~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Oon kans miettinyt että taitaa kaikki olla vauvaansa hakemassa kun on niin hiljasta :D

Neilalle tsemppiä,toivottavasti mahatauti katoaa pian,ei yhtään kiva tauti :hug:

Tänään oon pessyt kaverilta saamia vauvanvaatteita.Ja siivonnut vähän kaappeja.Kaikkee romua sitä ihminen säilöökään kaapeissaan,huhhuh!! :headwall: Noh,tulee aika käytettyä hyödyksi :)
 
Mä kyllä ihmettelen tota et miks mulla ei kuvattu lantioo jo siinä ekassa raskaudessa, kaipa ne lääkärit niin luottivat nyrkkikokeiluihinsa! Katotaas ny mite ens maanantain painoarvio menee ja mitä sanovat. Yritän sit muistaa kysyä et miks eivät oo laittanu kuvaukseen, ja onko mahollista sinne päästä..

MissHappy rv 39+1
 
Tän päivän JOKO-saldo, tähän mennessä:
4 tekstaria
3 puhelua
3 naapurin kyselyä pihalla

Ja meidän neiti 4-vee kysyi, "miks noi kaikki kyselee sulta kokoajan?"
No niinpä :D

Voi kunpa se huominen neuvolan lääkäri olisi niin ronskiotteinen...:whistle:
 
Onpas tullut monta vauvaa lisää, ihanaa :) Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Itsellä ei merkkiäkään synnytyksestä, joskus harvoin pieni supistus erehtyy hiipimään kylään mutta siihen se sitten jääkin.
Mietityttää vain miten tällä kertaa menee. Esikoinen käynnistettiin yliaikaisuuden takia. Toisen kohdalla lähti suppareista synnytys käyntiin(n.rv40) ja luultavasti olis neiti syntynyt kotiin jos ei mies olisi mua hoputtanu lähtemään kohti sairaalaa :D Niin ja matkaa meiltä on n. 60km, mutta riippuen päivästä koska lähtö tulee niin täytyy kierrellä viemäs lapsia hoitoon eli suoraa ei sinne synnyttämään päästä.

Maanantaina oli neuvola ja kaikki hyvin. Hb oli onneksi noussut 117 (2vko sitten 106)
Sf mitta on ollut nyt lasku suunnalla eli enää vain 34,5, muutenhan se on menny koko ajan yläkäyrien yläpuolella. Ehkä vauveli on laskeutunut, ainakin oli on helpottunu kun maha ei enää niin ylhäällä ole :D 18 päivä on seuraava äippäpoli käynti niin viimestään silloin saan tietää onko mahdollisesti mitään tapahtunut.

Mikähän syksyssä aina on kun tulee halu kutoa kaikkea ihanaa. Nyt on kutomis projekstia menos ja yritys tietenkin että ehdin kaikki tehdä valmiiksi mitä suunnitelmissa on ennenkuin vauveli on mahasta ulkona. Tytöt itse toivoivat sukkia ja lapasia, joten tehtävähän ne on kun saivat vielä itse valita värit.. :)

teijuli 37+4
 
Heippa naiset!
Täällä flunssa senkun jatkuu ja nyt näyttäisi vielä kuumekin nousevan :(
Kertokaapas muuten fiksummat että eikös raskaana ole samat flunssanhoito ohjeet kuin muutenkin vai pitääkö lääkäriin mennä jotenkin herkemmin ?

R ja pyöriäinen POKS 36
 
ryöminkäinen Mä en tiedä pitääkö lääkärille mennä herkemmin raskaana. Mutta luulisin, että ihan samat ohjeet on. Tosin jos kuume nousee korkealle ni sit ehkä herkemmin menisin raskaana, tai jos flunssa jatkuu ja jatkuu vaan..
 
Minä en ainakaan ole vauvanhakureissulla!
Pikkuhiljaa saisi alkaa jotain tapahtumaan, ettei kovin suureksi kasva jotta saisin perätilan alakautta ulos (toiveajattelua?)

Hitsi kun mulla ei ole tota sf-mittaa otettu tässä raskaudessa kuin vaivaiset pari kertaa puolen välin tietämissä. Olisi helpompi vertailla näitä painoarvioita ja sf-mittoja.

No, eipä mulla muuta!
Bubbeli 37+5
 
Nallu k-sks oli synnärinä. Mulla kans sf-mitta meni koko raskauden yläkäyrällä. 36 viikolla oli neuvolalääkäri, silloin painoarvio oli melkein 3kg ja sillon lääkäri oli sitä mieltä, että neuvolan seurailu riittäis, mutta sitten sain kuitenkin lähetteen äitipolille, kun sitä vaatimalla vaadin (vetosin äitini ahtaisiin lantioihin ja ties mihin!). Ja mulla äitipolilla se lääkäri kokeili käsikopelolla lantiot ja sano jotain "normaalit synnyttäjän lantiot" -tyyppistä, eikä laittanut kuvattavaks vaikka olikin painoarvio 4kg. Tosin lääkäri kysy multa, että haluanko ihan välttämättä siihen kuvaukseen, vaikka siitä ei todennäköisesti ole apua, kun vauvan pää oli jo niin alhaalla ja heillä ei ole mitään taulukkoa, josta näkisi minkäkokoisesta lantiosta mahtuu minkäkokoinen vauva. Joten mulle sitten riitti se käsikopelo ja käynnistysaika. Olipa hankalasti selitetty, toivottavasti sai jotakin selvyyttä! :D
 
manaankohan minä supistukset pois jos kirjoitan tänne, että tänä yönä tuli lähtö...

Tarkka poika tulossa, mikäli homma jatkuu näin. Neljän minuutin välein supistelee ja napakoituu mukavasti koko ajan:)

sannri ja huomenna poksuva, tällä hetkellä hyvin pinkeä maha
 
sannri: mukava et joku muukin valvoo...paljonkos sulla olikaan matkaa synnytyssairaalaan..meinaan 4 min väli kuulostaa jo aika lupaavalle. Täällä ollut myös napakoita supistuksia ja kiva selkäpolte joka ajoi ylös, kellottanu en vielä ole, vasta äsken laitoin eka ajan ylös ja nyt seuraillaan...muut nukkuu ja sairaalakassikin on pakkaamatta...rv 38+2 kääntyy 3 min kuluttua...viestistäsi on JO 30 min, vieläkö supparit jatkuu vai joko olet menossa nyyttiä hakemaan ???

uneton Neila
 
sannri: Meillä on muuten molemmilla synnärinä KYS :attn:toivottavasti pääset tositoimiin!

meiltä matkaa reilu 80km ja ainakin vielä olen siinä uskossa että nää vielä hiipuu....sulle täältä puhaltelen suppari tuulia =)
 
Sannri: Täällä kellotettu suppareita ja rivi on seuraavanlainen 6min, 6min, 4min. 12min, 10min, 8min...taitaa joutua meneen nukkumaan, tuskin vielä tietää lähtöä. :hug: laitoin sulle yv:täkin.. josko tuota lähiaikoina siellä sitten vaikkapa yhtäaikaa oltaisiinkin. :wave:ilmoittelehan jos pääsette matkaan..mulla tosiaan lääkärineuvolassa oli rv 36 paikat 2cm auki ja kaulaa 2cm jäljellä ja kuulema pehmeät paikat, vaikka eihän se mitään sano...

kuulumisiin, yökukkuja ja koenukkuja
 
voi perk***..meillä sitten toi miehen tytär alko oksentamaan joten kohta se mahatauti sitten onkin varmaan meillä viidellä...:O toivottavasti ei justiinsa silloin synny, muuten voi olla ettei anoppi yksin enää selviä 3 sairastavan lapsen kanssa kun kohtalaisen iäkäs on ja melkolailla vähän kaikkien kolmen kanssa YHTÄAIKAA ollu....huokaus, tämäkin vielä...:headwall:
 
voi ei, jospa siellä kaikki ei ala rylläämään... eikä ole kiva synnyttää oksutaudissa joten toivottavasti ei tartu sinuun!

Pikkuhiljaa supparit palailee - jos menee niinkuin aiemmat synnytykset, niin tuossa kolmen pintaan tulee lähtö kys:ille.
 
voikun sannri pääsis tosi toimiin!

( . ) Miutakin käyny nyt mietityttää enempi tuo istukan kalkkeutuminen, sitä siis kun oli havaittavissa sillon joskus rv 36+3 tms. Niin jotenkin oon vähän huolissani kestääkö istukka toimintakykysenä sinne rv 42+
Pitää varmaan ottaa huomisesssa, tai siis tänpäiväisessä neuvolassa puheeksi, jos uskallan.

Turvakaukalo, isofixeineen ja lämpöpusseineenkin on vihdoin tilattu saksan maasta, saa nähä milloin tulee. Hyvällä lykyllä jo ensi viikolla!

Synnytys on jotenkin alkanut ahdistamaan, pelottaa että saan jonkun paniikki kohtauksen jos se itekseen alkaa. Mitenhän sitä nyt osais paremmin henkisesti tulevaan koitokseen valmistautua..

Vielä ois perjantaina pari tenttiä ja viikonloppuna pitäs kirjottaa yks essee. Sit otankin lomaa opiskeluista ainakin pariksi kuukaudeksi :D

Menhit ja Mr. Hyde 39+4 :heart:
 
Oho, täälläpä on ollut jännää yöllä =) Toivottavasti Sanrilla on jo nyytti sylissä, tai vähintään matkalla syliin! Mikähän mahtaa olla Neilan tilanne, hiipuiko supparit kokonaan, vai pääsikö Sanrin kaveriksi tositoimiin?

Oma tilanne ei ole edennyt mihinkään, tänään rv 40+3, eikä mitään tietoa lähestyvästä synnytyksestä. Olen asennoitunut siihen, että tämä käynnistetään ensi viikon lopulla. Joko-kyselyt käy hermoille, muut ei meinaa ymmärtää, että meidän pikkuisella ei ole kiire maailmaan ja ei sitä koko ajan tarvi olla kysymässä, kyllä me sitten ilmoitetaan, kun on jotain raportoitavaa.
Olo on hyvä fyysisesti ja henkisestikin, eli ei tässä minullakaan ole kiire mihinkään. Verensokerit on pysyneet tasaisina, kun viime aikoina olen reippaillut paljon ulkona.

Tsemppiä kaikille viime metreille :hug:

Heilo 40+3
 
Vau! Täällähän on ollut jännittäviä hetkiä yöntunteina :) Jokohan Sannrilla on nyytti kainalossa :heart:

Neila Mikäs siellä on tilanne? Tuli kyllä huonoimpaan mahdolliseen ajankohtaan tuo mahatauti :(

Täällä laittelen esikoista kouluun ja kuopuksen vien eskariin klo 9. Itselläni on neuvola klo 10 eli sitten lisää kuulumisia. Vauva on ollut jotenkin "levoton" su-ma yöstä lähtien. On kääntänyt kylkeä puolelta toiselle jo useamman kerran :confused: Ja voin sanoa ettei välttämättä mikään mukava tunne, kun on kuitenkin jo kokoa sen verran... Nyt vaikuttaa olevan jälleen vasemmalle puolelle vatsaa asettuneena, jossa oli ollutkin jo viikkoja ennenkuin tämä mylläys alkoi. Ei ainakaan ole varmaankaan kiinnittynyt tms, koska noin kovasti pystyy vielä vaihtamaan asentoa. Jospa muutaman tunnin päästä ollaan siis viisaampia :)

syksyinen ja kyytiläinen 36+4
 
Huomenna tähän aikaan olen hyvässä lykyssä leikkauspöydällä täytyy illalla soittaa synnärille ja kysellä
mihin aikaan tulla mulla tänään vähän outo olo olis kohtalon ivaa jos synnytys käynnistyisikin ennen huomista
tänään 38+5
 
huomenia kaikille. Täällä yö valvottu oksentavan lapsen ja suppareiden takia....noh 04-06.00 meillä kaikki taisi nukkua..nyt sitten on unihiekkaa silmissä ja tälle päivälle kamalasti hommia suunniteltu kun on yks niistä päivistä kun esikoinen on hoidossa...ja siis on 2pv/viikko...

supparit sitten katos ja toisaalta sitä aloin toivoakkin kun tajusin miten mahdoton tilanne ois kotona jos käynnistys, mieskään ei välttämättä ois päässy mukaan ja kamala väsymys ois ollu molemmilla....joten...josko sitten toisen kerran.. pontta noissa yöllisissä suppareissa jo oli synnytyksen käynnistykseen...kipeää teki!

Sannri lie pääsikö matkaan? oishan tuolla ollu veikeä olla yhtä aikaa...

ainiin, meillä kun on VAIN yksi wc niin yöllä sitten sain pientä virkistystä kun kipitin pihan poikki tallille vessaan aina tarpeen vaatiessa...tuo yksi kun tuntu olevan koko ajan varattuna...mielenkiintoista, onneksi ei ole talvi MUTTA toinen wc voisi olla ajankohtainen ennemmin tai myöhemmin....

jaksamisia jokaiselle, Neila ja rv 38+2
 
Viimeksi muokattu:
En ookaan tänne muistanu käydä kirjottamassa, et meille syntyi pieni prinsessa 1.10.10 klo 00.43. Painoa 3610g ja pituutta 51.5cm. Täällä sitä nyt tutustellaan kotona toisiimme ja on tämä vaan ihanaa! :heart:
 

Yhteistyössä