kiloa ois pois saatavaa jos nää raskauskilot lasketaan kanssa mitä nyt on kertyny =( yv:tä tosiaan saa asiasta laittaa, ja oisko se 2+ vai mese vai mikä se yhteydenpitomuoto...kaikki käy =) Crossari tosiaan tuli ostettua tuossa jo ko. prokkista silmälläoitäen :D ...

aamuhommia jatkellen, Neila
 
Poksista poks 34+0.

Hoidon järjestämisestä Meillä on niin että mummi on kysynyt jo vissiin kuukausi sitten :LOL: työpaikan pomoltaan luvan että saako jäädä sitten pois töistä kun hetki tulee. Eli kun me lähetään synnärille niin saa automaattisesti lähteä heti töistä pois tai olla menemäti.Onhan pappa sitten kotona kummiskin jos sattuu käymään keskellä päivää niin voi sit sinne viedä kumminkin. Pappa kun on vähän arka hoitamaan yksin, mutta mielellään siis hoitaa jokatapauksessa vaikka ottaakin paniikkia että jos en osaa syöttää ja vaihdattaa vaippaa. :D
Mies on kanssa tehnyt saman, eli pomolta on saatu lupa lähteä heti kun meikäläinen vaan soittaa että nyt mennään eikä meinata :)

Vielä painonnoususta niin siis juuri sitä mä tarkoitankin,tai ainakin yritin eilen sanoa että kohtuus kaikessa äh olkoon. Mutta kuka muka ei tajua että se on ihan nyrkkisääntö että se kohtuus kaikessa!!! Enhän mäkään, vaikka nyt eilen olikin herkuttelupäivä, niin sitä todellakaan joka päivä tee ja luota että no kun pisutesti ei hälyytä niin sit voin vetää makeeta ja suolasta miten vaan ja että muka karkeilla ja sipseillä lapsi sais tarvittavan määrän aineita kasvuun, ehei!!Ei. Kyllä pitää olla aukko sivistyksessä jos roskaruokaa luulee yhtä hyväks ravinnoks kun kasvikset,hedelmät,marjat,lihat sun muut.

No juu, rauha vaan =)


 
-painoa tullu n.700g/vko, yhteensä 14,5kg ;D
-SF- mitta 30cm
-tarjonta rt (JEE! )
-liikkeet ++ ja syke + (n.123)
-turvotus +, mutta ei runsasta
-pissi ok...
Kaikki siis ihan jees... PAITSI!

...VERENPAINE 147/89 VOI MORJENS! Aikasemmassa mittauksessa 148/93, otti siis kaksi kertaa... Huoh.. Tulee hoitaja huomenna kotiin mittaamaan uusiks... Katsotaan siis huomenna -.-

Lara- ja Väkkärä rv34+6
 
Kirjoitellaan tänne nyt välillä, kun tuol fb:n puolella tulee pyörittyy vain :ashamed:

Painon noususta: Mulle on tullut nyt pian 20kg. Mutta onneks ei oo oikeastaan muualla kuin valtava massu. 54kg oli paino ennen raskautta ja nyt eileen illalla oli 71,8kg.

Lastenhoidon järjestyminen synnytyksen ajaksi. päivähoidossa on poika joten viikolla ei sitä ongelmaa ja fammu voi hakea hoidosta. Toki hän tulee vaikka kesken työpäivän tänne jos tarvis on. Eli ei ongelmaa meillä sen kanssa.

Sairaalakassi pitäis laittaa kuntoon! mut kun en osaa päättää mitä sinne tarvis muka laittaa. Vauvalle on kotiutumis vaatteet valmiina kaukalossa odottamassa.

Vauvanhuone on ihan kesken yläkerrassa. Asutaan nyt väliaikais muodostelmalla joten meil on vain alakerran yks makkari ja olohuone keittiö käytössä. Vauva nyt nukkuu kuitenkin alkuun tuos äitiyspakkaus laatikossa ja sit toivon mukaan tuo remppa etenis niin et sais valmiiksi senkin joskus. Edelleen odotamme siis myyjältä et maksaako mitä. Kun tuol meitin vintissä siis on rakenteellinen vaurio.

Kestovaippoja löytyy nyt varastosta ihan kiva määrä. Ehkä niillä alkuun pääsee ja tehdää lisää kun siihen pystyy taas. villahousuja olen muutamat kutonut. Harsoja pitääs saaha lisää.

Kantoliinan pesin tässä!

Neuvolat on mulla nyt 2 viikon välein. Toki oon käynyt viikon välein kun on vähä kaikkea tässä. Supistelee tosi paljon ja kaikkia outoja kipuja ja kolotuksia. Pissassa ollut häikkää...
Nytkin supistellut sunnuntaista asti kipeitä ja vähemmän kipeitä. Alapää on niin kipee :/

tänää on neuvola-lääkäri, katsotaan mitä se sitten sanoo mitä supistelu on saanut aikaan.

auroora ja "viivi" 33+6
 
Uuuiii...

Tilasinpa pienelle vähän tarvikkeita Briteistä! Ensimmäistä kertaa siis tilasin jotain ulkomailta. Tulispa nopeesti, ei malta oottaa :p

http://www.babycity.co.uk/bouncers-rockers-swings-take-along-swings/fisher-price/fisher-price-rainforest-take-along-swing-pd-1430.html

http://www.babycity.co.uk/gyms-playmats-tummy-time-activity-gyms/fisher-price/fisher-price-rainforest-melodies-lights-deluxe-gym-pd-1425.html
 
Mulla on painonnousu myös ongelmana, yli kilo on tullu nyt viikossa. Ensi viikolla on taas neuvola ja stressaa nyt jo. Oon ajatellut jättää sokerin kokonaan pois ruokavaliosta. Lisäksi pitäisi saada napostelua hillityksi, koska koko ajan tekisi mieli syödä jotain pientä.

Cleopatra 32+1
 

Yhteistyössä