~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Myöhäisiltaa täältä meiltäkin!
Meille syntyi 20.10. pieni tyttönen melkoisella vauhdilla. Käynnisteltävänä olin siis maanantaista ja sitten viimein keskiviikkona 23.39 tyttö päätti tulla maailmaan. Isukki meinas myöhästyä koko touhusta, mutta pääsi onneksi ponnistusvaiheeseen vielä mukaan. Luomuna tietysti mentiin kiireestä johtuen. Kotiuduttiin lauantaina ja tässä sitten ollaan opeteltu perhe-elämää muutama päivä esikoisen kanssa.

Keukeu ja tyttö 6vrk
 
Heippa!
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, tosin eilen illalla oli jo hieman kipeitä supistuksia, joten tänään taas kaupungille käppäilemään josko tässä ennen viikonloppua jotain tapahtuisi. :)

Muuten ei oikeastaan mitään hirveän ihmeellistä, unta ei meinaa saada sitten millään, mikä onkin synnytyksen kannalta kauhean kiva kun on valmiiksi jo väsynyt. Valkovuoto on myös ilmeisesti muuttunut ihan vedeksi ja lirahtelee välillä housuun (tai sitten tulee pissit housuun) :D Hieman hämmentävää...

Onnea kaikille jo vauvaantuneille! :flower:

R ja pyöriäinen 39+1
 
Pitää varmaan välillä ittekkin kirjotttaa tänne ,olen tässä lukenut joka päivä lokakuun juttuja..
LA mulla 28.10, eli huomenna..ja 5des lapsihan tulossa. Edelliset 2 syntyneet 38+4 ja 39+4..plääh..ja tää nyt sit menee yli?!: / Yksikään lapsi mennyt yliaikaa.mut huomenna kontrolli käynti Jorviin. Kävin siellä viime ke,kun nuo verenpaineet oli koholla ja valkuaista pissassa. Tekivät samalla sisätutkimuksen ja oli 2cm auki ja kaulaa vielä vähän jäljella. Ultralla paino arvio oli 2900g,lekuri sanoi heti että pieni siro vauva tulossa.Niih sukupuolihan tiedetään..;)
Lekuri pyöritti kalvoja,jotta saatais supistuksia aikaseksi,no supisti sen vähän aikaa..mut sit loppukin.
Huomenna siis uusi aika ja oli puhe että jos paineet/valkuaiset vielä,nii puhkasevat kalvot,mut ma neuvolassa kaikki ok!!,että tuskin mitään sit tekevät,kun vauvakin noin pieni.Edellinen vauva painoi 2930g..

Mukavasti välillä suppaileee,niitä sukkapuikkoja:stick: mut mitään sit kumminkaan tapahdu,yötkin nukun kuin pieni vauva,,plääh...Mies jo haluis että tapahtuis jotain alkaa olla kärsimätön. Mutta huomenna kitisen ja natisen joka asiasta ja juoksen Jorvin ympäri että paineet on tapissa,niin enkökän pääse asiaaan..

Miiju ja pikkuMyy 39+6
 
Heippa! =)
Pikaisesti ilmoittelen, että meille siis syntyi maailman suloisin tyttönen 15.10. (39+1) ja suunniteltu sektio oli. Neidin mitat olivat 3135g, 47cm ja pipo 36cm. Pieni ja jäntevä tyttö! Sektio meni tosi hyvin ja toipuminen oli nopeaa. Kotiin päästiin jo kolmantena päivänä. Arki lähtenyt rullaamaan mallikkaasti, tyttö on kyllä tosi kiltti tapaus ollut. Helpompaa tämä kaikki siis on kun oletin, toistaiseksi ainakin =) Ja miten sitä voikaan toista rakastaa näin paljon... Aivan uskomaton on fiilis edelleen!! =) :heart:

Tämä palsta on jäänyt ihan totaalisesti, joten paljon on luettavaa edessä.. Pitää ottaa hommaksi tässä jossain välissä kun vaan malttaa. Pääsee sitten jakamaan vähän omaakin arkea taas :)

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Lintunen ja neiti 12vrk
 
Onnea vauvautuneille!!

Kopioin tämän suoraan marraskuisten pinosta, kun en kiireiltä ehdi uutta kirjoittamaan:

Synnytystarinaa: Eli maanantai aamuna mentiin jännittyneinä taysiin. Oltiin todella ajoissa, koska ennakoitiin olemattoman ruuhkan takia. Tunti odoteltiin ennen kuin hoitaja otti meidät vastaan. Sitten hoitaja mittasi multa verenpaineet ja kuumeen, sekä ajeltiin leikkausalueelta karvoja ja vaihdoin leikkauspaidan ylleni. Saatiin tieto että kymmeneltä olisi leikkaus. Kello tuli kymmenen, mutta kukaan ei meitä noutanut leikkaukseen. Tässä vaiheessa mua jännitti niin paljon, etten tainnut olla koko planeetalla. Hieman ennen yhtätoista hoitaja vihdoin haki meidät saliin.

Salissa mut asetettiin leikkauspöydälle ja laitettiin tippa käteen, sekä happimaski naamalle. Sitten mulle alettiin laittamaan puudutusta. Piti siinä pienellä pöydällä maata kyljellään niin kumarassa kun kykeni, eikä se ison mahan kanssa ollut todellakaan helppoa. Ja että se sattui kun se piikki työnnettiin nikamien väliin! Eikä se mitään, mutta mulla onnistui vasta neljäs yrityskerta. Puudutuksen jälkeen mulle tuli tosi huono olo, koska verenpaineet kävi todella alhaalla. Mulle sitten laitettiin jotain tipan kautta (enkä itse tiedä mitä). Olo onneksi koheni heti ja mulle laitettiin kestokatetri.

Tässä vaiheessa leikkaava lääkäri vasta saapui paikalle. Tuntui jännältä kun tunto oli poissa, mutta silti tunsi tönimistä. Ilkeältä se ei tuntunut ollenkaan. Kun mut oli leikattu kokonaan auki, mua alkoi ahdistamaan toden teolla. Tuntui kun joku olisi painanut mun rintakehää voimalla alemmas, ja pystyin ottamaan vain pinnallisesti happea. Tässä vaiheessa luulin oikeasti kuolevani. Anestesialääkäri alkoikin sitten painamaan kohtua ylhäältä niin, että vauva saataisiin syntymään. Kun pää oli jo syntynyt niin olo helpottui vähän. Kun vauva saatiin kokonaan ulos niin ei ahdistanut enää ollenkaan. Ja kyllä tältä äidiltä pääsi itku kun kuuli pienokaisen itkevän <3 Ja voi sitä onnen ja rakkauden määrää kun pienokainen tuotiin näytille!

Sitten vauva vietiinkin jo pois, mutta hetken päästä isä pääsi mukaan. Pisteitä mein Nana sai 9/9. Yksi piste jäi uupumaan värin takia. Mua alettiin heti ommella kasaan ja yritin olla kuuntelematta lääkärin puhetta. Isä ja Nana päästettiin onneksi saliin melko pian takaisin, mikä toi mulle turvaa. Kuulin kuinka lääkäri puhui runsaasti vuotavasta kohdasta, ja taisin mieheltä kysyäkin että kuolenko mä nyt. Ja kuulemma sitä verta oli kiitettävästi joka paikassa. Hemoglobiini oli kuitenkin hyvä vuodon määrään nähden, joten en tarvinnut lisää verta.

Lopulta mentiin tarkkailuhuoneeseen yhdessä koko perhe. Ensimmäinen imetys sujui ihan hyvin, mutta vauva sai lisämaitoa jotta sokerit ei laske liian alas. Vajaa pari tuntia kesti, että tunto oli palannut tarpeeksi ja päästiin osastolle.

Olen tyytyväinen, että tehtiin sektio. Olisin voinut yrittää synnyttää alakautta, jos olisin tiennyt ettei vauva ihan niin iso olekaan. Mutta Nanalla oli napanuora kaulan ympäri, joten siitäkin syystä olen sektioon tyytyväinen. Napanuora olisi voinut kiristyä pahasti jos alakautta olisin synnyttänyt. Ja vaikka vuosinkin verta reilusti, niin olo on silti ollut alusta asti suht ok.

Arki on lähtenyt meillä hyvin alkuun. Imetys sujuu hyvin, vaikka maidon nousussa aluksi kestikin. Haava on siisti ja parantuminen on alkanut hyvin. Kipeähän se vielä on, mutta paljon helpommalla oon päässyt kuin luulin!

Nallu ja Nana 9vrk
 
Tsemppiä kaikille vauvautuneille nyt etenkin KeuKeulle ! Ja jaksamista vielä odotteleville !

p.s. Minä en kyllä sektiolla tekis yhtään vapaaehtoisesti. Vieläkin haava vihoittelee. Taitaa olla tulehtunut hieman. Ja vain neljä julmetun isoa kursittua tikkiä. Uskalsin katsoa käsipeilillä, kun tuon röllykän alta ei oikein kunnolla näy. Tilasin lääkärin perjantaiksi, jos vaikka pitäis syödä antibioottikuuri.

Discovery ja Amalia 3,5 vkoa
 
Tulin ilmoittelemaan et meille syntyi poika 25.10.2010 klo 2.39 (rv 40+3)
kokoa pikkusella oli 4190g, 53cm ja pipo 38

Synnytys meni hyvin. Illalla klo 8 meni vedet, sairaalas oltiin n. klo9. vajaa tunnin makasin käyrillä ja parille sormelle auki. Joten mies passitettiin kotiin ja mut vietiin "nukkumaan". Noh supistukset alkoi käydä pikku hiljaa kipeemmiksi mut tulivat hyvin epäsäännöllisesti, klo 12 pyysin saada jotain kivunlievitystä. Kätilö tutki tilanteen 4cm auki ja kanava hävinny-->synnytyssaliin ja mies hälytettiin takas. Halusin kokeilla allasta ja pääsinki, 10min sielä makoilin ja sitte pois kivut oli jo sitä luokkaa että tahtoi vahvempaa lääkettä. Nukkumatti tuli laittamaan spinaalin, hieman ongelmia meinas olla, en edes tiedä montako kertaa joutu yrittämään ennenkö onnisti, niin ja täs vaihees paikat auki 5cm... Jonkinaikaa tuskailin sitte siinä sängyllä, kellon kulusta ei hajuakaa. Pyysin kätilöltä lupaa pissalle ym, mutta eihän se enää onnistunu puudutteen takia. Lopulta tutki tilanteen ja 10cm auki, lupa ponnistaa. Siinä tilantees olin itte hieman hämilläni, ei ollu ponnistamisen tarvetta jos ei pissahätä sitten ollu sitä... Ponnistusvaihe hieman kesti kun supistukset tulivat sen verran harvaan, onneksi ei montaa työntöä tarvittu ku poitsu oli pihalla, mutta kyllä sattu. Jätkä tuli vielä asenteella ulos, nyrkit pystys:D
Eileen päästiin kotiin ja poitsu pääasias nukkuu ja syö :)
Siskot on hieman liianki innokkaita hoitajia, ainakin vielä :)
Mutta nyt taas syöttö puuhiin..

Teijuli ja poitsu 3päivää
 
Täällä taas yksi neuvola takana.
paino +700g
RR 116/83
HB 143 (noussut itsestään!)
Sf 38
syke 135
pissa puhdas

paineet senkun nousee, onneksi yläpaine on hyvä ja pissa puhdas joten jos ei mitään muita oireita tule niin kaikki pitäisi olla kunnossa. Neuvola täti sanoi myös että joillain paine nousee vähän ennen synnytystä.

Vauva oli hyvin lasketunut ja kiinnittynyt täysin JEE nyt on pari iltaa myöskin supistellut oikeasti kipeästi joten nyt alkaa jo vähän jännittämään josko viikonloppuna jotain tapahtuisi :) Vähän ollut säätämistä kun mies on koko v.lopun 2 työpaikassa.. toivottavasti pääsee mukaan jos jotain alkaa tapahtumaan, mutta varahenkilö on varalla :)
 
Heips,en oo tänne juurikaan kirjoitellut,mutta taustalta seuraillut ja nyt siirrän itseni tuonne vauvan saaneiden listaan :) Eli meille syntyi poika 26.10,painoa 4280g ja pituutta 51cm rv 41+0. Nopea synnytys ja kaikki meni hyvin,kotiuduttiin hieman alle 2vrk syntymästä.

PippuriPylly ja Peikkopoika <3 2pvää
 
Heippa ja onnittelut vauvaantuneille! :) tulin ilmoittamaan että meille syntyi tyttö 24.10 klo 15.04 painoa oli 3925g, pituutta 50cm ja pipo 32,5. Rv:t oli 41+4. Synnytys käynnistyi itsestään kolmen aikaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä heti säännöllisillä kolmen minuutin välein tulevilla supistuksilla. Synnytys meni aikalailla pieleen, imukupilla jouduttiin ottamaan pois ja synnytyksen jälkeen jouduin korjausleikkaukseen joka siis tehtiin nukutuksessa. Tuun kertomaan synnytyskertomuksen myöhemmin! :)
 
Onnea nyytin saaneille! =)
meillä arki käynnistynyt hyvin, mymmeli jo viikon vanha! :eek: niin se aika menee!
huomenna eka yökyläreissun mun vanhemmille kun miehellä varpajaiset =) onneks hoitajia on sisaruksista ja vanhemmista ni saa itte ottaa ihan rennosti ja mennä valmiiseen pöytään ruokailemaan =)
 
Onnea uusille vauvautuneille! :flower:

Täällä ollaan edelleen kasassa... Nyt alkaa tuntumaan, että odottavan aika on erittäin pitkä! En edes viitsi enää seurata mitään mahdollisia merkkejä synnytykseen viitaten, kun loppujen lopuksi ei tapahdu mitään. Vauva tuolla kasvaa varmaan hyvää vauhtia ja saa nähdä siis kuinka isoksi pääsee; ruuassa on ainakin pidetty ;) Huomenna olis siis laskettu aika....

En enää keksi mitään valmisteltavaakaan kotona, kun oon siivonnu ja laittanut kaikkea niin, että kädet on suunnilleen ruvella :whistle: Pojat on olleet tämän viikon syyslomalla, mutta eipä ole kummoisia pystytty tekemään, kun maha jo rajoittaa aikalailla. Mitään uutta ei siis oikein kuulu niinku tekstin vähyydestä varmaan huomaa :D

syksyinen ja kyytiläinen 39+6
 
Huomenta!

Täälläkin EDELLEEN yhdessä koossa...Alan olla jo menettänyt toivoni sen suhteen, että tää tällä viikolla syntyis. Mä oikeesti varmaan oon viikon päästä siellä yliaikaiskontrollissa :( Ensisynnyttäjänä tietysti kovasti toivon synnytyksen spontaania käynnistymistä...ja onhan tässä tietty vielä aikaa, mutta mun kärsivällisyys alkaa olla kortilla. Mies on yrittänyt ottaa rauhallisemmin, mutta nyt musta tuntuu, että sekin alkaa olla sitä mieltä, että saisi tulla jo. Viime päivinä mua on ruvennut ärsyttämään hyvää tarkoittavat ihmiset, jotka sanoo mulle, että "juokse toi mäki ylös" tai "hypi rappusia" jne, että sais synnytyksen käyntiin, mutta kun oikeesti ainakaan mun kohdalla siitä ei ole mitään hyötyä!!!!! Oon tässä kyllä ihan tarpeeksi rasittanut itteäni, eikä se saa mussa aikaan yhtään mitään. Pikemminkin ehkä just niinä päivinä, millon oon vaan ollu ja istunut kotona sohvalla on ollut napakimmat supparit.

Muuten täällä on samat mietteet kuin syksyisellä ; kaikki on valmiina ja kotona isommat siivoushommat tehty. Vauva vaan puuttuu. Ja sama juttu noiden ennakoivien merkkien kanssa; en jaksa enää kiinnittää huomiota. Yksi suppari sinne tänne jne. ihan sama..kai sitä sitten huomaa, kun on tosi kyseessä :D

Nyt kun maaginen LA:kin meni, niin ihmiset pommittaa meitä kahta kauheemmin joko-kysymyksillä..Mun ymmärrykseen ei vaan mene toi, että luuleko ne oikeesti, että me ei sitten kerrottais, kun sen aika on?! Kyllä mä sitten, kun saan ton asukkaan ulos, niin haluan toitottaa sitä maailmalle varmaan ihan tarpeeks ja kyllästymiseen asti :D

Onnea teille kaikille, jotka olette vauvanne jo saaneet! :) ja kiitos synnytyskertomuksista! Laittakaa muutkin, jos vaan suinkin vauvakiireiltänne ehditte :)

Lavelyn -waiting to explode- 40+4
 
Täällä väki vaan vähenee. Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille!

Ihan samaa mietin noista kyselijöistä että luuleeko ne oikeesti että unohdetaan ilmoittaa sitten kun sen aika on..

Mä alan kanssa olla jo aika kypsä tähän odotteluun. Eikä MITÄÄN merkkejä mistään.. Eilen neuvolassa sentään sanottiin että ehkä vähän on vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. Siis ehkä ja vähän..

Mulle sopis nyt vaikka tää viikonloppu niin voittais mies pari vapaapäivää :D

Sofiia 40+3
 
Hei!

Tänne syntyi 26.10. klo 2.44 suloistakin suloisempi prinsessa! Mitat 3780 g ja 52 cm, pipo 35.

Menin käynnistettäväksi 25.10. maanantaina. Sain päivän aikana 2 kertaa Cytotec-tabletin suun kautta. Sai aikaan säännöllisiä lääkesupistuksia, jotka tuntu lähinnä pienoisena jomotuksena selässä. Kävin nukkumaan illalla sillä mielellä, että kotiuttavat mut varmaan aamulla, kun ei mitään kuitenkaan ole tapahtunut. Maanantain tutkimuksissa kohdunsuu oli n. kahdelle sormelle auki, pehmeä, ja kaulaa oli 1,5 cm jäljellä.

Sammutin valot ja ajattelin makoillessani kuulostella, että kiristyyköhän tuo vatsa laisinkaan, vai ovatko lääkesupistuksetkin jo hyljänneet minut. Olin juuri hyväksynyt mielessäni ajatuksen siitä, että ei tämä synnytys etene kyllä mihinkään, kun lapsivedet holahtivat sänkyyn, pitkin selkää ja lorisivat lattialle. Hälytin kätilön, joka totesi tilani ja passitti minut pikaisen käyrän jälkeen pesulle. Vauvalla oli kaikki hyvin. Olin soittanut tuossa vaiheessa miehelle, että tällainen on tilanne, mut et ottavat käyrää ja ettei täs vielä mitään tapahu. Kätilö sanoi, että mahdolliset supistukset voivat vielä aivan hyvin lakatakin.

Pesulta tultuani jatkettiin käyrän ottoa kuivalla sängyllä. Parin minuutin jälkeen totesin, että nyt kyllä soitan miehen tänne. Supistukset olivat aivan erilaisia, ja tuntuivat ensimmäistä kertaa vatsankin puolella. Kätilö toi minulle tuossa vaiheessa lämpötyynyn avuksi.

Miehen tultua supistukset sen kuin voimistuivat ja pyysin kipulääkettä. Sain petidiinipiikin reiteen, ja mies alkoi kellottamaan supistuksia. Kohotettua sängynpäätyä vasten rötkötin kontillani ja puhisin lämpötyyny selässäni. Supistuksia tuli kahden, kolmen minuutin välein ja pohdin miehelle, että kehtaanko pyytää epiduraalia. Supistuksia oli kestänyt veden menosta kaksi tuntia. Pelkäsin, että epiduraali venyttää synnytystä, kun esikoista synnytin aikoinaan sen 19 tuntia. Mies oli kuitenkin sitä mieltä, että supistukset tulevat niin tiuhaan ja ovat niin kivuliaita, että "Nyt kyllä hälytät sen kätilön!"

Kätilö tuli, ja siirryimme saliin. Kävelin sinne tuettuna, mutta noin 50 m matkalla tarvittiin useampi pysähdys...

Salissa kätilö tutki minut ja olin klo 1.20 4 cm auki. Kaula oli hävinnyt. Anestesialääkäri kutsuttiin paikalle ja minä kärvistelin sängyllä kyljelläni. Supistuksia tuli niin tiuhaan, etten meinannut saada puhuttua niiden välissä mitään. Anestesialääkäri oli huipputaitava, ja työskenteli aina supistusten välissä sen mitä ehti. Sain juuri ja juuri sanottua "Nyt" kun supistus lakkasi ja "Taas" kun seuraava tuli. Muu äänenkäyttö kohdistuikin sitten kivun sietoon ja suoraan huutoon sopivana yhdistelmänä. Miehen sormet olivat kuulemma katketa, kun puristin niitä niin hulluna! Supistusten aikana tuntui valtavaa paineen tunnetta jalkovälissä (mitä en ollut esikoisen syntyessä kokenut). Kätilö painoi välilihaa lämpimällä kääreellä, joka tuntui kivun keskellä taivaalliselta.

Epiduraali saatiin laitettua klo 1.50 ja kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi, että tämä olisi sitten täysin auki, että ei muuta kuin ponnistat kun siltä tuntuu! Ponnistelin alkuun kyljelläni, mutta käännyin sitten puoli-istuvaan asentoon. Kätilö laittoi ulkosynnyttimiin puuduttavaa geeliä, joka yhdessä epiduraalin kanssa toimi loistavasti. Epiduraali oli koko ajan päällä, mutta tunsin loistavasti ponnistamisen tarpeen ja kipu oli siedettävää. Tässä vaiheessa kätilö hälytti toisen kätilön paikalle ja valmisteli tavarat pöydälle lapsen syntymää varten.

Kätiö arveli sydänääniä kuunnellessaan, että vauvalla taitaa olla napanuora kaulan ympärillä. Aktiivinen ponnistamisvaihe alkoi klo 2.10. Vähä vähältä ponnistaminen eteni, ja pää syntymä tuntui kivusta huolimatta uskomattoman upealta! Viimeksi lapsi oli kiskottu ja runnottu ulos pakolla, mutta nyt koin, mitä ponnistaminen ja synnyttäminen todella on ja miten uskomatonta on työntää lapsi ulos maailmaan. Kätilö ohjasi tilannetta koko ajan mielettömän upeasti ja rauhallisesti ja sanoi, milloin pitää taukoa ja milloin hengitellä. Lopulta klo 2.44 maailmaan saapui uskomattoman ihana, hieno ja kaunis tyttömme, joka parkaisi heti kuuluvalla äänellä! Napanuora oli kertaalleen kaulan ympärillä, mutta väri palautui nopeasti ja tyttö pääsi heti rinnalle elpymään matkastaan.

Ensi-imetykset salissa sujuivat hyvin, tyttö kävi pesulla kätilön ja isän kanssa, ja saimme synttärikahvit saliin. Kävin suihkussa, ja taapersimme hämmästyneinä osastolle elpymään. Isä lähti kotiin nukkumaan muutamaksi tunniksi. Osastolla tyttö tankkasi vielä tunnin verran, ja sitten päästiin aamukuuden aikoihin mekin unten maille.

Ihanaa elämää
Jolian & pikku-Tiitiäinen
 
täälä myös jakauduttu =) aika saman kokoinen ja samaan kellon lyömään kuin jolian =)

meillä siis poika syntyi 26.10 klo: 2.51. mitat oli 52cm ja 3784g
ihana tissi takiainen joka aina yleensä herää heti kun äiti ei ole tissinsä kanssa vieressä =)
 
Onnittelut taas vauvan saaneille! :) Vauvan kanssa on arki alkanut sujua hyvin, mitä nyt jokaisen hereilläoloaikansa roikkuu tissillä. Maitoa tulee yli tarpeen! Jääkaapissa pullollinen ja lisää tulee koko ajan. Teille vielä odottaville pakko sanoa että mäkin olin ihan epätoivoissani kun vauva ei meinannut millään syntyä ja kaikki hoki "juokse portaita" "joko se on syntynyt" "koska se syntyy"- tyylisiä kysymyksiä. Mutta sitten 41+4 supistukset alkoivat yhtäkkiä kolmen aikaan yöllä heti säännöllisinä kolmen minuutin välein! Odotus kyllä palkitaan vaikka se hyvin raskasta onkin odotella kun laskettu aika on ylitetty. :)
 
Täällä kans yks joka ei oo aiemmin kirjotellut. Kolmatta päivää supistelee epäsäännöllisesti mutta kipeästi! alkaa olla aika poikki ite näistä jo. Olen uudelleen synnyttäjä ja saman ennenkin kokenut mutta silti tämä on niin stressaavaa että! Viime yönä jopa käytiin pyörähtämässä synnärin käyrillä ja en ollu uskoa korviani kun yhdelle sormelle oli vaan auki ja kanavaakin vielä! Koko yön oli tullu epäsäännnöllisesti 8-20 min välein suppareita. Tänään sitten en oo kellosta kattonu mitään välejä, nukahdinkin nuorimman kanssa tunniksi mutta sitten taas heräsin tosi kipeään suppariin. Siivottu, leivottu on taas tänään ja saunottu.... muuta ei taida tuo alakerta kestääkkään : /. Lapset on saatu just kaikki nukkumaan joten nyt on aikaa taas kärvistellä omien tuntemusten kans joka on äärimmäisen turhauttavaa ku ei tiedä taas ens yöstä saako nukkua vaiko eikö. Mietin jo että onko mulla joku bakteeri tuolla ku ei kunnolla ala säännöllisesti suppaileen. Viikkoja siis 40+3 ja aika lailla kaikki on tähän mennessä syntyneet aiemmin. Pikkusella ei siis oo nyt kiire tähän maailmaan, meillä muilla vaan alkaa olla jo hinku saada se ihana pieni syliin!=) Tämmöstä täällä. kiitos jos joku jaksoi lukea valitusta.... mukava näitä palstoja on lukea ku on kohtalotovereita!
 
Eipä tule meille "lokavauvaa" : / Ei sitten mitään merkkejä yhtään mistään edelleenkään!! Huomenna sentään pääsen valittamaan oloja vikaan neuvolaan ja varataan se yliaikaiskontrolliaika..
Mulla on jotenkin (pessimistisenä) valmiiksi jo semmonen olo, että joudun myös tonne kontrolliin menemään :( Jotenkin se ajatus käynnistämisestä pelottaa.

Toivon todella, että muut on päässeet jo vauvanhakuun!! Ja onnea aava olivialle pojasta! :)
Tästä seuraavasta viikosta tulee varmaan mun monologia tänne..Keitä täällä vielä on?

Lavelyn 40+6
 
Blaah!! Täällä kärvistellään kipujen kanssa, viime yönä nukkunut hyvin katkonaisesti suppareiden takia ja näköjään jatkuvat koko päivän. Valitettavasti eivät tule riittävän tiheästi että pääsisi tosi toimiin, mutta kipeitä ovat.

Hieman alkaa ensikertalaista pelottaa kuinka kipeiksi vielä muuttuvat, meinaa nytkin välillä tulla oikein tuskan hiki päälle. Luulen että vähän aikaa sitten tuli taas osa limatulppaa, toivottavasti ensi yönä päästäisiin hommiin, en tiedä kuinka monta päivää jaksaa tällaista.. Olisi ollut kiva tietää etukäteen että kipu ei liitykään vaan synnytykseen vaan siitä saakin kärsiä koko viikon..

Anteeksi valitus, mutta täällä ollaan nyt oikeasti väsyneitä ja kipeitä..

R ja pyöriäinen joka voisi pian tulla ulos 39+5
 
heip!!

28.10 oli sitten kontrollikäynti Jorvissa. Niiden verenpaineiden ja valkuaisten takia. RV.40+0.
No siinähän kävi niin että jäin sisälle ja käynnistivät synnytyksen.
13.30 puhkastiin kalvot ja kohdunsuu oli auki n.3cm. 19.57 sitten syntyi pikku *prinsessa* 3020g ja 51cm.
Eilen tultiin kotio ja kaikki on mennyt hyvin..syö ja nukkuu.

Miiju ja pikkuMyy
 
kopioin tän tuolta laihdutus osiosta jossa meitä lokakuisia on jokunen painoaan tarkkailemassa (emme vielä laihduta, mutta jossain välissä sitten ois tarkoitus tiputella raskauskiloja....nyt menee kuulumisia vaihdellen kun meillä ei taida olla pinoa missään???)

heips hengenheimolaiset

kirjoittelu hieman aina kestää vaan vastaamaan kiirehdin kunhan hieman sain nukutuksi...vauva syö ja nukkuu 24/7 noin 1h kerrallaan molempia ja sitten olinkin NIIN väsynyt...mies valvoi yhen yön vauvan kanssa ja kun itse sai 7h keskeytymätöntä unta niin jo on olo toinen...kuinka aika olikaan saanu jo unohtumaan miten voi väsyttää vauva arki..mieskin jo tuumas ettei ihan heti ainakaan toista meille hankita..miten muut olette saanu nukuttua? mulla ilmeisesti ei meinaa maito (taaskaan) piisata ja nälkä iskee pikkuneitiin ihan vähän väliä....

Nimiäisasiaa:: pro seremoniamestarit kun googlettaa saa sivuston jolta olen itse tilannu edellisillä kerroilla nimenanto ja kummitodistukset kummeille ja lapselle sekä sisaruksille omat versiot.. nimi alkaa hiljalleen hahmottia kohdilleen ja lastenvalvojallakin jo käytiin joten saadaan tuo neitin nimi jo maistraattiin ilmoittaa ja isän sukunimi käyttöön.

Paino: eilen 85kg tasan, vai oliko se tänään? imettäny tosiaan olen sen minkä maitoa tulee ja tissillä on aikaa vietetty....jos neiti syö huonommin ja sitten lypsämn loput niin maitoa tulee n. 25ml, mites muilla? piisaako maito ja millaiset on imetysvälit???

Kohta on ryöminkäiselläkin nyytti sylissä joko lie hakemassa?....

Ainiin, ajamassa kävin hepalla viimeviikolla 1x ja hyvin meni, ei haitannu sade tai tuuli kun sai omaa aikaa n 45min ...ja eilen sitten miehen kanssa käytiin kokeeksi ratsastamassa n 45min metsässä ja se vielä hieman oli epämukavaa, lähinnä häntäluun sain kipeäksi vaikka vaan kävellä köpöteltiin....seuraava kerta saa odottaa....

Neila ja vielä toistaiseksi nimetön nöttönen huomenna 2viikkoa...minne aika oikein menee??

Jos joku tekee / Tekis meille pinon tuonne vauvat 0-12kk esim niin huikkaisiko tännekkin...mielelläni jatkaisin juttua kun ei ole tonne naamakirjaankaan tullut liityttyä....
oisko meitä muitakin vauva arjen kuulumisia jakamaan????
 
Hyvä idea tuo pinon laatiminen vauvapuolelle! Kiva olisi jatkaa kuulumisten vaihtamista ja vauva-arjen haasteiden puimista jossain foorumissa. Itsekään en ole tuolla fb-puolella, joten kun tämä pino nyt uhkaa kuihtua, niin tarttis jotain keksiä.

Täällä on tyytyväinen vauva talossa =) Syö ja nukkuu. Itkut tulee oikeastaan vain jos pitää pesuja tehdä, kun tulee raukalle kylmä...Syö n. 2-4 h välein, illasta tankkaa useamminkin. Viime yönä heräsin kahdesti syöttämään. Vauva nukkuu vieressä, joten ei edes kunnolla herää, vaan kun kuulen hänen alkavan heräillä ja hamuta ruokaa, on se heti saatavilla (eikä tarvi itse nousta :p )! Pientä haastetta tuo esikoinen, joka kipuaa meidän viereen neljänneksi aamuseitsemän aikoihin! Onneksi on suopunut nukkumaan muuten omassa sängyssään (aloitti nukkumaan siellä kesän aikana, ja vähän jännitettiin, miten sujuu...). Ja onneksi mies hoitaa yön aikana isomman tyynnyttelyt tarvittaessa. Meinaa hommata varalta patjan tämän huoneeseen, jos nukkumiset menee jossain vaiheessa mahottomiks...kun pitäis jonkun meistä jaksaa siellä töissäkin taas kohta käydä ;).

Tänään tulevat neuvolasta kotikäynnille. Jännä nähdä, onko syntymäpaino saavutettu. Toisaalta sairaalasta lähtiessä paino oli tippunut vain 100 g, joten eiköhän kaikki ole ok. Napatynkä on irronnut (eilen), ja ekat kylvyt olis tarkoitus tehdä varmaan huomenissa...jännittää!

Jolian ja pikku-Tiitiäinen 6 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja Onnittelut vauvan saaneille!:flower::heart: Ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille! ;)

Yritän nyt hiukan tulla kirjoittamaan synnytyskertomusta. Meillä pikku herra vienyt huomion niin kokonaan, etten oikein ole edes koneelle kerinnyt. Ressukalla on maha kipee jo näin pienenä:( Oon yrittänyt välttää itelle mahaan käyviä ruokia ja syödä maitohappobakteereja, mut mulla on herkkä maha ja niin on näköjään pienelläkin. Et ite voin kyl sanoo et on tää vauva-arki ollu hiukan raskaampaa ja hankalampaa kuin luulin. Jotenkin sitä on sellanen kuva et ne vaan nukkuu ja syö ja vaippaa vaihdetaan välillä, niin mun kaverin vauva tekee, no meille sattu sit hiukan haasteellisempi paketti, mutta silti älyttömän rakas :heart: Miehellä on onneks viel 2 viikkoo isyyslomaa, vähän kauhulla ootan miten sit yksin pärjään, no 2 viikos voi tietty tapahtuu vaikka mitä ja kai sitä itekkin oppii...

Niin siis synnytyksestä...perjantaina 22.10 mulla oli suht kipeitä supistuksia päivällä n. 3/h. Ne loppu sit ku seinään, ja päätin lähtee viel reippaalle kävelylly ja illalla saunaan, josko ne alkas uudestaan. Yölllä heräsin 12 maissa supistukseen, se oli ainut laatuaan, seuraavan kerran heräsin supistukseen 2 maissa, jonka jälkeen seuraava tuli 15 min päästä ja sitten niitä supes tulee alle 10 min välein. Otin 1g panadolia, ja aattelin että pääsen vielä nukkuu. Mut mitä vielä ravasin kotona ees taas ja kävely tuntu helpottavan supistuksiin, mittailin niitten kestoja, olivat 40s luokkaa. Katoin netistä ohjeet millon soittaa synnärille, 2 h supistuksia alle 10 min välein, sitten soitto. No pelkäsin koko ajan että ne supistukset loppuvat, mut kyl niit vaan koko ajan tuli 4-7min välein. 2h päästä soitin naistenklinikalle, siellä oli vähän tyly kätilö joka sano että tulla jos kotona enää pysty olemaan. Kävin vielä suihkussa ja pakkailin viimesiä tavaroita. Lähettiin miehen kanssa ajamaan kohti naistenklinikkaa puol 6 maissa. Supistukset olivat jo aika kovia. Naikkarille käyrille, missä supistukset olivat tosi inhottavia, kun en voinut liikkua, mies hieroi selkää. Kätilö teki alatutkimuksen, ja ihmetteli kun oli 5cm auki ja pää tuntuu hyvin! Eikun synnytyssaliin! Mietin epiduraalia ja kätilö suositteli sitä. Supistukset olivat jo tosi kovia ja ravasin ympäri synnytysalia. 7 jälkeen sain epiduraalin, joka ei onnistunut kerrasta, tai sen kanyylin laitto ei onnistunut kun toisella kerralla. Oli vielä kiva kun mun piti istuu selkä kaarella ja supistus tuli samalla, ei ollut mikään kauheen kiva fiilis! Epiduraali oli ihana aine, ja katoin vaan hämmästyneenä supistuksia monitorista, kun ei ne tuntuneet missään! 8 maissa aamuvuoron kätilö tuli puhkasee kalvoja, ja ihmetteli kun ei oikein tunne kohdunsuuta, tuli epäilys olinko sittenkään ollut 5cm auki. Toinen kätilö tuli kokeilemaan, ja samalla meni lapsivedet. Kätilö heitti epäilyksen perätilasta. Ultrasivat ja epäilys osottautui oikeaksi, vauva oli perätilassa. Sitten ravas lääkäreitä ultraamassa, arvioivat vauvan kokoa ja pään ja vatsan ympärysmittoja. Kysyivät mitä haluan tehdä, vai luotanko heidän arvioon. Tietty luotin heidän arvioon, ja samalla pelkäsin mikä on tuomio, toisaalta ajattelin olevani pelkuri, kun halusin sektion, ja toisaalta harmitti jos ei saa kokea alatiesynnytystä. Tuomio oli kiireellinen sektio. Vauvan kokoarvio heitteli 3,7-4,2kg, pelko oli että koska olin yli LA:N (41+1), vauvan kallon luut olisivat jo alkaneet umpeutua, ja vauva voisi jäädä päästään kiinni, silloin olisi neuvot vähissä. Neuvolassa siis ei oltu huomattu perätilaa, ja koko ajan kaikki olivat siinä uskossa että pää on kiinnittynyt alhaalla. Minua ruvettiin valmistelemaan leikkuriin ja mies meni vaihtamaan vaatteita. Leikkurissa sain lisää epiduraalia, ja pelkäsin että leikkaaminen sattuu. Eihän se sattunut, mutta kyllä se kaikki venyttäminen ym tuntuvat vähän ilkeelle. klo 9.54 tuntsin kun pikkunen vedettiin ulos, ja alkoi kauhea parkuminen, pieni poikamme oli syntynyt. Puhdistelujen jälkeen sain pienen nyytin rinnalle, ja päästiin miehen kanssa ihastelemaan tulokasta. Mies lähti kötilön ja vauvan kanssa pesulle, minua kursittiin kasaan ja siirryin heräämöön. Siellä vietin tylsät 2h, onneks mies tuli lopussa pitämään seuraa, ja kertoi pikkumiehen imevän paidansa hihaa:whistle: Päästiin lopulta osastolle. Lauantaina en vielä päässyt kunnolla jalkeille, mutta jo sunnuntaina sain olla ihan normaalisti pystyssä. Opeteltiin vauvan hoitoa, ja ooteltiin että maito nousis, pienellä oli kauhea imemisen tarve! Sunnuntai oli hiukan hankala, vauva oli kuikkunen, ois halunnu imeä vaan koko ajan, eikä malttanut oikein nukkua. Oli aika epätoivonen fiilis, kun mies joutui lähtemään kotiin. Vauva oli rinnalta rinnalle huutojen kerä yli 3h, ennen kuin joku ihana yökkö antoi luvan lisämaitoon. Sen jälkeen pieni sai vasta unen. Aamulla kysyin lisämaidon perään uudestaan, ja pitkin hampain minulle sitä annettiin. Maanantaina päivällä oli lääkärin tarkistus, pienellä oli kaikki hyvin, saatiin kotiutuslupa, mutta lisämaitoa pitää antaa, kun paino oli tippunut liikaa. Kannattaa vaan olla kovana ja vaatia lisämaitoa, jos selkeesti vauva on nälkänen ja maitoa ei tule! Itse ensikertalaisena en älynnyt vaatia tarpeeksi lujaa. Sitten ollaankin opeteltu vauva-arkea, ja kohtalaisesti se on ruvennut sujumaan. Pieni saavutti viikossa syntymäpainonsa, eli ruoka on ainakin maistunut:whistle: Itsellä on ollut aika alakuloinen olo, itkettä tuon tuostakin, ja kaipaan kauheesti vauvamahaa ja raskausaikaa. Nyt se onneks rupee vähän helpottamaan!

Tästä sitten jatketaan opettelua eteenpäin ja toivotaan että pienen mahavaivat eivät pahenisi!

Koitan käydä lukemassa teidän juttuja, mutta toivotan jo nyt kaikille hyvää jatkoa!

danuli + toppis 9pvä
 
Mäkin olisin kiinnostunut kirjottelemaan tuolla vauvat-osiossa ! :)

Ristiäiset meillä on tulevana sunnuntaina.Järjestelyt alkaa olla valmiina.Ainoastaan nimeä ei olla vielä lyöty lukkoon.

Vaavi saavutti syntymäpainonkin 3viikon iässä.Nyt toivotaan että jatkaa nousua tasaisesti.Seuraava neuvola on 5viikon iässä. Samalla on typyn 4vee neuvola =)
Yöt meillä on mennyt tosi hyvin tähän asti.Vauva herää syömään 3-4h välein ja nukahtaa samantien,tissille ja viereen.Päivisin onkin sit tuo hänen nukkuminen sitä sun tätä..Ei taho millään nukahtaa.Noh,sen jaksaa kun yöt sentään nukkuu.Mites muilla?

Tsemppii vielä pallomasuille,jos teitä vielä on!! :hug:

Ja onnee jakautuneille! :flower: Toivottavasti kirjotellaan vauva puolellakin! :)

MUKSU ja Vaavi 3,5viikkoa
 

Yhteistyössä