~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Onpas täne tullut paljon tekstiä!

Ihan ensiksi kovasti tsemppiä niille, joilla tilanne on epäselvä tai ei-niin-hyvä :hug: Se näissä pinoutumisissa aina jännittää, kun kuitenkin jonkun kohdalle osuu se "huono onni" :( :hug:

Nasurokotteesta, itse olen saanut sen jo työn puolesta syksyllä, joten ei tarvitse sitä jännittää :) Jos tilanne en olisi saanut, niin en tiedä mitä tekisin. Toisaalta, mutta toisaalta... Kaipa sitä kallistuisi rokotteen puolelle kuitenkin :)

Kuinka moni on jo kertonut vanhemmilleen/lähipiirille? Meillä kaverit tietää, kun tiesivät yrityksestäkin, mutta perheille ajateltiin kertoa vasta rv 12+. Mahdollisimman myöhään kuitenkin. Varmuuden vuoksi. Hirveästi tietysti tekisi mieli kertoa! Ja kun puhun sekä äidin että pikkusiskon kanssa melkein päivittäin puhelimessa, niin lipsahtamisvaara on suuri :D Mutta katsellaan nyt, että kuinka pitkään pysyy salassa..

 
Hei vaan taas
Tervetuloa kovasti uusille ja tarriksia mukaan tälle matkalle :heart: :heart:
Soitin äsken neuvolaan ja heti nous karvat pystyyn. Vakiotäti on virkavapaalla ja sijaisena ihan kivan tuntuinen nuori mimmi. (Näin siitä vilauksen, kun oltii 6vee tarkastuksessa nuorimman kans). Kyseli siinä viimesii menkkoja ja sitten se heitti, et sullahan on viikkoja sitten 6+, sanoin siihen että ei mun mielestä. Pitäis olla 5+, sitten se alko pitää luentoa siitä, miten laskettu aika lasketaan viimesten kuukautisten alkamispäivästä ja hän kyllä saa sen 6+. En sit viittiny alkaa väittää vastaan(vai onko mulla kadonnu yks viikko tän väsyn takia :LOL: )
Sitten se sano, et katotaan tonne neljän viikon päähän, et voisin mennä ultraan sitten myöhemmin..ja sit samalla kysy miten ois 19. pvä..??! No sehän on kahen viikon päästä, otin sen tottakai inttämättä vastaan. Aika sekavan olonen muija.. Rupes ihan pelottaa, ensivaikutelma ei oo kovin hyvä.
Esikon kans on huonot kokemukset virkaintoisen aloittelijan kans, maalaisjärki kun tuntuu siinä vaiheessa puuttuvan ihan kokonaan. :headwall:
Mä oon jo sairastanu sikalensun, ni ei tarvi huolehtia sit siitä. Paitsi taas tän raskauden myötä miettii, jos se ei ollukaan sitä. Olin kyl lekuris ja se diagnosoitiin..
Mä otan kyllä sen äitiyspakkauksen, siinä kun on kaikkee kivaa vaatetta ja tavaraa. Sillä onnettomalla rahalla ei koskaan sais samaa määrää kaupasta. Sit meillä on niin kauheesti aikaa edellisestä.. Varmaan harkitsis rahaa jos ois lyhyt aika edellisestä :saint:
Oon säästäny aarteita tästä pienimmästäkin, esim. pienen 50 cm puputoppahaalarin. Ihanaa, et sille on käyttöä. Kiva pukea vauva sopiviin vaatteisiin, vaikka alussa noi 50 cmkin ovat usein isoja, pieni on niin kovin kippurassa :heart:
Ihanaa pokermama että sun äiti suhtautui hyvin, miksei olisi. On hyvä, et saat heiltä tärkeää tukea, sitä tarvitaan :hug:
Kerroin tossa tälle 6 veelle, et äidin pitää soittaa neuvolaan. Se oli, et ei kai taas.. Ihan myrtsinä, kun oli just viime viikolla tarkistuksessa ja sai rokotukset. Sanoin sille, että tää onkin äidin neuvola, sit tämä tuhahti, et mä en ainakaan pidä sua sitten sylissä :LOL: :LOL: Vähänkö pisti naurattaa
Oikeen hyvää päivän jatkoo, me lähetää ulos nauttii talven riemuista :D
:heart: 5+2 :wave:
 
Saa näköjään tulla palstaa usein lukemaan, jos meinaa perässä pysyä.. niin paljon tekstiä kertynyt =)

Varhaisultraan en ajatellut näillä näkymin mennä. En kyllä edellisissä raskauksissa mennyt myöskään. Vaikka olisihan se ehkä helpottavaa nähdä, että tämä raskaus on totta (yhden keskenmenon kokeneena, on vieläkin vaikea uskoa tätä).


Viime yönä oli kauhean vaikea nukahtaa, kun hymyilytti tämä raskaus vaan kokoajan.. :) Yhdelle kaverille olen kertonut raskaudesta, en vielä vanhemmille enkä appivanhemmille. Odotetaan varmaan sitä maagista kolmen kuukauden rajaa... Uskon kuitenkin, että kaikki suhtautuu raskauteen positiivisesti.

Nasupiikkiä en ole vielä ottanut ja jotenkin tuntuu, että en nyt ainakaan vielä ole ottamassakaan. Ei pelota se tauti hirveästi, kun ihan perusterve olen kuitenkin (ei astmaa ym.)

Onko kellään kokemusta muuten iCandy rattaista? Nuo Phil&Tedsit vaikutti myös aika näppäriltä... mutta mitenköhän kulkee talviaikaan?

Neuvolaan en ole vielä soittanut, kun tilaan kuopukselle ajan niin siinä samalla varmaan mainitsen. On kiva, kun on molemmissa sekä äitiys että lasten puolella sama täti. Vielä aika mukava sellainen

:D

Taikamyrkylle :hug: Miehet voi joskus olla vähän tunteettomia eivätkä edes itse sitä tiedosta..

Vielä ei ole poika/tyttö oloa, toivottavasti vaan on terve...

Päivänjatkoja kaikille!! =)

Lilein ja piipiäinen
 
Minulle voi lisäillä, että näin neuvolatädin laskujen mukaan laskettuaika olisi 8.1o.2o1o ja tässä mielentilassa synnytyssairaala HYS :)
Varasin elämäni ensimmäisen neuvola-ajan,ja sain sen helmikuun viimeiselle viikolle,jota ennen ajattelin käydä varhaisultrassa.

Voikaa paksusti!

pokermama ja masukki
 
Aisla

Onpas tullut tekstiä, eihän tässä pysy millään mukana kun sen verran harvoin ehtii koneelle esikoisen perässä juoksentelun lomassa =)

Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille! :flower:

Mama-L En aio käydä varhaisultrassa, kävin kyllä esikoisen kohdalla ja olihan se ihana kuulla syke ja nähdä että kaikki ok, mutta jotenkin nyt jaksan hyvin odottaa sinne maaliskuulle. Jotenkin se ultraava lääkäri joka on alan tunnettu ammattilainen (kuulemma), antoi ymmärtää että nää on vähän sellaisia turhia, kun nykyään ei uskota että ollaan raskaana. Ja että mitä tahansa voi tapahtua sen ultran jälkeenkin. No, säästyy nyt nekin rahat johonkin muuhunkin. Paitsi se np-ultra pelottaa sitten paljon enemmän.

Mulla eka neuvola 25.2. Neuvolantäti on sama kuin jolla esikoisen kanssa käydään, kiva juttu :) . Hän kyllä laski eri tavalla rv:t eli ei ottanut huomioon pidempää kiertoa vaikka sanoin, en aio "suostua" aikaisempaan LA:n. Ero kuitenkin monta päivää. Np-ultrassahan se tarkistetaan kuitenkin.
 
Miut saisi lisätä listalle,laskettu aika on 7.10.Viides raskaus ja Ekks synnytyssairaala.Palstailin vastikään syyskuun sydäntenmusrskaajissa -09,eli miun nuorimmainen on nyt 5kk :) Muut miun lapset 8,10 ja 12 sekä miehen lapset 3,8 ja 11.
 
Ihan ekaks, Taikamyrskylle jättihali! :hug: Todella törkeästi kyllä miehesi sulle puhunut. Eikä edes minusta riitä selitykseksi se että "mies nyt ei vaan tunne sitä asiaa samallalailla kun ei vauvaa sisällään kanna". Kun on yhdessä kuitenkin alulle saatu ja näin. Ei varmaan ainakaan sinun oloasi helpota tuollainen käytös, ja sen voisit kyllä miehelles sanoakin! Joskus vaan täytyy vääntää rautalangasta. :/ Jaksuja!!! :heart:

pokermama, ihana suhtautuminen sun vanhemmilta vaikka nuori oletkin. :heart: Mä sain esikoiseni 20-vuotiaana ja vähän kyllä erilaiset oli tunnelmat... Kadehdin sua oikein! Katotaan nyt millaset reaktiot tää pieni piipiäinen saa aikaan... Miehen vanhemmat on kyllä aina ollu niin onnessaan ja kannustavia, mut mun äiti toivois musta jotain korkeakoulutettua uratykkiä ja faijaa ei taida pahemmin kiinnostaa yhtään mikään, eronneet ovat siis mun vanhemmat.

Aisla, samanlaiset fiilikset mullakin tosta varhaisultrasta... Kun ei se kuitenkaan takaa mitään, niin pienet on vielä viikot. Jännittää kyllä todellakin se rv 10-12 ultra aivan kauheesti. Rakenteesta nyt sit puhumattakaan. Nää on ihan uusia fiiliksiä, tosta tytöstä en osannu pelätä oikein mitään...

Possurokotteen oon saanu jo sillon kun täällä rokotettiin riskiryhmiä ku oon alle 24-vuotias. Ja jos en olis niin ottaisin kyllä silti raskaana ollessakin. Meidän perheessä ei oo kukaan sitä sairastanu, ja mies on ainoastaan vielä ilman rokotusta.

Olen kertonut raskaudesta parille läheiselle kaverille, toinen heistä odottaa myös ja toinen nyt muuten vaan kuulee mun kaikki asiat ensimmäisenä. :D Mulla pullahti masu näkyviin jo esikoisesta ennen rv 11, ja tän kanssa on ainakin iltaturvotukset jo sitä luokkaa et erittäin vaikea olis pitää anopilta salassa ekat 3 kk kun kuitenkin viikottain nähdään. Luulen et kerrotaan appivanhemmille ensiks ja sit mun vanhemmille.

Poika vai tyttö? Oireita on vähän joka lähtöön. Esikoistytöstä maistui kaikki mättöruoka ja makea, nyt on menny enemmän tavallista terveellistä kotiruokaa ja hedelmiä, ja sitä vichya!! Naama ei myöskään ainakaan vielä kuki niinku tosta tytöstä heti alkuunsa. Mut katotaan nyt... ;) Esikoisesta olin ihan varma et on poika rv 24 asti ja siitäpä sitten lähettiin 4D-ultrasta pinkkejä vaatteita ostamaan. :LOL:

Joku tais sanoa et on himo kahviin! Mulla on myös... Voisin juoda vaikka miten monta kuppia päivässä ja etenkin iltasin tekee oikein mieli. Joka ei sit kyl oo mitenkään positiivinen asia yöunien kannalta kun heräilen muutenkin. Yritän nyt pysyä siinä sallitussa 3 kupissa per päivä. :)

Syöttekö muuten raskausvitamiineja? Mä söin näitä viimeksi ja aion syödä kyllä nytkin:



Keitin just äsken sitä kahvia mmmm... Lähdenpä ottamaan kupillisen!




 
:LOL: mama-L minähän se olen joka sitä kahvia ryystää!Ja voi että se tuoksu,ihana!
(anteeksi jos jotakuta yököttää,saa mua sitten kivittää,kyl mä kestän :LOL: )

Ja noi raskausvitskut on just noita mitä mulla viime raskaudes oli..viel en oo ostanu,kun ei oo ollu lähimaillekkaan apteekkia asiaa,sitten viime r-testin :D

Jees,mut jos jois kahvit..mama-L.?.otatko kupposen..? :wave: :D
 
heikku, mullakin on tässä just kupillinen edessä :LOL: Ja mäkään en oo apteekissa nyt käyny, mut seuraavan kerran ku mennään Cittariin niin haen noi vitskut samalla.

Sutinaa: Onko niissä multivitoissa samat aineet ja määrät? Saman asian ajaa tietty molemmat. :) Mulla laski ekassa raskaudessa hemoglobiinit niin alas et aloin syödä samantien lisärautaa ku sai, sitä luonnontuote-rautamehua ku Obsidanit ei sopinu mun vatsalle yhtään. Niitäkin kyl jouduin syömään synnytyksen jälkeen muutaman viikon pari kapselia päivässä ku hemppa oli 98. En kyllä tykkää yhtään noista lisärautatuotteista... yak.
 
heikku, joo tsekkasin noita niin Multitabseissa on kalsiumia, mut Multivitoissa ei oo. Multitabsit maksaa n. 16?/80kpl ja Multivitat 18?/120kpl. Mut toisaalta jos ostaa Multivitoihin vielä lisäkalkit päälle niin varmaan aika samanhintaset on sitten.
 
On kyllä outoa et Multivitoista on jättäneet sen kalkin pois, on niin tärkeä kuitenkin raskauden aikana... :eek: Mä en muista et oisin sitä Multitabsien makua kauhistellu, mut toisaalta ei kyl ollu ku tosi vähäistä kuvotusta esikoisen raskausaikana iltaisin. :)

 
Hetken lepoa äitille ja isille kun telkusta alkoi postimies paten alkutunnari soimaan,ihanaa ;-D Flunssassa ollaan kaikki,paitsi tuon neidon menoa ei näköjään 38 asteen kuume haittaa..mulla sitten se rusehtava valkovuoto lakkasi HETI kun ä-polille soitin asiasta. Ne sanovat että ihan normaalia on ja kysy heti onko sekstailtu,eli siitä sit luultavast johtu. Täytyy luovaksi ruveta kun tuntuu,et hormoonit hyrrää nyt puolin ja toisin niin,ettei pysty näppejä pitämään erossa ;) ihan hullun hommaa tää raskaana oleminen :D Sikarokotteesta puhetta,en ite varmaan ota kun syksyllä sain myös töitten puolesta,mutta se vahvistava piikkihän suositeltais otettavaks,mut en varmaan siis ota. Minen meijän apteekist löytäny raskausvitskuja,ostin kalkkitabuja,katotaa määräävätkö neuvolassa jotain muuta vielä. Toi poika-tyttö-olo on kyl jännä! Mulla oli esikoisesta niin varma tyttöolo heti! jokainen,paitsi mun mummo,oli sitä mieltä,että poika tulee,minä intin vaan että kun ei tule kun tulee tyttö. Ei ollu muuta vaihtoehtoa! Ja tyttö tuli. Nyt en kyl tiiä yhtään! Enemmän paha olo on nyt kuin ekasta,ja selkä on nyt tosi kipeä ja tänään vasta tajusin,että oon ahminu kalaa,mikä ei olis tullu kuuloonkaan tota likkaa oottaes! Mies vaa sano ku kauppaan tein lähtöä,että ei sitten mitään kalapuikkoja enää pliis! Voi raukkaa :D mut tosiaan,ei mitää tiettyä fiilistä tytöstä tai pojasta,ehkä tulee molemmat ;) maha kyllä pömpöttää niin etten ihmettelis yhtään. Eikai kaksosraskaudet periydy miehen kautta!?TAISIIS :D jos miehen puolelta on kaksosia,niin onko meillä suurempi mahdollisuus saada kaksoset? :eek:
 
Taikamyrskylle paljon voimia. Musta tuntuu kans että sul saattais noi viikot vaan olla väärässä,elä heitä kirvestä kaivoon vielä! Ja sitten...Lara. Jos luet tätä,tuu jooko ilmottamaan miten sulle on käyny ja kuulumisia jos jaksat? Täällä moni on varmaan sitä mieltä että olit iso osa palstaa,myös kuumeilijoiden puolella..joten paljon jaksuja ja haleja sulle!!!!!
 
Oletteko huomanneet noista vitamiineista, että Multitabsissa on yhdessä tabletissa vain 200 mikrogrammaa foolihappoa, ja Multivitassa taas se 400. Ja siis suositus on neljäsataa, elikä Multitabsia pitäis kiskoa kaksin kappalein jolloin tulee reippaasti kalliimmaksi :) Tietty jos ruokavalioon kuuluu paljon vihreitä kasviksia, niin sitten foolihapon saanti on turvattu muutoin. Itse ajattelin etten ekstrakalsiumia ainakaan vielä tarvitse, jugurttia kun menee se litran purkki päivässä :D Ensimmäinen himo, kun liika juomisesta tulee paha olo niin jotain nestemäistä kuitenkin saatava. Ja viileää. Eli jugurttia naamariin :)

Tyttö-poika-fiiliksistä on paha sanoa, kun ei ole mitään mihin verrata, mutta ihan jos ensimmäinen mieleen tuleva pitäisi sanoa, niin tyttö. Mies toivoo kovasti poikaa, itselleen jalkapallokaveriksi :D Ei vastannut mitään, kun muistutin että tytötkin voi pelata jalkkaria :D
 
Iso kiitos taas kaikille :flower:

Sain tänään ajan lekuriin ensi viikolle, jossa sitten katotaan että missä mennään, onko kasvua jasykettä vai tyhjää täysi. Olo on himpun helpottunut, asiat kun tutkitaan kunolla sekä miehen kanssa sovittu riidat. Nyt ymmärrän viha reaktion, kun hän oli valmistautunut ihan muuhun kun että asiat menisi pieleen. Suunnitteli jo kehdon tekemistä ja muuta. Sovittiin että jos nyt menee pieleen niin heti uudestaan vaan yrittämään. Että sen puolesta olo on huojentunut. Kyllä me jokupäivä saadaan pikkukakkonen.

Ja olen kyllä ilonen että luotin vaistooni ja kävin ultrassa, vielä kamalampaa olis ollut nähdä tyhjä ruutu np-ulrassa viikkojen päästä. Että päästään ainakin aikasemmin yrittämään uudestaan jos nyt kaikki on pielessä. Nyt sitten voi varautua pahinpaan sekä jännitellä ja toivottavasti kokea iloisen yllätyksen ensi viikolla. Taidan hetkeksi keskittyä nyt olelliseen eli touhu tyttööni :heart:

 
Kätsy, tota en kyllä tienny. Onpa noissa tabuissakin eroja. :eek: Ostin tänään noita Multitabseja ja kysyin farmaseutilta niin ei osannu sanoa mitään muuta eroa ku et tosiaan toisessa ei oo kalsiumia. Aika ammattitaitoista, foolihappo on kuitenkin todella oleellinen ainesosa varsinkin tällä ekalla kolmanneksella...

Taikamyrsky, :hug: Hyvä että saitte asiat sovittua. Sulla on oikea asenne! :heart:

Tää mun iltaturvotus on ihan jär-kyt-tä-vää. Millanenkohan valas tuun vielä olemaan, kohta tulee Greenpeace vyöryttämään mut takas Jyväsjärveen... :LOL: Autossa istuessa tuntu et housut kiristää jo niin älyttömästi että...

Aerobic meni muuten hyvin eilen, mikään muu ei tuntunu pahalta paitsi sellanen "uintiliike" joka tehään vatsamakuulla. Sitä en pystyny tekee melkein yhtään, yritin kyl kovasti filmata ku anoppi siinä vieressä kroolaili ihan huolella :LOL:
 
Alussa tosiaankin mennään, kun nyt viikkoja 5 ja 4 päivää päälle. Ei vielä oireita, paitsi että vähän väsyttää ja iltapäivällä (esikoisessa aina aamulla) oli paha olo. Nyt myös suklaa maistuu kovasti, vaikka en ole joulun jk. juurikaan syönyt makeaa. Tyttöäni kun odotin, niin silloin en ekalla kolmanneksella koskenut mihinkään makeaan.

Liikunnasta Eka kolmanneksella voi urheilla vielä ihan huoleti kuten ennenkin. Itse aion vielä hiihtää kilpaa (matkat 5- 50 km) maaliskuun alkuun eli noin kymppiviikolle, jos paha olo ei vaivaa kovasti. Liikunta on myös osin ammattini ja edellisessä raskaudessa vedin vielä steppiä ja pumppia (jumppaajana) kolme pv ennen laskettua aikaa. Ohjaukset lopetin sen 4 vkoa ennen synnytystä. Nytkin aion liikkua ja vipeltää ihan huoletta. Eipä ole selkäkivut tai muut vaivat vaivanneet raskaudessa (vaivasi heti, jos oli yli 4 pv liikuntataukoa), eikä ole ollut huolta myöskään löysästä vatsanahasta, vaikka kiloja oli ennen synnytystä viimeks 88 kg!!! (huh huh, toivottavasti nyt selviän vähemmällä kilomäärällä, vaikka pitkä olenkin...) Nyt onneksi lähden 3 kiloa alempaa liikkeelle kuin viimeksi...

Kaikkea hyvää ja hellyyttäviä vauva-ajatuksia kaikille!
 
Huomenta. Täällä ollaan nyt sit kuumeessa... Heräsin siihen että vitsi miten jäätävän kylmä. Vaikka ihan täkin alla olin jne. Aloin vaan kalisemaan siinä ja hetken päästä tajusin et no nyt on jotain kyllä, en oo ihan terve. Neitikin on aivastellu pari päivää ja noissa perhekahviloissa on ollu liikkeellä nyt vaikka mitä vesirokosta vatsatautiin ja megaflunssiin. Viikonlopun kunniaksi nyt siis mullakin jotain, kivaa... Menis nopeesti ohi. :snotty:

Siinäpä meni ne päivän suunnitelmat, piti lähtee kattoo kaverin pariviikkosta vauvaa... Ärsyttäväääää!

mama-L och Salme, 5+5 ! Kuulostaapas jo aika paljolta :D
 
Huomenta! Täällä kanssa tuhistaan nenä tukossa. Joku flunssan poikanen meinaa vissiin iskeä.

Mä syön b-vita & foolihappovalmistetta ja kalkki-dvitaa päälle. Pakko vetää lisäkalkkia reippaasti, kun imetän vielä esikoista (10kk). Onko täällä pinossa muita imettäviä mammoja? Kyllä vähän nippasee kun toi pikku riiviö tarraa rintaan kiinni kun nännit on aika arat. Jos nyt ainakin sinne vuoden ikään asti kestäisi, enää pari kuukautta... =)

Varhaisultraan en viitsi laittaa rahojani. Se kun on niin epävarmaa, että saako sieltä sitä mielenrauhaa. Taidan käyttää vaan nuo raskaustestit pois tuolta kaapista ja jos niiden viiva on vakuuttavan tumma, niin luotan siihen, että hengissä siellä ollaan! NP-ultra sitten kyllä jännittääkin ihan pirusti!

Ilta turvotus on täälläkin aika vakuuttava. Samoin rinnat posahti heti kuppikoon isommiksi. eilen kun peilailin, niin kyllä kropasta jo näki, että jotain on nyt tapahtunut. saas nähdä milloin se oikea vauva masu tällä kertaa pomppaa esiin!

Leli ja nimetön 4+5
 
Täällä sairastetaan myös, esikolla kuumetta ja kurkku kipeänä. Nyt vaan toivon, etten itse sairastu... mutta yleensä kyllä saan kaikki samat taudit mitkä lapsillakin on :/ Harmittaa, kun täytyy sisällä nyt sit olla, kun ois noin kiva ilmakin... Ja oon kyllä huomannut, että tähän väsymykseen auttaa se ulkoilma tosi paljon. Muutenkin pidän kun täälläkin on kerrankin lunta vaikka muille jakaa...

Vitamiineja alotin syömään kun plussasin. Miehen passitin apteekkiin ja sanoin, että niitä missä sen muijan kuva. No tää sit viipyi ja viipyi ja tuli sitten takas ladyvitan mama vitamiinien kanssa, oli kuulemma oikeen apteekin tädin kanssa jutellut, että mikä olis hyvä RASKAANA olevalle.. varmaan halusi kertoa jollekin :D Noh noi on muuten ihan hyvät, mut toi kolme kertaa päivässä on vähän liikaa, kun mun yksi raskauden oire on ainakin näin aluksi hajamielisyys... :LOL:

iCandy rattaista, että täytyy mennä katsomaan niitä oikeen paikan päälle. Toivottavasti nyt ainakin Turusta (tai Tampereelta) löytyis... Mäkin ihastuin niiden ulkonäköön. Jotenkin noin briot ja emmaljungat on NIIIIIIIIN isonkokoisia tuplina...

Kantorepuista/liinoista kaipaisin myös kokemuksia. Varsinkin onks se nyt Manduca vai mikä? Baby Björnin reppuja on ollut, mut mulla on kyllä selkää särkenyt noiden kanssa..

Oi että kai tässä täytyy alkaa jotain nyt puuhaileenkin, jos vaikka kaappeja siivois.. kun jokun siivousvimma on iskenyt... niin tyypillistä :)

:wave:

Lilein ja piipiäinen
 
Huomenta!

Hui kun te olette taas edenneet pitkälle. Mä en ole ajatuksiltani oikein kerennyt ja pystynyt käydä lukemassa pariin päivään ja pari sivua jo edennyt :D

Täällä on kans nenä tukossa ja viluista meininkiä. Inhottavaa.. Ja nyt on sitten tulleet ne ajatukset että mitä jos mä en pärjääkään ja onko musta sittenkään hoitamaan kaikkea yksin kun on nuo kaksi koiraakin? Toki vanhemmat asuu lähellä ja tuskin se mies ihan mitään tekemättä aikoo olla, näin ainakin väitti vaikka ei lasta haluaisikaan pitää mutta mutta.. Pelottaa kovasti ja kun saisi edes rohkaisun sanoja ja mielipiteitä ja tukea jostakin! :(

Neuvola odottaa 24.2. Oireet on vähentyny, enää ei okseta kuin sillon tällöin ja välillä väsyttää. Onneksi, oli inhottavaa kun sai yökkäillä jatkuvasti joka paikassa.

Paranemisia kaikille flunssaisille ja Taikamyrskylle haleja! hienosti jaksatte! :heart:
 
Kylläpäs täällä on tekstiä :D Olen kyllä joka päivä käyny kurkkimassa mutta esikoinen työllistää niin etten ole kerenny kirjottelemaan.

Ensiksi :hug: kaikille joilla on surua ja epäselvyyksiä.

Lilein mä voin ainakin suositella Manducaa, ei ole ainakaan selkä vaivannu kun sillä olen kantanut.

Vitamiineista syön multitabseja 2kpl päivässä, sit kun kesää kohden mennään ni tiputan varmaan siihen 1 kpl/pvä.

Äitiyspakkausta ei tarvis ottaa kun esikoisen pakkaus on niin hyvässä kunnossa, mut otan ehkä silti =) Varsinkin jos on oikeen silmää miellyttäviä kuoseja :heart:

Tuplavaunut pitää meiänkin hankkia, muuten ei paljon hankintoja tarvi tehdä.

Tyttö/poikaolosta en oikeen osaa sanoa...

Nyt täytyy taas kiiruhtaa. En välttämättä kerkiä usein kirjottelemaan, mutta lukemassa käyn ainakin ja hengessä ollaan mukana =)

tarrasukkia kaikille :heart:

Nipsuliina ja "Sintti" 5+4
 

Yhteistyössä