Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

Meillä viime yönä muutamia supistuksia tuli epäsäännöllisesti, mutta tuntuvasti. Vauva liikkui paljon supistusten välissä ja aikana ja oli kyllä vaikea olla paikallaan kun paleli ja kipu jäyti alaselkää ja -massua. Tätilleni tuossa puhuin ja tämä sanoi, että tämän viikon aikana meille pikkuinen tulee. Ja niin minä alan toivomaan myös. Äitini tulee tänään seurakseni päiväksi ja laittelemaan paikkoja hiukan vielä vauvaa varten. Ompahan ainakin suhteellisen siisti koti kun sinne synnyttämään lähtee, etteimiehen tarvitse ihan kaikkea täällä sitten yksin laittaa sillä aikaan kun ollaa vauvan kanssa vielä laitoksella.
elwwis&pieni pojan palleroinen rv 38+4?
 
Leijonamama ideaalinen asento vauvala synnytyksesä on kuulemma se, että sen selekä on sinun nappaa kohti. Itekki asiaa vähän murehin lääkärile, ku minun mölliäiselä on selekä vasempaa kylykiä kohti, ja hän sitten rauhoitteli, että vauva ruukaa synnytyksen aikana sitten viimistään löytää sen oikian asennon. Joten luotama siihen sitten :)

(.) ite nyt matkala synnytyspaikkakunnale, lähteminen viivästy oman arpomisen takia. Hariotussupistuksia oli eilisen päivän aivan älyttömän tihiästi, mutta ensimmäinen supistus, joka tuntu joltaki tuli vasta illala myöhään. Yölä oli ihan sairaan vaikia saaha unta ja sitten ku sain, niin heräsinki kohta suopistukseen. Nukkunu viime yönä rapiat 4h.. Tänä aamuna ollu rauhallista tuntemusten osalta, mikä nyt kuiten hieman harmittaa. Olisin toivonu, että alakas kunnola tapahtua eikä tarvis kauaa tuola kaverin nurkisa pyöriä. Kiva tosin nähä kaveria, mutta haluan sitten äkkiä kotiakki vauvan kans. Ei meinaa malttaa oottaa synnytystä.

o873060 ja haba 38+4
 
Täällä vituttaa oikein koko rahan edestä, eilen illalla iski järkky kurkkukipu ja yö mennyt melkeinpä unetta kun niin kipeenä toi torvi. Vielä ei merkkejä muusta, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voimakas kurkkukipu povaa yleensä helvetillistä räkätautia mun kohdallani. Ihan oikeesti, ei flunssan flunssaa tänä vuonna ja nyt sit 6 päivää ennen laskettua aikaa? On huumori aika vähissä. Ekaa kertaa toivon että vauva tulis joko ihan heti (ennen ku tauti iskee kunnolla päälle) tai sit vasta kun oon toennu. Mun tuurilla tulee just kun pahin vaihe menossa. Ei naurata ei yhtän.

Luna ja mysteeriotus 39+1
 
Neuvolakuulumisia: SF-mitta oli edelleen sen 38 cm, eli ei ole ainakaan kasvanut. Yläpaineet oli laskenut, mutta alapaineet nousseet, eivät olleet kuitenkaan vielä hälyttävällä tasolla. Paino oli tippunut viime keskiviikosta melkein kilon. Tytsyn syke oli noin 135 paikkeilla. Oli taas vaikea kuulla sykkeitä, kun mulla on sitä lapsivettä niin paljon. Syke jotenkin kaikuu sen veden ansiosta, ja vain yhdessä tietyssä asennossa kuuluu kunnolla sydänäänet. Vähänkin kun liikuttaa anturia, niin alkaa kuulua vain kohinaa...

Onnea vauvautuneille!
Kauhean moni on jo tähän mennessä saanut vauvan syliinsä.

Ja olen suoraan sanottuna todella kateellinen. Oma olo kun ollut jo pari kuukautta aivan järkyttävä, ja tämä yksi ei tajua tulla ulos, vaikka aika jo olisi. Inhottavinta oli tänään neuvolakäynnin lopuksi, kun sovittiin seuraavaa (ja viimeistä) neuvola-aikaa ensi viikolle. Neuvolan täti vaan totesi, että jos nähdään ensi viikolla, niin varataan samalla sitten äitipolille se yliaikaisuuskontrolli (joka meillä on 41+5). Olen taas niin varma, että tämäkin raskaus menee käynnistykseen, enkä jaksaisi kyllä mitenkään odotella kolmea viikkoa vielä.

Täällä on siis pieni masis päällä, vaikka eilen oli taas sellainen olo, että lähdetäänkö näytille vai ei. Mutta nyt kipeät supparit ovat laantuneet siihen, että niitä tulee kolmen neljän tunnin välein. Häpyluun alue on kuin tulessa koko ajan, joten toivottavasti siellä jotain tapahtuu.

Anteeksi tämä suuri omanapaisuus tällä kertaan, mutta kyllä nyt on herneet nenässä ja syvällä.

Huomenna on jo muuten meidän oma kuu!!!!!!!!!!!


clearbrook ja pikkusisko 39+3
 
Täällä poksuu tänään 36+0 !! :D

ja niiiin valmis vauvautumaan itsekin, eli ehkä hieman kade jo vauvautuneille :)
Pikkupyykin pesuun jos ryhtyis,sekä hoitopöydään kasaamisee.

:hug: Hurjasti onnea uusille vauvansa saaneille ! :)
 
Tännehän on tullut lisää vauvoja, ihanaa ja onnea!

Kokoarviosta, meillä oli nyt rv 36+2 hippusen alle 3 kg. Epäilen et sellanen pikkusen päälle 3,5 kg tulee olemaan syntyessään.

Ei olla vielä laitettu mitään vauvalle, no, keskimmäisen sänky on siirretty meidän huoneeseen vauvaa varten, mut jotenkin tuntuu et tässä on hyvin vielä aikaa laitella vaatteet. Eipä sitä hirveesti muuta tarvii, kaikki tavarat on valmiina periaatteessa (jossain).

Täälläkin alkaa maha jo tuntumaan. Alkaa olla hankala kyykistyä, mm. kerätä lasten tavaroita lattialta, solmia niiden kenkiä ja muutenkin puljalta ylös alas. Olotila vaihtelee tosi paljon, välillä on pirteämpi olo ja välillä (kuten tänään) kaikki käy hermoon (varsinkin kun tuo esikoinen puhuu tauotta, meinaa hermo mennä) ja on väsynyt olo.

Vauva on vielä ylhäällä, oli synnytystapa-arvio ja paikat kiinni tiukasti. Ei ois enää montaa viikkoa, mut nyt alkaa jo olla aika tän raskauden loppua!

Viola ja rv 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuneille!! :)

Kaikki on täällä niin valmista kuin olla ja voi. Vauvalle on kaikki laitettu suurinpiirtein mut hakee tavarat vielä paikkaansa. Pinnasänky on vuorattu vauvan tavaroilla, että sinne vauva ei ole menossa nukkumaan. Onneksi laitoin vauvalle äippälaatikosta vuoteen. Muutenki kämppä on huollettu ettei kaikki jää tuolle miehelle laitettavaksi.

Nyt poksu 38+0 huomenna synnärille katteleen, että mille aletaan.
Tikkaritar
 
Siitä on aikaa kun olen täällä käynyt, on tuntunut liian tuskalliselta ajatuskin. Meidän tytär syntyi ja kuoli 24.6.2013, äkillisen sairastumiseni vuoksi. Asiaa jo jonkin aikaa ehtinyt käsittelemään ja kyllä tästä vielä toivutaan, mutta ikuiset arvet se jättää. Toivottavasti kaikkien muiden odotus palkitaan lopussa. -Papumamma

-Tytär s.24.6.2013- k.24.6.2013
 
Onnea vauvan saaneille!

Papumammalle osanottoni ja voimahalaus suureen suruun!

Mulle iski nuha, huomenna neuvolaan. Muuten ei tänne mitään uutta. Paitsi että appiukkoni teki meidän vauvalle maailman ihanimman kehdon! Oon sitä nyt saanut viikon verran tuossa ihailla!

-Salmiakki13 ja 39+2
 

Yhteistyössä