~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Täällä tuntuu siltä, että ehkä elämä voittaa taas!=) Viime yönä sain nukuttua ihan hyvin ja mies heräsi vielä aamulla pojan kanssa, niin sain nukkua ysiin asti. Ihanaa:heart:

Noi äitiyspakkauksen puvut ovat olleet ainakin yleensä todella reilua kokoa, joten mä olen ainakin hommannut vähän pienempiäkin haalareita. Kotiutumisvaatteiksi mulla on varattu body+housut, kelin vaatiessa välipuku ja sit semmonen puuvillavuorinen fleece-haalari. Haalari on kokoa 62 KappaAhlista, se on aika pieni 62:nen. Mietin vielä et ostaisinko jonkun toisen 56senttisen...

Poika oli syntyessään 55cm ja kotiutui 56 senttisessä toppahaalarissa. Luulen että tämä neiti ei ole yhtä pitkä kuin veljensä, niin voi olla että käyn sen pienemmän haalarin vielä ostamassa:)

Toppahaalareina mulla on name it- merkkinen kokoa 62-68 ja sit toinen jonka merkkiä en muista niin on kokoa 68, mutta aika pienikokoinen mielestäni. Sit on vielä esikoisen ä-pakkauksen ISO 68 senttinen toppahaalari. Se on ihan käyttämätön, kun poika syntyi tammikuussa niin se ois ollut sit keväällä sopiva...

Mulla on Emmaljungan vaunuissa lämpöpussi, mutta se jäi kyllä esikoisen kanssa vähälle käytölle. Oli jotenkin ahdas...Mulla oli sit taas todella ahkerassa käytössä äitiyspakkauksen makuupussi.

Pinnasängyn sain tänään laitettua vauvalle valmiiks, vaikka tuskin sitä ihan heti tarvitaankaan:D Seuraavaksi varmaan sitä sairaalakassia pitäis pakata, Tataran kertomus taas todisti et ei sitä koskaan tiiä millon lähtö tulee:O Vaikka en osaa kuvitellakaan et ennen maanantaita mitään tapahtuis.

Mies meillä tulee kyllä kotiin sit yöpymään esikoisen kanssa. Esikoisesta meillä oli perhehuone, ja se oli kyllä ihan huippu. Varsi nkin sektion jälkeen. Ja mä olen niin huono nukkuja et pahin pelko mulla on tässäkin synnytyksessä melkeinpä ollut se et en saa omaa huonetta:O Kätilö kyllä sanoi et kaikkensa tekevät, että sektion jälkeen pääsee omaan huoneeseen vaikkei ole ensisynnytäjä. Joten toivossa on hyvä elää:)

En nyt muista tällä kertaa oliko muuta kommentoitavaa...kiva että täällä keskustelu taas vähän herännyt henkiin!=)

Nipsuliina ja Sindi 38+2
 
Tataralle oikein paljon onnea pikkuisesta :flower: Kuusihan meitä on tähän mennessä synnyttänyt ja ensi viikolla (viimeistään) olis sitten lisää tulossa, ihanaa :heart:

Täällä on oltu pari päivää nettipimennossa tai oikeastaan ihan tietokonepimennossa kun meillä päätti hiiri päivänsä. Ja ennenkö mies sai päätettyä minkä halusi tilalle niin aikaahan siinä meni. Meni niin paljon että en päässyt eilen poksumaan, tapahtukoon se siis tänään, eli 35+0 POKS :)

Pahin väsähtäneisyys tuntuu poistuneen ja sen kunniaksi pyykkikone on laulaunut. Pienimmät vaatteet on pesty ja silitetty (ja oli sitten muuten viimeinen kerta kun sen tein, selkä aivan jumissa sen illan ja seuraavan päivän :mad: ), just otin koneesta haalarit ja seuraavaksi uusi koneellinen vaatteita. Sen jälkeen olis vielä vuorossa vaipat ja harsot. Niin ja pitäishän noita omiakin vaatteita pyöräyttää pari koneeellista :rolleyes: Haalareista olen kotiinlähtöä varten ostanut sellaisen paksumman fleecehaalarin kokoa 56 ja talveksi toppahaalarin kokoa 62. Jos vielä tarvetta niin sit keväämmällä ajattelin että käytetään äitiyspakkauksen haalaria. Yhtään ei ole vielä tietoa, että minkä kokoinen vesseli sieltä on tulossa ja kuinka nopeasti tulee kasvamaan. Maanantaina tuohon saadaan sitten tuohon ensimmäiseen arvio kun menen aamusta sinne sairaalaan. Yhtään en kyllä osaa sanoa, että kuinka päin masussa oikein ollaan. Mutta sen olen tehnyt itseni kanssa selväksi, että jos siellä ollaan perätilassa eikä kääntäminen onnistu niin sitten on vuorossa sektio. Vaikka mun paikat olis kuin ladon ovet niin en alakautta lähde yrittämäänkään.

limee todella mukavia uutisia :D Ihmettelinkin, että mitä Kela olis kielteisellä päätöksellä voittanut.

Tämä pyykkimuija taitaa nyt palata savottansa ääreen ja toivottelee siis kaikille mammoille hyviä päivän jatkoja :wave:

t. Sähikäinen + Nöttis 35+1
 
VERENPAINEISTA: Tuntuu hassulta, että 80 alapaine tuottaa joillekin huolta. Itselläni ei ole alapaine käynyt koko raskauden aikana 80 alle. :whistle: Minulla on siis olut viimeiset viisi viikkoa alapaine jatkuvasti 95-98 paikkeilla ja pahimmillaan paine kävi 173/108 lukemissa. Ja silloinhan tulikin lähtö TAYSiin. Nyt olen ollut kohta viikon verenpainelääkityksellä ja silti alapaine on aamuisin jopa 98 ja iltaisin 94 paikkeilla. Eikä silti sairaalassa reagoida asiaan. Joten huoli pois tuollaisilla normaalipaineilla ja nautiskelkaa olostanne! Tuo sadan raja taitaa olla oikeasti vasta se, jolloin terveydenhuolto edes lotkauttaa korviaan.
Itse olen ihan loppu henkisesti siihen ajatukseen, että vaavia ei voida muka leikata vielä vaikka on täysiaikainen kolmen päivän päästä, vaan suunniteltua sektiota joudutaan odottamaan vielä 11.10. asti. RAIVOSTUTTAA, että tänäänkin taas lisättiin verenp.lääkityksen määrää, että saadaan mun ja vauvan olo jotenkin siedettäväksi. Eikö olisi parempi ottaa vauva ulos, kun kuitenkin on leikkaus edessä???? En ymmärrä tätä, en millään!!

Loppuraskaudesta on siis tullut huolen ja ahdostuksen aika. Henkinen väsymys lisääntyy joka päivä ja iloinen odotus tulokkaasta vain haave. Mutta minkäs teet... kai ne lääkärit sitten tietää, että vauvan on parempi olla "sairaassa" masussa kuin turvassa ulkopuolella. Minä en tuota maalaisjärjellä ymmärrä... :'(

Nappula-10 36+4
 
Äitiyspakkauksessa vaarallinen toppahaalari

Keskiviikko 22.9.2010 klo 09.36

Tämän vuoden äitiyspakkauksessa olevan toppahaalarin kuminauhat saattavat aiheuttaa vaaratilanteen, ilmoittaa Kela.
Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain, ja uusi pakkaus otetaan käyttöön, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun.
Äitiyspakkaus vaihtuu vuosittain, ja uusi pakkaus otetaan käyttöön, kun aiempi pakkaus on jaettu loppuun. (KELA)
OTA KANTAA

Oletko ollut tyytyväinen äitiyspakkauksen sisältöön?
O
Kyllä Ei
88% 12%
Ääniä 678

Toppahaalarin lahkeensuissa olevan kuminauhan molemmat päät on ommeltu kiinni samasta kohdasta, jolloin siitä muodostuu silmukka. Lastenvaatteista annetun standardin mukaan tällainen lenkki lasten vaatteissa saattaa aiheuttaa vaaratilanteen, mikäli se jää kiinni johonkin.

Kela suosittelee, että toppahaalarin silmukat poistetaan lahkeiden suusta leikkaamalla. Äitiyspakkauksen kokoaja Reima Oy poistaa nauhat niistä haalareista, joita ei ole vielä toimitettu perheille.

Kela on lähettänyt asiasta kirjeen lähes 9000 äidille, jotka ovat saaneet äitiyspakkauksen viime kevään tai kesän aikana.
 
poks 38!

Tänään meinas alkuun väsyttää niin, että sohvapottuna ekat tunnit meni...mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja pesin suihkun,saunan ja roskiskaapin sekä suihkailin crosstrainerilla menemään 5km - ja illalla zumbaan! Eikä yhtään supistusta- nada:headwall:

Nappula-10, sinun oma ahdistuneisuus ja stressi lapsen hyvinvoinnista nostavat varmasti verenpainetta entisestään... ymmärrän huolesi, mutta toivon, että pystyt hieman rauhoittamaan mieltäsi. Tilannettasi seurataan kuitenkin aktiivisesti, joten lapsellasi ei varmasti ole hätää.
 
Tulin neuvolasta:

Paino +2,5 kg /viikko :O

Siis nyt en tajua enää. Turvotusta on, enemmän kun ennen. Verenpaine oli ok, samoin pissa. Ja kaikki muukin.
Oon ollu tosi kipee viimeset päivät, varsinkin iltaa kohti joka paikkaa särkee. Pakko syödä säännöllisesti särkylääkettä tai muuten on niin kipee ettei voi elää. Toissailtana en pystyny kääntymään sängyssä ollenkaan, selkä ja kaikki muutkin paikat oli niin kipeet että itku tuli kun yritti liikkua...

En nyt tiedä mitä pitäis tehdä. Neuvolasta sano, että voisin mennä synnytysvastaanottoon ja sanoo vaan että oon kipee ja mun on huono-olla ja painookin tullu ton verran. Mut en tiiä...Onko siitä mitään hyötyä...? Mä oon niin väsynykin, viime yönä nukuin 2 tuntia.


Zeena 38+3
 
Onnea Tatara ja Lara!=):flower:

Neuvolakuulumisia:

Rv 37+0
Paino: +200g/vko
RR: 139/96 -> nousussa
Pissa puhdas
Sf: 31 (viime kerralla 32)
Vauva kiinnittynyt! :)

Täällä kauheet selkä ja mahakivut. Menkkamaista kipua.. Eipä oikeen jaksa nyt kirjotella enempiä kun särkee niin kovaa.
 
Neuvolassa käyty!

paino -44g/vko, ekaa kertaa kahen raskauden aikana pääsin miinuksen puolelle :D Hassua sinänsä kun on tullu herkuteltua ja turvotus lisääntyny :O

Turvotus +

RR 123/67 (siis parempi ku koko raskausaikana :D )

Pissa puhdas

Hb 141 :O (siis en tajuu ollenkaan miten se on yhtäkkiä noin noussu, kun saatiin just ja just pysyy 110-120 välillä aikasemmin niin että söin kaks obsidania päivässä ja nyt oon syöny sitä enää tosi satunnausesti :D )

Sf
33

Oli muuten pakko ostaa pari uutta paitaa, kun entiset mammapaidat on käyneet lyhyiksi -_- Nyt on taas hyvä, kun ei tarvitse olla koko ajan kiskomassa paitaa alemmaks.

Liikkeistä
Täällä liikutaan ihan entiseen malliin, hirveesti ei oo ollu potkijatyyppiä koko raskausaikana ollenkaan, vaan semmonen pien muljuaja. Eipä oo tarvinnu liikelaskentaa vielä tehä!

Perhehuoneista

Toive semmoseen ois tosi kova, tai edes yhdenhengen huone. Jos ei jompi kumpi onnistu, niin sitten toivon että onnistus se polikliininen synnytys. Mie romahdan henkisesti ihan kokonaan jos joudun olemaan useemman päivän samassa huoneessa vieraiden ihmisten kanssa siinä hormoonimyrskyssä. Puhumattakaan siitä että unesta on turha semmosessa tilanteessa haaveillakkaan.

Menhit ja Mr. Hyde 37+4 :heart:
 
Miraaz: Meidän pikkunen oli vaan 49cm kun syntyi ja kotiuduttiin 56cm fleece takki+ housu yhdistelmässä.. Poika hukkui jo siihenkin :D Sain lahjaksi (kevyt? ) toppapuvun kanssa koko 56cm ja oltiin tänään se päällä kaupassa... kaukaloon kiinnittäminen oli sika vaikeeta, kun ei toisen kädet ja jalat tuntunu sieltä mitenkää, eli tähänkin hukkui toinen pieni! Olen itse tyytyväinen kyllä, että on toi koko, koska meillä olis ollu 62/68 odottamassa ja meidän pojan kokosia mahtuis siihen varmaan kolme ;) Kannatan siis sopivia kokoja, vaikka meneekin pieneks nopeesti! ;)

huomenta!

Ihana oli Lara lukea syynytyskertomustasi. Tuntui, että itse sain siitä voimia syynnytystä varten. Itse pelkään myös epiduraalin laittoa ehke enemmän kun koko tapahtumaa tai en tiedä. Paljon olen kuullut, että se on kivulias juttu. Tänään äitipoli ja saas nähä mitä siellä tapahtuu. perus tarkastuskäyntihän se on, mutta eihän sitä koskaan tiedä. nyt kamat päälle ja kohti Kysiä.

Vauvakuumeilija 38+0 (poks)
Olloppas hyvä! :) Itse rakastin lukea synnytystarinoita, kun itse vielä odotin. Olen lukenu toukokuisten- elokuisten pinoista kaikki kertomukset! ;) Tuossa epiduraalin laitossahan yleensä on kinkkisintä jos alkaa supistaa kesken laittamisen... Otsi sanoin ihan reilusti, että odotetaan vielä yksi supistus ja sitten vasta laitetaan, että ehtis mahdollisimman hyvin... Mulla meni siis supistus- epiduraalin laitto- supistus- kyljenkääntö ja epiduraalin toinen osa.

Perhehuoneesta sen verran, että meillä oli semmonen ja oli ihan tavallinen kahden hengen huone, jossa sitten oltiin osastolla. Kukaan ei vaan tajunnu meille kertoa, että sängyt ois saanu siirtää vierekkäin, nukuttiin siis erikseen....

Alan päästä vähän jyvälle tosta pikkuherrasta jo :) Ihanaa oppia joka päivä vähän lisää! :heart:

Lara- ja Pikku- Väkkärä 6vrk <3
 
Zeena minullahan oli ihan hillitön turvotus. Nyt kokeilin juoda tuon kolme litraa päivässä, mitä suosittelivat. Vessassa saa näköjään ravata yölläkin enemmän taas, mutta turvotus huomattavasti helpottunut. Paino pudonnut eilisestä aamusta 1,5 kg.

Meillä mies on kotona poikien ja eläinten kanssa yöt paitsi synnytys. Pois lähden sairaalasta mahdollisimman nopeasti. Eilen illalla ajattelin jo, että jokos alkais tapahtumaan. Plääh ! Saunaan ja kaikki loppui. Nyt yksi kunnollinen supistus, joka herätti samoin kuin vessahätä. Johtuikohan supistus siitä. Toisaalta rakko ei läheskään täysi. Jotenkin tuntuu, että jotain ainakin tapahtuu. Lantiota jomottaa kummasti. Kävin eilen Anttilan Pimeissä hinnoissa ja meinasin jäädä sinne. Tosi vaikea kävellä jo, kun supisteli koko ajan. Autolla ajokin tuntui ihanalta sen jälkeen, kun sai istua.

Minkäläiset kriteerit tuolle polikliiniselle synnytykselle. Onnistuukohan, jos käynnistys ? Tampereella oli kokeiluna neljä vuotta sitten, mutten muista yksityiskohtia. Suositeltiin ehkä, että ei ensimmäistä tekemässä. Kaiken pitää tietenkin sujua hyvin. Mitenkähän sokeriasia. Tarkistavat vauvalta ilman muuta, kun insuliinilla.

Huomenna neuvolaan rutiinitarkistukseen.

Discovery 37+4
 
Onnea Tataralle tätäkin kautta!! Olikohan muita :hug:

Sori kun täällä kaksplussalla on tää kommentointi vähän jäänyt.. Lukemassa käyn edelleen päivittäin, mutta ei vaan aina saa aikaseksi kirjautua ja kommnetoida. Eli siis hengessä edelleen mukana :wave:

Jepjep, kasassa edelleen ja että kyrpii!! Joka ilta tunnustelen supistuksia aina lenkin jälkeen. Eilenkin niitä sitten ehkä peräti 4 tuli tunnin aikana, PYH!!
Tänään ohjelmassa tossa klo 9 hammaslääkäriä ja sitten varttia vaille 11 neuvola. Mukavaa että on tekemistä ja autokin nyt kun mies meni pyörällä töihin.. Tekis mieli käydä vähän shoppailemassakin :)
Vauvalla oli tossa justiin tunnin aamujumpat. Välillä tuntuu että se on ihan kasassa tuolla alamahalla (yön jäljiltä yleensä) ja vähän kun heiluttelee masua niin jopa työntyy jotain tonne kylkiluiden alle.. Ihme asentoihin tääkin vielä pääsee..
Ahh, kahvia!
Tuumpa sitten myöhemmin kertoo neuvolakuulumiset. Tää onkin tokavika neuvola nyt ennen laskettua. Seuraava on 1.10 jos kaikki siis vielä yhtä hyvin kun aiemmin.
Aamuja masukkaat, rakkaat!! <3

Hanttaliini ja neitinen 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä juon kokoajan muutenkin, tai ainakin tuntuu sille; mua janottaa ihan hirveesti. Pitäis hakee nyt ananasmehua jos sais nesteet paremmin liikkeelle. Sit taas neuvolassa sanottiin, että ei sais liikaakaan juoda kun on turvotusta ja paino nousee :confused:
En mää tiedä mitä tehdä.

En jaksanu eilen illalla lähtee mihinkään Taysiin kun mies kotiutu vasta klo 21. Nyt mietin, että menenkö tänään. lapset olis tarhassa, että olis aikaa kuluttaa päivä siellä. Paremminkin sen vois kyllä käyttää :whistle:
Selkä on niin kipee etten pääse oikein omin avuin sängystä ylös ja liikkuminen on tosi vaikeeta. Liikkuminenkin tekis hyvää tolle turvotukselle mutta liiku nyt tässä kun olo on kun jyrän alle jääneellä...

Sanokaa nyt mitä mä teen?!!


Zeena 38+4
 
huomenia!

Pikainen kysymys teille, joilla on kokemusta limatulpasta. Eilen olin äitipolilla käynnillä ja lääkäri teki aika kovan sisätutkimuksen. Kohdunsuu auki 2 cm. Kohdunkaula jo poissa. Siis lyhentynyt minimaaliksi. Vauvan päätä yletti rapsuttelemaan. Muutama tunti lääkärin jälkeen alkoi tulla verisiä limaklönttejä (veri punaista). klönttejä tulee edelleenkin, mutta ne ovat nyt selkeästi ruskeampia. eli voiko tämä olla limatulppa vai tuleeko veri selkeästi jostain matkan varrelta??? osaako joku auttaa. itse sen verran pelästyin, että joko nyt, että lähden varmuudella hoitelemaan kouluasiat pois alta...

vauvakuumeilija 38+1
 
vauvakuumeilija: sullahan on paikat jo melkolailla kypsät..=) saattaa se siitä sisätutkimuksesta hieman vauhtia saada tuo homma =) itsellä rv 36 kohdunsuu 1cm auki ja kaulaa 2,5cm jäljellä tosin kuulema jo pehmenneet ja vauvan päätä yltti melkein hipsimään täälläkin...

aamupala syöty, esikoinen koulussa ja uuni lämpiämässä....juniorikin syömässä..tän taitaa täytyä lähteen siivoamaan talleja, ainakin varma keino aina saada supistuksia aikaiseksi..tosin tähän saakka ne on aina hyytyneet iltaan mennessä *nauraa* tiskikone ja pyykkikone laulaa....jotenkin koettaa saada kaiken jollain lailla "valmiiksi" jos sitä vaikka jostain aikaa lähtö tuliskin....

Neila rv 36+3
 
Ihanaa lukea, kun Lara saa tutustua pikkumieheensä siellä vähitellen... Nyt iski kaihomieli, että voisinkin jo sen vauvan haluta masunahkojen tälle puolen:heart:

Tossa verenpaineasiassa varmasti vaikuttaa äidin lähtökohta. Itsellä ollut aina alapaineet ennen raskautta 55-60, niin kyllä tuo 75-85 huolestuttaa.
Oon Sannrin kanssa samoilla aatoksilla, että stressaaminen varmasti nostaa entisestään Nappula sun paineita. Yritä ottaa nyt iisisti, ei sua varmasti hylätä!!:hug:

Mäkin kävin ostaa yhden mammapaidan, kun meinas lämpösistä vaatteista olla pulaa. Muuten oon pärjänny vain kaksilla mammafarkuilla ja normilegginseillä ja vähän pidemmillä paidoilla/topeilla. Kesällä nyt ei paljoo vaatetta muutenkaan tarvinnu:whistle:

Tosta äp:n toppahaalarista, tommossii samanlaisia lenksuja on ollu jo vuosia erinäisissä haalareissa. Jollain leikki-ikäisellä vois ehkä jäädä johonkin kiinni, mutta sylivauvalla....?
Noh.. hysteriaa on saatu lietsottua nyt oikeen urakalla. Mun kumpparit ehkä jäävät, tai kattoo nyt saanko aikaseks poistaa

Mä nukuin koko yön ilman vessareissua!:confused: Tosin sain unesta kiinni vasta puoli kahdentoista aikoihin, kun levottomat jalat ja sikakipeet nivuset valvottivat pitkästä aikaa. Pari panadolia ja lämmin viljatyyny jalkovälissä auttoivat sitten uneen. Herätyskello herätti 6.20 ja ihan ihmettelin, et olin nukkunut kuin tukki... Lyhyeksihän noi unet jäi, mutta yhtäjaksoset:D...


Kuinka kaukana asutte synnäriltä? Meillä matkaa tulee noin 10 kilsaa, eli vartissa sinne yleensä ajelee.

:wave: Puskajussi ja Onni 38+2 :heart:
 
Zeena minulla sanottiin tuo nestemäärä Taysista niin että ehkä se luotettavampi. Yritin jopa inttää vastaan, että sehän on 15 lasillista vettä vuorokaudessa, jotta sittenhän minä vasta turvoksissa olen...

Tuon verenpaineen lukemien suhteen ainakin Tays on aika armoton. Ei tunnu paljo omat lähtökohdat vaikuttavan. Käypä Hoito-suosituksissakin lukemat, jonka yli reagoidaan olivat peräti 160 ja 105. Olen nyt ottanut omalla mittarilla useamman lukeman päivässä ja kyllähän ne jonkin verran vaihtelevatkin päivän aikana. Äitillänikin on joskus tehty sellaista vuorokausiseurantaakin kiinteällä mikttauslaitteella, niin heittoja on. Aikanaan kun sain toisen pojan, oli lukemat Kysissä 85/35. Eivät meinanneet päästää pois...

Täytyy vielä kurvata Tampereelle ja sitten neuvolaan. Meillä matkaa synnärille 20 km ja se ajetaan moottoritietä alle puolen tunnin.
 
Viimeksi muokattu:
ai niin, olen unohtanut kiitellä synnytysjutuista! On niitä vaan mukava lukea ja kohtahan niitä pääsee ihan urakalla käymään läpi :heart:

Taasen tosi nihkeä aamu. Yöt menee ihan sikeässä unessa, yli kahdeksan tunnin unia ja sitten vielä aamulla sohvalla puolentoista tunnin unoset, kunhan on saanut pojat kouluun... Hyvähän se on kerätä voimia matkan varrelle, mutta kun tuntuu siltä, että pitäisi jotain saada myös aikaiseksi. Joten pitänee alkaa touhuta! Kaapit voisi ottaa seuraavaksi työn alle. Mulla kotona on yleensä aina perussiistiä, mutta kukaan, ei siis kukaan saa kurkkia kaappeihin... ei ihan luurankoja löydy, muttei liene kaukanakaan.

Synnärille kys:iin on matkaa siinä 55km, vajaassa tunnissa ajelee. Mutta toivoisin, että lähtö tulisi yöllä, silloin on paljon rauhallisempi meininki ja varmemmin pääsee nopeasti perille. Jonkin verran hidastetta saa aikaan tuo kallansiltojen työmaa urakka.

Vauvakuumeilija, mulla kakkosen aikaan tekivät niin perusteellisen sisätutkimuksen, että se sai tosiaan limatulpan liikkeelle ja siitä reilun vuorokauden kuluttua oli poika jo maailmassa. Sellaista paksua kellertävää limaahan se on, jossa on veriviiruja. Mutta jos sä nyt pääset jo kys:iin synnyttämään, niin voi olla, että meidän "treffit" kyllä täytyy peruuttaa - ei niin mitään merkkiä edes yhdestä supistuksesta:rolleyes:

sannri ja 38+1
 
helou!

matkaa synnärille meillä on 25 km ja moottoritietä. Aikasta nopeaa pääsee.

Toppahaalareista vielä, tykkään kyllä itekkin että ois sopivaa kokoa. Sain tädiltä semmosen ihanan villahaalarin (koko 56cm) , jonka meinaan kotiutumisvaatteeksi. Voisihan sitä hommata vielä pienen toppahaalarin, kattoa vaikka jos kirppikseltä löytyis :)

Lara-- päässy jo kauppaan pikkuisen kanssa, ihanaa :heart:

Nyt ruuanlaittopuuhiin!

miraaz ja vaavi 36+1
 
Neuvolaterkut :wave:

38+4
Paino +438g/viikossa
Turvotus -
Verenpaine 108/70
U-Prot +
U-Gluk -
Hemppa 105 :O se oli 2viikkoa sit 108!!!!!!
Tarjonta rt
Syke +140
Liikkeet ++

Kohdunpohjan mitta jäi näköjään merkkaamatta..Sanos että pää on kyllä jo tosi alhaalla.

Meillä on matkaa sairaalaan reilu 30km.Mun rakas mieheni vaan on niin ihanan hajamielinen että tänäänkin hää on töihin lähtenyt ilman puhelinta..Yks aamu hän oli ajanut 10km matkan kun huomas et puhelin on kotona ja tuli sen sitten hakemaan..Täytyy varmaan liimata se sen korvaan kii :attn:

Nyt ei muuta :wave: MUKSU 38+4
 
Lohjalla ainakin on salien vieressä huone jossa vauva punnitaan, mitataan ja isi pääsee kylvettämään :)

Matkaa sairaalaan meillä on reilut 10km, joten nopeesti tarvittaessa pääsee.

Eilen nukkumaan mennessä tuli ekaa kertaa jonkun verran supistuksia, siis semmosia et tuntu mut ei mitään hirveen kipeitä. Yöllä ja tänään ollu menkkamaisia jomotuksia. Mutta en usko että mitään sen kummempaa ehtii ennen maanantaita tapahtumaan :)

Ja kiitos tosiaan kaikille synnytyskertomuksista, niitä on kyllä kiva lukea. Epiduraalin laitosta mullakin on kyllä ihan positiiviset kokemukset. Olin siis kyllä todella tuskissani ja teetti vaikeuksia olla paikallaan kun tärisytti niin kovin, mutta itse puudutteen laitto ei sattunut. Mä sain esikoisesta sekä spinaalin että epiduraalin, ja oli kyllä ihan taivaallinen tunne kun kivut katos:D Luulen kyllä et spinaali oli jotenkin viel parempi, koska sit synnytyksen jatkuessa kun lisäiltiin vaan epiduraalia niin ei kyllä auttanut yhtä hyvin.

Nipsuliina ja Sindi 38+3
 
Heippa kaikille!

Täällä kans ollu kauheeta väsymystä ,mut syykin selvis hb laskenu 125:stä 103:en eli nyt taas popsitaan Obsidaneja....
Masuasukki oli kääntynyt perätilaan ens viikolla katotaan taas ja jos edelleen peppu edellä tulossa niin lähete Tayssiin kääntöyritykseen. Mulla jo kolmas synnytys ja kaks edellistä sujuneet ihan hyvin niin toivon että saisin synnyttää alakautta vaikka kääntö ei onnistuisikaan.
Luulis et onnistuu... mun miehen sisko synnytti perätilassa olleen 3,5kilosen esikoisen alakautta vaikka on vaan 156cm. pitkä ja painaa noin 50kiloa.:D
Poliklinikkasynnytyksestä kyselin siitä neuvolassa ja sano et jos kaikki menee hyvin niin onnistuu ,mut sano et kannattaa yks yö olla siellä sairaalassa ja ite oon samaa mieltä! Siis ekasta oltiin sairaalassa 10vrk. kun mulla ja vauvalla tulehdus, tokasta oltiin 2vrk. joka tuntu kyllä niiiin pitkältä ajalta kun oma vointi oli niin hyvä ja vauvallakin kaikki hyvin. Kummallakaan ei oo ollu yhtään mitään viitettäkään keltasuuteen joten tuskin kolmannellakaan!(siis kun jos on joutuu olemaan yleensä pidempään sairaalassa vaikka muuten kaikki ok)
Haalareista/kotiutumisvaatteista: esikoinen oli syntyessään 54cm. pitkä(s.rv42) ja 62 Lindexin kevyttoppapuku oli just passeli kun taas toi pikkukakkonen oli vain 49cm.(s.rv38) se hukku 56cm. kotiutumisvaatteisiin. Siks en oo pakannu kassia valmiiks vaan kaapissa on pinoissa kask eri vaihtoehtoa riipuen siitä millä viikoilla lähetään synnyttämään! Haalareita on kertyny 56cm:tä 68cm:en eri paksuuksia, vauvat kun syntyy eri kokoisina ja kasvaavt myös niin eri tahtiin!!!

Niin ja tietysti isot onnittelut synnyttäneille!:flower:

Ezziina ja RK 34+3
 

Yhteistyössä