Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Hei kaikille!

Täällä jännätään huomista neuvolaa, ja sydänäänien kuuntelua, tuntuu että parin viikon takaisesta ultrasta on jo ikuisuus. Jorvissakin sen teki kätilö, ihana ihminen ja varsin osaavan tuntuinen. Mulla oli se pääsiäisviikon keskiviikkona, ja riskitulokset tuli kotiin postissa heti pääsiäisen jälkeen tiistaina, oli päivämäärän mukaan postitettu jo samana päivänä kuin ultra, verikokeet oli myös otettu aiemmin. Kätilö sanoi, et menee pari viikkoa, mut yllättävän nopeaa toimintaa, ja kirjeessä luki vaan, et kaikki on ok. :)

Huomenna tosiaan pitkästä aikaa neuvolaan, ihan kiva mennä, josko niitä sydänääniä kuuluisi. Liikkeitä en vielä tunne, mut oksentaa on edelleen täytynyt. Olen siis oksentanut alusta asti joka aamu kerran, ja pahoinvointia on ollu vaihtelevasti päivän mittaan. Nyt jo 14+3, vois alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

Minä laitoin kirsikalle yksityisviestiä facebook-ryhmästä jo lauantaina, eikä mulle ole vielä kuulunut mitään? Kiva ois päästä sinne puolelle jutustelemaan.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!

nemo 14+3
 
MarianneEmilia
Tulin panikoimaan myös tänne. Fb:n puolella taisin jo muutaman kerran mainitakin, että tänään on ultra! Tasan kolmen tunnin päästä on aika. Voi hyvänen aika kun jännittää..
Töissä jännitti niin paljon, että pari tuntia syke huiteli vähän päälle sadan koko ajan ja melkein piti juosta oksentamaan jännityksen takia :/ Kauheeta...
Vaikka tosiaan on masu alkanu vähän pömpöttämään ja oireita on niin silti sitä ajattelee, että "onkohan tää totta?". Mulla on plussatestistä lähtien ollu tuo sama olo.. Seuraavasta palkasta sijoitan kyllä doppleriin, koska muuten hermoon koko ajan. Ja sitäpaitsi se doppler maksaa ittensä takasin, kun nyt oon ostellu raskaustestejä AIKA MONTA :whistle: Siis ekan plussatestin jälkeen oon tehny ainakin 10... Hupsista. Ehkä se vuoden odottelu ja negatestien tekeminen teki tehtävänsä ja epäilen koko ajan.
 
MarianneEmilia tulehan kertomaan ultrakuulumisia, toivottavasti sait hyviä uutisia! Et tarvi kohta enää dopleria kun alat tuntemaan liikkeet, sittenhän ne sydänäänet alkaa jossain vaiheessa kuulumaan ihan korvalla mahan päältäkin, en vaan muista millä viikoilla tuo oli...:D
 
Moikka vaan kaikki!

Hyppy tuntemattomaan tuolta Terve.fi puolelta. Täällä on selvästi enemmän viestintää kuin tuolla. ;)

Mulla oli NP-ultra 4.4 jossa kaikki oli suht normaalia ja vauvan koko oli vain 4 päivää isompi kuin kuukautisista laskettuna LA:ta ei kuitenkaan siirretty. Riskilukua ei saanut tietää vielä kun veret menivät vasta seulaan... Joopa joo pari viikkoa saa ootella ja jos soittoa ei kuulu ni kaippa sit kohdussa on kaikki hyvin.

Tää on mun kolmas raskaus. 2 vanhempaa lasta on edellisestä suhteesta. Saa nähä mimmoseks muuttuu tän uusioperheen arki kun vauva tulee perheeseen. Toki 5 vuotta tässä on saman katon alla jo asuttu. ;)

Pitää nyt vain tutustella ryhmään ja kirjoitella enämpi. ;)

LA 15.10, LN 18.4, RU 6.6, kolmas lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mun hermoja toi doppler on kyllä rahoittanut rutkasti. Kuuntelen noin joka toinen päivä. Mulla on Babyfun karvalakkimalli, joka kuitenkin näyttää sykelukeman. Se on musta ihan hyvä ominaisuus, kun ääniä kuuluu jos jonkinmoisia ja alkuun on vaikea erottaa mikä niistä on vauva. Mulla on istukkaetuseinämässä ja sekin varmasti vaikeuttaa touhua. Nyt viimeiset pari päivää monitorista on kuulunut myös mulinaa ja teräviä paukahduksia. Tutkimuksen kohde ilmeisesti moukaroi laitetta :)

Tänään on täynnä maagiset 12 viikkoa :) Mutta vielä pieni paniikintynkä vaivaa. Ehkäpä sitten torstaina helpottaa, kun on np-uä takana. Vähän jännittää hälyyttääkö seula. Se on kai näissä hoitoalkuisissa yleisempää :(

Lisa Marialle tsempit. Aika ammattitaidotonta touhua. Ilmeisesti näkyvyys oli tosi huono ja siksi ei kätilöltä oikein sujunut touhu. Mä soittaisin sinne ja vaatisin samantien uuden ultran ja lääkärin sitä tekemään. Tossahan riskeerataan jo äidin ja vauvan terveys, kun joutuu noin murehtimaan ja vielä jos sulla on muutenkin stressiä töistä. Ei hyvä. Tai mene yksityiselle!

*muoks Selkeästi toisissa paikoissa seulontatouhu on paljon ammattimaisempaa. Meillä on kaikki lähialueen seulonnan keskitetty keskussairaalan sikiötutkimusyksikköön. Veret otetaan etukäteen ja samalla reissulla kuin ultrataan saa myös seulatuloksen. Jos kätilö epäröi ultran kanssa, niin paikalle kutsutaan lääkäri varmistamaan. Musta kaikissa paikoissa pitäisi toimia yhtä äitiystävällisesti eikä pitkittää piinaa.

Mä siirryin kirjoittamaan tuonne vauvainfon suljetulle palstalle eli jos jotakuta toista ei face innosta, niin se on myös yksi vaihtoehto. Sinne pääsee, kun ensin kirjoittaa julkiselle puolelle 10 viestiä. Toki varmaan kirjoitan ja seuraan tätäkin. Mutta fb ei oo mun juttu ainakaan vielä...

Hyviä vointeja äidit!Mä yritän huomenna palailla töihin saikulta. Vähän jännittää miten sujuu.Tänäänkin nukuin 4h päiväunia... pahoinvointi on onneksi jo helpottanut, vaikka sitä vähän vielä onkin.

Tigridia :heart: 12 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!

Täällä vielä yksi odottaja tulisi mielellään mukaan turisemaan..
Tähän asti vaan lueskellut muitten juttuja,kun en mukaan ole uskaltanut. Vähän taikauskoinen kun olen,niin ihan varma,että liittymisen jälkeen käy jotain huonosti.

Mutta siis meille toinen nyt tulossa. Kakkosta yritetty vajaat kaksi vuotta, tuloksena yksi ku ja nyt tämä (ainakin toistaiseksi) onnistunut raskaus.

Laskettu aika 13.10 eli nyt taitaa olla 13+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippa kaikki!

Tulen mukaan tuolta helistimen pulelta :)
Meille olisi tulossa kolmas pikkuinen. LA on 29.10 voi toki muuttua ultrassa,joka on 15.4 vähän jännittää,että onko kaikki hyvin. Ennestään meillä on kaksi poikaa 6 ja 2 vuotiaat.
Itselläni ikää on 24 vuotta ja synnytysairaala tulee olemaan HUS
Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola käynti,harmikseni siellä ei vielä kuunneltu sydänääniä.
Joten täytyy jänskättää ensi maanantaihin asti.

Malinelle24 11+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
MarianneEmilia
Iltaa hyvät kanssapyöristyjät! :) Just tultiin np-ultrasta kotiin ja voihan pentele, kun teki mielenterveydelle hyvää se käynti!! :D
Meitin Keijo se siellä köllötteli ja muutaman kerran ponkas ittensä lentoon oikein kunnolla, kun ultratätsky tökkäili :) ? Kaikki turvotukset ja riskikertoimet oli mainiot, eli siis paremmin ei niiden osalta voisi olla.

Hymynaamana menen varmaan seuraavan viikon, kunnes alan laskemaan päiviä rakenneultraan xD Laskettu aika muuttui 22.10. eli kaksi päivää nuorempi kaveri, kun laskureiden mukaan. Kuva jäi harmittamaan, kun tuli aika huono mukaan. Mutta paikanpäällä kyllä näkyi selkeesti kaikki :) ?

Tylsästi kopsasin FB:seen laittamani tekstin, mutta tällä hetkellä oon niin ninto piukeena etten malta ajatella :D:D
 
Iiiihania ultrakuulumisia! Mukavaa iltalukemista, tarttuu tuo hyvä mieli :)

Voi kun voisikin joka räkätaudin kotona hoitamaan :D helpommin sanottu kuin tehty.
Pienet taaperot vasta keräilee vastustuskykyä ja on ihan enemmän sääntö kuin poikkeus se nokan valuminen.
Tietysti kuumei en tai kovin yskäinen lapsi pitää hoitaa kotona, mutta räkää on aina ollut, on ja tulee olemaan. Käsienpesua vaan pienestä pitäen opettamaan ja nenun pyyhintää ahkerasti..
Kun esim. meiän juniori aloitti päikyssä 1v ja 2kk:n iässä, hällä oli ollu pari perusflunssaa siihen mennessä ja muutama päivä hoidon aloittamisesta tuli eka räkis (ei kuumetta, nokka vaan valui) ja sitä tauotonta räkäilyä kesti sinne toukokuulle..

Nää eritteet vaan kuuluu lapsiperheen elämään..

Tervetuloa uudet, ihana saaha uusia turisijoita :flower:

Pottusäkki ja masumies, tuleva räkänokka :heart: 11+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan hei vaan!

Vihdoinkin uskallan itseni mukaan ilmoittaa, vaikka ei vielä "selvillä vesillä" viikkojen puolesta ollakkaan..

Tänään np-ultassa kaikki näytti oikein hyvältä. Turvotusta tasan 1mm, pituus 45mm. Ihania kuperkeikkoja heitteli ja mun sydän suli <3

Malsa/23v/ensimmäinen/27.10./kättäri

Malsa ja apinanpoikanen:heart: 11+2


ps. Ilofantti nettikaupasta Angelsounds JPD-100S 19.50e! Kokemuksia ei kyseisestä puljusta ole, mutta dopplerini odottelen huomenna saapuvaksi. :)
 
MarianneEmilia
Itsekin tilasin tuon dopplerin, kun joku siitä ainakin tuolla FB:n puolella vinkkas :) Pitkään jo mietin sen tilaamista ja joka toinen päivä kävin tuijottelemassa Raskauskeijun sivulla. Heti kun näin tuon tarjouksen, niin samantien Visa vinkumaan xD

Toivottavasti tulisi jo perjantaina, niin ehtisi miehen kanssa kuunnella niitä ääniä. Lähtee lauantaina kuukaudeksi töihin Välimerelle :(
 
  • Tykkää
Reactions: Padmerine
POKS 14+0!

Mulla alkaa mielenterveys kärsimään tästä pahoinvoinnnista pikkuhiljaa.. Maanantaina oli kauhee oksetus, eilen ei juuri mitään ja tänään taas oksettaa.. Voisko loppua jo? Joo, okei, vauva voi hyvin kun mä voin pahoin. Mut kuukaustolkulla tätä? Missä se energinen ja ihana vaihe on?

Vaikka olen onnellinen sisällä kasvavasta otuksesta, niin päälimmäisinä tunteita väsymys, vitutus ja oksetus. Elämäni parasta aikaa my arse.

Sori avautuminen.

Luna
 
icy
Terveisiä ultrasta! Kaikki oli hyvin, siellä se pieni nökäre heilutteli :heart: Pituutta oli 66mm (vastasi viikkoja 12+6 mutta LA pysyi samana) ja turvotusta 1,2mm. Kaikki näkyi tosi hyvin, ultraaja oli tällä kertaa aivan ihana ja tarkasti kertoi mitä missäkin näkyy, mieskin pysyi kärryillä :) Sydän ja aivotkin näyttivät niin hyviltä kuin tässä vaiheeessa voi näkyä. Tota turvotusta ei saatu kuin kerran mitattua oikeasta kohdasta, kun napanuora meni just siitä kohtaa eikä pieni suostunut sitten kääntymään niin, että ois toisen kerran saanut mitattua. Hieman alempaa mitattunakin oli vain 1,4mm. Kätilö kysyi myös, ollaanko saatu kuulla jo sydänääniä ja kun kerrottiin ettei, niin hän sitten kuunnellutti niitäkin!

Tällainen pelkkä omanapailu tällä kertaa, toivottavasti saamme lisää hyviä ultrakuulumisia!

RU 18.6. ja iäksi voisi päivittää 23

icy & nökäre 12+2
 
Tervehdys!
Vieläkö mahtuu mukaan? Olen lueskellut ketjuanne lähes alusta asti ja monesti löytänyt vastauksia mielessä pyörineisiin kysymyksiin. Itse olen tähän asti kirjoitellut terve.fi:n puolella, mutta nytpä näyttää siltä, että olemme siirtyneet tänne koko porukka:)

Esikoista odotan, toinen raskaus menossa, tasan vuosi sitten elettiin aikamoista piinaa, kun ihmeteltiin, että onko kaikki kunnossa vai ei. Loppullinen tieto silloin oli, että kyseessä oli kohdun ulkoinen raskaus, joka hoidettiin lääkkeellä viikolla 7.

Tällä kertaa on siis jo päästy pitemmälle, nyt viikkoja kasassa 14+4. Nt-ultrassa kävimme ennen pääsiäistä, niskaturvotus oli 1,1mm ja riskiluvut olivat ok. Jotenkin mahtavaa oli nähdä pienen liikkeet, meidän pieni ei pysynyt hetkeäkään paikallaan ja ultraaja sai olla vikkelänä. Odotan kovasti, milloin alkaisin tuntemaan liikkeet. Olen muutamia kertoja iltasella tunnustellut, että olisiko tämä nyt sitä, mutten osaa vielä varmaksi sanoa...

Olen tässä viime päivinä kuluttanut aikaani lukemalla netissä synnytyskertomuksia ja selailemalla vaunujen myynti-ilmoituksia. Todella ajankohtaisia juttuja tässä vaiheessa :D Maha tuntuu kasvavan silmissä, odotan, milloin joku rohkenee tulla kysymään. Tosin olemme itsekin kertoneet asiasta jo aika monellle.

Fb:n puolelle liittyminen tuntuu vähän vieraalta, mutta joku mainosti, että sieltä löytyy paljon Keski-Suomen odottajia, joten ehkä rohkenen mukaan.

Onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista! Toivottavasti Tikkaritar saat seulonta-vastauksesi pian!

ikä 27 1. lapsi LA 5.10. K-SKS RU 22.5.

Anna_85 14+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ensinnäkin, ihania ultrakuulumisia täällä valtavan paljon :heart:

Oon kyllä ahkerasti käyny lukemassa täällä lähes päivittäin, mutta en oo sitten jaksanu kauheesti ite kirjotella, kun tekstiä tulee niin paljon että se oma tahtoo jäädä muitten sekaan. En tietenkään sitä tarkota että aina kaikkien pitäs olla vastaamassa mun kirjotuksiin :D Oon vaan viihtyny tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa jotenkin enempi, kun siellä sitä vertaistukea saa erilailla tähän alun panikointiin, kun on muitakin saman kokeneita. Pahoinvointi on oikeastaa hävinnyt kokonaan, välillä saattaa tulla hetkellinen öklötysolo vielä. Ja repäsykipuja on myös aika lailla, mitkä johtuu varmaan sektio- ja laparoskopia-arvista, kun niitä kiinniikkeitä on kuitenkin jonkin verran tuolla vatsanpeitteissä. Eka neuvola mulla oli nyt maanantaina, ja siellä ei oikeestaan mitään erikoista. Kauheesti aikoja varailtiin :D Ens viikon pe on sitten vihdoin ja viimein nt-ultrakin. Eka hankintakin on jo tehty, ostettiin syöttötuoli nimittäin :D Tosin se menee tuolla meidän nuoremmalla lapsella juniorituolina, ennen kuin vauva sitä tarvii, mutta oli pakko ostaa kun halvalla sai. Kunhan ilmat lämpenee, niin pitää maalata se uudestaan.

NL 22.4 S 26.4 N 13.5

Marlin ja murunen 11+6
 
Anna85 tervetuloa mukaan :) Liity ihmeessä facebookiin. Mukavaa saada lisää Keski-Suomalaisia odottajia mukaan. Ollaan siellä jo vähän mietitty pitäisikö joku oikein "miittinki" järjestää, heh :LOL: Minä tuonne facebookiin aloittelinkin keskustelun vaunuostoksista, kun itse nyt myös innolla niitä katsellut, mutta esikoisen odottajana en niinkään tiedä minkälaiset olisi hyvät ja mitä kannattaa ottaa huomioon.

Sitten olen miettinyt malttaako sitä odottaa sinne 20-21 viikoille RU ultraan, vai onkohan sitä käytävä jo silloin 17-18 viikoilla yksityisellä... Oon niin kamala jännittäjä ja stressaaja, että tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa! Oletteko muut meinanneet malttaa?

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

ON: Mulla pahoinvointi vaihtelee päivittäin... Viikon oli jo poissa ja kun juuri toissapäivänä tänne iloitsin että on loppunut kokonaan niin samana päivänä iski pahempana kuin aikoihin ja meni ilta taas pitkästä aikaa oksennellessa. Tänään ollut taas parempi päivä :) Sain aikaiseksi aloittaa kevätsuursiivousta vapaapäivän kunniaksi. Ikkunoihin en vielä kajonnut, täytyy odotella lämpöisempiä kelejä niin ei meidän koko talo jäähdy!

Kääk, meinasi paras unohtui :D Tänään 13+0 :heart: Virallisesti siis "riski-ajan" ulkopuolella!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli np-ultra ja jännitti todella paljon :) Siellä se pikkunelonen kuitenkin oli rauhallisena, kunnes kätilö painoi kohtua :D Sitten kipristettiin jalat ja alettiin vähän elämöimään. Kaikki näytti hienolta: 59.7mm oli pääperämitta ja 1,35mm niskaturvotus, mikä oli hyvä. Istukka on kohdunsuulla ja se vähän haittasi alakautta näkyvyyttä, ultrasi sitten vielä mahankin päältä, että saatiin tarkempia mittoja :)
Laskettuaika tuli nyt selville ja se aikaistui, mulle voi siis päivittää LA 19.10 ja RU 5.6

Suunniteltuun sektioon menee myös, kuten jo ennakkoon tiedettiin.

kääkkis ja sisu 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Olin täällä teidän kanssanne LA olis ollut 27.10 mutta sain keskenmenon naistenpäivänä. Mutta viimeperjantaina sain uuden plussan suoraan keskenmenon jälkeen ja viivat lähti vahvistumaan. Olo on tosi onnellinen ja josko tää kolmaskerta nyt todensanoo! Laskettu aika 13.12 :heart:

Onnea odotukseen! Pahoinvointi helpottukoon niiltä joilla sitä vielä on! :)

verppu ja jyvä 4+5 :heart:
 
moikka kaikille!

Vihdoinkin taidan uskaltaa tänne kirjoitella.. mulla On ollut aika tapahtumarikas alkuraskaus. Menin alkuraskauden ultraan missä ei näkynyt kohdussa mitään vaikka olisi pitänyt menkkojen mukaan olla jo rv 6 ja alkoivat sitten epäilemään kohdun ulkopuolista raskautta koska oli kovia mahakipujakin. Jouduin sitten taas muutaman viikon päästä uudestaan ultraan jolloin näkyikin jo ruskuaispussi, mutta ei muuta joten määräsivat taas ultran muutaman viikon päähän, mutta sitä ennen alkoivat kovat vatsakivut ja runsas verenvuoto ja olinkin ihan varma että nyt meni kesken, mutta ultrassa selvisikin että olin odottanut kaksosia joista toinen oli mennyt kesken, mutta toisella sydän sykki. Sain taas ajan kontrolliultraan koska oli suuri riski että toinenkin menee kesken, mutta ainakin tähän päivään saakka on toinen pysynyt mukana matkassa :) Olipas sekava sepustus :)

Tänään np-ultassa kaikki näytti oikein hyvältä. Nyt 12+5 eli laskettu 18.10.

-
Mimskuliini/24v/kolmas/18.10./Vas tai Tays


Mimskuliini 12+5
 
Onnea kaikille hurjasti ultrakuulumisista! Ihanaa,että kaikilla hyviä uutisia :)

Rupes tässä mietityttämään,että mikä on toi neuvolalääkäri ja miksei meillä ole sellasta?! Mäkin tahdon!

En saa jostain syystä luurilla punaista tekstiä,mutta tässä tietoja:
Ikä 29,2. lapsi, LA 13.10, Lohjan sairaala.
RU oli muistaakseni 27.5 ja seuraava neuvola 30.4..
 
Milloin sydänäänten pitäisi kuulua doplerilla?
Mulla on angelsounds merkkinen dopleri,sen olen ostanut viime raskaudessa puoli välissä.
Nyt olen koittanut kuunnella sydänääniä eilisestä alkaen,mutta mitään ei ole kuulunut. Alkaa vähän hermostuttamaan,että onko kaikki ok.
Ekassa neuvolassakaan 10+1 ei kuunneltu sydänääniä vielä.
Eli ensi viikon ultraan asti kai jännätävä,onko kaikki ok.

Malinelle 11+1
 

Yhteistyössä