Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Alii, kuulostaa siltä, että sulla olis kohdussa joku kysta tms joka vuotaa aika ajoin ja koska sitä ei ole poistettu sieltä niin tottakai vuotaa myös raskaana ollessa. Se on todella ikävä ja pelästyttää varsinkin nyt raskaana ollessa, mutta on sinällään yleensä täysin vaaraton ja useimmiten raskaus edetessään sen "puristaa" sieltä tyhjäksi ja vuotaminen loppuu. Mutta soita vaikka suoraan tk:lle, kerro tilanne niin pääset varmasti pikimmiten tsekkauttamaan tilanteen tai minä ehkä soittaisi jopa päivystykseen niin voisi päästä heti. Tsemppiä!
 
Onnea Laala plussasta :)

Tänään olis sit tarkotus tuossa 12 jälkeen soittaa neuvolaan, vähän ehkä jännittää.

Mulla on pienoinen ongelma, olin jo aikaa sitten luvannu entiselle työkaverille, että nyt vkl lähen pelaamaan sählyturnaukseen. Mutta... Uskallako? Mun historia kun on mikä on, ilmotin jo kaverille että mikä on meininki ja että saatan jättäytyä reissusta pois. Ymmärtää jos en lähde. Olin oottanu reissua todella paljon :(. Mietin vaan että rupeenko eri varovaiseksi...
 
kirsikka92Mulla pahoinvointiin on auttany tuoremehu aamulla, muuten oon sitten syöny mitä mieli tehnyt ja ne ei valitettavasti oo ollu salaattia =/ Kiloja tuli aj kilot lähti, joten itse en nyt ota stressiä asiasta.. Tämän viimesen kanssa on istten tarkotus ottaa kunnon laihis ja laihduttaa ihannepainoon LOPULLISESTI! =)
PeityMuumimaailma on ihan sairaan hyvä mesta! Käytiin viime vuonna tytön kanssa ja oli aivan liekeissä =) Suosittelen! Mä oon huomannu, että pissahätä on yöllä, mutta samanlainen hätä on edelleen aamulla vaikka en käy yöllä.. Joudun siis heräilee lasten takia yöllä ja jotenkin oon vaan niin koomassa, että tiedostan pissahädän, mut en jaksa mennä vessaan ja hyvin oon selvinny vielä toistaseksi aamuun asti =D
Viida Täällä kaksi entuudestaan, esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 1v 10kk ja kuopuksen ja tulevan kuopuksen välille tulee 1v ja 5kk, joen hulinaa riittää täällä meillä =)
AliiMä en kyllä kanssa heti lähtis sulkemaan mitään pois.. Jos keskenmeno tulee niin kyllä sitä verta kaiketi pitäs tulla sit ihan kunnolla? Soita neuvolaan ja kysy mitä tehdä. Meet varmaan siellä pissitestiin ja myöhemmin ultraan. Saat homman etenemään.. Ja älä mieti vielä mitään diagnooseja!! Mene tartkastuttamaan tilanteen niin ei tule turhia murheita!!
ClearbrookEsikoisesta kävin varhaisulktrassaj amakso muistaakseni 140€ paikkeilla(?) Tosin siitä jo kolme vuotta aikaa.. Sulla menee sitten ihan loistavasti, että saat edellisen lapsen päivärahat indeksi korotuksella, jos ei nykyiset tulot mene yli edellisten.. Joten parhaat mahdolliset fyffet =D
Fossiili Neuvothan on, että raskauden aikana tulee elää ihan normaalia elämää kun ennen raskauttakin (tietenkin viinakset yms pois), joten sen suhteen lähtisin turnaukseen, mutta toisaalta ymmärrän, että pelottaa lähteä.. Jos taas jengiä ajattelet niin jos lähdet mukaan, niin pelaatko täysillä? Vai ehkä varovaisemmin? Miten se vaikuttaa jengin pärjäämiseen? miten poissaolosi vaikuttaa siihen? No näitä mietit niin saat vastauksen =) Kaikki on oikein! =)

Sitten omia kuulumisia.. Viikonloppu meni ja viikot vaihtu, eli nyt 5+1.. Eilen harrastettiin seksiä ja pelästyin yöllä kun kävin vessassa niin paperiin tuli pienet viivat / pisteet verta.. siis puhdasta punaista... Määrä oli todella pieni, mutta kuitenkin. Mulla ei ole ollut minkäänlaista vuotoa kummassakaan raskaudessa, joten vähän mietityttää.. No mitään vuotoja ei ole enää tullut, joten liene jonkinlaista pienten verisuonten katkeilua? Onko muilla kokeneilla ollut seksin jälkeen vuotoja? No tein raskaustestin aamulla ja heti tuli vahva plussa.. joten en sen enempää asiaa mieti, mutta toki kokemuksia mielelläni kuulen muilta?

Kuten huomaatte esikoista odottavat, niin kyllä kolmattakin odottavien mielessä on kysymyksiä =) tsemppiä meille kaikille..

5+1
 
Luklu näin mäkin oon kuullu ja ymmärtäny, että elämä ei saa seisahtua kun tulee raskaaksi :D. Pitää miettiä noita kaikkia kysymyksiä mitä toit esiin, kiitti :)

Soitin neuvolaan ja selitin nykyistä tilannetta ja aikasempia tilanteita, eikä ruvennu laskemaan viikkoja mun menkoista ollenkaan... Meillä siis neuvolassa mahdollista käydä alkuraskaudenultrassa ja mulle viikolle 8 aikaa meinasi. Mulla vaan sattuu ehkä olemaan just sillä viikolla pienimuotoinen työkeikka sukulaisten luona Mikkelissä. Joten soitan huomenna uudestaan sitä aikaa, kun työkuviot selkinee :).
 
Hei!

Fossiili: En sko et siittä sählystä oo mitään haittaa. Pitää vaan kuunnella kehoa. Ite pelasin edellisessä raskaudessa lentistä melkeen koko kesän (la maaliskuussa), toki en tehny mitään tiikereitä. :D

ON: Meinattiin pojan kassa mennä väärään aikaan sinne rokotukseen ku olin kirjottanu kalenteriin ajaksi klo 14 vaikkaika oli klo 12. Onneksi tarkistin asianneuvoakortista. ;D Neuvolantäti oli ihan innossaan mun uuesta raskaudesta. Sain varhaisultraan ajan 22.1. vedoten epäsäännölisiin kuukautisiin. :D Pitäis vaan saaha pojalle hoitaja ku se on samaan aikaan ku mies on töissä. Ainoa vihtoehto taitaa olla miehen veljen akka jolle en tod. haluais poikaani jättää tai ainakaan kertoo minne oon menossa.. No pitää kattoo mitä tekee on uitenki reilu 2 viikkoa aikaa.

Mutta pitää lähtee syöttä tuolle naperolle välipalaa ku se huutaa tossa vieressä.. :)
 
Hei!

Uusi lokakuinen ilmoittautuu mukaan! Sain eilen plussan testistä ja pää on vähän sekaisin vielä :). Yrityskiertoja takana 7 ja mieli oli jo vähän maassa kun testasin negan viime viikolla. Kiertoni on ollut melko lyhyt ja arvaan ettei hcg-taso ollut noussut tarpeeksi vielä silloin. Laskettu aika olisi Tekay-sivuston mukaan noin 11.10 (kierto vaihdellut 22-26 päivää joten laskin 24 mukaan).

Misu78/34 v/4. lapsi/la 11.10

Neuvolaan en ole vielä soittanut, vaan ajattelin odottaa vielä pari viikkoa. Olo on vielä hyvä, mut kai se etova olo hyökkää taas jossakin vaiheessa... Oireina mulla on arat rinnat, jatkuva nälkä ja vessahätä ja sit väsymystä (mikä voi tietysti johtua siitä että kuopus herättää melkein joka yö). Mahani on jotenkin tuvonnut ja farkut kiristävät ikävästi. Joudun luultavasti siirtymään äippähousuihin aikaisin, koska viime raskaudessa maha "pullahti" esiin jo ennen rv 8. Olen vain 158 cm ja mulla on aina ollut valtava vauvamaha :).

Olen vähän peloissani minkälaisia kipuja tässä raskaudessa tulee olemaan. Minulle on tehty kolme sektiota ja niitä kiinnikkeitä on varmasti jonkun verran. Sit kärsin viimeksi kauheista liitoskivuista myös ja jäin sairaslomalle kuukausi ennen äippäloman alkua kun en voinut enää istua töissä (konttorirotta). No, siihen nyt on vielä pitkä matka ja mitä tahansa voi tapahtua ennen sitä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Mä nyt oon ihan kahen vaiheilla siitä sählyturnauksesta. kaverit kyllä päjäis ihan hyvin ilman muakin, ehkä jopa paremmin kun en oo siellä sähläämässä :D

Ja niin se etova olo nostaa taas päätään. Istuin työkkärissä pari tuntia ja koko ajan oli sellanen olo että jos vessaan menen niin saan morjestaa pönttöä :). Viime yökin meni ihan harakoille, toisaalta ei eroo mun muista öistä juurikaan :D. Mutta huonommin nukuin ku muulloin.

Mitäs vitamiineja sun muita työ syötte? Ei osunu silmään tällästa tästä ketjusta. Kävin itte tänään ostamassa Minisun Multivitamiinia. Aikasemmin söin multivitan raskaana oleville, yrittäjille ja imettäville tarkotettua vitamiinia. Mitäs muuta sitä pitäs purkista napsia :D?
 
Hei vaan! Ja täältä myös uusi lokakuinen uskaltautuu ilmottautumaan mukaan. :wave:

Viime perjantaina testasin plussan. Kolmatta lasta täällä odotetaan ja laskurin mukaan nyt on menossa raskauviikko kuusi. Edellisistä raskauksista tuttuakin tutumpi väsymys nostaa päätään. Samoin etova olo. Kunnon pahoinvointia/oksentelua mulla ei koskaan ollut, ainoastaan tuota etomista iltaisin, varsinkin jos syö mahan liian täyteen. Aiemmista raskauksista kärsin myös alkuraskaudesta tosi kivuliaasta närästyksestä. Sitä tässä taas vähän kauhulla odotan...

Maana-mamma siellä ehdotteli fb-ryhmän perustamista, mukana myös jos sellainen toteutuu!

Helmikoo/ 34v/ 3. lapsi/ la 6.10.
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Vitamiineista: Mä syön Multitabs Raskaus -monivitamiinia, niissä on se rautalisä mukana... Esikoisen odotusaikana ei tarvinnut missään vaiheessa syödä erikseen rautaa, kun tuolla pysy veriarvot niin hyvinä. :)

Oireita täällä jo pari päivää ollut seuraavanlaisia: Rinnat niin kipeet että esim portaita on ihan kauheeta kävellä (erityisesti alaspäin, kun tulee aina "loikittua"), ja koko ajan pissattais. Alamasussa on kumma painontunne ja eilen ja tänään on ainakin tullu sellasia "etovia aaltoja". Tiedä sitten mitkä näistä on vaan kuviteltuja. Ei tissikipu ainakaan. :LOL: Sen sijaan tuo huono olo voi tulla ihan siitä, että mä oon pari päivää niin jännittäny, mitä tapahtuu, kun testit alko olee positiivisia mutta kuitenkin haaleita (eihän tälle ihmeelle oo annettu mahdollisuutta ku vajaat kaks vuotta kohta, joista viimeiset 8kk clomeja ja sitten femareja popsien, niin alkoi odotukset ja pettymykset olee joka kuussa tuskallisempia). Tänään ollu parempi olo, kun ei tarvinnu enää arvailla haalean haamuviivan kanssa, vaan luin "tuomion" digitestistä. :)

Pakko varata varhaisultra aika pian, folliultrassa mulla oli tässä kierrossa kaksi tasakokoista follia, joten vähän jännittää, onko siellä yksi vai kaksi kyytiläistä. :) Mikäs olikaan hyvä ajankohta varhaisultralle?
 
Mähän en osaa pysyä täältä pois laisinkaan :D

Piti tuosta etovasta olosta vielä jatkaa... Eli mitä apukeinoja teillä on siihen. Muistaakseni joku tuolla mainitsi salmiakin (niitä jo kävin ostamassa). Onkos joku käyttäny niitä rannekkeita? Mä tässä vähän kartutan ideoita että millä sitä vois lievittää :)
 
Misu78Mulla sama, maha tulee todella aikasin esiin, oon saman 158 pitkä =) Ja vatsa ollut ihan valtava!!! Tässä elelen leggareilla parhaillaan.. niillä meen varmaan jonnekin keväämmälle asti, katotaan josko sit noi mammahousut istuis jo paremmin..
FossiiliMä syön raskaus ja imetysajan monivitamiinia Multitabsilta, Sellasen monivitamiinin pitäs riittää.
Misu78Multitabsit on normi Buranan kokosia ja mallisia
LaalaVoi kun ihana kuulla, että teitä on onnistanut! Onnea erityisesti teille! Varhaisultraan voi mennä jo viikolla seittemän. Ite kävin esikoisesta 6+6, mutta vissiinkin varaavat mieluummin viikollekahdeksan.

Mulla ihan kauhee olo parhaillaan, kaamea nälkä.. venailen ukkoa kotiin, että ottas lapset haltuun, niin pääsin ruoan lämmitykseen.. =P
 
fossiili mä totesin esikon kans et mitään poppakonsteja pahoinvointiin ei ole. Se on vaan kestettävä ja suunnata katse tulevaan, koska vaikka pahimmillaan siltä tuntuukin, niin se pahoinvointi EI ole lopullista :D se päättyy viimeistään synnytyssaliin..;) useimmilla jo onneksi vähän aikasemmin.
Itse ostin siis eka raskaudessa luontaistuotekaupasta sellaisia imeskeltäviä "helmiä" pahoinvoinnin hoitoon. Ekan päivän jälkeen olin ihan fiiliksissä että HEI NÄÄHÄN TOIMII OIKEASTI! Kunnes seuraavana aamuna oksensin ensin roskikseen ja sen jälkeen lavuaariin :rolleyes:
Pidä huoli ettei syöntiväli veny yli 2-3tunnin ja syö pieniä, miedosti maustettuja, kevyitä juttuja. Siinä se tärkein ohje.
Terv; söin esikoisen odotusaikana illalla nälkääni ison nacholautasen chileillä, salsalla ja juustokastikkeella, ja kuinkas sitten kävikään...
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Alii, tsempit täältäkin! Älä vielä menetä toivoasi, vuoto voi olla ihan vaaratonta :)

Meillä tulee esikoisen ja tämän välille ikäeroa 2v 1kk joka tuntuu olevan just hyvä. Oon aina ajatellukin että haluaisin lapset parin vuoden ikäeroilla.

Mä syön taas Multivitan raskaus-vitamiineja kuten edellisessäkin raskaudessa, tosin aloin miettimään nyt että kannattaisko ostaa seuraavaks noita Laalan mainitsemia Multitabseja että sais sen raudan kans, noissa Multivitoissa ei sitä tietääkseni ainakaan ole.

Joku kyseli varhaisultran hintaa. Meillä tulee maksamaan muistaakseni 110e mut lisäks voi kuulemma tulla jotain lääkärinpalkkiota vielä jos joutuu tekemään muutakin kuin vain ultrata, esim jotain diagnooseja tai tutkimuksia. Eli toivottava vaan ettei tulis mitään lisämaksuja!
Meillä on ultra ens viikon maanantaina, oon siis silloin näiden omien laskujen mukaan 6+4. Tuonne yksityiselle tuntuivat huolivan vähän aiemmilla viikoilla mitä Terveystalolla, jossa kävin esikon kohdalla varhaisultrassa. Sillon olin omien laskujen mukaan muistaakseni 7+5 ja ultran mukaan olin sitten 8+0.

Omassa navassa ei mitään ihmeitä. Hirveä väsymys melkein kokoajan, muttei saa nukuttua vaikka mahollisuus olis, äääh : /
Lauantaina tein digin ja kyllä siihen 3+ ilmestyi kuten pitikin :heart:

Nyt iltapuuron tekoon, voikaa hyvin!

akkiiR 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon ihanista kannustuksista ja Hassel erityisesti sinulle kirjoituksestasi :heart:
Olet ihana.
Ja kaikille pahaan oloon neuvojille kiitos paljon... :) siis vain ruokaa nassuun vaikka se ei kamalasti houkuttelekkaan ja varsinkin että tuo pikkunen voisi hyvin.
Ja muista oiresta että nyt tiedän mitä se metallinmaku suussa on! Luulin että mulla on haava suussa mutta eipä ole... Liitos ja kasvukipuja on, ja itketystä... Pissillä tulee ravattua pikkusen useammin, mutta ei epäilyttävän paljoa...
Ja TISSIT.... äiti jo kysy että jos nuo on jo nyt tuollaset niin minne aiot mahtua niitten kanssa sit loppuraskaudesta, nää on siis valtavat. Ja kipiät... :s
Oon varmasti ihan outo mutta odotan innolla vaan niitä KUNNON oireita, tuntus ehkä vähän todellisemmalta tämä raskaus, kun vielä tuntuu että ihan unessa olisi...

Ja sit kun en voi oikein nauttiakkaan tästä tilanteesta (ainakaan näkyvästi), koska tuo isä ei kovin innoissaan vieläkään ole asiasta, viimeksi tänään tiuskaisi; "Miten aiot sen elättää?" "En minä ainakaan jää tähän kituuttamaan millään tonnilla kuussa"... Olen kamala varmasti, mutta sanoin tuohon suoraan että voit lähteä jos siltä tuntuu. Ehkä joku suojeluvietti on tullut...? On niin ahistavaa olla iloissaan lapsesta jota toinen ei halua. En haluaisi olla itsekäs ja pilata toisen elämää :/ ...mutta pilaisin omani jos tekisin abortin jota katuisin loppuelämäni. Varsinkin nyt on sellanen asenne että kyllä me pärjätään :heart: , jos ei kolmestaan niin sitten kahestaan. Olenko kamalan itsekäs? :(

Tänään oli neuvola. Sain äityiskortin! Aika vapisevin käsin vastaanotin... Mutta nyt jo hymyilyttää... Ja vo iihanuutta! Sain ultraan ajan heti torstaille eli 7.2 ! En jaksa oottaa että nään sen pienen ihmisen alun siellä! Aika hassuu, perjantaina pelkäsin kaikkee ja nyt oon ihan fiiliksissä.

Ja facebook ryhmälle peukkuu!!

Kaikki järjestyy, niin mä uskon :heart:

kirsikka 5+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
iltoja kaikki :)

ikäeroista niin täällä lapset 10.v, 5.v, 4v ja 2.v ja lokakuussa vauva toivottavasti. nuorin silloin 2v9kk. keskimmäiset lapset 1.v1kk ikäerolla.

vatsassa tuntuu jännältä pientä kutinaa vatsan sisältä :O

etomista lähinnä iltaisin ja päivisin närästää...

onko täällä paljon mammoja pk-seudulta? :)

peukutan myös facebook ryhmälle :)

janskuli83 ja papunen rv6+1
 
Äääää mäkin haluun varhaisultraan!! :D

helmikoolle ja muillekin uusille lämmin tervetuloa mukan kasvattaan masua :heart:

Mulla on vitamiineista se multitabsin raskausvitskut joissa on rautalisä mukana. Tai nyt syön vielä normi multitabsia + foolihappoa kunnes ne erilliset foolihapot loppuu ja sit siirryn raskausmallin multiin.

Mä hamstrasin tänään kaapin täyteen MERKKAREITA! Iski nimittäin kaipassa ihan kuin puulla lyötynä paha olo. Ja siinä sitä sitten on merkkareita imeskelty :))

Mua alko vähän jänskättää et miten tää raskaus sujuu. Eka raskaus oli vaikee, toka helppo, tää voi olla mitä vaan... Mulle on kuitenkin elo-syyskuun vaihteeseen tulossa 6 päivän paimennusputki koirien kanssa xD mahdan olla näky lampaiden keskellä ker mahan. Ja mua ärsyttää kun olisin halunnu kättärille synnyttämään (tai naikkarille mut ei pääse), niin takusin et kättärille pääsee vaan hesalaiset ja espoo vantaa ohjataan jorviin tai kauemmas. Ja kaverille hesassa tarjottiin PORVOOTA. Joten Vihdistä on turha sinne haaveilla, isovanhemmat vaan asuu hesassa minne pitäis lapset saada hoitoon.. Joutuu vähän suunnitteleen. Taitaa lohjan sairaala kutsua ja mua ahdistaa jo valmiiksi. :( mulla siis eka synnytys hirvee häslä sekava katastrofi kiireellinen sektio ja toka normaali alatiesynnytys. Kaipaan vaan rautaista kokemusta ympärilleni :D

Ja meillä on esikoisella ja kakkosella ikäeroa 2v 4kk ja nyt kakkoselle ja kolmoselle tulee 2v 10kk. Eli vähän pidemmillä väleillä mutta meillä noi muksut tulee äitiinsä ja on niin hitsin vilkkaita et helpottaa mu kun edellinen vauva on jo isompi ja omatoimisempi ja pystyy myös itse vähän jo pukemaan yms.

Janskuli mä oon tosiaan Vihdin suunnalta eli "melkein" pk seudulta. Ja samaa vuosimallia ;)
 
Viimeksi muokattu:
Maana-mamma:

multa kysyttiin neuvolassa kun soitin et mihin haluan mennä synnyttää kättäri, naikkari vai jorvi itse asun vantaalla. kaikki 4 oon naikkarilla synnyttäny mut nyt oon kahen vaiheella kättäri vai naikkari... :)
 
Vitamiineista, täällä napsitaan Ladyvitan Mama vitamiini- ja kivennäisainevalmistetta. Kalsiumit, foolihapot, vitamiinit ja kivennäisaineet tosi kattavasti kaikki. Ja tuo rautakin on mukana! :) Hintoja en edes vertaillut, mutta mielestäni tuo tuntui edulliselta, kun maksoi noin 15e ja siinä on 4kk ajalle nappulat. :)

Täälläkin etominen nosti päätään eilen ja tänään.. En vois KUVITELLAKKAAN syöväni mitään makeaa. Ei leivoksia eikä mitään sokerista. Mulla on kamala himo Fazerin Super Salmiakkiin! Mulla on todella matala verenpaine, joten luulen salmiakin olevan ainakin mun kohdalla oikeen jopa suotavaa suolaisuutensa vuoksi. Kumpa ei alkaisi myöhemmässä vaiheessa huippaamaan. Ja kiva. Mää en kamalana välitä isoista rinnoista itsellä, niin nyt nää on ENTISTÄ isommat. Ainaki koon suuremmat. Että kivasti E-F on todennäköinen koko jonku ajan päästä. Nyt ei mee enää DD.. Ärr. Mutta mitä vaan sen pienen vuoksi, toki. :heart:
 
Täällä varattu varhaisultra 21.2 ja neuvola 18.2

Pitäs varmaan alkaa tosiaan noita vitamiineja syömään, edellisellä kierroksella oli Multivitan raskaus ja imetys ja niillä varmaan nytkin. Vieläkään ei oireita, vaikka oireeton raskauskin kelpaisi kyllä tänne :xmas: Mutta luulenpa että kohta niitä oireita on enemmän kun tarpeeks...

viida ja kyytiläinen 4+6
 
Kirsikka92Otapa se mies mukaan heti ensimmäisestä ultrasta alkaen! Mieli voi muuttua kummasti matkalla, varsinkin np-iltran jälkeen kun näkee ihan oikean vauvan masussa =) Mutta muuten päätöksiin, niin onhan nämä kahteen aikuiseen vaikuttavia asioita!! Ja sitten vielä siihen pienimpään.. Kyllä hänellä on OIKEUS isään! Eli Kirsikka oon kyllä sitä mieltä, että asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia. Asioista pitää pystyä puhumaan ja päätökset täytyy tehdä YHDESSÄ oli se sitten mikä tahansa, mutta oikea ratkaisu ei ole se, että sanot pitäväsi lapsen ja mies voi lähteä menemään jos ei kiinnosta. =/ Vaikka keho on sinun ja lapsi kasvaa sisälläsi, mutta lapsi on myös miehesi lapsi!! KESKUSTELKAA: aika, raha, mitä vanhemmuus on? VASTUUT, miten tämä muuttaa teidän molempien elämän, miten se loppujen lopuksi vaikuttaa, mistä joudutte luopumaan, mutta mitä saatte tilalle? jne. Vain keskustelemalla saatte mahdollisesti yhteisen päätöksen suuntaan tai toiseen. Oma mielipiteeni on, että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin!
Maana-mammaMulta kans kysyttiin mihin haluan, mutta varoteltiin, että naikkarille ei välttämättä pääser rempan vuoksi.

Täällä voinneissa ei ole eroa, ajoittaisia oloja ja nippailuja..
5+2
 
Se metallinmaku suussa, minäkin ihmettelin viime viikolla kun maistui mielestäni vereltä suussa. Luulin että mulla on haava jossakin, mut nyt se meni jo ohi, niin kai se oli yksi "oire". En ole kokenut sitä ennen.

Minä hullu kävin eilen äitiysvaatteitani läpi kun en muistanut mitä mulla on (jotakin myynyt eteenpäin). Hirveä kasa vaatteita mulla on kyllä, mutta suurin osa jo melko kulahtaneita ja vanhoja joten jotakin uutta olisi kiva saada kun olen kuitenkin konttorissa töissä. Mun mielestä H&M:llä on mukavat äitiysvaatteet ja ajttelin että sieltä vois tilata tregginsit ja jonkun paidan. Pitkiä paitoja mulla on kyllä kaapissa niin kai niillä tavallisillakin pärjää aika pitkälle. Nyt on onneksi sellainen legginsi-muoti vielä päällä =).

Täällä oli myös puhe ikäeroista. Meidän vanhin on 7,5 ja seuraava 5,5 (tasan 2v ikäero). Kuopus on nyt 2 ja neljänteen tulee siis ikäeroa 2v10kk aika tasan. Eli aika tasaisesti ollaan menty :).

Nuorempana en olisi ikinä uskonut että minusta tulee suurperheen äiti. Teininä sitä oltiin niin kovia ja sanottiin ettei missään nimessä tule yhtään lapsia. Mut niin se mieli muuttuu iän myötä, onneksi =). Kyllä elämä olisi tyhjä ilman näitä riiviöitä!
Mua kuitenkin vähän jännittää mitä "ympäristö" sanoo tästä neljännestä, varsinkin omat sukulaiset ja tietysti työkaverit. Tuntuu että juuri palasin töihin (vuoden verran ollut) ja taas jään syksyllä pois. Mut toisaalta eihän se niille kuulu. Ja uskon kyllä että useimmat ovat iloisia puolestani kuitenkin :).

Niin Kirsikalle piti vielä kommentoida tuosta miehen asenteesta. Miehet syttyvät välillä vähän hitaammin ja vaikka nyt tuntuu siltä ettei hän missään nimessä halua lasta, uskon että hän muuttaa mielensä vielä. Yritä keskustella hänen kanssaan että kyllä te jotenkin pärjäätte. Ja ota ihmeessä mukaan sinne ultraan että hän näkee oman lapsensa kuvaruudusta niin ehkä tilanne valkenee hänellekin ja tulee enemmän realistiseksi. Onnea matkaan!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä