~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa.

Kestikin pitkään ennen kuin pääsin tänne saakka ilmoittelemaan meidän suloisesta prinssistä. Poika siis syntyi sektiolla 29.9.10 (39+1) klo 8.53, kuten pitikin. Painoa pikkuisella oli 3525 ja pituutta 48 cm.

Sairaalassa oli vähän hankalaa kun poika imi tosi paljon ja maito tietysti nousi vasta 2,5 vrk:n päästä. Kerkesi sitten saamaan tissit ruvelle - kirjaimellisesti. Kunhan maito nousi, poika on ollut vallan tyytyväinen tapaus :heart:

Oli muuten raivostuttavaa kun kättärillä eivät suostu antamaan tuttia ja lisämaitoakin vain uhkailemalla, niin pojan paino sitten laski liikaa ja jouduttiin käymään erikseen vielä painokontrollissa. Vasta kun lääkäri määräsi maidot, suostuttiin sitä antamaan suosiolla. Ja HUOM Kättärille menijät - tutteja ei tosiaankaan saa, eli kandee ottaa oma keitetty tutti mukaansa jos epäilee sille olevan tarvetta.

Onnea kaikille muillekin palkintonsa lunastaneille ja tsemmpiä vielä kärvisteleville. Tulen kommentoimaan muiden juttuja myöhemmin, nyt tissittelemään :heart:

Terkuin P123 ja Poika 8 vrk
 
Onnea vaaviutuneille ja niitä hakemaan lähteneille:flower:

Täälä ei mitään uutta luultavasti. Eilen oli neuvola 40+1, kaikki okei, verenpaineet koholla mutta koti mittauksissa ihan normaalit olleet joten ei mitään ja turvotus senkun jatkuu, ai että on kauniit jalat :kieh: Jos sitä tänään kerkiäis kävelee niin lähtis nuo nesteet liikkeelle... Sf- mitta on mennyt viime kuukauden 34-34-35,5-35, eli puoli senttiä vähemmän oli eilen kun viimeeksi, saattaapi mennä mitta virheen piikkiin tai eri asento. Mutta toivossa on hyvä elää:LOL:

Ja sitten niitä soittoja ja viestejä joko joko, miltä tuntuu!? Hermohan tässä menee niitten suhteen.. paitsi että en vastaa enään tiettyjen sukulaisten puheluihin hehee..Ihan vaan itseni vuoksi. Ja varsinaisen la päivan tiesivät vaan muutamat, viime kerrasta viisastuneena en kertonut kun epämääräisiä "lokakuun alussa.."

Eilen illalla taas vihloi oikein kunnolla lonkkiin ja taas sinne minne aurinko ei paista. Istumaan nousut ja nyt myös istumaan käymiset tuntuu niiiin kivoilta. Huomasin että jos vaan liikkuu niin sekin on parmpi, tosin puhisemiseni sai miehen kysymään että jokos lähdetään. No ei noilla tuntemuksilla..

Odottelun odottelua, Taikamyrsky 40+2 (näillä päivillä syntyi esikko viimeeksi, ja tämä pöljänä odotteli kuin kuuta nousevaa että nytkin, mutta ei:headwall: )
 
Pääsin kuin pääsinkin eilen matkaan ja tulokseni pieni poika. Eilen tulin viiden jk sairaalaan ja poika 3450g oli maailmassa hieman ennen seitsemää. Onneksi ehdin saada spinaalipuudutuksen :). Kaikki hyvin!

Onnea matkaan myös muille. Vaikka se synnytys ei koko ajan niin mahtavaa ole, niin palkka on mainio...
 
Onnea P123 pojun johdosta :flower:

Zeenalla taitaa olla jo vauveli vieressä :heart:

Neila Taidat kyllä lähteä hetkenä minä hyvänsä synnyttämään, siltä kuulostaa :) Tulehan sitten kertomaan vauvauutiset meille! :)

danuli Mulla on huomenna myös hammaslääkärikäynti, tosin ihan normi tarkastus vaan. Luulen kuitenkin, että osaavat ottaa raskauden huomioon eikä laiteta enää ison mahan kanssa kokonaan makaavaan asentoon.

bubbeli Minä oon kans seurannut pinon hiljentymistä ja toivoisin niin ettei tämä ihan kuihdu kasaan! Kaikki taitaa tosiaan olla FB:n puolella juttelemassa. Itseäni kun ei ole vieläkään hyväksytty sinne enkä tiedä keneen pitäisi ottaa yhteys, että ryhmään pääsen... Silti olis niin mukava kirjoitella täällä ja lueskella muidenkin kuulumisia-vanhanaikainen minä :saint:

Mulla oli eilen neuvola ja painoa oli kertynyt yli 1 kg per viikko :confused: Vaikka nyt olen koittanut vähän ns.katsoakin mitä syön! Kovasti turvotusta jaloissa ja sormissakin; sormusia ei ole tarvinut pitää enää viikkoihin ja ainoastaan yhdet kengät menee enää jalkaan... Th:n mukaan myös kasvot on selvästi turvoksissa. Arvoja rv 36+4:
RR: 119/79 p.58
Hb:110-> ilmankos onkin väsyttänyt! Th kehoitti aloittamaan raudan syönnin nyt. Koitan nyt syödä ravinnon c-vitaminoidun laimennetun tuoremehun kanssa, josko rauta imeytyisi paremmin...
Turvotus:+
Sf: 34,5 eli pomppasi nyt yläkäyrälle! Oltiin molemmat onnellisia siitä, että 18.10. on jo valmiiksi vielä toinen aika äitipkl:lle missä tehdään uudelleen vauvan kokoarvio, koska näyttää tosiaan taas kunnon pyrähdys tulevan tähän loppuun. Tähän mennessä kasvanut hieman keskikäyrän yläpuolella, mutta nyt tuli selkeä pomppaus yläkäyrälle.
Raivotarjonnassa ja eilen oli oikealle puolella mahaani. Tänä aamuna vaihtanut jälleen kylkeä vasemmalle puolelle eli myllääminen jatkuu! Mikähän siinä nyt on ettei osaa asettua nyt vaan olemaan jommalla kummalla kyljellä :rolleyes:
syke:133-153
liikkeet:++

Kiinnittynyt ei vielä ole tms. On tosiaan nyt su-ma välisestä yöstä lähtien vaihtanut kylkeään täysin puolelta toiselle vatsassani yhteensä 5 kertaa... Yleensä yön aikana tuon muutoksen tekee. Johtuuko lie nukkuma-asennostani-onko mahassa jo ahdasta? Vai mistä sitten lie... Th:n mukaan vauva on jo kohtuu iso ja vatsa aika "täynnä". Ja sitähän se kyllä on. No, seuraava neuvola viikon päästä 13.10. ja äitipkl 18.10.

Täällä on kaunis syyspäivä auringonpaisteineen kaikkineen. Pitää koittaa vähän siivoilla yms kun isommat pojat eskarissa ja koulussa eli saa rauhassa tehdä :) Elämän pieniä iloja! Illalla onkin treeneihin vientiä yms ohjelmassa.

syksyinen ja kyytiläinen 36+5
 
virtanen: onnea poikavauvan johdosta!!!!

eilinen vastaaja osastolla tosiaan sano ettei liian aikasin kannata mennä, soittaa sitten matkalta kuulema ampparin jos meinaa matkalle syntyä...ja sitten toi vastaus sai miut tietty suutuksiin, etten nyt ainakaan liian aikasin sinne tosiaankaan aijo mennä...vaan mitä hyötyä sitten niitten kivun lievityksistä on, jos niitä ei ole mahd. saada tms? huokaus, en mä yleensä ole näin negatiivinen..

aamu siivoiltu ja hommaa ois loppupäiväksikin...jalkoväliä vihloo ja painaa mutta supistukset ei tule likimainkaan säännöllisinä, tuntuu kyllä sitten senkin eestä...

mä oon täällä vielä teidän seurana 42+ :LOL:

eka synty tosiaan 3250g ja jäi kiinni ja aika pahoin repesin..jäi pien pelko ettei liian isoksi anna mennä...nyt kummiskin jo 38+2 ja sf mitta menee yli yläkäyrien....mutta mutta mutta....

ammattilaisiin pitäs luottaa MUTTA pakko sanoa, et miun mielestä jokainen itse on oman olonsa asiantuntija ja jos ylimääränen (lue turhakin..) käynti antaa mielenrauhan niin minä kehoittaisin tulemaan jos oisin toisessa päässä...nimim. sairaanhoitaja itsekkin..

huokaus...

muakava kun kirjoituksiakin oli tullut :hug:
 
Onnea Virtanen vauvasta!

Ja P123:lle myös isot onnittelut!

Neila
Olen kanssasi samoilla linjoilla, eli sairaalaan vaan käyntiä, jos siltä tuntuu! Meillä K-HKS:ssa on ennemmin semmoinen käytäntö, että jos soitat sinne niin ne käskevät näytille. Meillä onkin mennyt siihen (minulla siis), etten ihan pienestä viitsi soittaa, koska se tietää sinne lähtöä :D
Hullunkurista ajattelua?!

syksyinen

Fb-ryhmää hoitaa Lara-- ja pikkuprinssi.
Lara:lla taitaa mennä kaikki aika pikkuisen kanssa, mutta pikkuprinssi on tietääkseni vielä yhdessä koossa. Ehkä he eivät vain käy täällä? Mielestäni ryhmään ei voi laittaa itse pyyntöä, koska se on salattu. En sitten tiedä ovatko muuttaneet käytäntöä?

Taikamyrsky
Minä olen myös ilmoittanut epämääräisesti "lokakuun lopulla/lokakuussa". Ja aina jos sattuu tulemaan uteluita, niin ilmoitan vain "että eihän tässä nyt vielä, laskettuun aikaankin niin kauan.."

Nyt polikäynnille varustautumaan, eli syömään vatsa täyteen jotta sielä jaksaa taas tuntitolkulla. Tulen illalla kertomaan, että mitä tällä kertaa..

Bubbeli 38+0
 
Toivossa on hyvä elää, jos hyvin käy niin limatulppa on viimein lähtemässä, jee ja jomotus alkamassa. On ne ilot taas, ei voi oikein muualle tiedottaa kun sittehän siitä vasta rumba alkaa ;) Miehelle en ole kyllä sanonu mitään, sanon sitten vasta kun täytyy lähteä, kun sekin alkaa hössää. Että viikonloppuna viimeistään tapahtuu,toivon.
 
Limeeelle täytyi tulla kommentoimaan, että oltiin sitten huonekavereita :wave:

Lukemassa olen käynyt päivittäin, kirjoittelu vain on jäänyt...ja sitten poika jo syntyikin...

Eli 4.10. klo 02.26 syntyi poika rv.lla 39+3 3665g ja 52 cm.

Onnea kaikille lokakuisille vauvan saaneille ja tsemppiä nyyttiä vielä odotteleville!

T: PieniRunotyttö ja "Eemeli"
 
Täällä ollu kiireistä ja siksi vasta nytten pääsen tänne ilmottamaan että meille syntyi pini poika 28.9 rv 36+4 klo: 07.32 2980g 48cm py 34. Kotiin päästiin seuraavana päivänä mutta lasten osastolle jouduttiin 1.10 vuorokaudeks valohoitoon kohonneiden bilirubiini arvojen takia mutta arvot lähti jo 5h jälkeen hyvin laskuun eikä kontroloida tarvitse. Poika todella rauhallinen ja jaksaa jopa olla 3h hereillä kerran päivässä ja yöt menee vaan muutamalla syötöllä ja turhia kiukuttelu ei ole. Maanantaina eka neuvola ja saa nähä kuinka hyvin on painoo tllu lisää kun painoo ei kerenny tippumaan kun 100g ekan vuorokauden aikana ja heti toisena lähti jo nousuun. Synnytys tarinaa kirjottelen kohta puoli tai oikeestaan kopioin facebookista.

Tiukuliina89 ja tinttaralla 9vrk (rv 37+6)
 
Juu elikkä meidän pikku poitsu päätti syntyä hieman etuajassa eli rv 36+4

Illalla alkoi vuotamaan sellaista vaaleenpunasta limasta vuotoo ja miehelle sopivasti totesin että mennään sitten huomenna synnyttämään lääkärisi jälkeen kun oli menossa hakemaan viikko lisää saikkua kätensä takia. No aamu yöstä kuuden aikaa heräsin ihme kipuun ja vessassa käymään ja paperiin jäi taas aika kirkasta verta ja yks kipee supistuskin tuli. Miehen nostin ylös puoli seitsemän aamulla ja lähdettiin sitten viemään esikoista hoitoon noin seitsemän aikaa. Alkoii ikävästi ponnistuttamaaan miehen vanhempien eteisessä kun esikoista vietiin ja lähettiinkin äkkiä sairaalaan kohti ajelee. Sairaalan pihalla oltiin 07.18 ja siitä sitten ilmottautumaan ja kätilö ekaks meinas että käyrille mutta totesin että ponnistuttaa niin hirveesti että eikö voitas tutkia vaikka ensin. Ohjas suoraan synnytys saliin ja sain sentään vaatteetkin ja teki tutkimuksen ja sano että voitkin alkaa ponnistaa että hän puhkasee kalvot. Kakhdella ponnistuksella poika sitten syntyikin vaan 10min sairaalassa olon jälkeen ilman kivun lievitystä ja tikkejäkään ei tullu. Totesivat etten ole normaali synnyttäjä kun supistuksiakaan en tunne ja kohtu aukee ilman kipuja nopeesti.

eli 28.9 klo: 07.32 meidän pikku prinssi syntyi rv 36+4 mitoin 2980g 48cm ja py 34 synnytyksen kestoksi merkittiin 1h 42min. I-vaihe: 1h 30min ponnistus 2min ja jälkeiset 10min. pisteet pojalla 9-9 ja kotiin päästiin seuraavana päivänä ja tässä samalla kirjottelen poika rinnalla ja tyytyväinen tapaus onkin.
 
Oho, Tiukuliinalla ollut aika ripeä synnytys! Tosin mukavahan se vain on, ettei tartte kivuista kärsiä :) Paljon siis onnea pienestä pojasta ja onnittelut myös muille vauvautuneille, joita en ole vielä onnitellut! :flower: Meillä olisi enää viikko ja päivä (korkeintaan) aikaa oman tyttösen näkemiseen... Hurjaa! :) Tässähän meinaa jo jännittämään rueta.. =) Edelleen tulee kyllä hieman haikailtua synnyttämisen perään.. Että kaikki alkaisi yhtäkkiä etukäteen tietämättä... Mutta, ääh, sitten tajuan, ettei tuollaisilla asioilla ole kuitenkaan loppupeleissä mitään väliä :)

Nyt voisi yrittää kehittää jotain järkevää tekemistä... Mitähän se voisi olla...

Lintunen 38+0 :heart:pOKS:heart:
 
Onnittelut vauvansaaneille!! <3

Omia neukkukuulumisisa sen verran eiliseltä että kaikki ok, vauva laskeutunu nii ettei tartte enää makuukyydillä lähtee sairaalaa jos vedet menis :) Sf:kin oli pysyny samana, 36cm.

Nyt en varmaa koko vkoloppuna ehi kirottelee mitää, oon menossa vielä yhen reissun tekee äipän viiskymppisille, ja sit maanantaina oiski poliaika (painoarvioo) ja varmaan sais tietää sillo millo käynnistellää. Vaikka yritetään tehä tästä äitille synttärilahja, et jos ei siihe käynnistämisee tartteis mennä :p Noh sen näkee sitte...

MissHappy rv 39+3
 
Onnittelut täältäkin kaikille vauvan saaneille! :flower:
Pikkuhiljaa jo voisin synnyttämään lähteä, alkaa olemaan kyllästyminen aika huipussaan tähän mahaan :D Viime neuvolassa oli kaikki ok, sf-mitta noussut sentin edellisestä kerrasta -> nyt siis 32. Vauva hyvin alhaalla ja kokonaan kiinnittynyt, verenpaine normaali. Vauvan kokoa koitti käsin vähän tunnustella ja arvioksi sain "alle 4kg vielä mutta helposti yli 3.5kg" Sain sitten vähän ohjeita syömiseen... :D Tänään jouduin oksentamaan yhtäkkisen huonon olon alettua mutta oksentamisen jälkeen olo on taas normaali. Missä supistukset :confused:

ankkamuki 39+2
 
Kovasti onnea jo vauvan saaneille!:flower:

Täällä kanssa päivittäistä pahoinvointia ja ihan oksenteluakin, ainakin jos vatsa pääsee liian tyhjäksi ja siihen äkkiseltään syö tai juo liikaa... Täytyy vaan huolehtia, et verensokeri pysyy tasasena

Monta kiukkusta lasketun ajan ylittänyttä tuntuu olevan ja sellasiakin, joilla vielä jopa viikkoja jäljellä siihen päivään.
Mä oon alun alkaen ottanu asenteen, että ei kannata liian aikaisin synnytystä odotella. Tilastollisestikin loppupeleissä harvat synnyttää vkoilla 36-38, ihan itellensä tekee karhunpalvelusta ja pahaa mieltä... Niin typerää ja ärsyttävää kuin monen mielestä onkin sanoa, niin kyllä vauva syntyy sillon kun se on valmis.
Meistä suurin osa on odotellu tuolta tammikuulta alkaen, niin eiköhän ne viimoset 4 viikkoa vielä jaksa. Se on kuitenkin pieni hetki meiän elämässä, okei.. kolottaa, ei saa nukuttua jne, mut silti
Tsemppiä siis viimosiin päiviin/viikkoihin. Me ollaan teräsnaisia ja se tuhiseva palkkio kainalossa kaikki unohtuu Ja suurin osa sit kuitenkin pian ikävöi tätä aikaa, raskautta ja mahaa...

Tääkin kävi neuvolassa. Ihan nopee mittailukäynti, painoa oli tullut viime viikosta +1,8 kg. Juuri syödyllä erityisen runsaalla thailounaalla saattaa olla osansa:whistle::D, paineet ok, pissa ok, :heart:äänet ok ja liikkui hyvin. Ensi keskiviikkona sitten seuraava käynti.
Pikkasen kysäsin tosta käynnistyksestä, kun edellisen sektion takia mietityttää. Ja nykysin, ainakin täällä, yliaikaiskäynti onkin kun on 12 pvää yli, ei enää 10, niinko aiemmin.
Eli oon koko ajan aatellu, et viimestään ens viikolla pääsen synnyttää, mut siinä tapauksessa meneekin sit seuraavalle. No ehtiihän tuota..

Ihania syyspäiviä kaikille, ensilumiakin on jo lupailtu ihan eteläisempiinkin osiin suomea. Mikäs sen romanttisempaa, kuin ponnistaa pientä maailmaan lumen leijaillessa maahan.. tai sitten hurjassa lumimyräkässä tai muuten vaan syysmyrskyssä

:wave: Puskajussi ja Onni 40+2 :heart:
 
Onnea vauvautuneille:flower:

Sinnehän se limatulppa sitten tuli paperiin pyyhkiessä, alkaa jännittää. Lähinnä se että tajuaa lähteä sairaalaan. Toivon että vedet menisi niin sitten osaisi lähteä. Kun viime synnytys kesti se 4h 16min ja sairaalaan ajaa tunnin. Vai olisikohan varmempaa tilata lanssi pihaan jos vedet menee.. pähkäilyä!

Taikamyrsky
 
Ihania vauvauutisia tullut ja mielenkiintoisia synnytyskertomuksia. :)
Täällä POKSUU eli 40+0 ja aamulla hieman limaa jäi paperiin, jolle ei sitten jatkoa tullut päivän aikana. Mitään muuta ei ole kuin harjoitussuppareita eli kovettumisia. Liikkeet saattaa tuntua välillä selässä asti. Flunssa on kyllä iskenyt ja väsyttää/masentaa ihan hulluna.

Minkälaistahan hakuvaatetta sitä osaa laittaa vauvalle?

Haikara 40+0
 
Onnea Tiukuliina ja Duffy :flower:

Niin vaan vauvoja syntyy tasaiseen tahtiin, ihanaa lukea uusia vauvauutisia ja synnytyskertomuksia :) Tuntuu niin hassulta toisaalta kuinka eri tilanteessa me samassa kuussa vauvan synnyttävät olemme; toiset menee jo yliaikaisilla viikoilla ja sitten esim. minä, jolla laskettu aika vasta 30.10. en ole vielä saanut "täyttä" 37 raskausviikkoa kasaan :) Noh, vielä on paljon tekemistä ja valmiiksi laitettavaa, joten ei hoppua! Ja kuten huomattu on niin aika menee kuin siivillä!

Taikamyrskyllä taitaa alkaa tapahtumaan kohta! Jännää :)

Oon aika tohkeissani tuosta ensilumiennusteesta. Josko ensi viikolla ja saataisiin nauttia hetki lumesta :heart: Olen joulu- ja talvi-ihminen ja mulle ensilumi ja lumi yleensä on tärkeä elementti. Tykkään toki kesästäkin, mutta kyllä talvessakin on oma ihana taikansa. Otan siis lumen ilolla vastaan :heart:

Mutta nyt iltapesuille ja nukkumaan, että jaksaa aamulla hammaslääkäriin. Öitä :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa ! Meille syntyi lapsivesipunktiossa luvattu tyttö 3100 g, 49 cm ja pipa 35 cm 3.10. Minuahan alettiin käynnistellä jo 29.9. Ensin yritettiin ballonki-menetelmällä eli kohdunsuulle yritettiin laittaa 50 ml keittosuolaa sisältävä pallukka venyttämään kohdunsuuta. Ei onnistunut ja sain lähteä yöksi kotiin. Aamulla aloitettiin Cytotecit suun kautta. Tätä jatkui kaksi päivää. Ei supistuksia. Omatkin hävisivät... Välillä yritettiin taas sitä ballonkin laittoa, muttei onnistunut, Seuraavaksi laitettiin pillerimurut kohdunsuulle. No jo alkoi supistella. Päivällä kuitenkin lupaavasti alkaneet supparit loppuivat ja viiden maissa sain vielä kerjättyäni uuden murusen kohdunsuulle. Tämä vauhditti taas supistuksia, niin että vedet menivät 19.35. Outoa oli, että vesi oli ihan kirkkaanpunaista verimössöä, jota sitten riitti. Sain Oxanest-piikin, joka ei juuri auttanut. Saliin siirrettiin puoli yhdentoista paikkeilla. Kohdunsuu hyvin korkealla, mutta 3 cm auki ja ihanaa epiduraaliautuus koitti. Ei tippaakaan kipua. Mies nukkui keinutuolissa ja minä synnytyspöydällä. Puolentoista tunnin jälkeen kohdunsuu kokonaan auki ja sain ruveta ponnistamaan, vaikka ongelmaksi kätilö totesi, että vauva ei ole laskeutunut tippaakaan. Kuvittelin, että tämähän käy kuin tanssi. 10-15 min ja vauva maailmassa,

Ja sitä ponnistusta sitten riitti 2 h 20 min oksitosiinin "vauhdittamana". Lopussa olin jo ihan poikki. Ajantaju oli mennyt, enkä voinut uskoa, että tosiaan olin yrittänyt työntää tyttöä maailmaan jo niin kauan. Supistukset olivat helv....tilliset. Kätilö häipyi tiehensä ja tuli takaisin lääkäri mukanaan. Aioittiin katsoa ultralla, mikä mättää, mutta lääkäri teki sisätutkimuksen ja se riitti sektiopäätökseen. Vauvan sydänäänet olivat heikentyneet ja vauva edelleen hyvin korkealla ja väärässä tarjonnassa. Terminä oli ns. korkea suora, joka tarkoittaa sitä, että sikiön pään epätäydellisestä kiertymisestä aiheutuu synnytyseste. Lisäsyynä synnytyskertomuksessa näkyi olevan aikaisempi kirurgisen toimenpiteen aiheuttama kohtuarpi. Lähes rukoilin antamaan spinaalin niin nopeasti kuin pystyvät, ettei enää yhtään supistusta tulisi, vaikka oksitosiinin anto olikin lopetettu. Vauva saatiin maailmaan 3.49. Mikä helpotus. Ainoa mielipaha oli, että noilla kivuilla olisi tehnyt kaksi. Toisen alakautta ja toisen leikattuna. Mutta lopputulos oli ihana !!! Yllättävän pieni neiti sitten loppujen lopuksi oli.

Niille, jotka huolissaan paineista. Minulla oli 30.9. mitattuna 175/96 ja kukaan "ei korvaansa lotkauttanut". Kun kotiuduin, niin paineet 126/74. Nopeasti siis laskivat Sokerit olivat ok. Oma paino sama kuin ennen raskautta. Ihanaa !

Veristä lapsivettä kommentoitiin, että olisi voinut epäillä istukan irtoamista, mutta onneksi vuoto vain sen reunoista. Synnytyksessä menetin verta 1600 g. Mitähän kaikkiaan, jos lapsivesikin olisi mukana. Lääkäri kävi juttelemassa mahdollisesta sektion aiheuttamasta traumasta. Itse kuulin toimenpiteen yhteydessä, että kätilö kyseli lääkäriltä, että laitetaanko tähän hätä vai kiireellinen. Kiireellinen kuulemma riitti.

Onnea kaikille vauvautuneille ! Niille, jotka vielä odottelevat, niin helppoa synnytystä !

Discovery (vauvautui 38+6 synnytyskertomuksen mukaan, vaikka vuorokausi kyllä jo vaihtuikin)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä