30-40 v. odottajat missä tahansa vaiheessa



Mustikka/37/ 6.6./2./Poika
Jaahas/36/17.4./1.
Artisokka/33/23.7./1.
formartha/36/21.5./ 4.
Ruuneperi/37/20.7/3.
Emppis/37/10.10./1.
miss_piggy/31/12.9/ 1.
DiivaNeito/32/10.5/
Vuorikristalli/ 36v/11.7./5.
Hilppa/33v/21.4./2.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Tuolta kuumeilijoiden puolelta löysin samanhenkistä pohdiskelua kuin itsellä. Olen ollut alkuraskauden tuolla kesäkuisissa. Porukkaa on paljon ja se on ihan mukavaakin. Tykkäsin vaan niin kovin siitä, että pääsi kuumeilijoissa pulisemaan pienemmällä porukalla. Myös ikä on oma lukunsa. Kun kohta kolisee 40 lasiin, niin ihan samat asiat ei pyöri mielessä kuin aikaisemmin. Kaikenlaista pientä ja isoa vaivaa löytyy ja huolenaiheitakin joskus. Niitä olisi mukava jakaa samanlaisissa tilanteissa olevien kanssa :)
Jos tämä ketju tästä lähtee etenemään, niin voisin tuohon etusivulle päivittää odottajien tietoja vaikkapa näin:

Mustikka/37/ 6.6./2./Poika

Nimimerkki/ikä/Laskettu aika/monesko lapsi/Ultrassa varmistunut sukupuoli (tähän ei tietenkään tarvitse laittaa mitään)

Päivityspyynnöt voisi laittaa jollain tehokkaalla värillä

Lämpimästi tervetuloa!
Mustikka ja pikkumies 22+2
 
Hei!

Voisin liittyä tähän jengiin, jos nyt tästä ryhmä kehkeytyisi. En ole kirjoittanut mihinkään ryhmään kuumeilijoiden jälkeen, lukenut vain. Jotenkin on tuntunut siltä, että en ole halunnut liittyä ryhmiin, mutta nyt kun olen loppuraskaudessa, niin voisi jakaakin mietteitä. Eli Jaahas/36/17.4./1.
Meniköhän toi nyt oikein....:)

Jaahas 29+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Moikka Jaahas,

Jee oot eka täällä mun lisäksi! Taidettiin hetki olla kuumeilijoissa samaan aikaan tai ainakin kävin lukemassa sun viestejä.
Miten sulla on sujunut? Vatsa taitaa jo olla aika muhkea! :)
Mä olen voinut ihan mukavasti alun melko pitkään kestänyttä pahaa oloa jos ei oteta lukuun..Töissä pakerran ja koetan vähän reippailla jumpissakin.
Jännittääkö huhtikuu? Mulla on koko ajan mielessä kesäkuu ja pää on kohtalaisen laho, kun haaveilen ja pohdin tulevia vauva-aikoja :)

Mustikka ja pikkufantti 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Hei, Taidettiin olla hetki samaan aikaan kuumeilijoissa tai sitten liityit, kun olin just plussannu tai jotain.
Ihan kivasti menee. Mulla oli alussa noin 2 kk 'krapula', jonka jälkeen olin virkeämpi. Huonovointisuuskin loppui n. viikolla 10. Nyt on alkanu kaikkee kremppaa olemaan, kuten liitoskipuja ja ilmeisesti lantionlöystymisestä johtuvia kipuja, melkein jatkuva närästys ja univaikeuksia. Heräilen 5 - 10 kertaa yössä ja varsinkin aamuyöstä. Joko kolottaa johonkin tai on pissahätä ym. Kääntyminen kyljeltä toiselle on aika urakka.
Maha ei oo tosi iso, mut ihan kiitettävän kokonen. Välillä unohdan, että mulla on maha ja sit ihmettelen, kun näen peilikuvani tai törmään johonkin :D
Oon alkanut jo relaamaan, kun ennusteet vauvan henkiinjäämisestä on hyvät. Olin aika epävarma ja stressaantunut pitkään, kun melkein 2 vuotta yritystä takana ja yksi tuulimunaraskaus. Nyt ollaan jo suunniteltu miehen kanssa tulevaa ja alan olemaan tosi innoissani.

Toivottavasti saadaan lisää jäseniä. Olisi kiva, jos joku 35 v. kuumeilijoista liittyisi tänne meidän kanssa.

Terkut :)
 
Moikka,

Joo kyllä me taidettiin olla samoihin aikoihin kuumeilemassa:). Sulla noi viikot näyttää hyvältä! Noi sun ihanat oireet ovat myös täällä vielä hieman pienemmässä mittakaavassa..paitsi tuo jatkuva pissaaminen on ihan mahdotonta!
Mulla alaselkä ei kestä jos makaan tai istun liian kauan. Pitää siis pysyä liikkeessä ja venytellä! Huoh..tänään katoin vaakalukemia ja mahtavat 9 kiloo on pamahtanut lisää!

Mä laitan vähän mainosta tästä ketjusta tuonne odottajien listoille niin katotaan josko saatais lisää porukkaa :)
 
Hei, ilmottautuisin mukaan. En ole haaveilupuolella ollut mukana, mutta olen käynyt kyllä lukemassa eri ketjuja.

Emppis, 37, LA 10.10., 1. :)

Hyvin alussa siis mennään, toivottavasti kaikki menee hyvin...

Emppis ja Pikku rv 4+3
 
Moi,
Vuosirenkaita 37, la 20.7, eli viikkoja 16+3.
Kotona jo lapset 9 ja 10v, eli kai tämä luokitellaan jo iltatähdeksi. :)
Noro-virus juuri sairastettu... karmee tauti.

Ruuneperi/37/20.7/3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! Lämpimästi tervetuloa:flower:
Päivitin listan jo eilen ja kirjoitin pitkät rimpsut ja viestit näkyivät täällä mutta nytpä ei ollutkaan mitään..hmm.

No mitäpä noista.
Ruuneperille sympatiat täältä. Kuukausi sitten meillä kiersi noro kahteen kertaan ja mulla oli aivan kaamea tauti. Onneksi siitä selvittiin ja nyt ahkeraa käsipesua..enkä todellakaan mene mihinkään kylään missä ois vähänkään sellaista meininkiä!

Muuten täällä mennään aika mukavasti..hieman tosin laiskasti!

Kertokaa kuulumisia :)

Mustikka ja pikkanen 22+5
 
Hei kivaa, kun heti liittyi näin monta. Tervetuloa minunkin puolesta.
Me käytiin tänään neuvolassa ja ylimääräisessä ultrassa tarkistuttamassa, että istukka on noussut kohdunsuulta, ja olihan se :) Kaikki muutenkin hyvin. Mun paino nousee n. 500 g viikossa ja sikiönkasvu keskikäyrällä. Pitää huolehtia, ettei paino ala nousemaan enempää, kun äitiysloma alkaa.

Jaahas 30+0
 
Moikka,

Arvaappa mitä Jaahas! Mä vähän kummastelin että missä ne tutut kuumeilijat luuraa kun ei niitä täällä näy mutta ne olikin kerenneet tehdä jo aika samanoloisen listan:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2229603-yli-kolmevitoset-plussanneet-odottajat/sivu4.html

Mä änkesin itteni nyt sinne myös mutta päivitän ihan mielellään tätä listaa ja olen mukana pulisemassa, kun olen niin puheliasta sorttia ja muutenkin ihan hömpälläni tästä raskaudesta. Ois ihan hauska jos tarinat lähtis erilaisille poluille :)
 
Mäkin kävin liittymässä sinne toiseen ryhmään, mutta mielelläni tännekin kirjoittelen. Mulla alkaa äitiysloma jo parin viikon päästä, joten aikaa on kirjoitella :)

Täällä onkin eri vaiheessa olevia odottajia. Tsemppiä kaikille alkumetreillä oleville! Muistan hyvin miten jänniä ne ekat 2 kuukautta oli.
 
Tässä tosiaan vielä on kuin puulla päähän lyöty. Mihinkään haaveilemaan ei oikein ehtinyt ryhtyä, kun tärppi kävi niin nopesti (yk 2). Luulin että tällä iällä saati painolla olisi raskautuminen voinut olla vaikeaa... Nyt odotellaan vain eri oireiden ilmaantumisia, vielä ei ole kuin pientä paineen tunnetta alavatsalla ja hieman rinta-arkuutta. Pahoinvointi voisi hyvinkin jättää ilmaantumatta :)

Siis ihan hissunkissun vaan ihmetellään ja toivotaan että mitään ikäviä yllätyksiä ei sattusi. Kiva kuulla täällä konkareiden ja pidemälle ehtineiden kuulumisia.
Muuten, koska teillä on pahoivointi alkanaut, jos on?

Emppis ja Pikku 4+5
 
Emppis: Meillä oli sama juttu. Tutut varoittelivat, että todennäköisesti menee vähintään puoli vuotta yrittämisessä ja yk2 onnisti. Olin itsekin ällistynyt kun raskaustestin tein.

Jotenkin vieläkin ihan outo olo asian suhteen, kun ei ole aikaisempaa lapsikokemusta ollenkaan ja tuntuu, että on miljoona asiaa mitä pitäisi selvittää.

Oletteko te muut käyneet 4D ultrassa yksityisellä puolella? Mihin se kannattaisi ajoittaa? Meillä on rakenneultra muistaakseni kuukauden sisään ja mietin, että pitäisikö se ajoittaa samoihin aikoihin, eli tässä muutaman viikon sisään? Onko siitä ollut mitään muuta hyötyä kuin mukavammat muistokuvat..? :)
 
Emppis mulla pahoinvointi alkoi kunnolla viikolla 6 ja pahin pahoinvointi (en oksentanut) meni ohi vk 10 mennessä eli aika aikaisin. Muistan, että pari viikkoa oli melkeen jatkuva kuvotus ja piti koko ajan syödä hedelmiä tai juoda mehua ja sitruunan makuista kivennäisvettä. Ostin sellaiset pahoinvointirannekkeetkin. Toivotaan, ettei pahaolo iske!
 
Emppis mulla pahoinvointi alkoi hiljalleen viikosta 7 eteenpäin ja oli huipussaan jossain viikon 10 tietämillä. Siitä se sitten pikkuhiljaa helpotti mutta oli yllättävän ällöttävä. Mulla ei tullut mitään ylös. Olin vaan ihan jatkuvasti huonovointinen. Paitsi, hassua kyllä aamulla. Yöllä mulla oli pillimehu sängyn vieressä että kun heräsin ällöön oloon niin pääsin siitä heti imuttamaan. Ja töissä kolmet eväät. Syöminen auttoi n. puoleksi tunniksi ja sitten taas. Mutta ohi meni ja nyt olen vain nälkäinen :) Kiloja kertyi noissa huononolon viikoissa 5..mutta sitten olikin pitkä tauko että tuli lisää ja nyt niitä on tosiaan jo 9. Mutta mitäpä siitä. Tärkeintä on että on kunnossa! Eikä mulla ole sokerit hälyytellyt vaikka makeaa taidan puputtaa vähän liikaa..

Mullakin raskautuminen tapahtui yllättävän nopeasti. Tokasta luomukierrosta! Ekaa yritettiin 15 vuotta sitten kuitenkin yli puoli vuotta! Tosin silloin en seurannut kiertoa lainkaan (en osannut). Nyt kyllä seurasin. Oikein suurennuslasilla!

Mustikka ja poks poks pikkuinen 23
 
Emppis mulla alkoi pahoinvointi n. viikolla 6 ja alkoi helpottamaan viikolla 12. Aamusta asti jatkuva huono olo n. puoleen päivään asti, koko ajan piti töissäkin napostella jotain helpottaakseen oloa. Oksentanut en ole, kuten en kahden ekankaan raskauden aikana. Tuo jatkuva syöminen vain pakkaa jäädä päälle, kiloja tulee hyvää vauhtia mutta en ole niitä koskaan murehtinut. Edellisilläkin kerroilla tuli 18-20kg. :) On ne kilot sitten kyllä lähtenytkin.

Olen myös niitä tapauksia, jotka tulee helposti raskaaksi. Söin 10 vuotta e-pillereitä ja kun lopetin ne niin tulin heti raskaaksi, n. kuukausi lopettamisen jälkeen. Toinen raskaus tuli heti perään imetysaikana esikoisen ollessa 5kk. Ja kolmas olikin sitten ylläri, iloinen sellainen kylläkin. :)

Oletteko muuten kaikki käyneet sokeritesteissä? Olen joutunut edellisillä kerroilla käymään juuri tuon painonnousuni takia ja isäni diabeteksen takia, mutta itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia sokereissa. Nyt odotan kauhulla koska terkkari alkaa painostamaan testeihin, se juotava litku on kuitenkin niiiiiiiin kaameen makuista juotavaa...
 
Artisokka Mäkin pohdin noita 3d kuvia. Himo ois ihan vaan siksi että todella näkis mitä siellä masussa tapahtuu ja kuka siellä potkiskelee.. Vielä oon säästellyt. Kun aika tavalla maksaa. Mutta mutta saapa nähdä. Onhan se tarkka. Mun mielestä rakenneultra oli no sisuskalujen suhteen tarkka mutta ihonpäällisen tarkkuuden suhteen niin ja näin se jotenkin läpivalaisi hurjasti. Näytti aivan luurangolta masuasukki! 3d eessä näkyy paremmin ns. ulkoiset yksityiskohdat.

Ruuneperi meidän neuvolassa sokeria seurataan ite sellasilla tiukuilla. Jos ne hälyyttää niin sitten kai pitäis tehdä lisätutkimuksia. Saa nähdä kuin mulla käy ens viikon neuvolassa kun on tosiaan tätä painoa tullut..
 
miss_piggy
Mulla tärppäs yk 8, takana pco-diagnoosi ja puolen vuoden terolut-lääkitys. Olin jo valmistautunut hakeutumaan jatkohoitoihin kun se plussa pärähtikin.

Nyt rv 9+2 ja olo on ollu aika paska tässä pari päivää. Oksettaa mutta mitään ei tuu ulos ja väsyttää kauheesti. Jossain lukikin että rv 9 olis pahimmat raskausoireet. Mikä ainaki mun kohdalla pitää totta, tähän mennessä oon päässy aika normioloilla.

Sokeritesteistä: Täällä ainakin on pakollinen tämän ikäiselle.
En vaan tiedä miten siitä selviän jos siinä otetaan 2 kertaa verisuonesta verikoe, meinaan aina pyörtyä verikokeen oton jälkeen, tai heikottaa ainakin ja sen kokeen oton jälkeen mun pitäis vaan makoilla ja syödä/juoda heti jotain...eli tuskin pystyn sitte mennä pariks tuntii istuskelemaan johonki odotustilaan ja sitte taas otetaan verta...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sokerirasituksessa otetaan muuten kolme verinäytettä. Ensin otetaan paastonäyte, sitten juodaan se glukoosilitku (makeaa, mutta ei sitä ole kuin pari desiä). Tunin päästä otetaan seuraava näyte ja sitten taas tunnin päästä. Eli paastoarvo, tunnin arvo ja kahden tunnin arvo.
 
Saa nähdä tehdäänkö meillä yhtään mitään kokeita noiden itsepalvelumittausten lisäksi. Kaikki on muuttunut 15 vuodessa. Nyt neuvolassa käydään kerran kuussa silloin kaksi kertaa kuussa ja todellakin tehtiin niitä testejä vähän väliä. Meillä verenpaine, paino ja sokru mitataan ite. Eipä siinä, helppoa hommaa.

miss_piggy Toivottavasti vointi helpottuu. Muutama viikko taitaa väkisin mennä :( Joku vihjas turkinpippureiden auttavan. En ite testannu ku oli jo oireet paremmalla puolella mut testaa ihmeessä :)
Ihanaa että sulla plussas kuitenkin melko nopeasti tuosta diagnoosista huolimatta! Olin kuumeilemassa tuolla 30-40 vee palstoilla ja toisinaan oli kyynel silmässä kun joskus ei vaan tärppää sitten millään.

Plussakelejä täällä etelän nurkilla. Aamulla jo sarastaa!

Mustikka ja pikkuinen 23+3
 

Yhteistyössä