~LOKAKUUN lapset **2010** heinäkuussa <3~ 1 vauva syntynyt !

Kiitos mama-L, kävin lukee sieltä ni mä olinki vaa käsittäny väärin. Luulin aluks et vauvan vereen tulis sit se alkoholimäärä ku äidin veressä on, mut se on siis nimenomaa maito johon tulee ne samat promillet, eli vaikka ois sen 1 promillen humalassa, maitokin on yks promillista, joka nyt on tosi vähä. Kerkesin jo silmät pyöreenä ihmetellä et kuin sit voiaan sanoo ettei maidossa oo juuri ollenkaa alkoholia, mut siis ihan tottahan se on loppujelopuks. Että ehkä mä nyt hokasin kuin se menee :D
 
Niin ja kun alkoholia on maidossa yksi promille ja vauva juo tätä maitoa, alkoholin määrä on niin pieni ettei sitä edes pystytä mittaamaan. Tämä siis vielä rautalangasta väännettynä ja kiteytettynä :D

Ihan ohimennen voin mainita senkin että meillä on suvussa hyvin paljon alkoholisteja, poikkeuksena oikeastaan vain omat vanhemmat, jotka näin ensimmäistä kertaa selvästi humaltuneena vasta muutama vuosi sitten. Itse pidän tärkeänä melkein joka asiassa sitä kultaista keskitietä. Minä en pidä kännisistä ihmisistä, enkä siksi itsekkään känniin juo, ja ymmärrän hyvin jos joku ei koske alkoholiin ollenkaan esim. uskonnollisista tai muista syistä.

Ja mitä tulee tuohon "outoon rentoutuneeseen" käytökseen. Miulle saman tilan aiheuttaa mm. suklaa, kofeiini, muuten vain pitkä ilta yms. Itse en kokenut pienä tilannetta yhtään ahdistavaksi tai oudoksi, jos vanhemmat olivat illan mittaan pari alkoholiannosta kitusiinsa upottanut, kun taas sain trauman yöpyessäni kerran serkkuni luona jossa viinaa litkittiin litratolkulla. Omat vanhemmat kuin pysyivät positiivisina ja rauhallisina, onnellisina, kun taas nämä serkun vanhemmat huusivat, tappelivat, nussivat, porukkaa lappas ulos ja sisään, musiikki soi, eikä kenenkään puheesta saanut selvää, enkä voi ymmärtää miten serkkuni saivat nukuttua sinä yönä. Noh tähän vielä lisään että joillekkin voi tietysti pienikin määrä alkoholia vaikuttaa käytökseen liian paljon, jolloin on sitten tosiaankin parempi pysytellä ihan nollalinjalla.

Huoh, miun piti tulla kommentoimaan jotain ihan muuta kuin tätä, mutta eihä siitä nyt mitään tullut..

Menhit ja Mr. Hyde 30+0 *POKS* :heart: :heart:
 
Anteeks nyt kauheesti mutta mä täällä ite naureskelin että samalla logiikalla (alkoholikeskustelua) varmaan pissassakin on samat promillet :LOL: . Pyydän jo nyt anteeks loukattuja :ashamed:

Mutta joo, join äsken yhden alkoholittoman siiderin jota olen säästellyt sen korkean sokerimäärän vuoksi mutta nyt annoin luvan itelleni koska ens viikolla alkaa insluliinit joka tapauksessa kun ei ne aamun paastot vaan ole ihan kohdillaan (ei siis mitkään maata kaatavatkaan, mutta kuitenkin yli sallitun). Ed raskaudessa join vain alkoholitonta olutta mutta nyt tää on mennyt päälaelleen, ei tee nimittäin yhtään mieli olutta. Samoin ekasta oli subit hitti, nyt ei oo oikeen mikään.

Tultiin jokin aika saunasta ja miehen kanssa turistiin että hyvin tänne lauteille mahtuu koko perhe. Tuli jotenkin niin liikuttunu olo ja muutenkin alkaa olemaan vähän semmoset raskauden viimeisimmät kymmenen viikkoa-olo. Huoh.
 
Teillähän on mielenkiintoiset keskustelut menossa :eek: Minä kun luulin,ettei kukaan imetä,jos ottaa alkoholia. No,tapansa kullakin :)

( . ) perjantai aamun vuorokausivirtsankeräystulos oli 400 jotain asteikkoa, kun kuulemma 200 on normaalin raja,eli tuon puolesta lievä myrkytys. Siihen tuudittautuneena ajattelin tämän aamun tuloksen olevan yhtä "hyvä",ja että pääsen kotiin lepäilemään. Ihmettelin kun lekuri tuli kierrokselle,ja pyysi huoneeseensa ultraan ja keskustelemaan. Arvo oli päivässä noussut 2300 mikälie asteikkoon,eli siis nousua tullut 1900! Ja kuulemma alta tuhatta pidetään lievänä myrkytyksenä.

Lääkäri sitten ilmoitti,että soittelee samantien naistenklinikalle ja siirtää mut sinne,koska hyvinkään sairaalassa ei ole mahdollista synnyttää kuin vasta viikoilla 34+. Tänne saavuttuani sain kortisoonipiikin vahvistamaan Irmelin keuhkoja, lisää lääkettä, täyslepokäskyn, ja heti pitää kertoa jos olotilaan tulee muutoksia. Eli nyt taistellaan jopa päivistä. Tolla arvolla voin saada jopa viikkoja kasaan,jos oma olo ei huonone, mutta jos se nousee, niin tosiaan kyse päivistä. Huomenna tulee kuulemma lastenlääkäri keskustelemaan keskosen selviämismahdollisuuksista. Onneksi tänään painoarviona Irmelillä "jo" 1400kg,mikä on viikkoihin nähden hyvin.

Pelottavinta on, että mun oma oloni on mielestäni hyvä,en erota sitä tavallisesta raskausoireista, ja silti mulla on vakava myrkytystila. Kummallinen tämä naisen elimistö!

Voikaahan te mammat siellä pulleasti, minä päivittelen tietojani taas kun/jos jotain tulee . Ja vaikka ei tuliskaan :)

-pokermama ja Irmeli 29+0-
 
Oho, paljon voimia pokermamalle :hug: :hug: Toivotaan nyt parasta et Irmeli sais vielä mahdollisimman pitkään kerätä voimia mahan sisäpuolella! Hyvä että painoa on kuitenkin pienellä jo jonkinverran :)
 
pokermamalle :hug: hurja paljon voimia ja jaksamisia sinne sairaalaan!!ei varmaan ole helppoa siellä maata ja miettiä :/ ..vauva on kuitenkin hyvän kokoinen ja selviytyy aivan varmasti, tarvii vain vähän tehokkaampaa tarkkailua ja kasvuaikaa :) hyvin se menee :hug:

mua alkaa ärsyttää kohta jos täällä aletaan pilkkaamaan ihmisten mielipiteitä, mun mielestä kenenkään ei tarvitse alkaa puolustelemaan sitä miksi ei halua juoda alkoholia kun imettää!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmabella:
mua alkaa ärsyttää kohta jos täällä aletaan pilkkaamaan ihmisten mielipiteitä, mun mielestä kenenkään ei tarvitse alkaa puolustelemaan sitä miksi ei halua juoda alkoholia kun imettää!!
On se jännä, miusta ku enemmän tuntuu että ne jotka pitää nollalinjaa, pilkkaa niitä jotka eivät ole asian kanssa samoilla linjoilla. Etenkin minua ainakin loukkas puskajussin kommentti asiaan liittyen. Juu, ei varmasti ole hyvä "tissutella" joka viikko tai edes joka kuukaus, mutta mie en ainakaan oo puhunu jatkuvasta ja säännöllisestä alkoholin käytöstä. Saatika kuinka moni oikeasti täältä meinaa jaksaa juoda edes sitä yhtä vauvan ensiviikkoina/kuukausina, silloin aika harva varmaan kutsuu vieraita iltaa viettämään. Pidemmässä imetyksessä taas varmasti alkaa elämä tasaantua ja palata uomiinsa. (tosin muutos varmaan esikoista oottavilla on paljon suurempi, kuin esim toista oottavilla)

Kuitenkin, selasin tekstiä hieman taaksepäin ja koitin löytää tuloksetta jotain tekstiä missä vaadittas jotakuta puolustamaan sitä miksi ei halua juoda (tai viitattaisi siihen jotenkin) eikä sitä tarviikkaan kyllä puolustella, kyse on kuitenkin siitä että onko turvallista juoda vai ei, ei siitä että olisi jotenkin pakko juoda, sehän nyt kuitenkin olisi ihan älytöntä.

Minua kyllä harmittaa suunnattomasti että tää keskustelu meni tämmöseks, alunperin kun tarkoituksena oli antaa jotain mahdollisimman faktatiivista tietoa alkoholista ja imetyksestä, kun asiasta kysyttiin. Eikä miulla ole muuta tietoa kuin imetyssivuilta, neuvoloista ja lääkäreiltä omaksuttua. Syvemmin en ole oikeastaan ees kokenu tarvetta tutkiskella.

Täähän on oikeestaan kuin keskustelis sikainfluenssarokotteesta, toiset on vakaasti toista mieltä ja toiset toista :xmas:
 
En minäkään ymmärtänyt, että tässä kenenkään tarvitsee puolustella juomattomuuttaan/juomistaan imetysaikana. Asioista pitää voida puhua ilman, että sitä niin henkilökohtaisesti ottaa. Suomalaisten, varsinkin naisten, on niin kovin vaikea ymmärtää sitä, että asiat voivat riidellä ilman että ihmiset riitelevät. Tämä on ihan tervettä keskustelua, eikä siitä tarvitse kenenkään nokkiinsa ottaa.

Vaihdetaan vaikka puheenaihetta, jos tuntuu siltä, että asia on jo loppuunkaluttu.

Pokermamalle hurjasti tsemppiä odotukseen. Tuo on pelottava tilanne. Itsellänikin on se tilanne, etten tiedä, miten hepatogestoosini kehittyy. Voin hyvinkin pian joutua sairaalaan tarkkailuun ja käynnistykseen/sektioon.
 
Voi kurjuus Pokermama. Toivottavasti saat vielä venytettyä viikkoja lisää. Minulla jouduttiin päätymään sektioon vasta 36+1. Silloin laskivat trombosyytit. Tämä tila ns. Helpp-syndroma hengenvaarallinen molemmille.

Itselläni positiivista, että sokerit ovat nyt kolmena aamuna olleet 5,1-5,2 pelkästään illan kahdeksalla Protaphane-yksiköllä.

Discovery 30+0

Jippii ! Enää maksimissaan 40 pistosta Fragminia, 280 sokerimittausta, 70 insuliinipistosta...
 
Pokemamalle isot tsempit sairaalaan ja toivotaan et Irmeli saa vielä kasvaa masussa mahdollisimman pitkään :)

Alkoholikeskusteluun sen verran et en tuomitse kenenkään tapaa ottaa saunakaljaa imetysaikana. Itselläni se yhdenkin ottaminen ratkeaa sillä et minä en tykkää kaljasta enkä oikein siideristäkään. Juon paukkuja sillon kun lähden kaupunkiin. Muuten en kotona tissuttele.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

t 77 ja pikku-ukko 29+6 <3
 
Hellurei!

Tänään poksuu 29+0!! :heart:

Pokermamalle hurjasti tsemppiä!! :hug: Onneksi päivä päivältä mennään turvallisempien viikkojen puolelle ja Irmelillä jo kokoakin hyvin kertynyt!

Minun puolestani voitaisiin viheltää tuo alkoholi-imetyskeskustelu jo poikki!

En muista onko aikaisemmin ollut keskustelua kestovaipoista?! Itse lukisin mielelläni kokeneemmilta mielipiteitä kestoilusta ja vinkkejä otetaan vastaan!
Olen alunperinkin ajatellut, että kotioloissa voisin kokeilla kestoilua ja reissussa sekä öisin olisi kertakäyttövaipat käytössä. Houkuttaisi kokeilla, kun laskeskelin miten paljon rahaa menee kertakäyttövaippoihin ja sitten vielä se jätteen määrä!
Miten paljon vaippoja ja imuosia tarvitsee olla, että pääsisi alkuun?
Aiheesta löytyy paljon netistä asiaa, mutta olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia puolesta ja vastaan. :)

Tänään olisi vielä iltavuoro..huokaus.. Huomenna neuvolalääkärillä juttelen sairaslomasta. Palailen huomenna neuvolakuulumisien kera!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Minkuli ja pikkuheppu 29+0
 
pokermamalle myös täältä tsemppiä!

Alkoholikeskustelusta vielä sen verran, ja vain sen verran, että minusta on hyvä että joku keskustelee siitäkin aiheesta, tosin yllätyin tästä vastaanotosta minkä asiasta keskustelu sai. Koitetaan ajatella positiivisesti eikä niin negatiivisesti. Meistä ei ketään tarvitse turhia murheita ja miettimistä siitä, että täällä tarvitsee varoa sanaansa. Ja uskotteko, että ne jotka oikeasti eivät piittaa lapsestaan ja lapsensa terveydestä, eivät käy täällä keskustelemassa asioista...
 
No joo, ehkä sit jätän sanomatta mitkä kohdat mun korviin särähti, jottei jatkettaisi tätä keskustelua :saint:

Miä oon kauheen herkkä ärähtämään jos tulee semmonen tunne että jotain pilkataan oman itsensä, periaatteidensa tai valintojensa takia kun yritän aina itse nähä asiat sen toisen ihmisen kannalta myös ja musta kenelläkään ei ole varaa sanoa toiselle että se mitä hän tekee on väärin tai on tyhmä jos luulee jonkun asian olevan jotain muuta kuin itse uskoo/tietää asian olevan :xmas:
ja musta keskustelu ei ole sitä,että joku vääntelee toiselle rautalangoista jotain tai joku naureskelee toisen tietämättömyydelle tai ei ymmärretä toisen sanoman tarkoitusta vaan ymmärretään asiat vaan just sillä tavalla kun itse halutaan se asia ymmärtää.

oon tosi huono ilmaisemaan itseäni, pahoittelen tekstin sekavuutta :LOL:

me (mies) päästiin vihdoin ja viimein maalaamaan kaiken sen tapetin repimisen jälkeen :whistle: ihanaa, asia edistyy ja sänkykin saatiin korjattua!ei tarvii enää nukkua lattialla tai sohvalla :xmas: !! neiti tättähäärämme menee tänään mummolle yöksi niin saadaan vähän omaa aikaa kun tässä on ollut niin paljon kaikkea härdelliä niin pääsis taas keskittymään hetkeksi ihan vaan meihin kahteen :heart: :heart:

mitenkäs te, joilla on liitoskipuja, niin mitä "joudutte tekemään" jotta tulee tosi kipeeksi? mulla on nyt tullu noita kipuja lantioon, nivusiin ja häpyluuhun, eikä mun tarvii käppäillä kun leikkikentälle ja seistä/istua siellä se tunti niin on jo niin kipeet paikat että irvistyttää kävellessä, istuessa ja istuviltee noustessa..ja tää kaikki tuli ihan puskantakaa yhtäkkiä...

emmabella 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeuKeu:
Ja uskotteko, että ne jotka oikeasti eivät piittaa lapsestaan ja lapsensa terveydestä, eivät käy täällä keskustelemassa asioista...
Sanon vielä minäkin yhden asian tähän keskusteluun.
Kun olin edellisen kirjoitukseni kirjoittanut, niin minulle tuli tämä sama asia mieleeni!

Tässä meidänkin ihanassa naapurustossa kahdesta perheestä on viety lapset alkoholin vuoksi ja tuskin heitä kiinnostaa täällä pyöriä.. Pyörii se kaljapullo enemmän..
Ja toisessa perheessä näytti mamma olevan taas maha pystyssä!

Bubbeli
 

Yhteistyössä