~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Paljon onnea Muksulle!!

Täällä ois nyt kolme ässää kokeiltu ja jään mielenkiinnolla yön odottelemaan. Aamulla tuli taas vähän limaa (ällöä, sori). Joko-puhelut saa jo hermostumaan ja tekemisenpuute iskee vaikka kassit on vielä vähän vajaat..
 
Mulla on ihan totaalisti jäänyt tänne kirjoittelu, mutta

Meille syntyi 7.10 klo 13.22 (rv 38+3) tyttö. Painoa 3430g, pituutta 50,5 cm ja pipaa 36 cm. Ihana Prinsessa ruttu! Kertoilen synnytystarinaa myöhemmin. :heart:
 
Täällä on aivan liian hiljaista. Lenkillä käytiin päivällä ja kävely muuttunut nyt kokoaikaisesti enemmän vaappuvaksi. Aikaisemmin vain väliajoin oli pakko vaappua ettei tuntunut niin pahalta. Eilen oli pari alaselän vihlaisua, mutta nyt jomottaa yläselkääkin, että tais olla vain selästä eikä suppareista johtuvaa. Suattaapi olla että yli mennään, vaikka olisin ihan valmis jo synnyttelemään. Psyyke ei oikein ota tottuakseen tähän kropan huonoon kuntoon ja väsymiseen.. Niin ja tietysti + 22 kilon lisäpainoon! 1300 grammaa viikossa painonnousu tuntuu mukavasti käsissä ja naama ku ilmapallo.

Ja joo nyt laitoin siskolle jo viestin että "nyt loppu kysely! Kyllä me sitten ilmoitetaan". Kun tuli taas joko-joko- viesti. Uskomattomimpia kysymyksiä on kun ihmiset kysyy multa että koska meinaat synnyttää tai koska se vauva syntyy. Kun sanon että enhän mä sitä voi tietää niin jatkaa kyselyä no että onko ollut oireita ja onko se liikkunut kovasti enemmän. Huoh, olis pitä'nyt valehdella laskettu aika. Seuraavalla kerralla sitten.

Nyt pitää mennä makaamaan kun tää istuminen ei nannaa selkäkivulle. Ei muuta ku zemii zemii kaikille!

PerusPirkko ja hidas matkustaja 39 + 5
 
ONNEA HITULI MUKSU
Ilmoitan myös meidän rinsessasta (38+6) joka syntyi siis 7.10 klo 9.39 pituus 50 cm paino 3400 g ja sektiollahan mentiin tyttö kohta 3 vuorokautta vanha eilen päästiin kotiin turhaapa tuota tuolla makas
kun kotonakin voi olla
 
Onnea vauvan saaneille:flower:

Meille syntyi pikkuinen poika 8.10 aamuyöllä 3580g 52cm, kotiin päästiin omasta toiveesta jo eilen.:heart:

Synnytys eteni pikana, klo 22.30 alkoi supparit 2-3min välein ensin lyhyinä 30min ajan. Mies pakoitti soittaa lapsenvahdin 23.00 että jos vaikka lähettäis. Mutta mä sanon että tuskinpa.. Sisko tuli meille 23.30 ja supistuskset alko olla pidempä kestoltaan väli pysyi samana. KOKSiin soitin puolen yön aikaan, että pitäisköhän sinne tulla näytille. Sai kuulemma tulla jos siltä tuntuu, sitten alettiin arpoa että lähetäänkö vai ei. Mies ja sisko ylipuhui lähtemään. Matka oli aika "kiva" istua autossa vajaa tunti, kun mentiin haipakkaa. Kotkassa oltiin vähän vaille kaksi yöllä. Sisätukimuksessa olin 3cm auki, ja sitten pohdittiin kivunlievitystä ensimmäinen kun tuli luomuna. Nyt sitten kokeilin kaasua, ihan turhaa tavaraa mulle. Ja kätilö suositteli epiduraalia, jonka sitten sainkin, ja sitä hieman lisättiin ennen ponnistus vaihetta. Ponnistus vaihe kun alkoi piti hieman hake tuntoja kun oli puudutetta senverran, mikä oli kyllä aika mielyttävää lopulta ;) Suurien kirosanojen saattelemana 03.32 syntyi pikkuinen. Alkoi ottaa päähän kun ei syntynyt ihan parilla pitkällä rykäyksellä, ja nyt sai kerrankin kirota rauhassa xD Napanuora oli kerran kaulan ympäri ja parikertaa jalkojen ympäri.

Synnytyksen kasto oli pikkasta vaille neljä tuntia, ja ponnistus vaihe 12min, yhteensä siis 4h10min. Saldona ihana poika ja parit tikit.

Osastolla huomasin itse, siis itse! että verensokerit ovat varmasti alhaalla. Eivät meinanneet suostua ottamaan niitä ensin ollenkaan. Kunnes sain puhuttua kun samalla lailla kävi esikoisen kanssa. Ja oikeassa olin 1.7 ja 2.1 oli ekella mittauksella. Olin taas että jaaha, mitähän olisi käynyt jos en itse olisi taas ottanut puheeksi, prekl. Niitä sitten seurattiin koko yö, ja imetyksen päälle lisä maitoa. Ja todettiin että sokerit pysyy kun saa ruokaa joten eipä mitään. Tein jo osastolle tultaessa selväksi että lähdetään mielellään heti kun mahdollista pois, ja joka vuorolle erikseen että varmasti tietäävät. Ja sokereista huolimatta saatiin puhtaat paperit lasten lääkäriltä eilen, ensiviikolla käydään viellä näytillä.

Onnesta soikeena Taikamyrsky ja malakias 2pvä
 
ei tännekkään mitä ilmeisemmin kymppivauvaa....ei ainakaan ole olot sellaset,huoh,olin niin toiveikas ku neuvolassa sanoivat että tuskin sä enää keskiviikkona tänne tulet,olo on kyl sellanen et taidan mennä....
Haluaisin niin normi arkeen,tuntuu et nyt pyörii aina aamuin illoin ajatus josko tänään....juup,sekopäistä touhua,pitäis lopettaa tämmönen....
vauveli tulee kun tulee,vielä kun sais iskostettua sen mun aivokoppaan,hah....

pitänee lähteä valmistautumaan esikon futis kemuihin....

Onnittelut kaikille jo ihanan ja tuhisevan käärön saaneille....

sutulii ja poju joka ei suostu poistumaan yksiöstään...
 
Niinhän siinä kävi, että me päästiin vauvan hakuun sen neuvolareissun jälkeen =)

Eli poika syntyi 7.10 klo. 02.05.
Mitat 3860 g ja 52 cm.


Synnytys kesti taas tarpeeksi kauan, näin komanneksi kerraksi. Kokonaiskesto oli n. 13 tuntia. Oli rankkaa, mutta hengissä selvittiin!
Eilen päästiin (tai jouduttiin...:rolleyes: ) kotiin. Olisin kyllä oikein mielelläni lepäillyt sairaalan täyshoidossa vielä päivän pari, vaikka ikävä kotiin olikin. Täällä tätä touhua riittää kiitettävästi ja mies malttoi olla eilisen kotona ja nyt on jo raksalla taas...
Itse oon ihan väsynyt, valvoin 3 yötä ja päivää. Ensin synnytykseen meni koko yö ja osastolla valvoin 2 yötä, suurimmaksi osaksi huonekaverista johtuen. Jos nyt kotona sais levätä vähän enemmän...

Mutta palaan myöhemmin kertomaan synnytyksestä ja vauvasta lisää.
 
Onnea Zeena, Hituli ja äiti03 :flower::flower:

Mikä määrä vauvoja on jo syntynyt! Miulle on tullu ihan hirvee vauvakuume :D Kaikkia vauvoja pitää ihastella ja pikkuruisia vaatteita räplätä joka paikassa :D

Menhit ja Mr. Hyde 40+1
 
hei kaikille..hiljasta on palstalla ja kun itse käy usein ja uusia juttuja ei ole on omatkin käynnit sitten harvenneet...: /

painosta: tein varmaan oman painonNOUSUN ennätyksen kun ma-->pe oli paino NOUSSUT 4,5KILOA ja tämän vuoksi sitten KYS:lläkin pyysivöt käymään..kaikki hyvin vauvalla, ja ei mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa eli kotiin vielä takasin...

aamulla siivosin karsinoita (meillä siis hevosia)ja on nimittäin jo hidasta ..supisti, siivosin, supisti, siivosin ja KESTI KAUAN ;)

siitä saakka sitten onkin supistellut ja selkää polttanu ihan riittävästi mutta koska ne jo kahdesti aijemminkin on loppuneet n. 2h päästä alkamisesta en uskalla vielä liputtaa...vitsit alkaa olla vähissä ja suihkussakin jo kertaalleen käyty, kohta menossa uudelleen...mutta katsellaan nyt...josko ne taas vaan lopahtaa panadolilla ja levolla...:headwall:

Neila ja iso maha rv 38+6 (huomenna TAAS poksuu)
 
:wave:
Onnea vauvansa saaneille äityköille!

Täällä on ainakin yksi palstalainen vielä!
Yhdessä koossa mutta monta päivää on ollut haipakkaa ja nyt paukkuu liitokset ihan liikaa..
Huomenna lähdetään miehen (!!) kanssa sairaalaan :O Ensimmäinen normaali polikäynti, kun hän lähtee mukaan! OHHO!

Bubbeli 38+3
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Mahtaakohan Neila saada vauvan tänään? Päivämäärä olisi ainakin hyvä :)

Mua on alkanut jännittää ihan kamalasti. Jos lääkäri päättää, että synnytys käynnistetään niin kolmen päivän päästä voin saada vauvan syliini. Tai voihan se aikaisemminkin tulla, mutta ainakaan vielä ei ole mitään oireita sen suhteen.

Nallu ja Hattivatti 38+1 (23.10.)
 
Paljon paljon onnea vauvansa saaneille!!!:heart:

Täälläkin ollaan vielä valitettavasti yhdessä kasassa. Huomena olisi sitten yliaikaiskontrolli, enpä olisi ikipäivänä uskonu sinne joutuvani, mutta tosiaan viime viikolla huomattiin että vauva ei olekaan laskeutunut, tai siis kiinnittynyt, aika alhaalla tuo on kun ei muuten mahtuis...reilu 4kg povataan vauvasta ja sf:ä oli 41cm joka tuntuu kyllä tosi ahistavalle jo. Näillä puheilla otan huomena repun mukaan kontrolliin ja JÄÄN SINNE. suutun ihan tosissaan jos meinaavat kotiin päästää vielä ja sit teen kyllä näin:stick: ja sen jälkeen näin :vampire: !!!!! Eli jos joku on menossa huomena KOKSiin niin se itkevä, huutava isomahainen olen minä :wave:
kiitos, mulle riitti nyt! ei tää vauva oo täältä ite tulossa, niin mitä varten pitäis oottaa enää päivääkään että toinen kasvais vähän lisää?ei tajuu.
toivottavasti pääsen seuraavaksi kertomaan vauvauutisia teille :)

tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin!!!

Emmabella ja beibi 41+2
 
Onnea taas vauvan saaneille!! :) Täällä jännitetään jatkuuko nämä supistukset. Tänään kolmen aikaan alkoivat ensin vartin välein ja edelleen jatkuvat nyt noin 8-10min välein. Lähdettiin lenkille tunti sitten mutta tultiin aika nopeasti takaisin kun olin niin kipeä että oksensin ulos! :D Kivut nyt ihan siedettäviä... Toivon vaan älyttömästi ettei nämä lopu!
 
Iltaa ja OIKEIN PALJON ONNEA vauvautuneille!!!!!!!!!!!!!:flower: ja kiitti Mama-l tästä pinosta:flower:

Meille syntyi myös tyttönen (kuten oli luvattu!) 2.10.2010 klo: 12:23. Painoa 3.330kg, pituus 50,0cm ja päänympärys 34.5cm <3 Raskausviikot tuolloin 39+1 ja alateitse imukupilla syntyi.

Mulla oli ollut jo pari päivää kipeitä epäsäännöllisiä supistuksia ja menin sit käymään synnärillä viime perjantai iltana toiveena saada jotain kipulääkettä että olisi voinut nukkua. Ne otti mut sit osastolle, jossa meni lapsivedet ja siitä se synnytys sit lähti kunnolla käyntiin. Olin tosi kipeä ja sain epiduraalin sekä pcb-puudutuksen... oksitosiinilla myös vauhditettiin supistuksia. Synnytys oli pitkä ja tuskainen, avautumisvaihe 19h ja Ponnistusvaihe kesti lähes puolitoista tuntia joten lopulta päädyttiin imukuppisynnytykseen. Mulle tehtiin episiotomia mut repesin silti aika syvälle ja menetin aika paljon verta. Lääkäri parsi mua kasaan yli tunnin ja kun osastolle pääsin en päässyt sängystä ylös pariin päivään saati sitten voinut hoitaa vauvaa kun pyörrytti. Mul oli Hb 79 joten sain pari pussia verta ja olo koheni. Repeämä ollut tosi kipeä joten särkylääkkeitä joudun syömään... Mut vauva voi hyvin ja on aivan ihana ja rakas <3 Mies tosi hienosti hoidellut vauvaa ja siellä osastolla se sitä vauvaa lähinnä hoiti (ei menny ihan niinkuin olin suunnitellut!)

Mut kaikki on nyt hyvin...aikaa tuntuu olevan entistä vähemmän, se oli odotettavaa mut en osannut kuvitellakkaan miten päivä vain hujahtaa! Tietokoneellaoloakin olen suunnitellut jo useamman päivän=)

Toivottavasti pian kaikki loputkin lokakuiset saavat vauvelin syliin!!! <3

-Kultasiipi ja pikku-prinsessa 8 päivää <3
 
mukavaa että palstalla on eloa, piristi kummasti! edelleen suppailee mutta epäsäännöllisesti, tuskin ainakaan 10.10 syntyy....selkää polttaa ja painoarvio vauvalla rv 38+5 oli 2,8-3 kiloa...joten ei kamalan iso, mutta riittävä...sääriluu oli pitkä joten veikkas sitten pitkää ja siroa...saa nyt nähdä sitten..kunan syntys!

Huomenna poksuu, voi olla että lokakuisista useampi on vauvaansa hakemassa ja siksikin sitten niin hiljaista...no, onhan mullakin vielä la:n aikaa...

emmabella: oothan tota jo ihan hyvän painoennusteen vauvalle saanu, sen puoleen sais syntyä, älä anna periksi :wave:

ja kultasiivelle onnea pienestä perheenlisäyksestä :heart:

nyt miehen viereen hetkeksi, sekun on menossa yöksi töihin...saan ainakin kärvistellä rauhassa...
 
Onnea kaikille uusille äideille ja ihanille pienille kääröille :flower:

Emmabella Pidän peukkuja, että saat jäädä huomenna sairaalaan ja seuraavan kerran tulet kertomaan vauvauutisia :)

Kultasiivelle toipumista synnytyksestä! Uskon, että olet kipeä moisen jälkeen. Toivottavasti kipulääkkeet helpottavat :hug: Onneksi olet saanut parhaan mahdollisen palkinnon :)

Neila Mulla kans niin kovasti turvotusta ja painoa oli tullut edelliselläkin neuvolakäynnillä niin mukavasti, että ihan jännittää millä luvuilla keskiviikkona mennään, kun on seuraava käynti! Toivonpa, että supistukset nyt johtavat toivottuun lopputulokseen ja pääset synnyttämään! :)

Ankkamukille tsempit!!! Tulehan pian kertomaan vauvauutisia :D Olen varma, että lähtö tulee viimestään yöllä! ;)


Täällä ei mitään uutta voinnissa. Huomenna taas arki alkaa ja ensi viikolle ohjelmaa tiedossa sopivasti. On molempien poikien keskusteluajat; eskarikeskustelu kuopuksen Lto:n kanssa ja ns.vanhempien vartti toisella luokalla olevan pojan opettajan kanssa. Lisäksi toki pientä säätämistä vielä vauvan tavaroiden valmiiksi laittamisessa jne.

syksyinen ja kyytiläinen 37+1
 
Viimeksi muokattu:
syksyinen: mä olen varmaan se eka joka ei synnytä koskaan :LOL: supparit laantuneet, välit pidentyneet...ja se oli jo NIIN odotettavissa. saa mieskin rauhassa olla töissä...sit oiskin vapaalla aina ens pe saakka ja ens viikolla oiskin syysloma lapsilla et ovat jo sopineet mummulaan menosta kun koulustakin vapaata...josko sitten silloin syntys :D

varaslähtö uuteen viikkoon ja rv 39 *poks, poks poks*
 
Ääh, supparit jatkuu edelleen noin kymmenen minuutin välein?? Yöllä heräsin välilä tosi kipeisiin supistuksiin ja sama menoo jatkuu nyt aamullakin, siksi ehkä oon hereilläkin tähän aikaan vaikka mihinkään ei tarvitse lähteä. Miksei toi väli pienene ja supparit kovene?? :D
 
listalla meitä on kymmeniä mutta aktiivisesti kirjoitteleva poppoo on kai aika marginaalisen pieni tällä hetkellä, ketäs meitä onkaan paikalla ?? :wave:

Täällä yö nukuttu kohtalaisen hyvin, vaakalla kävin ja vaikka paino onkin (tuli 4,5 kiloa viime viikolla) laskenu tuosta -400grammaa on olo erittäin tukala...kaikkiaan tullut lisämassaa nyt +26 kiloa :ashamed: ompahan ainakin tiputtamista....oisko kukaan halukas jakamaan mun kanssa sitten tuota "palautumiskamppanjaa " raskauden jälkeen...eli kirjoitteleen ja seuraan painon tippumista ja ruokavaliota ja myöhemmin sitten tsemppaan kilojen kanssa alaspäin....? jos löytyy niin huudelkaahan niin perustan meille pinon laihdutuspuolelle esim. ompahan joku paikka jossa voi samalla jutella muutenkin uudesta elämänvaiheesta kun jo tuttuja ollaan ;)

täällä supparit huomattavasti eilisiä laimeamia, tallin siivouksen taidan kumminkin jättää muille tältä aamulta kun eilen siihen meni kohtuuton aika ja sitten mitään muuta en jaksanukkaan tehdä enää koko päivänä....

nyt vanhinta laittaan koulutielle...

Neila ja virallinen 39 *poks*
 
Huomenta!!

Tää tuli taas ilmottautumaan että kasassa ollaan edelleen ja viikkoja siis 41+2!! Tänään on viimenen neuvola ja sitten oottelemaan sitä torstain synnärikäyntiä. Toivottavasti ne ottas mut sisään eivätkä käskis tulla maanantaina takas.. Mä niin toivon!! :| Se torstai mua kyl jännittää.. Ihan varma olen ettei kohdunsuu ole kun pehmennyt ja edelleen sormelle auki ja sisäsuu kiinni. Pettymys on sillon kyllä suuri. Onkohan mitään hyvää syytä saada ne käynnistelee??

Mulle tuli herpeskin huuleen eilen päivällä ihan vaan tästä stressaamisesta. Ikinä ottanu näin koville odottaa yliaikasena vaikka kaikki raskaudet onkin menny yliajan. En tiiä.. Oli toiveet niin korkeella saada nyytti jo suht ajallaan. Sairaslomallekkin jäin suppareiden takia ja muuta ja muutenkin tää raskaus ollu kaikista supistuherkin. No mut ne ei taida mihinkään vaikuttaa loppupeleissä. Ainoa hyvä puoli tässä yliaikasena olemisessa on se että vauva on ainakin täydellisen valmis syntymään?

Tänään lähdetään kuopuksen kanssa puistoon. Meillon siellä rehvit kamun kanssa. Jätkäkin saa leikkikaverin :) On toi keli vaan niin paska. Vielä kun mulla ei ole mitään sopivaa takkia joka peittäs mahan. Enkä tiedä kehtaisko tota miehen anorakkimallista takkiakaan laittaa vielä näille lämmöille. Talvitakkia kun muistuttaa.. Mä tykkään oikeesti syksystä, mut nyt se kylmyys vähän ketuttaa.

Ai, supistaa! Mut nää on niin nähtyjä jo!! :stick:

ONNEA JAKAUTUNEILLE PIENISTÄ NYYTEISTÄ!!! Täällähän on moni tosiaan jo synnyttänyt!! :heart: Ja tsemppejä myös nyyttejään hakemaan lähteneille!!

Nyt mä toivottelen päivänjatkoja ja palailen taas.. Toivottavasti seuraavan kerran vauvauutisten kera!!

Hanttaliini ja neitinen, jolla ei taida olla kiire minnekkään lämpösestä masusta 41+2 :heart:
 

Yhteistyössä