Lokakuun lapset 2013 <3 *Huhtikuussa*

Mietin et josko vaan ottais tuota magnesiumia eripurkista sit ja siirtyis tuohon samaan mitä sinä käytät. Näytti jotensakin tuoteseloste paremmalta kuin tuosa Minisunissa... Tiiä sit mikä on todellinen laita. Tuon magnesiumin takia mä tuota aloin alkujaan käyttään ja rautaa ei nimeksikään ollut enää veressä... Olo on jo parempi ja kausi loppu. ;) Ei tarvi enää reenata täysillä. :)

Ruspukalle vastasin! ;DD
 
Viimeksi muokattu:
Oho kun tänne on tullut taas paljon uusia odottajia! Tervetuloa joukkoon!
Täällä kärsitään aivan kauheasta flunssasta : /. Viikonloppuna oli pientä kuumetta, mutta se on nyt mennyt ohi ja jäljellä on vain armoton räkätauti. Nenää saa niistää koko ajan ja pää tuntuu vesimelonilta. No, eiköhän tämä tästä.

Maha on kuin rantapallo ja äippähousut ovat ainoat mahdolliset. Kukaan ei voi enää erehtyä tilastani ja kaikki taitavat jo tietää kun viidakkorumpu toimii sen verran hyvin sekä suvun että työkavereiden kesken =). Enää ei tartte salailla vaan mahaa saa näyttää ihan mielin määrin. Hyvä niin, koska salaaminen olisi erittäin haastavaa tässä vaiheessa :D.

Jos flunssaa ei ota huomioon olo on edelleen hyvä. Ei ole mitään vaivoja tällä hetkellä ja olo tuntuu erittäin normaalilta. Pelottavan normaalilta oikeesti :). Mut eiköhän ne vaivat kohta ilmesty taas jostakin nurkan takaa...

Tämä äippää menee nyt niistämään nokkaa vaihteeksi!

Räkäinen Misu78 ja rv 14+4
 
Viimeksi muokattu:
JEEEE!!! Sielä se syän jumputti ihan siihen sammaan tasaseen tahtiin ku aikasemminki! Minun huoli häläventy nyt :D Mutta ehkä silti piän vastasuuesa huolen siittä, että tuo hurtta ei pääse minun mahhaa ennään tallaamaan..

Vitamiineistä ite olen treenaamisen takia niitä vetäny, mutta pysytelly tasan kalkin (2tbl), D-vitamiinin (150mikrog) ja magnesiumin (1tbl) piirisä. Kaikkia oma annos ereistä purkeista.

o873060 ja haba 14+4
 
Mulla on tänään niin huono päivä että! En oikein tiiä väsyttääkö, v#t###aako, no paha olo ainakin on, mikään ei oo hyvin. Oon niin kyllästynyt tähän voimattomuuteen ja pahaan oloon, kun siihen ei mikään auta. Ja pienempi on niin kiukkunen, mitä lie itkee ja kitisee vaan. Ja tuntuu et tää kurakeli vie musta voiton. Sekin vielä.Oispa nää kaikki lapset jo jotain 5v niin helpottas (näin kuvittelen :) ). No sellasta valitusta tänään..
 
ebbe etpäs ole ainoa vantaalainen :)

Mammavaatteista itse otan henkkamaukka linjan mammavaatteissa. Ovat edullisia ja kestävät hyvin sen hetkellisen käytön mikä niillä on ja lompakkokin sietää sitä! Seuraava ostos itselläni on se mammatakki, mulla talvitakin napit alkaa nauraa mahan kohdilta ja ei toivoakaan , että mahtuisin vanhoihin kevättakeihin tällä mahalla...

Viime päivinä ollut muuten vissiin niitä kohdun kasvukipuja tai liitoskipuja. Oikein huomattavasti enemmän kun aiemmin. Muistelen lukeneeni jostain opuksesta että nyt niitä vissiin enemmän onkin. Maha on muuten aika suloinen pallo jo, ei epäilystäkään mistä johtuen enää! Yksi työkaveri sanoi että selkeä poikamaha hänen mielestään, tulee niin tuohon eteen.

Minulla edelleen pahoinvointia ja siten ikuinen/loputon nälkä. Paino silti jämähtänyt aikalailla paikalleen sen alun nousun jälkeen.

Luna85 15+1 (siirryn nyt seuraamaan tätä virallista aikaa, meen ihan sekaisin muuten.)
 
  • Tykkää
Reactions: ebbe
NP-ultra takana ja kaikki oli kunnossa! :) Voi sitä helpotuksen määrää nyt,kun näki että kaikki oli hyvin.
Siellä se pieni sydän löi ja kova oli meno. Niskaturvotus oli 1.1mm että oikein hyvä,kaikki raajat löytivät myös.
10.6 on sitten rakenneultra aika varattu ja pääsee katselemaan,joko näkisi kumpi olisi tulossa.
Laskettuaika olisi kumminkin se 30.10 sitten

Malinelle24 ja rv 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Heei ei saa puhua nuudeleista :S nyt minäkin haluan.. hmm mä saattaisin tarvita magnesiumia kanssa.. Ihanaa että tulee lisää odottajia mukaan koko ajan :) Np-ultraan pitäisi vielä jaksaa odottaa pari päivää. Eka kolmannes on kohta jo takana O.O Uskomatonta. :heart: Tällainen sekava pieni puheenvuoro :D

Mannaa 11+5
 
Heheiii!

Täällä olis kans yks odottaja lisää tähän remmiin. :) viikkoja takana jo 13+5. Alkaa tää ikuinen väsymys ja unissa käveleminen helpottaa pikkuhiljaa vissiin kun jaksaa taas vähän paremmin nousta aamusin kuin muutamia viikkoja takaperin. Alussa ei ollut kovinkaan kummosia oireita, ällötti ja tolkuton nälkä, joka on myös edelleen, voisin syödä taas välipalaksi kokonaisen hevosen. ;) Ultrassa käyty muutama viikko sitten ja kaikki näytti hyvälle, nyt odotetaan sitten intopinkeenä sitä että saisi tietää kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika vaikka onko sillä niin väliä kun tarkemmin ajattelee. Rakkauspakkaus joka tapauksessa. :) <3 Esikoinen olisi kyseessä niin jännittää vieläkin enemmän kaikki. Isäkin on niin intona että hyvä ku malttaa odottaa synnytystä.

Mukavaa kesän odotusta kaikille ja hyviä vointeja! Palaan taas tänne kun ehdin. :)
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Ihanaa että tulee muitakin myös joilla on vähän enemmän lapsia:) ei tunne oloaan niin orvoksi isolla perheellä. Vaikka ei tämä meijän 4. pojan kopla kyllä kovin suurelta vielä vaikuta.

Vitamiineista meillä neuvolasta varmaankin suosittelevat kaikille jotain lisävitamiinia. Itsekin syön kyllä monipuolisesti ettäö en sitten ole ottanut kuin ihan muutaman päivän välein. Syön Minisun:Multivitamin Mama.

Vaatteita olen ostellut Elloksen puolelta. Kun täällä on tuo H&m, niin olen jotenkin kyllästynyt niiden koko valikoimaan. Eivät sovi mun päälle ja varsinkaan ne housut! Olisivat kyllä halpoja..

Kun tuo edellinen vauva on vielä 7kk niin on vielä siltä tosi hyväkuntoisia ihan pienenvauvan vaatteita paljon. En kerennyt edes kaikkia käyttää kuin muutaman kerran! Ja odotan kyllä ensin että varmistuu tuo sukupuoli. Tai ainakin toivottavasti. Viime raskaudessa ei vauveli kertaakaan vilauttanut omaa sukupuoltaan:)

Mieliala heittelee ja mies saa kuulla kyllä kunniansa harva se päivä. Olen muutenkin todella ailahteleva luonteelta ja "aika" temperamenttinen. Kirjotinkin jo facebookin puolella että melkein erosinkin kun hermot niin meni:LOL: Ja sitten märistää joka välissä. Vaikea siinä saada lapsia uskomaan, että ei äidillä ole mitään hätää.

Raskausdb:mullahan se paastoarvoista todettiin. Mittailen 3xviikossa 4-6xpäivässä. Aika rutiinilla menee ja ollut kyllä kaikki arvot todella loistavia. Maitoa ja hedelmiä en niin kärsi syödä ja juoda:/ Ne on se mun ongelma. karkkikaan ei nosta juuri verensokereita. Mutta eipä kyllä makeaa juuri tee mieli.

RU mulla 28.5

petite ja pieni 14+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Luna85 jeeee :D! Mä jo luulin...

Vitamiineista mulla myös on käytössä Minisunin mama. Lisäksi kalaöljykapselit + rauta.

Tervetuloa uusille! :) Fb-ryhmään pääsee etusivun ohjeiden mukaan yksityisviestillä kirsikka92:lle :)
 
Yritin jo käydä täällä muutamia päiviä sitten kertomassa että tunnen jo vauvan liikkeet,mutta viestini hävisi.
Nythän on jo rv.16+2 mutta ekat kunnon liikkeet tunsin noin rv.15+ jotain.
Ihan huippu tunne ku tuntuu jotain pikkusta möyrintää ja yhtenä iltana ihan kunnon potku:heart: Sillon kyllä ajattelin että pikkunen jalkapalloilija pakko olla tulossa tai sitten tosi topakka emäntä,ku en muista että nuin terävää liikettä oisin muista nuilla viikoilla vielä tuntenut.Enään ei oo ihan sellasia tuntunut ja väliin ei tunnu iltasin mitään ku koitan ootella et millon taas tuntuu liikettä ja välillä tuntuu niin pikkusen liikettä että saa ihan miettiä tuntuko mitään vai ei =)

Mutta ihan huippu tunne kun tuntee oman pienen liikkuvan:heart:

Pahoinvointi: ON LOPPUNUT :D Ihan huippu huippu ihanaa!! Eka huoletti kun se loppu aika yllättäen,mutta kun lääkärineuvolassa oli kaikki hyvin niin nyt oon vaan nauttinut tästä energisemmästä olosta ja siitä että voi syyä melkeen mitä vaan ilman pahaa oloa.

Nyt kun tuo lääkärineuvola on ohi niin seuraavaksi odotankin neljän viikon päässä häämöttävää ultraa.Kovasti ootan kuulevani vauvan sukupuolenkin.Vaikka poikahan tää on:heart: Anoppikin puhuu pojasta kun näki sen ultrakuvan josta itellekkin jäi kyllä olo että poika tämä pieni on.Toisaalta tuntu lääkärineuvolan jälkeen että onkohan tämä sittenkin tyttö kun syke(155) oli juuri sama kuin esikoisella(tyttö) näillä viikoilla.Mutta eipä tuosta sykkeestäkään voi mitään päätellä,ku pojallammekin oli melkeen sama syke samoilla viikoilla.
Kovasti vaan ootan että pääsisin ostelemaan jotain ihanaa vaatetta vauvalle ja sitä ennen haluttas tietää se sukupuoli,kun säästössä on jo niin paljon sellasta kummallekkin sukupuolelle sopivaa.Yhen asun oon vaan vauvalle ostanut mutta muut hankinnat vielä odottaa ostamista.

Olipas kiva lukea hyvistä ultrakuulimisista =) Toivottavasti niitä hyviä uutisia tulee nyt kaikille muillekkin jotka vielä odottaa niskapoimu ultraan pääsyä.

Rakkaudesta äiti rv.16+2 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Terveiset np-ultrasta ja samalla meidän ekasta ultrasta 12+2!!!

Ihanalla pienellä oli siellä kaikki hyvin! :heart: Pituus 5,5 cm ja turvotus 0,8 mm.

Maakkuli LA 26.10.

Pikkunen oli aamu-unilla, ja näytti meille vain selkää koko alkuajan. 4D:täkin katseltiin, mutta takamus saatiin vaan kuvaan kunnolla :LOL: Ainut 4D-kuva muistoksi on nyt takamuskuva. Hieman oikoili lopuksi raajojaan, mutta olipa erilainen kuin esikoinen joka jumppasi ahkerasti. Mulla jatkuu tyttöolo, ja se tarttui hieman mieheenkin.

Istukka on edessä, joten vaimentanee liikkeiden tuntemista.

Mä niin leijailen tästä, enkä saa silmiäni irti ultrakuvasta... NIIN IHANA RAKAS!

Maakkuli ja pikkuinen 12+2
 
Kirsikka en olekaan seurannut vielä yhtään raskausblogia, nyt alankin seuraamaan sun kirjoituksia! :D

Maakkuli oli varmasti ihanaa nähdä pikkuinen selvemmin, ja saada siitä kuva mukaan, vaikka sitten pepusta :LOL:

Viola mulla on pääasiassa ihan hyvä olo jo, mutta kokopäivätyö väsyttää aikalailla ja loppuviikosta olen niin väsynyt että oksentelukin astuu kehiin. Lasten hoitaminen tässä ohessa on silloin kyllä tosi raskasta. Toivottavasti sulla alkaa kans kohta olo helpottamaan! Ja kyllä, elo helpottuu huomattavasti kun lapsi on sen 5v :D (mun tytöt 3- ja 5-v)

o83760 hyvä että masussa kaikki kunnossa, on teidän koiralla kuitenkin elopainoa ihan runsaasti! ;) Ite saa kans varoa lasten kanssa kun saattavat yhtäkkiä sängyllä alkaa hyppelemään kun itse siinä makoilee..

Täällä ei mitään ihmeellistä, työpäivä takana ja nyt olis sitten vähän kotihommia tehtävänä. Huomen aamulla lääkärineuvola, toivottavasti siellä kaikki hyvin! Aattelin että pyytäisin loppuviikolle muutaman päivän saikkua, viimeviikko oli todella raskas kun tein normaalin 5 päivän työviikon, perjantaina oli kaikki energia kadonnut ja oksetti oksetti...

dita rv12+2
 
  • Tykkää
Reactions: kirsikka92
Menossa mukana.. pienistä vastoinkäymisistä huolimatta!!
Tässä tarinaa, ei ehkä heikkohermoisille!!!

Lauantaina olin töissä ja ihan normaalia "iltavuoroa" siinä mentiin.. (työskentelen ravintolassa, klo oli 23.15) yhtäkkiä tuntui kuin jotain olisi valunut housuun, noh, ihan heti en vessaan päässyt ja kohta tuntui että kuin olisi tullut taas. Siitä sitten vessaan ja vertahan se oli! Pöntölle kun pääsin niin kävi vaan loraus ja tuntui että jotain tuli! Paniikissa hain keittiöstä kertishanskat ja kaivoin pöntöstä verisen hyytymän.. samantien puhelua Koks:iin, varattu!! ilmoitin työkaverille että mä lähden NYT! ja eikun puhelimeen roikkumaan, muutaman yrityksen jälkeen pääsin läpi ja selitin sairaanhoitajalle tilanteen, hoitaja pyysi odottamaan hetken ja jutteli lääkärin kanssa, takaisin tultuaan kysyi että jatkuuko vuoto, sanoin että ei mun mielestä, hoitaja totesi että hän konsultoi lääkäriä ja että sulla tuli keskenmeno. Minä siihen että ANTEEKSI MITÄ? Että verta EI enään tule eikä kipuja ole, mutta mä haluan varmistuksen että kaikki on ok. Joo, ei me mitään täällä varmistella, ei näille voi mitään. Niin no, kun mulla on edellisessä raskaudessa ollut samantyylistä vuotoa ja se tuli jo viikolla 6, nyt on viikkoja 15, niin ja se edellisen raskauden 3 v. poika nukkuu tuolla omassa sängyssään! Ai jaa, no ainahan voi toivoa ilmoitti hoitaja ja sanoi että mun on mentävä tähän paikalliseen tk:seen aamulla kun se aukeaa. JOS tulee kipuja tai verenvuoto lisääntyy HUOMATTAVASTI niin kai sun sit pitää tänne tulla. Just, kiitos TYHJÄSTÄ!

Meni sitten se yö valvoessa ja aamulla kun kello tuli 8 niin oli jo polin ovenkahvassa kiinni. Paikallisen polin vastaanottava sairaanhoitaja ihmetteli toimintaa ja pääsin heti lääkärille. Sattui aivan ihana Virolainen naislääkäri, jolla oli gynen opinnot kesken. Teki sisätutkimuksen, kaikki näyttää hyvältä, ultrasi ja siellä minun pieni vilkutti äidille :heart: :heart: MIKÄ HELPOTUS!!
Lääkäri haukkui koks:in toiminnan ja sanoi ettei MISSÄÄN NIMESSÄ saisi raskaana olevaa- verta vuotavaa- käännyttää pois, johan se on äidin mielenterveydelle haitallista. Etenkin jos edellisessä raskaudessa on ollut jo samanlaisia ongelmia.

Ultrasta se näki sen verran et mulla on kohdussa hematoomia ja nyt odotan aikaa naistentautienpolille (kun vielä tässä vaiheessa raskautta ei äippäpoli puutu asiaan) ja sitten se laittoi sellaisen lähetteen vielä että jos verenvuoto alkaa uudelleen niin koks:in päässä ei ole mitään naputettavaa mun menemisestä sinne!
Nyt on tää viikko saikkua ja ens viikko onkin lomaa.. kaikki ylimääräinen kiellettyä! Noh, helpommin sanottu kuin tehty kahden lapsen äidiltä, mut näillä mennään!

wentti & kumpu 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :wave:

Haluaisin ilmottautua uutena mukaan. Alusta lähtien kyllä lukenut päivittäin muitten kirjoituksia, mutta nyt haluaisin itsekin mukaan :) Heti alkuun kysymys, miten pääsen mukaan myös Fb-ryhmään :) ?
Minulla siis neljäs lapsi, LA 9.10 ja synnytyspaikka MKS.
Ultraan menossa yksityiselle torstaina :) Sitä jännityksellä odotellen.

Ruspukka+papana 14+5 :heart:
Laita Kirsikka 92:lle viestiä, niin pääset mukaan myös fb:n puolelle =)
 
  • Tykkää
Reactions: Ruspukka
Heippahei ja ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Hienoa Wentti että teillä kaikki hyvin! Muutenkin onnittelut kaikille mukavia ultrauutisia saaneille.

Viikon 12 jälkeen alkoi pahoinvointi ja kestokrapula helpottaa, jee! Ruokahalukin hiljalleen palautuu, eilen jopa makustelin ajatusta iltakahvista, mutta en keittänyt kuitenkaan. Ruokamäärät mitä syön, on olleet silti pieniä, mutta syödä kuitenkin voi :) Mies minulle naureskelee, kun ainoa ruoka nyt pari viikkoa, mitä pystyin syömään itsetekemänä oli pelkkä spagetti ja ketsuppia päälle :D Omnomnom...

Lapsivesikontrollista ei ole kuulunut vielä mitään. En ole tosin jaksanut stressata, kun tämä äiti-fiilis on niin voimakas. Olen muutamana päivänä käynyt hypistelemässä pikkuvaateita sekä kaupassa ja kirpparilla. Aina nousee iiiiiso hymy, kun pikkubodya pitää käsissä. Pikkusen pelko kuitenkin painaa takaraivossa, koska mitään minivaatetta en ole uskaltanut kassalle asti viedä... Olen ihastunut sellaisiin ihanan vihreisiin retrokuvioituihin vaavin vaatteisiin, sellaisen ostan kyllä ensimmäisenä :heart:

Sykkeitä kuuntelen aina parin kolmen päivän välein. Masu on pullahtanut esiin ja tuntee ihan selvästi, että kohtu on kasvanut. Aina kävellessä sitä silittelee kumpua ja juttelee asukille :) Ei malttaisi uskoa, että puolen vuoden päästä meidän perheessä on pieni vauva! Vauvauutisista on kerrottu lähimmille, mutta esim Facebookissa en ole halunnut sanoa mitään. Tosi vähän kyllä siellä käynkin. Lähimmäisetkin tietää, että pidetään matalaa profiilia rakenneultraan asti.

Mammalegginssejä pitäis löytää. Jotain kivaa juhliin sopivaa. Kaverin polttarit tulossa kuukauden päästä niin pitäis jotain kivaa päällepantavaa keksiä. Taitanee tuo masukin olla isompi jo silloin. Saa nähdä miten sitä jaksaa juhlia yömyöhään, kun väsyn jo suht aikaisin nykyään :|

Lisa Maria ja kääpä 13+3
 
Tosiaan, jäi tuo kirjotelma vähä lyhkäseksi.
En tunnu olevan ainoa jota väsyttää yötäpäivää.. Nyt on pääsiäisen jälkeen ilmaantunut selkäkipuja, ja välillä todella inhottavia sellasia.. Viikkojä siis kohta 14 ja nyt jo selkä niin kipeä että tuntuu ettei töitä pysty tekemään. Kaikki kantaminen ja nostaminen ja kaikki mikä rassaa vähänkään kiellettynä.. käytännössä varmaan pitäisi maata vain paikallaan ja käydä lepposasti kävelemässä ulkosalla, mihin meillä ei kyllä nuori koira kaksikko anna mitään mahdollisuutta. :D

Aina välillä erehdyn sellaisia keskusteluita lukemaan missä puhutaan kuinka koirat voi olla vaarallisia pienelle vauvalle.. tästäpä sitten tänne kysymys; kaksi koiraa kotona ja syksyllä vauva tulossa taloon. Minkälaisia ajatuksia herättää? Joissain varmasti kauhua ja joissain taas ei minkäänlaisia tuntemuksia. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että silloin kun sen koiran hankkii niin kyllä se koiruus on perheenjäsen eikä sitä vaihdeta vauvaan.. En ikinä kuunakullan valkeana voisi luopua kummastakaan meidän koirasta vaikka nuoria ja raivostuttavia joskus onkin. Silti rakkaita ja meillä ainakin kuuluu perheeseen siinä missä muutkin. Vauva ja koira keskusteluita on aikaajoin ihan hauskaakin lukea, toisaalta ärsyttää (varsinki tämän hormooni myrskyn aikana) että jotku on tosi jäätäviä lemmikkejä kohtaan.. :p

Rakenne ultra taisi olla toukokuun lopulla, kesäkuun alulla. En tarkkaa päivää muista mutta innolla odotetaan. Millään malttaisi odottaa että neuvolaan edes pääsee jos vaikka pikkanen vähä mammalle huiskuttelisi. ;) Ekassa ultrassa sanoivat että on vilkkaan olonen kaveri tulossa, kovasti mönki ja möngersi jo masussa 7cm pitkänä. Ja pitkät jalat.. :D Isäänsä tulee selvästi. Verikokeissa se näytteen ottaja höpisi kokoajan että tyttösieltä varmasti tulee kun pissakin on tuon väristä.. Voiko tosiaan tietää muka pissan väristä kumpi sieltä tulee? :D
Kirppareilla ja vaateliikkeissä tulee haahuiltua aikaajoin, ihania pieniä vaatteita! <3 Meillä on vaunutkin katsottu valmiiksi, se on sitten eriasia onko sellaisia enää silloin kun niitä on ostamaan menossa. ihan ei vielä viitsi ostaa vaunuja vaikka niiiiin kovasti tekis mieliki! Löydettiin yhdeltä kirpparilta aivan mahtavassa kunnossa oleva Brion puinen pinnasänky, siinä aikamme mietittiin ja todettiin että kyllä me se otetaan, kun maksoi 15e! Katselin että maksavat uutena yli 100e. Eikä tosiaan mitään vikoja! :) Tavaraa alkaa siis pikku hiljaa kertymään vaikka ei aiottu "mitään hankintoja" tehdä ennen kesää ;)

Mahtavaa viikkoa kaikille!

Addoda & Minis LA 16.10. <3
 
Hei vaan taas kaikille!

Juuri kolahti postiluukkuun kutsu äitiyspolille rakenneultraan 31.5. Hieman oli kakkahalvaus lähellä, kun oletin kyseessä olleen seulontatulokset. Täällähän otetaan tavalla tai toisella yhteyttä jos seulasta narahtaa. Jos mitään ei kuulu, niin mitään riskiä ei pitäisi olla. Näillä eväillä mennään vielä näillä näkymin. Ehkä tämä viikko katsellaan vielä mahdollista yhteydenottoa, muutoin voin huoahtaa helpotuksesta seulonnan suhteen.

Mitään hankintoja ei olla vielä tähän mennessä tehty. Toisaalta olisi kiva tietää ennakkoon sukupuoli, joka helpottaisi hieman ostoksia etenkin vaatetuksen osalta. Ehkä sitten kesällä jo uskaltaudun ostelemaan nurkat täyteen kamaa kun asia tuntuu vielä nykyistä enemmän konkreettisemmalta :)

Omassa olossa ei ole mitään valittamista. Pahoinvointia ei ole ollut pitkään aikaan ja pahin väsymyskin on ollut tiessään jo jonkin aikaa. Iltaisin kyllä simahdan aikaisin ja heräilen 9-10 tunnin yöunien jälkeen. Ehkä tässä vaiheessa onkin hyvä nukkua vähän varastoon, kun syksyn tilanne kaikin puolin auki. Vähän jännittää... Ehkä tämä pötsikin alkaa nyt vihdoin ja viimein kasvaa. Jonkinsorttinen pömppö on olemassa ja kieltäydyn ehdottomasti uskomasta, että vararenkaani olisi muka niin iso! Mies tosin on yhä sitä mieltä, ettei minusta näy mitään päälle päin, mutta olen siitä huolimatta alkanut huomata, että jotkut housut alkavat jo hieman kiristää vyötäröltä. Ehkä jonkun aikaa mahdun vielä normihousuihini, mutta jossain vaiheessa on ihan pakko vaihtaa jo mukavampiin äitiyspöksyihin.

Kivaa, että kevät tulee vauhdilla ja kesä lähestyy koko ajan. Kohtahan meillä kaikilla on edessä jännät paikat rakenneultrien suhteen :)

Lapanen ja Nöyhtä 13+5 (todellisuudessa 14+2)
 
Heips kaikille! Täällä olisi uusi tulossa mukaan matkaan :)

minnuliis 34v. / 1. lapsi / LA 22.10. / KOS

Tänään oli ensimmäinen ultra, joten nyt viimenään uskalsin ilmottautua mukaan! Ultrassa oli kaikki hyvin, siellä se pieni heilutteli käsiään :) Niskaturvotusta oli 0.8 eli tosi hyvä. Verikokeista tulokset tuon turvotuslukeman pohjalta tulee kuulemma noin viikon päästä postissa kotiin.
Huisin paljon ollut apua lukea tätä teidän viestiketjua, kun esikoisen odottajana kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Ultrassa katosi kaikki kysymykset päästä, kun oli niin ihanaa ja ihmeellistä nähdä toinen ensimmäistä kertaa :D

Ollaan aika monelle jo kerrottu ennen ultraa, läheiset tietää ja töissäkin jo lähes kaikki tietää. Miehellä on ennestään 2 lasta ja heille kerrottiin viime viikonloppuna. Iso juttuhan se niille on, mutta hyvin onneksi ottivat. Omille vanhemmille tämä on toinen lapsenlapsi ja ovat innosta soikeena.

Pahoinvointi alkaa pikkasen helpottaa, enää ei ole ihan joka päiväistä. Väsymystä on ollut aika paljon ja voi hyvää päivää millaisia hormoonimyrskyjä nämä tunteiden heittelyt! Nollasta sataan kiihtyy ihan hetkessä ja hetken päästä itkettää, välillä tuntuu, ettei tunne itseään..

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin ja onnea jo hyvä uutisiä saaneille :)

minnuliis 13+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
Tervetuloa uudet mukaan kirjoittelemaan!=)

Wentti sulla oli kyllä koettelemukset, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!!! Ja aika nuivaa palvelua päivystyksen puolelta...paljon olis heiltä vaatinut ottaa sut ultrattavaks, toivottavasti saavat tuosta palautetta!

Minä kävin tänään lääkärineuvolassa ja kaikki hyvin. Sain onneks loppuviikolle muutaman päivän saikkua niin ei tarvi vetää itteensä ihan niin piippuun kuin mitä viimeviikolla.

dita rv13+3
 
Voi miten täällä on uusia iloisia odottajia!! Ikävä kyllä myös pari ikävämpää tapausta... :/ Voimia teille ja onnea uusille tulijoille.

Joku kirjoitteli jotain koirasta? Meillä itsellämme on koira ja kaksi kissaa. Yhdestäkään eläimestä ei ole tarkoitus luopua ja kaikkemme teemme, että yhteiselo vauvan kanssa jokaisella karvakamulla toimisi hyvin. Toki sitten, jos jotain ylitsepääsemätöntä ongelmaa ilmenee, joudutaan lemmikistä luopumaan. En itse ole kissojemme suhtautumisesta huolissani, mutta koira hiukan mietityttää. Kyseessä on ajoityain aika arka ja helposti stressaantuva. Juontanee juurensa pentuajoistaan, jolloin edellisellä omistajalla sai aikamoisen huonoa hoitoa. Lähinnä siis olen yrittänyt miettiä toimintatapoja, joilla koira saadaan tottumaan vauvaan ilman suurta ja jatkuvaa stressireaktiota.

Asiasta keveämpään... vitamiinit taisivat olla täällä kans tapetilla. Mulla käytössä neuvolan tädin suosituksesta multivitan mammavitamiinit sekä erilliset kalkkitabletit. Niin ja kiitos aiemmin teille, jotka vastailitte mun syke-kysymykseen :))

Nii 15+6
 
Huomenta!

Kotieläimistä ollut keskustelua.. Meillä on pieni chihuahua perheessä, eikä mullakaan tulisi mieleenkään luopua koirasta, jollei sitten vauvalla ilmene allergiaa/muita ylitsepääsemättömiä ongelmia. Perheenjäsen se koirakin on :)
Oma olo on ollut hyvä, ei pahoinvointia, väsymystä tai muutakaan. Ihmetyttää vaan, mihin mun maha on kadonnu :D ? Se oli aikamoinen rantapallo ja nyt vaan pienen pieni kumpu.. Oisko sit ollu vaan niin paljon turvotusta tms. ja nyt ei viikkoon oikeen mikään maistunu : /
Huomenna aika ultraan, ihanaa :heart: Varasin itse ylimääräisen ajan yksityiselle, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi. Kohtahan sitten liikkeet alkaa tuntua jo selvemmin, niin ehkä mielikin sitä myötä rauhottuu.
Mukavaa päivää jokaiselle =)

Ruspukka ja papana 15+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa

Yhteistyössä