Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Alii tsemppiä, ei menetetä toivoa ihan vielä, jospa se rauhoittuisi siitä vielä... Mä todella toivon niin :heart: tuollaiset vuodot voi silti olla vaatattomia, aina ne säikäyttää yhtä paljon, mutta seuraa tilannetta. Tsemppiä kovasti :hug:
 
Kiitos neuvoista, kannattaako mun nyt sit napostella ja lihoa? Vai meneekö kaikki tuohon kasvavaan kohtuun ja toivottavasti siellä olevaan asukkiin....
Äiti pelotteli tänään kaikilla mahdollisilla tuulimuna raskauksilla... että aika peloissani taas olen :(
Aika jännää että yhtään ei tee ruokaa mieli, paitsi kun saa jotain suuhunsa niin kyllä sitten alkaa maistumaan vaikka mikä...
Aliille tsemppiä ja jaksamista, toivon minäkin kovasti että on vaaraton vuoto!

Pakko taas mainita tästä ajatusmyllerryksen määrästä! Nää kaksiviivaa ei siis ollu mitenkää suunniteltu juttu... Miten riittää raha, mistä asunto. Ja aika menee niin pirun hitaasti, olisipa jo maanantai ja saisin kertoa neuvolassa päätökseni! Tietääkö kukaan että saako varhaisultraan aikaa jos on pilleriraskaus?
Ja kiitos kaikille jotka jaksaa tukea ja kannustaa <3
 
Kirsikka sun ei tartte napostaa ja lihoa, voit napostaa kevyesti sokerittomia karkkeja, hedelmiä, ruisleipää, hapankorppua, kurkkua jne. Toki välttää niitä jotka aiheuttaa närästystä. :) ja mulla oli vointi aika heikko rv12-18 kun esikoista odotin ja murehdin lekurille et mitä pitäis tehdä et apua jos syö jotain huonoo tai epäterveellistä et ku lihoo ja sitä rataa. Lääkäri sit totes et vaavi kerää vikalla kolmanneksella eniten "massaa" joten tässä vaiheessa syö mitä pystyt ihan sama mitä, KUNHAN SYÖT. :) se lohdutti mua sillon. Eli mietit niin et jos nyt hetken "syöt huonosti" ja voit siksi paremmin niin tilanne ja syöminen ehtii tasoittua loppuraskaudessa. Toi pahoinvointi vaan on semmonen et jos se pääsee äityyn pahaksi niin se vie voimat pitkäks aikaa. Huomaatteko et mä en oo ehkä niin "tiukkis" näissä raskaanaoloajan syömisistä yms? ;)
 
Voi ei Alii :':)hug:

kirsikka92, ajatuksesi kuulostaa tutuilta. Vaikka ite olin 24v kun aloin odottaa esikoistamme, tunsin silti olevani kamalan nuori ja kaikki tunteet vyöryi aika kovalla paineella ylitse. En kokenut olevani valmis äidiksi tai yhtään äiti-ihminen. Kaikki on sujunut lopulta kuitenkin tosi hyvin ja nyt on toinen rakas tuloillaan :heart:
Ja pahoinvoinnista. Maana-mamman vinkki salmiakeista oli hyvä. Itsellä pahoinvointi oli viimeksi niin kamalaa lähinnä viikot 7-13 (sen jälkeen vähän helpotti, vaikka oksensinkin kyllä viikolle 17 saakka), silloin en pystynyt syömään mitään. Oksetus oli niin megalomaanista, että ajatus vedestäkin sai yökkimään. Salmiakkia kuitenkin aina välillä söin pahimpaan suolanpuutteeseen ja se oikeasti vähän helpottikin. Ja silloin kun pahoinvointi on pahimmillaan, ei enää ajatellut mitä tekee mieli syödä tai mikä oksettaa vähiten. Silloin kun oksetti kaikki niin söi vain sellaista, mitä oli helpoin oksentaa. ;) Eli itse söin töissä vauvojen hedelmäsoseita. Ne oli helppoja niellä ja helppoja oksentaa, jotain vitamiineja ehti ehkä jopa imeytyä kehoonkin ennen pöntön halailua :LOL: (ai kamalaa kun mä pelkään tuota, mikä on vasta edessä.....)

Kukas se sanoi olevansa asiakaspalvelussa seisomatyössä? Maana-mamma vai? Täällä ois nimittäin kans yks kohtalotoveri :wave: viimeksi kun olin raskaana, olin istumätyössä, asiakaspalvelussa kylläkin myös, mutta silloin oli vähän helpompaa voida töissä pahoin. Satuin myös olemaan mieheni työkaveri, joten mies pääsi aina tuuraamaan kun itse lähdin tärisemään taukotilan vessaan. Nyt ei sellaista onnea ole ja olen 7,5tuntia päivästä jaloillani. Seison siis koko päivän ja olen asiakkaiden kanssa aivan koko ajan. Miten sen pahoinvoinnin pystyy sitten kestämään? Entä jos on pakko lähteä oksentamaan kesken asiakaspalvelutilanteen?

Mulla tää pahoinvointi oli siis paljon traumaattisempi kokemus kuin 17tuntia kestänyt synnytys..
 
Niin, välillä tuntuu siis niin tyhmältä että miksi aion pitää tän jos en ole mielestäni valmis äidiksi. Mutta jossain syvällä kuitenkin se tuleva mamma huutaa että älä ole tyhmä vaan tee lapsi. Tosi vaikee selittää mutta toivottavasti saat selvää Peity... JA sitä itkun määrää! Enkä tiedä edes miksi itken? Siksikö että pelkään että en (emme) pärjää vai siitä onnesta että meille tulee vauva? Kunpa joku vain voisin antaa mulle suunnan kuinka ajatella ja viisaat päätökset. Eikä tuota tukeakaan liikaa ole... Varsinkaan kun en lähipiirille ole uskaltanut sanoa ja ne jotka tietää niin eivät tiedä/ymmärrä että meillä oli kaksi vaihto ehtoa tulevaisuuden suhteen.
Mmmm, tuosta ruuasta Maana-mamma , siis ei oikeastaa tuo rasvainen houkuttele yhtään, siksi meni päivä syömättä ku jääkaapissa oli vain ällöjä pihvejä, munia pekonia yms. YÖK.
p.s. Onko tyhmää säästää raskaustesti?

Ja nyt tuntuu kyllä hyvältä etten ole töissä vaan koulussa, siellä sentään saa istua ja muutenkin tosi rento lukujärjestys niin ei ole siellä käynti raskasta, voimia peity ja maana-mamma + muut työssäkäyvät!

AINIIN ja neuvola on 4.2
 
Viimeksi muokattu:
Terve, sain viimeinkin itteni tänne, liittyisin siis mukaan, laskettuaika voi muuttua, nyt siis 14.10. Lapsia ennestään kaksi.. Peity kirjoitti pelkäävänsä raskauspahoinvointia ja samassa veneessä minäkin. Minulla se on alkanut hiipiä. E uskalla vaa`alla käydä, kun jatkuvasti napostelen pitääkseni ällötyksen poissa. Mitä väsyneempi, sitä enemmän ällöttää (eli illat). Pelkään niin ens viikkoa, kun laskin laskurilla, et mulla olis vasta 3 + 6 viikot meneillään. Laskin siis vau.fi hedelmöittymisjankohdan mukaan, mikä sekin vähän epätarkka. Iiiik, mitä vielä tulee...Tähän mennessä on olen pystynyt syömään edes jotenkin terveellisesti..mut sitten jos huono olo iskee päälle, meen varmaan kuukausi kaupalla jäätelöllä ja sipsillä:ashamed:, kun ei mikään muu mene alas. Sain aikoinaan tukea tähän neuvolasta (syö sitä mitä pystyy).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Heippa!

Tervetuloa mukaan uudet plussaajat :wave:

Nyt kyselisin kokemuksia, onko kellään koskaan digitesti näyttäny enemmän viikkoja kuin pitäisi??
Täällä sellainen tilanne että sain 4+1 hirmu vahvan plussan pc testiin ja 4+3 clearblue digi pamautti ruutuun pari tunnin pidätyksellä päiväpissasta heti raskaana 3+ tuloksen :O Mulla edellisessä raskaudessa hcg nousi todella hitaasti ja oli 4+3 verikokeessa 50 ja 4+5 vain 136. Nyt siis olisi jo reilusti yli 2000 viitearvojen mukaan!!! Tosiaan esikoisesta digi näytti 5+ viikollakin vielä raskaana 1-2 tuloksen mutta nyt täällä ihmetellään päinvastaista tulosta. Helppiä? Neuvolaan ois tarkotus soittaa heti huomenna ja kysellä myös asiasta..


viida ja kyytiläinen 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Jaksuja Alii :heart:

onnea kaikille uusille plussalaisille :heart:

Täällä kärsitään alaselkä kivuista vieläkin :( on niin tyttöolo kun ei juurikaan oireita ole mitä on ollut viime raskauksissa kun poikia odottanut. Välillä kyllä pelottaa onko kaikki hyvin kun ei ole oireita.

janskuli83 ja papunen rv6+0
 
Tervetuloa Villanen :wave:
Kyllähän sitä siinä pahimmassa pahoinvoinnissa syö vain juuri sitä, mitä pystyy tai jos jotain tekee oikeasti mieli niin eiku vaan! Itsellä oli ne viikot (about) 7-13 niin ettei tehnyt mitään mieli ja olisin ollut mieluiten päivät syömättä, koska syöminenkin aiheutti aina niiiiin järkyttävän olon. Joten tosiaan söin mitä oli helpoin oksentaa, ja pieni annoksia. Niinhän se paino sitten tippui alkuraskaudessa, mutta otinpa sen tehokkaasti kyllä takas loppupuoliskolla kun kotiruoka maistui...:LOL:

viida mä olen miettinyt myös samaa. Itselle siis tuli kontrolliviivaa tummempi testiviiva viikolla 4+ testiin ja sen tein kp49. Olisi pitänyt varmaan heti tehdä digi perään niin se olisi kertonut tarkemmin missä mennään. Nyt kuitenkin oon alkanut miettii että jos olenkin pidemmällä? Omien laskujen mukaan mulla ois nyt 5+1 mutta entäs jos olenkin 6+1? Mistäs sen voi tietää? Vasta ekassa ultrassa vai pitäisiköhän käydä jossain verikokeissa (selviääkö niistä mitään?)..?
Tai ehkä sä odotat kaksosia :heart: ? Meillä ei ole suvussa sitä geeniä, joten itsellä se ei ainakaan voi olla vaihtoehto, kai. Ja esikoisesta tein yhtä vahvan testin, silloin olin kyllä jo rv5-6.

Me täällä suunnitellaan jo ensi kesän reissuja kun alkaa tämä talvi puuduttaa...:) Ajattelin pitää kesäkuussa yhden lomaviikon niin päästään suomen kylmää alkukesää pakoon, yhtenä ajatuksena Ateena. Lisäksi en malta odottaa että pääsee ton pojan kanssa käymään esim. Muumimaailmassa, kylpylässä, huvipuistoissa...nyt kun se jo tajuaakin sellaisten päälle :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Hei! Kyllä se vaan on uskottava,että raskaana ollaan. Joten jospa minäkin nyt uskaltaisin liittyä seuraanne, onhan täällä tuttuja viida ainakin. Eli lempo, 2. lapsi, la 10.10 Täällä ei olotiloja sen kummemmin ole, palelu ainoastaan. Se olikin oikeastaan ainoa oire esikostakin. Samaa sitä tietty miettii kun muutkin, eli onko kaikki hyvin kun oireita ei ole. VU:ssa aion käydä, kunhan saa vain aikaiseksi varata ajan.

Painonnoususta on ainakin ollut puhetta, itse olen pieni ja hoikkanen, esikosta kiloja tuli lisää tasan 9kg (joista lasta 4,5kg :) ). Ja vaikka söin koko raskauden kuin hevonen, jatkuvasti enkä aina niin terveellisestikään.

lempo ja kyytiläinen 4+3 :heart:
 
Kirsikka92, ystävä rakas, ymmärrän täysin sun tuskan tuon ajatuksen kanssa. Jos yhtään helpottaa niin minä aloin odottaa esikkoa 22v kahden vuoden yrityksen jälkeen ja pää oli hajota ihan totaalisesti, että miks mä tähän lähdin ja mitä on tullu tehtyä, oonko mä ihan hullu! Sen tiedän, että itkeminen on ihan puhtaasti herkistymistä raskaushormonien takia ja valitettavasti jatkuu siihen asti kun vauva on parin viikon ikäinen, pahin aika on kun vauva on n.kolme vuorokautta vanha, silloin kun joku sanoo päivää niin alat parkua. Sikiön ensimmäiset 12viikkoa on ne kaikista tärkeimmät viikot vauvan kehityksen kannalta, joten parhaansa kannattaa tehdä sen eteen, että vauvalla olisi tarpeelliset rakennusaineet hermostoputken sulkeutumista varten jossa foolihappo on tiedettävästi tärkeimmässä osassa, mutta myös muut vitamiinit vaikuttavat vauvan kehitykseen. Suosittelen raskaanaoleville tarkoitettua monivitamiinia luontaistuotekaupasta, EI apteekista. Kun haluat vastauksen jatkosta niin mene johonkin rauhalliseen paikkaan, sulje silmät ja kysy itsestäsi haluanko tämän vauvan, kuulostele kehoasi, mitä se vastaan, kouraiseeko pelko? Tuntuuko perhosia vatsassa? Entä kun kysyt itseltäsi että pitäiskö vauva abortoida? Tuntuuko kauhua vai ehkä helpotusta? Ja jos tunnet pelkoa niin pohdi ja kysy itseltäsi, että mitä pelkäät ja onko se todellista pelkoa? Näillä uskon sinun saavan varmuutta suunnan löytymiseen. Ja sen verran sanon, että Suomessa kyllä pärjää aina! Ja mistä tiedän, että Sinä olet kypsä ja pärjäät? Juuri siitä syystä, että kysyt, epäilet, pohdit ja olet huolissasi, se tekee sinusta empaattisen ja vastuullisen naisen, ÄIDIN <3!
 
  • Tykkää
Reactions: kirsikka92
Hei!

Kirsikka: Itse olen vaan vuojen sua vanhempi ja ootan toista lasta. Ensimmäistä aloin oottamaan 19v. Silloin olin ollut jo töissäkin vuojen ja lasta oltiin yritetty jo ½ vuotta. Et oo ainoa nuori täällä. ;D

Oireista: Itselläni turvottaa välillä ihan sikana. Ja mulla ei tod. oo mitään turvotusta vaan erittäin päin vastoin. :D Huonoa oloa on sillon tällöin, yleensä syönnin jälkeen. Vatsan nippailua ja repäsyjä ainakin jos vaihtaa asentoa liian nopeesti. Tissitki on aika herkät. Kaikista hauskinta ja oudointa on kun tunnen muka vauvan liikkeet. Vaikka eihän se voi mitenkään olla mahollistaku eihän sillä alkiolla oo viel ees raajoja. :'D Lisäksi viime raskauessa aloin tuntemaan liikkeet varmaan joskus tyyliin rv25, kuitenkin erittäin myöhään. Äiti koko ajan valitti mulle et oon iha outo kun hän tunsi liikkeet jo heti rv12. Siks tuntuki tosi oudolta ku poika synty rv30, ku liikkeet oli vasta alkanu tuntemaan.
Mulla on kohtu erittäin taakse kallistunu joten voisko se vaikutaa siihen ettei tunne liikkeitä?

Paino nousi viime raskaudessa neuvolantädin (nykyisen kotikunnan, entisen kunnan täti oli ihana) mielestä aivan liikkaa. Kerranki se haukku mut ihan lyttyyn ku paino oli noussu 100g liikaa viikossa.. Vaikka en ite kokenu että oisin ollu liian painava, pituuttakin mulla on kuitenki 176cm..

Neuvolaa en oo viel varannu, mut aattelin tehä sen huomenna ku käytän poikaa rokotuksessa. Ajattelin tingata ajanvarhaisultraan et sain tietää paremmin nuo viikot, viimeksikki menkoista laskettu oli 2 viikkoa eellä oikeeta - kiitos ylipitkän kierron... Oli tosi kivaa ku luulin et oon rv8 niin oliki rv6... Entisessä kotikunnassa oli ihanaa ku ultrattiin joka neuvolakerta ja pääsin jopa sellaseen ylimääräseen ultran ku sinne hankittiin uus laite niin sen opetukseen tarvittin odottajia ja mä olin yks onnekkista.. Sitten vaihoin kotikuntaa kesken raskauden ja täällä ei oo muista ultria ku np ja rakenne.... Yhyy..

Kunnon omanapa kirjotus.. Ei voi nyt mitään... :D
 
lempo Tervetuloa ja ONNEA vielä :heart: Kiva kun tuttujakin mukana =)

Peity No toivottavasti ei kaksosia, mä mieluiten otan lapse ihan yks kerrallaan :D Ei oo meilläkään suvussa niin ehkä vaan ovis sit ollu aikasemmin? Jospa se siel varhaisultrassa selviäs :)

Mä kans yritän tingata varhaisultraa kun on niin outoa nyt tää digi-testin tulos, jos onkin edellisestä kierrosta raskautunu... Täällä myös yleensä vaan 2 ultraa mutta viime raskaudessa epäilys kohdunulkoisesta alkuun kun oli niin hidas hcg nousu niin pääsin varhaisultraan ja sit paukahti radi jonka takia pääsin pariin ylimääräseen ultraan.

Nyt taas ikäeroa tulee se 1v 5kk niin oon tarkemmassa seurannassa kun esikoinen suostu tulla vasta sektiolla mualimaan :D Lupasivat vielä rakennetutkimuksenkin että onko alatiesynnytys ylipäänsä mahdollinen. Tällä kertaa raskausdiabeetestä yritetään viimeseen asti välttää ja nyt jo otettu ruokavalio käyttöön. Insuliinien pistäminen jätti sen verran kammot että toivotaan ettei siihen asti tarvii tällä kertaa mennä :)

Paljonkos muille joilla jo lapsia tulee ikäeroa? Vähän hirvittää tuo oma jaksaminen kun näin pienellä erolla mut kyllä kai sen jaksaa ja onpahan sitten toisilleenkin seuraa :heart:

Painosta Esikoisesta tuli 20kg, joista 12kg pelkkää turvotusta :O Nyt ois tarkotus ettei tulis juuri ollenkaan, lähtöpainokin kun on reippaasti yläkantissa jo valmiiks...
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt taidan hypätä tähän pinoon. Jos mennään mun menkkojen mukaan nii la olis syyskuun 27 pvä, mutta mulla on aina kierto heitelly enemmän tai vähemmän. Ja perjantaina testi näytti 2-3 viikkoa, joten la menee lokakuun puolelle. Mulla on kolme km:a takana ja poika edellisestä suhteesta.

Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn että onko niillä siinä vielä varhaisultra mahdollisuutta, viime kerralla oli. Ja yritän saada ne tajuamaan että mun menkkojen mukaan ei kannata viikkoja laskea. Viimex jouduin menemään kax kertaa varhaisultraan, kun ei ekalla kerralla näkyny kunnolla mitään, kun sillon oli viikkoja vasta 4. Eikä auttanu vaikka sanoin mun vaihtelevista menkoista ja testin tuloksesta :(. Toive on kova että pikkunen pysyy tällä kertaa loppuun asti matkassa.

Lueskelen teijän muitten jutut paremmalla ajalla ja kommentoin tarvittaessa :)

Jahka oon käyny varhaisultrassa nii ilmottelen la, muuten mennään nuilla alla olevilla tiedoilla.

Fossiili 33v/ 2./ K-KSK
 
Hei ilmottautuisin mukaan =)
Olen 25v ja mieheni 26v, meillä on ennestään 6v tyttö,4v poika ja 1v4kk tyttö !
Viikkoja olisi nyt vasta 4+2 ja laskettuaika olisi 11.10 joka on muuten mieheni syntymäpäivä. :D

Minulla on ollut 2 varhaista keskenmenoa ja yksi tuulimunaraskaus joten tässä nyt koitetaan pitää pikkuista kyydissä, vaikkaki. Lääkärit ovat sanoneet ettei yksikään niistä ole sellainen joka aiheuttaisia lisää keskenmenon riskejä!

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalle =)
 
Minulla ei ollu viime raskaudessa paljookaan pahoinvointia enkä osaa ees kuvitella millasta se on. Toivottavasti ei tuu tässäkään raskaudessa.

Meillä meidän esikoiselle ja tälle kuopukselle tulee 5 ja puol vuotta ikäeroo eli moneen muuhun verrattuna aika iso ikäero. Onko kellään kokemusta näin isosta ikäerosta? Tuleeko lapsista oleen lainkaan seuraa toisilleen?

En malta odottaa, että saisin kertoa muille tästä raskaudesta! Aateltiin kertoa vasta ekan ultran jälkeen eli joskus maaliskuussa kun tiedetään, että kaikki on hyvin. Eniten haluaisin jo kertoa meidän tytölle, sillä hän on jo niin pitkään haaveillut pikkusiskosta tai pikkuveljestä.

Semmosia ajatuksia vain...
 
Mulla onkin nyt aikaa kun sain tuon esikoisen syötettyä :)

Tutkimuksista, käytiin miehen kanssa lapsettomuusklinikalla ennen yhtäkään km:a, molemmat tutkittiin, kaikki ok. Ja nyt noitten kolmen km:n jälkeen käytiin sitten vielä vähän lisää tutkimuksissa, eikä mitään löytyny. Lääkäri sillon sano, että harvemmin noihin km:n mitään syytä oikeestaan löytyy, niitä vaan tapahtuu :(

Yrittäminen aloitettiin lokakuussa 2010

Oireet: Turvotusta on ollu varsin paljon, taas kerran. Edellisissä oli myös tosi paljon. Ensimmäisestä lapsesta en muista kyllä yhtään, kun siitä synnytyksestä on aikaa jo reilu 12 vuotta :D. Rinnat on HYVIN HYVIN kipeät :(. Joudun ihan nukkumaan rinsikat päällä, kun niin kovasti sattuu, tämä vaiva myös edellisissä. Pahoinvointia ja väsymystä odotellessa :D

Neuvolaa en tosiaan ole vielä varannut. Meen ensin varhaisultraan ja vasta sitten varaan ajan neuvolaan. Täällä on kyllä ihania nuo neuvolantätit. Viimesen km:n jälkeen kävin juttelemassa tunnin verran yhelle tätille ja se oli varsin helpottavaa :).

FB:stä, jossain vaiheessa olis kiva kuulua johonkin ryhmään, mutta en vielä uskalla liittyä mihinkään sen enempää, kun mikään ei ole varmaa ennen ku se on varmaa :). Ehkä sitten myöhemmässä vaiheessa. Ideana hyvä.

Peloista, pelko km:sta on koko ajan takaraivossa, tosiaan kolme on takana 9/11, 1/12 ja 6/12. Vessassa käydessä pelottaa että josko taas tulee paperiin punaista :(, pienikin mahakipu pelästyttää. Mulla tosin on tosi paljon repäisysyjä eli noustessa ylös ja aivastaessa niitä tulee. Ja useimmiten ne on vasemmalla puolella. Välillä sattuu niin paljon että vetää mut ihan kaksinkerroin

Liikunta, mä en sen kummemmin mitään liikuntaa harrasta. Koiran kanssa tulee käytyä lenkillä ja nyt viime viikkoina oon hiukan innostunu hiihtämään. Juoksua viime kesänä jonkun verran harrasti, mutta luulen että sen jätän nyt kokonaan pois. Luulen että mun liikunta on vaan koiran kanssa liikkumista ja hiihto.

Työhommista, oon tällä hetkellä omasta halustani TYÖTÖN :D, mutta maalari siis olen ammatiltani ja jonkun verran mun ammattiin liittyy riskejä. Mutta en esim. koe että aikaisemmat km:t olisivat työstäni johtuvia. Moni on sitä kauhistellut että kun ammattini on mikä niin mitä sitten kun tulen raskaaksi (hyvin harva tietää meidän yrittämisestä ja epäonnistumisista), että jäänkö samantien pois töistä vai mitä. Jos tässä nyt töitä saan, nii en jätä niitä ottamatta sen takia että olen raskaana. En näe työssäni sellasia vaaratekijöitä, että lopettaisin työnteon. Järjenkäyttö on sallittua :D :D

Alii pidän peukkuja, että kaikki on hyvin :heart:. Voin niin asettua sun tilanteeseen :(

Tulipas txt, jos joku jaksaa lukea koko sepustuksen niin vallan mainiota :)
 
  • Tykkää
Reactions: lapinäiti
Tehdäänkö YTHS:llä = ylioppilaiden terveydenhoitosäätiöllä lapsettomuustutkimuksia? Luulin, ettei siellä raskaana ollessa saa mitään raskauteen liittyvää palvelua... Mulla itseasiassa sinne gyneaika/ultra, jotta tarkastetaan keltarauhaskysta. Tein tänään testin ja tuli haalee plussa, kk pitäis alkaa vasta pe (toiset kk km jälkeen). JOs tämä jatkuu niin sais ehkä samassa ns. varhaisultran.
 
Hope, YTHS:n gynekologin palvelu riippuu vähän paikkakunnasta... :saint:

Ja siis mähän en ole täällä vielä, vasta kurkkailen. Tulen tänne pinkkaan, sitten kun uskallan tehdä digin. :ashamed:
 
Ultrista: meillä on vähintään 5 ultraa joka raskaudessa... koska neuvolassa on ultralaite niin kaikki pääsee varhaisultraan, sitten sairaalassa niskaturvotus ultra ja rakenne ultra, 28 ja 36 viikoilla neuvolassa lääkäri /ultra! Ja jos jotai vaivaa ni aina ultrataan siinä tk:ssa!

Ikäeroa tulee tasan 2v nuorimpaan lapseemme!

Oireita:pyörrytys,matala verenpaine!

Sitten minulla on tälläinen taakka.... sairastuin vuosi sitten kilpirauhas syöpään :( enkä ole saanut vielä terveen papereita! Tämä raskaus oli vahinko, kortsu on pettänyt... tosin siltikin todella toivottu! Koska syövän takia jouduimme haavetta neljännestä siirtämään... mutta nyt koska olen raskaana en voi mennä tämän kuun lopussa tutkimuksiin joissa olisi selvinnyt että saanko terveen paperit vai tarvitsenko uuden radiojodi hoidon! En ole vielä soittanut sairaalaan koska voihan tämä vielä mennä keskenkin, soitan vasta viikkoa ennen tutkimus aikaa! Hätää minulla ei ole,mutta tietenkin olisin mielelläni ottanut puhtaat paperit vastaan ennen uutta lasta... varsinkin mieheni on huolissaan!
 
Kiitoksia kovasti kaikille tsempityksistä.

äiti88 sulla on kyllä varmasti paljon mietittävää sairauden takia. Jotenkin haluaisi ajatella niin, että et olisi raskautunut, jos sun keho ei pystyisi siihen. Ja sitä kautta syöpäkin olisi selätetty. Toivotaan niin :heart:

Omaa napailua: Ruskea vuoto jatkuu vielä, verta ei ole tullut enää sen yhden kerran jälkeen, samanlaiset raskausoireet jatkuu edelleen. Olenko ihan tyhmä jos soitan huomenna neuvolaan ja kysyn sieltä neuvoa? Vai pitäiskö mun nyt vaan odottaa, että keskenmenon oireita tulee lisää? Mietityttää vaan kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus..
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Alii: En sua kyllä pelkästään tuolla poista listalta (olen sitten yltiöpositiivinen tai en). Soita ihmeessä huomenna neuvolaan, osaavat kertoa mitä tutkimuksia asian suhteen voidaan tehdä tässä vaiheessa. Ainahan on esim. mahdollista että kahdesta alkiosta vain toinen jää kasvamaan. Toivotaan, että tässä olisi kyse jostain täysin vaarattomasta ja normaalista asiasta.

äiti88:
on kyllä varmasti ajatukset sekaisin tuollaisen jälkeen. Mutta olen Aliin kanssa samaa mieltä - jos raskaus on alkanut, niin varmasti keho on sitä mieltä, että se jaksaa sen raskauden viedä loppuun asti. Eli keho tietää, että olet terve.

ON:
Alan oikeasti miettimään, että pitäisikö maksaa varhaisultra. Jostain syystä en saa päästäni tuota ajatusta, että nyt olisi tuplat tulossa. Mies vaan totesi, että sehän olisi taloudellista, yhdellä toimituksella kaksi :stick: Hyvä etten heti läppässy sitä naamaan tosta kommentista.

Mitä varhaisultrat on teillä maksanut / tulee maksamaan? Kun lähinnä se on tällä hetkellä taloudellinen kysymys, asunnon vaihto kun on edessä tämän raskauden myötä.

Joku kyseli lasten ikäeroa, meillä esikoinen on syntynyt lokakuun lopussa 2010, eli ei ihan kerkiä täyttämään kolmea ennen kuin tämä/nämä uusi/uudet tulee/tulevat maailmaan. (Meneepä tuo kirjoittaminen hankalaksi näin tuplaepäilynä.)

Ei kait tässä muuta. Huomenna pitäisi taas jaksaa mennä töihin. Ei kauheasti innosta, kun siellä pitää olla vielä niin hys-hys asiasta, jotta olisi mahkut siihen vakipaikkaan, joka ehkä aukeaa meillä tässä kuussa.

clearbrook ja "osku" 5+5
 
Alii et oo ollenkaan tyhmä jos soitat ja kyselet, neuvolassa niiden tehtävä on myös vastata ksymyksiin. :) rohkeasti vaan soittoa sinne ja jos vuoto rauhoittuu niin tee uusi testi ja karso miltä viivat/viikot näyttää. :)

Tervetuloa uusille!!
 
Täällä ihmettelen että olenko oikeasti raskaana kun ei ole paha olo.. Harmittaa NIIN paljon kun esikoisesta en pitänyt mitään päiväkirjaa tms raskausajasta. Nyt olis niin kiva verrata et mitä sillon oli milläki viikoilla verrattuna tähän. En yhtään muista kuinka aikasin aloin oksentaa. Muistan vaan että mulla alko kuvotus samantien, itseasias ennen plussaa.

Nyt on oireina (?) lähinnä vilu illalla, yhtäkkinen väsymys ja maha on ihan jääääätävän turvonnut. Ei ole mitään epäilystä ulkopuolisil varsinkaa illal et oonko raskaana.

Tein digin muistaakseni alkuviikosta. Siihen tuli se 2-3. Mulla on niin sekava kierto et oikee ärsyttää kun en tiedä tarkkoja viikkoja ja la.

Meillä tulee ikäeroa ihan vähän reilu 3v.
 
Ravaatteko te muut muuten jo vessassa? Siis pissalla, ei oksentamassa :LOL:
Tää on kyl niin uskomatonta. Miten sitä nestettä voi muka riittää noin paljon, kun enhän mä edes juo niin paljon kuin mitä pissaa tulee :D Joka yö pitää nykyään myös herätä 1-2krt vessaan vaikka normaalisti siis en todellakaan käy kertaakaan yöllä vessassa. Viime yönä heräsin klo 03:30 tunteeseen että rakko repee just nyt vaikka olin viimeksi käynyt vessassa juuri ennen nukkumaanmenoa eli 01:30 (vähän veny nukkumaanmeno kun katsottiin Walking Deadiä.. ;) )

Meillä ikäeroksi esikoisen ja tämän välille kertyy 2,5v. :heart:
 

Yhteistyössä