~LOKAKUUN lapset **2010** lokakuussa, MEIDÄN KUU! <3~ 9 vauvaa syntynyt !

Heissan!

Täällä ollaan yhdessä kasassa myöskin ja tänään on sitten laskettu aika :D Oi kun alkais jo tapahtumaan. Muuten saan taas joka päivä ravata neuvolassa ja perjantaina äippäpoli - jotenkin käy voimille sekin ettei saa rauhassa odottaa, vaan on rampattava eestaas...mutta tietysti hyvä, että mun ja vauvan vointia tarkkaillaan! Ja onhan se ihan ihana kun vielä saa ylpeänä kantaa pyöreää mahaa ja kohta sitten täytyykin "hieman" peitellä tuota roikkuvaa mahan seutua :whistle:

Neila: huisi painonnousu - itsellä paras on 2 kg viikko. Nää turvotukset on ihan uskomattomia...onneksi lähtee kohta pois...

Emmabella: nyt tsemppiä sinne KOKSiin! Itsellä mennyt ihan järki niiden touhuun - toivottavasti tajuavat tilanteesi ja saat jäädä sinne jo tositoimiin! Niiden painoarviot voi kyllä olla ihan mitä sattuu- mutta on tuo sun sf-mitta jo niin komea, että luulisi ymmärrystä löytyvän!

Tosiaan mulle tehtiin viime maanantaina ultra siellä - painoarvio 3150 g. Perjantaina ultrattiin uudestaan - painoarvio 3850 g. Loksahti kyllä suu auki! En nyt ihan jaksa uskoa että vauva kasvaa 700g neljässä vrk:ssa!!! Varsinkin kun ihan normiruokavaliolla mennään ja sf-mitta on jo pitkään ollut 33.
Siksipä ei siis oma luottamus noihin KOKSin lääkäreihin/laitteisiin ole kovin korkealla...

Mutta näillä mennään. Nyt aamupuuron keittoon ja nauttimaan lasketusta päivästä :)

Laura 40 + 0
 
tein laihdutuspuolelle joka tapauksessa ketjun: raskauskilojen karistajat ja elämän tapojen entraajat...käykääs kurkkaan :wave:

vanhin koulussa, nuorin nukkuu...kömpisköhän vielä hetkeksi itsekkin sänkyyn....
 
Onnittelut Muksulle, Hitulille, Zeenalle, Äiti03:lle ja Kultasiivelle vaaveleista!:flower:

Täällä on yks joka on viellä yhdessä koossa, mut kovasti odottelee jo jakautumista, mut pelkää et ei tuo pikkunen haluu omin avuin tuolta tulla. Eilen sai miehen työkaveri muksun, mies siis hänkin, ja mies totesi, et hyvä nyt hyvällä tsäkällä he eivät joudu olemaan yhtään päällekkäin isyysvapaalla, tarkottaen siis että synnyttäsin vasta 3 viikon päästä. Vähän sai mies multa murhaavia katseita:stick:

Onkohan Ankkamuki synnyttämässä?

Itsellä oli eilen ekaa kertaa hiukan kauemmin supistuksia, tai siis sellasta menkkapoltetta vaan ja samalla meni maha sekasin, puol tuntii sitä noin about kesti, ja sit ei taas mitään. Kyl tää odottavan aika on pitkä!

Emmabella toivotaan että saat jäädä sairaalaan, asenne sulla on ainakin kohdallaan, laukku mukaan vaan ja ilmotus etten täältä lähde enää kotiin;)

Mitähän sitä keksis tälle päivälle tekemistä, neuvola ois iltapäivällä, mutta muuten ei oo mitään ohjelmaa. Alkaa tälläselle duracel-pupulle käydä hermoon tää oottelu, ja sit ku ei kuitenkaan enää kaikkee voi/jaksa tehdä. Onneks huomenna tapaan yhden kaverin, jonka kaa mennään pitkälle kävelylenkille. Ja tietty siivottavaa löytys aina:whistle: Luulen et tää ois vähemmän pitkästyttävää jos tässä ei esikoista odotettas, ois sit joku muukin kotona, eikä tekeminen loppus näin kesken;) no kai taa aika tästä etenee.

Mukavaa ja tulista syyspäivää, kyllä nyt saa lehdet kyytiä! =)

danuli + toppis 39+3
 
Isot onnittelut taas kaikille vauvaantuneille!! :)

Täällä ollaan yhdessä koossa ja itse asiassa ihan hyvissä voinneissakin; toisaalta mitäs muuta tässä voi odottaa, kun LA:an on vielä se 2 viikkoa. Eli minä ainakin olen täällä vielä piiiitkään kirjottelemassa. Ei oo nimittäin yhtään semmonen olo, että lähtis tulee aikasemmin tämä nyytti. Lenkillä käyn enkä saa yhtään supparia aikaseksi ja ne "ässätkään" ei aiheuta mulle mitään tuntemuksia!! Tosin saunaa en ole kokeilllut vielä.

Lähinnä siis vaan tylsistyn täällä. Ei tässä odottelussa muuten mitään, jos olisi jotain tekemistä, mutta mua raastaa tää peukaloiden pyörittely kotona. Päivät menis niiiiin paljon nopeemmin, jos pitäis ittensä "kiireisenä". Oon oikeesti jopa harkinnu palapelin tekemistä :D

Jokojoko-kyselyiden tahti täällä vaan kiihtyy, ja siis toistan, LA vasta 25.10. Ehdin oikeesti varmaan vielä kunnolla hermostua..jotenkin olisin odottanut, että nää kyselyt alkais vasta tässä kohta puolin..mut ei.

Tänään onneksi mennään hakemaan vaunut meille kotiin lastentarvikkeesta, jossa ne on ollut säilössä koko kesän :) Sentään jotain tekemistä..pääseen työntelemään tyhjiä vaunuja :D
Kertokaapas miten te saatte ajan kulumaan? Mä taidan olla hyvin pitkälti siivonnu kaiken ylimääräsen jo ja täälläkin odotetaan sitä esikkoa niin ei ole edes sisaruksista seuraa..

Suppareita kaikille,

Lavelyn 38+0 POKS
 
Neila Tässä ketjussahan tehdään sitte vallan historiaa, jos käviskin niin, että teitin vauva päättää jäädä kasvamaan ja elelemään sinne mahan sisäpuolelle :p Jos nyt kuitenkin käviskin niin, että vauva päättää muuttaa suunnitelmia niin ilmineeraa heti meitä muitakin! :D

Ankkamuki taitaa tulla seuraavan kerran vauvauutisten kera veikkaan minä :heart:

Esikoiselta muistan, että loppu odotusaika meinas käydä vähän pitkäksi. Kaikki oli valmiina todella hyvissä ajoin ja siivotakin ehdin koko silloisen asunnon useampaan kertaa... Nyt kun on jo 2 lasta ennestään ja molemmilla aamuisin lähtö; toisella eskariin ja toisella kouluun niin välillä tuntuu ettei ehdi juuri mitään! Vien siis eskarilaisen joka aamu päiväkotiin ja koululaiselle laitan aamupalan ja katson, että pukee järkevästi jne. Viime neuvolakäynnillä th kehoitti levähtelemään tasaisesti ja nostamaan jalkoja useamman kerran päivässä koholle tuon turvottelun takia. Koitan siis levähdellä hieman aina tässä välissä, kun lapset ei ole paikalla. Sittenpä alkaakin normaali siivoilu/talon järkkääminen, pyykin pesu ja muu vaatehuolto jne.... Ruuan teen yleensä valmiiksi ennenkuin lähden hakemaan pojat kotiin. Siinäpä se aika kuluu. Joinakin päivinä käyn hoitelemassa asioita, shoppailemassa ja sen semmosta. Sitten pitäs ehtiä treffata pari kaveria ennen jakaantumista, joita näen harvemmin. Toisella heistä on LA 2.11. ja on jännitetty, että ollaanko yhtä aikaa osastolla :D Että mulla pitää kiirettä välillä :)

syksyinen ja kyytiläinen 37+2
 
heissan. tääläkin vielä yhdessä palassa =)
itse olen kyllä toivonutkin että pysyn kasassa ainakin tuonne 38 viikolle asti. nyt siis 37+4 eli pian voi antaa sen "lähtöluvan" kun ensin oli tosiaan ne hautajaiset ja sitten sen jälkeen pisti kauhean flunssan päälle.
nyt sitten lauantaina lähti limatulppa irtoamaan, mut edellises raskaudessakin lähti toi aika aikaisin, synnyttämään taisin mennä vasta n. 10 päivän kuluessa siitä.
itsellä ei kyl ole viel kaikki valmiina, sentäs hoitopöytä, sänky ja kaukalo on valmiina odottamassa mut muuten kyl ei oikein mitään vielä. vaatteet on kyl pesty mutta ei silitetty. vaunujakaan mulla ei vielä ole :eek: mutta rattaat on kyllä, mut eihän niissä näillä ilmoilla voi pitkiä lenkkejä tehdä (siis sellaiset jossa saa makuu asentoon) toki jos ostais sellaisen kunnollisen kopan niin vois mennä pidempäänkin, mut olen ajatellut ostaa jostain vain käytettynä vaunut, enää kolmannelle ei viitsi tuli teriä ostaa kun ei kuitenkaan enää tuota jälkikasvua kauheasti tule. edelliset vaunut meni meil rikki. ja takuu tietysti ummessa. pitäis kyl käydä kysymässä kyseisessä liikkeessä et voiko niitä korjata. mutta kun on niin pirun laiska nykyään.

nyt pitää lähteä järjesteleen asioita.

t. aavis 37+4

mitä muuten vauvautuneille kuuluu? kirjoitteleeko ne yhtään tuolla fb.n puolella? varsinkin kiinnoistaisi tietää mitä niille kuuluu joilla vauvat syntyi jo tosi aikaisessa vaiheessa (esim. pirkkis, pokermama ja nana09 olikos ne nämä? :confused:)

ja tietysti onnea kaikille vauvansa saaneille :hug:
 
Kuulumisia...

Ensiksikin suuret onnittelut jo vauvautuneille ja tsemppiä omaansa vielä odottaville.:heart:

Täällä kuulutaan jälkimmäiseen ryhmään, tänään rv 40+3. |O Olossa ei ole mitään valittamista, fyysisesti tätä kyllä ihan jaksaisi vielä, mutta henkisesti alkaa välillä olla jo aika romuna. Eikä ihmisten kyselyt ainakaan ylennä sitä mielialaa; syytön mä siihen olen, etten ole päässyt vielä synnyttämään.

Pienenpientä menkkamaista jomotusta on muutamana iltana ollut havaittavissa, mutta nekin ovat loppuneet ennenkuin kunnolla ehtivät edes alkaa. Supistuksista ei ole tietoakaan, tiettävästi mulla ei niitä ole sitten ollut (vai voiko supistukset jäädä huomaamatta, ei kai?!?) Lenkkeilen ahkerasti, mutta siitäkään ei tunnu olevan mitään hyötyä synnytyksen käynnistymisen kannalta.

Vauva on ollut koko raskausajan todella kova liikkumaan, mutta viime päivinä liikkeet ovat hieman vähentyneet. Muistuttaa kuitenkin välillä olemassaolostaan kantapäällä kylkiluiden välissä ja saan kyllä laskettua tarvittavat liikkeet tuntiin. Alkaakohan se kerätä voimia tulevaan koitokseen?!:D Toki sillä on vähemmän tilaa liikkua siellä, mitä pitemmälle mennään.

Huomenna olisi äitipolikäynti, meille on veikattu pienikokoista vauvaa niin ultrataan ja arvioidaan tämän hetken paino(mielessäni kyllä koko ajan toivon, että sinne ei tarvisi huomenna mennä, vaan olisin jossain iiiihaan muualla...:p) Täytyy toivoa, että lääkäri tekisi vähän ronskimman sisätutkimuksen ja alkaisi jotain tapahtumaan.

Nyt touhaamaan jotain, josko bongaisin vaikka supistuksen:wave:
 
Neuvolassa taas käyty, mikään ei oo muuttunu mihinkään suuntaan, paineet ihan pikkusen noussu viimekerrasta, mutta nekin hyvissä lukemissa. Eli paino ei ollu noussu grammaakaan, hb yhäkin 141 ja sf nyt viidettä viikkoa 33cm. Torstaina pitäs ravata taas neuvolaan, jolloin sitten jo varaillaan yliaikaiskäyntiä, joka menis suunnilleen tiistaihin, sanoi että saattavat ruveta samankintein sitten jo käynnistelemään :O Mutta eiköhä ne keksi, että ootellaan vielä viikko -_-

Näin muuten inhottavaa unta viime yönä, kuolleiden ihmisten ja massamurhaajien lisäksi mein autoon oli joku käyny teippaamassa lapun, jossa luki "Viekää joku tää TEINI hoitoon ennen kuin synnyttää!" Unessa sitten jo itkeä paruin sitä kuinka paska ihminen oikein olen :ashamed: Ihmetytti tosin jo unessa että mikä hiton teini :D Mutta selittyneen sillä että eilen tuli taas yksi vuosi lisää ja mietin paljon sitä miten en sillon 18 kesäsenä ois voinu arvatakkaan missä olen neljän vuoden päästä :D

Menhit ja Mr. Hyde 40+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan! Lukemassa käyn usein mutta kirjoittaa ei aina jaksa kun ei ole mitään kerrottavaa.. :mad:

Onnittelut taas pakettinsa saaneille! Eli ainakin Muksulle, Zeenalle, Hitulille, Äiti03:lle ja Kultasiivelle.

Neila olen joskus kuullut sellaisen heiton että kaikki ne on ulos tulleet ennemmin tai myöhemmin ;) Mutta tiedä siitä sitten pitääkö paikkansa :LOL:

lupo kyllä voi jäädä huomaamatta. Siis tuskin ihan "oikeat" supistukset mutta kivuttomat kyllä. Itselläni on ilmeisen supistusherkkä kohtu ja viimeeksi neuvolassakin terveydenhoitaja totesi että heti alkoi supistaa kun koskee enkä sillä kertaa itse tuntenut mitään.

Supistuksia tulee jonkun verran varsinkin iltaisin. Joskus ne tuntuu jo selässäkin mutta harvemmin. Joskus taas enemmän jotenkin hassusti niin että on vaan hankala hengittää ennen kun maha edes kovettuu kunnolla.

Aika kuluu sohvalla maaten. Alkaa jo kyllästyttää ihan tosissaan. Tekemistä keksisin ihan kotonakin mutta kun ei vaan pysty olemaan ylhäällä.

Sofiia 37+5
 
Oikein paljon onnea jo vauvansa saaneille :flower: teitähän alkaa olla jo komea joukko :D Tahtoo myös...

Pitkästä aikaa käymässä ja edellen yhdessä koossa, vaikka mikäpä kiire tässä oikeastaan kun viikkoja tulee huomenna täyteen 38. Fyysisesti olo ok, mutta tuo päänuppi alkaa vaatia äksöniä eli "lomailu" vois jo riittää (kuuluisia viimeisiä sanoja :D ). Olo on siis tällä hetkellä aikas plääh. Katotaan miten mieli muuttuu keskiviikkona kun on kontrollikäynnin vuoro.

Sähikäinen ja Nöttis 37+6 :heart:
 
maalaisäippä: on joo hevosia. omia on kolme ja lisäksi sitten 3 hoidossa elikkäs kuusi kipaletta löytyy pihasta :wave:ratsastaminen ja liikutus on niin vähissä että omaa mieltä oikein painaa kun ei täältä ratsastajia ole löytynyt etsinnöistä huolimatta, pieni paikkakunta kun on. Tallihommiin oon saanu aikaa menemään enempi ja enempi viikkojen lisimisen myötä, kesä onneks sen puoleen oli luksusta kun hepat laitumella mutta nyt taas alko syksy ja pimeät. Appiukko auttelee aikalailla tehden mm. aamutalleja ajottain ja tarhaamalla hevosia...mutta riittää noissa hommaa jokaiselle kynnelle kykenevälle.

Perheestä: meillä uusioperhe ja lapsia nyt kolme, neljäs tulossa, eka yhteinen..aikaisemmat on 5-7v väliin kaikki ja tuota kouluun ja kerhoon menoa on meilläkin päivittäin melkeimpä..lisäksi tiskit, pyykit, ruuanlaitot ja pelto-metsä ja pihatyöt ja 3 koiraa...joten ei todellakaan tekeminen lopu..on päiviä et meinaa loppua voimat...syntys nyt niin pääsis noista päivistä kun supistelee 24/7 ja "turhaan" vaikka kai ne jotain edistää...

pakko tunnustaa et tänä vuonna jäi pihahommat, puskat on leikkaamatta ja lannottamatta...hillot, mehut ja marjat on tosin tallessa ja nurmikonkin sain vielä ajettua...=)

Työtä on mutta en kokonaisuutena vaihtas, ootan aikaa kun pääsen taas hepan selkään ja ajeleen tonne metsäteille, taukoa kun on ollu rv 26 alkaen...

Yhden vuokrahepan omistajalle nyt annetiin ilmainen ylläpito sillä edellytykellä että lokakuun nyt pääsääntöisesti siivoaa tallit aamuisin...hieman helpotusta itselleen juuri ennen H hetkeä :wave:

heppakeskustelua jaksaisi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta josko tauottas ettei muut vallan pitkästy :ashamed:

ja ruuanlaittoon...
 
Onnea vauvautuneille!!:flower: Ihanaa kun joka päivä tulee iloisia uutisia tänne!

Mulla oli viime yönä maha omituisen kipeä ja kireän tuntuinen. Tosin ei se mun mielestä supistukselta tuntunut. Maha tuntuisi olevan jotenkin todella alhaalla, mutta on se ollut alhaalla jo jonkun aikaa eikä vauva ollut silti rv 36 laskeutunut.

Huomenna olisi sitten se kontrolliultra. Jännittää ihan kamalasti lääkärin päätös, käynnistetäänkö vai ei. Toisaalta toivon, ettei vauvan annettaisi kovin isoksi kasvaa, toisaalta taas toivon että vauva saisi tulla kun itse niin päättää. Tosin jos vauva tästä vielä kovin kasvaa, niin mahtuuko se alakautta uloskaan? Pelottaa sektioon joutuminen, pelottaa että vauva jää jumiin yms. Saankohan ensi yönä nukutuksi ollenkaan..

Nallu ja Hattivatti 38+2
 
Laskettu aika tänään Jee jee.. Eipä kuitenkaan jeeltä tunnu. 12 tuntia viime yönä sängyssä pyöritty, 2 tunnin välein vessaan ja erittäin häiritseviä unia nähty. Huh. Pelottaa mitä sitä kaikkea päässä liikkuukaan. No nyt käydään kaupungilla ja enköhän tule sitten parin tunnin päiväunille että jaksaa iltaan asti olla hereillä. Jotenkin mulla on vahvasti sellainen olo että ei tää ilman käynnistystä aio ulos tulla. Harmittaa jo valmiiksi että luomuna taitaa olla turha toivo synnyttää.

Onko muilla sellainen olo että haluaisi vaan paeta jonnekin kaukaiseen hiljaiseen mökkiin kyseleviä sukulaisia ja kaikkea tätä? Mä voisin hyvin muuttaa loppuajaksi metsään ja laittaa kännykän kiinni. Ärsyttää että miehen suku luulee että tämä olisi myös vähän niinkuin heidän synnytys ja heidän vauva. Jännittävät että miten nyt pääsee sairaalaan kun heillä on menoa jne. Vaikka mun puolesta ei kenenkään tarvitsisi edes tulla sairaalaan eikä meidän kotiinkaan pariin ekaan viikkoon. Olisi kiva pesiä rauhassa ja harjoitella vauva hoitoa ilman anopin kärkkäitä mielipiteitä lastenhoidosta. Ja onhan siinä ihan se terveyspuolikin kun nyt joka paikassa liikkeellä flunssaa, rokkoa ja vaikka mitä. Huoh. Onkohan mulla synnytystä edeltävä masennus? :headwall:

Onko joku muu miettinyt tuota että estäisi sukulaisvierailut alkuun ja antaisi vauvan tottua ensin kodin pöpöihin?

40 + 0
 
Onnea nyyttinsä saaneille! Koko ajan tulee lisää pikkusia :)

Itse en ole vielä päässy jakaantumaan.. Toiveita oli jo vkl:na. Suppareita tuli koko la päivän ei toki hirmu kipeitä ollu. Mut tämän hetkisen kuopuksen aikana supistukset alkoi niin se oli myös menoa sitte. Näin ei käyny tällä kertaa. Lauantaina siivoilin ym ja illalla ajattelin et nyt kunnon löylyihin saunaan jos ne vähän vauhdittais supistuksia, mutta nehän loppui saunan jälkeen :O
Hieman on limatulppaa tullu, siihen ne oireet sitten loppuukin..

Vaikka eihän vauvalla vielä mikään kiire oo ku laskettuun on sen vajaa pari viikkoa.

Viime viikolla tuo esikoinen oli ihana ku itse olin hieman väsyksis ja siinä sitten mietin et koskahan tämä vauveli päättääs syntyä. Niin neiti siihen "kyllä sä äiti sitte taas jaksat ku se vauva syntyy ens kesänä" Ihanan lohduttavia sanoja toiselta, onneksi synnytys ei nyt ihan ens kesään asti veny :D

teijuli 38+3
 
Onnea vauvan saanneille.

Täällä pikku mies kasvaa ja ristiäisiä suunnitellaan 23.10 eli parin viikon päähän ja miehen siskon häät nyt tulevana viikonloppuna eli menoa riittää. Poika huomenna 2vk ja tänään neuvolassa mitat 3120g 51.5cm py 35.5 syntyessään siis 2980g 48cm py 34. Hyvin kasvaa ja pituutta tullu yllättävn paljon painoo nähden mutta maitoo riittää niin kyllä sitä kasvetaan sitten omaa tahtiin niin kuin esikoinenkin ja otti samalla lailla pituutta alku viikoilla.

Tiukuliina89 ja tinttaralla 13vrk ( rv 38+3)
 
Nallu
Kysele sitä pelvimetriaa ihmeessä, jos sua arveluttaa! Silloin saisit aika tarkasti tietää, että kuinka suuri mahtuu alakautta.
Tsemppiä huomiselle!

Ja ei hevoskeskusteluja tartte lopettaa :) Itse ainakin tykkää lueskella erilaisista elämäntilanteista ja asioista!

Pirkko
Mielestäni saat ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa sukulaisille, että "ei vielä". Jokaisella pitää olla oikeus olla vain olla ja tutustua vauvaan :)
Otat ovikellon pois seinästä, liimaat oveen lapun "Tervetuloa kahden viikon kuluttua uudelleen" ja laitat puhelimeen vastaajaviestin samanlaisen viestin ;)

Menhit
Oudot unet vissiin lisääntyy loppua kohden..

Loppuväsymys täälläkin uuvuttaa eikä tunnu saavan mitään aikaiseksi. Ja täällä tekemistä tuntuu riittävän. Koti on kuin hävityksen jäljiltä! Ei ainakaan lähiaikoina synnytys lähesty, kun ei ole tullut sitä siivousintoa.
Nyt olen sentään saanut ostettua vissiin viimeiset jutut! Perjantaina kävin ostelemassa esikoiselle valokuvausvaatteet (JOS vaikka lähtö tulisi ennen keskiviikkoa, ei miehen tarttisi arpoa tuolla kaapilla..)
Hulluilta päiviltä ostin ison paketin kosteuspyyhkeitä ja tuttipulloja. Tänään kävin vihdoin ostamassa itselleni jälkivuotoa varten siteitä, kun ei tamponeja viitsi tuonne värkkiin tunkea. Jouduin muuten soittamaan siskolleni ja kysyä, että mikäs ois hyvä merkki. Pikkasen nolotti siellä hyllyllä, ihmiset varmaan ajatteli, että mikä toope :D

Onko muita joilla kaikki ei ole vielä valmista?
Siis tuntuu, että olen jotenkin ihan saamaton! Eilen iski paniikki ja mietin "jopa" kotiutumisvaatteita. Sänky sentään on valmiina ja vaatteet pestynä vauvalle. Tärkeimmät siis valmiina. Ja korvikettakin ostettu varuiksi.
Hiljaa hyvä tulee..

Löysin muuten kaukalon lämpöpussiksi Teutonia "Mini Nest"- pussukan. Sopi kivasti meidän kaukalon väriin. Hintaakaan ei ollut kuin 39eur! Olin ihan yllättynyt tuosta hinnasta. Olen aina luullut Teutonia tarvikkeita yli hinnoitelluiksi (kuten Emmaljungan tuotteet ovat).

Kävin tänään KTG- kontrollissa polilla.
Vauva piti niin kovaa jytää käyrällä, että sain/jouduin makaamaan siinä melkein tunnin. Käyrä ei oikein ruvennut piirtymään, 10min taukojakin oli, ettei tullut yhtään viivaa.
Verikokeissakin piti käydä, kun on aiemmassa synnytyksessä tehty verensiirto.

Bubbeli 38+4
 
bubbeli loppuväsymystä ja varmaan hb:n laskemisen aiheuttamaa väsymystä on ajoittain myös täällä. KOitan joka päivä saada aina vähän aikaiseksi ja toisina päivinä vähän enemmän... Unta tuntuu kyllä riittävän! :O Se mikä poikkeaa edellisistä raskauksista nukkumisen suhteen on se etten muista nyt uniani ollenkaan kun herään. Aiemmissa raskauksissa näin mitä kummallisimpia unia ja pahoja painajaisiakin välillä, mutta nyt nukun kuin tukki eikä unista ole hajuakaan?!

Meillä ei kanssa ole vielä ihan kaikki valmista esim. sitteri puuttuu edelleen. Auton turvakaukalon käyn hakemassa työkaverilta torstaina. Ja jos kahdelta aiemmalta lapselta olis näillä viikoilla ollut kaikki "näin vaiheessa" niin olisin ollut ihan hepulissa! Nyt en muista ees murehtia :)

Tänään tapahtui tuossa päivemmällä jotain edistystä varmaankin tuolla mahan/alakerran puolella. Vauva alkoi liikkua ihan mahdottomasti ja punkas tosi kipeästi varmaan tunteroisen tuolla mahan puolella. Tuntui tosiaan, että tulee kyljestä ja nivusesta raajat läpi :rolleyes: Sen jälkeen alapäässä tuntui selkeä paineen tunne joka tuntuu lievempänä edelleen eli oliskohan ymmärtänyt vähän laskeutua vaikka :) On ollu kyllä niin korkealla tähän asti. Tuntuu kyllä ehkä tosiaan siltä ettei pyllötä yhtä korkealla enää. Muuten ei mitään uutta. Supistukset edelleen vain vatsan kovettumisia ja hengitys tuollon vähän tukalampaa, muttei vastaa selkään tai mitään muutakaan.

Nyt riisipuuron syöntiin. Haudutin puuron haudutuskattilassa ja nyt alkais olla valmista :p
 
Aamun neuvolassa verenpaineet taas aivan uusissa atmosfääreissä ja ei muuta kuin KOKSiin - eli kolmas kerta viikon sisään SAMAN ASIAN takia. Hohhoijaa. Positiivinen yllätys kuitenkin oli, että huomen aamuna kahdeksalta osastolle ja sitten vihdoin käynnistellään :eek:

Jännittää aika paljon...jo ihan senkin takia että paikkoin selviää tuleeko meille tyttö vai poika...Mutta nyt nauttimaan tästä illasta ja keräämään huomiselle voimia :)

Laura 40 + 0
 
Laura: nyt ne ei sua enää kotiin laita, hienoa!!!! sulla on kohta nyytti kainalossa, täällä jännitetään sun puolesta ja kanssa :hug:

ärsyttää
: anoppi ja kesänaapuri jne on toivonu josko vauva syntys ennen perjantaita, miehen tytär ehtis nähdä ja kesänaapurit ehtis nähdä...ei kai ne sitten tajua et minä en sitä syntymäajankohtaa voi päättää!!!!! perk**** muutenkin meinaa olla pinna kireellä kun kokoajan koskee jonnekkin ja univelkaakin alkaa olla ihan kiitettävästi....supistuksia ei kylläkään ole näkynyt mailla halmeilla....

miehen kanssakin meinaa olla koko ajan jotain pientä kinaa ja nahinaa....
huokaus...kauankohan vielä...

la 18.10. +/- 2 viikkoa....
 
Valtaisat onnittelut vauvan saaneille! :heart: Teitä alkaa olla jo iso pino! Ja hurjaa, ihan just ollaan jo lokakuun puolivälissä!

Ja olipa tänne vielä tainnut tulla uusia kirjoittelijoitakin, joten tervetuloa!

Minäkin täällä edelleen yhdessä kasassa, la oli 3.10... :| Huomenna kuitenkin ya-kontrollli KOKSissa, ja toivon todella, että sieltä ei tarvis ilman vauvaa kotiin tulla! Toivottavasti pääsen sinne Emmabellan ja Arual83:n kaveriksi :)

Minä taisin tehdä joko-kyselijöille selväksi, ettei tarvi koko ajan kysellä, kun laitoin sunnuntaina fb:n tilapäivitykseen, että kerrotaan kyllä, sitten kun on kerrottavaa.. Eipä nimittäin kukaan eilen kysellyt :) Kun noita kyselyjä on kuunnellut jo kolme viikkoa, niin nyt menee todella jo hermo. Ja kun oma olo on malttamaton ja jopa epätoivoinen, niin ei tunnu kivalta koko ajan vastailla...

Joku kyseli, että voiko supistukset jäädä huomaamatta. Minä en ole koko raskauden aikana ollut varma, olenko niitä tuntenut. Muutamaan otteeseen jotain, ja sitten olen epäillyt, että olikohan tää, vai ei... Yhden kerran yöllä olen ollut tuntevinani supistavan, kun oli niin kova vessahätä. Eilen päivällä sitten supisti, kivuttomasti. Olo oli epämiellyttävä ja vatsaa kiristi. Tuon uskalsin jo aivan varmasti nimetä supistukseksi. Mutta eihän ne synnytyssupistukset kuulemma jää keltään huomaamatta :D

Jään jännäilemään huomista kontrollia, pitäkään peukkuja, ettei tarvis yksin sieltä kotiin tulla!

Heilo 41+2
 
Arual sulla on siellä tiedossa jännät paikat! Mä en ois varmaan edes viime yönä saanu unta, jos tietäsin mikä aamulla odottaa:whistle: Vielä lisäjännitystä siitä jos ette tiedä kumpi on tulossa...Tosin mä en luota siihen mitä meille on sanottu, poikalupauksen rakenneultrassa antovat, ja ollaan kyl vaatteitakin sen perusteella ostettu, mut mä oon ihan sillä ajatuksella, että myyn ne sit kirpparilla jos tyttö tuleekin;)

Neila ärsyttävää kyllä tollanen toisten ihmisten toiveet synnytyksen ajankohdasta, ihan ku sitä vois itekkään päättää et millon se syntyy, se tulee sit kun on sen aika. Meilläkin on viime aikoina ollu miehen kaa kinaa aina sillon tällön, mulla on hermo kireellä ja miestäkin toi synnytys jännittää.

Eilen kävin neuvolassa, paineet hiukan kohonneet, mut vielä ihan normaalit, sf mitta samoissa kun viimekskin, vaaveli alhaalla ja kiinnittynyt. Terkka oli joku sijainen ja kuunteli varmaan yli 10min sydänääniä, ku ne heitteli kuulema, käski sit kääntyy kylelleen, sit ne hiukan tasaantu. Oli aika nuori terkkari, et oisko ollu kokemuksen puutetta, mut kyllä mua vähän alko huolestuttaa, kun se niin kauan niit kuunteli. Kysyin et onks normaalia, se sano et on täs loppuvaiheessa, ja kun vauva liikku tos samalla. Mut muistelen et mulla on vähän koko ajan ollu tota samaa vaihteluu, eikä siihen kukaan ole ennen noin paljon huomioo kiinnittänyt. Syke vaihteli kuulema 130-170, lopulta sai sen tasottuu 140 paikkeille.

Mä näin kans viime yönä ihan ihme unta. Olin kaasona serkkuni häissä, viimesillään raskaana. Mulla oli itellä valkonen hääpuku, ja serkulla, siis morsiammella, musta puku, aika mielenkiintosta:whistle: Viime viikol näin ensin unta et synnytin alateitse ja seuraavana yönä et mulle tehtiin sektio, kumpihan sit lie lopullinen tulos, tiedä häntä, mut molemmat on nyt sit "koettu" ;)

Lähetään kohta kaverin kaa pitkälle lenkille, jos vaikka tuo tuolla massussa vähän innostus siitä ajattelemaan poistuloa, tuskin kylläkään:whistle:

danuli + toppis 39+4
 
40+0, mutta ei mitään tuntemuksia siihen suuntaan, että pian pääsisi tositoimiin. Hooh... Ei jaksais enää odottaa, mutta toisaalta jos vauvalla on masussa kaikki hyvin, niin pakkohan se on hyväksyä.

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!

Cleopatra
 
Missäs Lintunen lentelee?

danuli
Kävin viime torstaina lääkärissä ja siinä samallahan käydään KTG:ssa, eli käyrillä. Makasin melkein tunnin siinä, koska vauvan sydämen syke oli liian tasainen, noin 140 luokkaa koko ajan. Viivakin oli aivan "suora". Silloin sanottiin, että ihan ok käyrä, mutta perjantaina mulle soitettiin, että tulepa maanantaina uudelleen.
Eilen olin käyrillä ja vaihtelu olikin jo todella suuri! 110-170 välillä (pääosin käyrä 130-160). Kätilö näytti käyrää lääkärille, joka hyväksyi käyrän ja saimme lähteä kotia kohti.
Minulla siis oltiin huolissaan liian tasaisesta sykkeestä.

Bubbeli 38+5
 

Yhteistyössä