Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*



Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin.


Lokakuisten odottajien lista

* Meitä on yhteensä 127 odottajaa *
(Päivitetty 31.05.2013)


26.09.2013
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /

28.09.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS / poikaolo tyttölupaus

29.09.2013
Nimia 32v / 2. lapsi / TYKS poikaolo
Jauj 24v / 3. lapsi / NKL poikalupaus

30.09.2013
kirsikka92 20v / 1. lapsi / P-KKS / poikaolo poikalupaus

01.10.2013
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Saanni 29v / 2.lapsi / K-SKS
Nii1 27v. / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Duppeli/27v./ 2.lapsi /K-SKS

02.10.2013
janskuli83 29v / 5. lapsi / NKL /
beibipupu 30v / 2. lapsi / LS / poikalupaus

3.10.2013
tuutkkii79 / 2.lapsi / KÄT

04.10.2013
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo
poikalupaus
Nanneli82 / 30v. /ensimmäinen / OYS

05.10.2013
muumimamma-81 31v / 3.lapsi / K-SKS
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Anna_85 / 27v. / 1. lapsi / K-SKS
4+1 / 29v. / 5.lapsi / MKS
Yonn / Kät

06.10.2013
Miab5 31v / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL tyttölupaus
Helmikoo 34v / 3. lapsi/
wentti 30v / 3.lapsi / KOKS
sannita 26v / 1. lapsi / SatKS
Salmiakki13 / 1.lapsi / TAYS
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo tyttölupaus
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo
jk74 39v / 2. lapsi / TAYS tyttölupaus

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v / 4. lapsi / seks
Helleka 31v / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi
neeta83 29v /5.lapsi/NKL tyttölupaus

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
ebbe 33v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22v / 1. lapsi / poikalupaus
Eessii 20v / 2. lapsi /
Vihervaara 28v / 1. lapsi /
mriic 23v / 1. lapsi /
Papumamma/ 24v/ 3.lapsi/ OYS
Ruspukka/ 4. lapsi /MKS tyttölupaus
Heikku89 23v / 2. lapsi / VKS
mamx3 28v / 3. lapsi / KOS
*Ella*/ 3.lapsi

10.10.2013
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19v / 1. lapsi / LPKS
Emskis 34v / 2. lapsi / JS / tyttöolo poikalupaus
o873060 31v / 1.lapsi / LKS poikaolo poikalupaus
Misu78 34v / 4. lapsi poikalupaus
Martta75 / 1.lapsi / KYS

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25v / 4. lapsi / koti/VAS
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39v / 2. lapsi / TYKS
Taimis / 1.lapsi

12.10.2013
Bibi77 / 3. lapsi / LS/NKL
2+2 31v / 3. ja 4. lapsi (kaksoset) / KOS
Gabriella 18v. / 1.lapsi / PHKS tyttöolo
13.10.2013
Kairi 28v / 2. lapsi / KYS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS poikalupaus
Nelperi 29v / 2.lapsi/ LS tyttöolo poikalupaus

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Pörrö 29v / 2.lapsi / LKS
petite 26v / 5. lapsi / K-PKS tyttötoive tyttölupaus
Matuli 31v /3.+ 4. lapsi / JS

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS / poikaolo
Tikkaritar / 3.lapsi
Peekaboo 31v. / 1.lapsi / KYS

16.10.2013
heinis1 35v / 2. lapsi / tyttöolo
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL
Marjaana84 28v / 1. lapsi / K-SKS
Starlight84 28v/ 1.lapsi/
Addoda / 1.lapsi tyttöolo
kkiipp 21v. / 2.lapsi / PKKS

17.10.2013
Lapanen85 27v / 1. lapsi / KYS poikalupaus
Pullero85 / 1.lapsi

18.10.2013
Hope81 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
Annuliini84 29v / 3. lapsi / JS / tyttöolo
Mimskuliini 24v / 3. lapsi / VAS tai TAYS
omen 24v. / 2.lapsi / OAS tyttötoive

19.10.2013
dita 30v / 3. lapsi / K-PKS
Kesä81 31v / 1.lapsi
kääkkis82 30v / 4. lapsi / PHKS

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS poikalupaus
Jaxx1977v /34v / 2. lapsi / JS
Linnie 25v / 2.lapsi / TAYS

21.10.2013
Hanneka 30v / 1.lapsi / SeKS
icy 23v. / 2. lapsi / SatKS
nouna 25v / 3. lapsi / VKS
Marni80 / 2.lapsi / PHKS

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Tigridia 34v /4. lapsi / K-SKS
Millamagia / 2.lapsi / PKKS
minnuliis 34v. / 1. lapsi / KOS

23.10.2013
annelin 30v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi tyttö?
mymmeli87 / 1. lapsi /
LizMon 28v / 1.lapsi /

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v / 2. lapsi / JS
Marlin 29v / 3. lapsi / OYS tyttöolo
Susanna1979 33v / 4. lapsi /

25.10.2013
Zuzme 17v / 1. lapsi / NKL
Tertsi79 / 33v. / 2.lapsi / PHKS poikatoive
SR 38v. / 2.lapsi /
Bethany 27v / 2. lapsi / OYS tyttöolo

26.10.2013
PottuSäkki / 5. lapsi / PS
Line / 2.lapsi
Lady_Vanilla / 1.lapsi / EKKS

27.10.2013
Malsa / 23v / 1.lapsi / KOS
Bamboo 33v / 1. lapsi / TYKS

28.10.2013
Shenda81 / 32V / 3.lapsi / HYS
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS poikaolo

29.10.2013
Duppaduulix 27v./ 4. lapsi / KOS/NKL
SONJJ 19v. /1. lapsi / VKS

30.10.2013
Pömppis83 / 1.lapsi / TAYS
Malinelle24 24v. / 3.lapsi / HUS

31.10.2013
jau11 27v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ei ilmoitettu:

Alii 28v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
elsanen 26v / 1.lapsi /

Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

TOUKOKUU

2.5 Linnea80/N

6.5. Tigridia/N

13.5. Maana-mamma/RU - Peity/RU - Marlin/N - Pottusäkki/N

14.5. Vilijonkka/RU - Tertsi79/N - zoelle/N

15.5 Beibipupu/RU

16.5 rakkaudesta äiti/RU

17.5 muruliini82/N

20.5. kirsikka/RU - Misu78/RU - Duppaduulix/N - kääkkis82/S

21.5. LukLu/RU - akkiiR/RU - kääkkis82/N

22.5 Anna_85/RU - Duppaduulix/NP

23.5. Luna85/RU - elwwis/RU

24.5. Emskis/RU - emja/RU

27.5. linnea80/RU - Padmerine/RU - Nelperi/RU - mamx3/RU - Taimis/RU

28.5 petite/RU - Starlight84/RU - Bibi77/RU - zoelle/RU - kkiipp/N

29.5 Meppuli/RU - Addoda/RU- Lady_Vanilla/N

30.5 Gabriella/RU

31.5 o873060/RU - Marjaana84/RU - Lapanen85/RU

KESÄKUU

3.6 Nanneli82/RU - heinis1/RU - Peekaboo/RU - Martta75/RU

4.6. Väinö-Irmeli/RU

5.6 kääkkis82/RU

6.6. Viola30/RU - fenixlintu/RU - Jaxx1977/RU - Tikkaritar/RU - o873060/N - kkiipp/RU

7.6. Kesä81/RU

10.6 Sinnuli/RU - mymmeli87/RU - Lisa Maria/RU - Tertsi79/RU - Malinelle24/RU

11.6 Lady_Vanilla/RU

12.6 Duppaduulix/RU - linnea80/N - Addoda/N - Marlin/RU

13.6. LizMon/RU - SR/RU

14.6 PottuSäkki/RU - muruliini82/RU

18.6 Icy/RU - kääkkis82/N

20.6 Marlin/N

22.6 Pömppis83/RU

24.6 Muruliini82/N

25.6 Tertsi/N

HEINÄKUU

9.7 o873060/NL

11.7 Duppaduulix/ÄPKL


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, ÄPKL = Äitiyspoliklinikka



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Emskis


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:

Yksityisviesti kirsikka92
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.

Meidän aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...3-helmikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...un-lapset-3-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2253220-lokakuun-lapset-2013-3-huhtikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on uusi toukokuun ketju avattu. :) Ensi kuussa päivittää sitten joku muu joohan? ;) Ps. ei tarvitse olla tietokonenörtti että tätä osaa tehdä, en minäkään paljoa näitä juttuja osaa, kokeilemalla onnistuu ja aikas helppoa kyllä. :)

dana88 kyseli pahoinvoinnista, itse aloitin tänään päiväni oksentamalla, itseasiassa pitkästä aikaa. En kestä ollenkaan nälkää ja se ehti tänä aamuna yllättämään ennen kun ehdin syömään aamiasta. Kiireellä lappasin jugurtin kun huomasin että huh nyt onkin paha nälkä, mutta jugurtti ehti hädintuskin mahaan niin jo tuli ylös. Tänään 17+1

Misu78 mulla alkoi harjotussupistukset jo viikolla 13. :( Se on kurjaa kun se rajoittaa menoa, ei pysty kauaa seisomaan ja kaikkein vähiten liikuntaa harrastamaan. Hirmuiset supparit jos vaikka täytyy esim bussille koittaa juosta, ei onnistu! :( Esikoisen odotuksessa oli sama juttu, mutta sillon alkoi "vasta" rv17.

Minäkin olen muuten ihmetellyt missä on Zoelle, kaikki hyvin?

Emskis 17+1
 
Ihanaa, näin se aika kuluu ja nyt jo toukokuu! Lämpimiä ilmoja tässä kovasti odottelen. =)

Pahoinvoinnista mulla vieläkin ajoittain tulee huono olo ja pitää käydä oksentamassa. Muuten ei vaivaa mutta yhtäkkiä saattaa alkaa etomaan ja sitten vaan pönttöön kurkkimaan :$ Nyt taitaa olla menossa kp15, aiemmissa raskauksissa mulla oli todella vähän pahoinvointia, nyt huomattavasti enemmän. Johtunee ehkä siitä että nyt elämä on tosi kiireistä enkä ehdi levätä tarpeeksi?

Töissä oleminen juuh ja puuh, muakaan ei yhtään kiinnosta käydä enää töissä! Väliin ihan ok päiviä, mutta sitten taas toisinaan oon niin väsynyt että itku tulee kesken päivän. Tässä yks aamu kun pääsin työpaikalle niin suoraan painuin omaan huoneeseen itkemään kun oli niin väsynyt ja ankea olo...

Meidän elämä on nyt tosi kiireistä ja työntäyteistä, väliin mietityttää että pysyyköhän pieni matkassa mukana tämän kaiken keskellä. Mun normaali päivä: herätys klo 6.00, lapset tarhaan ja ite töihin pitkän ajomatkan päähän, 8h töissä ja pikaseen hakemaan lapset tarhasta. Nopeesti haetaan jotain evästä jostain ja mennään meidän raksalle. Siellä ilta hommissa ja sitten nopeesti kotiin laittaan lapset nukkuun. Ite ehdin nukkuun siinä 23 aikoihin ja taas aamulla alkaa sama rumba...|O Väliin kun olo on ollut todella huono, oon jättäny raksaillan väliin ja lepäilly kotona lasten kanssa, talo vaan ei valmistu ajallaan jos en ole siellä miestä auttamassa, meillä on toiveena muuttaa syksyn aikana uuteen kotiin. Ja kivaahan se raksaaminen on, tämä arki vaan on väliin todella raskasta!

Ja töissä mua on onniteltu kovasti raskaudesta vaikka en siitä ole kertonut kuin esimiehelle, asia on näköjään levinnyt kun pitänyt sijaisesta puhua yms :) Ja ovat kuulemma kaikki tienneet jo kauan, ei mahan kasvusta vaan rintojen :D Nyt on taas kyllä semmoset jumbot että ei mahu enää liivinkuppeihin, pitäis mennä ostaan uudet liivit kun vaan ois aikaa!

Mutta ihanaa kun on viikonloppu, nautitaan me työelämässä olijat nyt taas tämä muutama päivä viikon kohokohdasta!:D
 
Hei!

Tulin tuolta toukokuisista vinkkaan teille olisiko joku kiinnostunut äitiysvaatteista? Itse olen viimeisilläni ja luultavasti viimeistä kertaa raskaana, joten olen päättänyt myydä kaikki odotusajanvaatteet. Normaalisti olen kokoa 38-40, M-L, normaalivartaloinen. Mammavaatteet on M-L kokoisia, osa tätä raskautta varten ostettu, osa edellisellä kerralla. Mitään huonoa en myy. Paitoja on paljon ja muutamat housut ja legginsit. Carriwell odotusliivejä, Anita tukivyö. Vaikka mitä löytyy!

Jos kiinnostuit niin laita minulle yksäriä niin kerron tarkemmin ja laitan kuvia yms.
 
Kiitos Emskis uudesta pinosta :)
Linnie tervetuloa mukaan :)
Dita kuulostaa kyllä turhan kiireiseltä sun elämä :( Ei varmaan hyvä merkki tuo että väsymyksestä itkeskelee. Olisiko sitä mahdollista ottaa rauhallisemmin? Tuo raksahomma varmasti kyllä on henkisestikin tosi stressaavaa. Tärkeintä kuitenkin että itse jaksat. Saisitteko keneltäkään apuja arkeen? Saisit joskus vapaapäivää, että ehtisit ottaa ihan rennosti. Tsemppiä hurjasti!
Itsestä tuntuu, että viikon jälkeen on ihan tosi väsynyt ja vkl tulee todella tarpeeseen. Meillä kuitenkin vain yksi lapsi eikä mitään pakollista ylimääräistä ohjelmaa iltaisin. Itsestä tuntuu, että tää raskaus kyllä väsyttää edelleen vaikka toisella kolmanneksella mennään. Ihanaa kun nyt ylimääräisiä vapaita niin helpottaa kyllä.
Pahoinvoinnistamulla ei sitä ole ollutkaan, mutta pään särkyä sitäkin enemmän. Etenkin jos yöllä heräillyt tuon esikoisen kanssa niin aamulla hurja päänsärky :( Meillä aamuherätykset klo 5 viimeistään. Töihin tarvii lähteä vasta 7 aikaan niin siinä ehtii aamutoimet tekemään.
Ihanaa kun on toukokuu. Odotan kans niin tuota ilmojen lämpenemistä. Ajatelkaa kuinka pitkällä jo ollaan ja mulla kesäkuun eka maanantai jo rakenneultrakin.
Heinis ja nyytti 16+3 (meniköhän oikein)
 
Heinis Mulla oli kans aivan järkyttäviä päänsärkyjä osa oli rehellisiä migreenikohtauksia. Mä sit mietin et mistä helvetistä johtuu. Lopetin sit noitten vitamiinien syönnin kokonaan. Loppu siihen särytkin. Yhesti yritti migreeniä päälle mut sain sen hoidettua panadolilla ja tunnin unilla. Onneks mulla on jo "isot" lapset. En yleensäkään syö mitään vitamiineja ja luulen ettei minun elimmistö tarvi moista moskaa.

Kovasti voimia raksalaisille ja muillekin joilla on kiivas tahti elämässä. Voin kertoa että nautin tilanteesta, olla raskaana ja työtön. Raskauden alussa meillä oli vielä koko kämpän remontti menossa ja asuttiin evakossa. Kyllä siinä kysyttiin hermoja kaikilta myös lapsilta.

Supisteluista sen verran et niit on ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Olin viime viikon töissä lastenhoitajana pienten osastolla ja supisteli koko aika, kun lapsia piti nostella. Muutenkin supistelee herkästi. Niitä on ollut tosi aikasessa vaiheessa aina mut nämä eivät ole onneksi kipeitä niinkuin ensimmäisessä raskaudessa olin saikulla viiosta 16 asti kivuliaitten supistelujen vuoksi. Kävin välillä kokeilemaan töitä mut ei se vaan onnistunut. Tyttö syntyikin 37+1.

Hyviä vointeja meille kaikille! :)
Tikkaritar/33v/16+6/kolmas/
 
SR
Hei kaikille, ajattelin vihdoinkin minäkin liittyä mukaan keskustelemaan. Olen 38v. ja toinen tulossa, ensimmäinen on tyttö ja jo 5v. Meillä 3 vuotta yritystä takana ennenkuin tärppäsi ja vielä yksi keskenmeno siinä puolivälissä. Emme ole vielä kertoneet raskaudesta kenellekkään, kun tämä raskaus tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, että voiko tämä olla totta. Meillä menossa 15+1, niskapoimu ultra oli ok 1,0 mm ja rakenneultra on 13.6. täällä ne molemmat tekee nykyään kätilö, edellisen kanssa oli vielä lääkäri. Istukka on etuseinässä, mutta olen tuntenut liikkeet jo n. viikon verran. Tässä raskaudesa olotila on ollut huonompi kuin ensimmäisessä, mutta nyt alkaa onneksi helpottaa ja voinkikin on jo paljon virkeämpi. Rauhaisaa viikonloppua kaikille!
 
Heissan!

Minäkin toivon, että keskustelu säilyisi täällä palstalla. Pitää siis itsekin aktivoitua lukemisen lisäksi myös kirjoitteleen useammin :)

Joku kyseli liitoskivuista. Mulla on vihlonut alavatsaa nyt parin viikon ajan. Joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän. Välillä vihlaisuja tulee monta peräkkäin. Neuvolassa totesivat, että kohdun kasvaminen voi tuntua vihlovina kipuina, mutta miltä sitten liitoskivut tuntuvat? Ja missä? Neuvola oli tosiaan tällä viikolla ja kaikki hyvin. Sydän pumputteli 150 paikkeilla ja liikkeenkin ääniä kuuntelemalla havaitsivat. Itse en olisi sellaista osannut tunnistaa. Ja ei, en ole varmoja liikkeitä tuntenut vieläkään. Joitain kuplintoja oon ajatellut, että olisikohan nämä nyt voineet olla liikkeitä, mutta mahassa kuplii mulla muutenkin, joten en oo uskaltanut niitä vielä liikkeiksi uskoa. Oon ajatellut, että eiköhän sitä ehdi nauttia ja kipuilla potkujen kanssa vielä monen monta viikkoa, vaikken vielä liikkeitä tuntisikaan :)

Mammavaatteet otettu käyttöön tällä viikolla :)

Salmiakki13 ja 17+6
 
SRTervetuloa :) Onnitteluja hurjasti, että olet raskaana ja NPssä kaikki hyvin. Turvallisemmalla puolella olet :) Varmasti on ollut rankat kolme vuotta :( Keskenmenot on kans hurjan ikäviä ja yllättävän rankkoja kokemuksia. Mulla kaksi kmää kans takana ennen tätä.
Salmiakki13käsittääkseni just liitoskivut johtuu just siitä, kun kohtu kasvaa ja paikat antaa myöten. Mulla ollut edellisessä raskaudessa vähän liitoskipuja ni en ole ihan asiantuntija aiheessa :)
Kiva jos säilyy keskustelu täällä. Itse tulin siihen tulokseen et kirjoitan täällä tai en missään :)
Heinis ja Nyytti 16 +3
 
Liitoskivuista mulla oli esikoisen odotuksessa ihan mahottomat liitoskivut! |O Häpyluulla tuntu kun häpyluun puoliskot alko erkaneen toisistaan ja tekeen näin tilaa tulevaa synnytystä ajatellen. Olo oli niin kuin olis ollut ruuvipenkissä missä väkisin erotetaan noita puoliskoita irti toisistaan, ja voin sanoa että kipeää teki.. Väliin en voinut kävellä ollenkaan vaan piti kontata huoneesta toiseen, mies auttoi ylös sängystä että pääsin vessaan. Väliin pystyin kävellä mutta hiipien. Noita oli ehkä joskus rv25-30? Kovan päällä pitäis sillon istua, ei esim sohvalla ollenkaan, tuo auttaa jonkin verran. Toisessa raskaudessa liitoskivut oli onneksi huomattavasti laimeempia eikä niistä jäänyt kummempia muistoja. Tässä kolmannessa odotuksessa mulla oli heti alussa liitoskipumaisia tuntemuksia koko lantion alueella, enimmäkseen selässä. Helpottivat parissa viikossa ja nyt ei ole ollut mitään. Liitoskivut on eri kipua kuin kohdun luona tuntuvat tuntemukset. Liitoskivut tuntuu tuolla luissa kun alkavat erkanemaan toisistaan ja liitokset pehmenee, tai ainakin näin mulla, ei siis mitään faktatietoa tämä :D
 
Heippa hei kaikille!! :)

Lueskelin kauhulla noista liitoskivuista... Toivottavasti ei tuu itselle yhtä pahoja kuin ditalla oli.... Hui sentään... :D
Olo on aika seesteinen, vaikka edelleenkään ei pysty kauaa tepastelee ulkosalla ainakaan pysähtymättä muutamaa kertaa ja silloinkin on pakko päästä istuskelemaan hetkeksi.. :) selkää myös vihlaissut nyt muutamaan kertaan niin ettei taaskaan ole sängystä päässyt omin avuin ollenkaa ylös. Väsymystä ei ehkä ihan niin paljoa ole ollut kuin alussa oli mutta kyllä sitäkin on edelleen. Taikka taas. :)

Muuten on aikalailla ollut seesteisempi vaihe taas osaltaan menossa. Nautiskellut ulkona olosta ja hyvistä keleistä vaikka välillä onkin ollut hieman hankaluuksia. :)

7.5 olisi taas neuvolaan meno, jospa siellä vähän kurkattais mikä meininki tuol masussa on kun jotenki välillä tullut epävarmuuksia siitä että mahtaako siellä ketään ollakkaan. Vaikka välillä on semmoinen olo varsinkin nukkumaan mennessä että joku möyrii ihan huolella eikä malta asettua ollenkaan aloilleen, toistaiseksi ei ole valvottanut vielä.. :D

Toivottavasti ei tuu kovin kuuma kesää, saattaapi tulla aika hankalaa elämää jos kovin kuumia kelejä pukkaa. :)

Kiitos emskis uudesta pinosta! :)

Addoda ja Mini 16+4
 
Tervetuloa uusille! ja kiitos uudesta ketjusta.

Huomenna poks 17+0 Käyn nyt etukäteen poksumassa, kun huomenna en jouda:)

Liitoskivut: Voi niitä kyllä löytyy ja ihan alusta asti:/ Päivittäin nivuset huutaa ja alamaha jatkuvasti kipeä. Onneksi ei niitä repäisykipuja niin ole ollut. Mutta onhan tämä jo 5. raskaus ja itsellä ikää vähän. Että ihmehän se olisi jos ei missään tuntuisi. Oli muutes kiva sanoa yhdelle toiselle odottavalle kun tiedusteli mones tää on,ensimmäinenkö? Joo eikö 5.:LOL:

Itse en myös suostuisi enää rakentamaan, korkeintaan remontoimaan. Onneksi mies samoilla linjoilla. Ja täällä on kyllä todella paljon sopivia valmiita vaihtoehtoja. Niitä vähän muokkaamalla saa helposti sen unelmatalon. Ehkä me sellanen ostetaan joskus.. tässä nykyisessä on vain niin halpa asua (erillistalo osakeyhtiötyyliin), on reilusti omaa pihaa yms.

Kun tuolla facebookin puolella niin hehkutetaan nuita bola-koruja,niin aattelin sellasen nyt tilata. Ihan uhmasta tilaan vaaleanpunaisen Crystalin:p Tuli sitte tyttö tai poika:)

(.) Oma olo hyvä. Mutta ottaa kyllä voimille tuo pihalla haravoiminen, puskien leikkaaminen ja muu tonkiminen. Lenkistäkään ei ole niin poikki! Ja kun en mä missään rapakunnossa ole. Mutta kyllä tuonne saa monta tuntia kulumaan päivässä. Iiks ja rakenneultra lähenee. Mua niin jännittää että näkyykö siellä sitä kumpi tulee! Tuo pieni kyllä potkii mua ihan päivittäin,että taitaa istukka olla muualla kuin edessä. No onneksi nyt on tekemistä kun toiseksi vanhin poika täyttää ensi viikolla huikeat 4-vuotta:heart: Mää niin tykkään kakun värkkäämisestä ja muusta leipomisesta!:)

Tää oli tällanen pikakurkkaus.

petite ja pieni 16+6:heart:
 
Ihan ekaksi..poks 17+0 <3

Ja sitten kiitosta uudesta pinosta :)

Itsellä onneksi ei ainakaan vielä ole mitään liitoskipuja,tai oikeastaan muitakaan kipuja. Olo mitä mahtavin ja virtaa on kuin pienessä pitäjässä! :D

Taas täällä juntteilen,mutta mikä on bolakoru? Kuullut olen ennenkin,muttei koskaan asia ole selvinnyt..

Itse henk.koht. pysyn täällä,ei oikein toi FB ole mun juttu. Josko sitä itsekin alkais useammin kirjottelemaan,niin omalta osaltani pidän keskustelun vilkkaana :)

Mahtavaa viikkoa naiset!
 
Kiitos Emskis uudesta pinosta!

Nelperi: Bolakoru on se helisevä pallokoru odottajan kaulassa, vauva kuulee helinän kohtuun joltain viikolta 20(?) lähtien ja syntymän jälkeen ääni onkin jo tuttu.

Mulla meni koko huhtikuu ohi, en sitten ehtinyt kirjoitella tänne juuri ollenkaan. Sairasteltiin kerralla koko vuoden sairastelut: ensin flunssat, sitten vauvarokko, vatsatauti ja vielä kerran flunssat. Ei tullut isommin koneen ääressä istuskeltua, mutta josko nyt oltaisiin sitten jo terveen kirjoissa.

Mä meinasin pysyä myös täällä höpöttelemässä, FB ei ole ihan mun juttu myöskään.

(.) Tulihan sitä jo tuossakin, mut lisää... :D Vointi on nyt loistava, energiaa riittää kuin pienessä kylässä ja sitä kyllä tarvitaankin haravan varressa + muiden kevätjuttujen parissa. Paino on pysynyt kutakuinkin samana kuin ennen raskautumista ja samat vaatteet menee edelleen päälle. Paidat alkaa jäädä etupuolelta vähän lyhyiksi, mut housut mahtuu edelleen. Laihtunut siis kai olen? Se alkuraskauden turvotus katosi kokonaan ja nyt on taas niin sutjakka olo. Paitsi kun pitää laittaa lapsille kenkiä jalkaan... kohtu on jo navan korkeudella tai melkein jo ylikin, mulla tuo sf-käyrä huiteleekin ihan omia lukujaan.

Mulle vois päivittää neuvolan 14.5 ja rakenneultran 28.5. Viime viikolla tuli käytyä muiden juttujen vuoksi lääkärissä ja lääkäri kurkkasi ultralla mitä vatsaan kuuluu - siellä pieni nukkui ihanan rauhallisesti ja vähän heilutteli sormia ja varpaita. Tää oli siis eka kerta kun näin ultrassa pienen sitten viikon 7+5 ja voi että tuli liikkis olo... :heart: Np-ultra jäi siis meillä välistä.

Tuo neuvola on sitten mun ensimmäinen, pari yritystä päästä neuvolaan on jo ehtinyt olla mutta sairastelut ovat estäneet aika tehokkaasti kaiken ulkomaailmassa liikkumisen. Mut ehtiihän tässä!

Ihanaa viikkoa kaikille!

zoelle 16+2 (tai niillä main, tarkentunee loppukuusta)
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä hiljentynyt täällä, no ehkä kaikki keskittyy ihanaan odottamiseen vaan niin täysillä! :)

Itse ajattelin aloittaa ihanaan odottamiseen keskittymisen ensi viikolla, kun selviää miten mun työkuvioiden käy. Vakipaikkaa siis hain paikasta jossa jo piiitkän tovin viettänyt määräaikaisena. Sitten jos se paikka napsahtaa niin pitääkin miettiä miten kertoo tästä ihanasta odottamisesta esimiehelle. ;)


Malsa ja apinanpoika 15+0 :heart:
 
Heips kaikille! Täällä vielä yksi odottaja ilmoittautuisi mukaan juttelemaan, mahdollisesti myös facebookin puolelle.

Np-ultra meillä oli 15.4. ja kovin rauhallisesti pieni silloin köllötteli, turvotusta oli 1,5mm. Itse säikähdin kun tuntuu hieman suuremmalta tuo lukema mitä muilla äkkivilkaisulla tässä pinossa on ollut. Normaalirajojen sisällä lukeman ilmeisesti kuitenkin pitäisi olla. :) Rakenneultra on 3.6. joten sitä jännätään sitten seuraavaksi. Ensimmäinen lapsi on siis kyseessä ja laskettu aika pikkuisella on 15.10.

Liitoskivuista näyttää olevan puhe tällä hetkellä ja niitä löytyy täältäkin. Alkuraskaudesta oli jonkin verran voimakkaampia vihlaisuja alamahassa, varsinkin jos nousi seisomaan liian nopeasti. 12. rv:n aikoihin kivut jäivät joksikin aikaa pois, mutta nyt tekevät tuloaan takaisin. Ne harvat omat housut jotka muutoin vielä mahtuvat päälle eivät mene napin kohdalta enää kiinni, joten ihmekös tuo jos vähän vihloo kasvavat paikat.

Peekaboo ja Pikkukaveri 16+5
 
Emskis, ainiin se tärkein tietenkin unohtui :D Yritin niin kovasti muistaa missä järjestyksessä mikäkin piti laittaa että jotain tietenkin jäi. Melkein meni oikein, muutamalla päivällä heitti :> LA 20.10.

Niin ja kiitos kaikille. Kiva tulla tämmöseen paikkaan missä toivotetaan tervetulleeksi :) En oo vielä kauheesti ennättänyt lueskella muiden juttuja, mut onko muilla tullut supistuksia alkuvaiheessa? Tän viikonlopun on supistellut vähän väliä. Tuntuu niin kauheen aikaiselta mutta kai tää on normaalia..

Linnie ja vielä nimetön veijari 16+0
 
Linnie: tervetuloa multakin! :-D Ihana että tänne on tupsahdellut niin monta uutta odottajaa.

Olen samoilla viikoilla ja mulla supisteli koko viime viikon sellaisia sukkapuikkosupistuksia, tosi kipeitä. Kohdunsuu oli kuitenkin vielä napakasti kiinni viikonkin supistelun jälkeen eikä kohdunkaulassakaan ollut tapahtunut mitään. Sama juttu mulla on ollut kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa, ja kohdunkaula onkin sitten kerralla kadonnut viikkoon 34 mennessä.

Kipeitä supparit ei kuitenkaan vielä sais olla, mut näköjään voi olla sitäkin ilman sen suurempaa vahinkoa. Täytyy vaan ottaa vähän rauhallisemmin, sen pitäisi auttaa.

zoelle 16+2 (tai niillä main, tarkentunee loppukuusta)
 
Kiitos Emskis uudesta pinosta :heart: Mulle voisi korjata tietoihin LA 19.10 ja laittaa S 20.5 :)

Tervetuloa uusille :heart:

Mulla ei onneksi ole liitoskipuja ollut, selkäkin on yllättävän hyvässä kunnossa :) Olen kyllä nyt paljon kiinnittänyt huomiota venyttelyyn ja jumpannut. Huolta aiheuttaa nyt tuo polvi, mikä on alkanut taas öisin kipuilemaan : / Rustopehmentymää on siis, niin ilmeisesti siellä taas jotain irtopaloja pyörii, koska en muutakaan syytä sille keksi. Reisijumppaa vaan :)

Bolaa täälläkin ollaan hankkimassa, sitten tuleekin valinnanvaikeus kun sitä käy valitsemaan :) Edellisessä raskaudessa oli bola, mutta laitoin sen pojan vauvamuisto-laatikkoon, se oli ja on hänen.

kääkkis ja sisu 16+1
 
zoelle, aa okei. Täytyy yrittää ottaa sitten vähän rauhallisemmin. Hassua miten ekan lapsen kohdalla ei osannut pelätä oikein mitään ja nyt kakkosen kohdalla kaikki kauhukuvat mielessä. Tieto lisää tuskaa :D
 
Hei kaikille! Huomaa että omakin kirjoittelun tarve on vähentynyt kun on tämä seesteisempi ajanjakso menossa... Tuosta energisyydestä en menisi niin vannomaan, mutta ehkä hitusen väsymys helpottanut pahimmista ajoista. Mulla on iho huonossa kunnossa siis aivan järkyttävän huonossa kunnossa lähinnä rinnassa ja selässä. Kesällä kun on häitä tulossa niin joudun ostamaan jotain poolomekkoja että kehtaa olla, on kyllä niin järkyn näköistä.

Meillä on kans koira (joku kyseli ajat sitten). Juttelin kasvattajan kanssa ja hän neuvoi, että meidän koiran tapauksessa koira on omassa huoneessa niin kauan kunnes vauva fyysisesti alkaa nukkumaan siellä, eli koiralle hiljalleen muutoksia eikä kaikkea kerralla tai reilusti etukäteen... Voin kuvitella että tulee hauvalle tarpeeseen säilyttää erityisesti alussa oma vetäytymistilansa...

Alkanut tuo parin viikon kuluttua häämöttävä RU jännittämään... Töissäjaksamisesta voin sanoa että en jaksaisi yhtään. Ei kiinnosta, ei huvita, ei jaksais. Väkisin saa rahaata itsensä arkisin töihin. Onneks lomaan enää 1,5 kk!!! Juhuu!!! Sen jälkeen ainakin pari viikkoa töissä jos vointi sallii ja henkisesti olen varautunut olemaan elokuun sairalsomassa, saa nähdä mikä olo on silloin.

Seuraava neuvola on rakenneultran jälkeen ja todnäk mieheni on silloinkin töissä. Meidän mielestä miehen ravaaminen neuvolassa ei ole tarpeen erityisesti jos on töitä silloin. Itseäkin sapettaa kun joutuu tekemään tunnit sisään myöhemmin. Pointtina siis, että taas se haahka pääsee ruikuttamaan siitä kun mies ei ole taaskaan mukana. Aion kyllä sanoa suorat sanat jos niikseen tulee, ärsyttää jankuttaminen aiheesta siinä määrin. Toinen asia mikä tekee meistä maailman huonoimmat vanhemmat on se, että emme tule pääsemään perhevalmennukseen. Meidän kunnassa kyseiset tilaisuuden järkätään aamusta ja jälleen kerran, me olemme työssäkäyviä ihmisiä eikä töistä olla niin vaan poissa. Vihaan nyky-yhteiskuntaa ja neuvolan holhous/syyllistämismeininkiä. Oon kanssa alkanut miettiä et menenkö ollenkaan siihen sokerirasitukseen, se siis yli 25-vuotiaille "pakollinen" Vantaalla. Voipi olla että olen "huono äiti" ja jätän senkin menemättä.

Luna 18+1
 
Luna: meidän neuvolan kätilö kysyi suoraan, tarvitsemmeko perhevalmennusta. Totesimme, että emme. Sillä selvä. Ei siitä välttämättä mitään irti saa. Osa saa paljonkin, mutta eihän se pakollinen ole. Eihän sinne neuvolaankaan mikään pakko olisi mennä, ei lasten eikä aikuisten.

Sokerirasitukseen en mene itse ollenkaan, sillä käytännössä olen jo radi-ruokavaliolla ja mittailen sokereita kolmena päivänä viikossa. Jos tuossa sokerirasituksessa jää kiinni, niin silloin vaihdetaan tuohon radi-ruokavalioon ja mittaillaan sokereita kotona. Jos sokeriarvot ei pysy kurissa ruokavaliolla, otetaan käyttöön insuliini. Olen siis askelen verran edellä, menin tällä tavoin toisenkin raskauden NKL:n siunauksella. :)

Ja onneksi mun sokruarvot ovat ihanteelliset, joten eipä siitä rasituksesta mulle mitään hyötyä olisikaan. Niin kaheli en sentään ole, että viittaisin kinttaalla noille sokerimittauksille, sillä en todellakaan halua lapsella olevan ongelmia sokereiden kanssa syntymän jälkeenkään.

Ostin tälle kierrokselle (vika raskaus siis) kunnon koneeseen liitettävän mittarin, josta voi sitten kätsysti printata käppyrät lääkärille ja neuvolan kätilölle kun niitä kysytään.

Tämä holhous/syyllistämismeininki on kyllä syvältä, siksi en kunnallisen neuvolan palveluita käytäkään. :D Vastarannan kiiski viimeiseen saakka.

Kysymys vielä sinulle, Luna: olen itsekin vantaalainen, onko tuo vantaalaisten pakko-sokerirasitus siis Vantaan oma päätös vaiko koko HUS-alueen juttu? Joillakin kriteereillähän nuo sokrurasitukseen joutuvat poimitaan. Yli puolella raskausdiabetekseen sairastuvista naisista ei ole noita riskitekijöitä ollenkaan, joten seulonta tai omaseuranta olisi ihan järkevää jokaisella raskaana olevalla jossakin vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä