~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Tänään ollaan kotosalla sairaslomalla - eilen töiden jälkeen alkoi aivan hirveä palelu - tai palelin jo töissä- lievää kuumeilua olis siis ja jopa untuvatäkin alla paleli!! Nukuin jo iltakahdeksalta ja aamulla herättyäni olo ei todellakaan ollut ruusuinen, joten jäin tän päivän kotiin.....ällöä oloa on ollut koko aamun eikä ruoka maistu, ja rinnat on tosi kipeet....... Johan nyt oireita pukkas kerralla!

Sikapiikkiä en ole ottanut vielä - otan puheeksi asian sitten ekalla neuvolakäynnillä ensi viikolla ---- ihanaa, se on hiihtolomaviikko!! Saa ihan rauhassa aamulla olla ällö olo eikä tarvii miettiä töihin lähtöä.

Reipasta mieltä ja oloa kaikille =)

Emily ja jogurttipähkinä 6+1
 
Oireista vielä, mulla ei pahaa oloa ole oikein ollut, ainoastaan alavatsassa on erilainen tunne. Välillä juilii tms. Vaikea selittää. Mutta eiköhän näitä oireita tule lähiviikkoina lisää, toivottavasti, vaikken oksentamaan haluakaan ryhtyä :$
 
Zeena kiva kuulla, että sulla käynyt noin työpaikan kanssa... mut valittiin vakituiseen työsuhteeseen tossa tammikussa, työ alkaa 22.2. kauheesti jännitin et kuinka mahtaa käydä työpaikan suhteen... Kerroin kyllä jo pomolle, koska mulla masu jo niin turvoksissa että en pystyis peittelemään edes.. Pomo kyllä otti asian hyvin.

Nyt iltavuoroon...
 
Mä oon tosta sikapiikistä sitä mieltä, ottaisin kyllä raskaana ollessakin, jos en olisi jo aiemmin saanut.
Se itse tauti on sen verran paha jos niikseen käy. Ja tautia on KOKOAJAN vaikkei sitä missään enää uutisoida. Mm. tehohoidossa on nyt alkuvuodenkin ollut porukkaa, mm. työikäisiä perusterveitä ihmisiä. Tauti voi olla tosi paha jos menee keuhkoihin tms.

Samoja aineita mitä rokotteessa on, on ollut aiemminkin rokotteissa ja varmasti myös meidän vanhempamme on niitä saaneet ja ihan terveitä meistä on tullut B)

Minä siis terveydenhuollon ammatilaisena sen ottaisin ja suosittelen kyllä muillekin. Mutta näistä asioista ei voi oikein sanoa, että tee niin ja näin. Jokainen tekee omat päätöksensä, omien tuntemuksien ja tietojensa perusteella :)

Ja ne neuvolan terkat ei kenelläkään pysty sanomaan mitä pitäisi tehdä. Vaikka heilläkin voi olla oma mielipiteensä, niin heidän pitää olla puolueettomia.
 
Huomenta tännekkin!! Täällä nukuttiin aikasta hyvin,tai siis mähän oisin voinu vedellä vielä varmaan pari kolme tuntiikin unta luumuun mutta tyttö sitte heräs.Viiden aikaan heräs nälkään ja nukuttiin sitte ysiin asti tänää.Wuhuu!!

Sikapiikistä ja kotidopplereista:Mäkin huolisin sen dopplerin kyllä,mut edelleen oon sillä kannalla et sikashottia en ota.En osaa sanoo miks,mulla on niin vaan vahvempi ei tunne kun kyllä tunne siitä.Ja ku piti mennä kattoo se samperin 45min sillo yks viikko ku siin oli se suomalaisen lääkeyhtiön Fimean äijä niin kerto kivoi juttui tosta lääkkeestä,hyrrr hyrr..kylmät väreet saa mulle |O MUTTA kukin saa tehä tyylillään eikä mun kirjotus ollu tarkotus provota mitään,ilmasin oman kantani enkä haluu lietsoo äm tee än :attn:

Kotidoppleri joo,kyllä mäkin voisin ottaa mutta mistäs sais kaikkein halvimmalla sitten?(lue yks samperin pihi täällä,moi!)Ken tietää,saapi kertoo mullekkin :wave: Neuvola kun on viiden päivän päässä niin aion kyllä kysästä jos sieltä sais kuulla ne äänet ihan ekana,sit vois harkita sen dopplerin ostoo,mut jos ei kuulu niin en vissiin vielä sit homm,akaan,enkä aio huolestua koska viikkoja kuitenkin sillon niin vähän vielä,saas ny kattoo mitä teen sitte.

Zeenalle onnittelut työpaikasta :flower:

Täällä ei mitään kummempaa itelleni,tänään tiedossa pitkä päivä tytön kans kaksisteen kun äijä lähtee töiden jälkeen viemään talopapereita arkkitehdille johkin behid god`s back tai jotain :LOL: Ja oma olotilakin on ennallaan että ei muutoksia,se pahoinvointi tosiaan helpotti sillä akupainelulla mutta muuten olot on ennallaan,eli kaikki hyvin.

No niin,lähen tästä nyt johkin muualle,se on moro!

Heidi ja Muxu-kax rv 7+3.
 
Heipparallaa ! :)

sikapiikistä, sairastin tuon possunuhan joulukuussa (todettiin ihan testeillä) ja voin sanoa,että oli elämäni hirvein tauti. 5pvää kuume huiteli jossain 39,6 vaiheilla,ja niistä kolme päivää kuume oli yli 40,jopa 40,6! En voinut kuin itkeä ja huutaa kotona,tuntui oikeasti, että siihen kuolen. Meinasin jo lähteä sairaalaankin, mutta kotona se meni ohi. 3 viikkoa meni ennenkuin "kunto" oli takaisin omassaan, en jaksanut kävellä edes lyhyitä matkoja. Heti kun siitä paranin edes vähän, sain takamukseeni sellaisen mandariinin kokoisen mätäpaiseen, joka sattui ihan per*eleesti! :D En pystynyt istumaan tai tekemään mitään. Se onneksi puhkesi ilman veistä, hyvillä antibiooteilla. Joten siis koko joulukuu meni mulla kipuillessa.

Jos olisin tiennyt millainen tuo possunuha voi olla,olisin ehdottomasti ottanut rokotteen. Meillä nimittäin mies (ykköstyypin diabeetikko) otti sen rokotteen marraskuussa, ja säästyi tolta taudilta kokonaan!

-pokermama ja masukki 6+4-
 
voi ihmiset kallisarvoiset
täällä on asiat tosi huonosti. olin tuossa salilla ja huomasin jossain vaiheessa että housuun hulahtaa jotain lämmintä. no kun tuli vähän enemmän, niin tsekkasin.. kirkasta verta
voi surku. :'( :'( :'(
no oottelen tässä kun sain ip ajan lääkärille. mut taitaa kyllä olla niin että meiän lokakuinen on siirtyny enkeliosastolle, jotenkin ei oo kauheen toiveikas olo
ja tänään ois alkanu 8.viikko meiän onnilla :ashamed:
 
Kävin ostamassa äsken sukset! Nyt vain kelejä odotellessa - en tosin tiedä mikä höyrähdys se oli, mutta jotenkin vaan tuntui ajatus kivalle - kevätaurinko ja valkoiset hanget... Varokaatten nyt ulkona oleskelua, kun minä ja sukset on saatu yhdistettyä 17 vuoden tauon jälkeen, niin lehmätkin ovat varmaan oppineet lentämään =)

Vähän vaan jänskättää kun tälläinen urpo lähtee hiihtämään ja tulee se ensimmäinen alamäki, niin kuinkahan käy matkalaisen? Kun puu on kuitenkin vähän kovempi vastus...

No, ei pidä murehtia etukäteen.

Sikapiikkiä en ole vielä saanut ja neuvolatäti sano, ettei sitä laiteta ennen kuin 12 viikkoa tulee täyteen ( ovat muuttaneet ohjeistusta, eka aallossahan se annettiin jo aiemmilla viikoilla) Todennäköisesti otan sen sitten, ehkä.

Kauheasti kehtuuttaa kaikki, töihin pitää pakottaa itsensä - kummasti tänne koneen ääreen jumittaa. Yöllä hieman heikosti tullut nukuttua kun ilmavoimilla on yölentoharjoituksia ollut nyt jo kolmatta yötä ja sitten kun herää niihin, niin alkaa aivastuttaa eikä loppua tule millään... vihloo ikävästi alamahaa sellainen.

Kaikille iso energiahalaus ja sopivassa suhteessa oireita, jotta tuntuma raskauteen säilyy

:heart:

sannri 6+6
 
puskajussi :hug: toivotaan että kaikki kääntyy hyväksi :heart:
oireista,samoilla mennään,rinnat kipeet ja vatsa kuin turbo-pallo....mutta ei ole ollenkaan tota yökötystä kuten ei muuten ollut kahden ensimmäisen aikanakaan,hih,poikia....saa nähdä...ilokseni huomasin että listoilla oli ainakin kaksi joilla oli sama sairaala kuin mulla eli toi VKS :D paitsi nyt kun tuolla kävelee niin tuntuu että joka toinen on raskaana..... :D mulla on myös nyt edessä tuo töissä kertominen tosiaan vaan kaikkien kemikaalien takia....saa nähdä miten suhtautuvat.....mä olen kanssa niin hoikka että vatsa näyttää luonnottoman isolta näihin viikkoihin....voisinki tuossa loppuviikosta kuvaa laittaa :p mutta suihkuun ja töihin :D
 
puskajussi, toivotaan et hän nyt vaan vähän säikyttelee siellä! Kyllä alkuraskauden vuodot voi olla harmittomiakin. Jaksuja ja tsempit!! :hug:

limeee, kiva et aikuiset ihmiset viittii arvuutella tolleen toisten asioita.. Naiset nyt vaan on sellasii saakelin juorukelloja, valitettavasti. :kieh: Tuli kyllä paha mieli sun puolesta, raskaus on kuitenkin ihana asia!! Kysyisivät suoraan jos noin kovasti kiinnostaa, args...

Tänään on ollu sellaset oksuolot taas etten oo jaksanu oikein mitään, ja vielä tää ihana flunssa tähän päälle... Kun ei ulkoilemaan jaksettu lähteä niin vein sit neidin melkein tunniks suihkuun, nautti kyllä siitäkin :) Ja auttaa mulla tohon pahoinvointiin... Väkisin söin aamulla jugurttia ja pari leipää mut nyt on ihme tapahtunu sillä en oo voinu juoda kahvia moneen päivään, kun ÄLLÖTTÄÄ... o_O ihme ettei päätä jo säre, oon aikamoinen kofeiiniaddikti nimittäin.
 
Puskajussi :hug: Toivotaan et säästyt pelkällä säikähdyksellä!

Soitin tänään sit nlaan ja aika ois 10.3, kuunnellaan kuulemma sydänäänet samalla :heart: Terkka laski la:n et ois 10.10, jos viitsit mama-L vaihtaa. Oli kyl kiva mennä het parilla päivällä eteenpäin :D
Täällä kans yökköolo, ei pysty vyötäkään käyttää kun painaa mahaan... Mutta kai se tästä

Hempsku ja leksa 6+3
 
puskajussi voimia ja toivotaan et olisi harmitonta vuotoa :hug:
Mä olen siis jo siskolleni kertonut raskaudesta ja mun vanhemmat tietää, mut muut saa ootella sitte kunnes on 12 rv täynnä jos en jää ennen sitä "kiinni" :D
Meillä oli aamulla -33 astetta pakkasta :eek: meinasin persiilleni lentää kun katoin mittaria.
Tuota dopleria olen netistä kahtonut ja onneksi vielä on aikaa sitä etsiä kun eihän näitä vkojakaan ole vasta kuin 4+4. jotenkin vaan aina tuppaa olemaan hirveen varovainen kunnes raskaus on hieman edennyt :ashamed:
Mut nyt tuolla ulkona paistaa arska joten ajattelin lasten kanssa lähtee hiihtämään B)
sannri musta ei ole lähtemään noihin meijän kunnan laduille kun siellä on niin kauheita mäkiä etten varmaan pääsis ylös niistä ja alas mennessä aiheuttaisin varmaan lumipallo efektin :LOL: tuossa pellolla on hyvä hiihtää kun veli kävi moottorikelkalla siinä ajelemassa :D
päivän jatkoja :wave:
 
Aisla

puskajussi toivotaan parasta!!

Täällä ollaan edelleen, olo vaan suurimman osan ajasta niin heikko että en jaksa roikkua koneella paljoakaan, lepäillessä menee "vapaa-aika".

Oksentelen siis mihin aikaan päivästä tahansa, ja väsymys on järkyttävä. Lisäksi unettomuus, että kyllä tässä ollaan "elämäni kunnossa". Joudun yölläkin syömään etten oksenna, mantelit ja suolakeksit on parhaita.

Otin sikapiikin tammikuussa ennen hedelmöittymistä eli en tiedä miten vaikuttaa, mutta joka tapauksessa olisin ottanut sen raskaanakin.

Aisla 6+3


 
Zeena: Kiitos hirveästi! Tosi kiva kuulla! tosiaan toivottavasti eivät ole kiukkuisia kun en kertonut paikkaa hakiessa mutta eihän sitä ole pakko kertoa eikä saa edes kysyä. Ja pystyn kuitenkin puoli vuotta töissä olemaan joten en heti ole jäämässä pois.. Kerron sitte kun on pakko kertoa.

Lilein Kiitoksia tsempityksistä! Onneksi oli kuitenkin siis lapsen isä eikä sentään oma isäni vaikka harmittaa silti..

mama-L: no älä muuta sano! hienoa tosiaan kun on pomollekin kerrottu jo "tietona" , ärsyttävää. Ja spekuloitu on että kesäkuussa syntyy ja jopa että eräs työkaverimme on isä.. Noh, itse lähinnä nauran. siinähän miettivät :LOL:

Puskajussi: hirveästi voimia! älä vielä menetä toivoa, ehkä kaikki onkin ihan hyvin! :hug:
 
puskajussi :hug: Toivottavasti kaikki olisi kunnossa!! Kyllähän noita tapahtuu monelle, että vuotoa tulee ja vauva kunnossa! Tulethan kertomaan lääkärikuulumiset.

Minäkään en ole hiihdellyt sitten ala-asteen!! Mitäköhän siitä tulisi, jos nyt lähtisin suksimaan :LOL:

 
Heippa!

En ole kerennyt vielä pinosta taas paria uusinta sivua lukemaan, mutta oli pakko sen verran jo kirjottaa, että tänään näkyi ultrassa pikku sintin :heart:
Kaikki oli siis ultrassa kunnossa. Toinenkin sikiöpussi siellä näkyi, mutta se oli pienempi eikä siellä ketään asustanut enää.

Mutta äärettömän onnellisia miehen kanssa tästä yhdestäkin ollaan =) LA ois ton ultran mukaan 9.10, mutta ei sitä tarvitse vielä listaan muutella. Katotaan mitä se np-ultra tasan kuukauden päästä sit näyttää, sinne asti laskeskelen noista menkoista. :)

Nyt jatkan teidän muiden tekstien lukemista ja odottelen viikon päästä olevaa neuvolaa.

Nipsuliina ja Sintti rv 7+2
 
Puskajussi: Voih, toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

Täällä myös testailen edelleen raskaustesteillä vahvistuuko viiva. Niitä nyt sattui jäämään aika läjä kaappiin ja en saa pidettyä näppejä erossa niistä :ashamed: Kyllä se viiva vain vahvistuu, vaikkei oireita olekkaan :D

Kumpaan matkustaisitte 1 1/2 vuotiaan lapsukaisen kanssa huhtikuun lopulla, Albufeiraan vai Kreetalle?

Peppioliina Rv 4+5

 
Puskajussi: Toivottavasti kaikki on hyvin!! Mulla tuli esikoisesta samalla tavalla kahtena aamuna ihan kirkasta verta housuihin asti ja jatkui ruskeella vuodolla noin viikon. Kaikki meni kuitenkin loppuunasti hyvin! Joka paikassa sanotaan että jos vuoto ei ole kirkasta, niin asiat normaalisti, mutta mun terkka sanoi että pieni verinen vuotokin on tosi yleistä alkuraskaudessa, kunhan ei vuoda paljon ja vuodossa ei ole hyytymiä.
Pidän peukkuja, että kaikki olis hyvin :heart:

nipsuliina83:
Ihanaa että utrassa kaikki hyvin :heart: :flower:
Mulla huomenna kanssa ultra ja jännittää jo nyt niin että sormenkynnet on kohta syöty... :whistle:

Nyt valmistautumaan iltavuoroon...

Hoikkalori ja rusina 7+1
 
Minä vetäydyn sitten takavasemmalle...

Eilen aamulla tapahtui se, mitä koko alkuraskauden pelkäsin vähäisten oireiden takia. Runsas vuoto alkoi aamulla, ja iltapäivällä ultrassa lääkäri totesi "spontaanin keskenmenon" tapahtuneen. Illalla olin tositosi kipeä, mutta nyt on olo enää kuin kuukautisten aikaan.

Nyt harmittaa ihan mielettömästi, että menin kertomaan raskaudesta turhan monelle. Jotenkin olin kaikista peloistani huolimatta niin varma, että "ei se meille satu", kun en polta, en tietoisesti tee muutakaan sikiölle haitallista, ja tämä lapsi on pitkään odotettu... :'(

Mutta ei sitä pikkukaveria sitten oltu tarkoittu tänne. :'(


Hyvää jatkoa kuitenkin teille kaikille täällä :heart:
 
puskajussi :hug: toivotaan että kaikki kuitenkin ois hyvin, eikä toi lorahdus merkkais mitään ikävää!

Sutinaa ihania uutisia! :heart: On se varmaan tosi ihana nähdä ja kuulla kun pieni sydän lyö! Onnea valtavasti!

Nipsuliina sullakin oli ihania uutisia! Toi on niin helpottavaa tietää et kaikki on hyvin! :heart:

ON:mulla on nännien arkuus vähentynyt ja muutenkin tuntuu et oireet ovat vähenemään päin :| en tiedä onko hyvä vai huono juttu, jotenkin vähän ikäviä noi vatsakipuilut, mut toisaalta niist tietää et joku siellä massussa ainakin yrittää pysytellä, nyt ku oireet vähenee, niin heti hiipii epäluulo mieleen. Onks kellään muulla käynyt vastaavaa, et oireet olis vähentynyt, ja varsinkin et nännien arkuus ois vähentynyt? Kyllä ne edelleen sellaset turpeet on, mut ei enää niin kosketusarat.

Danuli rv 4+6
 

Yhteistyössä