Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Misu78 Kuulostaa niiin tutulta... kauhee trafiikki aina öisin =) Ja jos joskus sattuu heräämään aamulla niin ettei sängyssä ole yhtäkään lapsista niin sitä melkein säikähtää, että missä ne on :LOL: Mä tosin saan kohtuu hyvin nukuttua vaikka heräilenkin öisin... ainakin toistaiseksi, et sen puolesta ei valittamista. Pissalle jos täytyy nousta niin se rassaa kaikkein eniten. Onneksi sekin on nyt vähän laantunut... alkaakseen vaan muutaman kuukauden päästä kahta kauheempana :LOL:

Isot onnittelut kaikille jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia!! =)

Ja tsempit niille jotka vasta menossa =)

Linnea 14+0 *poks*
 
uniongelmainen täällä myös. Pakko yrittää aina mennä sänkyyn ennen miestä, kun sen unentulo kestää alle minuutin ja alottaa myös samaan hengenvetoon armottoman kuorsauksen ja mä en todellakaan saa sitten unta. Saattaa joskus mennä parikin tuntia, että tökin ja heräilen miehen kuorsaukseen. Kuopus nukkuu vielä samassa huoneessa ja on kova pyörimään, joten sekin antaa osansa häiriöihin. Esikoinen puolestaan puhuu ja itkee unissaan ja koira vikisee kun jotain vähänkin kuuluu. Sit se kusella ravaaminen vielä päälle, nii voi kyllä sanoa, että kunnon yöunista ei ole tietoakaan! No oon kai siihen tottunu tässä vuosien varrella kun oon vielä elävienkirjoissa. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pömppis83
Nukkumisesta on ollut kovasti puhetta. Se on minullakin ollut tapetilla koko ekan kolmanneksen. Ekassa raskaudessa unettomuus vaivasi vasta viimeisellä kolmanneksella, mutta sekään ei ollut niin vaarallista sillä ei ollut lapsia eikä eläimiä herättelemässä aamuisin. Mulla alkoi unettomuus jo silloin kun lopetin esikoisen imetyksen 1v3kk iässä. Silloin kuukauteen en nukkunut melkein ollenkaan ja olin väsyneempi kuin koskaan vauvavuoden aikana. Joskus en nukahtanut koko yönä kunnolla ollenkaan ja joskus taas nukahdin, mutta heräsin muutaman tunnin päästä ja uni ei enää tullut.

Nyt on ollut samaa ongelmaa edelleen, mutta onneksi lievempänä. Mutta tammikuinen töihinmeno ja raskaus pisti kyllä väsyttämään. En juuri nuku yli kuuden vaan katselen kelloa ja odottelen, että voi nousta töihin, tai esikoinen heräilee. Sitten onkin kivaa kun on vielä vauva hehättämässä öisin ja sitten aamulla noustava ylös esikoisen kanssa. Tsemppiä kaikille sangynvaihtajien kanssa ja eläinten kanssa asustaville!

Päänsärkylä minullakin on jonkin verran tavallista enemmän ollut. tuntuu tulevan aalloissa ja jäävän useammaksi päiväksi aina kerrallaan. eikä panadol kyllä oikein auta, vähän vain vie pahinta terää. toivottavasti ei tule ihan tolkuttoman kuumaan kesää. Mulla osui viimeksi puoliväli raskautta kesään ja 2010 kesä oli ihan tuhottoman kuuma. Jos menin ulos keskellä päivää, niin sain hetken päästä ihan tolkuttoman hedarin loppupäiväksi. Muistan lomalla istuneeni päivät täysin verhoilla käärityssä kämpässä ja lähdin sitten ulos vasta ysin aikaan illalla. Tehtiin kaverin kanssa 50 kilsan pyöräretkiä öisin.

Juoda tosiaan pitäisi tosi paljon, mutta kuinka se onkaan niin hankalaa muistaa. Töissä tulee juotua enempi kun mulla on koko ajan pari vesipulloa työpöydällä ja niistä tulee juotua. Kotona ei ikinä muista.

Onko jollakin ollut jo suonenvetoja? En muista missä vaiheessa ne viimeksi alkoi, mutta ajattelin nyt hyvissä ajoin varustautua ja syödä magnesiumia. Ne suonenvedot oli ihan kauheita kun keskellä yötä tuli ja minä ainakin aina parkaisin kivusta. Mies heräili kansa ja oli välillä jo lähdössä synnyttämäänkin.

Tosi kiva kuulla positiivisia ultra uutisia. Oma on huomenna aamulla, jännittää.

Ihme keli tuolla ulkona kun välillä sataa ihan solkenaan lunta ja välillä ihan poutaa. Lähtis nyt se talvi jo mäkeen. Tuntuu, että ikinä ei ole ollut näin pitkää talvea. Ei edes muista miltä tuntuu, että voi mennä ulos ilman kauheata pukeutumisrumbaa ja palelemista. Meillä miehen mielestä rasittavin asia maailmassa on lapsen pukeminen ulkoilua varten. Mies ei tee sitä ikinä vapaaehtoisesti ja usein valittaa asiasta koko päivän, jos joutuu aamulla muksun tarhaan pukemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Suonenvetoa löytyy täältä, jalanpohjissa! Aikaisemmin raskauksissa olen kärsinyt suonenvedosta öisin ja pohkeissa, mutta nyt siis ihan päivisin ja jalanpohjissa. Kai se siitä siirtyy sit ylöspäin pikku hiljaa. On kyllä ärsyttävää herätä siihen kun sattuu aivan vietävästi.

Mä kärsin viime raskaudessa unenpuutteesta yhdessä vaiheessa. Heräsin öisin enkä saanut enää unta vaan pyörin monta tuntia hereillä. Oli pakko päästä viikon saikulle että sain levätä kunnolla päivisin koska oli ihan loppu. Se meni onneksi ohi vähän ajan päästä ja kuului siis raskauteen.

Miehen kuorsaus on kyllä pahinta kun yrittää nukahtaa. Mun mieheni kans vetää kauheeta meteliä välillä niin että menee oikein hermot. Tökin silloin hereille ja käsken mennä kyljelleen :LOL:. Mä en muuten kuorsaa, mutta mies on aina loppuraskaudessa valittanut että kuorsaan. Johtuu siitä että maha painaa elimiä, mutta onhan se hyvä että saan antaa välillä takaisinkin :D.

Joo, on se vähän niin että jos lapset ovat nukkuneet koko yön omissa sängyissä niin herätessä ehtii jo säikähtää että ovatko edes elossa enää kun on niin tottunut siihen että ravaavat öisin :LOL:. Nimimerkillä kohta 8 vuotta huonosti nukkunut äiti :O
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Taas pikainen käynti täällä puolella :D
Tervetuloa uudet joukkoon ja toivottavasti mahdollisimman moni tulee tuonne feissarinkin puolelle :) Varsinkin uudet Keskisuomen alueen mammat on tosi jeejee ja erityisen tervetulleita, ollaankin tuolla fb:n puolella jo miitinkiä suunniteltu ihan tähän lähitulevaisuuteen! :)

Suonenvetoja ei ole vielä tullu, esikoisesta tuli vasta joskus 30+ jälkeen ja vain öisin ja pohkeeseen. Hitto miten teki kipeää! Mieskin heräs usein et mitä tapahtuu ku voihkin ja vääntelin kinttua :D

Dopplerin ite hankin jo esikoisen alkuraskaudessa ja oon kyllä ollu hankintaan tyytyväinen. Ei maksanu ku jonkun 30e (perus angel sounds) ja ollu kyllä koko rahan arvoinen ja enemmänkin! :) En muista koska esikoisesta kuulin ekan kerran sydänäänet, varmaan joskus 12+ mutta tästä kuulin jo 9+.

Nukkumisesta, yöt menee onneks vain nukkuessa! Saatan herätä vessahätään tai esikon itkuun, mutta nukahdan helposti uuestaan. Ja silleen puolittain nukun kyljellään ja puolittain mahallaan, ku pelkästään mahallaan ei oo pystyny aikoihin olla.

Oireet, mitä ne on? Ainoastaan masu kasvaa :D Ja se onkin jo aikamoinen pötsi viikkoihin nähden, heh. Mutta oli esikoisestakin valtava maha joten oli ihan ootettavissa että tästäkin, esikosta ei vaan ihan näin alussa maha näkyny samanlai ku oli lähtöpainoa kuutisen kiloa enemmän mitä nyt. Tissitkin on kasvanu, ei oo ihan niin onnettomat lärpäkkeet mitä oli ennen raskautta :D Yhtä oireeton olin ekassakin raskaudessa ja oon kyllä siitä onnellinen!

Vielä pari viikkoa seuraavaan neuvolaan, ootankin sitä jo kovasti. Meijän neuvolatäti on niin huippu, että sen kans on aina niiiiiiiin ihana päästä höpisee. Parempaa terkkaa saa kyllä etsiä! Ja rakenneultraan vielä 6 piiiiiiiitkää viikkoa, huoh! Mää ootan niin malttamattomana tietoa siitä kumpi meille tulee... :heart:

Voikaa hyvin!

akkiiR 14+3
 
Np-ultrassa käyty... Monitorissa näkyi kyttyrässä, hyvin passiivisena köllöttelevä vauvan alku. Liekö umpiunessa, vähän potkasi jaloilla kerran pari. Leuka tiukasti rintaa vasten, eikä vaavi halunnut oikaista ollenkaan. Niskaturvotusta ei pystynyt kunnolla mittaamaan, kun sikiö niin huonossa asennossa. Sen mitä kätilö yritti mitata kerran, näytti 0.6, mutta sanoi, että voi olla enempikin. Kaiken lisäksi lapsivettä näytti olevan vähän. Käsiä ei saatu mistään asennosta kuvattua. Pisteenä iin päälle, koko niskaturvotusmittaus ohjelma oli epäkunnossa, ettei saanut laskettua mitään todennäköisyyksiä. Onneksi sydän kuitenkin löi.

Kauhea stressi työn kanssa ja itkettää niin perkeleesti, kun en saanutkaan huokaista edes vähän helpostuksesta. Nyt pitää odottaa puhelua tää viikko, että kätilö soittaa mittauksen tuloksista ja joudunko jatkotutkimuksiin lapsiveden vuoksi. Uusi np-ultra varmaan joudutaan tekemään.

Anteeksi, en edes jaksanut lukea uusia kirjoituksia kun on niin surumieli :'(

Lisa Maria ja (kädetön??) kääpä 12+2
 
Kiva, että on saatu uusia tänne!
Mä pysyn nyt ainakin toistaiseksi kanssa vielä tällä puolella. Jos täällä ihan hiljenee,niin sitten harkitsen siirtymistä faceen. Täällä joka päivä juttuja lueskelen, vaikken niin ahkerasti kommentoikaan. Esikoista kun odottaa, niin ei osaa vertailla saatika neuvoa. Omaa napaa vaan :) ja kun nyt ei ole hetkeen edes neuvolaa (vasta vappuaattona) niin en oikein osaa mitään sanoakaan. Mutta mielellänni siis luen teidän muiden juttuja, joten kirjotelkaa tännekin ahkerasti! Mulla siis maha turpoaa, muutenkin olo ok.

Lisa Maria, toivottavasti kätilö soittaa pian ja saat huokaista helpotuksesta!

Salmiakki13 ja 14+1
 
Lisa Maria, tsemppiä uusinta ultran oottamiseen! Toivotaan vain, että joku oli häikkänä ultrauksesa ja vaavillas on kaikki hyvin:hug:

Mie olen kyllä nukkunu ihan sairaan huonosti koko raskausajan! Aikasemmin ei mittään ongelmia nukkumiseen kans, mutta nyt herräilen usiamman kerran yösä millon asennon vaihtamisseen ja millon mihinki. Uskon myös huonon astman hoitotasapainon vaikuttavan nukkumisongelmiin. En siis ole saanu käyttää yhtä lääkettä raskausaikana eikä lääkäri ole kirijottanu mulle mittään korvaavaa tilale. Ja mie olen sitten ihan jatkuvasti väsyny eikä energiaa tunnu riittävän mihinkään. Olen jopa alakanu ottammaan päikkäreitä, ku en yksinkertasesti pysy ennään herreilä. Ja tämä vaikuttaa ihan kaikkeen jo..

Toinen mikä vaikuttaa jaksamisseen on se, että mulla ei tuo syöminen taho palautua. Olen aina ollu hyvä syömään ja nyt ei taho mikkään laskia alas. Ei ole ennään varsinaisesti paha olo, mutta tullee semmonen totaalinen stoppi enkä pysty ennään nielemmään enempää ruokaa. Tämä stoppi voi siis tulla jo 6haarukallisen jäläkeen vaikka ennen sitä olis ollu ihan hirviä näläkä. Yritä siinä sitten olla energinen ja treenatakki ku ei kunnola saa ravintoa.

Päänsäryistä mulla on kans ollu jo 3pv pää kipiä. Olen yrittäny juua ja silimälasit otin takasin käyttöön, mutta ei tunnu auttavan. Lääkkeitä en ole käyttäny, en ruukaa käyttää niitä muutenkaan. Mutta voiko tämä siis oikiasti kuulua raskauteen? Joku tais aikasemmin puhua päänsärystä raskausoireena..

).( tuntuu ihan käsittämättömältä, että muutaman viikon kuluttua sitä ollaan jo puolivälisä raskautta!! Siis 6 viikkoahan ei ole aika eikä mikkään.. Olen ihan tyrmistyny asiasta.. Erityisesti varmaan sen takia, että hirviästi tätä asiaa ei voi minusta päältäpäin nähhä. Mites muuten muila, nyt ensimmäistään oottavila tai jo lapsia saaneila esikon suhteen, on mahat kasvanu? Ku minusta tuntuu, että jottain ajottaista turvotusta on, mutta ei mittään merkkiä oikiasta vauvamahasta. Kyllä mulla kaveri sano, että selevästi maha kasvanu, mutta pystyn sitä kuiten vielä sisäle päin vetämään jos tahon. Mietin vain, että misä vaiheesa muila on alakanu mahat kasvaa?

Toivottavasti saitta jotaki selekoa, saatto tulla hieman sekava viesti ku ei jaksa alakaa tarkistelemmaan kirijotuksia tällä puhelimela värkätesä.

O873060 ja haba 13+4
 
Mahan kasvusta sen verran, että mulla ei kyllä oo kauheesti kasvanu, varmaan aluksi oli sen verran turvotusta että tuntu maha ihan pullottavan ulos :D Silloin piti peitellä. Mutta nyt on suht normaali, mitä nyt vähän läskiä tuossa edessä.. :)

Mannaa 10+5
 
Mulla on kans ollu toi nukkuminen vähän niin ja näin.. Teen kolmivuorotyötä, josta suurin osa yövuoroja ja oon nyt vähän alkanu olla huolissaan myöhäisemmän kevään työkunnosta. Tosi ailahtelevaa tää mun nukkuminen. Yhtenä viikkona nukun superhyvin ja toisena heräilen joka yö (tai päivä) vähän väliä ja uni on katkonaista. Toistaiseksi tosin oon jaksanu ihan suht hyvin, koska nyt on joku tosi virkeä vaihe raskaudessa menossa. Saattaa uniongelma johtua siitäkin... Kuulemma ei vaan ainakaan yhtään helpota sitten kun vauvanalku alkaa potkia :D

Nii & masuasukki 14+4

btw. mä mietin vielä tonne fb:n puolelle liittymistä. Tulee naamakirjaa nykyään käytettyä aika vähän, niin mietin kannattaako :)
 
Viimeksi muokattu:
Lisa Maria, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin masukilla. Toki mielenrauhan vuoksi toivoisi, että pääsisit jatkotutkimuksiin.. Muuten menee murehtiessa ja epätietoisuudessa. Voimia!

O873060 Sinuna ottasin yhteyttä neuvolaan, jotta saisit astmasi hoitoon. Huonossa tasapainossa oleva astma altistaa pienen jatkuvalle hapenpuutteelle ja aiheuttaa pienikasvuisuutta ja edesauttaa muita sairauksia
Kaikki inhaloitavat lääkkeet pitäisi olla turvallisia, koska lääkkeen vaikutus on päikallinen. Tabletit ovat kiellettyjä. Mikä lääke sulta kiellettiin?
Miten sun pef mittaukset? Millaisia tuloksia oot saanu?
Mulla astma on ollut viimeset kaksi vuotta hyvässä kuosissa, nykyisin tarvin lääkettä vain flunssan yhteydessä tai pahimpaan katupölyaikaan. Myös jos työssä on normia enemmän ärsykkeitä, paljon hiuslakkaa tai kovempia värejä (ammoniakki) tarvitsen " tömssyt"
Silti sain kotitehtäväksi ennen nla-lääkäriä tehdä aamu ja iltapuhallukset peffillä.

Mä oon ollu kyllä kiin herkillä tänään.. Oon vaan pohtinut miten paljosta sitä saakaan olla kiitollinen. Oon saanut enemmän kuin ikinä oisin voinut pyytää, mulla on niin ihana mies, lapset, perhe, ystävät ja rakkautta ja onnea ja kaikki!!
Toivoisin vain kaikille läheisille pelkkää hyvää, vastoinkäymisiä kun nyt tuntuu olevan monilla liiaksikin asti :heart:
Kyynelsilmin näitä aatellen, pottusäkki
 
Heipparallaa!

Mä käyn täälä näköjään toooosi harvoin ainakin joihinkin nähden. =)
Täälä on sattunut ja tapahtunut, tiedossa vain omaa napaa, olen pahoillani.. (mainittakoon, että kyseinen napa on TODELLA ISOSSA masussa, jota on jo pakko rasvata, koska se ratkeeeee...)

Takana on nyt yhteensä neljä(!!!) ultraa ja tänään tehty biopsia. Vatta on siis kipeä ja turvoksissa ja mustelmainen, mutta pallerolla oli kaikki hyvin, kun Taysista lähdettiin. :D Lisäks selvis, että pallerolle on meinannut tulla kaksonenkin, mutta ainoa mikä on kehittynyt on sikiökalvo... :confused:

LA on vaihtunut takaisin 13.10. ja RU on 4.6.
Biopsian ekat tulokset tulee viikon lopulla tai ens viikon alussa ja silloin saadaan tietää varmuudella saadaanko tyttö vai poika!!! :heart:

Jännityksellä odottelemme...

Väinö-Irmeli ja masuasukki 13+1
 
Lisa MariaToivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. Uskon ja luotan, että jos tilanne olis kauhean hälyyttävä ei kätilö ois antanut sulle noin epämääräistä "uutta aikaa" "Soittelen tämän viikon aikana, jos tilanne vaatii Tiedän, että varmasti pelottaa...

Onko teillä muilla np-ultran tehnyt kätilö? Mulla oli lääkäri ja siinä pöydällä vierähtikin melkein tunti, kun kuvasi joka puolelta ja hartaasti. ;)
 
MarianneEmilia
Kyllä se päänsärky taitaa kait ihan normaali raskausoire olla. Itellä melkein koko ajan särkeny enemmän tai vähemmän. Parin viime viikon aikana sen verran koventunut särky, että on saanut panadolia ottaa.. :/
Paino ei onneksi vieläkään ole paljoa noussut, mutta kyllä alamasu alkaa jonkun verran jo pömpöttämään :)

Tänään np-ultra!!! Vasta seiskan aikaan illalla ja mietin mitenköhän mahtaa keskittymistä riittää työpäivän aikana :D

MarianneEmilia & Keijo 12+2
 
Huomenta!
Np-ultra takana - helpotuksen huokaus :)
Sikiö oli kätilön mukaan melkoinen vipeltäjä, kädet ja jalat koko ajan liikkeellä, teki kuperkeikkoja, tutki poskiaan. Pituutta 61mm. Turvotusta 1,3mm eli kuulema ihan hyvä, seerumiseultan tulosta joudutaan odottelemaan pari viikkoa ja kun on ikää, niin sieltä voi vielä jotain ilmentyä. Joka tapauksessa reipas tyyppi matkassa.
Laskettu aika siirtyi päivällä lähemmäksi eli on 20.10. Rakenneultra 6.6.
fenixlintu 12+2
 
Syke 150 :heart: Neuvolakäynti siis takana päin... Hullua muuten miten aina pari päivää ennen ultraa/sykkeen kuuntelua alkaa ihan tosissaan jännittää, vaikka kaikki on ollut ihan ok. Mun neuvolantätikin oli tajunnut että keskittyy vaan niihin terveysasioihin mun kanssa, totes heti alkuun et en vissiin hirveesti tykkää asioida tollasissa paikoissa. Totesin et terveyden seuranta on tärkeää. En kyllä sitä tiedä mitä siellä pitäis höpöttää... Mulla oli hb jopa noussut hieman viime kerrasta ja pissa oli täysin puhdas, jää siis täydeksi mysteeriksi miksi verensokrut heittelee tai lähinnä tippuu välillä. Raskaana oleminen on ilmeisesti tällaista mun kohdallani. Neuvolantäti jaksoi taas kysellä isää mukaan ensi kerralla, totesin että katsotaan pääseekö vai onko töitä...

Olen kyllä taas niin rakastunut vauvaan! Jotenkin kun saa uskoa siihen et kaikki hyvin ja ehkä se vauva ihan oikeasti sieltä tulee lokakuussa. Siinä kun sen etti dopplerilla sydänääniä, ni täti totes et kakru pyörii ja potkii takaisin sieltä :heart: Mun mahassa on ihka oikea vauva!

Onnittelut hyvistä uutisista ja voimia pettyneille...

Luna85 13+6 (virallisesti 14+2)
 
Moikka moi!

Joku kirjotteli talven pituudesta. Oon samaa mieltä, että tuntuu tänävuonna todella pitkälle tämä talvi. lumi tuli aikasin ja on edelleen maassa ja uuttakin tulee vaikka jo huhtikuun puoliväli. No toivotaan, että vappuun mennessä olis jo kevät. Vaikka niinhän noi on ennustanut, että kevät jää lyhyeksi ja kesä tulee about suoraan. Harmittaa vaan ihan sikana, kun en ole talvi-ihminen en sitten ollenkaan!! Ja suomen kesä on niin lyhyt muutenkin.. huh.. no onneks syksyksi on mitä odottaa ja alkutalvi menee horroksessa muutenkin :D

Misu78 heh, joo täällä taas sama! Loppukolmanneksella kuulema kuorsaan ihan huolella.. no saa mies tosiaan osansa takasin. Sitä ei vaan haittaa vaikka seinät tärisis, saa silti unta heti kun pään tyynyyn kallistaa :mad:

Feissarista.. niin laitoin pyynnön vissiin eilen(?) ja sainkin kaveripyynnön ja hyväksyin, mutta mitään ryhmäpyyntöä ei ole vielä tullut.. tuleeko automaattisesti jotenkin vai miten toimii?

Mulla vatsa tullut aina hyvin varhasessa vaiheessa, myös esikoisesta. Mutta olen lyhyt ja selkämitta on lyhyt,. joten kaikki tulee ulospäin. Raskautuessa on ollut aina muutama ylimääränen kilo, joten sekin vaikuttaa tohon mahan näkymiseen. Nyt selkeä vatsa tuli näkyviin jo viitisen viikkoa sitten. Tässäkohtaa 14+2 vatsa on jo todella iso varsinkin iltaisin!

Meille np:n teki kätilö. Vissiin täällä HUS:in alueella normaali käytäntö.. Mutta hyvin oli osaavaa laatua jälleen. En kerinny tajutakaan, että ultraus alko, kun jo sanoi, että yksi elävä sikiö löytyy.. heh, ei kerinny edes jännittää mitään tai odotella =)

ON Tänään ollu suhteellisen ärsyttävä päivä kun tuolla kerhossa tuli kauhea kalabaliikki ja syytös ihan mitättömästä syystä. Olin kirjottanut yleisen kommentin, että äidit pysyisivät sairaiden lasten aknssa kotona, niin yksi äiti oli sitten ottanut siitä oikein kunnon herneet ja vauhkos kerhossa ihan hulluna, että hänen lapsi ei ole tartuttanut ketään. Itse päätin poistua tilanteesta ja lähteä ennen aikojani kotiin niin mamma seuraa eteiseen sättimään mua ja mun kirjotusta! Oli tosi kiva olla siinä kun lapset kuuntelee vieressä miten äitiä haukutaan! Yritin kovasti sanoa, että voitko lopettaa että mun lasten kuullen ei tarvii tällasta jatkaa, mutta ei! Itkee tihrustin siinä ja nyt on niin paha mieli koko sopasta! Osas kyllä pilata koko päivän. Tuntuu ahdistavalle kun muutenkin jaksaminen on nollassa kipeilyn takia ja raskaus nostaa tunteet pintaan.. Tänään ei ole kovin hyvä päivä. :(
 
LukLu: Nyt jätät arvostelut omaan arvoonsa. On ennemmin hyvä, että joku nostaa asian puheeksi. Se kalikka kalahtaa... ja niin edelleen. Itsekään en ehdoin tahdoin halua esikoiselle yhtään tautia hankkia lisää ja pidän edesvastuuttominen vanhempia, jotka vievät lapsensa sairaina päiväkotiin tai kerhoihin. Siellähän saattaa olla vaikkapa joku toinen lapsi, jonka perussairaus on sellainen, että joka ikinen tauti tekee elämästä vaikeaa. Eikä niitäkään lapsia voi pullossa kasvattaa eli kyllä selkeästi sairaiden lasten paikka on kotona. Se on taas mielenkiintoinen oman keskustelun aiheensa, että milloin lapsi tulkitaan sairaaksi. Meidän esikoisen päiväkodissa kuumeraja on 37,5 ja tuntuu, että melko räkäisinä osa lapsista tulee viikosta toiseen hoitoon. Itse olen kai niitä hysteerisiä äitejä, jotka ennemmin järjestävät jotenkin kotiin hoitoapua, ettei lasta tarvitse puolikuntoisena päiväkotiin viedä.

Että häntä pystyyn ja keksit jotain kivaa illalle :)

fenixlintu
 
Kiitos rohkaisevista sanoista PottuSäkki, O873060, Salmiakki13 ja Millamagia. Tuki tulee aina tarpeen :heart:

Kätilö soitti juuri ja piristystä päivään toi riskilaskennan tulokset. Eli todennäköisyydet oli 1:48000, tosi hyvät siis. Joudun kuitenkin OYSiin lapsivesikontrolliin, epäilivät siis, että rajun vuodon yhteydessä olisi lapsivesikin vuotanut. Rakenneultra on 10.6. Sitä ennen siis lapsivesikontrolli, ehkä kuukauden päästä. Jännittävät pari kuukautta edessä siis. Silti olen kovin onnellinen, että vauvalla muutoin kaikki hyvin. En silti taida uskaltaa mennä vielä tarvike/vaateostoksille.

Joku kyseli dopplerista. Minulla siis lainassa karvalakkimalli AngelSounds Jumper. Sain sydänäänet kotona kuuluviin jo kymppiviikolla, eli aika aikaisin. Todella alhaalta syke löytyi, ihan pimperon tuntumasta :)

Kätilö minulle teki np-ultran, ja kysyi sitten lääkärin mielipiteen kuvista jälkeenpäin. Aikaisemmin olen käynyt vain yksityisellä lapsettomuuslääkäreillä, ihan sillä, että saan mahdollisimman pätevät tulkinnat.

Onko muilla np-ultrassa herätelty sikiötä, jos hän on ollut kovin liikkumaton? olen lukenut netistä, että moni saattaa kävellä välillä, jumpata ja ultraajakin saattaa höykyyttää masua... Minulla pari kertaa tujautti ultralla mahaa muttei muuta.

Onneksi työjututkin hieman helpottaa ja tuon riskilaskennan tulos oli noin hyvä. Taidan painua kaverin luo terapia-teelle, mukava kun saa muiden mammojen kanssa porista. Varsinkin kun oma kääpä on esikoinen, niin kaikki tuki on tarpeen :)

Mukavaa päivää kaikille ja onnittelut iloisista ultraa-uutisista!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
kiitos Fenixlintu lohdutuksen sanoista.. Niinhän se on, että tiedän olevani oikeassa ja kalikalla tais olla taas ihan oikea kohde, mutta tuntuu kuitenkin pahalle ja harmittaa kun väistämättä kerhossa ilmapiiri muuttuu. toki tämä äiti oli uhonnut ettei enää tule kerhoon ikinä kun kerho-ohjaajat eivät lähteneet komppaamaan häntä vaan enemminkin toimillaan näyttivät olevansa samaa mieltä minun kanssa.. No kai tämä harmitus laantuu ja huomenna on jo parempi päivä..

Mulla on sikiötä esikoisen kohdalla herätelty, mutta muut ovat olleet kyllä todella aktiivisia ja vilkkaita. herättely oli nimenomaan ultralla vatsan pompottelua, ei muuta.. Mutta saatiin vauva tuolloin hereille, joten se sitten riitti.. Mutta tosiaan kaksi jälkimmäistä on kirmannu ihan huolella.. Nyt oli enemminkin vaikeus saada syke kun liikku niin paljon :)
 
Onko muilla np-ultrassa herätelty sikiötä, jos hän on ollut kovin liikkumaton? olen lukenut netistä, että moni saattaa kävellä välillä, jumpata ja ultraajakin saattaa höykyyttää masua... Minulla pari kertaa tujautti ultralla mahaa muttei muuta.

Meillä höykytettiin masua alussa että saatiin pikkuinen kääntymään. Ei olisi siinä asennossa saatu niskapoimua otettua. Toinen nukkui onnellisena masussa ja mietti varmaan et mitä hittoa tapahtuu :D

Padmerine & Pampula 13+0
 
Luklu Hyvä vaan, että joku sanoo asiasta, koska kyllä sairaat lapset pitää hoitaa kotona! Eli tosiaan taitaa kalikka kalahtaa... ja suurin osa äideistä kuitenkin on samaa mieltä sinun kanssa eli jätät omaan arvoonsa vaan tuollaiset möykkäjät vaikka tietysti se päivän pilaa :(

Lisa Maria Minulla on kunnolla masua heiluteltu, kun oli niin vaisu. Tämä siis kuopusta odottaessa. Eikä edes sen kauhean höykytyksen seurauksena muuta kun potkaisi vissiin kerran ja se kuulemma riitti. Oli kaikissa ultrissa aika rauhallinen, eikä masussa ollessa kauheesti edes liikkunut. Ja tuloksena oli täysin terve tyttö, joka on edelleenkin tosi rauhallinen :heart:

Mäkin muuten kuorsaan loppuraskaudesta... ja herään vielä usein siihen omaan kuorsaukseen :LOL:

Kätilö täälläkin tekee noi perusultrat.

(.) Ei mitään uutta.

Linnea 14+1
 
Np ultra takana ja kaikki oli hyvin. Sikiö oli nukkumassa kun aloiteltiin, joten saatiin sykkeet ja pää-perämitta katsottua. Pituutta oli 63 milliä ja tosi hyvin vastasi viikkoja. Niskapoimu oli 1mm ja seulavastaukset saadaan sitten postissa, vaikka kävin verinäytteen antamassa jo monta viikkoa sitten. Tyyppi mahassa heräsi siihen ultraukseen ja alkoi venyttelemään ja pyörimään. Esittelei hienosti jalkojaan ja käsiään, lykkäsi sormia suuhun ja muuta vastaavaa. Kaikin puolin aktiivinen ja toimiva :=)

Meillä taas viime raskaudessa rakenneultrassa ensin otettiin kaikki mitat ja muut viralliset jutut ja sitten höykyteltiin sikiötä oikein kunnolla, että näyttäisi sukupuolensa. Tyttö istui vartin tökittävänä jalat ristissä ennen kuin luovutti ja räväytti jalat levälleen. Me haluttiin tosi mielellään tietää kumpaa sukupuolta oli ja tosi kiva kun kätilö jaksoi yrittää niinkin kauan. Tälläkin kertaa halutaan varmasti tietää sukupuoli, jos vaan näkyville saadaan. Rakenneultra on varattu 6.6 ja seuraava neuvola on 30.4

Häntä ylös LukLu. Minä olen samaa mieltä ainakin sun kanssa ja tosi hienoa, että joku uskaltaa sanoa. Muistan miten paljon mua ketutti kun olin esikoisen kanssa ensin monta viikkoa kotona flunssaa parantamassa ja kun sitten tervehdyttyä kähdettiin avoimeen päiväkotiin, niin eikös siellä ollut joka puolelle pärskiviä lapsia ja me istuttiin taas kotona kolme viikkoa flunssassa.

Mulla on koko ajan vähän ristiriitainen fiilis vauvan suhteen. Vauva on ehdottoman toivottu ja mä haluan kaksi lasta. Toisaalta en kyllä yhtään odota sitä vauvavuotta. Minä en sillai ole mikään ultralapsirakas tyyppi. Oma muksu on tietenkin tosi rakas, mutta kyllä siihenkin menee välillä hermo. Ei ana osaa oikein antaa riittävästi huomiota ja läheisyyttä. Miettii, että miten musta sitten kahdelle riittää. Mä olen esimerkiksi tosi huono leikkimään. Musta leikkiminen on ihan tolkuttoman tylsää enkä oikein kovin montaa minuuttia jaksa kerralla. Välillä poden syyllisyyttä kun muksu aina joutuu leikkimään itsekseen. toisaaltahan se kai helpottuu kun sisarukset voivat leikkiä yhdessä.

Minä muuten lähetin pyynnös liittyä FB ryhmään jo muutama päivä sitten, mutta ei ole kuulunut kaverikutsua eikä muutakaan...
 

Yhteistyössä