Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Tervetuloa uusille, iisanen, MollyDee, jaxx1977 ja nemo! :)

sinnuli mä luulen että täällä on hiljaista juurikin sen takia että kaikki on facebookissa.. Siellä on jo yli 50 joten melkeen puolet tästä porukasta. Itse liityin toissapäivänä ja olenkin sitten roikkunut siellä siitä lähtien ihan vähän väliä. :p Siellä on niin paljon helpompi kommentoida, täällä on vaikeampi muistaa kelle kaikille piti ja halusi kommentoida. jne.
Mulle on tullut nyt ihan huono omatunto kun tänne kirjoittelu jää niin vähiin..

beibipupu kiitos poikalupaus selvennyksestä! Mäkin sitä jo ehdin kovasti miettimään että miten nyt jo tiedätte. :)

Jokohan tänne kirjoitin että mun pahoinvointi on vihdoin loppu! Uu jee! Vitsit että mä nautin kyllä nyt tästä fiiliksestä! Yölläkään en enää herää vessaan, vissiin kohtu noussut sen verran jo pois painamasta rakkoa. :) So happy!

emja olen ihan järkyttynyt tosta sun sektio jutusta..! Aika rohkea olet että uudelleen vielä uskaltauduit raskaaksi! Mä todella toivon että nyt ei kävis samoin kun viimeksi. Voin vaan kuvitella miten paljon pelkäsit ennen sektioon menoa. Sun mieskin on ollut varmasti kauhuissaan jos tilanne oli 50/50! Aivan järkyttävää!

äitijapojat niin väärin että jouduit vielä kaavinnankin kestämään.:'( Nyt se on kaikki onneksi takanapäin. Mutta surutyötä riittä vielä. Ei ehkä kannatakkaan sitä uutta raskautta juuri nyt ajatella. Pitää surra tämä asia nyt ensin loppuun ja katsoa mlltä sen jälkeen sitten tuntuu. Kaikki sympatiani ovat sinun puolellasi.:heart:

jaxx1977 minäkin olin terve sivustolla mutta täällä tosiaan paljon aktiivisempaa. Mulle kävi myös niin että esikoisen odotuksen aikana juttelin siellä aktiivisestikkin mutta kun ne Helistimen sivut menivät nurin niin sinne jäi kaikki juttukaverit. En sitten löytänyt heitä uudestaan.
Ihanaa että teillä pitkän yrityksen jälkeen on sitten toinen tulossa. :heart:

Emskis 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
Heissan. Täälläkin siirtyminen terve.fi lokakuun lapsista tänne. Olen ollut aika laiska kirjoittelija, joten ehkäpä fabo sopisi mulle parhaiten, siellä kun tulee käytyä päivittäin muutenkin. Jos joku antaisi mulle vielä ohjeet, miten siihen ryhmään liitytään, niin kiitos :) Lueskelin, että pitäis laittaa viestillä omat tiedot (millä löytyy facebookista) ryhmän ylläpitäjille kirsikka92:lle tai Maana-mammalle, mutta en nyt heti keksi mistä täällä voi lähettää yksityisviestejä saati mistä saan heidän osoitteet käsiini...Huomaa, että oon ekakertalainen näitten palstojen suhteen! Nanneli82 / 30v. /ensimmäinen / 4.10 / OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
äitijapojat suuren murheen kyllä saitte kohdata :( osaanotot..

Fb:hen voisi pikkuhiljaa liittyä tääkin mamma, tosin tykkään kyllä kirjoitella tännekin. Tämä on kuin päiväkirjan pitoa, mukavaa käydä lukemassa vanhoja juttuja. Nytkin käynyt usein vertailemassa kuopuksen aikaiseen odotuspinon tekstejä.
Paperille ei enää jaksa erikseen kirjoitella

Tää toipuu varsataudista. Torstaina iski tauti ihan puskista, jossain vaiheessa iltapäivällä tuli pieni huono olo, jonka luulin johtuvan raskaudesta.
Hain pojan tarhasta ja siinä parkkiksella tuli eka tosi ällötys ja kun pääsin kotiin, alkoin samantein laatottaa ja siinä menikin sitten vuorokausi putkeen.
Meillä oli äskettäin koko perheellä noro, mulla ihan lievänä ällötyksenä vaan. Ehkä siksi sairastin sen uudestaan, tai no, pianhan nähdään säästykö muu perhe uusintakierrokselta

vastustuskyvystä ainakin minä koen, että nyt on jatkuvasti joku pöpö päällä. Toisaalta kun yhden taudin sairastaa, niin se jo itsessään laskee hetkeksi vastustuskykyä.
Oon kuitenkin melkoisen terve noin yleisesti. Pari pakollista tautia per vuosi.

Kävin torstaina seulaverikokeessa, eli se on nyt "pois alta" :)
Ensi viikolla lääkärineuvola ja seuraavalla ultra. Kivasti tätä raskauspuuhaa joka viikolle jotain :)

Me bongattiin jo yksi vahva nimiehdokas. Me on keksitty kaikkien nimet leffan lopputeksteistä ja tää tuli kaunareista :LOL: ja ei, kyseessä ei ole Ridge
Koomailin perjantaina sohvalla ja sattu olee kanava auki ja heitin miehelle, et kato mikä hieno nimi ja hän innostui siitä heti :)
kummit taitaa aiheuttaa vähän ongelmaa. Kaikki läheisimmät ystävät ovat jo kummeja lapsillemme. Ihan ketä vaan kaveria en haluaisi siihen hommaan pyytää, koen kummiuden kuitenkin aika isoksi tehtäväksi.
Ehkä pitää pyytää joitain toiselle kierrokselle, en tiedä..

Mäkin oon miettiny useinsektiota ja istukan paikkaa kun itselläkin sektio takana ja aatellu, et mitä jos tarviikin turvautua siihen uudelleen joskus ja jos istukka onkin edessä. Aika pelottavaa hommaa.. Mutta kaippa niitäkin tapauksia tulee vastaan

Mulla on tainnu eniten olla tuo takaseinä istukan kiinnittymiskohtana, joskus ollut kohdunsuun päälläkin, mutta noussut siitä sitten raskauden myötä.

Nyt voisi nousta aamukaffen keittoon, maistuukin varmasti parin päivän tauon jälkeen :)

Mukavaa sunnuntaita ihanaiset!

Pottusäkki ja masumies 10+5 (kenties) :heart:
 
Nanneli82 Mene tämän sivun ylhäältä postilaatikkoosi, eli sieltä ihan ylhäältä missä lukee "Tervetuloa, Nanneli82" vierestä Viestit. Sieltä postilaatikosta sitten valitset Lähetä uusi viesti (vai oliko se nyt kirjoita uusi.. no eniweis..) Sitten kirjoitat vastaanottajaksi kirsikka92 ja viestisi hänelle. Toinen vaihtoehto on varmaan että klikkaat jostain kirsikka92:n kirjoittamasta viestistä hänen nimimerkkiään niin aukeaa varmaan hänen profiili ja sieltä saa valita "Lähetä yksityisviesti" (<-- tästä jälkimmäisestä tavasta en ole varma, mutta näin epäilisin) =)
 
^^ Ei kun näköjään ei tarvitse kun klikata hänen nimimerkkiään jostain hänen viestistään tässä ketjussa niin heti on siinä vaihtoehto "Yksityisviesti". :) (piti testata kun en ollut varma miten tuo jälkimmäinen tapa toimii, heh..) :D
 
Tervetuloa mukaan Nanneli82. Klikkaa Kirsikka92 nimimerkin kohdalta niin siihen tulee pikku ruutu josta voit valita "yksityisviesti". Tämän huhtikuun ketjun etusivulla on ainakin yksi Kirsikan kirjoittama viesti josta pääset klikkaamaan nimeä.
Onko sulla muuten oikein viikot kun kirjoitit 13+6 eilen? Mulla on tänään 13+3 ja LA 10.10. Jos sulla on tänään 14+0 niin sun laskettuaika olisi 6.10.=)

Voi kauheeta pottusäkki, mikään ei oo niin inhottavaa ku että koko perhe on yrjötaudissa! :( Toivottavasti ei tuu uudestaan koko perheelle!

Emskis 13+3
 
Huhuu! Onko täällä muita jotka eivät vieläkään halua siihen fb ryhmään? Itse mieluusti jatkan juttua täällä, mutta mietin että höpötänkö täällä kohta itsekseni?

Luna 85 13+4 (Lasketun ajan mukaan ois Poks 15!)
 
Luna85 Mietin just samaa, että kohta saa jutella täällä yksikseen : / Eli minä oon täällä kyllä kirjoittelemassa :)

Oon ollut hiljainen palstan suhteen monta päivää, kun mulle iski hillitön jännitys huomisen np-ultran suhteen. Toisaalta oon ihan rauhallinen mutta kauhea pelko silti takaraivossa, että mitä jos siellä löytyykin kromosomipoikkeavuuksia tai jotain :( Ultran jälkeen olisi tarkoitus kertoa anopille ja apille + muille lähisukulaisille, jos vaan kaikki on hyvin. Pää on niin sekaisin, että palailen kirjoittelemaan kunhan mieli rauhoittuu...
 
Samaa olen myös minä miettinyt et siirtyykö kaikki fb: hen, kun minä ajattelin kyllä pysytellä vain täällä :) Kiva kuulla et on ainakin muutama muu... Pidetään me sitten keskustelua yllä jos kovin hiljenee :)

Linnea 13+6 huomenna taas poksuu viikot :) aika kuluu sittenkin vaikka alkuun tuntui et se on pysähtynyt paikoilleen!!
 
Lisa Maria: Mulla vähän sama että hiljaseks on vetäny kun ensi viikon ultraa odottelen. En siis osallistu seulontaan, mutta mietin että onko kaverin sydän vielä käynnissä. Viimeksi ultrassa oli viikot 10+2 ja sydän löi. Np-ultraan mennessä tuosta on kulunut tasan kolme viikkoa ja mietityttää että onko selvinnyt sen kahdentoista viikon rajan yli... Jos näen kaverin vielä elävänä tässä vaiheessa niin sitten jätän jossittelut sikseen ja alan odottamaan ihan aikuisten oikeesti.

Sitten asiasta paistinpannuun--> Nyt viikolla 13 olen päässyt pahimmasta vitsauksesta eli yöllisistä vessaheräämisistä, jee! Jaksaa ihan erilailla kun saa nukuttua putkeen koko yön, kerrassaan ihanaa =)
 
Moikkamoi!
Tervetuloa kaikille uusille!
Meitä on jo ihan mukavasti täällä porukkaa. Kivakiva.
Osanotot surun kokeneille :hug:
Oliko sulla Bellapuukaikki hyvin vauvalla (olithan se sinä joka olit tarkemmissa tutkimuksissa). Mulla kans yhdellä tutulla oli sama tilanne ja oli kyllä hurjaa aikaa, kun tuloksia odoteltiin...

Kiva kuulla, että muitakin, jotka ei ole facebookissa vielä. Mä kans jo arponut et liittyiskö kuitenkin sielläkin. Täällä voi olla vaan niin anonyymi, ettei vahingossakaan tule tuttuja vastaan. Vaikka itsellä kyllä np ultra jo takana niin joillekin uskallettu kertoa.

Heinis ja nyyti 12+3
 
Luna85, Lisa Maria ja Linnea80 täällä myös yksi joka höpöttelee täällä mielummin kuin facebookissa :)

Olisi taas kysyttävää konkareilta :) Oletteko joutuneet käyttämään mitään ummetuslääkkeitä raskausaikana? Onko tietoa mitä olisi turvallista käyttää raskausaikana?

Toinen kysymys...muistaisin että tästä on aiemminkin keskusteltu mutta selasin jonkin verran keskusteluja taaksepäin enkä enää löytänyt keskustelua aiheesta eli mahalla nukkumisesta? Tykkään nukkua puoliksi kyljellään ja puoliksi mahallaan niin onko tietoa kuinka pitkään mahallaan uskaltaa nukkua? :)

(.) Tänne ei mitään kummallista. Etovaa oloa on hieman edelleen ja yöllä vessassa ramppaaminen on vaan lisääntynyt. Lähisuvulle kerrottiin pari päivää sitten ja kaikki ottivat uutisen ihanasti vastaan, olivat kaikki todella iloisia :)

Kesä81 ja maha-asukki 12+1 :heart:
 
Kiitos ohjeista, joilla pääsen halutessani facebook-ryhmään. Ehkäpä liityn sitten sinne.
Emskis noista raskausviikoista: netistä raskauslaskurilla antoi tuollaiset päivät, kun en muistanut itse ulkoa, eikä neuvolakortti ollut kädenulottuvilla. Pitää tarkistaa, mitä siellä lukee. Mut täytyy sanoa, että tää mun raskausviikkojen ja lasketunajan laskeminen on tuottanut erilaisia tuloksia eri hoitajilla/lääkeillä. Kierto on lyhyt, joka vissiin tekee tuota tulkinnan varaa (ovulaation ja hedelmöittymisen ajankohdasta eri ajatuksia). Päivitän tuon rv:n myöhemmin, jos tarpeen.

Ja sitten tiedustelua: Onko teillä kokemuksia kotidopplereista? Aihe jakaa varmasti mielipiteitä, ja ainakin meidän perheen ja läheisten kesken on jakanut, kun kerroin että menin sellaisen tilaamaan! No perustelin hankintaa sillä, että oli niiiiiin hyvä tarjous, että sen saa myytyä hyvällä hinnalla vaikka sitä jokusen kerran käyttääkin. Katotaan kannattiko, vai tuleeko musta ihan sekoboltsi, jos joskus sydänääniä ei kuulukaan...Noh, anyway erittäin innolla odotan doppleria saapuvaksi!

Ja lisää: Millaisia raskaustuntemuksia kullakin on? Erityisesti viikot 13-15 kiinnostaa, kun itsellä ne on lähinnä. Tämän aiheen otin esiin siksi, että itseäni kummastuttaa se, miten "normaali" olo onkaan. Turvotuskin vähentynyt olemattomiin. Kaikki kuitenkin mitä ilmeisemmin kunnossa, kun juurihan minä torstaina lääkärissä kävin :) Vouhotuksen määrä on vakio :D

Pahoittelut ja paljon voimia muuten niille, joiden raskaus ei ole edennyt toivotulla tavalla. Surullista, ei voi muuta sanoa.

Nanneli82
 
Kamalaa. osanotot äitipojat :hug:

Itseä on pelottanut kaikki tässä raskaudessa. En tiedä miksi, ensimmäisessä en pelännyt mitään, toisessa pieniä juttuja... Mut nyt, kaikki tuntuu niin uhkaavalta. Voi olla että tieto lisää tuskaa.

Ihanaa oli lukea muiden ulta päivityksiä <3 Itsellä on np ultra huomenna. Minua jännittää hirveästi, jopa pelottaa, miestä ei kuulemma jännitä yhtään :D

Pahoinvointi on taas pahentunut. Meinasin tuossa perjantaina lähteä jo tippaan oysiin, mutta sitten nesteet alkoikin pysymään sisällä, sain syötyäkin.. Kunnes tuli taas ilta. Eilen illalla sama homma oksentelin taas runsaasti. Oksentamiseen on "tottunut", mutta ressaa. Jouduin olla muutaman päivän saikulla ja ens viikolla olis taas ilta ja aamuvuoroja tiedossa. Varsinkin kun meen niin vetämättömäksi oksentamisien jälkeen. Ja työtä jota teen siellä ei juuri istuta... Olenkin miettinyt. Onko kellään kokemusta pahoinvointilääkkeistä raskauksien aikana? Miten saitte ne? Tuliko sivuvaikutuksia? Vaikuttiko sikiöön? Riskit? Jotain helpotusta toivoisi :)

Rauhallista odotusta toivottaen

papumamma 13+4
 
Hei kaikille! Minäkin haluaisin hypätä mukaan tuolta terve.fi:n puolelta. Toista lasta odotellaan ja keskiviikkona olisi np-ultra, jännittää jo vähän. Oireita on ollut vähänlaisesti, niin väkisinkin sitä miettii, onko kaikki hyvin, vaikka esikoisenkin kohdalla tämä meni juuri näin. Menin np-ultraan ihan satavarmana siitä, ettei mahassa enää ketään asu... onneksi asui, ja nyt tuo 1v 11kk poju nukkuu tuolla päikkäreitään. :)

Tässä mun tiedot:
Unnie / 27v. / toinen / 24.10 / OYS

Liittyisin mielelläni fb-ryhmäänkin, siellä on paljon kätevämpi kirjoitella.
 
Kesä81 ei ole kyllä kokemusta, mutta lueskelin asiasta ja ilmeisesti ainakaan viimeisellä kolmanneksella ei kannattaisi nukkua selällään eikä mahallaan(?) Mutta kuitenkin jotkut lääkärit olivat sanoneet, että kyllä se oma keho sitten kertoo ja heräät siihen jos pitää asentoa vaihtaa. Itsestä tuntuu että mahallaan nukkuminen painaisi enemmän sitä valtimoa.. En tiedä :D Mutta taitaa olla aika kirjavaa tietoa tuosta, jossain lukee että selällään nukkuminen tuottaa selkäkipuja vaikka olen myös lukenut että nimenomaan mahallaan nukkuminen niitä tuottaa ja siksi olen opetellut nukkumaan pelkästään selällään ja kyljellä :D Tuossa onkin joku juttu Iltalehdestä (todella luotettava lähde...), mainitaan siinä pari asiaa raskaudestakin :) Tiesitkö tätä nukkuma-asennoista? | Terveys | Iltalehti.fi Mutta niin, sanoisin että jokainen nukkuu niin kuin parhaalta tuntuu :)

Äiti tuli eilen tosi kipeäksi ja olen yrittänyt pysyä vähän loitommalla, kun pelottaa, että miten tuo sikiöön vaikuttaisi.. Kova kuume, yskä ja kurkkukipu hänellä ainakin on. Näyttää niin vaikealta tuo olo hänellä että en tosiaankaan haluaisi käydä läpi :S

Mannaa 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Papumamma siskollani oli apteekista saatavat rannekkeet, jotka helpottivta pahoinvointia. En oikein tarkkaan tiedä miten ne toimii, olikoh siin joku magneetti, joka auttaa. Joku jossaki sano, että huutonetistä saa edullisemmin. Noita samoja voidaan mielestäni käyttää esim. matkaahoinvointiin.
Kesä81mulla oli edellisessä raskaudessa tosi pahat ummetusvaivat ja tässäkin aluksi kunnes aloin käyttää Boris Maitohappobakteerijuoma tuollaista boris juomaa. En tiä onko mielikuvitusta vai mitä, mutta mulla toi on auttanut. Pahan makusita se kyllä on tai punajuuren maku jotenki jää jälkimakuna. En ole mikään luontaisintoilija ja ihan mielenkiinnosta kokeilin. Meillä tuota sai suolahuoneelta ostettua. En tiedä olisiko luontaistuotekaupat, jotka myyvät.
Heinis ja nyyti 12+3
 
Tervetuloa taas uusille!

Lisa Maria, mulla oli just tuommonen olo ennen np-ultraa. Yritin olla ajattelematta koko raskautta. Kokoajan takaraivossa oli ettei me voida saada näin "helposti" kuudettakin lasta. Pelkäsin että joku pahasti vinossa ku en ole vieläkään saanut kotidoplerilla ääniä kuuluviin(oli muuten tosi virhe hankinta tuo Angel sounds!!! Lisännyt niin paljon tressiä kun ei saa ääniä kuuluviin ja osa tuntuu saavan jo alle 10 vkoilla!). Mulla on kohtu taakse päin kalleellaan ja se varmasti vaikuttaa ainakin jonkin verran. Ultrassa kun kaikki oli tosi hyvin ja turvotustakaan ei ollut niin hymy oli kyllä korvissa ja on edelleen, nyt voi alkaa oikeesti odottamaan vauvaa:heart:.

Minä vierastan myös tuota fb:n palstaa, osaksi sen takia että haluan kirjoittaa anonyymina. Toivottavasti meitä täällä palsatallakin pysyy :) .

Sinnuli ja papu 12+5
 
Mahallaan nukkumisesta Käsittääkseni mahallaan voi nukkua niin kauan kuin itsestä hyvältä tuntuu. Jostain joskus luin, että sikiö on masussa vähän niinkuin tomaatti jossain vesipussissa... yritäpä sitä saada lintattua :LOL: Ei taida aivan helposti onnistua =) Itse ainakin nukuin edellisissä raskauksissa ihan loppuun asti juurikin noin et osaksi kyljellä mut siitä sitten vielä vähän masun puolelle kääntyen ja ihan ok oli. Selällä nukkumisen kans sama juttu et niin pitkään kun tuntuu hyvältä, mut siinä on se et vauva rupee jossain vaiheessa painamaan jotain isoja verisuonia ja se tekee sitten huonon olon joten sitä sitten luonnollisesti välttää. Mut uskoisin et miten vaan voi nukkua kunhan se tuntuu itsestä hyvältä =)

Ummetuslääkkeitä en ole joutunut käyttämään. Minulla toimi maha kohtuullisesti kun söin maitohappobateereita. Lähinnä siis jotain gefilus- tai olojogurtteja. Oletko jo kokeillut jotain perus luumuja tms.? Varmaan kyllä sellaisia ulostuslääkkeitä on mitä raskausaikana saa käyttää, onhan ummetus nyt kuitenkin raskausaikana niin normi juttu. Ei muuta kun apteekkiin kysyyn jos ei koti konstit auta.

Raskaustuntemuksista Olo on tosiaankin tosi normaali ja jotenkin hassua kun maha on vähän kasvanut mutta kun vielä ei mitään tunnu. Välillä on ihan sellainen olo et onko sitä edes raskaana =)

Doplerista Nuukana ihmisenä en edes harkitse hankkivani :LOL: Ja uskon et se tosiaan hieman lisäisi stressiä. Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja lääkärikin sai tällä viikolla etsiä ääniä aika kauan vaikka viikkoja oli jo 13+ eli todennäköisesti olisin ressannut itseni puoli hulluksi jos niitä olisin alkanut itse etsiä omalla laitteella.

(.) Oon taas ruvennu pähkäilemään äitiyspakkausta... olin siis jo päättänyt etten tällä kertaa ota kun kolme niitä jo on ja edellinen on aivan täysin tallella. Nyt kuitenkin rupesin miettimään tota rahasummaa joka siis on 140 egee et kuinka pieni raha se loppuviimeksi on. Ja olis edes joku juttu mitä sillä rahalla hommata, mut kun ei mitään tarvita eli tuo 140 menee prismaan normi ruokaostoksiin... vähänkö tylsää! Pitäisköhän sitä sitte kuitenkin vaan ottaa se pakkaus? Sais kaikille sit muistoksi omat makuupussit ja vois vaikka ne pussilakanatkin säästää =) Ja on se pakkaus niin ihana sit hakee ja hypistellä niitä... Eikö se kuitenkin vähän niinku kuulu odotukseen? :ashamed:

Linnea 13+6 edelleen =)
 
Kesä, Lisa Maria, Linnea, Luna, minäkin kirjoittelen vain tällä puolella joten on meitä onneksi vielä muutamia! =)

Viikonloppu mennyt miehen kanssa meidän raksalla kun tytöt on olleet isovanhempien kanssa mökkeilemässä. Tänään ollut ihan takki tyhjänä, yhtään ylimäärästä energiaa ei löydy.. en tiedä miten selviän huomenna töihin mikäli olo ei tästä yön aikana helpota : /
 
Mun nukkumisasento on luonnostaan pääasiassa vasemmalla kyljellä, mikä on ilmeisesti se paras myös loppuraskautta ajatellen. Nukun tosin joskus selälläänkin, niin että toinen jalka on koukussa, joten siitä tulee tavallaan sellainen "puolikylki-asento". Eiköhän paras asento tosiaan kullekin ole se, missä on hyvä olla, ja itelleni mahallaan olo ei sitä ole nyt saati ennen raskauttakaan.

Toivottavasti dopplerista ei tuu mulle stressiä, kuten Sinnulille. No lääkäri sai sydän äänet viime viikolla samantien kuuluviin ja tuntui kuuluvan eri kohdissakin ihan ok. (Täten lupaan itselleni ja perheelleni, että luovun laitteesta jos aiheuttaa tuskallisia tilanteita!) Löysin dopplerin tarjoushintaan 19,50 €, jonka takia sen tilasinkin. Ei kai kovin paljoa edullisemmin voi saadakaan, ainakaan uutena. Ja AngelSounds-merkkinen oli.

Ite varmaan valitsen äitiyspakkauksen, kunhan nyt sen sisältöön tutustun. Aikaisempia pakkauksia ei löydy, joten varmaan helpottaa starttia :)

Mäkin aloin vähän aristella Fabo-ryhmään liittymistä, juurikin sen takia että anonyyminä on jotenkin mukavampi kirjoitella *Mietintää...
 

Yhteistyössä