Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Huomenta!

Tervetuloa supermonelle uudelle! Mikähän plussapuhuri nyt on iskenyt? No ilahduttava sellanen joka tapuksessa!

Mullakin vatsa on kovin turonnut, mutta mua ei haittaa kun ei huonovointisuutta aiheuta. Kiva vaan, että on sentään joku raskausoire ja hauskaa katsella "kasvavaa" vauvamahaa.

Oon muuten täyttänyt tässä kuussa 31, joten sen vois muuttaa taulukkoon..

Lokakuinen
 
Huomenta kaikille! Mä koitin eilen lueskella tätä ketjua ja silmät sirrissä pääsin jonnekin sivulle 20 asti, sit oli pakko mennä nukkumaan. Mutta onpa ihanaa kun on niin aktiivista keskustelua täällä, toivottavasti vielä pääsee vauhtiin mukaan. :) Törmäsin tuolla jossain alkupäässä mymmeli87:n gallupiin niin ajattelin siihen nyt vastailla niin tulee samalla tää meikäläisen tilanne muillekin tutuksi.

Yrityksestä:

Mikä yrityskierto tärppäs?
- Yk6 tärppäsi, vaikka ns. tjottailtiin sitä ennen jo melkein vuosi, vähän tarkoituksella kuitenkin ovisajankohtaa välteltiin.

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
- Ovispäivää edeltävänä ja ovispäivänä. Osui sopivasti viikonlopulle, jolloin on energiaa touhuilla makkarissa.

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
- Ovistestit oli ollut jo oikeastaan siitä asti kun hormonaalisen ehkäisyn jätin pois kun kartoitin kiertoa (tosi epäsäännöllinen!), muita ei oikeastaan.

Mikä dpo/kp plussasit?
- Kp 35 / dpo 12 eka plussa.

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
- Olin paljon rauhallisempi, enkä stressannut niin paljon kuin aiemmin. Oli kova luotto siihen, että nyt onnistuu!

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
- Tällä hetkellä tuntuu, että joo, mutta en ole ihan vielä varma.. :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
- Varhaisultraa :D Jos noista pitää valita, niin np-ultra, koska se tulee aiemmin! Ja sen jälkeen sit kerron varmaan töissä viimeistään.

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
- Toivon ihan pienesti tyttöä, mutta jotenkin on poikaolo kyllä, en tiedä mistä se kumpuaa. Kumpi tahansa parempi!

Oireet?
- Ensimmäinen juttu, josta olin jo melkein varma että tärppi käynyt, oli tuhrut dpo 7 ja 8. Olin ihan varma että se on just se kiinnittymisvuoto ja niinhän se taisi ollakin. Sen jälkeen oireet melko vähäisiä ja aika vaihtelevia. Viime viikolla pääosassa nännien arkuus ja tällä viikolla lämpöjen nousu niin, että on tosi kuumeinen olo ja järkyttävä päänsärky. Maanantaina myös jalkojen särky jotain ihan hirveetä joten loppuviikko mennyt tukisukkien kanssa. Ympärivuorokautinen väsymys ja kuitenkin ajoittainen unettomuus myös kai katsotaan oireiksi... :)

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
- Ollaan oltu yhdessä vasta pari vuotta, mutta kai sen tietää kun se oikea osuu kohdalle ;) Kihloihin mentiin vuosi sitten ja naimisiin mennään sitten kun jaksaa järkätä :D Ens vuonna vois olla ihan soppeli. Töissä ollaan molemmat, mulla vakkari ja miehellä määris syksyyn asti, vakkaria hänellekin kovasti lupaillaan... Minä oon ihan perusterve, mutta miehellä erittäin harvinainen ruoka-ainesairaus, joka rajoittaa aika paljon. Voi olla periytyvä jos molemmat vanhemmat geenin kantajia, munkin pitäis tässä jossain vaiheessa käydä testeissä (voi siis olla kantaja ihan ilman oireilua, kuten miehen molemmat vanhemmat...). Pieni todennäköisyys siis että olisin kantaja, mutta eipä noista koskaan tiedä. :)


Noniin, eiköhän siinä tullut aika paljon tarinoitua näin alkajaisiksi, ei muuta kuin työn ääreen. :)
 
Hyi tätä oloa. Illalla meinasin jo hetken että työnnänkö sormet kurkkuun, jos se helpottais oloa, mut en sit kuitenkaan. Nyt oon työpaikalla :saint: ja mietin, että pitäskö syödä jotain, vaan kun ei mieli tee yhtään mitään. Yhh. Kai nyt sit pitäs olla tyytyväinen että on huono olo. :LOL: Kuitenkin siellä ens keskiviikkona näkyy vaan joku tuulimuna ja turhaan "kärsin" täällä mistään oireista. :kieh:

Onko teillä muilla muuten nippailut vähentyneet? Kun mulla aluks nippaili niin että melkeen pelotti että keskenkö menee, mutta sittemmin on vähentynyt aika paljon. Joskus tuntuu paineen tunnetta ja esim jos on vessahätä, niin sitten sattuu suorastaan alamahaa, mutta muuten ei juuri nippaile tai tunnu miltään... Muistelisin tosin ettei mulla esikoisestakaan tainnu kovin nippailla, mut en oo enää varma. :p
 
Heippa, liityn varovaisesti joukkoonne :) Elikäs,

la27.10.13 ja 3.lasta ootellaan ja ikää on 38v.

Yksi km kummittelee viime kesältä taustalla :( Joten aikas varovainen olen ja kuuntelen kyllä jokaista merkkiä ja kolotusta kehosta.. Oireita on ollu rintojen arkuus sekä menkkajomotukset alavatsalla. Eilen oli illalla NIIIIIIN oksettava olo aalloittain!!! Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollu yhtään pahoinvointeja,joten toivottavast tuo jäi tuohon eiliseen vaan..
Alkuraskauden ultraan aion todellakin mennä =)
Hyviä vointeja meille kaikille :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Jee, jee, tänään rv 7+0 =). Olo melko hyvä tänään, mut nyt on taas nälkä! Eilen oli vähän energisempi olo ja sain siivottua, pestyä pyykkiä ja tehtyä ruokaa töitten jälkeen. Tänään pitäisi käydä kaupassa (viihan käydä perjantaina), mutta muuten ajattelin ottaa ihan iisisti koko viikonlopun. Aurinkoa olisi mukavaa nähdä, joten toivotaan että nämä pilvet väistyvät.

Uusille tervetuloa jälleen kerran! Hirmu iso joukko meitä odottajia täällä jo:). Emjalla näyttää olevan sama LA ja myös neljäs lapsi tulossa :wave:

Laala Muakin nippailee vähemmän kuin alussa. Välillä voi tuntua pientä jomotusta alavatsassa, mutta ne viiltävät kivut ovat poissa tältä erää. Kauhulla odotan liitoskipuja. Viimeksi ne olivat jo niin kauheat ja tällä kertaa varmasi vielä pahemmat : /. Onko muilla ollut pahoja liitoskipuja? Kellään hyviä neuvoja miten niitä kiputiloja voisi hoitaa ja helpottaa?

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Padmerine Oon niin samaa mieltä sun kanssa tosta odottamisesta! Päivät tuntuu että menee eteenpäin superhitaasti. Odotan vaan varhaisultraa ja sen jälkeen rakenneultraa ja jos kaikki menee hyvin niin pääsisin vihdoin kertomaan jollekin tästä ihanasta uutisesta :heart:

Laala Mulla kans nippailut huomattavasti vähentyneet mutta tilalle on tullut hieman vihlomista tuonne molemmin puolin mahaa, lähelle nivusia...taas uusi huolenaihe kun ei tiedä mistä ne johtuu?!

Omaa napaa sen verran että oireet on tosiaan hieman helpottaneet, rinnat on vielä vähän arat ja ruoka ei maistu samalla tavalla kuin ennen...oireiden väheneminen saa minut taas miettimään onko kaikki kunnossa mutta kait se kuuluu asiaan että ne jossain vaiheessa saattaa vähentyä mutta että näin ajoissa?

Ihanaa viikonloppua kaikille!! :heart:

5+5
 
Hei!

Jännitys huopenui tänään! Ultrassa kaikki hyvin! Hyvä syke löyty alkio vastasi viikkoja 7+4 eli menkoisalaskettuista viikoista heitti vain 4 päivää josta oli erittäin onnellinen ja yllättyny. Viimeksi eroa oli 2 viikkoa! LA 7.10.

Ensimmäinen neuvolakin on muuten 7.3. oon vaan unohtanu ilmotta. :)

Nyt voi hyvillä milen FB ryhmäänki liittyä... :p

Lapinäiti ja Tomppa 7+4
 
Kesä81 Mitään "pikkukipuja" ei kannata ihmetellä eikä pelätä. Kaikki kuuluu asiaan. Siellä kohtu muuttuu, kohta vaihtaa suolet paikkaa jne, joten kyllä pikkukipuilut koko kropassa kuuluu asiaan, keskivartaloon etenkin. Ja jopa muualle, käsiin ja jalkoihinkin kun turvotus saa valtansa ja verenkierto häiriintyy jne jne jne Ja oireet vaihtelee, toisina päivinä on enemmän kun toisina. Itellä oli tossa 4 päivää huono olo kokoajan ja kintaalle ettei tarvinnu pöntölle mennä. Nyt taas on sen suhteen parempi, mutta väsymys on niin kovaa, että tekee tiukkaa kaitsea näitä lapsia. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua!! Oon myöskin sitä mieltä (edelleen), että become mom know! Sen vaan kyllä sitten aistii, että jokin on pielessä, uskon vahvasti niin.

Onnea Lapinäiti ultrasta!

Täällä painonnousu on alkanut :'( Nice! No ei vielä kun 300g / kaks viikkoa, mutta kuitenkin noususuuntainen.. No nyt en oo voinu kauheesti rajotella, oon vetäny mitä mieli tekee.. Katsotaan sit jos / kun pahoinvointi loppuu muutaman viikon kuluttua, että mitä voin asian eteen tehdä..
 
Täällä ollaan edelleen, olen välillä käynyt lukemassa mutta ahkerammin tulee päiviteltyä tuota fb:n puolta.:)

Huomenna paukkuu 7+0, eli tänään on viikkoja 6+6. Oikeastaan tuonnekkin voisi etusivulle vaihtaa neuvolan mukaan ehkä kuitenkin oikeamman lasketun ajan eli 12.10.

Pelkotilat vaihtelee vähän päivästä riippuen, mieli tekee tepposia vaikka koitan ajatella mahdollisimman positiivisesti, mutta joinain päivinä pelot vain saavat vallan. Eilen myös päädyin siihen, että menen ensi viikolla varhaisultraan, noina neuroottisina päivinä kun kaikki tuntuu niin hankalalle ja pelko painaa koko ajan takaraivoon, niin haluan nyt varmistuksen siitä, että kasvaako siellä ketään vai onko raskaus tuulimuna.

Oireita on pikkuhiljaa ruvennut tulemaan enemmänkin, väsymystä on erityisesti iltaisin aika voimakkaasti, närästystä ja huonoa oloakin on jos en ole huolehtinut kunnolla ruokailuistani. Nytkin taisin syödä kuitenkin liian mausteista ruokaa koska mahaa tälläkin hetkellä oikein polttelee, vaikka tykkäänkin yleensä tulisista ja mausteisista ruoista eikä ne ole ennen aiheuttanut minulle närästystä.
Rinnat on edelleen kipeät ja naama ja rinta täynnä finnejä, ihan kuin olisi murrosikäinen teini kun kukinta on sitä luokkaa.:LOL: Yleensä siis selviän ilman finnejä, mutta nyt niitä on päivittäin erityisesti otsan alueella.

Koti dopplerin tilasin meille kun sai niin halvalla ja nyt sitä innolla odottelen saapuvaksi, toivottavasti sille on käyttöäkin. Olisi ihana kuunteluttaa tulevalle siskolle vauvan sydänääniä sillä. Vielä siis ei olla tytölle kerrottu, luultavasti vasta sitten np-ultran jälkeen jolloin ollaan tavallaan jo varmemmilla viikoilla.:)

Mutta ensi viikkoa jännäillessä, toivottavasti saan sen varhaisultran jollekkin päivälle ensi viikolle ja perjantaina onkin jo ensimmäinen neuvola. :)
 
Lokakuinen: Onnea vanhenemisen johdosta :heart: Itsekin täytän 31, mutta vasta lokakuussa, muutama päivä LA:n jälkeen :rolleyes:

Liitoskivuista: Mulla oli viime raskaudessa aivan kamalat :( En keksinyt muuta apua niihin, kun tukivyön, mikä oli päällä melkein kokoaika. Oli aivan kamalaa rämpiä lumihangessa tyttöjen perässä, kun ne oikein kiusasivat huomattuaan, että en pysty normaalisti perässä pysymään. Onneksi tulee syysvauva, niin ei tarvitse kokea samaa uudelleen :)
Hirveän löysät mulla on kyllä noi nivuset. Vieläkin kun tekee vatsoja jalkojen nostoilla, niin järjetön muljahdus käy vasemmalla puolella, yök.

Täällä on ollut taas ihan mukavaa ( eilisten raivareiden jälkeen...). Olen saanut pidettyä mielialan korkealla :)

kääkkis ja sisu 5+4
 
lapinäiti onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =)

Onnittelut ja tervetuloa kaikille uusille =) uusia näyttikin olevan taas paljon,joka on oikein mukava.Pysyy keskustelu vilkkaana.Tosin nyt en oikeen perässä pysy ku oon koko ajan niin huonovointinen että koneellakin piipahan aina vaan pikasesti enkä jaksa selata kaikkia tekstejä läpi.
Tai no eipä tää oo mitään verrattuna esikoisen ja kakkosen ootukseen,mutta neljän lapsen kanssa touhutessa ei oikeen jaksas tämmöstäkään oloa.Mut jaksan silti ihan vaan vauvan takia =) Ja huoli iskis heti jos tää huono olo loppus,joten hyvä että sitä on.En vaan jaksa tehä oikeen mitään:ashamed:
Väsyttää ja oksettaa joten teen vaan ihan pakolliset toimet,kuten ruuanlaiton.Mutten tää onkin ollut nyt melkosta hiljaiseloa.En todellakaan jaksas ottaa vieraita vastaan,ku alkasin kuitenkin kesken kyläilyn yökkiä ja joutusin alkaa syömään.Kerhoonkin aijoin mennä tällä viikolla piristyksen vuoksi,mutta ennen lähtöä vatsa meni taas sekasin(sitä onkin ollut säännöllisin väliajoin plussauksen jälkeen)ja tuli tosi huono olo.En sit viittinyt ottaa sitä riskiä et pääsen sinne,saan pojat riisuttua ja saan pukea ne vauhilla uudelleen autoon että selviän kotia oksentaan tai syömään ennenkuin oksennan.

Ulkonakin käyn poikien kans heti aamupalan jälkeen pikasesti käyttämässä koiran ku olo on vähän aikaa hyvä mutta sitten pitääkin alkaa vauhilla tekeen ruokaa ja yleensä napostella jotain hedelmää samalla että jaksaa oottaa ruuan valmistumiseen asti.

Huono omatunto siitä ettei jaksa nyt oikeen mitään,mutta onneksi lapset leikkii keskenään,niin on heillä tekemistä vaikka äiti on vähän väsynyt.Nytkin heillä on kirjastoleikki menossa ja myös 2v osallistuu leikkiin =) On se vaan rikkaus ku on sisaruksia:heart: Itellänikin niitä on viisi,mutta kaikki sisko tai velipuolia ku äiti ja isä erosivat minun ollessa vasta 3v.Mutta ihan täys sisaruksina heitä pidän.

Sotkua tää lauma vaan aiheuttaa ja kun äiti on "vähän" väsynyt niin ne jää siivoamatta jos lapset ei niitä siivoa."Isot" tytöt kyllä siivoaa mutta en viiti niitä pienten sotkuja pakottaa siivoomaan joten ne lojuu nyt välillä monta päivää lattioilla ennenkuin joku jaksaa ne siivota.
Välillä suututtaa tää sotku muttakun ei jaksa niin ei jaksa.

Pitäskai lähteä ruuan laittoon ennenkuin olo huononee.

Äitiyshousut ois pakko pian ostaa jos tää mahan turvotus ei laske.Oon ihan varma että alan kohta saada onnitteluja mahan koon perusteella.

Jaaha pojat alotti riitelyn...

rakkaudesta äiti rv.7+5 & lokakuun lapsonen:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
LukLu täällä kans paino nousee,mutta en minäkään pysty rajottamaan sitä tän pahoinvoinnin aikana.Kattoo sit pahoinvoinnin jälkeen tarkemmin kuin usein syö ja mitä syö=)

Hei te muutama joilla oli rajua pahoinvointia(toinen oli ainakin joutunut tiputukseen).Miten voitte nyt? Itellä oli esikoisesta niin rajua oksentelua sinne viidennelle kuulle asti ja loppuraskaudessa alko uudelleen,että tiedän kuin kamalaa ja voimia vievää se on :ashamed: Parempia vointeja kaikille hurjasta pahoinvoinnista kärsiville:hug:
 
Huh, onpas täällä paljon viestejä, vihdoin sain luettua koko ketjun läpi. Onpas kivaa, kun näin paljon lokakuun vauvoja tulossa. :D

Mä sain tänään varattua ekan neuvola-ajan, joka on 19.3. Ja ihanaa mul oli tänään ekaa kertaa vähän paha olo eikä tehnyt mieli syödä mitään! Kun oon tässä ihmetellyt näitä oireiden puuttumisia, niin kyllä niitä näköjään tuleekin. Jotenkin enemmän uskoo olevansa raskaana, kun edes vähän on jotain oireita :)
 
Viimeksi muokattu:
Luklu mulla on töissä satulatuoli käytössä, ajattelin että se ei ehkä oo kaikkein paras nyt liitoksille. Pitäis varmaan käydä ostamassa selälle tukivyö.

Misu mulla oli etenkin esikoista odottaessa tosi kovat liitoskivut, välillä en voinu edes kävellä vaan piti kontata huoneesta toiseen ja itku tuli kun piti päästä sängystä ylös |O Tokassa raskaudessa ei ollut onneksi noin pahoja.. Nythän mulla jo näin alussa alaselkä kipeytyy töissä, joten saa nähä mitä on tulossa.. Esikoisen odotuksen aikaan vältin sohvalla istumista ja yritin istua kovan päällä, neuvolan antama neuvo ja kyllä se toimi aika hyvin.

Mua oksettaa jatkuvasti kertaakaan ei ole tullut ylös asti, mutta koko ajan on paha olo, monta kertaa olen jo mennyt vessan lähettyville kun tuntuu että nyt tulee örkyt... pitäis jaksaa nyt tehdä muutama pellillinen pizzaa. Sitä on kiva syödä lasten kanssa kun illalla tulee Voice... ja mies voi ottaa sitä sitten raksalle evääks. Mitenhän sitä jaksaa työviikon jälkeen alkaa kotihommiin ja ruuan laittoon, täytyy vaan yrittää olla kiitollinen näistä oireista :)
 
Moikka kaikille tuleville mammoille <3

Voisin myös uskaltautua liittyä tänne teidän joukkoon, 10 kuukautta kuumeiltiin ja ihka ensimmäisen plussan sain tikkuun 5.2. listaan voi päivittää LA 20.10, ikä 20v, 1.lapsi ja TAYS

Mä oon ollut nyt hirveessä flunssassa jo viikon, ja tuntuu että raskausoireita on jotenkin vaikee tän flunssan takia huomata.. :/ välillä tulee pelko että oonko raskaana enää ollenkaa... Mitään pahoinvoinnin suuntasta en oo huomannu vielä yhtään (tosin voi olla että näillä viikoilla sitä ei välttämättä vielä olekkaan), ainoot oireet mitä on ollu, niin rinnat kipeyty heti ovulaation jälkeen, ja on siis vieläkin arat. Myöskin nyt viime päivinä on tainnu ruveta hormoonit myllertään ihan kunnolla, eilen purskahdin itkuun kun mies ei suostunut maistamaan mun tekemää kiisseliä.. huhhuh, tulee silläkin olemaan rankkaa.. :D

Mites hei toi fb ryhmä menee? onko se semmonen super salainen, että kaverit ei nää jos sinne liittyy/kirjottelee? :)

Listaan voi päivittää myös, että varhaisultra on 5.3 ja neuvola 14.3

josmu ja pikkumuru rv 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
LukLu: Soitin kättärille ja ne siellä vähän ihmetteli, et mulle oli ees tollanen tiedote tullut. Lähetteen peruminen tosiaan koski vain niitä kilppariarvojen seurailuja, ei ultria. Kiitos avusta :)

Jee, sain viimein päivänmäärät, mitä odottaa. NP-ultra ois 21.3 ja rakenne 14.5 . Pian pian, kulu aika pian.

Onnittelut hyviä uutisia saaneille :)
 
Lokakuinen mulla on vatsa pömpöttäny ihan alusta asti. Normaalistihan vatsa on turvoksissa ennen menkkoja, ja niin oli tälläkin kertaa, ainut oli vaan se että aiemmissa kierroissa turvotus hävis menkkojen tultua, nyt kun niitä ei tullut niin turvotus sen kun jatkuu ja turpoaa lisää :D Mutta eipä sitä vatsaa saa vedettyä sisään vaikka ei vielä varsinainen vauvamaha olekaan. Mammahousut on ollut välillä päällä, kun omat ei mene joka päivä kiinni ;)
 
Täälläkin yksi lokakuisiin ehtivä :)

LA 31.10, 2. lapsi ja ikää 27v

digitestillä tehty plussa eilen :heart:

Tässä munkin vastaukset alkupään galluppiin niin tulee selko tilanteeseen :)

Yrityksestä:

Mikä yrityskierto tärppäs?
* Yk1, erikoista :O esikoista tehtiin 8kk..

Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
* mulla on niin selkeät ovisoireet jääneet edellisen synnytyksen jäljiltä niin oli tarkka tieto oviksesta ja pari päivää sitä ennen sekä ovispäivänä peitot heiluivat

Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
* ei ollut käytössä mitään

Mikä dpo/kp plussasit?
* DPO14

Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
* no tämä oli tosiaan eka yrityskierto vasta ja olen vieläkin hyvin kummissani lopputuloksesta :O en ehtinyt asiaa sen kummemmin edes vielä ajatella.

Odotus:

Haluatko tietää sukupuolen?
* haluan, esikoisestakin selvitettiin ja nyt helpottaa kun tietäisi kumpi tulee että käykö tallella olevat vaatteet vai lähdetäänkö ostamaan uusia :)

Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
* NP:tä kun on ensin

Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
* tyttöä, mitäpä sitä salailemaan

Oireet?
* paha olo, pitkin päivää, varsinkin jos oli useamman tunnin syömättä

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
* Nelisen vuotta oltu yhdessä, asuttu kimpassa siitä melkein koko ajan.
Vuokralla asutaan, hakusessa on ollut isompi asunto kunhan sopiva löytyisi.
Mulla on vakkarityö, mies on yrittäjä.
Molemmilla hyvä terveydentila,ei mitään ihmeellistä.
Ja tosiaan meiltä löytyy puolitoistavuotias poika ennestään :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mä kans ennen tuota plussaa mietin jo kuumeisesti että miten olen voinutkin lihoa näin? Mulla on ihan mieletön turvotus. Mun kaverilla on samanlainen maha kun odottaa viimeisillään! Mutta hällä on kohtu kallistunut taaksepäin ja mulla taitaa olla edellisen raskauden jälkeen vielä lihasten jänteet venyneet. Mutta nyt saa oikein syy takia näyttää mahaansa :)

Voi tauti. Eilen se sitten alkoi. Se tuhannen pahoinvointi!!!En oo oksentanut vielä, mutta yökkäillyt parisen kertaa. Koko aamu menee näköjään taas siihen että jotain yrittää alas saada. Tuolle nuorimmalle yritin syöttää puuroa aamusta, mutta sekin tuntu haisevan ihan sairaan pahalle. Kahvia pitää juoda nenästä kiinni pitäen, mutta pakko kun on niin riippuvainen että pää tulee kipeäksi jos ei juo.

Meillä ei yritetty. Eikä mulla ole mitään vauvakuumetta ollut. Ajattelin kyllä että ens kesän olisin mennyt ilman mitään vauvamahoja. Mutta on tämä varmasti tervetullut kun vain tästä niin ihanasta pahoinvoinnista pääsee yli.Nyt on niin paljon tauteja liikkeellä että sais luvan kiertää meidät kaukaa.

LiitoskivutMinäkin oon ajatellut että tuleeko ne siksi näin varhain, kun edellisestä synnytyksestä on sen verta vähän? Mulla kyllä vaikuttaa tuo lantiopohjan laskeumakin varmasti. Tuo laskeuma on seuraus siitä kun synnytykset olleet syöksysynnytyksiä ja ponnistusvaiheet rajuja. Lisäksi en ole malttanut levähtää synnytyksen jälkeen tarpeeksi:/ Ja olen kuitenkin aina harjoittanut paljon lantiopohjanlihaksia.

Elämäntilanne: Avioliitossa ja 4 lasta. Asutaan omassa erillistaloneliössä kaupunkilähiössä. Haaveillaan vanhemmantyylisestä omakotitalosta isolla tontilla. Mies vakityössä, itse olen yksityinen yrittäjä ja teen välistä lähihoitajan töitä. Tunnettu ollaan varmaan kohta 8-vuotta. Siitä naimisissa 6-vuotta. Perusterveitä ollaan kaikki :) Pidän vähän vauhdikkaammasta elämästä ja osittain 4 poikaa pitää siitä huolen :D

Mitäs harrastuksia teillä on?: Itse olen aivan hullu kuntosalilla kävijä:) Ja siitä on paljon hyötyä hierojan töissä. Muutenkin olen paljon kiinnostunut juuri lihashuollosta. Mä otan myös paljon valokuvia luonnosta ja omista lapsista. Ja olen intohimoinen sisustaja.

petite rv 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heips, olen ollut hetken poissa kun olen myös tuolla vau:n sivustolla ollut ja nyt sitä kautta fb ryhmässä. Täälläkinkö on nyt fb-ryhmä? Millä nimellä, kuka on perustanut? Pitääkö ensin pyytää perustajaa kaveriksi? Onhan se privaattiryhmä, ettei näy ulkopuolisille?
 
Hah! Turvottelusta sen verran, että ilmeisesti on ollut sitä jonkin verran, kun äiti eilen aamulla heitti jonkun luontaishoitolehden aamukahvipöydässä. Kehui, miten paljon oli mielenkiintoista luettavaa, pömppömahoista ja muista ;)

Samanmoinen tapahtuma sattui nelosta odotellessa, silloin olin hiihtoloman aikoihin kolme viikkoa pidemmällä ja silloin äiti suositteli jotain naistenlehteä, jossa oli keskivartalolihavuudesta.. Hiipii kuulema salaa tässä keski-iän kynnyksellä :D

Ajelimme lasten kanssa kotiin ja yritin yhdellä paussilla soittaa neuvolaan ja pyytää foolihapporeseptiä, vanhaksi menneen tilalle. Puhelinaika olikin jo mennyt ja "täti" soitti myöhemmin takaisin. Tietysti olimme juuri ajamassa ja oli aika kikkailu, että hoidin asian ilman että mainitsin raskaudesta oikealla nimellään.. Sanoin kyllä että nyt on sellainen paikka etten voi sanoa ääneen, en halua vielä lasten tietävän
Noh, jokatapauksessa reseptin saan vasta ensi torstaina. Siihen asti täytyy noita käsikauppanappeja syödä.

Samalla, kun haen reseptin, meinasin varata ekan nla-ajan. :)

Galluppiin vielä;
Tärppäsi yk 12, yritystä kuitenkin on ollut jo kesästä 2011 asti. Keskeytynyt km jouluna 2011 ja parin kk:n tauon jälkeen aloimme yrityksen uudelleen

Seksiä meillä oli säännöllisesti pitkin kiertoa, oviksen aikaan sitten joka päivä, paitsi ovispäivä jäi tällä kertaa väliin

Poppaskonsteja.. Hm.. Olen mittaillut lämpöä, foolihappo on pakollinen mulla, mieskin on naukkaillut vitskuja vuoden alusta, tässä kierrossa oli myös pitkästä aikaa ovistikut,
Nyt oli sellainen kierto, etten uskonut tärppiin ollenkaan.
Niin ja varasin kuun alussa lokakuulle matkan ;)

Plussasin dpo12 ovistestillä ja varmistelua muutamalla r-testillä päälle

Kierto oli erilainen, ei ollenkaan valkkaria oviksen jälkeen, ruskeaa vuotoa dpo12-15, epäusko onnistumiseen kolposkopian vuoksi

Eiköhän me oteta selville sukupuoli, vaikka ole melkoisen varma, että tulokas on poika :)

Niskapoimu-ultra on varmaan se jännittävämpi, todennäköisesti en aio alkuraskauden ultraan. Omistan dopplerin, niin saan kyllä tiedon elävästä alkiosta aiemmin

Raskauteni on riskisellainen, niin terve lapsi on tärkeämpi kuin sukupuoli.
Poika toki olisi hurjan ihana veljessarjan jatkoksi.. Mutta en pahastuisi tytöstäkään, se on vain jotenkin vieras ajatus

Oireita hyvin vähän, pieniä pahanolonaaltoja, väsymystä, nippailuja, nänneissä on alkanut tikustelemaan. Juu ja jano-> pissahätä jatkuvasti

Meillä on yli kahdenkymmenen vuoden liitto, asumme maalla omakotitalossa, jossa on reilut 200 neliötä.
On kissoja ja koiria ja ollaan hurjan onnellisia :heart:

Pottusäkki 4+6
 

Yhteistyössä