~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Onnea Tatara pienestä pojasta! :hug:

Tuntuu kyllä tosiaan, että täällä palstalla on nykyään hiljaisempaa.. Tai sitten tulee itse käytyä useammin päivittämässä onko uusia kuulumisia tullut :D Nykyään kun tulee jätettyä koneelle valmiiksi auki ne sivut, joita eniten seuraa niin siitä on helppo sitten vaan päivittää sivu! Oonko ehkä vähän laiska..... :whistle:

Neila täällä ei liikkeet ole ainakaan vähentynyt, melkein päinvastoin! Tuntuu että toinen möyryää koko ajan ja vähän väliä tulee jalka kyljestä ulos niin, että saa kiinni otettua :D Ihanaa :heart: Mutta toisaalta siellä käy koko ajan tila vähemmäksi ja jos on isompikin vauva, niin voihan se liikkeiden vähyys johtua vaikka siitä. Eli tuskin ainakaan syytä huoleen! Kannattaa silti varulta seurata ja laskeskella liikkeitä, jos niitä ei meinaa ollenkaan tuntua. Puhuit kylläkin vaan vähyydestä, joten varmaan kaikki ok =)

Alkaa vähän jo jännittää perjantain kääntöyritys... =) Tai aika odottava on fiilis. Mutta on semmonen tunne, että kyllä se kääntyy. Lääkäri ainakin sanoi, että peppu nousee kyllä hyvin ihan normaalisti kokeillessakin ja itsekin tulin samaan tulokseen kun vähän kokeilin.. :D Toivotaan, että näin käy!

Onpas sumuinen päivä... Huomenta vaan mammoille! :)

Lintunen 35+5
 
Onnea Tatara pikkuisesta Iikka pojasta:heart:

Minäkin käyn täällä kyllä lueskelemasta, mutta harvemmin jaksan kirjoitella. Varsinkin kuin minulle kuulu kummoisia. Eilen oli vika neuvola ja seuraava sovitiin kahden viikon päähän. Silloin terkka tulee kotikäynnille katsomaan vauvaa. Minulla kun on se suunniteltu sektio ensi viikon keskiviikkona.:O

Tsemppiä Lintunen käännösyritykseen :)

bubbeli Tsemppiä sinulle kanssa! Yritä ajatella että täällä lapsi sentään on hyvissä käsissä ja saa hyvää hoitoa. Ja vaikka se odotusaika siihen että saa lapsen rinnalle on tuskaista, mutta sen arvoista!

Toi räjähdysalttius on paha juttu. Vein äsken poikaani hoitoon (aloitti uudessa syyskuun alussa). Muut pojat leikki eteisessä ja kun yksi niistä näki poikani tulevan, alkoi se huutaa **tuli - ** on tuhma! Muut pojat innostui siitä ja lähti juoksemaan karkuun kun tämä yksi jäi istumaan parkkitalonsa kanssa ja jatkoi huutamista "** on tuhma, ** on tuhma". Kun hoitaja tuli paikalle, hän ei reagoinut mitenkään asiaan, edes vaikka tämä poika jatkoi ja lisäsi vielä että ** töni tätä taloa! Poikani oli vielä siis minun kanssani eteisessä. Kiva viedä poikaa uuten hoitoon kun vastaanotto on tuollainen, poika 4v (vilkas ja onneksi tosi reipas). Mutta kyllä oli vähällä etten tunkenut sitä parkkitaloa sen kakaran ja hoitajan hanuriin:kieh::mad::'(

Terkuin P123 h 38 - joka yrittää rauhoittua ennen kuin hakee poikaa hoidosta
 
Isot onnittelut pojasta Tatara!! :)

Täällä alkoi äippäloma eilen..ja todella hehkeästi. Maha-asukki ei taaskaan su-ma välisenä yönä tuntunut nukkuvan/lepäävän ollenkaan, joten en siis minäkään nukkunut, ja sama meno jatkui koko eilisen päivän. Iltaa kohden onneksi rauhoittui ja sain viime yönä hyvin unta..ei tosin tunnu siltä. En tiiä, että onko se tää sateinen sää, mikä tekee olon ihan voimattomaksi. Lisäksi mulla oli eilen ekaa kertaa niitä ns. sukkapuikkokipuja tuolla alhaalla. Ihan hirveä tunne, kun tuntuu, että jotain repeää kohta..

Liikkeistä Täälläkin siis liikutaan ihan kiitettävästi edelleen. Toinen puoli mahaa vähän hellänä eilisen jäljiltä..kuka oliskaan uskonut, että jalat voi tuntua noin terävältä :D

Odotan jännityksellä ja mielenkiinnolla jo ensi viikkoa, kun mulla on se neuvolalääkäri ylimääräisine opiskelijoineen. Erityisesti jännään sitä, että onhan vauva pysynyt rt:ssa, ja että onko paikat yhtään kypsyneet. Veikkaan, että ei..tai ainakin tuntuu siltä.

Nyt näitä lokakuisia sitten alkaakin kohta putkahdella enemmän :) Hassua, kun tuntuu, että oma LA on vielä kaukana, mutta toisaalta eipä siihenkään enää kauaa mene..hui.

Lavelyn 35+1
 
P123 Lapset on välillä brutaaleja :hug: Veikkaan, että itse en vastaavassa tilanteessa tarvitsisi edes raskautta siihen, että olisin jotenkin kommentoinut a) lapsille b) hoitajalle..
Mut saa normaalistikin kiihtymään ykkösestä sataan ihan sekunneissa :D Raskauden aikana oon itse asiassa ollut vähän rauhallisempi..kummaa..:D
 
Viimeksi muokattu:
Nonniin, vihdoin sain aikaseksi kirjotettua edes jotakin. :LOL: Jokapäivä käyn kyllä lukemassa muiden kuulumiset, ei vaan saa aikaseksi kirjottaa omia juttuja. Täällä pää painaa tosi alhaalla.. istuminenki aika hankalaa,saati sitten kävely. Kohdunsuu oli viikko sitten kahdelle sormelle auki ja kanavaa jonkuverran jäljellä? Mitähän sitten tarkoittaneekin.. Vaivat on sen mukaset että sais kyllä jo kohta syntyä. :D Täällä siis viikkoja 37+3.
 
Onnea vielä kovasti Tataralle pojasta!! :heart: :flower:

Nappulalle kovasti tsemppiä!! Onneksi nyt sait sen sektioajan ja viikkojakin jo hyvin kasassa. Tiedän, että on helppoa sanoa, mutta älä stressaa liikaa! Nyt keskityt itseesi ja vauvaan ja yritä tehdä olosi mahdollisimman mukavaksi.
Kannattaa tosiaan ajoissa käydä näytillä ja puhumassa asioista jos vähänkään siltä tuntuu!! :hug:

ON: Meillä oli tänään jälleen kontrolliultra. Vauvan kasvu on pysynyt tasaisena ja nyt painoarvioksi saatiin 2741 g. :) . Napanuora ja istukka toimivat hyvin, joten ei onneksi tuo 1-valtimoisuus ole radikaalisti vaikuttanut kumminkaan, vaikka "melko siroa poikaa" veikkaili lri.
Vauva on edelleen perätilassa, joten nyt sitten vartoillaan myös sinne käännösyritykseen aikaa Tays:iin. Toivon niin, että käännös onnistuisi..minua sektio ei ajatuksena oikein nappaa ja alatiesynnytyksestä vielä "haaveilen". Tosin perätilavauvaa en taida ensikertalaisena uskaltaa myöskään lähteä synnyttämään.
Muuten olo on samanlaista kuin viime viikot muutenkin, pientä kremppaa löytyy, mutta mieli on onneksi ihan hyvä ja odottava. Jos ei lasketa pieniä hormoniraivareita mukaan.. :D
Välillä tämä runsas kotona oleilu tylsistyttää, mutta olen yrittänyt myös nauttia näistä viimeisistä hetkistä ennen vauva-arkea.

Tsemppiä ja jaksuja kaikille mammoille ja masuille!! Maalisuora alkaa jo onneksi kohta häämöttää! :)

Minkuli ja pikkuheppu 36+2
 
Heipä hei,

tänään oli taas neuvola ja eipä oikein mitään uutta kerrottavaa ole eli kaikki oikein hienosti. Ainut mikä oli taas muuttunut oli sf joka heittellee kunnolla eli mennyt nyt näin 36->34->37 (tänään). Viikon päästä taas uudestaan ja se saiskin sitten olla viimeinen käynti mun puolesta.

Täällä edelleen aika väsynyt ja tylsistynyt meininki, plus että lauantaista asti pinna ollu todella kireellä ja saa ihan tosissaan purra hammasta yhteen että ei ihan joka asiasta raivoa. Tosin kun kovasti yritän hillitä itseäni niin sitten en voi oikein mitään sanoa jotta ne sammakot ei vapaudu eli melkein mykkäkoulu meiniki täällä :D

Täällä poika on myös aika kova liikkumaan, tosin oli tuossa aika jolloin ei kamalasti liikkunut ja olin vähän huolissani. Sitten kun neuvolassa kerroinettä ei paljoa ole liikkunut niin samana iltana oli aivan mieletön meuhkaaminen mahassa ja sen jälkeen on kyllä joka päivä itsestään ilmoitellut useasti.

Onnea Tataralle

Uni ja poju 38+5
 
p123 minä olisin kyllä niille pojille jotain sanonut,ei ois pysynyt sanainen arkku kiinni ;) mut ainaskin sille hoitajalle vois kyllä vähän avautua että sielähän on sen tehtävä ratkaista ja sopia noita tilanteita eikä antaa olla kuin kanojen pellossa...
meidän lähileikkipuistossa käy parin päiväkodin lapset aamusin leikkimässä ja meno on välillä aikas villiä.eihän siinä sinällään mitään,lapset on mitä on,mutta vois ne hoitajat jotain muutakin tehdä kuin juoruta jossain katoksen alla keskenään! vasta sit kun pitää lähteä pois niin alkavat ottaa kontaktia lapsiin... muuten kakrut saa rellestää ihan miten mieli tekee ilman että korvaansa lotkauttavat! kiva sit siinä yrittää ite välillä paimentaa niitä kun eivät usko tietenkään vieraita mammoja...
leikkipuiston kotiäideillä on taas hyvät välit ja ollaankin usein just puhuttu siitä että siellä vähän kaikki katsoo kaikkien perään,ettei tuu mitään vahinkoja ja riitatilanteita. mut nuo päiväkodin lapset sit sen verran sekoittaa sitä tilannetta välillä kun heidän peräänsä eivät hoitajat katso yhtään. muutaman kerran on ollut tosi lähellä etten oo mennyt jotain lohkaisemaan niille...:mad:

onnea tataralle tälläkin puolella!! kuinkahan moni meistä on nyt jo jakautunut? en muista yhtään. ja kohta se tahti vaan kiihtyy! jännää! =)

mulla vähän huono päivä, yö meni valvoessa sekä esikoisen heräämisien että omien kipujen takia. ja nyt sit ei oikein pihallekaan viitsi mennä. jos keksis jonkun nettikaupan missä vois vähän shoppailla nii ois kivaa.mut ellokset ja henkkamaukat on tullut jo koluttua ja niistä en nyt mitään enää kivaa löytänyt.

täällä on kans plikka kova liikkumaan,ehkä vähän harvemmin tosin kuin ennen mutta voimakkaammin ja riehakkaammin sit kun aloittaa

noonie 38+3
 
Onnea Tatara! :flower:

Täällä pari yötä ja päivää tullu kivuttomia supistuksia oikein kunnolla. Mutta ei niitä ikinä tunteja tule yhteen menoon niin että ei kai siihen reagoida tarvitse. Ensi viikolla kyllä vasta neuvola ja lääkäri.

Ja sukkapuikot taitaa tulla tutiksi täällä myös. Sellasta vihlontaa välillä että oikein säikähdän.

Liikkeitä tuntuu ehkä myös enemmän. Mutta uskon sen johtuvan osittain myös siitä että istukka kun on ollut edessä niin ehkä kevyemmät liikkeet eivät ole aikaisemmin tuntuneet. Potkuja tuntuu nykyään vähemmän mutta semmosta mönkimistä ja hyörimistä enemmän. Tuntuu että usein menee niin että saattaa olla pari vilkkaampaa päivää ja sitten vähän hiljaisempi päivä.

Väsymys painaa. Tuntuu että ei jaksais kun sohvalla maata. Ehkä se on toi ilmakin joka laiskottaa. Pitäis jaksaa labraan raahautua viimeseen vasta-aine verikokeeseen.

Sofiia 35+0
 
neuvola kuulumisia:

Pissa puhdas, verenpaine 110/73, paino +300g, sydänäänet 130-150, liikkeitä runsaasti, rt muttei vieläkään kiinnittynyt kokonaan, sf laskenut - kuukauden mitat ovat nyt 31-31-31-30, kuulema ei ole mitään hätää, mutta kyllä minä nyt jo olisin halunut päästä ultraan tarkistamaan minkäkokoinen kaveri siellä asustaa. On minulla aiemmissakin mitta vähän notkahtanut ja hitaasti noussut, mutta silti minusta tuo tuntuu aikasta hitaalta tahdilta...

Liikkeitä minullakin tuntuu ihan hyvin, tosin tilan puutteen vuoksi ovat hiukan erilaisia kuin kuukausi sitten.

Päiväkodin tädiltä oli kyllä omituista käyttäytmistä kun ei puuttunut p123: n kohdalla asiaan. Itse olisin jo sanonut asiasta!
Mykkäkoulua ei ole täällä tarttenut pitää, mies kun painaa vielä töitä niin kovasti ettei juuri nähdä...parin päivän päästä kuulema hieman helpottaa ja antaa sitten vasta synnytysluvan ;)

sannri ja poitsu 37+6
 
Lintunen
Mitkä viikot sulla on perjantaina ja koska olet saanut lähetteen/ajan kääntöön?
Olen varmaan kysellyt samoja asioita useampaan kertaan ja en vieläkään muista. Pahoitteluni :)
Meidän vaavi majailee vieläkin perätilassa (varmistui eilen maanantaina) ja torstaina on poliaika. Saa nähdä tehdäänkö käännös silloin.
(oli tässä välissä pakko soittaa polille ja osastosihteeri sanoi, että yleensä käännetään jo tuolloin..)
Nyt rupesi jännittämään!

Palstailusta
Mulla ainakin tökkii tämä 2+ usein aika pahasti ja siksi jää joskus kommentointi kokonaan. Milloin ei pääse kirjautumaan ja milloin on mitäkin vaivaa täällä!

Ja Suuren Suuret Onnittelut Tataralle!

Bubbeli 35+5
 
Tatara: Onnea pienen Iikka-pojan syntymän johdosta!!:flower::heart:

Hiljaista tosiaan on meidän lokakuisten pinossa tällä hetkellä. Minäkään en ole liittynyt fb.ryhmään, kirjoitan sen minkä jaksan mielummin tänne kaksplussan puolelle.

Flunssa vaivaa ja väsymys painaa edelleen...

Liikkeet tuntuu vähentyneen täälläkin. Välillä täytyy ihan pysähtyä miettimään, milloin rusina on viimeksi liikkunut, mutta onneksi tasaisin väliajoin vääntelehtii niin että tiedän kaiken olevan kunnossa. Tilaa ei vaan taida olla enää kovin paljon :rolleyes:

Kipeitä supistuksia on viikon ajan tullut silloin tällöin. Muutama saattanut tulla peräkkäin, mutta sitten loppuneet... turhauttavaa... oon jo odottanut että supistukset voimenis kunnolla ja jatkuisi niin että pääsisi jo vauvanhakuhommiin :D

No, ei auta kuin odotella...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

Hoikkalori ja rusina 38+3
 
Oniittelut Tataralle! :flower:

Mulla ihan järkyttävä väsymys, viime yö meni päin honkia...tuntuu ylivoimaiselta pysyäylipäätään hereillä, saatikka leikkiä pojan kanssa. Itkettää vaan kun väsyttää:ashamed:

Tällä viikolla pitäs kaikki saada valmiiks, jotenkin tuntuu uskomattomalta että maanantaina saadaan vauva:O

Hirmusesti alkanu toi esikoinen jo etukäteen säälittämään ja eilen jo itkeä tihrustin miehelle siitä. Taitaa ton väsymyksen lisäks hormonit jyllätä kun kaikki itkettää.

Koitan taas palailla jos ja kun tää alakulo tästä väistyy|O

Nipsuliina ja Sindi 38+1
 
Syntyneet Lokakuiset

23.7. Pirkkis - poika 940g / 34,5cm - rv 28+2

8.8. pokermama - tyttö 1430g

16.8. Nana09 - tyttö 1070g / 37cm

1.9. heikku - tyttö 2260g / 47,5cm - rv 36+0

9.9. Auroora - poika 3165g / 48cm - rv 37+0

16.9. Lara- - poika 3385g / 49cm - rv 39+0

19.9. Tatara poika - 3230g - rv 38+1
 
nipsuliina: :hug: Täälläkin välillä itkeä tihrustan jo valmiiksi esikoisen puolesta :'(
Muakin säälittää jotenkin kun tiedän että mun aika ei enää vauvan synnyttyä riitä samalla tavalla hänelle. Mietin välillä niinkin tyhmiä että tunteekohan tuo esikoinen olonsa syrjityksi jos ja kun joudun hänelle vauvantulon jälkeen hokemaan useammin että äiti ei nyt ehdi, äiti ei tästtä nyt juuri pääse jne..

Mutta yritän kuitenkin aina ton tunteen lomassa muistaa että sisarus on pojalle tosi iso rikkaus!!

Hormoonit, hormoonit...

Onnittelut ja tsemppaukset jo etukäteen maanantaihin!! =)

Hoikkis
 
Palllljon onnea Tataralle pojan syntymän johdosta. :)

Ummetusta täällä on näemmä muillakin. Kävin ite eilen ostamassa luumunektaariinia kun joku siitä mainitsi, toivottavasti tois helpotuksen :p On tuo levolac auttanu mulla jonkun verran mutta päätinpä testata tuotakin vaihtoehtoa, oli vaan melko tyyristä :eek:

Muakin väsyttää älyttömästi.. Tuntuu että kellon ympäri vois vaikka nukkua, tosin aina välillä herätä vessaan. Pitäähän sitä kerätä voimia tulevaa varten ;) Tänään tosin sain jostain ihme virtapiikin ja oon hääräilly pitkin huushollia ja tehny vähän kaikkea, järjestelly kaappeja ym..

Vauvoja alkaa kohta tulla ihan urakalla tänne pinoon, niin se aika rientää :)

Tänään vielä ohjelmassa siskon synttäreillä käynti, pääsee herkuttelemaan :p

miraaz ja vaavi 35+6
 
vauvan kotiutumis ulkovaatteista oli Neilalla puhe, minä olen varannut pikkuiselle kelistä riippuen ohuen fleecehaalarin, joka on kokoa 56 ja jos keli on viileämpi niin paksumpi fleecehaalari kokoa 62. Isompi on varmaan aikasta hassun näköinen vaavilla, mutta ei se haittaa. Muistan esikoista kotiin tuotaessa, että olin tunkaissut pikkaisen päälle äitiyspakkauksen toppahaalarin:p kokoa sillä oli 85:D Ei suinkaan hukkunut siihen... No tokan kanssa osas olla jo järkevämpi.

Bubbeli, ei ole ollut sektioita, eikä ole (toivottavasti) tulossa, mutta luulen, etten osaisi olla kertomatta!
 
Mä on oo tänne taas vähään aikaan kerenny kirjottelee ku yksinkertasesti en oo ees kerenny teiän muitte juttuja lukee ni ei viiti vaan omiaan kirjotella.. Nyt sain lukumaratonin päätökseen enkä tiesti ees muista mitä tänne on kirjoteltu :D

Tuoho P123 juttuun kyllä pitää sanoo et mä oon kyllä kova puuttumaa noide lastenvälisiin juttuihi. Mun poikaha ei oo vielä ees kahta ni tää mamma kyllä puolustaa sitä :D Meilä on siis tässä naapurissa vaan isompia lapsia, jotka alkuun ainenki puhu meiän pojasta mun mielestä tosi epäystävällisesti ni kyllä minä niille aina motkotin, ja onpaha muutes loppunu ne niitten jutut! Jos ei ois loppunu oisin menny varsin niitte vanhemmille puhumaa.. Ja ku käyään esim avoimessa päiväkodissa ni kyllä sielä kaikki vanhemmat saa ojentaa toistenki lapsia jos oma äiti ei oo iha kuulolla tj. Samat pelisäännöt kaikilla..

Omia kuulumisia sen verra, eile kävin neuvolassa, masukki on laskeutunu mut ei kiinnittyny, huisia! (esikoine ei siis lakeutunu ollenkaa ku synnytyksessä vasta joten tää tuntuu oudolta). Ens viikolla on sit taas neukku ja äippäpolilla painoarvio! Kun isoa tästä ootellaan :D

MissHappy rv 37+1
 
Bubbeli meillä näyttäis olevan tasan samat viikot ja päivät! :) Elikkäs perjantaina on sit 36+1. Viime viikon perjantaina kävin äitipolilla (veljen verenvuototaudin vuoksi, testataan onko minulla) ja siinä tehtiin sit samalla muut lääkärintutkimukset. Ja huomattiin sitten tämä perätila. Siinä jo lääkäri äänen sanoi, että jaahas, aletaanko kääntämään samantien! Säikähtää meinasin, kun tuli niin puskista :D Mutta sitten totesi, että parempi rv 36 jälkeen, ettei niin herkästi käänny itse takaisin. Joten sovittiin yhdessä, että perjantai on hyvä, saan samalla jätettyä verinäytteet vasta-aineiden ja sen taudin vuoksi ja siitä sitten käännökseen. Eli sinne sit vaan kun siltä tuntuu ja toivotaan parasta =) Ja sinulle myös tsemppiä käännökseen, tule sitten kertomaan kuinka kävi! :)

Lintunen 35+5
 
Lintunen
Joo, hyvä minä, taas :D En mä tajua katsos enää mitään....
En ole vielä 100% varma onko mulla kääntö torstaina, sen oikeastaan näkee vasta sitten :(
Mulla on näitä käyntejä siellä kerran viikossa, niin hyvinkin saattavat jättää 37+0 käynnille sen käännöksen, mutta mä haluan sen jo nyt kyllä! Jos ei vauva käänny, niin voi sitten alkaa varailemaan sektioaikaa ja ruveta henkisesti valmistautumaan siihen.



Tyhjäpää bubbeli 35+5
 

Yhteistyössä