~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Lara ei oo kyllä paha toi siun painon nousu todellakaan! En ois yhtää huolissaan, enkä jättäis ees herkkuja vähemmälle. Miulla tuli viime raskaudessa 20 kg, jotka oli lähteny jälkitarkastukseen mennessä. Alkupaino oli sillon oikein hyvä, niinku ilmeisesti siullakkin.

Menhit ja Mr. Hyde 20+3
Todellako? :eek: Mä en meinaan ole ees syönyt hirveesti herkkuja... Nyt on pari päivää tehny mieli aivan tajuttomasti karkkia, hedelmät ja jogurtti ei vaan oo sama asia... ;)

Meneekö se tosiaan näin, että laihemmilla on "varaa" lihoa enemmän? Jos mun vauva painaa nyt n. 500g niin lihon ainakin vielä 3kg, eikös? Eli menen jokatapauksessa yli 10kg... Voinko varmasti herkutella? :D
 
painosta sen verran että olettaisin että mullei oo nyt noussut, mutta tosiaan neuvola vasta silloin 7.6., eli näkee sitten. lähtöpainoa on sen verran reippaasti että montaa kiloa ei sais tullakaan. ekasta raskaudessa lihoin n. 10kg ja yllättävän nopsaa se katosi ekojen viikkojen aikana, synnärille tais jäädä samantein oisko ollut viitisen kiloa ellei enemmänkin ;)

ja tosiaan noista raskauskiloista ei kannata mun mielestä olla kauhean huolissaan, ne oikeesti häviää synnytyksen jälkeen nopeeta ellei nyt mitään ihan mielettömiä mässäysfeasteja pidä :)

kävin sit tänään lindexillä ja ostin ekat vaatteet pikkutytölle!! 2 mekkoa ja sukkahousut missä pepussa röyhelöä, 62-kokoisia, en löytänyt pienempiä noista. saatan laittaa fb:n puolelle kuvia :)

joo ahdistuin tosiaan tossa päivällä kun tuli työpaikalta kyselyä että millonkas se mun töihinpaluu olikaan (ja siinäkin ne oli taas sotkenut hemmetti päivät..). en millään haluis niille vielä kertoa vaan sit kelan paprujen kanssa vasta, mutta kun tuo neuvola nyt venyy niin kai se pitää antaa jo ennakkovaroitus niille. on tosiaan työpaikka semmonen selkäänpuukottajien paratiisi :/ ei todellakaan katella äitiyslomalaisia tms. hyvällä.

mut joo nyt kana-halloumisalaatin kimppuun :wave:

noonie ja muru 21+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku prinssi:
Lara- keskimäärinhän paino nousee 15kg raskaus aikana.. Hoikilla yleensä 20 kg.. :)
Eipäs ole kun 12,5kg neuvolan mukaan ;) Olen itse ollut luulossa, että 10kg on yleinen painon nousu, mutta taisi olla väärää tietoa? Yksilöllistähän tuo on juu... Mutta jotenki tuntuu, että kaikki muut lihoo jonku 7kg -.-

En kyllä halua olla ihan rimpula sitten kun imetän kylläkään!
 
Mulla nousi paino esikoisesta sillon sen 11kg yhteensä, 6 jäi laitokselle ja loput lähti parissa viikossa tehokkaalla imetyksellä... Tuohon painonnousuun oli neukkutätikin tyytyväinen. Nyt toivon vaan ettei toi 60kg menis kauheesti rikki, kuulostaa niin isolta.. Oon kuitenkin sen 155cm "pitkä" .. :ashamed: Vaikka ihan sama se on sinänsä, en syö kahden edestä vaan ihan normaalisti ja suurimmaks osaks koitan paikata nälkää voileivillä ja hedelmillä. Iltaisin kyl herkuttelen ihan tavalliseen tahtiin... :D

Lara- mä näin viime yönä unta missä sä sait poikavauvan, en muista siitä mitään muuta ku että ihmeteltiin et POIKA siitä nyt tosiaan tuli.. :LOL:

Painonnoususta puheenollen, kävin äsken ihan pikkasen kiskalla hakemassa herkkuja, telkkarista tulis ensin Ruotsin huonoimmat kuskit ja myötähäpeän määrä sen kun kasvaa Euroviisu-karsintojen myötä... Kuunkuiskaajat... uulalaa. :headwall:

mama-L ja Papu-poikanen 21+1

 
Lara,älä huoli :D mäkin hoikka ja painoa tuli tosiaan molemmilla yli 20kg :LOL: mutta se lähtee myös nopsaan pois.....

Muuta asiaa,joo,o,,,eilen supisteli ihan perhanasti joten tänään olin vähä lääkärillä avautumassa olostani...nyt tää tulee ihan siis stressistä....ja pitää yrittää tosissaan rauhottuun ja ajatella et kaikki asiat kyllä selviää tavalla tai toisella :/ katsotaan....

Meiilä on siis täällä kotosalla tilanne että valtio lunastaa meidän oman vanhan talon johon on todella laitettu jokainen penni kiinni ja edelleen hieman remppa kesken....
Tielaitos tekee siis tien meidän keittiön läpi ja meille tulee lähtö....tulevana perjantaina tulevat isot herrat siis taloamme arvioimaan,mutta mä olen sitä mieltä että mikään uusi tusinatalo ei voi korvata tätä rakasta vanhaa jota on nimenomaan vanhaa kunnioittaen rempattu....kaikki esiin kaivetut vanhat hirsiseinät sun muut,kaikki vedetään sileeksi pyörätien takia....ja vastaus siihen kun sanoin heille et kaiketi voin kieltäytyä,herrat ilmoitti et toki joo mut aikanaan se sit vaan pakkolunastetaan....mitä helv....oon ollu niin kiukkunen...

nyt siis yritämme päästä sopuun hinnasta että saamme edes jonkinsortin talon tilalle,ja lainaa joudutaan ottamaan uutta varten varmasti,tontti onneksi löytyy,vanhan tuvan viereiseltä paikalta....

huomenna siis talopaketteja kyselemään ja nyt toivon vaan että kaikki selviää nopeasti....ilmeisesti kesän jälkeen syksyllä tästä on pakko lähteä....

huoh.....

sutulii 18+6 ja huomenna poksuu :heart:
 
noonie kylläpäs kana-halloumsalaatti kuulosti hyvältä :)

sutuliille tsemppiä talovaikeuksiin!

Huomenna aamulla on sit rakenneultra ja jännittää! Torstaina neuvola ja ainakin itsestäni rautakuuri tuntuu tehonneen,saan nähdä mitä lukemat sit näyttää.

Nyt saunaan,sit euroviisujen pariin ja ihana lämmin pekonifocazzia odottaa syöjiään :)

t 77 ja asukki 20+1
 
Lara, Anna palaa Sisko :)

P123, Kiitos päivän piristyksestä :)

Pikkuprinssi, luulisin, että ne alavatsakivut on kohdun kasvukipuja ja niiden kohtua pitävien kannattimien kirraamista. Liitoskivut tulevat "luihin"? Mie oon ainakin kuvitellut liitoskipujen olevan niitä liikkumista vaikeuttavia häpyliitoksessa olevia repiviä kipuja. Mutta tiiä häntä.

sutulii, Itku meinaa päästä teidän puolesta!!! Meillä tämmöinen 30-luvun vanhus, mikä on meille kovin rakas. Kamalalta tuntuisi tästä lähteä! Voimia koko porukalle pakottaviin muutoksiin. Aikataulutuskaan ei ole ihan paras mahdollinen...

Mama-L, Mie tykkään Kuunkuiskaajista, mutta olenkin tämmöinen mummeli :D Tuo sanoma: "Työlki ellää, mut kaupal rikastuu" vaan huvittaa niin kovasti käsityöläistä :) Aina tulee mieleen, että seisoo vesisateessa torilla ja asiakkaita ei näy missään, niin voi tuumata vieruskaverille tuon lauseen!

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Sulo 18+0 Poksista heijaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Lara- mä näin viime yönä unta missä sä sait poikavauvan, en muista siitä mitään muuta ku että ihmeteltiin et POIKA siitä nyt tosiaan tuli.. :LOL:
Juupa juu :LOL: Onko tämä nyt joku merkki tulevasta? :D

Joku kyselikin unista... Mä nään ihan sekopäisiä unia, laidasta laitaan kaikkea outoa o_O Viime yönä heräsin itkien, kun näin tosi väkivaltasta unta... :(
Tämä lienee yleistä myös??

En oo muuten kattonu viisuja sitten ollenkaan, yök!
 
Alkuperäinen kirjoittaja sutulii:
Lara,älä huoli :D mäkin hoikka ja painoa tuli tosiaan molemmilla yli 20kg :LOL: mutta se lähtee myös nopsaan pois.....
Pakko sanoa, että ei ne kaikilla lähde.... Itse esikoisen kohdalla tyydyin liikaa tähän joka paikassa toitotettuun asiaan ja kuinkas kävikään. 20kg vieläkin jäljellä. Imetys ei onnistunut ja muutenkin on ollut painon kanssa aina ongelmia.
Joo, omaa laiskuuttakin, mutta 40kg pamahti mittariin odotusaikana. Mutta lopussa turposin ihan äärettömiä määriä ja uskokaa tai älkää, mutta kahden viikon aikana sairaalassa lähti 20kg!!

bubbeli 18+5

 
Tää muori uskaltautui tilaamaan netistä parit vaatteet kun ei valikoimat miellyttäny Riihimäen anton&ninassa vaikka samoja merkkejä tuolla linus&lotallakin on. Ja saa maksaa osissa *köyhä*... Exällä vähän elatuksia rästissä ja alkuvuoden osittainen lomautus sotkee pakkaa vieläkin :(

sutulii:
aika jäätävää! Olen joskus miettiny kuin hajalla itte ois vastaavassa tilanteessa.

Euroviisut. Voi haukotus. Vois vaikka mennä nukkumaan. piti olla vapaa huomenna mut eipä ookaan...

:wave:

Höplömmöö 18+2
 
kiitokset myötätunnosta =)
ihanaa kun saa vähän avautua,vaikka olen mä tässä avautunut joka virastolle.....

talon siirto ei ole meidän kohdalla mahdollista,menee liikaa aikaa ja vaivaa,ja tää on tosiaan 1900-luvun alussa tehty,siis alkuperäinen hirsikehikko ja joku vuosi takaperin jouduttiin hirsiä tunkata ja korvaamaan ns.nykyaikaisella menetelmällä kun oli muutamasta kohtaa päässyt laho valloilleen...koomista että kun odotin esikoista eli pian yheksän vuotta sitten,meillä oli ns,suur remontti menossa eli vanhat lattiat jouduttiin purkaa ja alakerta oli hiekkamonttu....päälaki näkyi ikkunan alareunasta ulos :D silloin ajattelin ettei koskaan enää noin suuria remontteja varsinkaan odotus aikana,mutta nyt näköjään taas sama edessä...mutta vain uuden teko....hoh....luulen että tässä on vielä monet itkut väännettävä että hyväksyn asian täysin.....

nyt siis yritän rauhoittua ja keskittyä odotukseen,hitto vie kyllä kaikki järjestyy vielä.....

sutulii
 
Minusta tuo painokeskustelu on ihan turhaa. Minulla on nyt viides raskaus. Parikymmentä kiloa on järjellä ajateltunakin liikaa, mutta jos siihen liittyy turvotusta, niin ei voi mitään. Ensimmäisistä raskauksista kilot hupenivat lähinnä laitokselle. Ed. raskaudesta jäi 10 liikakiloa. Nyt olen tiukkana, ettei ainakaan nouse heti kovin paljon. Minulla rasitteena ikä ja keinoalkuinen raskaus. Hormonit kyllä nostavat painoa. Kaksosilta ei imetys onnistunut, kun tottuivat aluksi nenämahaletkuun ja sitten pulloon teholla.

Hitto, kun tuo uni ei oikein tule...

Discovery 20+2

 
Eipä paljon oo pystyny kirjottelemaan, kun tää netti on tässä viime aikoina reistaillu oikeen olan takaa :headwall: - pätkäsee heti, edes verkkopankkiin ei uskalla mennä kun tiä missä kohtaa se katkasee. Noh, säästyypähän l-lisät tänään, ehhehee :D

Yksin oon myös nyt ollu tytön kanssa, miehellä kun menee sinne ilta 9 asti siellä tontilla nykyään. Repivät juuria ylös maasta, sun muuta shittiä niin sekin on verottanut mun nettailuani, ei paljon kerkee kun kaikki pitää tehä yksin täällä kotona. Ja illalla sitä on jo niin väsynyt että en mä tänne enään 9 aikaan illalla tuu kirjottelemaan, just kun mies kotiutunut, joo, ei tod.

Niin ja tänään poksahtaa, se olis sitten

[/b]Rv. 22+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku prinssi:
Lara- keskimäärinhän paino nousee 15kg raskaus aikana.. Hoikilla yleensä 20 kg.. :)
Eipäs ole kun 12,5kg neuvolan mukaan ;) Olen itse ollut luulossa, että 10kg on yleinen painon nousu, mutta taisi olla väärää tietoa? Yksilöllistähän tuo on juu... Mutta jotenki tuntuu, että kaikki muut lihoo jonku 7kg -.-

En kyllä halua olla ihan rimpula sitten kun imetän kylläkään!
Minoon kyllä kanssa samaa mieltä tuon Pikku Prinssin kanssa.
Keskimääräinen painonnousu kaikilla yleensä on varmasti tuo 12,5. Mutta lihavilla suositeltavaa olisi se alle 10 kiloa, normaalipainoisilla 10-15 ja laihoilla 15-20. Luin nuo just jostain, mutten kuollaksenikaan muista mistä.

Lara Muistelisin, et olet melkosen laiha, että tulet kyllä tarviimaan jokasta grammaa, mitä kroppa kerää lapsen kasvamiseen ja imeykseen. Painoo tulee muustakin kuin vauvasta, lapsivesi, kohtu ja verimäärä lisääntyy kaiken muun lisäksi. Koetas nyt unohtaa painon tarkkailu, on jo vähän huolestuttavaa lukea tota sun "painopaniikkias". Ja muista että oot pidemmällä kuin kukaan meistä, että ei todellakaan kannata vertailla.:saint:

Ja muutenkin, en sanoisi että raskausaikana kertyneet kilot ois lihomista.. Paitsi jos mennään oikeesti tuplalukemissa ja ruokailu on selkeesti roskaa ja kolmen eestä syömistä
Tottakai on vaikee suhtautua muuttuvaan vartaloon, varsinkin jos on ollu hoikka. Tiiän sen ite, siksi on hyvä muistuttaa itteesä miksi näin tapahtuu ja ketä varten ne pehmeemmät muodot tulee.
Oon rakastanut jokaista kiloa ja kaarta (paitsi yli-isoja maidosta täysiä rintoja siinä vaiheessa kun on jo omissa mitoissa) mitä raskaus on tuonut ja kummasti niitä jo jonkin ajan päästä kaiholla kaipailee

Omakohtaisesti painon noususta, oon 163 cm ja ennen ekaa raskautta painoin 52 kiloa. Mua ahdisti yhtälailla painonnousu, kun tuijotin vaan tuota keskimääräistä 12,5 kiloa. No kiloja tuli lopulta nippa nappa vajaa 20 ja kyllä jo jälkitarkastuksessa olin samoissa lukemissa ihan ilman mitään laihdutuksia.
Puolen vuoden täysimetyksen jälkeen olin jo tosi alipainoinen, mikä onneksi vakiintui normaaliksi pikkuhiljaa imetyksen vähennyttyä.
Jossain vaiheessa aloin innostua salilla käymisestä, sain vähän lihasta/muotoja ja paino nousi 54 kiloon, mistä lähdin odottaa kakkosta ja "pääsin" suurinpiirtein samoihin kiloihin. Jälleen ne lähti nopeaan ja sama alipainon puolella käynti jossain vaiheessa. Ennen kolmosta olin tosi timmi ja treenannu ahkerasti ja lähin 57 kilosta ja taas raskaus toi ne alle kakskyt kiloa, jotka lähti taas samalla kaavalla. Kieltämättä 70 kg:n rikkouduttua tuntu aika hurjalta...
Nyt odotan että tulee taas ainakin samat lukemat, eikä yhtään huoleta. Tosta alipainosuudesta tiiän, että jokainen kilo ja gramma on todella tarpeen. :attn:
Viime viikkoon mennessä niitä oli tullu 7:heart:

Tää lähtee kokeilemaan töihin. Eilen oli pelkkää istumatyötä ja lyhyt päivä, niin jaksoi hyvin. Mutta jos tänään tuntuu yhtä pahalta, kuin maanantaina, niin soitan kyllä neuvolaan ja pyydän saikkua. Hullua tehä mitään, kun olo on NIIIN tukala.


:wave: Puskajussi ja Onni 21+1 :heart:
 
nordenskjold Juu siis liikkuessa mulle niitä kipuja tulee alavatsaan.. Mäkin olen luullut että liitoskivut on luihin just kun luut pehmentyy synnytystä varten :) Eli voi ne hyvin olla kohdunkasvukipuja mitä alavatsassa on.. Liitoskipuja kyllä haarkusissa on.. Ei pysty enään juoksemaankaan kun sattuu niin kovin..

Painonnoususta Mäkin olen lukenut samallalailla kun Puskajussi jostain.. Eikä siitä painosta kannata stressata.. :) Mulla siis tuli vain se 8 kg painoa esikoisessa ja sairaalassa jo vaalla käytyä se 5 kg oli lähtenyt heti synnytyksen jälkeen. Jälkitarkastuksessa painoin jo vähemmän kuin ennen odotusta.. No maito rupes loppuu jos sit niin tuli sitten 3kg lisää painoa kun imetys loppu :ashamed: Niitä en kyllä koskaan kerennyt pois saada ennen tätä odotusta..

Ainiin Unohdin kertoa että miehen siskohan on myös raskaana ja laskettu aika kans lokakuussa. Puhuttiin just hänen kanssa että ollaan kummatkin ihan varmoja että he saavat tytön ja me poika.. Mutta mutta. Ne kävi maanantaina ultrassa ja heille tulee poika :) Rupes oikein jännittää kun meillä on syntynyt pelkästään poikia sukuun että kyllä jonkun se prinssessakin pitäisi saada :) Noh maanantaina näkee :heart:

Täällä paistaa aurinko! :)

Nyt vähä siivoilemaan ja sitten ulos :)

Pikku prinssi 18+5
 
Heipähei!

Tänään vapaapäivä niin jos jotain kirjottelis..
Ja myös hammaslääkäri, on vaan niin pahaan aikaan kun justiin Artun uniaika. Tiijä miten nyt senkin kanssa sitten tekee.. Mies kun pääsee töistä niin pitääkin lähteä heti Artun päiväkodin kevätretkelle.. Harmittaa vaan jos sataa niin saattaa jäädä välistä kun muksun kuravehkeetkin on päiväkodilla :/ Katsellaan katsellaan jospa se aurinko iltapäivällä näyttäätyykin.. Nyt nimittäin ainakin satelee.

Täälläkin on masuasukki ollut hiljasempana useemman päivän. Illalla sitten alkaa moukutus ja myllääminen. Kai se tässä vaiheessa on ihan normaalia.

Ensimmäinen hankinta vauvalle tehty. Britaxin turvakaukalo.. Sekin ihan siksvaan kun sisko sai sen halvemmalla ja osti sen pois kun ihan uusi kuitenkin oli. Työpaikkaetuja :) Sit tutteja ostin ja tilasin netistä ekat vauvanvaatteet.. On se outoa ostella vaaleanpunaista :heart: Touttunut niin poikien vaatteisiin..

Onnea muuten ihanista ultrakuulumisista ja tyttö-ja poikalupauksista. Kyl se vaan toi rakenneultra tekee raskaudesta todellisemman :heart: Ainakin meillä näin.

Seuraava neuvola 7.6. Mua ei mikään muu jännitä kun toi painonnousu.. Se on ainoo minkä takia syke nousee siellä ollessa. Tähän mennessä siis viimeksi kun neuvolassa mitattiin oli noussut 2,6 kiloo ja nyt on tullhansavarmasti ainakin 2 kiloa lisää! Mullan noussut molemmisa raskauksissa se 15 kiloo joka on mitattu sitten synnyttämään mennessä. Ja turvotusta siitä on ollut ainakin se 5 kiloo.. Paino on sairaalassa ollessa pudonnut jtn 7 kiloa ja jälkitarkastuksessa on ollut vielä joku 2-3 kiloa jäljellä. Imettänyt olen, mutta maitoa ei ole kummankaan aikaan riittänyt pelkkään täysimetykseen. Lisämaitoa piti Joselle ainakin antaa ihan melkeen alustalähtien.. Sellanen loppasuu kun oli.. Jospa tälle muksulle pelkkä rinta riittäis..
Ja siis nythän se paino vasta alkaa nousemaan, varsinkin loppuaikana saattaa tulla joku 1,5 kiloa viikossa (sellasille joilla taipumusta turvotukseen), että nou hätä teille joilla ei ole vielä lähteny nousuun =) Hyväksihän se tosiaan on se että paino nousee.. Suurin osa painonnoususta on kuitenkin sellasta ettei siihen vaan soi itse vaikuttaa.. Mullakin tissit kasvo sillon kun plussasin ihan silmissä.. Ja turvotus on siis edelleen!! Juu ja reidet ja pylly levinny ihan vaikka yrittäis mistä suunnasta peiliä kattoa.. Ei ne selluliitit vaan katoo :// Onneks me alotetaan naiset se eroon lokakuisen tuomista kiloista sitten kun sen aika on :saint: No eiköhän toi painosta stressaaminen ollu tossa.. Ukkokulta saa jokapäivä kuunnella niin teillekkin osanne :D OLKAATTEN HYVÄT!!

Mullakin on sillontällön muuten tuntunut se painontunne haaruksissa tai jossain tuolla alapäässä.. Oudon aikaseen tulee noita tuntemuksia. Kävellessä tuntunut ja varsinkin töissä kun jotain painavia nostellut. Normaaliapa tuokin, joten en huolestu :p

FB:ssä muuten ihania masupäivityksiä!!!! :)

Omanapasta taas :whistle:

Hanttaliini & Pittunen 21+4 :heart:
 
Tervehdys!

satulii, pahoittelut kodin menetyksestä! Toivottavasti uusista talopaketeista löytyisi joku mieluinen. Vaikka eihän uusi voi mitenkään korvata vanhaa ja rakasta, jonka eteen on tehty kovasti töitä...

heikku, jaksuja "yksinhuoltajan" arkeen! On varmaan raskasta viettää kaikki päivät itsekseen lapsen kanssa kodista huolehtien, kun mies on töissä ja raksalla. Illalla varmasti kaipaa jo miehen seuraa. Mut kyllä sen kestää, kun palkintona on lopulta uusi koti - eiks juu! :)

On jännä lueskella teidän painonnousukokemuksista. Itse olen siis lyhyt ja hoikka 159,5cm ja alkupaino 48,4kg. Tähän mennessa lisää tullu 4,5kg. Kyllä musta silti tuo 20kg:n painonnousu kuulostaa hurjalta! :) Olis hassua, jos munkin paino lähentelis 70kg:a, kun tuo 60kg:kin kuulostaa jo isolta. Mut totta tuo, mistä puskajussi muistutteli, et pitäs vaan muistutella itselle miksi näin tapahtuu ja ketä varten ne pehmeemmät muodot tulee. Varmasti sitä vararavintoa tulen itsekin tarvitsemaan, jotta pystyn pikkuisen ruokkimaan.

Aikasemmissa viesteissä oon mietiskelly meidän pienen vaisumpia liikkeitä. No, eilen illalla mylläkkä alkoi taas! :D Olipa mukava, kun pitkin iltaa sain tuntea oikein kunnon potkuja niin, että vaatteitten päältäkin hyvin näkyi!


Tatara ja tirriäinen 21+4
 
...vielä tuli mieleen noista unista ja painajaisista, mistä Lara ja mama-L jutteli:

Mies oli nähnyt joku yö tuossa unta, et mun maha oli auki, kun keisarinleikkauksessa ja vauva nojaili kyynärpäillään mun mahaan, puoliksi ulkona. Se oli siinä vaan katsellut maailmaa, kun mies oli nostanut sen ylös ja katsonut, et poikahan se. Sit mies oli työntänyt vauvan takaisin mun mahaan sanoen, että et sinä vielä voi kuule syntyä. :LOL:

Mä ite en oo nähnyt koko raskausaikana kun yhden vauvaunen. Unessa mä en millään saanut yhteyttä meidän jo syntyneeseen vauvaan. Lopulta mä huomasin vauvan olevan robotti ja heitin sen järvenrannan aaltoihin. Kaikki unessa olleet tutut olivat syyttävän oloisia ja miettivät, et mä oon varmaan masentunut. Kyl mä taisin siinä unessa ollakin, kun vauva olikin robotti, eikä kukaan muu tajunnu sitä. :| Ahdistavaa.

Viimeviikolla näin painajaisen, jossa joku meinasin viedä minut ajassa taaksepäin vuoteen 1996. :LOL: En millään olisi halunnut mennä. Olin jo liukumassa kylmään pimeyteen, joten itkin ja huusin unessa. Taisin huudella oikeastikin, kun mies taputteli selkään herätellen, et kaikki on hyvin. Huh, huh...

Kaikenlaisia unia sitä näkeekin, mut harvempia muistaa enää herätessään. Nää vauvaunet ja painajainen nyt muistu mieleen, niin teki mieli jakaa ne teidän kaa. :)
 
Mä annoin periksi ja jäin suosiolla kotiin. Tein vähän puutarhahommia ja alko supistaa oikeen tuntuvasti, ei kipeesti, ehkä ennemmin tukalasti... Koko päivä ois ollu pelkkii leikkauksia, et aattelin ettei siitä mitään tuu. Maanantaina jo meinas itku tulla permistä vääntäessä..
Vielä heitän tohon painokeskusteluun, et just siellä loppuvaiheessa hyvin huomaa, miten nesteen määrä vaikuttaa painon. Kun käy viikon välein neuvolassa ja punnitaan, niin joku viikko voi tulla kilokin lisää ja seuraavalla on puoltoista vähemmän..
Tataralla hurjat unet :eek: Kyl sitä miettii, et mitä alitajunta käykään läpi..
En muista onko kertonu tätä mun viimesintä fantasiaunta.. Olin tiukissa mustissa juoksutrikoissa lenkillä ja tietty ilman mahaa. Askel oli tosi kevyt ja juoksin siinä unessa ihankuin hidastetussa filmissä jyrkkää ylämäkeä. Täs alkaa vissiin kaipailee jo juoksemaan..... :D
Jos soittais nyt neuvolaan, et sais jonkinlaisen lapun jos tää vaikka jatkuukin.. Mahtaakohan Kela maksaa sairauspäivärahaa, kun on kyse raskaudesta.. Hmm..
Onko kellään yrittäjällä kokemusta?

Puskis..Taas :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Joka päivä oon käynyt lukemassa muiden kuulumisia mutta oma kirjottelu jää aina vähälle :ashamed:

Painoasiaan kommentoin kanssa sen verran että minäkään en jaksa ottaa ressiä painon noususta nyt raskausaikana. Syön sitä mitä mieli tekee ja mikä alas menee, kun vauva on maailmassa niin sitten tarkkailen enemmän mitä suuhuni pistän :whistle:
Kotiruoka onneksi maistuu hyvin, mutta myös herkut menee :D
Viime neuvolaan mennessä painoa oli tullut vain kilo, johtuu varmaan alun järkyttävästä 24/7 pahoinvoinnista, mutta eilen oma vaaka näytti jo +5kg :whistle:

Joku kirjotti liitoskivuista tai muista alapään jomotuksista: Täällä ollut nyt noin viikon nivuset tosi kipeät, ihan kuin lihastreenin jälkeen :eek: Samoin häpyluuta jomottelee välillä kovastikkin! Kaippa ne kuuluu asiaan vaikka puolivälin kieppeillä `"vasta" mennäänkin?

Harjoitussupistuksia tulee täälläkin päivittäin. Ei kovin tiheään, silloin tällöin pitkin päivää.
Aikaisemmassa raskaudessa muistelen niitä tulleen paljon enemmän, ja jäinkin sairaslomalle jo rv28 tiheiden supistusten takia jotka selvästi äitiyivät töissä potilaita nostellessa/pukiessa jne.
Nyt ei ole supistukset haitannut työntekoa!

Voi miten moni teistä pääsee kohta kesälomalle!! (kade ihan vähän.. :D )
Mä olen edelleen hoitovapaalla ja teen keikkaa, tosin melkein täyttä työviikkoa, mutta aion tehdä sinne ä.loman alkuun asti jos kykenen. Jos en, niin jään pois jo aiemmin. Lomat säästän tulevaisuuteen, kun olen taas kokopäivätyössä ja lapset päiväkodissa.
Ainut huono puoli on että jos joudun töistä jäämään pois ennen ä.loman alkua, en saa kuin kotihoidontuen, koska sairaslomalta en saa palkkaa. Mulla tehdään sopimukset aina kerrallaan vain niistä päivistä, jotka käy tekemässä töitä.. :kieh:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja onnenpotku persauksille niille joilla rakenneultra lähiaikoina!!

Hoikki ja rusina 21+4 :heart:
 
Neuvolakuulumisia (kun vihdoinkin sinne pääsin, miten voi aika mennäkin niin hitaasti :LOL: ), paino oli noussut viidessä viikossa 300 grammaa, joten ainakaan vielä ei huolestuta. Mulla tuota ylipainoa on jo huomattavasti :ashamed: , joten yritän sitä hirveästi olla enää lisäämättä jos se vain mitenkään on mahdollista. Stressaamaan en silti aio ryhtyä, enkä nälässä elää. Verenpaine ja hemppa oli kumpikin ok ja pissa oli puhdas, hemppaa ei muuten oltais mitattu (hoitaja sanoi, että nykyään se kuulemma otetaan vain kolme kertaa raskauden aikana ja muuten ainoastaan tarvittaessa :eek: ) Nyt se otettiin mun pyynnöstä kun halusin varmistaa ettei se ole tämän mun väsymyksen taustalla. Kun koko ajan tuntuu olevan väsy, eikä mikään huvita. Nyt mulla on nuha päällä, joten osittain väsy selittyy silläkin. Onneksi nyt tuli viileämpää, ei tarvinnut helteillä kulkea nokka tukossa :snotty:
Sf-mitta oli 14cm eli pikkaisen keskikäyrän yläpuolella. :heart:-äänet kuului selvästi ja pienen syke oli 156. Kovasti liikkuvainen kaveri oli kun millään ei hoitaja tahtonut saada kunnon lukemaa. Ei kyllä tule äitiinsä tai isäänsä :D Niin ja vielä Kelan lomakkeet sain täyttämistä varten, todistus tulee ensi kerralla, mutta saan kuulemma jo harjoitella :)

Taas oli monelle tullut hyviä ultrakuulumisia :flower: Mulla olis sinne vielä vähän yli kaksi viikkoa, mutta kyllä se aika lomaillessa menee nopeasti :)

sutulii:lle paljon :hug: taloasian kanssa. Tuo on niin epäoikeudenmukaista, mutta tiemiehet taitaa vetää ne linjat ihan mistä haluavat :kieh:

Miten te muut, oletteko ottamassa vauvalle vakuutusta? Olen viime päivinä lukenut urakalla vakuutusehtoja ja laskenut paljonko vakuutukset tulis vuodessa. Tuntuu vain tosi hankalalta vertailla. Meillä on vakuutukset Pohjolassa, mutta mietin että jos kilpailuttaisin kaikki vakuutukset kerralla.

Sähikäinen ja Nöttis 18+1
 
Sutuliille kovasti tsemppiä ja :hug:. Voin ymmärtää surusi todella hyvin. nimim. 1900-luvun alun hirsipirtistä kirjottelen..

Meillä oli esikoiselle syntymättömän vauvan vakuutus If:ssä ja jatkettiin sitä lapsivakuutuksena, kunnes muutettiin kaikki Pohjantähteen. Nyt pitäs sieltä kysästä tälle tulevalle tarjousta, mutta minä jaksan nyt epäillä, että sitä saataisiin tuon minun pitkän QT-ajan takia (synnynnäinen sydämen johtumishäiriö). Mutta aion kyllä kokeilla.

Ilmoitin eilen työnantajalle tästä tulevasta (esikoisen hoitovapaa päättyy elokuun loppuun, just sopivasti kun jään uudelleen mammalomalle), ei tarvii sitäkään enää murehtia ja saavat jatkaa sijaisen pestiä hamaan tulevaan. Oli samalla puhetta, että jään tämänkin jälkeen hoitovapaalle. Helpotuksen huokaus.

(Minä oon yrittäny ettiä facesta yhteisöö, mutta en löydä. Onko se jossakin jonkun salasanan takana tai muuten niin salainen, ettei sitä löydä? Yritin tuoltakin klubin puolelta ettiä, mutta en löytänyt. Tai sitten minä oon sokea.. auttakkee maalaista, jos sinne nääs pääsis matkaan?)

miinuliini 21+2
 
Me otetaan vakuutus ja tehdään varaus jo nyt raskausaikana. Esikoisella ei oo ja olis tarvittu, sillä oli allergia, on astma, ger yms. yms. Lääkkeisiin ja lääkäreihin menee pitkä penni ja ei saada mistään takas. Onneks ollaan nyt julkisella puolella hoidossa ja saadaankin TOSI hyvää hoitoa. Ja lääkkeissä on onneks se katto, että loppuvuoden lääkkeet saa melkein ilmaseks.
Kuopuksella on vakuutus, sitä ei olla juuri tarvittu. Mutta kuopuksellakin on astma, joten kyllä niitä kuluja aina sen verran tulee, että vakuutus kannattaa.

Joten näistä viisastuneena otamme siis vakuutuksen. Saahan sen irtisanottua jos ei tarviikaan. Mekin meinattiin just sanoo toi kuopuksen vakuutus irti, sit todettiinkin se astma ja päätettiin jättää vakuutus voimaan.



Zeena 21+3
 

Yhteistyössä