~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Hajamielisyydestä : sitä on havaittavissa ja paljon :D tuntuu että kaikkea unohtelen mitä oon meinannu/luvannu tehä..aargh! välillä jo ihan raivostuttaa.tänäänkin unohin avaimet kotiin kun piti töissä käydä pikasesti laittamassa paikka kiinni (johon niitä avaimia just tarvitaan), onneks siellä oli vara-avain että sain ovet lukkoon :D voi voi.

Mulla alko haluttaan tänään yhtäkkiä tosi paljon kouvolan lakritsaa, sitten kun menin kauppaan niin sitä ei siellä ollut:( piti tyytyä "tavalliseen" mutta kyllä sekin pahimpaan hätään kelpas. mielihaluja aina välillä täällä havaittavissa :D

miraaz ja vaavi 18+1
 
.......... Mua on tänään mietitytänyt, kun pikkunen on liikuskellu niin vähän. Eilen oli koko päivän kova liike menossa, mut tänään on tullu vain sillon tällön pari vaisua kosketusta... Mikä pientä vaivaa? Onkohan se niin väsynyt melkein viikon mellastamisesta, että pitää pitää välillä lepopäivä? :/

Tatara ja tirriäinen 20+5
 
Tatara, mä olen muutaman viikon ajan tuntenut pieniä liikkeitä masussa, ehken ihan joka päivä mutta kuitenkinn selkeästi usempina päivinä. Nyt tuntuu, että olenko edes koko viikkoon tuntenut yhtään mitään!! Huolestuttaa jo hiukan, voisihan sitä huomenna käydä sydänääniä kuunteluttamassa..Mutta viikkoja mulla kuitenkin huomenna vasta 18 ja mahalöllöäkin löytyy, niin ehkei niin helposti tunnu ne liikkeet..
 
Niin, kyllä tämä vauvan liikkeen tunnistaminen aikalailla vaihtelee. Mä oon tuntenut liikkeitä jo viitisen viikkoa, koko ajan enemmän (välillä oli päiviä kun ne ei oikein tuntunut). Viimeisen viikon aikana pikkuinen on ollut erityisen vilkas. Ehkä nyt se on jotenkin eri asennossa, väsyneempi tai jotain muuta kun niin harvakseltaan liikehtii. Nyt just se tais rueta vähän enemmän hetkeksi liikkumaan - hyvä. Ei meillä hätää taida kuitenkaan olla... :) sitä vaan tarkkailee niitä liikkeitä niin kovin, et heti jos tapahtuu muutosta, alkaa huolestuttamaan. Mintukas, kyllä mulle neuvolassa sanottiin, et voi hyvin käydä välilläkin sydänääniä kuuntelemassa. Mene ihmeessä, jos huolestuttaa. Tosin luulisin, että mitä varhaisemmat viikot sitä enemmän liikkeiden tuntemisessa taitaa olla päivittäistä ja viikottaista vaihtelua ihan normaalistikin...
 
En oo pitkään aikaan kerenny lukeen juttuja, mutta pitänee ottaa urakka ja alkaa lukemaan:)
Nyt on tullu pari päivää aikas kipeitä supistuksia sillon kun kävelee vähänkin pidemmälle kun olkkarista vessaan ja nyt on sattunu reilun tunnin aikas tavalla mahaan koko aika muttei supistele.. Pakko koko aika tässäkin istualteen heilua kun se ihan vähän helpottaa.. Pitänee huomenna soittaa terkkariin, että pitääkö lääkärissä mennä käymään kun mulle ainakin neuvolan täti sano, että jos on kivuliaita niin pitäis heti mennä päivystykseen, mutta on ihan semmonen olo että menee turhaan niitä sinne häiritsemään.. Ainasemminkin on ollu kipeitä, mutta ei oo ollu näin läheskään näin paljoo. Munkin on pakko käydä kävellen kaupassa onneks vaan kilometri, mutta sekin tuntuu tosi pitkältä matkalta supistusten, kipujen, helteen ja ruokien kanssa...

Mamma vaatteista.. Mulla on jo kahet h&m:n kangashousut hajonnu haaroista samasta kohtaa. Nyt oon kerenny uudempia käyttään kuukauden niin on tullu jo sentin reikä, onneks vielä voi käyttää mut kohta se on jo paljon isompi.. Mulle kun ei mahdu mitkään henkan farkuista kun reidet ja lantio on niin mahtavasti leventyneet. Vähän arveluttaa netistäkään tilata housuja.

Hiusten värjäyksestä.. Mä oon värjänny ihan ittekseni kerran kestovärillä ja nyt meen kampaajalle. Värjäys väli on ollu semmosta 3-5kk.

Käykö joku muukin vyöhyketerapiassa raskauden aikana? Mä oon käyny joskus ala-asteella ja nyt oon käynyt reilut 5 kertaa ja meinaan loppuun asti jatkaa, varmasti synnytyksenkin jälkeen vielä:) Mulla on ainakin siitä ollu apua paniikkihäriöön ja masennukseen kun lääkkeet lopetin heti kun plussan tein.

Liikkeitä tuntuu joinain päivinä ihan jatkuvasti ja välillä taas on ilmesesti huilaus päiviä kun ei tunnu kun pari potkua sillon tällön jos sitäkään:) Ulospäinkin näkyy jotkut kunnon potkut kun maha oikein pompsahtaa:D
Niin ja rakenneultra on maanantaina, sitä odotellessa:)

Multatassu 20+3
 
niiin ja oon käyny jo kolmessa ultrassa, että kohta on neljäs takana:) Alussa epäiltiin kohdunulkoista niin sen takia kävin ensimmäisillä viikoilla, mutta onneks kaikki oli hyvin:)

Alaselkä kipuja on myös ollu ja siitä vyöhyketerapiasta on apua siihenkin, mutta aika nopeesti menee takasin entisiin kipuiluun. Tuntuu siltä, että olis rangassa joku lukko mikä ei vaan suostu aukeen millään ja vihloo siellä välillä aikas tavalla, mutta kun ei sillekkään mitään voi tehdä niin..

Ja mulla oli tossa just viisaudenhampaan tulehdus, mutta onneks se meni ohi helposti, ilmeisesti vyöhyke juttu auttoi siihenkin? :)
 
Tatara, luulisin noiden liikkeiden vaimenemisen johtuvan siitä, että kaveri on kääntynyt ja potkut tuntuvat heikommin sieltä päin. Mullakin on ollut isojakin vaihteluita liikkeissä, mutta en ole enempää murehtinut, kunhan jotain eloa löytyy. :)

Mäkään en rusketu niin hyvin kuin ennen. Oon maannu bikineissä ulkona jo monta päivää ja vasta eilen sain rajat. Plääh! Käsivarsiin tuli ekana päivänä aurinkoallergiaa. Ihan ku ois nokkosilla hakattu. Nyt ei enää onneksi tule. Oispa kiva kulkee pitkähihaisessa koko kesä.

Viikko vielä ultraan! Ei jaksa odottaa...
 
Huomenta! :flower:
Kiireet on pitäneet pois palstalta muutaman päivän ja jo on tullut kamalia uutisia!!!! :eek:
Minttu-Maaria :hug: :hug: Voimia raskaaseen aikaan. Pahinta on varmasti se synnytys. Siinä konkretisoituu koko juttu. Tai en voi tietää, kun en ole kokenut moista. Luojalle kiitos.. :(
Perlage Toivottavasti kyse olisi ihan vaan väärästä hälyytyksestä :hug: :hug:

Äiti03 Sullahan otetaan varman päälle, kun määräävät lisärautaa noin loistavista hemppalukemista. Sehän on ihan täydellinen...?!

Ruskettumisesta En osaa sanoa.. Oon käyttänyt aika isoja kertoimia ja oleskellu auringossa muutenkin tavallista vähemmän. Johtunee varmaan, kun oon ollu töissä
Muutenkin on juteltu kavereiden kanssa, et viime päivinä, varsinkin eilen, aurinko on tuntunut erityisen pistävältä. Mikälie otsoniaukko just tossa kohilla...

Liikkeistä Piti just samaa ounastella, kuin Leli. Kun potkut kohdistuu tohon vatsaan päin, niin on aika muljahtelua. Mutta tonne selkään päin on enempi värähtelyä.
Aika kuperkeikkaa vielä tuntuu tää sintti heittävän, kun päivän aikana potkut tuntuu ties missä. Enimmäkseen tossa oikeella ylävatsalla navan vieressä =)

Multatassu Mikset käy naprapaatilla? Hyvä ammattilainen osaa käsitellä myös raskausaikana ja pääsisit nikamalukosta eroon.
Miten sun masennus, onko oireillu nyt raskausaikana..? Oon ite sairastanu myös kyseistä vaivaa, mut nyt on ollu pitkään tosi hyvä olla.

Tein muuten eilen neuvolassa sellasen masennustestin.. En tiiä, tekeekö kaikki sen vai onko se vaan meille entisille masennuspotilaille.
Muutenkin kaikki oli ihan jees. Painoo oli tullu 2,3 kiloo edellisestä käynnistä, eli nyt yhteensä 7 kg. Nyt oli jonkin verran turvotustakin, et pikku osa sitten sen ansiota..Oli hyvin maistuva Tallinnanreissu..hih
Paineet 112/71 ja hemppakin oli 121. Olin ihan yllättynyt, koska aikasemmissa raskauksissa oon jo tässä vaiheessa alottanu lisäraudan. Nyt ei siis luojan kiitos tarvi. Mahalla kestää kuitenkin aikansa tottua, en kestäis sitä ummetusta!! Blääh!
Kohdun pohjan korkeus oli 22, mikä oli heti yläkäyrän yläpuolella ja reilusti. Keskusteltiin asiasta ja PikkuHoon syntymäkokoon ja tän tulevan jo nyt isoon kokoon verraten, niin sain sit lähetteen varmuudeksi sokerirasitustestiin. Voi Helvetti (anteeksi kirosana), miten mä saan sen litkun alas, kun en saa edes tavallista vesilasillista tyhjään mahaan oksentamatta juotua. :x
Lisäks mulle on mitä ilmeisemmin tullut nivustyrä. Vissiin sektioarvesta pukkaa ulos. Sekin kipuilee pitkien seisomisten ja lenkkien jälkeen, Tuo selän tukivyö auttaa pikkasen onneksi.
Sille ei tehä mitään raskausaikana, ellei kuroudu. Eli nautitaan nyt siitäkin..HEH! :kieh:

Jep..Tälläsii tänään! Ihanaa viimestä hellepäivää kaikille! Mä lähen hikoilee töihin :D

:wave: Puskajussi ja Onni 20+3 :heart:
 
multatassu90 Mulla levis kans esikoisesta lantio ja arse,niin ettei ollu toivookaan et oisin enää mahtunu h&m farkkuihin.Tilasin tuolta kahdet farkut ja ne on ollu toooosi hyvät. Suosittelen! https://ssl.lemonkids.fi/shop/index.php?cPath=5
Ja jatkoa vielä...
Mulla myös "lukko" alaselässä joka tulee jos istun esim lattialla,makaan lattialla tai imuroin...Eli ihan millon vaan.Ja tuntuu ettei se aukee sitten millään.
Mä kävin 2 krt nikamakäsitteliällä joka niksnaks sen kuntoon.Ekalla kertaa ei auttanut kun hiukan ja nyt tokalla kertaa on kivut pysyneet pois!! suosittelen tätäkin...
 
Vauvan liikkeistä, musta tuntuu et poitsu istuu tuolla vielä suurimman osan ajasta, kun tuntuu tosi alhaalla ja vaimeina välillä liikkeet. Ja sit taas välillä ihan selkeesti selkään päin, just silleen "värisevästi" niinkuin puskajussi sanoit. Mut kyllä siellä kuperkeikkaa vielä mahtuu heittämään kun välillä tömisee kunnolla masunkin puolelle, varsinkin jos makoilen puoli-istuvassa asennossa selälläni. Kaikenkaikkiaan voisin kyl sanoa et on vilkkaampi tapaus kuin siskonsa näillä viikoilla (ja tytöstä olikin istukka ainaki osittain edessä, tästä takana).

Musta tuntuu taas et oon ruskettunu paremmin ku yleensä punapigmentti-nahkaparkani vaan kärähtää ja tulee pisamia... iu.

Nyt ei kerkee enempää, lähetään koko perheen voimin puistoilemaan ihanaan säähän!

mama-L :heart: Poikanen 20+4
 
Puskajussi: mulle sanottiin neuvolassa,että ensi kerralla tehdään se masennustesti ja jouduin sen tekemään ekankin kohdalla eikä mulla ainakaan masennusta ole ollut :) paitsi siis raskauksissa,tässä raskaudessa eritoten..tosin;meni jo.onneks.
mutta näin ainakin kotkassa.

mun äiti kävi justiinsa hakemassa neitiliinin maalle istuttamaan tomaatintaimenia joten saan koko päivän itselleni :) meinasin siivoilla kaappeja mutta jotenkin epäilen,että kunhan tuo aurinko kääntyy tohon takapihalle niin linnottaudun aurinkotuoliin ;)

jokos mama-l:n supistukset helpotti?oon ite kans huomannu,että huolet aiheuttaa niitä,toivottavast kaikki on hyvin nyt..

lara-- saitko tulokset jo??

perlagelle myötätuntoa..onhan se tietysti hyvä saada jo raskausaikana tietää jos jotain pielessä niin voi varautua ja sulatella asiaa. Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta :)

onko kenelläkään kokemusta pienen vauvan kanssa matkustamisesta?joulu-tammikuussa jos lähtis..mietin vaan sitä lentämistä..

Em
 
Emmabella me oltiin esikoisen kanssa Mallorcalla kun neiti oli 3kk.Kaikki meni erittäin hyvin!! Koneessa otettiin se kaukalo jossa neiti nukku ja leikki.Nousut ja laskut imetin. Kaukola pitää varata etukäteen!Maksaa erikseen.Paikan päällä oli helppoo kun imetin vallan,ei tarvinnu ruokia yms raahata mukana.
 
Meille tuli asuntotarjous! Jännittää, että onko asunto mieleinen. Ei jaksais enää säätää tällaisia. Meen maanantaina yksin katsomaan asuntoa, kun mies on kotiseudullaan, eikä pääse töiden takia. No, saanpahan päättää :wave: , toisin päin ei tulisi kuuloonkaan :D .
 
happy79 ookoo,en tiennytkään että lentoyhtiöillä on sellaisia vuokrattavana!? miä ja mietin tuota ruokailuasiaa,että jos imetys ei onistukaan niin miten sen pullorallin saa hoidettua parhaiten.ihan kanarialle ajateltiin vaan just sen takia että lentomatka,vaikka onkin 6h,on suht siedettävissä, paikkanakin on lapsille hyvä kun on turvallinen turistikohde..käytiin viimeeksi playa del nglesissä ja ollaan käyty puerto ricossa,niin jos jollain on kokemuksia muista saarista niin kertokaa toki :)
 
Puskajussi En edes oo kuullut naprapaatista, mutta pitää ottaa selvää:)
Masennusta ei nyt ole ollut muuta kuin pari kolme kertaa kuussa kun on huonompia päiviä tai jaksoja, mutta onneks on lievempää ollut kuitenkin kuin mitä se pahimmillaan oli. Sitä testiä en oo nyt tehnyt ollenkaan ja viimeksikin joskus vuosi tai kaks sitten. Se on kyllä vähän ihmeellistä, ettei neuvolassa sitä oo tehty kun kuitenkin terkka siellä on ehdottanu jos alkaisin jotain muuta lääkettä raskausajaks käyttään, lähinnä kyllä siihen paniikkiin niin kai se vaikuttaa.

Happy79 Kai mun pitää uhrautua netistä tilailemaan, kunhan tulis heti oikeen kokoset:)
Pitänee nyt ottaa kunnolla selvää noista nikamakäsittelijöistä jos vaikka pääsis kohta puoliin jo ekalle käynnille:) Tampereella onneks noita vaihtoehtoja on kuitenkin ihan kivasti:)
Mitä noi yleensä maksaa? Tietysti riippuu paljon paikasta, mutta paljon teillä on ollu?

Multatassu 20+4
 
Emmabella, me mentiin Nizzaan lentokoneella kun tyttö oli 6kk. Oli mulla BabyBjörnin repussa ja veteli sikeitä melkein koko lennon ajan. Nousut ja laskut imetin / annoin NANnia pullosta kun söi sillon vielä molempia. Korviketta sai mun mielestä viedä ihan huoletta pari purkkia koneeseen, kun muuten ne on niin sairaan tarkkoja kaikkien mömmöjen kanssa, hedelmäsosetta saatiin vissiin viedä kans pari purkkia. Mut esim. PYLLYRASVAN takavarikoivat siinä portilla. Siinä oli joku 40ml sallittua enemmän purkissa. :D :D Mut kaikenkaikkiaan mielettömän hyvin meni matka ja lennot mimmin kanssa vaikka pelkäsinkin. Isommat lapset itkeskeli koneessa mut vauvat oli tyytyväisiä. Tosin noin pienelle ku 2-3kk täytyy olla joko se kaukalo tai sit liina tms. jos viihtyilee. Kyllä mulla ne supistelut on jo vähentyneet, kiitos kysymästä! :heart: Heti huomaa jos stressaa/huolehtii nii alkaa oireilla...





 
kävin tänään kuolailemassa pieniä vauvanvaatteita, mitään ei kyllä tarttunut mukaan mutta löysin fredalta uuden (no okei on kuulemma ollut siinä jo pari kk) äitiys-/lastenvaatekaupan jossa oli aika paljon varsinkin äitiysvaatteita! mukava henkilökunta ja ihastuin siellä yhteen pitkään juhlamekkoon..hinta tosin oli hieman yläkanttiin mun kukkarolle :/ mut ostin sit bellabandin mahatuubin/tuki"vyön", kun itellä oli vaan henkkamaukalta hankittu tosi lötkö ja matala versio sellaisesta.
Kampissa vielä käytiin lopuksi kääntymässä bebesissä ja p.o.p.issa mut ei tarttunut mukaan mitään kivaa.

pikkutyttö (voi miten hassua aatella tuota tytöks =) ) potkiskelee taas oikein urakalla, ultrassa oli kans jatkuvasti liikenteessä, hih.

eipä tässä muuta

ai mutta joo jos joku tietää hyviä nettikauppoja josta saa söpöjä tai "rokahtavia" mekkoja ja vaatteita ylipäätään vauvoille, kertokaahan!

noonie+muru 20+6
 
heips :)).. olipa urakka taas lukee YHEN PÄIVÄN tekstit...tullu myltättyä herrojen kans vaa pihalla ni ei oo koneelle kerenny istahtaa!

Pikku prinssi ..me käytii jenkeissä pikku-herran kans 1v3kk, ni en voi lentomatkasta muuta sanoo ku HUOH!!!!! |O !! VARATKAA mukaan kaikkee mahollista mistä teijjä herra voikaa keksiä tekemistä :D .. naksuja ja kaikkee mahollista :D! meillä oli mulla,miehellä ja hepulla yhteesä kaks penkkiä ni voit vaa kuvitella mite maukas voi 9h lento olla :D!! noh reissu on ONNEKS takana :LOL: !

jaahas..mihinkä sitä pitikää kommentoijja.. :whistle: ..TODELLAKIN hajamielisyyttä ilmassa ainaki täällä.

Ruskettumisesta: ainaki muhun aurinko näköjää näin raskaana tarttuu ku purkka hiuksii B) ..kiva kyllä ku saa väriä nahkaan. Pelottaa vaa jos tullee maksaläiskiä..vauvva lehestä luin että tulis raskaana helposti?!!

pitäsköhä alkaa laittaa varpaankynnet kuosiin.. =) Palaillaan!! :wave:

j-22 ja matkaaja :heart: 20+5
 
Ultrassa tuli eilen käytyä ja kaikki oli vauvalla hyvin! :heart: Ultran mukaan laskettu aika olisi 30.9. mutta ei sitä muutella. Hyöris ja pyöris vimmatusti koko sen ajan kun oltiin siellä :D välillä anto monoo ja välillä nyrkkiä..Paino oli 413g. Muita mittoja en sitten tajuakkaan :ashamed:
Sain sitten vielä uuden ajan viikolle 30.Katotaan että istukka ei ole kohdunsuulla. Ja toista TYTTÖÄ se meinasi että olisi tulossa :heart:

VAATTEISTA: Mä olen ostanut h&m:stä yhet äitiysfarkut ja äitiyspaidan.Ja sit oon ostanut simmosii pitkii t-paitoja/toppeja muutamat. Ja jotain olin säästänyt viime raskaudestakin.

Eipä tässä taas muuta,pyykit odottaa. Mukavan lämmintä viikonloppua kaikille! :wave:

MUKSU ja pötkö 20+5
 
Hei!

Onnea MUKSU1 tytöstä =) Kiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin!!

Liikkeistä,
mä olen tuntenut jo 2-3 viikkoa päivittäin liikkeitä.. välillä on ihan hiljaista ja sit välistä liikkuu ihan mahdottomasti...monesti just illalla tai aamusta liikkuu enemmän =) Mut oon kyl huomannu et välillä on "hiljaisempiakin" päiviä... En ole vielä tuntenut niitä "värähtelyjä" mistä täällä puhuttu, ehkäpä pian alan tuntemaan!

Vielä omaa napaa...

Mulla on ollu pienestä asti sellainen krooninen gastriitti et välistä tavallaan närästää tai oikeestaan korventaa ylävatsalla, mulla ei siihen käsikauppa närästyslääkkeet auta vaan olen söynyt reseptilääkettä... No nyt ei ole pitkään aikaan ollut noita oireita, olen vain odotellut milloin ne ilmaantuu kun raskaushan monesti lisää närästyksiä yms... No sit tiistaina alkoi ihan hirvee korvennus vatsalla :| ... ja viime yönä heräilin kokoajan kun oli niin kipee toi maha... yks tuttu lääkäri kirjotti mulle omepratsolia (saa käyttää raskaana) jota nyt pari kertaa oon ottanut...siitä on ollu vähän ollu apua. Nyt vaan mietin että ihanat 20 viikkoa vielä edessä kun vatsa kasvaa ja tää vaiva varmaan pahenee... Pitää kyllä tosi tarkkaan miettiä mitä suuhunsa laittaa... Onko muilla ollut närästystä tai vastaavaa nyt tai aikaisemmissa raskauksissa??????????

Kivaa viikonloppua!!!!

Kultasiipi & Pikkuruinen-Ilmari 20+0 "POKS POKS POKS" PUOLIVÄLI..jee =)
 
Iltoja!

Äitiysvaatteista, mä olen nyt ostellut housuja aika paljon. Mulla on 2 housut, mitkä saa napilla lyhennettyä, ja 4 caprit. Paitoja en ole ostellut, mutta hyvin menee normitopit vielä, kun ovat aika pitkää mallia. Pari masutuubia mulla on säästössä edellisestä raskaudesta.

Me matkustettiin, kun esikko oli 3kk ja hyvin meni lennot. Imetin nousut ja laskut, ja nukkui joitain pätkiä ja sit oli tyytyväisenä sylissä tai kopassa. Matka oli oikein onnistunut. Toinen lapsemme oli 1v6kk, kun pääsi ekan kerran koneeseen ja olihan se vähän erilaista, heh! Pidettiin aika tiukkaa linjaa, ettei päästetty huvikseen käytäville juoksentelemaan, muuten olisi ollut siellä koko ajan. Uusia leluja vaan koneeseen tuon ikäisille ja pikku naposteltavaa.

Mutta nyt huilimaan.

Mintukas 18+0
 
närästystä ei vielä oo näkynyt onneks, ekassa raskaudessa sitä oli muistelisin loppuaikoina ihan kiitettävästi, varsinkin illalla nukkumaan mennessä.

mulle tuli ainaskin yks maksaläiskä Vilhoa odottaessa, hiukan otti päähän kun vielä tohon solisluun alle olkapään viereen pamahti |O ehkä tosin nyt ois pikkasen vaalentunut mutta kyllä sen siinä vielä näkee..mur. tosin tulevaisuudessa varmaan peittelen ihan hyvästi sen tatuoinneilla,heh. aika hassua että maksaläiskä sai mut ihan raivonpartaalle mut sit mahaan tulleet iiiiiiiiiisot raskausarvet ei haittaa yhtään :LOL:

sellasen oudon ilmentymän oon huomannut niin ekassa kuin tässä tokassakin raskaudessa että mulle tulee ihan hirveesti näärännäppyjä silmien ympärille!! tosi ärsyttävää kun silmäluomissa ja ripsirajoissa on pieniä vaaleita näppyjä! :$

jee huomenna poksun!

noonie+muru 20+6
 
Helou :)

Kertokaas, mitenkäs noiden juustojen kanssa olikaan, mitä saa syödä, mitä ei? Olikos se niin, ettei fetajuustoa saa syödä raskaana ollessa? Ainakin homejuuston kanssa niin taitaa olla... Ainakin jos sitä ei kypsennä? Miten mulla on nää tiedot kadonneet päästä... Taitaa olla sitä hajamielisyyttä :whistle:

Allergioista ja kuumuudesta, ne eivät ole minua ainakaan toistaiseksi vaivanneet. En ole koskaan ollut allerginen siitepölylle tms, eikä siitä näytä edelleenkään tulleen vaivaa. Kuumuus ei vaivaa, yöt ollaan kyllä nukuttu makkarin ikkuna auki, muuten sinne pakahtuisi. Minä vaan nautin näistä ilmoista! Voipi olla, että mieli muuttuu kesän edetessä...

perlage77 , sinulle pahoittelut ultran uutisista! :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin!

Masennustestistä, minä täytin sen viime neuvolassa. Terkkari kertoi, että se tehdään kaikille.

Me käytiin tänään ultrassa, pikkuisella oli kaikki kunnossa :heart: Ultran mukaan la olis 8.10, mutta edelleen mennään tolla 3.10. Painoa pikkuisella oli 336g. :)
Mulla on etuseinämäistukka, jota olen tässä jo epäillytkin, kun liikkeet on aika vaimeita. Hieman kätilö joutui miettimään, onko istukka liian lähellä kohdunsuuta, mutta totesi sitten, ettei ole, ja sehän vielä väistyykin siitä kohdun kasvaessa. Lääkäri vielä varmisti asian.
Vaavi oli kasvot istukkaa kohden, joten 4d:stä ei ollut iloa, kun asento oli niin huono. Myös kaikki kuvat oli aika surkeita, vähän kasvojen profiilia näkyy, sen verran, että nenä erottuu. Mutta eipä noilla asioilla ole merkitystä, kun tietää, että kaikki pitäisi olla hyvin.
Sukupuolikin saatiin selville, mutten sitä vielä paljasta ;) Aika moni tietää minun täällä kirjoittelevan ja jos joku tunnistaakin, niin jätän kertomatta...

Kävin myös rd-asioissa lääkärin luona, sain hyvää palautetta, kun sokerit pääsääntöisesti kunnossa ja painokin pysynyt kurissa. Pitää muistaa syödä säännöllisesti ja vähän kerrallaan, sekä liikkua, niin rd pysyy kurissa.

Nyt kiireesti nukkumaan, kun ei meinaa pysyä hereillä!
Hauskaa viikonloppua kaikille!

Heilo & maailman tärkein, 20+5.
 

Yhteistyössä