~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

lavelyn multa otettiin hemoglobiini ekalla kerralla ja kohta on jo neljäs kerta eikä ole otettu uudestaan. Ei sitä kai niin usein seurata tässä alussa kun se kunnon tippuminen alkaa vasta sitten myöhemmin :) Ellei ole niin että olisi jo heti tosi alhainen. Minulla tuo eka hemppa oli 150 niin ei varmaan mulla mittaillakaan kovin usein.
 
Tänks ryöminkäinen vastauksesta! :) Huojensi. Mulla tais olla sillon eka kerralla 144, eli eipä kai tässä mitään hätää. Veikkaan tosin, että on tosta tippunut jonkin verran. Tai kunto on vaan parin kk:n aikana rapistunut aika lailla :D Mene ja tiedä. Vapun aikaan viimeksi bändireeneissä en semmosissa tiheästi sanoitetuissa biiseissä oikein saanut kunnolla henkeä ja rupes pyörryttämään, seuraavat reenit sitten jäikin välistä.. Sääli sinänsä kun ois kiva jatkaa bänditouhuja niin kauan ainakin kun tuo asukas ei vielä kuule mitään :D
 
Moi :wave:

Meillä odotellaan esikoista lokakuun lopulle, la 24.10. Täällä en ole pyörinyt kuin jonkin verran tuolla vauvakuumepuolella yhdessä ketjussa, mutta tuo fb-yhteisö kiinnostais, siellä roikun joka päivä :kieh: (No joo muutaman kerran oon tätä ketjua käynyt lukemassa :) )

Nyt siis rv. 16+5, neuvolassa kävin sydänääniä tänään kuuntelemassa :heart: Rakenneultra kesäkuun alussa rv.20+1. Kovin oireeton raskaus ollut tähän mennessä, ainoa huoli on rh-nega veri. Siitä verikoe sitten viikoilla 26.

Mä odottelen kovin et kasvais iso massu, nyt jo näkyy pieni kumpu =) Liikkeitä ei vielä tunnu, luultavasti esikoisodottajana ne meneekin sinne puoleenväliin.
 
hemoglobiinia ei oo mulla mitattu vielä kertaakaan, tosin kerran oon vasta siellä neuvolassa käynytkin! ihan hullua, kun toiset käy jo neljättäkin kertaa näköjään! mäkin haluun...
no ens viikon perjantaina on sitten vihdoinkin se toka ultra ja jos saisin sen neuvola-ajankin ens tai seuraavalle viikolle...

ihan mahtavan kesäinen päivä! ollaan ulkoiltu kovasti, kun ei täällä sisällä viihdy,tulee liian kuumakin.

allergiaoireita on vaikka muille jakaa! varsinkin tänään yltyneet ihan hirveiksi. aattelin soitella lääkärille tai neuvolaan siitä kun apteekissa mulle väittivät että en sais ees niitä sumutteita ottaa (yritin väittää vastaan että ekassakin raskaudessa sain nenäsumutetta, silmätippoja ja jopa niitä tablettejakin syödä, mut ei täti antanut lupaa). eli lääkärin kautta sit koitan saada reseptejä, joudun kuitenkin niin paljon niitä kesän aikana syömään.

noonie+muru 19+6
 
Hemoglobiini: Mulla on mitattu kaks kertaa ja kaks kertaa oon pyytäny mittaamaan...
En tiedä mikä on yleinen käytäntö, mutta mullakin oli niin suuri raskauden alussa, että kai sitä vähemmän tarkkaillaan.. (itse vaan taas hermoillu ja luullu et on laskenu, vaik viimeksi oli viel 128...) Hemppahan ei kuulemma laske kovin nopeesti?

Mulla ei ole allergioita, mutta silmät vuotaa kiitettävästi! Varmaan tuuli ja aurinko sen tekee...

Eihän täällä pinossa ole suurikaan osa noista ultrista vielä, me ollaan heikun kanssa vaan tällasia etumatkalaisia... :D

Onnea muuten heikulle tätäkin kautta! Nyt kun kattelin sun tytön "värkkien" kuvaa tuolla FB:ssä, niin olen aika varma, että tyttö siellä meilläkin on... :)

Tosiaan jos Facebook ryhmä kiinnostaa, niin yksäriä mulle tai PikkuPrinssille!

KYSYMYS: Neuvokaa ensikertalaista, mitä muita ultria on tavallisesti, kun np-ultra ja rakenne ultra? Onko niitä muita, pääsekö sitä pikku kaveria vielä ihailemaan??

Lara-- ja Nuna rv21+1
 
Kunnan kustantamia ultria, jotka on järjestettävä sikiöseulontaa varten ovat vain nuo np-ja rakenneultra ja osassa kuntia vain jompi kumpi.

Lisäultria tulee sitten kuntakohtaisesti ja jos raskaudessa jotain erityistä seurattavaa. Itse asun Pirkanmaalla ja ed. raskaudessa kävin äitipolilla 15 kertaa ja aina ultrattiin. Kysymyksessä oli kylläkin kaksosraskaus, jossa toisella kasvuhidastuma. Nyt olen käynyt itse kustantama alkuraskauden ultran ja rv 16 ultrassa Amerikassa, kun alkoi sikiön kunto huolestuttamaan kesken loman. Np-ultra tehtiin tietenkin ja lapsivesipunktion yhteydessä ultrataan aina.

Minulla on kolmessa ensimmäisessä raskaudessa ultrattu vielä loppuraskaudessa ihan vain varalta kerran.

Discovery 18+5
 
Allergiat, mulle sano taas farmaseutti et omalla vastuulla on kaikki. Ja mistään ei voi sanoa varmaksi. Siis allergialääkkeistä... No, lopputulos on aika selvä kun hermoheikolle odottajalle noin sanoo. Kärsin edelleen enkä käytä yhtään mitään... Onneks mul on pahin toi leppä eikä esim. koivu joka nyt jyllää.

Lavelyn, myös verenpaineen heitto voi aiheuttaa tota että pyörryttää.. Mulla ainakin hemoglobiinin putoaminen tuntuu enemmän sellaselta et ei liiku päässä mitään ja sit tekis mieli vaan nukkua ja nukkua. Ja mulla putos aika nopeesti tossa alussa kyllä itellä hemppa, n. 2 viikossa... 124->111.

Lara- eipä taida olla muita ultria... Joskus ultraavat täällä synnytystapa-arviossa rv 36 jos on jotain erikoista mut useimmiten ei. Ei multakaan esikolta ultrattu vaikka mä oon sen 154cm pätkä ja se ois kyllä jo vallan pätevä syy... Tällä kertaa ultrataan kun tajuan sitä vaatia itse.

Me tultiin just kotiin Helsingin reissulta... Ihanaa päästä nukkumaan OMAAN SÄNKYYN. :heart: Huomenna mökille tohon n. 15km päähän ottaa aurinkoa ja grillailemaan jos vielä kelejä riittää!!

mama-L ja Bebe joka vetää just kärrynpyörää yksiössään, 19+4 <3.
 
mulla tämä on nyt neljäs odotus beconase nenäsumutteen kanssa. Lääkärin lupa sitä on ollut aina käyttää eikä mitään ongelmaa tai haittaa siitä ole ollut yhdessäkään odotuksessa. Aamuin illoin menee 2 sumutusta molempiin sieraimiin.
Paikallisesti käytettävät kortisonit on turvallisia käyttää raskauden aikana esim nuo nenäsumutteet ja hengitettävät kortisonit. Flixotidekin aloitetaan jollain kohtaa minullakin kun pölyt alkaa kiusaamaan. Lääkäri kerran tuumasi kun noista kortisoneista puhuttiin että niin rankassa hommassa kuin synnytys on oltava kunnossa ja nuo hoidettava koska vauva tarvii kunnolla happea ja sitä saa huonommin jos äiti on ihan tukossa.
 
Allergia Täällä kanssa tällä viikolla sitä.. Jotain nenäsumutetta ostin jossa ei ollut ainetta joka voisi sikiöön vaikuttaa.. Apteekkari tutki oikein asian :) Ja sanoi että ihan lääkkeisiin kannattaa lääkäriltä resepti pyytää. Eli maanantaina taidan lääkäriin mennä..

FACEBOOKr Ollaan nyt sovittu ryhmäläisten kanssa, että ryhmään hyväksytään vain ne jotka ovat myös "aktiivisia" täällä.. Uudet tietenkin tervetulleita myös, mutta odotamme täällä myös sitten kirjoittelua :)

Mulla on ainakin mitattu joka kerta hb.. Loppuvaiheessa kun oli sen kerran viikossa niin silloin ei enään!

Huomenna esikoisen 1 vuotis kuvauksiin :heart:

Lara-
Juu mä oon ihan varma et se on poika :)

Pikku prinssi rv. 17 POKS
 
Hömpiäinen Kiva kun vastasit ja vielä kivempi että kaikki on kunnossa!

bubbeli Toivottavasti saat lepäiltyä että supparit rauhoittuisivat.

aava olivia Taisin unohtaa vastailla sinulle siitä hematooma saikusta; en ole ollut missään vaiheessa saikulla. Minulla kun on siisti sisätyö. Välillä tosin parin päivän työreissuja.

pikku prinssi minulla välillä supistellessa tuntuu kohtu ihan kallellaan oikealle ja seuraavalla kerralla vasemmalle. Varsinaisesti vauvaa en vielä erota. Taitaa olla yksi makkara liikaa :)

sutulii Kiva kuulla että minulla on kohtalotovereita. Esikosta tuli 17 kg ja kuopuksesta 23 kg :ashamed:

liikkeistä
Minullakin tuntuu olevan vilkas kaveri. Se kun on perätilassa niin potkii usein tuonne persuuksiin ja alapäähän. Olen siihen tottunut kun esikoinen istui loppuun saakka kuin tatti, ja leikattiin sitten lopulta.

Ouska
Tsemppiä kamppeiden purkamiseen!

Supistusten esto Minä sain jotain supistuksia estävää ulkokäännöksen yhteydessä. Siitä tuli todella inha olo. Ihan kun söis ihan tajuttoman voimakasta nikotiinipurkkaa; huulet ja sormien iho värisi ja sydän tykytti.

Tervetuloa kaikille uusille mukaan :wave:

Tänään oli ihan mahtava päivä :heart: Olitiin koko perheen voimin veneilemässä ja saaressa ja se on parasta mitä meidän perhe tietää! Kohta raahataan telttakin mukaan ja jäädään yöksi, tai vaikka viikoksi saareen :heart: Lapset jo tänään marisi et äiti muutetaan tänne asumaan. Paljonkohan tuollainen saari maksaisi tuossa Hesan edustalla :x :LOL:

Terkuin P123 ja saareileva masuvauva 19+3
 
Hemoglobiini Kahesti on ollu neuvola ja kummallaki kerralla on hb mitattu, aluks oli 141 ja toisella kerral olikin tippunu jo 117.. Ja kun vilkas esikoisen ajalta tota korttia niin 146 ja seuraavalla 113, et miusta aika nopeesti on laskenu. Hmm aika jännä muutes, rautakuuri alotettiin näemmä viimeeks vasta rv28 jolloin hb ollu jo 101 :eek: :eek:

Ultrista Täällä ihanaksi yllätykseksi tarjotaan myös rv 36 ultra kaikille, myös alkuraskauden ultran saa käytännössä jos vaan pyytää.

Menhit ja Mr. Hyde 18+6
 
Heissans kaikki!

Vihdoin sain nyt aikaiseksi kirjoitella täällä..

Tänään olin tuon mun 1v5kk tyttöni kanssa shoppailemassa ja taas tuli todettua jotta ei kyl tarvi hetkeen mennä..rattais ei istu sekuntiakaan kaupat saa juosta ns.sisälle ja kassojen kautta pihalle..ihana ikä:)

Mulla siis vihdoin np ultrassa selvisi tuo laskettuaika.25.10:)Mun viime menkathan on ollut 21.10.2009, ettei kauheesti voinut niistä kukaan laskea missä vaiheessa oikeen mennään:)

Neuvola olis maanantaina ja mua jotenkin ärsyttää koko neuvola niin suuresti..
MUn eka lapsihan syntyi viikolla 36+0 ja streptokokki oli mulla sitten todettu..tuloshan siitä tuli muutaman minuutin päästä kun neiti vihdoin syntyi...onneksi lekuri pakotti kätilön laittaan sen antibiotti tipan..
Niiin neuvolan toiminta tosiaan potuttaa...se tehdään niin helkkarin huonosti tää.. parhaillaan se voi kestää jonku 7 min.. kaikki katotaan nopeesti ja sit ns heitetään pois ja en tiedä oonko vaan kuvitellut sen olevan erilaista onko teillä samanlaista toimintaa?
mä odotin jo ekan lapsen aikana jotta se olis sellaista et rauhas katotaan kaikki ja jutellaan ja sit lähdetään...kaikillehan tää on ainakin sellanen 30 min varattu...

Ennen ton mun ekan lapsen syntymää soitin neuvolaan jotta tuntuu ettei oo kaikki hyvin ja mä kutisen ihan hirveesti..laittoi sit verikokeisiin ja ku soitin niin sanottiin jot arvot vähä koholla..ei mitää hätää...seuraavana yönä sit meniki vetet... en vaan saa tuohon toimintaa

positiivista kuvaa millää..Viimeksikin ku oli np ultra samana päivänä, kaikki oli niin turhauttavaa..olisin nyt kuitenkin halunnut ihan rauhas kuunnella ne sydän äänet ku niitä ei oo kuunneltu kertaakaan kunnolla...

Pikku Rinsessa ja 16+4
ARRGGH!!Anteeksi tää purkautuminen!

Allergiasta viime neuvolassa pyysin särkylääke reseptin ja sitä sainkin sen 100kpl jotka hurjan 3 e maksoivat, samalla pyysin mun allergioihin, mulla nyt alkanut ja tiedän sanoa jotta ihan viimeisenä loppuu... allerginen ihan kaikelle mitä pihalla vaan liikkuu ja leijuu..
Se lekuri tosiaan sit malttoin sitä allergia lääkettä kirjoittaa 10kpl..en tajunnut tarkistaa ku itse sanoi siitä särkylääkkestäki et sata varmaan riittää... Mitähän mä teen jollaki 10 kpl reseptillä ku siihen tulee tää lääkkeen lisäksi joku reseptin käsittelymaksu...

Mammavaatteista, en tajua mistä saisin niinku oman tyylisiä sellaisia mitkä eivät nyt ihan sataa euroa kipale maksa..huuto nettiä oon yrittänyt selata mut ei oo oikeen mikään kolahtanut:(

pikkuRinsessa 16+4
 
vielä mä vaan valvon vaikka nukkuun piti mennä tunti sitten... :ashamed:

pikkurinsessa, kuulostaa TODELLA tutulle nuo kauppareissut. saman ikäinen poika meillä ja en voi sen kanssa enää kaksistaan kaupoille lähteä. tänäänkin ruokakaupassa kauhee raivoaminen ja huuto kun en antanut juoksennella pitkin hyllynvälejä ja laitoin takas rattaisiin, huoh.

ihan liukuhihnameininkiähän tääläkin noi neuvola/lääkäri/ultratutkimukset on.mitä nopeemmin ulos ilman kysymyksiä niin sitä parempi. muistan esikoista oottaessani kironneeni useampaan otteeseen meidän neuvolan lääkärin, jestas mikä puupökkelö ja ikinä ei vastannut kysymyksiini, ei jutellut ja suurinpiirtein oli ovea näyttämässä kun housut sain jalkaan takas! samaten esikoisen neuvolantäti on niin kylmän kalskea tapaus että... :/

jep mut jos nyt jo menis koittaa nukkumista

noonie+muru (jota kyllä kutsun "kaveriksi" liian usein,muuttuukohan tässä nyt työnimi) 20+0 POKS! :D puolivälissä wuuhuuuuu!!!! :D
 
neuvolaan.. Meillä neuvolassa menee aina tuhottoman kauan!! Tunnin ihan peruskuvioon saa varata aina. Vähän pikaisempia voisi käynnit olla kun pikku likalle pitää aina hoitaja järkätä(toisin sanoen isäntä on pois töistä sen aikaa..)

hemppaan.. mulla on hauska tilanne sen kanssa. Eka käynnillä 124 ja nyt 146 :) ja se johtuu ihan siitä kun ei tule menkkoja, mitkä raudan vie, niin hemppakin korjaantuu. Tuo verenvuoto juttu on aika kurja siitäkin kun menkkojen aika on ihan hirveää. Siksi nautin näistä kuukausista kun niitä ei ole.

Olis jo 2.6 kun on se rakenneultra.. pääsisi kurkistamaan kuka tuolla oikein on.. ja kolmen tytön jäljiltä pistää vaatteet uusiksi, jos siellä on se poika mitä veikkaan.
 
Aurinkoista huomenta mammat :D

Ultrista: Meille kaupunki tarjoaa kaksi ultraa, np- ja rakenneultrat. Jos jotain epäilystä loppuraskaudessa istukan toiminnasta/vauvan koosta tms. niin sitten vielä noin rv 36 se painoarvio. Mutta jos kaikki etenee normaalisti niin vain nuo kaksi. Tosin itse kävin alkuraskauden ultrassa kaksi kertaa ennen np-ultraa :whistle:
Malttamatonko?!.. :D

Eilen sain postissa kehdon :heart: Sitä kasailin illalla kun mies oli kaverinsa kolme-kymppisillä.. Täytyy vielä pyytää mies kiristämään ruuvit ja kuosaamaan kehto, ettei vaan mikään mutteri jäänyt liian löysälle.

Sain pihakukat istutettua eilen ja ah miten ihana näytös tuo piha nyt on!! Mä niin rakastan kesäääää!!

Onks kukaan muu tuntenut vielä vauvan hikottelevan?
Mä en ole ihan varma, voiko tuo nykyminen olla jo hikkaa? Välillä tuntuu ihan selvästi pieni "sykkiminen" samassa kohtaa pitkän aikaa.

Ulkona ihana aamu, ja eräs lähtee iltavuoroon.. :| Sormet syyhyäis päästä mylläämään piha-juttuja mut heti kun poika herää täytyis lähteä mummolaan. Poika menee sinne yökylään. Siinäpä se aamupäivä sitten meneekin.

Nyt aamukahvit ääntä kohti :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Hoikkalori ja rusina 20+0!!!! POKS!!! :heart:
 
Allergioista, mulla on ollut avamys nenäsuihke käytössä jo vajaan kuukauden ja kylläpä helpotti elämää. oon tosi herkkä siitepölylle ja en meinannut saada enää nukuttua, kun nenä vuosi ja oli tukossa.

Ollaan likan kanssa äipän luona landella kyläilemässä ja kyllä on ihanaa. Lämmin hellepäivä tulossa, joten tää mamma kaivaa bikinit ja painuu trampoliinille lojumaan. :)

Vajaa pari viikkoa vielä ultraan...

Leli & Elsa 19+0 *poksis*
 
Ultrien määrästä ja huomenta aurinkoista sellaista!! Niin, multa ainakin eilen kysyttiin milloin haluaisintulla uudestaan, oisivat siis olleet valmiita vaikka joka kuukausi antamaan mulle ajan :eek: Sovittiin sitten et koska matkaa on jonkun verran aina naikkarille niin seuraava käynti on sitten miehen kesäloman aikana eli raskausviikolla 28. Ja mulla on ihan norm.raskaus,ei riski tai muuta häiriötä. Mutta juuri tollasen asenteen, tarjonnan ja muunkin takia mä halusin tonne naikkarille, vaikka sitten maksusitoumuksella!! Mulla oli niin hyvä olla siellä silloin kun synnytin ja nyt eilen taas tuli todella tervetullut ja lämmin fiilis kun siellä tätien kanssa juttelin ja kattelin pikkusta ultrasta . Onko täällä ketään toista joka menossa naistenklinikalle? Olisi kiva tietää mitä muille siellä on tarjottu?

Joo mut oikeen aurinkoista päivää kaikille toivoo:

Heidi ja Mörkky 20+3. Kiitos kaikille utrakuvaa kommentoineille ja onnittelijoille :heart:
 
Pikainen poksaus ennen viikkosiivouksen aloittamista. =)

Tänään siis 18+0, voivoi kun saisi nyt se puoliväli jo tulla!! :p

Minulla astmaan Symbicort ja Buventol -piiput, Nasonex nenäsumute ja Zaditen silmätipat. Noilla pärjään jotenkin, välillä joudun otamaan vielä joitain ns. allergiatabletteja, kunhan vähän pölyt ja heinät + pujo tässä riehaantuu. Hapen kulku on taattava, kun tosiaan vaavi tarvii kunnolla happpea.

Mukavaa hellepäivää kaikille! Itse yritän siivoilla tehokkaasti, että pääsee sitten ulos!

Nappula -10 18+0 POKS
 
Helou, helou toverit!!!!

Täällä valmistaudun töihin.. Kauheen räkätaudin tyrkkäs yön aikana.. Eilen jo aivastelin ja alko kirvelee nenää ihan kauheesti.. En tiiä onko mullekkin ouhjennut nyt joku siitepölyallergia vai mikä ku tollee yhtäkkiä alko.. Onneks silmiin ei vaikuta milläänlailla..

Parvekekukkia myös tuli eilen ostettua ja aijai että tekis mieli muuttaa tonne partsille asumaan..

;)

Tänään lähdetään miehen kanssa kattomaan se uus robin hood leffateatteriin.. Saahaan vähä kaksinkeskistä aikaakin joskus. TÖissä olen kyl 18.15 astikka mut kerkii sitä kun nopsa on kävästä suihkussa ja vähä laittautua :D

Hoikkalori Täälläkin tuntuu välillä ihan kun pikkusella olis hikka kun justii tollee tasasen väliajoin tuntuu, mut tosi vähä aikaa kestää kyllä, et en tiijä sitten onko hikkaa vai muuten vaan jtn :)

Tänään täälläkin POKSUU PUOLIVÄLI!!!!! Wuhuuuuuu!!!!!!!!! On muuten jännä ollu nähä teitä tuolla facebookissa.. Ihan erinäkösiks oon kuvitellu noiden nickien perusteella ;)

Mut nyt tää mamma irtautuu koneelta!! Aurinkoa kaikkien päivään! Voikaa paksusti ja hyvin taas seuraavaan kertaan =)

Hanttaliini81 & pittunen 20+0
 
IHANAN aurinkoista päivää B) !!!

Esikoinen oli yö kylässä anoppilassa ja saatii miehen kans laitettua kivasti pihaa kuntoon..tai oikeestaa maalattii patio :) ..kyllä illalla si ku istu sohvalle huomas että on tullu tehtyä vähä liikaaki hommia!! meni selkä nii jummii ettei paljoo voinu enää liikkua :( !!

nytki hetkeks vaa tulin sisälle vähä vilvoittelemaan, ei paljoo siis tälläkertaa kerkee kirjottelemaan.
Kohta anoppi ja ihana pikkuherra tullee :heart: ..lähtään käymään puutarha-messuilla jos sais jotain kivoja ideoita ;) !!

Oulussaki ultria on vaa np-ultra ja rakenneuä...saa nähä pittääkö sitä si jossai välis ite vielä ängetä yksityiselle ihailee masuasukkia :p !

hei muuten mama-l viittikkö muuttaa mun iäks 23:) oon iha unohtanu että huhtikuussa tais vuosiki tulla lisää :LOL: !!

j-22(siis 23) ja muru 19+6 :heart:
 
Siis saako sitä AVAMYSIA käyttää raskausaikana?

Kun paketissa lukee ettei saa, mullakin olis sitä, mutten en oo uskaltanu ottaa vielä. Mä meinaan ihan tukehtua tähän allergiaan nyt.
Huomenna meen käymään työterveydessä, taitaa olla lisäks poskiontelontulehdus kun tuli posket jahampaatkin kamalan kipeeksi. Mutta en ihmettele, oon niin tukossa ja räkänen ettei tosi :|

Zeena 19+6
 
Lista päivitetty ! :attn:

Laitetaanko puskajussille POIKAlupaus ja heikulle TYTTÖlupaus etusivulle? Onnea paljon molemmille!! :heart:

Hikka vauvalla, mulla oli esikoisesta todella usein. Tässä raskaudessa en oo vielä hikkoja bongannut!

Mahtavat ilmat on kyllä, ei tässä kerkeekään enempää koneella istua :) Mökille taidetaan kohta lähteä...

mama-L 19+5
 

Yhteistyössä