Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Terveisiä varhaisultrasta. Masussa näkyi kaikki, mitä nyt vielä voi näkyä. Kohtu oli kasvanu hyvin, ja pikkusen sydän sielä näkyi niin terhakkaana :heart: oi tätä onnen tunnetta!! Ennen ultraa olin kyllä koko aamun niin jännityksissä, et pelkäsin pian pyörtyväni. Nyt pystyy ees pikkuisen hengähtämään, kun tietää et pienellä on ainakin toistaiseksi kaikki hyvin ja on takertuneena oikeeseen paikkaan. Menkoista mulla poksuu tänään 7+0, mut pieni vastasi ultran perustaalla viikkoja 6+3, mikä on täysin synkassa mun pitkän kierron ja myöhäsen oviksen kanssa. Ultran perusteella lääkäri meinas et pikkunen on saanu alkunsa mun syntymäpäivänä, hih!

Saatiin samalla myös lapsettomuustutkimusten tuloksia ja miehen simpat oli normaalit, mikä onhuippujuttu jatkon kannalta :)

Hieman kurjempi juttu oli se et mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa. arvoa on seurailtu pidempään ja epäilty mahdolliseksi syyksi meidän lapsettomuuteen. No, kävin tällä viikolla uudessa verikokeessa ja arvo oli jatkanu vaan nousua :( nyt siis lääkitykset alkuun ja seurannat päälle. Mutta hyvä, kun hoitavat, sillä hoitamattomana kilpirauhashormonin puute voi lisätä raskauden alussa keskenmenon riskiä ja myöhemmin voi vaikuttaa sikiön kehittymiseen. Onko täällä muita, kellä on todettu/epäilty kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Mymmelikökirjoitteli olevansa vielä koeajalla? Täällä ihan sama juttu, uudessa työpaikassa on reilu 3kk takana ja 1kk edessä koeaikaa...jännitän ihan hurjasti raskauden kertomisesta töissä, kun itsekin tulin äitiyslomailijan tilalle (vakkariksi siis ottivat kumminki..) ja eivät varmasti tykkää hyvää et heti jään pois. No, yritetään muistaa et se äippäloma on meidän oikeus :)

Hasselille vielä ISO HALI!

Mukavaa viikonloppua naiset :)
 
Misu78 Onneks joku muukin kärsii aivan samasta vaivasta... :D hehe... Eikä murehdita meidän painoa ollenkaan!!! :) Kunhan vauvalla on kaikki hyvin.

KakaramäenEmäntä Onnea paljon ja tervetuloa mukaan! :heart:

clearbrook Juu päätin äsken et en puhua mitään, kun vasta joskus huhtikuun puolella. Tiedän kuitenkin et raskauteni saa työpaikan pahanpuhujat villiks, voin kuvitella kuinka paljon ne jahkaa siellä " kyllä toi on niin laiska, ku heti paksuks hankkiutui.." mut täytyy ottaa myönteinen asenne! unohtaa noi paskanjauhajat!

Käytin paljon Sofi-testejä, ja voin kanssa sanoa että ne olivat niin paskoja. Näytti joskus mulle väärää plussaa ja ihmeellisiä viivanpaikkoja vaikka en ollut raskaana. Ihan susia. En enään ikinä osta. Pc- liuskat ovat huippuja ja apteekin oma, niitä kannatan.

Tänään miehelle ensimmäinen raivokohtaus ja menkkamöyrintää.... Huoh... :(
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippa kaikille, ja onnittelut tietenkin myös!! :heart: Mahtuuko vielä mukaan? =)
Täällä on myös plussattu, ja meille tämä on miehen kanssa ensimmäinen yhteinen, itsellä on jo 4v poika.

Tammikuun ekoina päivinä sai kierukka lähteä, ja mentiin ihan tjottilla, mutta kas kummaa, niimpä tämä masukas vaaan tarttui heti mukaan. Iloisia ollaan ja hämmentyneitäkin!

Elikkäs mulla ois tämmönen rivi: MomToBeX2/2.lapsi/NKL/LA 11.10.

Rupeenkin lukemaan teidän muiden juttuja heti :)

Niin, ja varhaisultran ehdin jo varata, se on 27.2. :)

Vielä lisään, että oon 29v.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kiitos kun olin saanut itteni LA listaan vaikka en punasella sitten millään onnistunut tekstiä saamaan :D

Huh näitä mielialavaihteluja..ihan ihme jutuista oon onnistunut samaan hirmusen itkukohtauksen..ja jälkimmäinen oli vielä pahempi kun itkin ja nauroin välissä..ohhoi..mietin jo että nyt jo näin..niin mitähän tämä on jossain vaiheessa :O

Olen netistä koittanut etsiä kaikkia kivoja alusvaatteita(lähinnä rintsikoita) jotka voisivat olla odotusaikana hyvät ja muutenkin selaillut kaikkia äitiysvaatepaikkoja..heh vielä ei tarvetta..mutta jo odottelen että ihana kun maha kasvaa :D sitten loppuaikana voikin jo aatella toisin :D ..ei tosiaan muista millaista se oli ja kun katsoo kuvia kun odotin esikoistani, niin tuntuu niin hassulta kun ei millään pääse niihin hetkiin.

Olipa outoa kun ostin noi multivitat ja tyttöäni odottaessa 10vuotta sitten, oli vain 2 erillaista..muistaakseni..nyt oli vaikka mitä ja vielä erikseen tämä multivita raskaus ja imetys :)

Kaikille oikein ihanaa vikonloppua <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei, varovaisesti ilmottaudun mukaan, eilen tärähti raskaustestiin plussa.Vuosi oli yritystä takana, ennen tätä plussaa. Meillä on ennestää esikoinen 2v8kk ikäinen.

Raskauspahoinvointi on mulla voimakasta :/ kuten myös esikoisen kanssa, iso osa raskaudesta meni tippaletkun jatkona, pahoinvointia oli 24/7 koko raskaus.

Väsymys on aivan suunnaton nyt, töiden jälkeen oon aivan poikki. Pahoinvointi/oksentelu estää tehokkasti levon.

Kierrot on mulla sekasin, niin ei oo ihan varmaa millä viikolla raskaus, oletettavasti nyt menossa tasan 5.

Eka neuvola mulla on jo ensi viikolla ( 5+3) oksentelun takia...


Dana

12.10 / Dana 25 / 2.lapsi / Lpks
 
Beibipupu Mulla on kans jo ollut menkkajomotusta reilun viikon ja ihan päivittäistä, välillä aika kovaakin mutta eiköhän ne oo ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. Tuohon ajatukseen ainakin ite oon turvautunu vaikka se välillä vaikeeta onkin kun lokakuinen keskenmeno vielä varjostaa tätä raskautta :) Ota reilusti vaan särkylääke jos se vaikka helpottas pahimpia kipuja, niin minäkin oon teheny.

zannukka 5+6
 
Vilijonkka minulla on kilpirauhasenvajaatoiminta, joka puhkesi toisen lapsen jälkeen. Olin kamalan väsynyt ja yritin laihduttaa, kuukauden oli tiukalla kuurilla ja paino nousi 10 kiloa + se järkyttävä väsymys oli pakko mennä lääkäriin ja sanoin että nyt ei oo kaikki hyvin ku tuntuu että elimistö vetää viimeisiään. Kilpirauhasen vajaatoimintahan verikokeilla minulta köydettiin ku tsh arvo oli 98 , lääkäri sanoi että ei koskaan oo nähny niin korkeita arvoja kun ihmiset tulee jo aikasemmin lääkäriin, koska on niin hankala olla. Nyt minulla tyroxin lääkitys, ja kolmas lapsi on synnytetty vaikka tää sairaus on, niin ja yksi keskenmeno. Nyt ollaan raskaana jälleen ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Ei tää muuten vaikuta elämään tää sairaus ku muistaa aamulääkkeen ottaa ja jos ei muista niin sen huomaa ihan parissa tunnissa ku mikään ei onnistu.. Mut kyllä tänkaa voi elää..
Ja ihana kuulla että varhaisultrassa kaikki hyvin <3

onnittelut uusille plussanneille <3

Hasselille haleja sekä onnea uuteen yritykseen <3

Mulla viimeyönä kutisi tissejä niin että ois tehny mieli raapia ja raapia :)


Pojalla onneksi tauti helpottanut, viimeyönä yski ja itki mut onneksi ei tullut yhtään kurkunpään kuristuskohtausta.. Mut nuo nuoremmat tylleröiset nyt kuumeessa ja yskässä.. Eiköhän tää tästä kuitenki joskus helpota.

Voi kun tää aika kuluisi nopeammin.. Ootan jo niin innolla että tuntis potkut. Oon tuntenut joka raskaudessa 14-16 viikolta jo ne potkut, sinne ku pääsis... voi voi kun odottavan aika on pitkä :)
 
beibipupu Mulla oli esikoisen raskaudessa rajujakin menkkajuilintoja alussa, mutta se oli normaalia, kuhan ei verta alkanut vuotamaan. Nytkin juilii ihan kunnolla vatsaa :| ja melkonen stressi, että onko kaikki ok. Oireet kumminkin niin vahvat, eiköhän kaikki ole ok :) Maanantaina onneks neuvola ja pääsee mahollisesti kurkkaan masuasukkia.

Dana ja asukki 5+0
 
Myös minä kuulun niihin, joilla menkkajuilinnat on osana alkuraskautta. Siis esikoisen kanssa. Tästä raskaudesta en oo vielä bongannut muuta kuin menkkojen poisjäännin ja tänään on suussa ollut outo maku. Toivon, että oireiden puuttuminen ei tarkoita yhtään mitään ikävää :)
 
Huomio! Monet ovat kyselleet fb-ryhmän näkyvyydestä kavereille. Jos haluatte ryhmään, niin ryhmän YP:t (toinen heistä) lisäävät teidät kavereikseen jonka jälkeen saamme liitettyä teidät ryhmään mukaan. Tämän jälkeen voitte vapaasti poistaa meidät kavereistanne, halutessanne. Ryhmä on salattu joten ystävänne EIVÄT näe että teidät on lisätty sinne tai jos sinne kommentoitte ym. Näkyy siiscainoastaan uuden kaverin lisäys.

).( hirvee päänsärky taas, ja purin tänään töissä kuorman isoja säkkejä, niin nyt vihloo mahaa mukavasti. No, roudasin mä vielä kuopuksesta viimeisilläni yht 30kg säkkejä kun hienot herrat ei voineet niitä kantaa :kieh: eli en sillee varo, mutta huomaa että kroppa reagoi ihan eri tavalla. Ja hitto mulle meinattiin tarjota äippäloman sijaisuutta, mutta torpedoin ne aatokset heti kun tiesin et se ketä sijaistaisin, sillä on laskettu aika kk ennen mua :LOL: Alkaa nyk työ ahistaa jo hulluna ja pitäis äkkiä saada oman alan vakkariduuni. Ei paha rasti :headwall:

Tervetuloa ja Onnea uusille! hassel toivottavasti tuut pian kertomaan meille iloisia uutisia, voimia ja intoa ;)

Huomenna 7h labratöitä koulussa. Voi jee. Su pikku 800km ajelu kummipojan synttäreille. Puuh.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka Oliko sulla mitään oireita siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Vai tuliko puun takaa?

Tervetuloa kaikille uusille! Ja onnea masuasukeista.... :heart:

Kysymyksiä teille naiset:

* Juotteko kahvia? onko muita "paheita"? - Itse hörpin vielä aamu kahvia 2-4 kupillista. Ei tee vielä pahaa edes. Ja tekee mieli ihan hirveesti salmiakkia!!!!! :O

* Mikä ärsyttää raskaudessa eniten? - Tällä hetkellä itseäni ärsyttää kun aika kuluu niin pirun hitaasti... Ja "oireettomuus... "....
 
  • Tykkää
Reactions: äiti3lasta
mä en juo kahvia :D en vaan oo ikinä oppinu juomaa.. Se on niin kauhian pahaa.. Mulla paheena tuo lihgt limppari tai oikeastaan rainbow cola light :)
niin ja olen polttanut normaalisti tupakkaa kolmea ekaa odottaessa, tiedän että oon ihan kauhee ja haitatkin tiedän, silti sitä on vaan niin tyhmä.. Heti vauvan synnyttyä olen ollut polttamatta koko imetyksen ajan. Nyt kuitenkin yritän lopettaa. Normaalisti mennyt aski päivässä ja nyt olen saanut vähennettyä kahteen tupakkaan päivässä, toivoen että onnistun lopettaa kokonaan..
Tiedän että olen kauhea kun poltan ja siedänkin hävetä, mutta kuten sanoin aion lopettaa kokonaan ja olen hurjasti jo vähentänyt...

Mua ei ainaskaa oireet ärsytä ku toivon niitä :) eniten ehkä tällähetkellä ärsyttää ku tahtoisi olla jo pidemmällä raskaana :D
 
Tällä hetkellä mua ärsyttää tietämättömyys, mielialanvaihtelut, ilmavaivat, oudot selkäkivut, yöpahoinvointi ja itkuskelu.
Sitten mitkä yleisesti on, kissa, kaikki rapina, kolina, kysely, onnittelu.
Reagoin näihin hormooneihin niiiiin voimakkaasti kuin olla ja voi.
Ja paheina kahvi, mutta koitan olla juomatta yli kolmea kuppia, ja lopettaa jossain vaiheessa raskautta.


Mutta silti olen maailman onnellisin <3

kirsikka ja nasu 6+1
 
Huomenta!
Pahaolo lopetti unet tehokkaasti aamuyöllä :|

Ootteko aattelut missä vaiheessa kertoa raskaudesta? Me aateltiin kertoa isovanhemmille ja kavereille vasta rv 12 jälkeen. Ärsyttää kun oli pakko kertoa töissä raskaudesta eilen, kun työ fyysisesti raskasta ja aloin oksentaan töissä kaaressa. Oisin halunnut vielä pitää salaisuuteni. Sen verran pahoja juoruilijoita tuol, että kohta tietää kaikki :/

Dana ja sala-asukki 5+1
 
Huomenta ja ihanaa viikonloppua masuilijat :wave:

Paljon onnea ja tervetuloa uusille lokakuisille :heart:

Kirsikka92 ja Vilijonkka ainakin oli jo käyny näkemässä pikkuisia ultrassa, paljon onnea hyvistä kuulumisista :kiss: Vielä vajaa 2 vkoa odotusta itsellä tuohon ultraan..

Hassel paljon jaksamisia ja toivottavasti teillä tärppäis pian uudelleen :hug:

Kertomisesta Varmaan varhaisultran jälkeen kerrotaan perheille ja läheisille, työpaikalla en aio kertoo niin pitkään kun mahdollista, mä nimittäin muutama viikko sitten vasta alotin uudessa työpaikassa.

Paheita Kahvia juon kyllä, kaks-kolme kuppia päivässä. Ei lähde aamu käyntiin ilman sitä enkä aio lopettaa jos olo vain sen muuten sallii :) Tupakkia poltin ennen raskautta ja nyt viikko oltu kokonaan ilman, lopetus onnistuikin yllättävän helposti. =) Mulle tupakointi ja alkoholi raskausaikana on ehdoton ei.

FB-ryhmään voisin liittyä kun varhaisultrassa käyty :)

Oireita Ei oo :confused: En kyllä valita, parempi näin mutta outoa vähän kun edellisestä oli oireita vaikka muille jakaa... Katsotaan mitä tuleman pitää, tilannehan voi muuttua niin äkkiäkin :)

Laala Mulla pco ja bmi yli 30 :D en tiennytkään ettää on noin paljon isompi riski, toivotaan kuitenkin että kaikki menis loppuun asti hyvin meillä molemmilla :)

Viida ja kyytiläinen 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä eniten ärsyttää epätietoisuus sekä se, että aika kuluu tuskaisen hitaasti!

Me kerrotaan raskaudesta vasta rv12 paremmalla puolella, riippuen nyt ehkä vähän siitä, miten pian masu alkaa näkymään. Esikoisesta mulla ei näkynyt masu ihan loppumetreilläkään, jos oli takki päällä, mut eiköhän tää pullahda aiemmin.

Mäkin juon vielä kahvia pari kuppia aamulla, mut on se vähentynyt. Ennen meni enemmänkin :) Jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin jossain vaiheessa tulee totaalistoppi. Mulle myös alkoholi ja tupakka on ehdoton ei raskausaikana, tosin en polta muutenkaan :)
 
äitikolmelasta Hyvä kun oot saanut vähennettyä! Ite oon mennyt nikotiinikorvaushoidoilla eteen päin, välillä tekee tiukkaa. Tsemppiä!!

Itse olen nyt kertonut kahdelle perheenjäsenelle, ja tiedän että se ei leviä. Äidille + muille sukulaisille, työkavereille, ystäville kerron rv12 jälkeen...

dana88 Tiedän kyllä mitä toi pahoinvointi on, ja jos itse kärsisin sitä se olisi ehdottomasti sellainen asia, jota vihaisin YLIKAIKEN... Joten toivon että sulla menee pian ohi.... Voimia! Ja jos työpaikallasi on samanlaisia katkeria juorukelloja kun meillä niin, voin taata et juttu lähtee kiertoon ja voi ehkäpä muuttua matkalla :/

Mua jännittää niin paljon toi km-mahdollisuus, valvoin yöllä enkä saa millään nukutuksi. Luulisi että raskaana väsyttäisi koko aika, et tahtoisin vaan maata ja köllöttää. Tänään tein sitten ton pelon kourissa vielä viimeisen digin.... Dpo 13 digiin 1-2 raskaana, nyt dpo 15 2-3 raskaana... Eli kyllä se nousee! Tyhmä luulosairas minä! :stick:

Uusi oire: Koko aikainen nälkä. Yöllä heräsin kauheeseen nälkään. Aamulla oli nälkä. RUOKAA MULLE KOKO AIKA! Tää oire ei oo niin hyväks mun linjoille :D

Tänään menen töihin, en jaksa varmaan keskittyä tarpeeksi kun ajatukset harhailee kaikessa muussa kun työnteossa.... 8)

Hyvää lauantai päivää teille muille :)
 
Kahvia juon minäkin sen pari kuppia päivässä. Esikon raskaudessa tuli se reilun viikon ällötys jolloin kahvikaan ei maistunu, voi siis olla et tässäkin tulee pieni tauko.
Tupakanpolton lopetin kun alotin esikoista oottaa ja raskauden jälkeen polttelin vaan viihteellä ollessani. Nyt taas kokonaan ilman, tietenkin :)

En osaa sanoa ärsyttääkö raskaudessa mikään... Ehkä tää epätietoisuus! Ja kamala turvotus..

Kaksi päivää varhaisultraan, huiiii!

akkiiR 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Perskuleen sofi-testit :kieh: Onneksi tein eilen sen pc:n muuten epäilisin olevani pahasti luulosairas. Tuli siihen sofiin ehkä hieman tummempi viiva, kuin aiemmin, mutta yhä kyllä reilusti hailumpi, kuin pc:hen. Ovistesti oli kyllä tummunut jo tosi hyvin, näyttää samaa vahvuutta kuin oviksenkin aikana :heart:

mymmeli:n kysymyksiin: Kahvia juon kyllä, max 6 mukia päivässä, useemmin kyllä 4 mukia, mutta tuota 6:tta pidän maksimina. Mullakin tuo kahvi jää jossain välissä tauolle, jos vanhan kaavan mukaan menee. Samoin pois jää varmasti vesi, jota en ole saanut alkuraskaudessa ennen alas. Muita "paheita" ei oikeastaan ole...paitsi syöminen :ashamed: Saan alkaa nyt jo vahtia noita syömisiäni, koska kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa on ollut raskausdiabetes ( ruokavaliolla hoidettava). Suklaa on hyvää, mutta varsinaista "himoa" siihen ei onneksi enää ole :p

Ärsyttää tässä raskaudessa nyt alkuvaiheessa tuo, että mun on vaan sitkeästi tehtävä noita sofeja, joihin palaa hermo :kieh:

Mä olen kertonut jo parhaille ystäville, jotka tiesivät tästä projektista. Lisäksi mun äiti ja sisko tietää, olen heidän kanssaan niin paljon tekemisissä. En nyt viitsi/ jaksa tätä muille oikein mainostella, ellei muuten tule asia puheeksi :)

Täällä on myös ollut menkkakipuja jo varmaan kohta viikon ajan. Vieläkin tulee niiden lisäksi joskus repäisykipuja jos nousee nopeasti tjt. Eilen paheni iltaa kohden jomottelut oikein kunnolla, itse pidän vain hyvänä merkkinä, että pesää rakennellaan :heart:

kääkkis ja sisu :heart:
 
ootteko te tehneet monta testiä? ite tein yhden clerblue-testin ( ei digi) se oli heti vahva plussa, kuukautiset oli silloin jo 5pv myöhässä arvioidusta alkamisesta. Oireet on tosi vahvat: pahoinvointi, turvotus ja tissien kasvukivut ( piti vaihtaa jo b-kupista c-kuppiin) rintoihin ei kestä ees hipaissa nyt... Tahtois tehä toisen testin mutt pelottaa, entä jos se näyttääkin negaa mutta toisaalta rahat kyll menis hukkaan. Maanantaina kumminkin on neuvola.

Dana ja sala-asukki 5+1
 

Yhteistyössä