~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Sori Sähikäinen, ei löydy.... ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Musta tuntuu, että kuolen pystyyn....Väsyttää niin hirveesti!

Ja olis ihanaa synnyttää jo, mutta joka päivä ajattelelen "toivottavasti ei synny tänään, en jaksa synnyttää kun väsyttää niin hirveesti...."
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!:flower:

Veroasiat Mä maksoin koko vuoden määrätyt ennakot jo kesän loppuun mennessä ja käydessäni verotoimistossa hoitamas verokorttiasiaa, he laskivat uudelle kortille 4% ennakonpidätyksen. Nyt sitten tuli laskelmat kotiin, että saan vielä takaisinkin liikaa maksettuja ennakoita. En sitten jaksanut sen enempi paneutua, et saanko ne nyt vai vasta ensi vuonna palautuksina.
Eli ehdottomasti kannattaa käydä tsekkauttaa veroprosentti!

Meillä ei onneksi hoitoasioiden kanssa tarvi painia, kun on koululaiset ja eskarilainen, et aamupäivät eskarissa riittää. Muussa tapauksessa pitäisin kyllä kotona.
Mutta sehän on jokaisen oma asia, miten hoidot järjestää.
Varsinkin isommille lapsille kaverit merkkaa jo paljon, mut sitten noita pienempiä, jotka tunnutaan vaan tarviivan viedä pois tieltä.
Isommille sisaruksille on kuitenkin tärkeää saada olla ihan tavallisessa arjessa mukana. Johon kuuluu myös se joskus kiukutteleva äiti;)

Neuvolassa tuli sitten käytyä. Vatsatauti oli vienyt voimien lisäksi 700 g painoa viime kerrasta (joka oli tasan rv35) Huolestuin kovasti , mutta terkka lohdutteli, että kyllä vauva ottaa omansa.
Paineet koholla 134/81, mutta pisut ok, et ei huolta siittäkään
Sf-mitta 33,5, rt, syke 140 ja liikkeet ++
Vauva oli kiinnittynyt, eli eipä ihme painontunnetta ja turpeeta oloa:whistle:

Eli nyt sitten vaan ootellaa, et millon alkaa tositoimet. Joka päivä supistelee selkeästi, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Kiirettä synnyttään ei kuitenkaan oo, kun vihdoin nautiskelee raskaudesta:kiss: toki odotan jo itse synnytystä, jotenkin on hyvä mieli siitä
Vauvapaniikki meinasi tuossa vaan iskeä..
Eilen illalla nuorimmaista paijaillessa iski kaihomieli, että miten ehdin sitten kaikkia miehiäni halimaan tarpeeksi:|

Tälläset aatokset tänään..
Voikaa hyvin!!

:wave: Puskajussi ja Onni 37+3:heart:
 
Täällä on ollut taas vähän parempi päivä..! Sain laput palkanlaskennasta ja lähetin ne Kelalle. Ensi viikolla sitten jännitetään että minkä päätöksen ne antavat.. Toivon todella että myönteisen!

Pakko myös hehkuttaa hiukan kun lähdin äsken koirien kanssa harjoittelemaan lenkkeilyä lastenrattaiden kera. Aiemmin olen käynyt kokoonpanolla 1 koira + rattaat, nyt oli molemmat piskit ja rattaat ja sujui tosi hienosti!! Melkeen meinasin itkeä onnesta kun nuo käyttäytyi niin upeasti että :D Elämän pieniä iloja. Kivi vierähti kyllä sydämeltä kun huomasin että ei se ihan katastrofi olekaan..!

Tänään taidan koota tuon lipaston ja järjestellä loput vauvanvaatteet siihen. Tai huomenna viimeistään :)

limee 37 + 5 :)
 
NO NYT sain ton listan päivitettyä!!!

Etsintäkuulutus

Nana09
pokermama


kun ehditte/linjoilla olette taas niin laittakaa mulle vaikka yv:na teidän raskausviikot ja oliko tyttö/poikaoloja tai lupauksia jos haluatte niitä listaan. Muussa tapauksessa annan sen olla noin. :) Tack!

Yritin kaivella tuolta kaikki mulle osoitetut viestit mitä pitäisi listaan päivittää, mut jos jotakin jäi huomaamatta niin saa huudella!

Täällä vaan kaverina edelleen liitosliitosliitoskivut ja supisteluja enenevissä määrin... Mies oli 3 päivää työmatkalla tällä viikolla Lontoossa ja sitä jännitettiin tuleeko lähtö mutta ei onneksi ja eilen sain tuon paremman puoliskoni kotiin! :heart: Nyt on reissut reissailtu ja ainoa missio vauvan odottelu.

Mä oon ollut ihan poikki niin on jääny tää Kaksplus ja myös bloginpito aika vähälle mut nyt tää yrittäis taas petrata! Kattelen viel läpi mistä aiheista ootte kirjoitellu kun sain just kulutettua puoltuntisen ton listan kanssa ja kommentoin paremmalla ajalla.

:wave:

mama-L ja Rakkauspoika 37+4
 
Onnea lara ja Auroora!!!
Olis kans ihana jos vois antaa väsymykselle periksi mut sitkeesti on vaan oltava menossa. Supisteluihin on nyt tänään tullut tauko, liekö apuja kun taas muistin tukivyön laittaa jo heti aamusta.
Limee, muistelin kans omaa kokemustani meittin hurtan kans vaunulenkeillä...se vasta oli show. Ylivilkas koira joka ei osaa kävellä suoraan poukkoilematta tien puolelta toiselle ja pyörimästä ympyrää. Muutaman kerran vaunut kaatui mutta kyl se sit hokas kun tarpeeks monta kertaa harjoteltiin.
ja taas työn pariin
 
Äitipoli-kuulumisia: Vauva oli kuin olikin raivotarjonnassa, joten ei onneksi tarvittu mitään kääntöyrityksiä. Painoarvio 3100 g ja lääkäri arvioi vauvan syntymäpainoksi 3,5 kg. Aika vähän mun mielestä, koska onhan laskettuun aikaan vielä nelisen viikkoa. Lääkäri sanoi myös, että tod.näk. syntyy ennen laskettua aikaa, mutta en muista, että olisi sen kummemmin perustellut näkemystään. Sopii minulle kyllä, jos näin tulee käymään.

Laralle lämpimät onnittelut pojasta ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Cleopatra 36+3
 
Veroja maksan päivärahasta 36,5 % enkä muuta voi kuin taas valittaa... Helpotusta ei luvassa.

Lapsilla pidän hoitopaikat. Katsotaan sitten, miten hoidossa ovat. Tällä paikkakunnalla hirveät jonot päivähoitoon. Tampereen kupeessa nopeasti kasvava kunta. Meillä siis yksityisellä. Lähdetään kyllä talvella kuukaudeksi ulkomaille, niin että silloin eivät tietenkään hoidossa. Mietin Thaimaata, mutta jotain muuta ehkä kuitenkin.

Aika kivasti sujui vielä tuo ajaminen. Olipa vähän vaihtelua töissäkäynti kotona mököttämiseen ja pölypallojen jahtaamiseen.

Osallahan on jo hyvin viikkoja. Kohta alkaa varmaan tapahtua. Itselläni kammassa vielä nuo 12 piikkiä.

Sähikäinen minä otatin luomen pois viime raskaudessa yksityisellä. Plastiikkakirurgi oli ainoa, joka suostui luomenpoistoon. Kummallista. Sitten vielä paljstui, että ko. luomi oli pahanlaatuinen basaliooma eli tyvisolusyöpä, jolle auringonotto altistaa. Itse en edes välitä koko auringonotosta. Kaivettiin sitten uusiksi aika reilusti selästä pois, mutta on pysynyt aisoissa. Kyllä luomia tarkkailla kannattaa.

Discovery 36+5
 
Meillä tyttö on kokopäivähoidossa, vaikka itse olenkin "äitiyslomalla". Opiskelijathan ei tunne käsitettä loma ;) :D Eli luen tentteihin ja käyn välillä luennoilla. Sitten kun vauva syntyy otetaan tyttö "isyysloman" ajaksi kotiin, sitten miulla onkin tarkotus jatkaa opiskeluja, tai no lähinnä noita tenttejä. Ja tyttö menee takas sitten päiväkotiin. Mutta sen näkee sitten. Meillä muutenkin tyttö on hoidossa välillä pitkää päivää ja välillä lyhyttä. Yleensä riippuu siitä monelta toi mies pääsee koulusta.

verokortista miulla on ollu jo pitkään tarkotuksena laskea tota veroprosenttia sosiaalietuuksista. Meillä kun ei ole muita tuloja kuin opintotuet ja asumistuki sekä tietty lapsilisä. Tosin hyvänä puolena tosin on se että jouluisin on sitten napsahtanut aika kivasti rahaa tilille :p

istukasta Juu, ultralla sitä voi kattoa, jos käsitin oikein niin samalla ultrauhjelmalla millä katotaan vauvan luitakin.

Menhit ja Mr. Hyde 36+6
 
Hei pitkästä aikaa! =)

Anteeksi, mulla on mennyt kyllä viikkoja, etten ole ehtinyt täällä sivuilla kunnolla käymään. Ja tämä uusi palstan ulkomuoto kieltämättä häiritsee, ainakin aluksi.

Onnea Laralle ja Aurooralle!

Odotus on sujunut jo raskausviikoille 35+5 asti ja pikkukaveria odotellaan koko perhe jo kovasti.
Kolmisen viikkoa olin sairaslomalla supistelujen vuoksi, ennen äitisylomaa. Ja ilmeisesti suppareita aiheutti streptokokki, johon sitten sain antibioottikuurin. Samainen bakteeri mulla oli kuopukseltakin, mutta se havaittiin vasta lähellä synnytystä ja hoidettiin pois synnytyksen aikana.

Päivähoidosta. Meillä tytöt jäi nyt kokonaan kotihoitoon, kun jäin äitiyslomalle. Minusta on ihana kun saadaan aamuisin olla rauhassa kotona, ulkoilla yhdessä ja puuhastella mitä milloinkin :heart:. Vaikka viihtyivätkin kyllä päiväkodissa tosi hyvin, ja hoitopaikka oli aivan ihana. Ens syksynä esikoisella alkaakin sitten eskari, jotenka sit alkaa pakosta piiiitkä koulutaival..yhyy. Joka ei moneen moneen vuoteen lopukaan.
Nyt neidit käyvät sitten kyllä kahtena päivänä kolmisen tuntia päiväkerhossa touhuilemassa samanikäisten kanssa ja itse ajattelin sen ajan hyödyntää ruokaostoksilla käymiseen, taikka teen pikasiivouksen kotosalla sillä välin kera tuhisevan nyytin (tai parkuvan :D).

Tiistaina mulla oli neuvola, ja ensi tiistaina on taas seuraava.
Vauva kasvaa lähes yläkäyrällä, ja terkkari halusikin antaa mulle vielä ylimääräisen lääkärineuvola-ajan rv 37 tienoille. Saa lekuri tarkistella vauvan kokoa ja kohdunsuun tilannetta. Toivottavasti tästä ei ihan jättivauvaa tule. Häätyy herkkuja vähän vähentää ja pientä lenkkiä käydä muksujen kanssa vielä näin loppu ajastakin. Vaikka masu alkaa kyllä välittömästi supistella, jos nousen portaita ylös tai kävelen vähän reippaammin.
Hb oli edellis viikolla tippunut 106een ja nyt olenkin sitten nappaillut kahta Retaferia öisellä vessareissullani (tai yhdellä niistä). Onneksi sain tuolla konstilla hb:n nousemaan jo 116sta.

Mutta toivottelenpa teille oikein mukavaa viikonloppua kaikille :wave:! Ja lähden kullan kainaloon kattomaan telkkua.
 
Ensiksi Laralle perheineen lämpimät onnittelut! :flower:

Tänään oli käynti äitipolilla. Aika sinne varattiin jo alkukesästä tarkoituksena tutkia taipumus verenvuototaudille (yhdellä veljistä lievä willebrand), jottei sitten yllätyksenä tule synnytyksessä. Missään leikkauksessa en tosiaan koskaan ole ollut.. Mutta ei ainakaan arkipäiväisessä elämässä ole ollut viitteitä taudista.

Siinä sitten samalla tehtiin synnytystapa-arvio, kokoarvio ym. normaali jutut. Ja selvisi sitten, että typy viihtyykin istuallaan! Elikkäs perätilassa ollaan täälläkin.. Tähän asti neuvolassa (käsikopelolla siis) oletettu olevan rt, hieman epävarmasti kylläkin. Sykkeet kuitekin kuulunut enemmän alhaalta kuin ylhäältä, mutta eipä sekään näköjään merkannut.. Enkä usko tyypin kääntyneen ihan vastikään näin päin, ei ole mitään huomattavaa muljahdusta ollut ja muutenkin liikkeet tuntunut samanlaisilta jo pitkään.

Noh, samapa tuo, pääasia että nyt tiedetään tilanne. Viikon päästä sitten kääntöyritys (36+1)! Vielä ei jännitä, mutta varmaan sit lähempänä.. :D Pitää toivoa, että päättäisi kääntyä sitä ennen itsestään :) KYSissä kuulemma tosi tarkkaa kuka saa alakautta pusertaa pt ja kuka ei.. Joten jos ei onnistu kääntö, niin saattaa tällä tytöllä olla sektio edessä.. Mutta en kyllä vielä halua ajatella, vasta sit kun on kaikki faktat tiskissä :) Toivotaan parasta!

Kokoa meidän tyttösellä on jo 2430g ja arvioi syntymäpainoksi max. 3500g. Se sopii oikein hyvin minulle! :) Lääkäri oli kyllä tosi mukava, selitti koko ajan mitä tekee ja kertoi asioista ennen kuin ehti edes kysyä :) Ja kovasti ihaili ja ihmetteli, kun 2cm tukkaa liuhusi pikkuisen päässä! Se oli kieltämättä aika hassua :p Ja heh, eipä ollut supistelut mitään saanut aikaiseksi, paikat tiukasti kiinni eikä ainakaan maininnut eikä kirjannut ylös, että olisi edes pehmennyt :D Joten eipä tartte siitä huolia.

Viime päivät onkin kulunut vauvanvaatteita pestessä, silittäessä ja lajitellessa. Vielä pitäisi paikoilleenkin saada ne ja tsekata kaikki pienet hommat ym. mitä voisi vielä tarvita. Sit oon helpottunut, kun kaikki tavarat on paikoillaan! Onneksi kaikki isot hankinnat on tehty kyllä jo, että ei tässä hätää ole :)

Kipuja tai vaivoja ei edelleenkään ole ja vaikeat yötkin on mennyt ohi ainakin toistaiseksi, onneksi :) Voimia vaan kaikille, jotka niiden kanssa joutuvat elämään! Ei oo helppoo.. :hug:

Nyt jotain hyvää, mutta terveellistä keittiöstä metsästämään.... Saapa nähdä onnistuuko, hiukan epäilen :D

Hyvät yöt kaikille!

Lintunen 35+1
 
Onnittelut Laralle poikavauvan johdosta! :flower: Toivottavasti kaikki oli sujunut hyvin!

Jotkut kirjotti kohdusta kuuluvista napsumisista. Mulla on ollut niitä kans jo pari viikkoo, kuuluvat kohdun yläosasta, niitä tulee vaihtelevasti, esim. monesti kun istuu wc-pöntöllä;) tai kumartuu. välillä kyllä kuulen myös jotain ihme suoliääniäkin, niitä tulee yleensä kun kumartuu. Toi napsuminen aluksi pelästytti, mut aattelin et kai se kuuluu asiaan?

Tosta veroasiasta, neuvokaahan mua viisaammaat, kun mä en oikein ymmärrä sitä. mulla on ansiotuloissa 19,5% veroprosentti, ja ymmärsin kelan sivuilta että he saavat ton tiedon verovirastolta, eikä mitään verokorttia heille tarvitse toimittaa? Ymmärsin myös etä jos vero-% on alle 20% ne verottavat 20%? Mut mikä se on kun siellä lukee että lisäävät 2%, siis verottavat 22%:a? Voivatko ne verottaa vähemmän, jos kelaan toimittaa muutosverokortin? Mä oon ihan pihalla tosta, ja tuli nyt hätä käteen että pitääkö sinne kelaan toimittaa verokortti, kun mulla on vissiin lisä-%, joku 30-40% enkä todellakaan halua että kela noista vähäisistä tuista verottaa lisä-%:n mukaan! On toi kela vaan ihan ihme laitos! Tein huvikseen netissä muutosverokortti kokeilun, ja sen mukaan mun loppuvuoden vero-% olis 11%, mutta en lähettänyt näitä tietoja, vaan annoin vanhan verokortin olla voimassa.

Sori tosta verosepostuksesta, oon vaan niin käsi kaikkien noitten kelajuttujen kanssa! :headwall:

Sofiia kiitos tyynyvinkistä nukkuessa! Mä kokeilin peittoa tyynyn sijaan, ja toimii kans loistavasti, viime yönäkin nukuin lähes säryittä, pari kertaa heräillen, mut yhteensä yli 9h, kun viel pari viikko sitten nukuin max 5-6h. Kyllä noilla unilla jo jaksaa! :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

danuli+toppis 36+1
 
danuli etuuksien ja ansiotulojen verotuksessa on eroja, joten kannattaa hankkia tuota Kelaa varten ihan oma verokortti etuuksia varten. Helpoimmalla pääsee kun menee käymään verotoimistossa ja ottaa mukaan Kelan äitiyspäivärahapäätöksen ja viimeisimmän palkkakuitin niin niiden perusteella laskevat sitten oikean prosentin. Kannattaahan se lasketuttaa senkin takia oikeaksi ettei vain tule sitten mätkyjä. Mutta useimmitenhan käy niin että jos on alkuvuoden ollut normaalisti töissä ja maksanut veroja sen mukaan että olisi koko vuoden töissä niin tuo loppuvuoden veroprosentti tuolle äitiyspäivärahalle laskee tosi pieneksi. Itse viimeksi äitiyslomalla ollessa maksoin 0% veroa äitiyspäivärahoista syys-joulukuulta kun olin alkuvuodesta jo tarpeeksi veroja maksellut vuosituloihin nähden. Ja mikäs sen mukavampaa kuin saada mahdollisimman paljon sitä rahaa käteen :)

-eeva- ja pikkutyyppi 39+6 syyskuisista
 
OOi onnnea laralle pojan syntymän johdosta :)

Äitiyspäivärahan verotus mietityttää täälläkin, päätin että marssin maanantaina verotoimistoon lasketuttaan mikä ois oikea prosentti mulle, tuntuu tuo 20 liian korkealta. Sittenpä sen näkee =)

Ulkona on niin syksyinen ilma, vettä ripottelee ja aika kylmäkin on. Saatan lähteä käymään kaupungissa kun saan pyykit koneesta kuivumaan. Pitäis ostaa hanskat ettei sormet palellu :D Jeeii meiän synnytystapaultra aikastu kahella päivällä, tuli kirje postissa. Uus aika on siis 28.9, ei enää kauaa =) Jännittää vähän minkä kokonen tyyppi siellä masussa on =) sf mitta on menny keskikäyrää mukaillen koko ajan että jos siihen on uskomista niin "normaalikokonen" vauva ois tulossa..tosin ainahan tuo sf mitta ei kerro kaikkea. onhan se kiva kuitenkin saada jonkunnäköstä painoarviota pikkusesta ja tietoa siitä, että mahtuuko ylipäätään alakautta syntymään, eiköhän ;)

Taidan laittaa villasukat jalkaan ja keittää kuumaa kaakaota näin syyspäivän ratoksi. Voikaahan kaikki hyvin =)

miraaz ja vaavi 35+3
 
SyysLentsu vaivaa täälläkin päin maailmaa. Onneksi synnytys ei ole lähellä, niin ei hätää sen suhteen että puolikuntoisena synnärille.

(alla on hyvin hyvin omanapainen teksti, lue jos jaksat :))

Kävin torstaina polilla juttelemassa kätilön kanssa synnytyspelosta. Itseäni huvitti, kun kätilö alkoi kyselemään pelkäänkö kipua synnytyksessä vai mikä pelottaa. Katsoin ensin huulipyöreänä ja sanoin, että en kyllä sitä synnytystä pelkää. Kerroin kätilölle, että olisi mukava kokea "täydellinen" synnytys, eli saisin viedä asian loppuun saakka, haluaisin ponnistaa vauvan ulos. Koen, että jotain on jäänyt kesken. (Synnytys päättyi kiireelliseen sektioon 8-9cm kohdalla)
Itseasiassa minua pelottaa aika synnytyksen jälkeen.
Kävimme kätilön kanssa läpi edellisen synnytyksen vaiheet ja lääkitykset. Sain sitten tietää, että minulla oli/on Streptokokki B. Eikö jollakulla muullakin ollut ollut se?
Tuosta syystä vauva sai kaiken muun lisäksi pahan infektion ja vissiin myös minä?

Katselimme myös esikoisen papereita, jonka jälkeen tulikin se "pahin pommi". Kätilö alkoi puhumaan tästä syntyvästä vauvasta ja sairaala-ajasta. Hän arveli myös tämän vauvan joutuvan VTO:lle heti syntymän jälkeen. Onneksi kyseessä ei ole kuin sokerit, jotka korjaantuu helpohkosti ja toivottavasti tällä vauvalla ei muita ongelmia olisi, kuten isoveljellään oli. Kaikki se epätietoisuus ja tuska esikoisen ajalta tulvahti silti mieleeni ja rupesin itkemään hysteerisesti ja hoin "en olisi halunnut kuulla tuota.."
Mies yritti illalla kotona lohdutella, että ei se haittaa yhtään vaikka joutuisi vauva sinne ja että totuushan on, että se on hyväksi vauvalle.
Ehkä tässä iski liian suorasti se totuus, että en saa tätäkään vauvaa vierihoitoon heti. Olen tiennyt nämä tosiasiat sokereiden suhteen, mutta sen kuuleminen.. Olen yrittänyt väistellä tätä totuutta, että näin todennäköisesti käy, nyt se on kohdattava kun se on sanottu ääneen.
Olin elätellyt toiveita normaalista synnytyksestä ja normaalista sairaala-ajasta ja inhimillisestä hoitoajasta. Tätä olen pelännyt koko raskausajan, uskaltamatta ajatella asiaa. Olen sulkenut tämän kaiken totuuden epäonnistuneen synnytyksen alle väittäen, että pelkon johtuu siitä. Keskustelun jälkeen olen pohtinut tätä asiaa ja olen nyt ymmärtänyt miksi kaikki pelottaa ja hirvittää.

Bubbeli 35+2
 
Googletin Steptokokki B:stä vähän infoa ja lisään tämän tänne.
Meilläpäin kuulema seulotaan kaikki odottajat nykyään vkolla 34-36 neuvolassa. Kiva, kun ei noita neuvolakäyntejä ole ollut enää kymmeneen viikkoon eikä niitä tulekaan enää yhtään. Onneksi tuo tuli polilla puheeksi ja minulta otetaan se siellä ensi torstaina.

B-ryhmän streptokokki

B-ryhmän streptokokkeja löydetään sukupuolisesti aktiivisilta naisilta useammin kuin naisilta, jotka eivät ole olleet yhdynnässä. Seksikumppanilta on usein eristettävissä sama mikrobi, mikä viittaa siihen, että mikrobi eräissä tapauksissa leviäisi seksikontaktin kautta. B-ryhmän streptokokki on tärkeimpiä vastasyntyneen vaikean yleistulehduksen aiheuttajia lähes kaikkialla teollistuneessa maailmassa. Kuolleisuus siihen on edelleen 10–15 %, ja tautiin liittyvä aivokalvotulehdus aiheuttaa keskushermostovaurioita merkittävälle osalle eloonjääneistä. Tartunta saadaan yleensä synnytyskanavasta synnytyksen yhteydessä. Riskitekijöitä ovat keskosuus, ennenaikainen lapsiveden meno, runsas bakteerikasvu äidin synnytyskanavassa sekä äidin matala vasta-ainetaso kantamaansa B-ryhmän streptokokkia kohtaan. Nykyisin on monissa synnytyssairaaloissa alettu seuloa synnyttäjiltä B-streptokokkia. Tutkimus on tehtävä juuri ennen synnytystä, koska kantajuus on vaihteleva. Siinä käytetään pikakoetta emätineritteestä.

Lähde Terveyskirjasto
 
miraaz ja muut veroprosentista keskustelleet.
Minulla äitiyspäivärahapäätöksessä lukee, että ennakonpidätysprosentti on ainakin 20 % tai siitä ylöspäin. Eli itse olen ainakin ajatellut, että vaikka itselläni on ollut veroprosentti opiskelijana matalampi niin nyt se on kuitenkin 20 %. Olenko oikeassa vai tuleeko minunkin marssia vielä sinne verotoimistoon?
vauvakuumeilija ja pikkutyyppi 37+3
 
Joo, mun mielestä se on niin että veroprosentti on vähintään sen 20% vaikka sulla olis nyt matalampikin prosentti. Eli se muutoskortti pitää ehdottomasti toimittaa kelaan, paitsi jos haluaa ja pitää maksaa isompaa prosenttia.
 
tulin poksahtamaan 38+0!! =)

täällä sateista lauantaita on vietetty mukavasti. Miehen vanhemmat tuli kyläilemään ja toivat mukanaan kauheen määrän omenoita ja muita syksyisiä hyviä, vaatteita&leluja pojalle ja vauvalle sekä uuden maxicosin turvakaukalon, naurettiinkin että mikä hätäapujoukkue sieltä saapuu kun oli hirveesti kaikenmaailman kasseja ja nyssyköitä mukana :D
käytiin syömässä hyvin ravintolassa ja kaupoilla pyörittiin hetki.

huomasin että nyt alkaa mulla oikea jalka pettään välillä kävellessä alta, iskias siis vaivaa. esikoisesta ko.vaiva oli tosi pahana jo raskauden puolesta välistä mut tässä raskaudessa ei vielä kauheasti oo vaivannut. myöskin vauva painaa jo tosi kovasti alapäähän ja aiheuttaa paineentunnetta ja (yleensä kivuttomia) supistuksia varsinkin kävellessä.

mä oon ihan kokonaan unohtanut ton veroprosentin muutoksen, pitääkin (vähän myöhässä) mennä maanantaina verotoimistoon...

suuret halit kaikille mammoille ja jaksuja loppumetreille!

noonie + plikka 38+0
 
veroprosentista vielä. oon kuullu että joillakin on lähes nollaprosentti äitiysrahan verotuksessa. että kannattaa se kai laskettaa, jos ei tarviskaan tuota 20%maksaa. niinkuin aveekin sanoi että hän oli maksanut 0% veroja tietyltä ajalta. tosiaan riippuu tuloista ja mitä on siihen mennessä vuodelle maksanu, ainakin näin oon käsittäny? oon niin huono näissä kaikissa veroasioissa yleensäkkin että meen tosiaan sinne verotoimistoon heti maanantaina niin saa selittäää ne mulle siellä että miten oikein menee toi homma ja että saa selvyyden asiaan :)
 
Kohta poks 37+0 eli yksi tärkeä etappi saavutettu. Siis täysaikaisuus. Olen kyllä kuin ruutitynnyri. mies sai taas kuulla kunniansa.

Minulle tuli vielä nuo perhanan pukamat loppumetreillä. Olen nyt ottanut Movicolia vastaavaa ummetuslääkettä säännöllisesti kaksi kertaa päivässä ja voidellut pyrstöä Scheriproct-pukamavoiteella. Pakko saada kuntoon ennen synnytystä. Saattaa olla tosi kivulias, jos ponnistaa vika suuntaan. Kokemusta on...

Tsemppiä ja jaksamista kaikille !
 
Enpähän ehtinyt tulla poksumaan ajoissa eli poksahdellaan nyt muutama minuutti myöhässä 34+0 :)

Mulla siis vielä tuleva viikko töitä. Sitä seuraavalla viikolla lähdenkin sitten hoitelemaan noita juoksevia asioita eli sinne verotoimistoon lasketuttamaan sitä uutta korttia. Loput ns.hankinnat aion tehdä myös tuolloin ja laittaa vauvalle kaikki valmiiksi.

Aika menee kuin siivillä ja pelkkä viikkosiivous tuntuu vievän tunteja niinkuin tänäänkin... Aina pitää hetkeksi hengähtää ja jatkaa sitten taas. Pesukone laulaa vieläkin lakanapyykkiä-odottelen, että saan ne vielä kuivausrumpuun ennen nukkumaanmenoa.

Jonkinlaisia harjoitussuppareita on alkanut nyt touhutessa tulemaan eli kuten tänäänkin, kun olen huhkinut siivouksen parissa niin välillä maha kovettuu ja pitää hetkeksi pysähtyä hengittelemään. Samoin kuin välillä maatessa tekee samaa ja hengittäminen menee huomattavasti raskaammaksi. Mitään kipuja tms. noihin ei liity, selvää harjoittelua vaan. Meillä on molemmat pojat syntyneet rv 39+2 joten "jännätään" onko kolmaskin tulokas yhtä säännöllinen ;)
 
Täällä eilinen päivä meni toisen auton hakemiseen vanhempieni luota Ähtäristä eli matkaa kerty ajoihin yhteensä 500-600km enkä kyllä yhtään enemäpää matkaa haluu kuorma-autossa istua meinaa paikat on nyt niin kipeet siitä pomppimisesta minkä kuokki aiheittaa ja pieniä supisteluja on tänään jo ollu. Toivotaan ettei voimistu tai mee lapsi vedet kun mies lähtee kohta keilakisoihin Euraan ja on vasta illalla kotona. Mennään sitten neidin kanssa mummolaan niin saa mamma otta rauhassa niin ei sillä riehumisella ja perässä juoksemisella aiheuteta lisää kipuja.

Tiukuliina ja tinttaralla 35+2
 

Yhteistyössä