~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

mama-L, ihan mahtava kuva poikasesta! :D Onnea!

Mä sanoin mun kaverille, joka oli ite käyny just rakenneultrassa, että ei olla aiottu kysyä sukupuolta, mutta tiirailla ite tarkkaan ja arvailla kylläkin. Se sano, että ei takuulla tiirailemalla tiedetä, kumpi on tulossa. ...Ei varmasti useinmiten tiedäkään (ei me sitä varmaks välttis halutakaan tietää ) , mutta tuosta mama-L:n kuvasta olis kyllä itekin tiirailemalla pystynyt arvaamaan. :)
 
Tatara, joo paitsi että me kyllä syynättiin pitkään ennenku sai noin hyvät kuvat, aluks ei näkyny mitään. :) Ja jos te ette erikseen sano et haluaisitte tietää niin luultavasti ne vaan nopeesti pyöräyttää siinä alueella ja katsoo ite sen, ja siitä ei kyl kerkee huomaamaan yhtään kumpi on... Tai pojista ehkä toisinaan mut tytöstä ei, on nimittäin niin vaikeeta.

 
Kiitoksia kaikille vastanneille :wave: Niinhän mä ajattelinkin, että toiveajatteluahan se oli. Sen verran ylhäällä oli tuntemukset. No töiden jälkeen kuuntelin :heart: äänet ja sieltähän ne heti löytyi, saavat nyt sitten luvan vielä riittää :)

mama-L onnittelut Pojasta :flower: Tuosta kuvasta ei kyllä voinut erehtyä :D
 
Ihania ultrauutisia täällä, onnea kaikille mammoille! :heart:

Mä oon kuumeessa :x Kurkkukipuun heräilin aamukuudelta ja aavistin jo sillon mitä tuleman pitää. Töissä jaksoin just ja just loppuun asti ja päikkäreiden jälkeen pukkas lämmön päälle! Ei muuta ku saikkuu huomenna ja lepäilyä, jotta ehdin tervehtyä viikonlopuks kun lähetään ulkomaille.. Ja toivotaan etten joudu kiskomaan lääkkeitä tähän! Finrexin on kyllä tehokas, mutta pitääkin tutkii miten sopii tässä siunatussa tilassa nautittavaks..

Päänsärkyä täälläki usein! Ootteko popsinu siihen panadolii tms? Mä oon aina välillä joutunu, ku ei mee muuten ohi..

Toi 2 plussaa (++) neuvolakortissa liikkeiden perässä tarkottaa muuten yleisesti ottaen "normaalia liikehdintää", jos ois vaan yks plus ni "vähän". Ne lukee pienellä präntillä siinä neuvolakortin alareunassa, että mitä ne plussat yms tarkottaa.

Tare 17+3

 
Heissan!
oli kuun alussa 10 päivän nettipimento ja nyt eio jaksanu kirjotella kun mehut menny pihahommiin ja töihin pääasiassa.

Onnea immeisille ultrauutisista!! oma vasta 7.6. muistaakseni.
Tänne ei mitään ihmeellistä, liikkeitä ei oikeastaan ole tuntunu, istukka ainakin on etuseinämässä joten kai sekin vaikuttaa. Välillä tänään kun tässä koneen eessä on istunu, on jotain tuntunu mutta voi olla että kuvittelen ;)

ihanata kun on lämmintä, löytyi vaan varjopuoli siitäkin: töissä on ilmalämpöpumppu ja oli 18 asteessa. siinä sitten saa rampata ulkona ja sisällä, niin olipa lauantaina NIIN kauhea kurkkukipu eikä helpottanu vieläkään... Nooooo, kyllä tämä tästä...

Heippa hei :wave:

Höplömmöö 17+1
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: :heart:

Täällä ei olla keretty netissä edes käymään kun eilen oltiin korkeasaaressa koko päivä ja tänään pihalla kukkapenkkejä laittelemassa :)

Huomenna vihdoin saadaan auto huoltoon ja toivottavasti saadaan ehjä auto takaisin :LOL:

Päänsärkyä Täältäkin löytyy.. :(

Tuun huomenna paremmalla ajalla kirjoittelemaan ;)

pikku prinssi 17+3
 
Pari päivää poissa ja voi mitä kaikkea ihanaa täällä on tapahtunutkaan! Onnea miljoonasti kaikista poika- ja tyttölupauksista ja upeista ultrakuulumisista!! Ihana ultrakuva mama-L!! Mulla ultra parin viikon päästä ja odotan (kanssa) jo malttamattomana. Toivottavasti tämä meidän tirppaliini suostuu näyttämään jalkovälinsä.

Toi Emmabellan sukkapuikkovihlaisu kohdunsuulle-ilmaisu oli tosi hyvä, juuri siltä mustakin välillä tuntuu. Ja muistelen, että esikoisesta oli myös samanlaisia tuntemuksia. Joten en oli huolissani. Potkutkin taas tuntuvat, vaikka pari päivää oli hiljaista. Mä luulen Menhit, et olit ihan oikeessa, että vauveroisen asento vaikuttaa noihin liikkeiden tuntemisiin.

Voisinkos minä liittyä siihen fb-ryhmään, vaikka en niin kovin aktiivinen täällä olekaan kirjoittelemaan?! Siellä puolella kun tulee hengailtua vähän enemmän..

Hituli rv 18+0 = POKS!
 
Voi ihanaa ku nii moni käyny jo rakenneultrassa ja selkeitä lupauksiaki jo nii monia :heart: ..itte saan jännätä vielä sata vuotta!!..siis viikon :whistle: !!!!

Päivä menny täälläki ulkona pikku-herran kans ja jotain jopa aikaseks oon saanu ku sain maalailtua pihakalusteita B) .. ny iho vaa NIIII kuuma et ens yöstä taitaa tulla tukala :/ !.. noh ihana ku on lämmin =) !

mies meni jo sänkyyn ni taijjan jättää tälläkertaa tän raapustamisen tähän ja juosta perässä..tuulettimen kans :LOL: !!

j-22 ja masu-matkaaja 20+1 :heart:
 
Hurjasti onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Poika-ja tyttölupauksiakin tullut :) Meillä ultra vasta 3 viikon päästä, plääääh! EN malttaisi odottaa EN!

Niin se kesä sitten tuli, vaikeeta uskoa, että yks kaks on niin lämmintä, että hellevaatteilla pärjää. Jotenkin sitä ajattelee, että kohta ollaan kipeinä, kun on liian vähän vaatetta päällä. Pakko se on uskoa kuitenkin, ihanaa kertakaikkiaan! Kunpa ilmat jatkuisi näin lämpiminä läpi kesän!!

FB-ryhmästä, eikö sinne pääse tästä pinosta kuka vaan? Oliko se silleen, että se ryhmä ei näkyisi profiilissa kellekään, siis mun kavereille? En ole facessa vielä yleisesti raskaudesta puhunut, vaikka se mikään salaisuus kellekään enää ole.

Mä en ole enää niin varma tästä poikaolosta..Alkuraskaus kun oli pahempi kuin tytöistä, ja yökötyttää vieläkin helposti, niin ajattelin, että jos onkin poika. Mutta nyt on taas kaikenmaailman herkut alkaneet maistua, ihan niinkuin tytöistäkin. Mutta myös hampurilaista tekis mieli, mitä ei yleensä kyllä tee! En tiedä, mutta pidetään nyt tuo poikaolo kuitenkin vielä =)

Jospa sitä pian nukkumaan, heipsis!

Mintukas ja oliskos se nyt 17+3
 
Pikaiseen kirjoitan..

mama-L: Onnea poikalupauksesta!! :heart: Ihanan selkeän kuvan olette saanu!!

onnittelut kaikille muillekkin, joilla rakenneultra jo takana!! Ihanaa, nyt niitä satelee meidänkin pinoon, tyttö- ja poikalupauksia :heart:

Nyt aamuhommiin ja parin tunnin päästä sinne kauan odotettuun rakenneultraan!!!

Hoikkis ja rusina 20+3 :heart: (kumpi lie sukupuoleltaan..) :)
 
Heips!
Ihania ultrakuulumisia!! Onnea tyttölupauksista ja pikku miehestä. Maman kuva ei todellakaan jätä mitään arvailujen varaan ;)
wow!

Mama-L pääsen noihin ylimääräisiin äpolikäynteihin perussairauden vuoksi ja siksi seurataan tarkemmin koko raskautta. Katotaan käyrät ja samalla on sit kurkattu masun uumeniinkin.. Muistelen, että mulla ois vielä yksi tutkimus ennen tuota synnytystapa-arviokäyntiä.

Tallinna oli ihana, tosin kauppoihin ei kauheesti ehitty. Vietettiin duunikaverin päättäjäisiä ja mentiin syömään oikein piiitkän kaavan mukaan. Aikaa sit vierähti vähän enemmän kuin ois aatellu.. Päätettiin sit tehä puhdas shoppailureissu ensi kerralla:D Ja pian!
Naureskeltiin kamun kans, että hauska nähdä Tallinna täysin selvänä. Yleensä on enemmän tai vähemmän maistissa niillä reissuilla.
Tosin minä olin kerran aikasemminkin ollu siellä vesiselvänä.. Tarkotus oli juhlia, mutta tulin merisairaaksi ja pahoinvointi jatkui maissakin. Sitten siellä rupesin laskemaan yks yhteen ja kävin sit ostaa raskaustestin paikallisesta apteekista. Plussasin jossain kahvilan vessassa tuon keskimmäisen. Et sellanen merisairaus ;) :heart:

Juu eipä nyt muuta ehdi, kuin poksua pikaisesti vielä, puolenvälin kunniaksi!

:wave: Puskis ja Onni 20+0 :heart:
 
Hoikkalori, tsempit ultraan!! Tuut sitten kertomaan kuulumiset =)

Täällä oli viileä ja sateinen yö, meillä makkarissa ikkuna auki ja nyt on sit toi pikkutipu vähän nuhainen... Mitään muuta ei kyllä ole mut toivotaan ettei mee flunssaksi. Jos on samaa ku mulla (mitä vähän epäilen) niin pientä allergiaa vaan. :snotty:

Täytyy lähtee suihkuun ja puuronkeittoon, se ois perhekahvilapäivä tänään!

mama-L :heart: Poikanen 20+1
 
Huomenta!

Mahtavia ultrakuulumisia on tosi monet saaneet,hienoa!
Meillä r-ultra ensi viikon keskiviikkona,saapas nähä pitääkö nt-ultraajan veikkaus vielä paikkaansa. Sehän meinas et poika köllii mahassa.


[/b] mama-L jos kehtaat niin päivitä listaan iäkseni 33v. Tänään vuosi vaihtui :)

Jos siihen FB-RYHMÄÄN pääsee mukaan niin minäkin voisin liittyä.

t 77 ja asukki, apua paljonko se onkaan?? ehkä 19+1

 
Mama-L, Iiiihana ultrakuva. =) Hoikkalori, jäämme odottamaan ultrakuulumisia.

Itteäkin alkaa ihan jännittää, ens viiikon torstaina ultraan.

Mun masu ei kasva... Oon ihan sen näkönen ku ois tullut kolme kiloa vaan läskiä. Plääh, ois kivempi näyttää jo siltä, että on ihan oikeesti raskaana, eikä vaan että on tullu syötyä pari munkkia liikaa. Viikkojakin kohta jo kaksikymmentä. :/

Nauttikaa lämmöstä ja auringosta mammat!
 
Meillä on vaihteeksi sitten isompi lapsista kuumeessa. Heräsi ennen kuutta ja ja valitti kovaa vatsakipua ja kuumetta oli melkein 39.
Nyt on vatsakipu vähän hellittänyt. Pitää viedä lääkäriin kun työnantaja vaatii niitä lääkärintodistuksia.
Pistin esimiehelle viestiä aamulla ja mitään vastausta ei oo kuulunu. Pelotti ilmottaa sille muutenkin tätä :( Saa nähdä mitä sieltä tulee taas niskaan tänään, varmaan hyppii siellä seinille ja epäilee, että miten voi olla taas lapsi kipeenä...
Ahdistaa.


Onnea kaikille joilla on hyviä ultrakuulumisia :flower:

Zeena 20+2
 
Facebook ryhmästä.. Eli ryhmähän on salainen eikä kukaan nää että kuulut edes sellaiseen ryhmään.. Laittakaa minulle tai Lara-:lle yv:tä..

Meillä vihdoin ja viimein voi sanoa että nukutaan koko yö heräämättä.. :) Viime yönä kyllä esikoinen yhden kerran heräs mutta muutama yö on nukuttu 12-13 tuntia yössä :) :) :) JEE!!!

Tuntuu et ois ikuisuus viime neuvolasta kun seuraava on vasta 31.5 silloin myös kauan odotettu ultra :) Edellinen neuvola oli meinaa viime kuun puol välissä..

Liikkeitä ei ihan hirveästi tunnu.. Välillä enemmän ja välillä vähemmän..

Nyt antaa esikoiselle aamupalaa kun hän heräsi vasta yöunilta :D


Pikku prinssi ja vaavi 17+4
 
Huomenia!

Hanttaliini81 , Pinklady81 ja Mama-L onnittelut ultrauutisista! :heart:
Meillä on ultra perjantaina, ei malttais odottaa! Joku sanoi, ettei ne Koksissa kerro ekaa odottaville sukupuolta...

Leli82, ehkä se vatsa sullakin pullahtaa ihan lähiakoina. Minulla kun on tätä ylipainoa reilummin, niin ei varmaan kukaan ulkopuolinen huomaa, että olen raskaana. Naamasta se kuulemma näkyy, yksi työkaveri oli muilta kysellyt, että oonkohan raskaana, kun näytän niin hehkeältä :) Mutta tosiaan vatsasta ei huomaa. Odottelen, että vatsa rupeis oikeasti pyöristymään, kun nyt tuo ylävatsanmakkara vaan pömpöttää tossa. Plaah.

Mammavaatteista: Olen saanut kahdet pitkät housut ja kahdet caprit kavereilta, niillä varmaan pärjään, kun kesällä tulee käytettyä hameita. Paitoja mulla ei taida olla varsinaisesti mammamallistosta yhtään. Koska olen isokokoinen, ei mulle ainakaan h&m:n mammapaidat mahdu, tissien kohtaa kiristää... Eilen kävin shoppailemassa kesävaatteita, ihan kivasti löytyi ja rahaa paloi... :)

Oon kesällä ystävän häissä kaasona, sinne olen päättänyt teettää puvun. Sovittiin toisen kaason kanssa, että meille tulee saman tyyliset puvut, ainakin samaa kangasta. Me ei millään löydettäis samantyylisiä pukuja valmiina, kun hän on minua yli puolet pienempi. Pitäis käydä jo kankaita etsimässä.

Vaunuista ja muista hankinnoista: ei olla vielä tilattu, mutta meille tulee Basson babyn Parma-malli vaunuiksi ja rattaiksi Monza. Samalla rungolla toimivat, kopat vaan on eri.
http://www.basson.dk/index.php?vertikalmenu=barnevogne&indhold=barnevogneforside
Muutoin meillä on valmiina jo sänky, saatiin jo viime kesänä kaverilta, kun niillä ei ollut enää tarvetta. Lähinnä kummityttöä varten se silloin hommattiin, mutta eipä hän ole koskaan siinä yhtään yötä nukkunut. Vaatteita on tullut muutamia jo osteltua, ei kovin paljon kuitenkaan. Työkaverilta ostin vaunuihin lähes käyttämättömän toppapussin kympillä ja sain kaupan päälle vielä vaipparoskiksenkin. Lisäksi saadaan kummitytön vanha turvakaukalo, muistaakseni Brio. Ja heiltä varmaan paljon muutakin tavaraa.

Vauvan liikkeet tuntuvat vielä himpun verran navan alapuolella. Nyt on minunkin masussa ollut hieman hiljaisempaa, eilen piti kuunnella dopplerilla, että onhan kaikki hyvin. Ihanaa kun nyt syke kuuluu jo lähes heti, ei tarvitse kauan etsiä oikeaa kohtaa.

Tulipas tekstiä. :)

Heilo 20+2
 
Niin paljon ihania ultra kuulumisia! onnea kaikille :) Ja mahtava kuva mama-l B)

Heilo: Mulla on kaksi kaveria jotka oottaa esikoista ja molemmille oli kerrottu sukupuoli Koksissa. Riippuu kai ultraajasta kuka keroo ja kuka ei, toiselle kaverille kertoi viime vuonna pitkin hampain. Tänä vuonna oli taas oikein ympyröity haaroväli! Että kyllä ne kertoo kai kun kysyy :)

Täälä olis ultraan viellä viikko, eli ensi maanantaina joten sitä odotelessa. ei jaksais odottaa..

Taikamyrsky 20+
 
Heippa hei taas pitkästä aikaa :wave: Lukemass olen kyllä käynyt, mutta omassa tilassa ei ole ollut uutisoivaa niin en ole kirjoitellut..

Onnea tyttö- ja poikalupauksista!

Eipä ole täällä(kään) masu kasvanu paljoo, kun on tuota ylipainoo nii paljo (n.40kg).. Ylämahamakkarakin on vielä isompi, ku toi kunnon masu :LOL:
Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta on tosi tosi vaimeita ja niitä ei sit aina älyä.. Veikkaan että istukka ois tossa eessä, ku esikosta muistaaksee tuntu potkut jo päällepäin...

Torstaina ois taas vihdoin neuvola, niin saa hetkellisen mielenrauhan.. R-ultra ois sit reilun parin viikon päästä ja sitä ootan niin paljon :D

Mua on nyt muutaman kerran vaivannu tosi kipeä ja inhottava vatsa/selkäkipu, tuntuu siis kun ois puristuksissa rinnan alta.. Itse epäilen ruoka-allergiaa (niitä, kun on jo ennestään), mutta anoppi sit pelotteli, et jos se oiski sappivaivoja :( googletin sit ja tuo oire vois kyl viitata siihenkin.. Täytyypä ottaa asia puheeksi neuvolassa ja välttää muutamia ruokia, mitkä olen huomannut aiheuttavan vaivoja...

Palailen taas, kun on lisää kerrottavaa :wave:

Ninnu ja E.T 17+6 (huomenna poksuu :D )
 
Fb'stä, Pikku Prinssin yv-loota oli täynnä, joten lähetin Laralle viestiä :) Jos se kerta on salanen ni sit voisin liittyä, siellä ku tulee muutenki roikuttua aiiivan liikaa! Ja vois jakaa kuviakin...
 

Yhteistyössä