Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Onpas omituista, kirjotin eilen illalla että jos tuolla facessa esittäytyis vaikka tällä 2+ nimellä. Ja se kommentti ei oo täällä, vaikka se illalla oli :O

No onnex se ei ollu mikään romaaniteksti vaan lyhyt ja ytimekäs. Muuten saattais ketuttaa.

Nii ja se siinä oli myös, että kaikki vaan omaa tahtia sinne liittymään. Ei paineita :). Mä nyt otin riskin ja sinne liityin jo näin varhasessa vaiheessa, luotto on kova että tällä kertaa mennään loppuun asti :heart:
 
Ja tosiaan mä ja kirsikka ollaan admineja ryhmässä joten jommalle kummalle yksäriä jos haluaa ryhmään, ja clearbrook päivittää tän asian varmaan päivityslistaan et fb ryhmä löytyy ja JOS haluaa mukaan niin mulle tai kirsikalle viestiä. Älkää ottako paineita :)
 
Mie ehin jo miettiä. Että voi perhe raukka, ko mie kirjotan tänne ja tonne ja sinne samoja. Facebook laulaa muutenkin niin onpa kiva saada nämäkin jorinat sinne.

Meillä ikä eroksi tulis melki 5,5 v. Jotenkin en usko, että mustasukkaisuutta tulee, koska hänellä on nyt jo niin hyvä verkosto. Osaa soittaa ukille, jos me ei miellytetä. Ja ukki ja mummo saavat pikkuisenkin hoitoon jo todella pienenä, niin me saadaan tehdä jotain vallan muuta. Mutta eipä sitä voi ennustaa...
 
Näköjään on joo monta viestiä häipyny.
Mä kirjottelin illalla, kun kävin tosiaan testin ostamassa sitten ja tein sen illalla. Ostin Predictorin ei-herkän, kun aattelin, että päiviä/viikkoja pitäis kuitenki olla jo sen verran paljon, että näyttää ihan mikä tahansa testi jo ihan kunnolla. No kuinkas kävikään? Kontrolliviivaa sai odotella aikansa, mutta se siihen sentään ilmaantu loppujen lopuks. Testiviiva olikin sitten ennemmin nega ku mikään muu :( . Siinä on juuri ja juuri havaittava viiva (mieskin sen näki, että en sentään kuvitellu), mutta ei siitä edes kuvaa pysty ottamaan, kun ei kuvassa näy vaikka kuinka zoomailisi :( .
Sitten oikein ku asiaa painottaakseen tuli illalla vähän tuhrua....
Nyt aamulla sitten on lämmötkin pari kymmenystä tippunu ja kohdunkaulakin tuntuu lyhemmältä ja vähän pehmeemmältä.
Eiköhän tää siis ollu tässä :'(

Onko teistä kukaan enää aamulämpöjä mitannu, että heitteleekö yhtään? Mulla ollu jotakuinkin koko ajan sellaset 37,3-5 ja nyt oli 36,9-1.

Huoh....
 
Mä jo aattelin että emmä niin lahopää ole, että en muista lähettäneeni sitä viestiä tänne :D

Ootteko millon meinannu kertoa ilouutisesta muille?
Mun sisko tietää ja entinen työkaveri, mutta muille kertomista passataan varmaan sitten np-ultraan asti. Ja toiset saapi huomata sitten ihan ittestään, eli facessa en meinannu asiaa huudella (mieli tosin voi muuttua :) )
 
Minäkin ajattelin tehdä vielä uuden testin joku päivä kun se eka testi oli aika haalea (apteekin oma). Tänään on dpo 16 niin ehkä sais jo vahvemman viivan. Tilaan joku päivä netistä halvan testin niin ei tartte taas ravata apteekkiin hakemaan.

Mä kerron luultavasti ensimmäisenä hyvälle ystävälle, ehkä parin viikon päästä. Muut saavat vielä odottaa, kunhan mieskin jaksaa pitää suunsa kiinni. Se on välillä semmoinen hölösuu... Itse haluaisin odottaa siihen ekaan ultraan asti ainakin (en mene varhaisultraan) ennen kuin kerron sukulaisille ja työkavereille. Eri asia sitten jos joku sattuis huomaamaan mahastani jos se tulee aikaisin esille ;)
 
Fossiili, kai se on testattava, jos suinkaan ehdin ennen vuotoa :( . Mulla kun tosiaan jo viikkoja niin paljon niin ei paljon anna toivoa. Pitäis olla 5+6 jo niin olipa mikä testi tahansa niin pitäis pärähtää kunnolla näkyviin heti samantien. Voi nyyh...

Jos menee kesken niin alkais nyt sit heti ja kunnolla, ettei tarvi lekuriin lähtee eikä venyis loputtomiin, että pääsis sit yrittää uudestaan. Huoh...välillä vois tää elämä olla vähän helpompaakin...
 
En malttanut olla kurkkaamatta tätä keskustelua! Ääk! :) Listoille en vielä uskallaudu, mutta toivottavasti raskaus jatkuu ja pääsen liittymään jossain vaiheessa lokakuun odottajiin. Täällä siis 24v esikoisen toivoja, tänään kp 25/26-30, dpo 10 ja aamuöisen unen innoittama tein sitten herätessäni testin ja niinhän siellä sitten tuli ensin haalea haamuplussa, toisesta selvä haamu ja lopulta digistä raskaana 1-2 viikkoa. :) Fiilikset korkealla, toivottavasti ei tipu korkealta, 3+3 siis tällä hetkellä kasassa, joten mitä vaan voi tapahtua.
Mutta en malta olla aloittamatta lueskelemaan tätä ketjua ja tutustumaan teidän tarinoihin. :ashamed: Joten nöyrin mielin, mutta toiveikkaana HEI KAIKILLE!:wave:
 
Kyllä munkin mielestä selvästi plussaa näyttää, Laala, ja viiva myös vahvistunut. :)

Ja Hassel, pidetään nyt kumminkin vielä peukut pystyssä ja toivotaan parasta. :|

Minä en myöskään aamulämpöjä ole mittaillut (mistään raskaudesta). Itseasiassa olin unohtanut jo koko asian, mutta nyt kun siitä mainitsit niin siinäpä selitys aamujen kuumeiselle ololle! Mites ei ole tullutkaan mieleen.

Kai minäkin jo sinne fb-ryhmään uskaltaudun... :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Mä olin kyllä eilen niiin paniikissa sen testin takia ja muutenkin. :headwall: Tuntu että ne pari oiretta mitä mulla on (nippailut ja tissikipu) oli myös häipyny jonnekin. No tänään tosiaan tein sen toisen testin ja vertailin sitä tuoretta testiä siihen eiliseen kuivuneeseen (joka oli tummunut vähän kuivuessaan), ja silti uudempi oli selvempi... :whistle: Ja tänään taas tissit niin kipeet, ettei ole tosikaan. :D

Jos mä nyt vaan en testais enää vaan varaisin sen varhaisultran jonnekin loppukuulle ja odottelisin sitä rauhassa.... Raskaana kunnes toisin todistetaan, eikö niin. ;)

ps. Toinen vihoviimeinen juttu jonkun miljoonan testin tekemisen lisäksi on lukea netistä juttuja tietyillä hakusanoilla..... liittyen raskauteen... Huoh. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hei kaikille:wave:

En nyt kerkee kaikkia juttuja selailla mutta kommentoin nyt muutamia mitä kirjotin jo eilenkin ylös.

Onnittelut ja tervetuloa plussanneille: :heart::flower:
Laala selvä plussahan se :)
Wentti täällähän onkin monta jolla on sama laskettu kuin mulla :) 6.10 :heart:
Pecanpie
Sinnulijos ei nyt väärälle kohalle tuu tää kirjotus,niin täällä kans on 33v,oyssissa synnyttävä ja meillekkin odotellaan jo viidettä lasta.Hauska kun on muitakin "suurperheellisiä" :D ite en kyllä pidä meitä erityisen suurena perheenä,mutta kun nään kaupassa muita neljän-viiden lapsen kanssa kulkevia niin ajattelen että huh huh ompa siinä lapsia ja sit tajuan että itellä yhtä monta tai lähes yhtä monta:LOL:
Misu78
helmikoo
iltsu

Onnittelut myös muille jos joku on jäänyt onnittelematta:)

Kirsikka Mää oon lueskellut nuita sun juttuja mutta en oo vielä tainnut keretä vastata mihinkään.Musta on upeeta että oot päättänyt pitää vauvan:heart: On varma että vauvan syntyessä oot ihan varma tehnees oikean päätöksen.Mun yks ystävä oli vasta 16v kun tuli raskaaksi ja hän piti vauvan vaikka suku painosti aborttiin ja yritti painostaa meitä kavereitakin puhumaan hälle "järkeä".Ois varmaan katunut loppuelämänsä aborttia,mutta kun piti päänsä niin nyt hänellä on kolme ihanaa tytärtä(kaikki syntyneet aika peräjälkeen) ja hyvin on mielestäni pärjännyt vaikka oli hyvin nuori ensimmäisen vauvan syntyessä.Ens silti kannusta ketään tekemään lapsia lapsina,mutta nuorikin voi pärjätä jos asennoituu niin ja paljon on varmasti ihmisestäkin kiinni miten pärjää :) Ite olin valmis äidiksi jo 20vuotiaana.Oonkin aina ollut ihan hirmu lapsirakas ja hoitanut paljon pieniä ja haaveilin lapsista jo paljon nuorempanakin,mutta kun kärsimme lapsettomuudesta kolmisen vuotta niin eka pienokainen syntyi vasta mun ollessa 23v.
Toivottavasti se sinun miehesikin nyt alkaisi tottua ajatukseen että teille tulee vauva ja alkaisi odottaa vauvaa sinun kanssasi :hug: voimia paljon!

fb-ryhmästä Voisin ehkä liittyä siihen myöhemmin jos tässä raskaudessa menee kaikki hyvin,mutta vielä en uskalla ja samaa mietin nyt kuin kesäkuisissakin ollessani,että näkeekö mun muut facebook kaverit että oon lokakuisissa odottajissa(vai mikä faceryhmän nimi on?) Minä kun en aijo face kavereille kertoa kun vasta mahan ollessa jättisuuri tai synnyttämään lähtiessä :D

Fossiili Me kerrotaan varmaan aika myöhään sukulaisille ynnä muille.Muutama kaveri tietää ketkä tietää keskeytyneestä keskenmenostakin ja sitten äiti ja kaksi siskoista myös.Äitille oli pakko kertoa ku oli huolissaan mun vattakivuista joita olin valittanut.
Anoppi toivoo ettei meille tuu enään lapsia ja hälle en haluais kertoa ollenkaan.Lapsillekkin puhunut moneen kertaan että ei enään lapsia(ku isot tytöt toivoo että tulee)tähän taloon.Yhesti jopa sano jotain että te joudutte sitten hoitaan niitä.HUH HUH sanon minä!! Ite oon kyllä aina lapseni hoitanut eikä muut lapset ja anopillekkaan ei oo siis ollut mitään vaivaa lasten hoidosta ku ei oo taidettu raskia anopin antaa hoitaa lapsia ku ihan muutamia kertoja,.Haluais kyllä mutta eí oo koettu tarvetta enempään.

hassel :hug: Onko sulla aijemmin ollut keskenmenoja? Vitsi ku ois vielä toivoa mut pahalle kyllä kuulostaa:'(

Omaa oloa: mulla on kipuillut maha eilen illalla ja nyt aamusta ja ku just vasta mietin että ei oo tuntunut kohdun kasvukipuja niin nyt kyllä pelottaa et onko nuin kovat kivut sit ihan ok.
Pahoinvointia toivoin ja sitä oon nyt saanut vähän enempi.Aika tosi huono olo alkaa olla mut ei vielä ihan okseta.Ton olon takia oonkin alkanut miettiä oisko tää sittenkin tyttö mutta mitään varmaa oloa ei vielä oo,ku ei oo ees varmaa oloa siitä että vauva ois tulossa.Olo on yhäkin ihan sekava ja oonkin yrittänyt vältellä vauvan miettimistä parhaani mukaan.Ihan vaan siksi jos kaikki ei meekkään hyvin.
Ens viikolla ultra ja se on nyt sellanen asia jota oottaa päivästä toiseen innolla ja kauhulla.

Mukavia odotus päivä kaikille.Nyt suuntaan ruokapöytään,ennenkuin kunnon ällötys ottaa vallan ja sit pikku poikien kans nukkumaan.Oon ollu aika väsynyt nyt.

Rakkaudesta äiti rv. 5+3 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
FossiiliMä kans kirjotin illalla, mut ei oo tekstiä täällä =( Mulla oli puoli romaani =S no jääköön bittitaivaaseen se romaani..

Mä tuun feissariin sit joskus keväämmällä =)

Mä en oo mittaillu aamulämpöjä ollenkaan.

Laala Kyllä tuo iahn selvä plussa on, älä stressaa.. =)

HasselÄlä heitä kirvestä kaivoon, odota rauhassa.. Toki viikkoja on sen verran, että pitäs testin kyllä heti näyttää, mutta osta uusi vielä ja älä anna olla kylmässä ollenkaan..
 
Kiitos tsempeistä. On mulla pari km:ää takana, että ei tää mitään uutta ole. Niistä on vaan jo muutama vuos aikaa niin en muista ku toisesta että oireet katos jo viikkoa ennemmin, mut se meniki kymppiviikolla kesken, mutta se toinen näillä viikoilla keskenmennyt niin siitä en muista muuta ku että testien viivat vaan haaleni haalenemistaan ja sit alko vuoto. Eilen mua vielä viilteli ihan kunnolla koko illan, mutta tänään on vaan särkeny ja jomottanu tosi kovaa oikeelle puolelle ja selkää on kans vähän särkeny niin kai se sieltä vuoto lopullisesti alkaa. Verensekaista limaa on tullu nyt tänään :( . Ja kohdunsuu jatkaa lyhenemistään...
Harmittaa kun täällä oli niin paljon muita suurperheellisiä ja muutenkin niin monia mukavan tuntusia kanssamatkustajia. Ja kun en tosiaan haluis että ikäero kuopukseen venyis yhtään pidemmäks ja menis la ihan loppu vuoteen ja ja ja...höh.

Katotaan nyt tarviiko tässä enää sitä testiä edes ostaa...Jos ei muutu tässä parissa tunnissa tilanne niin käyn kohta muksujen haku reissulla samalla. Voinhan mä sen sit säästää seuraavaan kiertoon jos siltä näyttää.
 
Hassel, toivotaan parasta! Itse suosittelisin kans sitä cb:n digitaalista. Tein itse ensin apteekin oman joka antoi haalean haamun(miehen mielestä ei mitään), seuraavana päivänä digin, jonka vastaus oli raskaana 1-2.

rakkaudesta äiti, en minäkään miellä itseäni suurperheelliseksi:D, vaikka pakko myöntää että nytkun ostettiin uus auto niin pitää ihan kattoa että onko nuo kaikki mun tuolla kyydissä:LOL:, ennen oli pieni tila-auto 7hlön, ja nyt 9hlön bussi. Viikko auton vaihdon jälkeen plussasinkin:D, mitä sitä turhaan autossa tyhjiä penkkejä kuskaamaan:LOL:.

Meillä on vanhin nyt 10v ja nuorin 3v, vanhin oli 7v kun nuorin syntyi, eli pienillä ikäeroilla ovat. Nyt ollaan pidetty tietoisesti isompi väli vaikka teitty että vielä ainakin tämä yksi mukula halutaan, miehen mukaan kakskin, mutta itse oisin ehkä kuitenkin sitä mieltä että tämä ois viimeinen... Ollaan aina haluttu paljon lapsia ja uskonnollista syytä meillä ei siis ole;).

fossiili, me yritetään pitää tämä salassa mahdollisimman pitkään, mutta ongelma on siinä että 6:nen lapsen odotus alkaa näkymään tosi aikaisin! 4:sta jo muut huomasivat raskauden vkolla 10+, vaikka kuin yritin piilotella.. Itse haluaisin salata ainakin töissä asiaa mahdollisimman pitkään, kun olen vasta syksyllä aloittanut työt 10,5v:n kotiäitiyden jälkeen. Mutta ongelma on työhuosut, joista tiedän että kk tästä niin nappi ei mahdu kiinni...

Täällä minä kirjoittelen tämmöstä vaikka en ole vielä ees sisäistänyt uutta raskautta, hankala uskoa että taas tärppäs näin helposti! Meillä kaikki lapset saaneet alkunsa ekasta tai toisesta kierrosta.
 
Sinnuli teillähän rupee olemaan jo ihan hyvä katras koossa :). Itse en osaisi ajatella kahta lasta enempää, vaikka mistä sitä koskaan tietää mitä tapahtuu :D

Laala kyl miekii tuossa jo vahvemman plussan näin :heart:

Kait sitä olis nyt nostettava arse penkistä ja lähettävä heittää vähän maalia seinään :D
 
SinnuliMulla vähän samanlainen olo, kun kaikki kolme on saanut alkunsa tosi helposti. Esikoinen kolmannesta kierrosta, toinen ensimmäisestä ja tämä nyt ensimmäisestä.. Jotenkin siitä arasteklee puhuakin, kun ympärillä on NIIN paljon ihmisiä kenelle lasten saanti ylipäänsä ei ole todellakaan helppoa ja yrittäminen kestää monia kuukausia.. Toki olen onnellinen omasta puolestani, että meitä on siunattu näin helposti raskautumalla, mutta jotenkin toisaalta.. no.. oli miten oli, oon tosi onnellinen että meillä näin ja tunnen sympatiaa toisellatavalla olijoita kohtaan =/

Hassel harmi kuulla, että oot kokenu noinkin monta km:ää.. No toivotaan edelleen parasta..

Meillä olis kanssa auton hankinta edessä =) Ihan kiva homma, mutta kun vaan mieleisen löytäis ja sais järkevän rahoituksen =) Tila-autoa ollaan ajateltu, joten jo käyty katsomassakin.. Nyt pärjäilen kesään / alku syksyyn tolla mun pikkukotterolla =) Miehellä on kuumetta kyllä autosta jo ollu pidempään, mutta ei nyt voida kotihoidontukiajalle ottaa lisäkuluja.. joten saa odottaa kesään / syksyyn..
 
Sinuli rupesin tossa laskeskeleen, että teillä on siis kaikki 5 syntyny 1-2 v ikäeroilla? Vai onko tuplia? Huh, on siinä ollu / on huisketta =) Mua kun hirvittää jo tää katras.. 1v 10 kk ja 1v 5kk eroilla =S
 

Yhteistyössä