~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

heikku :hug:

bubbeli, onnea sairaalareissulle! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Lara, onko mulla mennyt joku viesti ohi, vai onko teille nyt annettu poikalupaus? :) Mietin vaan, kun laitoit viestin loppuun "Lara ja pieni poika"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatara:
Lara, onko mulla mennyt joku viesti ohi, vai onko teille nyt annettu poikalupaus? :) Mietin vaan, kun laitoit viestin loppuun "Lara ja pieni poika"
Ei ole mennyt viestiä ohi, en ole tästä aikasemmin puhunu... :) Mä täällä tylsyyttäni jekuttelen ihmisiä! ;)
Saatiin viime viikolla poikalupaus, kun olin siellä K-HKS:ssa yön...
Katsoin vaan kuka on tarkkanäköinen ja bongaa mun allekirjotuksen... B)
Aattelin sitten tasaviikkojen kunniaks kertoa sen täälläkin...
 
Helteiset terveiset täältäkin suunnalta!!
Ei oo lihavalla helppoo näillä helteillä!! Kävin tiistaina lääkärissä kun mulla on ollu rytmihäiriöitä jo kuukauden verran.Tulee iltaisin kun käy nukkuu tai jos illalla istut rauhassa sohvalla...Inhottavan tuntuista!!Vaarattomiksi häiriöiksi lääkäri niitä epäili ja ens viikolla meen ottaa ekg + parit verikokeet. Näinpähän taasen ultrauksen yhteydessä "Kaukon" joka siellä istui kohdussa tyytyväisenä ja venytteli...Nyt oon ihan 99% varma että poika se on...niin selkeesti vehkeet näkyi.

Laralle onnittelut myöskin pojasta!!
Bubbelille tsemppiä ja ehikulle jaksamista!!
 
Iltaa!

Nihkeä ilma..inhottavan kosteaa..sataisipa! Nää kelit ei vaan oo mun juttu yhtään..

Laralle onnittelut pienestä pojasta! :)
heikku ja bubbeli voimia! :hug:

Tänään posti toi ilmoituksen äippäpakkauksen saapumisesta! :heart: Nyt täytyy kyllä kehua Kelaa nopeasta toiminnasta; vein nimittäin paperit vasta viime keskiviikkona ja erittäin mukavan kela-sedän kanssa niitä täyttelin ja olisin siis tänään jo saanut pakkauksen, mutta tulin niin myöhään töistä, että ei ehditty enään postiin. Huomenna aamulla tosin pomppaan heti ensimmäiseksi sinne! :)

Täällä masu kasvaa ja aina syömisen jälkeen tulee semmonen tunne, että melkein repeän. Kiristää sekä selkä- että vatsalihaksia. Muita vaivoja ei onneksi ole ollut...koputan puuta. Kaveri liikkuu helteistä huolimatta aktiivisesti ja potkuihin on selvästi tullut enemmän voimaa :)

Toi helle kyllä ahdistaa ja kiristää mun pinnaa...säätiedotukset on NIIN masentavia...

Lavelyn 25+3
 
heikulle iso :hug: ja bubbelille myös ja voimia matkaan!
Menhit: mä odotan kans tokaa ja ensimmäinen neuvolalääkäri oli nyt 27+jotain viikolla
tällanen kaavio löytyi helsingin kaupungin sivuilta:
Keskimääräinen käyntimäärä neuvolassa raskauden normaaliseurannassa:


Käyntikerta: Raskausviikot: Toiminta:
1. 7-10 terveydenhoitajan vastaanotto
2. 10-12 tarvittaessa lääkärin vastaanotto
3. 10-12 ja 19-20+6 sikiön seulontatutkimukset
4. 20-24 terveydenhoitajan vastaanotto
5. 26-28 lääkärin vastaanotto
6. 30 terveydenhoitajan vastaanotto
7. 32 terveydenhoitajan vastaanotto
8. 34 terveydenhoitajan vastaanotto
9. 36 lääkärin vastaanotto
10.-14. 37-41 terveydenhoitajan vastaanotto
15. synnytyksen jälkeen terveydenhoitajan kotikäynti
16. 5-12 viikkoa synnytyksestä terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla jälkitarkastus

tosin kaikilla kaupungeilla tuntuu olevan vähän omanlaisensa versiot noista... :/

mulla on alkanut nyt tuntuun kylkiluissa tää maha ja vauva,en muistanut että se näin "mukavan" tuntusta oli :whistle:

täällä siis ollaan vielä mummolassa, netti on niin kakka ja kone myös että harvemmin tulee käytyä lueskelemassa, varmaan on mennyt moni asia ohi täällä. ilmeisesti viikonloppuna lähdetään takaspäin. ihan silleen on kivaa ollut että ollaan päästy uimaan useana päivänä ja ottaan pientä helpotusta lapsenhoitoon, meidän tuo 1v7kk pojannaskali osaa olla aikamoinen viipeltäjä nykyään.

meillä on ollut käytössä kans trikoinen kantoliina ja semmonen neliöliina. manducaa ollaan pidemmän aikaa harkittu, ja varmaan se vielä syksyn aikana tulee hankittua.
se nelioliina on jämäkkää puuvillaa ja siinä on siis "nelio" missä lapsi istuu ja sit melkein kuin repun hihnat (vähän pehmustetut) jota sidotaan kummiskin selän kautta ja vyötärölle, ja se oli tosi kätevä pojan kanssa jostain 3-4kk eteenpäin.aluks käytettiin trikoista liinaa jossa kyllä meinas mennä hermot niitten sitomisien kanssa, tuntui etten ikinä saanut oikeaa "pitävyyttä", siis kireyttä siihen
nyt on jäänyt liinailut kun poika tykkää olla rattaissa ja kävellä, ja näin kesällä hikoiltais kuin pienet porsaat sen kanssa... :LOL:

jatkan kuulumisia joku toinen päivä, nyt pähkäilemään tosi omituista neuleohjetta josta en meinaa saada mitään selkoa :ashamed:

noonie joka ei muista nyt viikkoja...
 
:wave:

Täällä onneksi yhdessä kappaleessa. Sain supistuksen estolääkettä ja se onneksi auttoi niin pääsin kotiin. Kohdunsuu ok ja vauva jakseli hyvin ja painoarvio oli 900g :)

Mitä teillä muilla on muuten ollut nuo painoarviot ja millä viikolla?

Omat arviot:
19+6 300g
26+0 900g

Bubbeli 26+0
 
Bubbeli =) hyvä että jaksoi tyyppi vielä pysyä kyydissä on niin kovin pikkuinen vielä :)

Täällä ollaan aika iloisissa merkeissä viimein on vähän viileämpää + sokerirasituskoe menikin varsin mukavasti ja tulokset oli tosi hyvä, 4.7, 7, 6.4 Eli nyt vähän paremmin mielin jatketaan taas :)

Täällä on jo toinen neuvolalääkäri käynti 29.7 eli 2 viikon päästä, kiva kyllä kuulla miltä kaikki näyttää.

hauskaa v.loppua kaikille!
T: R ja öttiäinen 24+3
 
Lara- mä kattelin sitä paksunnettua allekirjotusta ja ajattelin että noiden viikkojen takia olit laittanu sen noin :LOL:

bubbeli hyvä että noin hyvin päättyi reissu. Nyt nestettä, suolaa ja lepoa!

Eilen hain äitiyspakkauksen. Kyllä sitä oli vaan niin ihan hypistellä! Se haalari oli musta aivan ihana. Paljon kivempi kun viime vuoden. Ja makuupussistakin tykkäsin. Ja se ruokalappu :heart:

Lavelyn mulla on toi ihan sama juttu että syömisen jälkeen tuntuu tosiaan siltä että nahka repeää. Syödäänköhän me liikaa :D

Menhit mä odotan ekaa ja ensimmäinen lääkäri on nyt ens viikolla vasta. Eli viikolla, öö, 26 ja jotain.

Nyt on muuten mulla jotenkin semmonen vaihe menossa että viikot ei tunnu etenevän millään. Tuntuu että siitä kun 20 tuli täyteen olis jo ainakin puoli vuotta ja että tässä 25 korvilla olis ollu jo monta kuukautta :LOL: Mutta kohta alkaa varmaan taas vilistää kun 30 vikkoa lähenee.

Tänään taas saareen muutamaksi päiväksi. Siellä sentään tuulee!!

Sofiia 25 + 3
 
hyvä bubbeli että kaikki vielä suht kunnossa!

täälä mä varailin sit 4d-ajan Femedaan maanantaille, vähän alkoi jo jännittään mitä siellä silloin nähdään ja kuullaan :)

ihanaa kun on pikkaisen viileempää eilisten sateiden jälkeen. eilen päivällä käytiin, kun vielä oli ihan hillittömän kuuma, pienellä lähiseuturetkellä juustoportissa ja jossain pirunpesässä (mikä on semmonen iso kolo maassa periaatteessa ;) ) ja hitto soikoon oli KUUMA! ihan tuskastuttavan pistävän kuivan kuuma! onneks sit illalla satoi.
tänään piti lähteä Virroille ja jonnekin kans retkeilemään mut taitaa siirtyä huomiselle kun miehellä ois kuulemma meidän ovien remontointiprojekti pahasti kesken (tuotiin siis meidän semmoset vanhat peiliovet tänne mummolaan kun on enemmän tilaa hioo ja maalata niitä )

nyt tuli pikkujätkä räplään tähän koneelle joten :wave:
 
Reissusta kotiuduttu. Oli tullut Taysista kirje, ettei vastaanottoaikaa näillä mittaustuloksilla heru. Voi V... Onpa ajat kortilla. Tiukennetaan dieettiä ja jatketaan mittausta. Pah ! Että mitenkä tiukennetaan. Nyt on arvot olleet vielä huonommat. Paastokin yli 8 ja tunnin päästä yli kymmenen. Vastauksen antanut lääkäri, jonka vastaanotolla en tykännyt pojilta käydä ollenkaan. No maanantaina neuvolaan.

Pojista minulla arviot 26+6 1150 ja 1015 g, 28+5 1350 ja 1260 g. Tästähän ei arvioita juuri ole.

Hellittäis jo helle. En tykkää ollenkaan.

Discovery 27+5
 
oi, miten ihanaa! meillä satoi eilen vettä!!! hetkeks helpotti kyllä :)
käytiin heti aamusta koko perheen voimin uimassakin, ihana kattella tuota 2-vuotiasta kun se on nyt tullut tosi rohkeaksi vedessä ja polskii itekseen tosi syvällä kellukkeet päällä :heart:

Onneksi bubbelilla &vauvalla kaikki hyvin :hug:

Painoarviosta niin nolis kiva itekin saada tietää nykyinen tilanne. mulla ei siis neuvolalääkäri mitenkään arvioinut vauvan kokoa, rakenne-ultrassa oli muistaakseen 370g. ja viikkoja jotain20+. mullahan oli viime raskaudessa rd, ja olin tosi tiukalla ruokavaliolla ja silti meijän neiti painoi 3810g ja oli 50cm pitkä, se oli kyllä sellanen pikkupossu syntyessään, että :heart: ! nythän mulla on se synnytystapa-arvio vasta viikolla 36 ja silloin on kyl ehkä vähän turha enää alkaa dieetille jos vauva on kerenny kasvaa jo kauheen isoksi :|

voi että, kohta meillä on pienet palleroiset sylissä tuhisemassa, huoh, ei jaksais oottaa!!

olis sitten poksumisperjantai taas :)

Emmabella ja vauva 29+0!!


 
täällä haettu pakastimeen masikkaa 5 5kg lootaa ja nyt sitten niitä siivoillu pakastimeen. Ompahan sitten sekin tehty..laatikoita kantaessani nyrjäytin sitten nilkkani ja ai ai kun on kipeä! Mustikkakin alkaa olla kypsymäänpäin, vielä hieman vettä ja sitten ois sitäkin sarkaa taas... :D painoa koetan seurata ja syömisiä kun se 10 kiloa jo saatu ja enempää ei tarvitsekkaan tulla, vaikka luulisin mie et se yks +5kiloa vielä saatetaan saada puntariin :ashamed: Serkku tyttö sai eilen pojan ja heillä helteet ja raskaus enää muisto vain, synnärillä on kuulema ainakin KYS:llä kamala ruuhka..miten lie muualla?
nyt taas hommiin, ja illalla uimaan..jos tolla jalalla kärsii...

Neila rv 26+3
 
Viikon päästä olisi lähtö kreikkaa.. :) Jännittää kyllä miten esikoisen korvat suhtautuu lentoo :ashamed:

Bubbeli
onneksi kaikki hyvin :hug:

Pitäis jaksaa siivota mutkun ei jaksa :( Esikoinen on niin reipas auttaa että kun mä siivoon hän sotkee perässä. Tai kun minä imuroin hänen pitää saada imuroida. :LOL:

Pikku prinssi + vaavi 26 ***POKS***
Enään 14 viikkoa jäljellä :heart:
 
Mulla mies lähti Englantiin ja tulee vasta tiistaina takaisin. Helpotti, kun sai pojat nukkumaan. Ovat niin villejä ja mies hoitaa niin ison osuuden kaikesta. Näin sen tajuaa.

Pikku Prinssi minulla on kaikilla muilla lapsilla lennot sujuneet korvien suhteen helpolla, mutta toiseksi vanhin oli hankala. Hänellä on ilmeisesti niin ahtaat korvakäytävät, että paineenvaihtelut tuntuivat voimakkaina ja kivuliaina. Joskus sitä istuttiin kertakäyttömukitkin korvien päällä, kun ne muka joidenkin mukaan auttoivat.

Nyt nukkumaan...
 
Piti tulla poksuilemaan 29+0 :heart:

Jotenkin tuntuu että toi mahan kasvu olis hidastunu.. Tai sit se kasvaa leveyttään jotenkin :D Masukki kääntyi tossa alkuviikosta taas raivotarjontaan! Huh kun helpotti oloa kun potkuja ei satele enää tonne virtsarakkoon.. Virtsankarkailua muutenkin havaittavissa. Ei tartte kun aivastaa niin meinaa lurahtaa. Jotenkin se tuolla painaa rakkoa himputti sentään! :whistle:

Vaunuja olen huutonetistä katellu.. Uusia ei raaskita ostaa. Pari kiinnostavaa kohdetta olis. Katselee nyt meneekö huudot niin korkeiks ettei kärsi ite huutaa :)

Vaatteita on tullut nyt osteltua ja kaveriltakin ostin. Siskolta saan myös tyttöjenvaatteita kuhan saapi aikaseksi hakea ja lajitella ne varastostaan. Hengarikaappiinkin sain hyllyt vihdoinkin huoltomieheltä hommattua ja sain neidille oman vaatekaapin laitettua valmiiksi. Selkeyttää kummasti kun näkee nyt et mitä vielä tarvitsee hankkia ennen vauvan tuloa.

Sänky vielä hakusessa, tänään lähdetään kaupungille pörräämään kuhan toi miekkonen pääsee töistä.

Ensviikon sunnuntaina tarkotus järkkäillä pojan 4wee synttärikahveet. Eilen täytti vuosia mutta juhlitaan nyt vähän myöhässä. Äitin mussu sekin :heart:

Isommalle pojallekkin pitäny hankintoja tehä. Lähinnä vaatteita, kengät, uus koulureppu. Sit pitää vielä penaalia ja kyniä katella. Kehtaa viimevuotisia laittaa kun kuitenkin tokaluokalle menee.. Iso mies!! B)
Kauhee mitä vaatimuksia tonkin ikäsellä voi olla.. BMX pyörää, sun muuta.. Ei ihan kehtais tähän pihaan ostaa vaikka muilla pojilla näkyykin olevan kun täällä on noi pihan pennut vähän sellasia että rikkoovat muiden tavaroita. Ei haluis riskeerata että tulee kotiin joku nätti päivä ja kertoo että pyörä hajotettu. :|

Jaksamista kaikille!! Täällä nyt onneks VAAN 20 astetta lämpöö, et pikkasen helpottaa.. ei oo kokoaikaa perse hiessä ja tarvii suihkussa ravata. Yötkin ollu yhtä tuskaa.. Niin KUUMAA JA TUKALAA. Vauva ei tee vielä oloa kovin tukalaksi yöaikaan, mutta eiköhän sekin aika tule vielä.. Nivunen edelleen kipeä, eikä kyllä supistukset tee liikkumisestakaan yhtään helpompaa.. No onneksi enää reilu pari kuukautta aikaa H-hetkeen. Sitten alkaa vauva-arki!! Ihanaa!! :heart: Sitä mä niin odotan!!

Eipä tässä muuta! :hug: kaikille!

Lots of LÖÖV Hanttaliini ja pittunen 29 tasan!

Laralle vielä onnittelut poikalupauksesta :flower:
 
Poksumisterveisiä täältäkin! :) En ookaan pitkään aikaan kirjottanu tänne... Mun piti pari viikkoa sitten jättää liikkuminen paikkojen kypsymisen takia. Eka vuodelepoa ja nyt vaan ihan "normaalia" lepohoitoa kotona. Alkaa välillä olla sellainen olo, että kiipeilen kohta seinille. :/ Kuluis vaan viikot nopeaa! Kaiken hyvän lisäksi sain vasta myös rd-diagnoosin, mutta uskon ja toivon, että sokerit pysyy mulla kurissa ihan vaan ruokavalion avulla.

Valeska rv 28+0
 
Tulinpahan minäkin poksumaan ja toivottamaan vilpoisampaa viikkoa kaikille!
Me lähdetään koko viikoksi reissun päälle, täysihoitoon kylpylään =) Siis aivan mieletöntä kun ei tarvitse itse laittaa ruokaa :) Parasta!!!



Zeena 29+0 POKS
 
Zeenan viikko kuulostaa kyllä todella houkuttelevalta! Ihana ois saada itsekin viikon täyshoito :)

[/b] Valeska mulla ainakin on sokrut pysyny hyvin kurissa ruokavalion avulla. Testasin varsin muutamalla karkilla et miten arvot reagoi ja eipähän tarvi karkkia syödä. Pienen jätskin kestää kyllä syödä aterian yhteydessä :)

t 77
 

Yhteistyössä