~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Huomenia kaikille =) Täällä taas uusi työaamu aluillaan, onneks ei ainakaan vielä aamupahoinvointia ole kun pelkkää aamuvuoroa teen ni saattas hankaloittaa aikaslailla...
Perämaanemäntä: (muistinhan oikein?) Meillä taitaa olla sama synnytyssairaala (KYS) saako kysellä missäpäin pohjoissavoa asutta, kuopiossa vai jossain "sivummalla" ? me asutaan tuolla sivummalla, paljonkin sivummalla kun KYS:iin meiltä n.80km. :)
Gallup: Minkä ammatin edustaja olet tai mitä teet työksesi? Itse työskentelen sairaanhoitajana ja pelkkiä arkiaamuja teen...

Mutta nyt vielä ON: Tissijien kipuilu on tullu vahvemmin esiin, rapuissa yms. huomaa että tekee kipeää, juosta ei kärsi lainkaan...ja uni maistuu hyvin, muita oireita ei ole ilmassa ..Neuvolaan en ole uskaltanu soitella, viimeks soitin rv6+ ja samana päivänä alko keskenmeno, joten tässä pari viikkoa toivon selviäväni ensin eteenpäin ennen soittoa...

Neila ja Salaisuus rv 4+5
 
Justiina83 Nyt tuntuu että ei se niin kauheaa ollut.. :D Mutta kun muistelee niiden aikojen tuntemuksia, niin sillon ajatteli että ei enään ikinä pienellä ikäerolla. Esikoinen itki kamalasti mustasukkaisuuttaan AINA kun otin vauvan syliin. Erittäin tarpeellinen meillä oli leikkikehä, minne sai laittaa vauvan turvaan pieneltä tuholaiselta. Kyllähän se rankkaa aikaa oli, mutta onneksi nuo kasvaa nopeaa! :)
Ja sitten se palkitsee kun ovat isompia, tosi hyviä leikkikavereita. Huhtikuun alussa täyttävät 3v ja 4v, niin leikkivät koko ajan yhdessä.

Täällä ei mitään oireita.. Ainakaan vielä.. :)
 
huomenta :wave:
puskajussi voimia :hug:
täällä taas -30 pakkasta :kieh: tyttö pitäisi aamukerhoon viedä ja illalla olisi sitte tytön ilmoittautuminen eskariin :heart: mihin se on vauva katosi :D hirveen nopeaa on aika mennyt kun jo esikoinen koulutielle lähtee.
Alamahaa on särkenyt tasasesti, rinnat on arat, pahoivointia hieman ja tekis mieli kokoajan olla syömässä jotain makeeta :headwall: no onneksi olen malttanut mieleni ja lauantaina olisi taas herkkupäivä :p

Ootteko muut alkaneet syömään vitamiineja raskauden myötä? mä söin ennen noita multivitoja, mut sitte sisko anto noita raskausmonivitamiineja. tavan multivitamiineissa on a vitaminiia, joten sitä en uskalla syödä. Ja "pierutautisena" (lapset aina sanoo mun laktoosiintoleranssia tuolla nimellä
:LOL: )
niin pitää noita kalkkitabujakin syödä. Hieman kyllä jännittää 26 pv kun meen sinne selän jälkitarkastukseen et mitä lääkäri sanoo mun raskaudesta :ashamed: ehkä liikaa mietin mitä muut ajattelee, mut kumminkin. selkä siis ei vieläkään kunnossa, mut silti haluan vielä vauvan :heart:
perämaan emäntä rv 4+5
 
puskajussi :hug:

eilen nukuin ekat päikkärit, eli raskaana ollaan :D perhana mulla ei maito riitä tuolle pikkuneitille alkuunkaan. heräs viime yönäki vähän väliä ja mies kävi sit 23 mais antamassa sosestta. sitte taas 4 aamulla maitoo. kääk, pitää alkaa opettaan sitä korvikkeen antoa. tyär ei osaa jua tuttipullosta. ens viikolla sillä onki lääkärin 8 kk neuvola niin näkee kasvun. olisin kyllä jo valmis lopettaan tuon imetyksen ku neiti huolis sen pullon....
 
Tervetuloa Heilo! Mulla myöskin synnärinä koks. :wave:

Puskajussi ja Ebba-Ilona, olen niin pahoillani puolestanne. :( Paljon jaksuja teille!

Alkaa tämä omakin oireettomuus pelottaa pikkuhiljaa ja np-ultraan on vielä ikuisuus. :/

Justiina taisi kysellä imettäviä odottajia. Täällä yksi. Meillä tyttö 10 kk syö tissiä vielä n. 3-5 kertaa päivässä. yöimetys lopetettiin 9-kuisena. Vähän jännittää että riittääkö maito sinne vuoden ikään asti, kun tuo neiti on maitoallerginen, niin muuten joutuisi ostella ökyhintaisia apteekin korvikkeita. Vähän nihkeetä on välillä tuo imetys ollut kun nännit on arat ja tyttö sai taas lisää hampaita. :$ 1,5 kuukautta pitäis jaksaa ja sitten pärjättäisiin jo pelkällä kauramaidolla.
 
neila asutaan sivummalla, kysiin tulee matkaa 55km. :wave:
ja synnytyksesta joku kyseli. itellä on esikoisen synnytys mennyt kaikkea kuin hyvin. asia pähkinäkuoressa: vedet menneenä 4 pv, mulle tuli ärhäkkä infektio niinkuin tytölle, voimat loppu synnytyksessä, kuume nousi, ja vielä sitte lastenlääkäri sanoi et tyttö kärsinyt hepanpuutteesta, kätilöt korjasivat heti kun lekuri lähti ettei ole kärsinyt hapeenpuutteesta et lekuri on väärässä.(tästä tein valituksen, johon ylilääkäri vaan totes et lekuri oli tehnyt tosi pitkän vuoron et siitä virhe tullut |O ) tyttö 2 vkoa vastasynttyneitten teholla ja itekin viikon antibiottitipassa.
pojan synnytys menikin paremmin, 3pv vedet menneenä, ei tullut infektiota mut poika sokeritippaan 3 päivää.
Tuleva synnytys ei vielä pelota, koska ollaan vasta niin alussa ja nöyränä mennään eteenpäin...
perämaan emäntä rv 4+5
 
Huomenta vaan kaikille!

Oireeton olo vaan jatkuu. Ellei nyt oteta huomioon järkyttävää väsymystä. Neljäs lomapäivä menossa ja olen nukkunut yhteensä varmaan 50 tuntia. Sisältää siis 11h yöunet + nuorimmaisen kanssa päivittäin 2h päikkärit. Tiedä sitten, johtuuko raskaudesta vai vuorotyöstä, siinä kertyy aina jonkin verran univelkaa.

Kaikki raskaudet ovat olleet vähäoireisia, mutta edellisen raskauden tuulimuna palautti maan pinnalle, ja toivoisin edes pientä yökkimistä.

Duffy Graavilohessa on listeriariski, ja se voi tulla jo yhdestä suupalasta ja itämisaika joitakin viikkoja. Itse olen aika tarkka näistä ruokarajoituksista. Kohtukuoleman yhteydessä minulla todettiin listeria, enkä sitä itse tiennyt sairastavani. Vaikka se ei ollut vauvan suoranainen kuolinsyy, niin kyllä se pysäytti. Listerian oireet ovat lähinnä flunssan kaltaisia, joten moni ei tiedä edes siihen sairastuneensa. Perusterveelle aikuiselle se ei ole vaarallinen, mutta kohdussa olevalle sikiölle kylläkin.

Metvurstikiellosta en ole koskaan kuullutkaan. Sehän on ihan normaali kypsytetty makkara.

Dopplerista Minulla oli edellisessä raskaudessa käytössä Angel Soundsin kotidoppler. Mielestäni ihan pätevä vehje ja ajattelin sen nytkin hommata. Sydänäänet sain sillä kuulumaan heti kun sen kotiin sain. Silloin oli rv 12. Sydänäänet löytyvät yllättävän alhaalta, lähes häpyluun päältä. Alkuun niitä yritti etsiä liian ylhäältä.

Varhaisultraan voisi mennä jo periaatteessa ensi viikolla, mutta mies lähtee anopin luokse ja ottaa osan tästä suuresta joukosta mukaansa. Itse jään nuorimpien kanssa kotiin, joten lääkärikäynti ei onnistu. Pitänee siis malttaa mielensä maaliskuun alkuun.

Juu, ja täytynee tunnustaa. Joka kerta sitä kyllä hurahtaa samalla tavalla. Ensimmäisen pienen bodyn ja velourhousut tulin ostaneeksi Lindexiltä. :ashamed:

Scala rv 5+5
 
Huomenta kaikille! :) Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea! Meitähän on jo melkonen poppoo kasassa. =)

Heräsin sitten 4 aikaan aamulla kauheaan nälkään ja pissahätään. Sen jälkeen tuntu ettei unta saa taas millään. Mulla näitä oireita kyllä tuntuis olevan vaikka muillekki jakaa. Kait sitte oon jotenki herkempi reakoimaan siihen raskaushormooniin. Mulla oli yön ne akupunktiorannekkeet kädessä ja ah että oli ihana herätä aamulla, ku ei tietoakaan huonosta olosta. Ehkäpä ne sitten mulle tehoaaki. :D Rinnat on tosi kipeet ollu oikeestaan jo ennen plussausta lähtien ja kipeytyy välillä tosi paljo ja sitte välissä vähä helpottaa. Viime yönä taas oli asento hakusessa, ku tissejä jomotti.

Sorppa taas mun omanapaisuuteni... Alan tässä kouluhommia värkkäämään, ennen ku vääntäydyn kouluun.

HayLina ja Hippu 7+0 :heart: POKS POKS =)
 
HayLina mulla oli esikkoa odottaessa oireita vaikka muille jakaa. Ympärivuorokautinen pahoinvointi ts. oksensin,aamulla,töissä,illalla ja joitakin kertoja piti yölläkin juosta oksentamaan. Eikä kukaan sanonut et jotain ois vialla. Neuvolassa käskivät syödä jotain jo sängyssä ennen nousemista mut ei sekään auttanut yhtään. Sappinesteitä myöten laattasin joka kerta :/

Tämä raskaus onkin aivan erilainen,olen selvinnyt ajoittaisella yökkimisellä ja muutenkin oireet erilaiset ja vähäiset.

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille!

t 77 ja asukki 6+2
 
Minäkin nyt sitten ilmottaudun tänne vaikka oletin ettei näin kävisi ja jos luoja suo niin meillä laskettu aika 28.10. :) Nyt olis rv 4+1 Eli loppukuun vartoojia ollaan ja jos menee kuten kakkonen niin marraskuun puolelle menee synnytys. On tosi sekava olo ja huikean onnellinen nyt kun ensijärkytyksestä on toivuttu. Eli mulla olleet e-pillerit mutta kaksi antibioottikuuri päällekkäin vei ilmeisesti ehkäsytehoa ja me kun ollaan sikiävää sorttia niin nyt sitten kolmas lapsi tuloillaan.

Ens viikolla meen neuvolaan koska ensireaktio oli tietty et abortti mut meenkin nyt sit vaan kyseleen et saanko käyttää adrenaliinikynää ja astmalääkkeitä kohtauksen tullessa ja voinko jatkaa työpaikassani kun siellä on aika raskaat kemikaalit käsittelyssä ilman kovin hyviä suojavarusteita.

Oireet on aika niukkoja kovaa selän ja mahan juilintaa lukuunottamatta. Välillä paleltaa, välillä on hirvee hiki ja rinnoissa menee sellasia aaltoja ihan ku maito nousis niihin :whistle: Repäsykipujakin löytyy molemmilta puolilta mut enemmän oikealta joten uskon itsekkin siihen mitä neuvolan täti sanoi et vauvalla on kaikki ok siitä huolimatta et olen syönyt pillereitä. Mut nämä minusta ja nyt alan lukemaan teidän muiden kirjotuksia.

IHANAA :heart:
 
Huomenta!! :x

Meillä pikku-ukko ollut yökylässä valkoisen valheen varjolla, koska mulla tänään päivällä se ultra ja sinne en voi häntä mukaan ottaa.. Nukkua olisin saanut vaikka 12:sta, mutta kappas: heräisin klo 8 oksentamaan... Nyt on tainnut pahoinvointi nostaa täällä päätään :eek:

Ammatista:
Täällä lähihoitaja, vakituinen paikka vanhusten palvelutalo, mutta sieltä olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja teen "keikkaa" kotipalveluun. Pelkkää iltaa ja yötä, näin saadaan pojan hoidot sumpalttua niin että hoidellaan esikoinen vielä kotona. Mies tekee pelkkää arki-aamua, joten aika harvoin ollaan yhdessä kotona koko perhe.. No, kohta taas alkaa äitiysloma :heart:

Vitamiineista: Mä olen alkanut syödä multivitan raskausmonivitamiineja. Noin viikon verran olen jo popsinut päivittäin.

Edellisestä synnytyksestä:
Edellinen synnytys meni 8pvää yli lasketun ajan, mutta sitten kun alkoi tapahtua, vauva syntyi suht nopeasti. Synnytys itsessään ei mua jännitä, mutta sen jäkkeinen olotila oli jotain kammotttavaa... p**seeseen asti yli kymmenen tikkiä ja kivut helvetilliset. Ensimmäiset 5 vkoa oli tosi kipeä!!! Tämä pelottaa seuraavan kohdalla!! Mulla jouduttiin leikkaamaan ja sitten vielä repesin, se kipu vei kaikki ajatukset :(
Jälkivuotokin kesti 5-6 vkoa.. Nyt toivoisin että selviäisin pienemmällä tikkimäärällä, jos ollenkaan!!!!

Minttu-Maaria75: Tervetuloa joukkoon!!! Onnea plussasta :heart:
Tämä mahassa oleva tapaus on myös keskeytetyn yhdynnän tulos :whistle:
Ihan yritys pikku-kakkosesta oli tarkoitus alkaa kesän korvilla ja käytössä meillä ollut jo 1,5v keskeytetty, sillä asenteella että jos raskaudun, niin sitten niin on tarkoitus käydä. Missään vaiheessa kumpikaan meistä ei järkyttynyt tästä uutisesta, vaan ilolla on otettu vastaan tämä raskaus! Tämä pieni haluaa näköjään oikein kovasti tulla meille :D
Hyvä näin!!!

Tänään ultra...

Hoikkalori ja rusina 7+2
 
Heippa!

Uusille tervetuloa! :flower:

Minttu-Maaria75: Mulla on vähän sama pelko, että tulee niin kiireellä maailmaan ettei kerkee sairaalaan tai saa tosiaan unen mukaan synnyttää itse tuossa ulkoeteisessä :D Toinen tuli tosiaan tunnissa ja muakin jo vähän varoiteltiin, että voipi seuraava tulla vielä nopeammin. Eka synnytys oli yhtä kärsimystä, kun synnyttäessä kuumetta oli yli 41 astetta, et siinä oli varmaan aika lähellä noutaja tai siltä ainakin tuntui, eikä tosiaan kukaan vieläkään tiedä mikä sen kuumeen nosti, crp:kin oli kivasti yli 300. Mutta siitä ei nyt pelkopolin jälkeen ole enää pelkoja, siellä oli niin ihanat kätilöt ja oon tosi tyytyväinen siihen että menin! Pelkopolin kätilöissäkin kylläkin eroja, kuinka tosissaan ottaa pelot ja noin...

Onko muille uudelleen synnyttäjille sanottu, että lapsi on erittäin alhaalla kun on käynyt lääkärin tarkastuksissa? Kätilökin viimeksi sanoi, että hyvin ponnistin kun lapsen pää oli niin pyöreä, että on vaikea ponnistaa kun ei se ollenkaan kerennyt muotoutumaan. Napanuorakin oli viimeksi 90cm, eikö se ole kanssa pidemmästä päästä? Pelottaa se, että lapsi kietoo itsensä siihen, kun kuopuksella oli jo kaulan ympäri...

G: Lähihoitaja (ja myös kaupanalalle kouluttautunut), oon kyllä ajattelut alan vaihtoa.

Oireista: siis ei mulla nyt ole kun aamuyökötystä ja väsymystä. Rinnoissa ei ole mitään tuntemuksia...

Listeriasta, että mä kyllä söin ihan huoletta SUOMALAISTA homejuustoa, on aika harvinaista siinä ainakaan se vaara. Graavista en tiedä, kun en syö itse... Metwurstista en ole kanssa kuullut mitään rajoitteita. Oon varmaan sitäkin syönyt... :LOL:

Esikoinen lähti tarhaan ja mulla ois tänään siivouspäivä, kun huomenna tulee vieraita... Mä en oikeesti jaksaisi mutta kaipa se on pakko. ARGH...

Lilein + piipiäinen 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HayLina:
Huomenta kaikille! :) Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea! Meitähän on jo melkonen poppoo kasassa. =)

Heräsin sitten 4 aikaan aamulla kauheaan nälkään ja pissahätään. Sen jälkeen tuntu ettei unta saa taas millään. Mulla näitä oireita kyllä tuntuis olevan vaikka muillekki jakaa. Kait sitte oon jotenki herkempi reakoimaan siihen raskaushormooniin. Mulla oli yön ne akupunktiorannekkeet kädessä ja ah että oli ihana herätä aamulla, ku ei tietoakaan huonosta olosta. Ehkäpä ne sitten mulle tehoaaki. :D Rinnat on tosi kipeet ollu oikeestaan jo ennen plussausta lähtien ja kipeytyy välillä tosi paljo ja sitte välissä vähä helpottaa. Viime yönä taas oli asento hakusessa, ku tissejä jomotti.

Sorppa taas mun omanapaisuuteni... Alan tässä kouluhommia värkkäämään, ennen ku vääntäydyn kouluun.

HayLina ja Hippu 7+0 :heart: POKS POKS =)
Tähän täytyy kommentoida ennenkun luen loput kirjotuksista ja oon ajan tasalla! Hyvä HayLina!! :heart: Yritin keskustelunpoikasta alottaaki täällä noista rannekkeista,ja oikeesti tosi hyvä että toimi!.Mä olen ite painellut sitä pistettä tai siis molempien käsien,tottakai niin johan on tehonnut!
KAIKKI MUUTKIN JOTKA KÄRSITTE PAHASTA OLOSTA HUOM! :attn: KOKEILKAA IHMEESSÄ NOITA RANNEKKEITA!Älkää antako pahan olon pilata päivää,se oikeasti toimii 70prosentilla naisista,joten kannattaa kokeilla!!

Nyt lukemaan sivu loppuun..
 
kiva kun on muitakin kysiläisiä..pakkanen paukkuu aivan kauheen korkeella. ajattelin, että vihdoin saan levätä koko päivän ja silloin puhelin soi, että töihin siitä, täällä on paljon työntekijöitä sairaana. arg....no ompahan hyvä, ettei ehdi ajatella huomista ultraa niin paljoa.....
 
Moikka!

Kurkin tänne ihan varovasti :) ... Kahta viivaa näyttävät testit, mutta en vielä nuolaise, kp vasta 27/28 tai rv 3+5, joten plussa ei vielä ole ihan "virallinen" ;) . Toivottavasti saan liittyä joukkoonne piakkoin!

Sen verran oli kuitenkin pakko tulla kommentoimaan, että miettikää tarkkaan tuota possupiikkiä, ne jotka sitä eivät vielä ole ottaneet. Mulle sanoi viime loka-marraskuun vaihteessa lääkäriasema Femedan lääkäri Bruno Cacciatore alkuraskauden ultran yhteydessä (rv 6+4, kaikki hyvin ja syke näkyi vahvasti), että ei suosittele ottamaan rokotetta ainakaan ennen rv12. Minä kuitenkin pelkäsin tautia kovasti (tai lähinnä lasten äidittömiksi jäämistä jos siihen kuolisin, niin kuin pahimmissa uhkakuvissa maalailtiin) ja neuvolan vakuuttelujen jälkeen päätin luottaa systeemiin ja otin rokotuksen rv 7+3. Rv 10+6 aloin vuotaa verta ja ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, alkio vastasi viikkoja 7+4, eli kehitys oli tyssännyt vain noin päivä rokotuksen ottamisen jälkeen. Keskenmenot noilla viikoilla ovat toki valtavan yleisiä, eikä todellakaan mitään todisteita ole, että rokotus olisi ollut syynä alkion kehityksen pysähtymiseen, mutta minulla on vain jotenkin sellainen aavistus, että piikki sattui juuri johonkin kriittiseen saumaan... Vastapainoksi minulla on monta tuttua, tosin kaikki raskauden puolenvälin ylittäneitä, joille rokotuksesta ei tullut mitään haittavaikutuksia ja terveet vauvatkin ovat jo maailmassa. Eli ei ole tarkoitus pelotella tai provosoida, halusin vain kertoa oman kokemukseni asiasta, kun siitä on paljon ollut tässäkin pinossa puhetta. Nythän jos taudin seuraavaa aaltoa povataan vasta syksylle, niin monella ehtii hyvinkin tulla ne maagiset 12 vkoa täyteen, eikä sitten tarvitse stressata riskeistä niin paljon. Tsemppiä jokaiselle asiaa pähkäilevälle =)!

Oikein mukavaa päivää teille kaikille ja onnellista odotusta :heart: !

Terkuin,

Jaja vierailulla keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinosta
 
No niin!Tervetuloo uudet ja onnittelut raskauden johdosta!! :flower:
Ai että tuolla on ihana päivä ulkona,aurinko paistaa,pakkaslukemasta en tiiä mutta ihanan kirpee ilma tuntu olevan.Eli ulkoilua tiedossa.

Viime yö oli taas mitä oli meillä..10 illalla nukahti vasta ja tadaa! Neiti heräs neljän tunnin päästä taasen kerran huutamaan kurkku suorana.Ei auttanut vaikka velliäkin annoin ja pepulle taputtelin ym ym ym.Huoh..Tähän ei varmaan koskaan totu,veikkaisin.Joka yö on itellä yhtä tuskanen olo toisen puolesta kun en tiedä mikä tai millä voisin lohduttaa. Ja noh..siinä yön pimeinä tunteina päästinkin sitte kyyneleet valloilleen kun en vaan enää tiennyt millä voisin auttaa toista.. :/ Enää ei jaksa oikeen edes muistaa tai halua edes muistella,että no onhan tässä niitä hyviäkin öitä ollut,edes joskus saanut nukuttua hyvin,ei se paljon lohduta juu tai anna voimaa tuleviin öihin,kun tää on jo vähän mulle alkanut olemaan sellanen mörkö iltaisin että päässä pyörii vaan "nukkuukohan se tänä yönä,no ei varmasti..miten saan rauhotettua..no-en mitenkään varmaan".. :ashamed:

Ei mutta juu,täytyy taas mennä kun tyttö huutelee tuolla,se on moro! :wave:

Heidi ja Muxu-kax rv.7+4
 
Heissan!
Täällä hiukan paha olo nyt. Ihan kiva, että oireita tulee :) Aiemmissa raskauksissa paha olo tullut ehkä rv 6. Mut tämä onkin nyt ihan pientä vielä.

Tervetuloa uusille! Meitä onkin täällä ihan kunnon kasa :LOL:



Synnytys mua ei pelota ollenkaan. Tai tietty vähän, että meneehän kaikki hyvin, mutta kyllä aina innolla olen synnyttämään lähtenyt. Kyllä se vaan on maailman ihanin asia saada oma vauva syliin ensimmäistä kertaa :heart:

Raskausvitskuja pitääkin käydä hakemassa pian apteekista. Nyt olen syönyt ihan tavis monivitskua, Multivitassa ei näytä olevan A:ta. Ja D-vitskua syön kans 20 mikroa päivässä.

Oliko majoneesi kiellettyjen ruoka-aineiden listalla? Eilen vetäsin pienen Subin ja ai että oli hyvää!!! :kieh: Mutta sitten muistin, että siinä oli majoa!

Nyt kuopus kiipee tuolla, pakko mennä!

Mintukas 4+0
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meetvurstista uskoisin että siinä on suolaa niin paljon, ettei sitä sen takia suositella. Ravitsemusalanihmiset sanoo sen olevan "myrkkyä". Itse olen ainakin hyvällä omallatunnolla syönyt meetvurstia ja meinaan syödä tästä eteenpäinkin jos verenpaineet sen sallii.

Neila: Minä olen myös sairaanhoitaja. Kolmivuorotyö ja fyysisesti raskas, mutta edellisen raskauden jaksoin olla loppuun asti töissä. Toki työkaverit eivät enään raskaudesta kuultuaan antaneet raskaimpia töitä tehdä.

Ebba-Ilonalle pahoittelut :hug:

Puskajussin kuulumisia odottelen jännityksellä.

Synnytyksistä: Itse synnytys meni esikoiselta hyvin, eikä yhtään pelota seuraava (ainakaan vielä). Esikoinen joutui vain olemaan sokeritipassa useamman päivän ja se tuntui tosi kamalalta. Eihän siinä mitään hätää ollut, mutta siinä hormoonimyrskyssä se asia tuntui hirveältä.

Vitamiineista: Syön raskausmultivitaa. Syönyt jo yli puolivuotta kun raskautuminen hieman kesti. Siinä on foolihappoa enemmän niin ei tarvi napsia kuin yksi tabletti päivässä niin tulee halvemmaksi. Kalkkiahan siinä ei ole, mutta saan sen maidosta kun sitä tulee juotua runsaasti.

ON: Oireettomuus täälläkin vaivaa. Ihan outoa, esikoiselta en tähän aikaan saanut suusta menemään alas mitään. Taidan varata varhaisultran kun en oikein usko kaiken olevan kunnossa.

Peppioliina rv4+6
 
Huomenta!

Täällä taas tikkana ylhäällä ennen kymmentä. No onneksi on vapaapäivä, voi nukkua päiväunia hyvällä omallatunnolla.

meetvurstista, minä oon joskus lukenu, että siksi ois kiellettyä, että siinä ois riski saada toksoplasmoosi, riski suomalaisesta meetvurstista on kait tosi pieni, mutta riski kuitenkin. Meetvurstihan ei ole kypsytetty sisältä täysin.

Entäs sitten tyhjiöpakatut leikkeet, onko niissä listeriariski, jos tyhjiöpakatussa kalassa on? Minä oon jo nyt sekasin näistä kaikista rajoituksista, enkä oo ees ensimmäisessä neuvolassa vielä käyny :D Metukkaa aion kyllä syödä edelleen, koska sitä tekee mieli. Joku kinkkuleike, hyi hitto :x Täytyy tuo kala jättää sitten väliin.
 
huomenta päivää!

Täällä huomasin eilen illalla pyyhkiessä hieman punertavaa vuotoa. Ei kipuja tms. Aamulla herätessäni vuotoa ei ole tullut siteeseen asti, nyt sitä oli hieman enemmän. Ei vieläkään kipuja.
Mitä tässä pitäisi ajatella? Alkuraskauden vuodothan kuulemma on ihan normaalia, mutta kyllä tämä pelottaa :/ Onneksi tiistaina on varmistettu, että raskaus on kohdunsisäinen, mutta sykkeestä ei vielä oltu varmoja. Kuinka monella teistä on ollut vuotoa näin alussa,ja silti päättynyt hyvin?

-huolesta harmaa pokermama ja masukki 6+5-
 
Tosta graavilohesta miulle neuvolatäti viimekerralla sanoin että itsetehtyä graavilohta voi syödä hyvillä mielin, samoin suomalaisia juustoja.

Tänään soitin vihdoin neuvolaan! Yllätys oli iloinen kun sain ajan ensi maanantaille ja samalla myös ultrataan! Toivottavasti sykekkin silloin jo näkyis, saattaa kyllä olla ettei näy kun suunnilleen 6+3 on sillon viikkoja ovulaatioplussan mukaan laskien. Siitä sittenhän se huoli vasta alkaakin jos ei sykettä näy :/ No toivotaan parasta! Tulispa jo maanatai!

Esikoista vaivaa sitkeä flunssa, joten kotona oon nyt ollu pari päivää tytön kanssa. Taidan kyllä mennä torkkumaan tohon sohvalle kun väsyttää niin penteleesti :ashamed:

Menhit ja slörttis 5+6
 

Yhteistyössä