~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Me ollaan pyöritelty nimiä nyt ultran jälkeen, täytyy sanoa et kauhean vaikeaa. Mies haluaisi yhden tietyn nimen, ottoisänsä isän nimen, ja olen sitä nyt jonkin aikaa miettinyt. Alan kyllä lämmetä nimelle. Mutta tää nimi on sellainen, että "valmiina" olleet kaksi nimeä eivät oikein soinnu yhteen, joten... Miehen sukunimi (joka tulee vauvalle) on ns. "ruotsalainen" ja alkaa B:llä, joten ollaan mietitty siihen kivasti sointuvia nimiä.

Kummit on vähän ongelmallisia, liian vähän valinnanvaraa. Halutaan kastaa lapsi ja osa kummiehdokkaista eronnut kirkosta. Ja halutaan kastaa ei-luterilaiseksi joten sekin rajoittaa paaaaljon. Just neljästä ei-luterilaisesta ehdokkaasta kaksi on eronnut kirkosta, eli täytyy kai sit kysyä niitä kahta muuta...

SF-mittaa mulla aletaan mittaamaan nyt seuraavassa neuvolassa (ti) kun rv:t on 21+2. Mun mielestä täti sanoi, ettei vielä täytetä kelan papereita, harmi :| Odottelen kyllä innolla äitiyspakkausta, musta se oli aivan ihana! Ainoa mikä tökki silmään, oli se makuupussi, mutta kait sekin menee. Haluaisin ostaa toisen makuupussin sillä finlaysonin pikku-aappa kuviolla, mutta en teidä tarvitseeko sitä sitten. Meille tulee kuitenkin mun siskolta lämpöpussi.

MinkuK & Herra Möttönen 21+0 Poks!
 
nimiasiaan: Tays:iin pitää tosiaan etukäteen ilmoittaa jokuvaihtoehto, muttei sen todellakaan tarvitse olla mikään lopullinen ja varma. Sehän on vaan varmuuden vuoksi ja jos siellä nimi jouduttaisiin antamaan niin ehkä siihen ehtii vielä väliin huutamaan muunkin vaihtoehdon jos paperiin laitettu nimi ei enää tunnukaan hyvälle. Ja hätäkasteessa annetun nimenhän voi vielä vaihtaa myöhemmin.
Meillä niissä papereissa ollut nimi ei ole vielä koskaan päätynyt lapselle asti :)

Meillä on lapset ollu koko viikonlopun kipeenä, joten vapaapäivät meni siihen. Oon ittekin nyt ihan poikki kun saanut yöt ja päivät hoitaa niitä.

Meidän perjantain reissu Hollolaan meni aika erikoisesti :whistle:
Oltiin jossain Hämeenlinnan lähellä kun miehen pakettiauto hajos, sammu vaan eikä suostunu enää lähteen käyntiin. Siinä sitten oltiin keskellä risteystä. Ja kello oli 15 ja lapset päiväkodissa ja olis pitäny ehtiä hakee niitä viideks. Ei muuta kun mä alan hoitaa jotain hakemaan niitä ja mies soittaa vakuutusyhtiöön että miten toimitaan.
Vakuutusyhtiö meinas, että meidän ois pitäny hinauttaa auto Hämeenlinnaan korjaamolle tulla itte bussilla Tampereelle kotiin |O Mies sitten kerto muutaman valitun asian niille (lapset päiväkodissa ja vaimokin synnyttää kohta :LOL: :LOL: :LOL: )
ja sit saatiin lupa hinauttaa auto tampereelle ja tulla itte hinausauton kyydillä kotiin. Sitten odoteltiin hinausautoo viiteen asti ja sit päästiin kotiin. Onneks sain anopin hakemaan lapset päiväkodista, se oli mun suurin murhe siellä ollessa.
Mutta olipahan reissu :LOL:

9 päivää töitä. JAKSAA JAKSAA. Vaikkei kyllä millään meinaa jaksaa.


Zeena 24+0 POKS
 
Onnea kovasti Mama-L :flower:
Kyllä meni tääkin viikko taas niin haipakkaa.. Isot kundit olivat päiväleirillä pelaamassa lätkää, niin siinäpä ne päivät melkeen menikin hakureissua ootellessa. Aamusin pääsivät onneksi pelikaverin iskän kyydissä sinnepäin...

Niin olin siellä kirppareilla ja kehuin runsasta vaunuvalikoimaa, mut en muista mitä niistä tuplista pyydettiin.. joku kysäisi sitä :/

Autoista Meillä mies riensi heti autokaupoille plussaamisen jälkeen :LOL: ja meidän maasturimersu teki tilaa chrysler voyagerille. Aivan ihana auto, mutta toi takaboxi on aivan liian pieni. Sanoin siitä heti kun ukkokulta toi sen kotiin, mutta hän kovasti väitti et kyllä sinne vaunut menee kevyesti. No nyt on sit mittailtu, niin ei mee :headwall: Paitsi pystyyn. Ja sillonkaan ei kaikki mallit.
Bongasin aivan ihanan herkulliset käytetyt edulliset Hartanit ja olin jo melkeen ostamassa niitä, kunnes onneksi kävin ottaa mittoja varmuudeksi ja eipä oisi mahtuneet. Toi malli jää tosi korkeaksi kasaan taitettunakin. Harmittaa kamalasti...
Mesessä ei ollu todellakaan ongelmia takaboxin kanssa. Ihan uskomaton tilaihme, mahtu matkalaukut, sukset, mailat ja koiratkin hyvin mummolareissuun. Nyt saa sit koirat matkustaa meiän seurassa..sisällä on onneksi tilaa :D

Nimistä Nimi pojalle pomppas esiin jostain leffan lopputekstistä ihan ekoilla raskausviikoilla. Se kolahti heti molempien mieleen ja on tuleva kutsumanimi. Kirjoitusasu pitää vielä hioa loppuun, pitää miettiä kuinka monta ällää ja teetä tulis ja mihin kohtaan... =) Aika pian ton bongauksen perään keksin toisen nimen, mutta vaatii vielä suostuttelua miehen suhteen.. Hän ei toistaseksi oo ollu suostuvainen siihen. Mut onneks oon taitava suostuttelija ;) Se tosi kuulostaa paremmalta ensimmäisenä. Mutta onhan mullakin kutsumanimenä mun toinen nimi..

Noora Onneksi saatte diagnoosin Pikku Hertalle ja toivottavasti sopivan lääkityksen, että kohtaukset jäisivät pois tai ainakin vähemmälle. Epävarmuus ja huoli on raskasta, eikä raskaus ja pinnassa olevat tunteet mitenkään helpota asiaa.. :hug:
Miettiikö ne, että epilepsian osasyy voisi olla istukan irtoaminen? Koska tiedän, että lievätkin hapenpuutteet voivat altistaa myöhemmin kohtauksille. Surku, kun yhdelle kasaantuu monta vaivaa..
Mulla isoveli on ollut pienestä lähtien epileptikko ja sille on siunaantunut vaivaa jos toistakin sen lisäksi.
Mulla on myös todettu epilepsia, joka on puhjennut vasta aikuisiällä. Ihan ekana multa kysyttiin, oonko saanu joskus kovan iskun päähän tai onko mun syntymän aikaan sattunut jotain komplikaatioita..

Heikku Toivottavasti toi on vaan toooosi aikanen limatulpan irtoominen ja saisit nyt ihan rauhassa loppuun asti oleilla!! :eek:

Sf- mitta mulla oli vkolla 20+2 22 cm, eli aikalailla yli yläkäyrän. Siksi nlatäti suositteli, et kävisin siellä sokerirasituksessa, kun rakenneultrassa sanottiin, että iso kaveri näyttäs tulevan tälläkin kertaa ja toi mitta pomppas heti ekamittauksella nuin paljon käyröjen ulkopuolelle..

Mulla on ollu tosi veemäinen viikonloppu, oon taas ollu depiksissä tosta supistelusta ja saikusta yleensäkin. Eilen aamulla heräsin tosi pahantuulisena ja sain itkuraivarit aamiaispöydässä, kun keittiö oli pommin jäljiltä, eikä ollu puhdasta juustohöylää (se oli vissiin viimenen pisara). Marisin miehelle, että kun musta ei oo mihinkään, niin eikse vois tsemppaa, kun tuun hulluks edellisen päivän keittokattiloista liedellä jotka happanee ja haisee(mun nenään ensisijaisesti) siinä. Illalla ei ollu ees tiskikonetta laitettu päälle..
Ja mulla käy aina, kun itkee tosi kovasti, et siitä seuraa kiva migreenikohtaus jota sit podin koko päivän. No tulihan sit oikeesti pysyttyä sängyn pohjalla iltaan asti ja ei sitten supistellu ku muutaman kerran koko päivänä..Jotain positiivista siitäkin :ashamed:

Tää päivä onkin ollut taas ihan perseestä, heti aamusta alko supistaa säännöllisesti sellasii napakoita lyhyitä supistuksia, mutta ei mun mielestä mitenkään kipeitä. Mut niitä tuli sit ihan tossa sohvalla makoillessa, ilman et teki mitään.
Mietin jo siinä, et lähtiskö käymään varmuudeksi sairaalalla. Mut sit jotenkin vaan aattelin, et mullon huomenna se äpolilla käynti, et kattovat sit kuitenkin tilanteen :eek:
Jossain vaiheessa helpotti, mut kävin sit tossa pihamaalla hissukseen kävelemässä happihypyllä ja napsin parit horsmat kukkapenkistä pois ja jo otti mahanpohjasta niin pirusti.. sit tuli taas itkut, et mustei oo mihinkään :'(
Nyt sit taas punkan pohjalla makoilen ja keskimmäinen pojista teki mulle teetä hunajalla ja paijailee vähän väliä. On niin huolissaan ja vannottaa, etten saa enää liikkua missään kukkapuskissa enää ja että hän palvelee mua tästä lähtien ja tekee iltapalaa =) Voi tota rakasta!! :heart: :heart:

Ihan paskafiilikset, kun viikkoja on niin vähän ja kroppa tekee tenän. Huomenna onneksi lääkäri, ammattilainen sellanen!! :attn:

Mä muuten tilasin keskiviikkoiltana sieltä babypandalta vaatteita ja tulivat jo perjantaina. Aivan ihanan suloisia :heart:

:wave: Puskajussi ja Onni 23+5 :heart:
 
Aika monella tuntuis olevan neuvola huomenna?
Mulla kans "ylimääränen käynti", tsekataan verenpaineet ja muutenkin kunto sen päänsäryn tiimoilta... Perjantaina olis sitten lääkäri neuvola, se meijän neuvola lääkäri on tosi mukava setä :)

Takana aivan ihana viikonloppu miehen kanssa :heart: Saatiin lastenhuone siivottua ja päätettiin paikkoja tavaroille. Aika paljon vielä puuttuis kaikkea, mutta pikku hiljaa... :)
Tärkeimmäthän on jo, kun vaunut on ja äitiyslaatikossa mahtuu nukkua aluksi...

Meillähän siis ei ole autoa. Itse en omista edes korttia! Olen niin "pelkuri", että mulla ei tekis mitään liikenteessä :LOL: Autokaukalo on siis joku kaverilta saatu, en edes tiedä merkkiä. Ihan hyvä kuntonen kyllä ja sellaista "vanhaa mallia", joka täytyy sitoa vöillä kiinni.

Yöllistä levottomuutta olisi havaittavissa, n 6 tunnin unien jälkeen ei tunnu enää pääsevän uneen kiinni... Muutenkin ajatukset jotenki vaeltelee ja on sellanen "kihisevä olo", onko muita?

Selkäsäryt on alkanu vaivaamaan, koko selkä ja myös niska on tosi kipeänä, siitä johtunee ne päänsärytkin! Onko vinkkejä?? Tukilvyö on käytössä silloin, kun olen muualla kun kotona ja sitten jos siivoan tms, helpottaa kumartelua... Olen yrittänyt venytellä ja mies hiukan hieroo välillä varovasti, sitähän ei oikein suositella raskaana...

Hirveesti oli taas kirjoituksia ja en millään muista mitä kaikkea piti kommentoida, mutta hyviä vointeja kaikille tasavertaisesti ja hali erityisesti Nooralle ja heikulle! :hug:

Lara- ja Nuna rv25+3 :heart: (piti oikein tarkistaa viikot :D )

ps. puskis ottaa nyt ihan rauhassa ja on vaikka kuinka avuton ja hyödytön jos se on nyt sun kropalle ja vauvalle parasta!! Tsemppiä ja voimia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Voi ei, taas äsken sitä tulppaa tuli lisää paperiin pyyhkästessä veskissä, vähän hirvittää kyllä nyt..
Vitsit toi kyl kuulostaa epäilyttävältä... :| Koita nyt ottaa rauhassa ja jos jotain muuta ilmaantuu niin sitten lääkäriin! :hug: :hug: :hug:
 
Ajattelinpa kokeilla ihan huvikseni, saisinko tuon meidän 4D-kuvan liitettyä tähän viestiin. Kuva on otettu 31.5. eli 21+2. Saatiin siis 4D ilmaiseksi Tampereen keskusäitiysneuvolassa. Meille rakenneultran teki lääkäri, koska oltiin siinä lapsivesitutkimuksessa. En tiedä saako ns. tavalliset tapaukset muuta kuin sen perus ultran. Me oltiin kyllä tosi iloisia 4D yllätyksestä. =)

No höh, enpä osaa laittaa kuva liitettä. Saanko neuvoja?? Kun klikkaan tuota "lisää kuva"-painiketta, niin ei anna mahdollisuutta lisätä, tulee vain img tekstin loppuun. Voihan plörö, olisin halunnut kokeilla Nappulan kuvaa ladata. :headwall:
 
Siis mä oon ihan tööt! Niin eilen ku tänäänkin vetäsin keposasti töiden jälkeen 4 tunnin tirsat. Mahtaa väsyttää yöllä taas ja sitte huomenna sama rumba, pakko nukkua päivällä ku ei yöllä oo saanu unta. Saa nähä viikon päästä neuvolassa onk Hb tippunu. Mä ku syön perus Multitabsii tai multivitaa en nyt muista kumpaa, mutta sitä missä ei oo a-vitskuu mutta eipä myöskään rautaa.

Autosta, meillä on molemmilla omat autot ku työvuorot menee niin ristiin. Vanhat koslat molemmilla, ei oikeen lapsperheen autoja. ISÄNI tosin on niin hullaantunu tulevasta lapsenlapsestaan, lähestulkoon seonnut että se on luvannu hakea melkeen kuun taivaalta meille ja vauvalle. Auton aikoo ostaa meille viimeistään syksyllä, jostain pienemmästä pösöstä puhu, mut semmonen toki että mahtuu vaunut. Asunnon ostostakin meille/mulle on jo höpöttänyt... Hän kun ei osaa kuulemma mitään tavaraa ja vaatetta ostaa varsinkaan tyttövauvalle (tainnu äiti meillä tehä aina hankinnat mulle:D) niin hän sitten avustaa kuulemma vähän isommissa hankinnoissa. Jaa "vähän" isommissa :D Tänään käväsin yksissä sukulaisbileissä ja oikeen ärsytti kun iskä oli heti ku pahanen akka "OOOOOI että kun alkaa sun masu jo näkyä" ja taas kuulutti kaikille kuinka hänestä tulee VAARI. NOH, niin ne miehetki näköjään joskus villiintyy, mun äiti nimittäin on yllättävän viilipyttynä asian suhteen, mut se onki semmonen stressaaja että stressaa kyllä loppuun asti meneekö kaikki hyvin ja jos ei oo aihetta ressille ni se mamma kyllä hakee väkisin sitä jostain. Mutta ihanaa, kun se on sanonu että ottaa vauvan vaikka JOKA viikonloppu hoitoon! :D Saapi nähdä kuinka ääni muuttuu kellossa ekan hoitokeikan jälkeen ;) Äitini on lastentarhanopettaja joten on kyllä muksuissa kestämistä noin niinku muutenkin.

Kummit, me ei olla niitä vielä päätetty, jonkin verran mietitty. Yks oon varma, aion lapsuudenkaveria pyytää, se on ollu alusta asti ihan selvää. Jos multa kysyttäis ni kummit ois mun 2 parasta ystävää, mutta mies tahtoo omalta puoleltaankin kummin/kummit mutta mä pistän vähän vastaan niistä kavereista! Tahdon lapselleni kummin joka on sen elämässä mukana ja muistaa muutenki ku kerran vuodessa synttäreinä jos sillonkaan (en tarkota mitään materiaa vaan ihan olemalla läsnä ) ja nää jannut ei ihan vakuuta :kieh: Mies kun ei osaa nyt yhtään aatella tätä siltä kannalta, vaan siltä että ne nyt vaan on hänen parhaat kaverit ja hyviä jätkiä. Ja toisen niistä kanssa MINÄ en ole lämpimissä väleissä, joten ei kyllä tuu kuuloonkaan.

Kerroin tänään töissä yhdelle työkaverille että ootan vauvaa (mulla kun raskaus tosiaan ei vielä mitenkään ilmiselvästi näy ja löysä työpaitakin peittää aika hyvin), ihmettelin sen outoo reaktiota, ei onnitellu eikä mitään ja oli ihan puulla päähän lyöty, väkinäisesti hymyili sitten siinä jotain. Sit se myöhemmin kerto että ite ovat yrittäny jo vuoden lasta tuloksetta. Voi harmi, kyllä siinä ehkä itekin alkais olee jo hiukan katkerana :(

Tsemppihalit kaikille suppareista ja muista oikuista kärsiville!! :hug:

Tare 21+3
 
Kiitokset onnitteluista ihanaiset! :heart:

puskis, huh tuli ihan omat raivonpuuskat mieleen tosta juustohöylästä... :LOL: Mä alan muistuttaa äitiäni kans päivä päivältä enemmän ton siivoushössäkän kanssa. Aikaisemmin olin ihan sellanen että EVVVVVVK lika ja tahrat. Mut kyl ne saa mut nyt niin raiteiltaan melkein päivittäin... Viimeksi tänä aamuna... Asiaa ei yhtään helpota se et sellaset peruskuuraukset ja tavaroiden paikoilleen raijaamiset saa tehdä ainakin 4 kertaa päivässä kun pikkuneiti Kaksivuotias pistää tuulemaan. Turhauttavaa!! En osaa edes kuvitella miten turhauttavaa olis jos pitäis vaan maata ja "antaa olla". Koita jaksaa. Sinä oot nyt ihan varmasti ansainnut sen että hetken lepäilet. :heart:

heikku, kuulostaa vähän hurjalta... Sä et tosiaan sais siellä raksalla enää nostaa hitustakaan. Tsempit et tilanne säilyis ennallaan!

Nooralle laitoinkin jo FB:ssä mut myös tänne että voimia pikku-Hertan diagnoosin kanssa. Toivotaan et ne epätietoisuuden ajat olis nyt ohi. Muuten , tuleeko teidän "Sulosta" siis Vilja? Aivan ihana nimi nimittäin!

Nappulalla oli ihana poikanen kuvassa, voi kun pääsis 4D:hen...

Tare, antaisin mitä tahansa tollasesta isästä... Huokaus. Olet onnentyttö! Omani on hieman toista sorttia. Tai ei edes hieman.

Tää mamma on nyt niin väsy et siirtyy unimaahan, synttärit vei yllättävän paljon tehoja kuitenkin... Ja etenkin ne loppuRAIVAAMISET (puskis :D)... Ihanaa päästä omaan sänkyyn.

mama-L vielä vähän aikaa 23+6

 
Mama-L, no joo totta, en valita :) Välillä palaa vaan kiinni hössötykseen! Varsinkin ku koko kulmakunta tiesi tulevasta vauvasta isäni toimesta tyyliin ennen lapsivesipunktion tuloksia. Mä pelkään että anopista tulee riesa ku tyttö on maailmassa mutta voi olla että sen tittelin saakin oma isäni :D Mutta ehdottomasti mieluummin näin päin kun niin että vaari vähät välittäis. Muuten, selailin ja lueskelin blogeja ja löysin sunkin blogin: täytyy sanoa että sulla on aivan älyttömän sulonen lapsi!!!! :heart:
 
Maanantaita!

Mama-L:lle vielä myöhäiset onnittelut! :flower:

Ja Heikulle, Nooralle ja muille tarvitseville voimahalit! :hug:

Tare täälläkin on isovanhemmat seonneet sukkiinsa, ja haluavat avustaa hankinnoissa. Tosin taloa nyt sentään ei ole kukaan luvannut.. :D

Täällä vapaapäivää tänään vietän ja taas "pieni" siivousprojekti edessä. Vauvan huonetta ajattelin raivata hieman siistimmäksi ja vaatehuone sekä vinttikomerokin pitäis penkoa läpi.

Vauvan nimistä.. Meillä on ollut jo muutaman vuoden ajan pojalle etu- ja toinen nimi valmiina. Nyt sitten kumminkin ollaan mietiskelty muitakin etunimiä ja asiasta hyvässä hengessä kinattu. Lopullinen päätös tehdään kumminkin vasta poitsun synnyttyä..Voihan olla, että mikään mietityistä nimistä ei ookaan vauvan näköisiä. Ollaan onneksi molemmat sitä mieltä, että vauvalille tulee jokin "vanha" nimi, eikä mitään liian monimutkaisia virityksiä.

Kummeistakin kyseltiin..Me ollaan kummeja myös pähkäilty ja luultavasti päädytään kahteen sukulais"tyttöön". Vaihtoehtoja olisi paljonkin, mutta ajateltiin, että kaksi on riittävä määrä. En edes tiedä onko laissa säädetty kummien enimmäismäärää, mutta eikös vähintään kahta kait suositella..

Minulla on keskiviikkona neuvola. Innolla odotan taas sykkeiden kuulemista ja sf-mittakin olisi jo mukava vihdoin kuulla. Kela-lappuja myös ilmeisesti saadaan ja sokerirasitukseen lähete tulee väistämättä.

Täällä pikkuheppu pitää taas aamujumppaa masussa. Ihanaa huomata, miten nyt jo toisella on ihan oma päivärytmi. :heart: Äipältä ei pahemmin kysellä, kun tekee mieli masussa heilua. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat!! =)

Minkuli ja pikkuheppu 22+1
 
Huomenta!

Kiitos tsempityksistä :heart: Tuli tarpeeseen!

Puskajussi, Hertalla tulee tosi harvoin ne kohtaukset. 2 vuoden aikana on tullut 6 kohtausta. Syytä ei vaan olla lainkaan tiedetty. Ekalla kerralla kun mieheni vei Hertta Taysiin, niin siellä oli joku mulkvisti lääkärinä. Epikriisissä lukee näin: "Perheessä monta pientä lasta. Tämän lapsen ruokailuista huolehdittava." Että nyt oon kaksi vuotta paniikissa yrittänyt ruokkia huonoa syömäriä ja tuupata ainakin mehua, ettei verensokerit pääsisi liian alas. Tietysti koko ajan olen pelännyt tuota epilepsiaakin. Mulla itsellä ollut lapsena taipumusta eli tutulta vaikutti. Kohtaukset tulee Hertalla aina aamuyöllä tai aamulla, niin en tiedä edeltääkö sitä heräämistä kouristeluja. EEG:ssä on kaksi kertaa ollut poikkeavaa valvekäyrässä. Nukkumaan sitä ei saa kirveelläkään päivällä siellä, vaikka valvotetaan melkein edellinen yö. Kukaan ei ole puhunut siitä synnytyksen vaikutuksesta, mutta olen itse miettinyt sitä paljonkin. Toivottavasti aika polille tulee pian, niin saa kysellä nämä asiat selväksi.

Raivareita lähtee täälläkin lähes päivittäin. Kyllä meissä on kestäminen lokakuulle :D

Mama-l, juu kyllä siitä pikkuneidistä Vilja tulee (alkoi itkettämään tuokin, kun kehuit kauniiksi nimeksi...) :)

Huh huh mikä meno tuossa ympärillä!!! Äiti ei nyt jaksais kun istua koneella... Ei mennyt läpi jostain syystä. Antakee armoo :LOL:

Noora ja Vilja 20+6
 
Terveisiä Riikasta! Olin reissussa ke-la, nyt on vähän pitänyt toipua. Oli upea matka! Riika on oikein hyvä vaihtoehto Tallinnalle, jos miettii esim. pitkää viikonloppua.

Nimistä: Itselläni on kolme nimeä, miehellä vain kaksi, mutta minä haluan lapsellekin kolme nimeä. Tytölle meillä on ollut nimi valmiina jo pidempään. Kaksi nimistä tulee suvusta ja etunimi on sellainen, jonka mies on aina halunnut tytön nimeksi. Meillä on näitä nimiä mietitty jo pari vuotta, alkuun en tykännyt tästä miehen ehdottamasta, mutta nyt se on jo minunkin suosikki.
Jos taas tulee poika, niin nimeä onkin jo vaikeampi keksiä. Mielestäni kaikki parhaat on jo tuttujen lapsilla, enkä samaa halua antaa. Ja pojan nimissä minun ja mieheni mielipiteet eroavat jonkin verran. Nyt mielessä on yksi vaihtoehto, joka miellyttää molempi, mutta se on ystävän miehen nimi. Toisaalta, ei hän varmaan pahaa tykkäisi, jos tuon nimen valitsisimme.

Kummit on kyllä vaikea päättää! Minun ystävistä vielä löytyy kirkkoon kuuluvia, mutta miehen puolella ei taida olla enää ketään... :/ Miehen veljestä tulee kummi, vaikkei kirkkoon kuulukaan, olkoon sitten "kummitus", tai mikä lie... Minä taas ole aina ajatellut, että pyydän ulkomailla asuvaa ystävääni kummiksi, mutta harmittelen sitä, kun hän asuu niin kaukana. Tämä vielä aiheuttaa siis päänvaivaa, mutta "onneksi tässä on aikaa" :whistle:

sf-mitta minulla oli viime viikon neuvolassa 22cm, viikkoja silloin 23+1. Yläkäyrällä tuo siis oli. Terkka sanoi, että virallisesti sf-mittaa aletaan mittaamaan vasta 24.viikolla.

Tästä tuli mieleen, etten muuten ole viime viikon neuvola kuulumisia kertonut. Siellä oli kuitenkin siis kaikki kunnossa. RR hyvä, hb:ta ei mitattu, kun koen voivani hyvin. Paino oli täsmälleen sama kuin edellisellä kerralla. Olen niin ylpeä itsestäni, ettei paino ole noussut! Saas nähdä kuinka kauan saan painon pysymään kurissa. Kelan paperit sain, mutta en ole vielä jaksanut niitä täyttää...

Autoina meillä on minun Ford Mondeo (farmari) ja miehen VW Passat. Luultavasti tuolla minun autolla vauvan kanssa sitten kuljetaan enempi. Tyytyväisiä ollaan autoihin, molemmat on niin tilavia ja hyväkuntoisia. Tosin mulla olis nyt pientä autokuumetta, mutta ei tässä tilanteessa kannata lähteä lainaa ottamaan.

Nyt lähden labraan viemään pissanäytettä :/ Mulla alkoi jo reissussa tuntua, että pitää ravata usein vessassa, ensin ajattelin sen johtuvan vaan siitä, että tuli juotua ja käveltyä paljon, mutta sitten mukaan on tullut myös vatsakivut. Hieman toista kylkeä koskee, ja alamahaa. Pelkään, että mahd. tulehdus on ehtinyt jo munuaisiin asti! Eli nyt kiireesti labraan, toivottavasti tämä ei ole sitä miltä vaikuttaa!

Heilo 24+1
 
Heips!

Nyt on kotiuduttu pohjanmaan hääreissulta. Kauniit ja kotoisan viihtyisät häät olivatkin!

Discovery, kyllä Multivitan raskaus ja imetys vitamiinissa on rautaa 20mg/tabletti. Sen sijaan kalsiumia siinä ei ole.

Autoasiaa: Me ajellaan vuoden -90 vai -91 farmari Opelilla. Siinä on hyvä tavaratila, mut en tiedä miten sinne erilaiset vaunut mahtuu, kun ei oo vielä mallailtu. Ei oo vielä vaunuja mietittykään... :) Meidän auto on jo vanha palvelija, mut meidän ajoilla se menee vielä hyvin. Ei oo siis mietitty auton vaihtoa. Onneks pidempien reissujen ajaksi on saatu vaihdettua autoja mun tai miehen vanhempien kanssa. Nytkin oltiin pohjanmaalla mun vanhempien autolla. :D

Turvakaukalosta oon miettinyt, et onko kätevämpi se telakka vai vöillä kiinnitettävä. Telakka taitaa olla jatkuvassa käytössä kätsympi, mut sit jos tarttis ajella eri autoilla, kaukaloa ei voikaan kiinnittää toiseen autoon niin kätevästi. Vai oonko väärässä?

Tulevien lasten nimiä me ollaan miehen kaa mietiskelty huvikseen aina aika ajoin vuosien varrella. Haluttais perinteiset, mutta ei kovin yleiset nimet lapsille. Nyt ainakin mulla on mielessä kivat etunimet sekä tytölle että pojalle. Mä oon ollu ehkä vähän ahkerampi nimien ehdotelija, joten nyt mä odotan vaan miehen viimeistä sanaa, käviskö nuo vaihtoehdot tosissaan sillekin. :D Sen tiedän, et nämä nimet on miehen mielestä ihan hyviä, mut sitä en tiedä oisko ne sen mielestä hyvät just meidän vauvalle. Tytön toisen nimen miettiminen on tosi vaikeaa, mut pojalle toinen nimi on ollu tiedossa jo kauan. Se on mun miehen kolmas nimi ja mun isän toinen nimi.

Meiltä ei oo neuvolassa ym. vielä kyselty hätäkaste nimeä lapselle. Mut olisko sitä nimeä pakko sinne sairaalaan antaa, jos lasta ei kasteta?

Mä en tiedä yhtään mun sykettä. Siitä ei oo ollu puhetta missään vaiheessa neuvolassa, enkä oo itekään sitä mitannu. Sf-mitta mulla oli viimeksi neuvolassa viikolla 21+2 20,5cm, eli ihan käyrän ylärajoilla. Ens viikolla sit seuraava neuvola - lääkäri sellainen. :)

heikku, voimia limojen ja puristusten kanssa! Puhu jaksamisestasi miehellesi. Keksisittekö jonkun ratkaisun sun yksin kotona olon helpottamiseksi? Jaksamista!


Tatara ja tirriäinen 24+2 (Jes, viikon 24 virstanpylväs ohitettu)
 
Jaahas täällä on taas viikonlopun jäljiltä tekstiä!

j-22 luumut luumut luumut :LOL:

Unna68 käy tiirailemassa niitä Gracon matkarattaita jos löytyis sopivat niin saat sen kaukalon iskettyä suoraan kiinni tarvittaessa.

Nimissä ei olla päästy edes alkuun. Hyvähän sitäkin olisi alkaa pohtia niin ehtii sitten muuttamaan mieltään!

heikku missä mennään?

Heilo mäkin kävin aamulla viemässä pissat labraan. Onko kellään semmosta pistävää kipua alamahalla ollut? Kun vaikka jalkaa nostaa mahaa vasten niin tuntuu kun joku tikku olis siellä.


Me käytiin viikonloppuna tutkimassa vaunuja ja taidetaan palata alkuperäiseen suunnitelmaa eli Emmaljungan City Crossiin. Gessleinit vaikutti jotenkin yllättävän kömpelöiltä. Mutta mielummin hankkisin kanssa ton Gracon Logico S:n enkä Emmaljungan kaukaloa. Siihen Emmaljungaan ei edes Lastentarvikkeessa myydä sitä alustaa. Jospa sen sais jotenkin iskettyä vaan rattaiden sisään riittävän tukevasti. Kehtaako tuota vaihtoehtoa myymälässä kysyä?

Sofiia 20+6
 
"OoOO,kesän lapsi mä oooooon!"- ja silleen. Tänään siis 25 vuotta ja jännää on :LOL:

Eilisestä vielä sen verta että sitä tulppaa tuli vielä yhden kerran mut sittemmin ei ole näkynyt..*sormet ristissä ja koputtaa puuta nyt*
Soitin äsken vielä neuvolaan ja kerroin sinnekin ja kysyin mitä ei eilen tullut mieleen naikkarille soittaessa.Mun neuvolantäti kun on kätilö niin tulee vastauksia kun apoteekin hyllyltä. Ja naikkarilla kun eilen vastasi AIKA tympeähkö kätilökin vielä..yhhhyhh.

Mutta joo, tänään keskityn mun juhlapäivääni ja jätän murheet sivummaksi. :)
Kiitti kaikki halauksista ja tsempeistä eilistä koskien!

Heidi ja Mörkky 24+5.
 
Tatara Turvakaukalosta sen verran että jos vaihtaa autoa niin ainakin (ja kyllä vissiin muissakin)-niin Gracon kaukalossa on myös vyö-kiinnitys mahdollisuus,niin että telakka ei ole siis pakollinen jos esim.vaihtaa autoa. Tai hei,ostaa kaksi telakkaa :LOL: Vitsi,vitsi!!
Niin ja kysymääsi ratkasuun miehen kanssa kyllä päästiin, taisi itsekin todella nyt vasta tajuta, kuinka vaikeaa ja rankkaa mun välillä on olla yksin. Alunperinhän niitten piti lähtee tontille tänäänkin ja oisin saanu yksin juhlia synttäreitäni..että niin into piukeena se on tekemässä sitä taloa ettei edes eilen muistuttaessani mun synttäreistä osannut muuta kun nolostua ja tokasta että "ai, onks huomenna 14 päivä JO?" Huh, että tälleen.. Mut nyt onneksi tilanne korjattu/rauhotettu. :)
 
, heikku, onnea!! Tuosta limatulpasta sen verran että itelläni se irtos vasta kun synnytys periaatteessa lähti käyntiin eli kaks vuorokautta ennen kuin esikoinen oli maailmassa. Mutta oon kanssa kuullu että osalla se lähtee jo paljon paljon aikasemmin. Ja jos sulla ei oo ollu mitään supistuksia tai muuta epämääräistä, niin rentoudu vaan :)

Täällä kaikki ennallaan, rautaa napsitaan, sokereita otetaan jne. Vähän siis kireyttä ilmassa myöskin ja ukko saa kyllä kuulla kunniansa varmaan joka toinen päivä. Viime viikolla jouduin vastaamaan miehen kysymykseen kun hän kysyi että käykö hän mun mielestä useasti muka jossain kun olisi halunnut mennä erämessuille. Nooh, eihän tuo käy, mut silti :D . Jäin ite miettimään asiaa ja kait mun pitäis olla vaan tyytyväinen mieheeni mutta kun ei järjellä oo mitään tekemistä tän asian kanssa kun hormonit sanoo poks ja naps päivittäin :kieh:

Mulla oli sf-mitta viikoilla 20+1 jo sen 20. Mutta mulla oli viimeks tosi iso maha, ja osaks selitty sillä esikoisen pituudella (55cm).

En oo ostanu uudelle tulokkaalle vielä mitään, mutta luulen että kun mulla toi kesäloma alkaa, niin kortti alkaa vinkumaan. Edellisestä raskaudesta on vielä tietty noi suurimmat ostokset jo hankittuna.

nordenskjold , tsemppiä Hertalle ja koko perheelle ton asian kanssa. Toivottavasti asiat nyt alkavat selviämään!

Onko muuten täällä porukassa muita kellä on todettu istukan olevan osittain kohdunsuun päällä? Mä jään nyt jännittämään nouseeko se siitä, kuten aika suurella prosentilla nousee. Sitten jos ei nouse, onkin ilmeisesti edessä sektio.

Keukeu ja Tirppi 22+6
 
Heips, tulin nopeita kuulumisia kertomaan.
Olin siellä äitiyspolilla lääkärintarkistuksessa noitten kroonisten sairauksien takia ja siinä sitten tuli käytyy läpi myös kaikki maholliset vaivat ja ongelmat :LOL:
No ensinnäkin kohdunsuu oli pikkasen pehmentynyt, mutta kiinni luojan kiitos. Otettiin samalla lapsivesinäyte, kun taas lorotti reisiä pitkin aamulla sitä vetistä vuotoa. Rupesin tos miettimään, et ei ollu puhetta siitä vastauksesta. Muistelen et aika nopeeta se vastaus tulisi, eli ehkei se sitten sitä ollut :saint: Samalla otettiin taas kerran nuita tulehdusnäytteitä...

Pikkumies oli yhä mies, jalkovälissä edelleen killutti pili palleineen :D
Mutta mutta.. Hepun vatsan ympärys oli aikamoinen ja lääkäri heitti heti, että mut on laitettava sokeritestiin, koska pikkunen on niin isokokoinen jo nyt. Kerroinkin meneväni perjantaina sinne. Painoarvio oli 679g

Menin sanoon lekurille, et oon kesiksellä tän viikon, niin ei sitten kirjottanu enempää saikkua (se siitä palkallisesta lomasta :whistle: ) Mullon maanantaina neuvola, niin jatketaan sitä tarvittaessa sitten. Mietin jos makoilen tässä koko viikon, niin käyn tekee lauantaina yhen hääkampauksen. Tai katon sitä sitten lähempänä, tuuraaja on hälyytysvalmiuksissa

Nivustyrääkin se yritti ultrata, mut kun ei ollu mikään asiantuntija, ni ei oikeen osannu sanoo siitä mitään.

Seuraava käynti polilla on sitten rv 36 synnytystapa-arviokäynti, ellei tuu mitään ongelmia. Vähän rupes pelottaa tuo kasvu, että mikä jöötikkä sieltä oikeen tulee :eek:

Onnea Heikku kovasti!!! Ja täälläkin sormet ja varpaat ristissä sun puolesta =)

:wave: Puskajussi ja Onni 23+6 :heart:
 
Turvakaukaloon vielä: meillä oli tutuilla 2 telakkaa, molemmissa autoissa. Eli sekin vaihtoehto kannattaa miettiä, jos paljon vaihtelee eri autojen välillä.

Eipä muuta. Pitäis tehdä töitä mutta kun ZZZZzzzzzz B)


Zeena 24+1
 
Tatara no niin näkyy ainakin netin mukaan olevan tuo rauta Multivita Raskaudessa. Purkki meni kyllä jo tytölleni, etten siitä voinut enää tarkistaa.

Sain onneksi huomiseksi labran INR-arvon ottamista varten. Saa nähdä, onko tarvetta pudottaa tuota verta ohentavaa Fragmin-lääkitystä. Pikkumustelmia kintut täynnä. Samalla otetaan veriryhmä, kun on kuulemma unohdettu ottaa. Tosi tyhmää. Viides raskaus ja muitakin toimenpiteitä, niin eiköhän jo veriryhmä selvillä. Otetaan oikein pieni verenkuvakin hempan selvittämistä varten. Vähän ylilyöntejä.

Käytiin pikaisesti Ikeassa, kun poika kipeänä kotona. Ostin hoitolaukun ja lukulampun makkariin, jotta voin lukea sängyssä pojille kirjaa. Nukkuvat siis keskellä vielä. Täytyy mennä ajan kanssa myöhemmin. Halpoja ovat nuo syöttötuolit. Haluaisin kyllä sellaisen Hokkus Pokkus-syöttötuolin, jonka pystyy kääntämään vaakatasoon "autoksi "ja keinuksi sekä pöytätasolle. Todella kätevä. Viimeksi tilaisivat minulle sellaisen, mutta on tietenkin annettu jo eteenpäin.

Päikkärit ois poikaa.

Discovery 23+1

On jotenkin vetämätön olo. Tekee pahaa ja väsyttää. Onneksi saa olla kotona pojan kanssa.
 

Yhteistyössä