Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Addoda: meillä on häihin meno heinäkuun lopussa ja pähkäilin itsekin millainen mekko päälle löytyisi, vastaus löytyi Missy Momilta :-D Ja anteeksi palstalaiset, mainostan tätä kauppaa aina kun mammavaatteita kysytään, se vaan on mun ihan ehdoton lempikauppa mammavaatteiden suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Moikkamoi!
Tervetuloa uusille :) Kiva että tulee vielä uusia mukaan!
Addodahauska yhteensattuma meillä sama LA ja synnäri :)
o873060 meillä ei koirat kyllä ole reagoinu raskausaikana mitenkään eikä juuri vauvaankaan :)
Täällä normalia arkea. Kesäloaa odottelen kovasti. Muutama viikko pitäis jaksaa vielä ennen sitä kun heinäkuussa alkaa loma. Elokuussa kuukaudeksi töihin ja sitten alkaisikin kohta äitiysloma :)
Heinis 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Kiitokset kaikille onnitteluista=)
Ihana hyvänolon tunne jatkuu yhä,kun kuuli ultrassa että kaikki on hyvin ja vauva on selvästi alkanut liikkuakkin nyt mun mieliksi enempi ja voimakkaammin,

o873060 Ihmeen helpolla sitä mieli sopeutuu siihen että nyt tuleekin tyttö eikä poika josta olin kyllä lähes 100% varma.Eilen oli vielä vähän höntti olo ja oli outoa katella tyttöjen vaatteita varastosta ja miettiä että en nyt sitten tarvikkaan nuita poikien vaatteita.Vähän semmonen olo että piti luopua siitä "kuvitelma poika-vauvasta" ja se tuntu vähän haikeelle,mutta toinen puoli minusta oli ihan onnessaan kun sain tietää että meille tulee se tyttö jota aijemmin ehkä vähän olin toivonutkin=) Silti poikakin ois ollut ihan yhtä toivottu ja sitähän minä onnessani luulin oottavanikin puolet raskaudesta =) ..hmm mutta ihme kyllä pojan nimeä en millään keksinyt vaikka kuin oltiin mietitty,mutta tytön nimi on ollut kokoajan valmiina jos mieskin siihen sopeutuu.Minä siis sen etunimen oon keksínyt ja oon tykästynyt siihen kovasti ja toisen nimen haluaisin mummuni mukaan joka on minulle hirmu läheinen ja rakas(hoitanut minua jo 8kuisesta kun äitini lähti töihin ja isompana oon myös asunut mummuni ja ukkini luona)

Tänään poika puheet on vaihtuneet luontevasti tytöksi ja en enään puhu masukille että "äidin poika" vaan että "äidin tyttö".Kaikkeen siis sopeutuu ja varsinkin kun kumpikin sukupuoli oli oikein toivottu.Meillähän on jo ennestään yhtä monta poikaa ja tyttöä joten oli ihan sama kumpi nyt tulee.Yksi ystäväni sai juuri viidennen poikansa ja on jo kahessa raskaudessa toivonut kovasti tyttöä,mutta tiedän että nuo pojatkin ovat hänelle silti ihan yhtä rakkaita kuin tyttökin olisi.Toivon kuitenkin salaa että hän saisi vielä joskus sen tytönkin kun sitä niin kovasti itsekkin toivoo.Ja ymmärrän kyllä tavallaan tuon että jos ei ole vielä yhtään poikaa tai tyttöä niin voi vähän toivoa sitten sitä sukupuolta.Lastaanhan kuitenkin rakastaa sukupuolesta huolimatta,vaikka olisi muuta sukupuolta kuin oli toivonut.

Meillä on nyt taas angiina yhdellä lapsella ja myös ehkä tulirokko ja äsken sitten säikähdin että onko se vaarallinen kun minä olen raskaana.Netistä en kuitenkaan löytänyt tietoa että ois vaarallinen,mutta ajattelin kysyä tuota vielä neuvolasta.

Eipä tässä muuta kuin minä alan odotella ensi viikkoa että pääsen ostelemaan tyttöjen ihanuuksia.Jospa se tyttö olokin tulee vielä vahvemmaksi kun saan tyttöjen vaatteita kaappiin.Hassulle vaan tuntuu että aijemmin kaupoissa en oo ollenkaan osannut tyttöjen vaatteita katsella ja nyt niitä saa ihan ostaa=)

niin ja tervetuloa uusille!

rakkaudesta äiti & lokakuun prinsessa:heart:
 
Huii, tänään poksuu 18+0, tosi nopeasti aika vaan menee. :O

o873060 ei meidänkään pienet karvapallot ole reagoineet raskauteen kuinkaan. Välillä olen niitä varoitellut ettei mahaa kannata kovin paljoa monottaa sohvalla pomppiessa, voi olla että sieltä joku kohta vastaa samalla mitalla takaisin :LOL:

Liikkeistä
Vieläkään en pienen liikkeitä selvästi tunne. :( Joitain pieniä muljahduksia olen ainakin ollut havaitsevinani, mutta liekö ne jo kuvitelmaa kun niin kovasti toivoo että liikkeet tuntuisivat jo.

Fb-ryhmästä Laitoin yksityisviestiä viime viikolla kirsikka92:lle, mutta vastausta ei ole vielä tullut. Ei varmaan ole ennättänyt käymään viestejään lukemassa. :)

Emskis mulle voisi päivittää että ensimmäistä odotan, synnäri on KYS ja RU on 3.6. Niin ja ikää itsellä 31.


Peekaboo ja Pikkukaveri 18+0
 
Moikka vaan kaikille taas :D

Muistakaahan kun laittelette niitä FB ryhmiin pyyntöjä, tarkistakaa yksityisyysasetuksista että teidät löytää niin onnistuu nopeammin nää lisäilyt. :) JA surutta pommittakaa vaikka jokaista FB ylläpitäjää pyynnöillä, me ei kovin usein täällä enää käydä, mutta mä yritän aina heti käydä kun vaan YV kopsahtaa. Ja jos ette halua höllätä FBn yksityisyysasetuksia lisäystä varten, niin ilmoittakaa se heti viestissänne niin sitten vaihdetaan niin että saatte lisätä YP:n itse kaveriksi. Helpottaa toimintaa.

Hyviä vointeja jokaiselle ja tsemppiä pikkuhiljaa lakaneeseen RU aaltoon jokaiselle!!

Maana-mamma + matkustaja 19+2
 
FB ryhmästä infoa!

Siellä keskustelu on käynyt todella todella aktiivisena ja meitä on siellä jo 83!

Olemme tutustuneet varsin hyvin ja puhuneetkin jo kaikesta maan ja taivaan väliltä. Nyt kun puolivälikin raskautta monella jo häämöttää niin olemme siellä yhteisesti tulleet sellaiseen ajatukseen että uusia halukkaita ryhmään otetaan vielä tämän viikon sunnuntaihin 19.5 klo 23.59 asti .
Joten jos olet halukas liittymään niin nyt on viimoset mahdollisuudet tehdä se. :)

-Emskis + FB ryhmäläiset
 
Heipsan.

Ajattelin liittyä remmiin. Meillä siis toinen lapsi tulossa ja la on näillänäkymin 16.10.2013. Nyt siis ollaan menossa viikoilla 17+6. Pelottaa jo kovin, esikoispoikamme on nyt reilu 1v2kk ja havaittavissa alkaa olemaan jo uhmaa. Hirmuisia kehityspyrähdyksiä on myös hyvin nopeaa tahtiin ilmennyt. Päivittäin löytyy uusi paikka johon hän oppii kiipeilemään. Toisinaan pelottaa mitenhän sitä kahden pienen kanssa pärjäilee.

Jos nyt raskaudesta puhuisi sitten enemmän. Aika harva edes vielä tietää että odotamme toista lasta. Jotenkin tämän toisen odottaminen on vähemmän stressaavaa kuin esikoiseni kanssa. Esikoista odottaessani lueskelin joka viikko odotuskirjasta mitä vatsassani tapahtuu. Nyt jotenkin tuntuu että tässähän tämä vatsa mukavasti kulkee mukana. Vannon että olen jo ruvennut tuntemaan liikkeitä, vaikka siinä saimme esikoista odottaessa odottaa vielä monia viikkoja enemmän.

Itsellä on tässä raskaudessa eri neuvolan täti kuin edellisessä. Tämä täti onkin aika paljon "höösäävämpi". Hän alkoi dopplerilla nimittäin kuuntelemaan sydänääniä jo rv 8. Niitä ei kuulunut joten varaili minulle näitä doppleriaikoja sitten viikko viikolta eteenpäin. Rv 10 hän sitten löysi ne. Edellisessä raskaudessa normaali ultrat tehtiin mutta doppleriin siirryttiin vasta rv 15 eteenpäin.

Seuraava äitiysneuvola on 28.5. ja silloin pitäisi olla täytettynä esitietolomake sitten valmiiksi. Varmaan ne sydänäänet ja arvot katsotaan sitten rakenneultraa varten (jotka siellä sitten otetaan uudelleen). :)
Rakenne ultrani on sitten 6.6, jolloin viikkoja 21+1. Sitä odotellessa.

Tämä on nyt ensikertaa kun odotuspalstalle eksyn tämän raskauden aikana. Jotenkin tuntuu että nytkun pienokainen on alkanut ilmoittaa pienillä liikkeillään olemassaolostaan niin nyt se tosiasia raskaudestani on vasta tavoittanut minut. Tosin varmaan työt ja perhe-elämä vaikuttaa siihen että aikaakin kuluttaa aivan eritavoin kuin
ennen. Silloin kuin esikoista odotti, ei ollut niin paljon ajateltavaa ja tehtävää.

Itse siis todennäköisesti voin saada viettää 22-vuotissyntymäpäiväni Pohjois-Karjalan keskussairaalassa synnytyssalissa :). 18.10 täytän siis 22 ja pienokaisemme la on 16.10 näillänäkymin.

Onnea ja jaksamisia kaikille odotukseen!!
 
En oo varma onko täällä ollut jo juttua supistuksista.. Mutta mä tässä esikoista odottavana oon jo muutamaan otteeseen ollut ihmeissäni alavatsan "kovettumisesta". Tilanne kestää kerrallaan minuutin-pari. Nyt sitten sain tietää, että kyseessähän taitaa olla näitä ns. harjoitussuppareita. Onko muilla jo näitä ollut? Tulevat todella harvakseltaan (kerta-kaks viikon-parin välein) ja aina heräämisen yhteydessä eli levossa. On kuulemma normaalia, mutta täytyy yrittää muistaa ottaa puheeksi neuvolassa kuitenkin..

Onkohan toi mun neuvola jotenkin yliaktiivinen, kun laskeskelin, että oon käyny siellä tämän raskauden aikana jo 3 kertaa näissä ihan peruskäynneissä. Ja pian on se 4. käynti. Tätä tahtia tulee hyvin kotoisaks toi mesta ennen synnytystä, varsinkin kun käyntitiheys alkaa kohta kasvaa :LOL: Kun juttuja lueskelee niin tuntuu, että osa on käyny vasta kerran tai kaks.

Ja hei aika makea synttärilahja tulossa kkiipp !! =)

Nii 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Fb-ryhmästä... itse olen laittanut viime viikolla kirsikalle viestiä, eikä vielä ole mitään kuulunut. Nyt laitoin sitten maana-mammalle. Toivottavasti ehdin päästä ryhmän jäseneksi ennen deadlinea =)

Rakkaudesta äiti Onnea tyttölupauksesta =) Itsekin hippusen verran toivon tyttöä, mutta yhtä rakas se poikakin on :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

(.) Ei mitään uutta. Liikkeitä tuntuu jo paljon ja jos oikeen käsi sattuu hyvään kohtaa niin tuntuu jo ulospäin.

Linnea ja Manu 19+2
 
Ja tosiaan deadline menee niin että jos laitat YPlle viestiä tuohon aikarajaan mennessä että haluat päästä mukaan niin pääset kyllä, me ei välttämättä ehditä aina heti reagoida niin se ei jää siitä kiinni se mukaan liittyminen. Kunhan viesti on tullut ennen puoltayötä su-ma välisenä yönä, niin pääsee mukaan kyllä. :)

Emskis kiitos tiedonvälityksestä! :)

Ja mä oon tänään käyny kaikki YV:ni läpi ja laitellu kaveripyynnöt jokaiselle, eli kurkkikaa FB:nne. :)
 
zoelle En oo niin aktiivisesti seurannu tätä ketjua, ja oot varmaan sen täällä jo maininnutkin, mutta miten sulla oli eka neuvola vasta nyt? :eek:

kkiipp Meillä on lasten ikäerot 1½v ja sillon kun tyttöä ootin, niin poika kans rupes näyttään 1v3kk merkkejä uhmasta. Olin sillon ihan paniikissa että miten ihmeessä selviän lasten kans yksin, mutta kun vauva synty, loppu pojalla esiuhma ku seinään. Eli toivotaan että teillä kans menis ohi ennen ku vauva syntyy :)

Nii1 Mulla kans on tuntunu aina välillä nuita harjotussuppareita. Lähinnä kyllä sillon jos esim pyörällä polen, eli kun on hieman enempi fyysistä rasitusta. Mutta ne ei onneksi tosiaan oo haitallisia :)

(.) Mites muilla on nuo liitoskivut ja alaselkäkivu? Joko on pahastikin oireillut? Minä kävelin maanantaina koulusta kotiin noin 4km, ja sen jälkeen kärsinkin kaks päivää ihan hirveistä liitos- ja alaselkäkivuista. Mulla on alaselkä ruvennu oireileen jo suht alussa, ja hirvittää että mitä se on loppuajasta, kun nyt jo on tämmöstä. Kesällä pitäs pystyä tekeen lh:n töitäkin, mutta saas nähä miten käy. Täälläkin tuntuu liikkeet jo ulospäin jos vaan sattuu käsi olemaan sopivaan aikaan vattan päällä. Ensimmäisen kerran tunsin liikkeetä vattan läpi jo melkein kaks viikkoa sitten.

Marlin ja Vimma 16+6
 
Harjoitussuppareita on ollut mulla jo rv 7 lähtien. Väsymys ja rasitus aiheuttaa, vatsa kovettuu, mutta ei ole kipeitä. Tulee vain tukala olo. Nyt olen alkanut höllentää heti, jos supistaa, mutta mulla ei pitäisi olla mitään ennenaikaisen synnytyksen vaaraa, kun kaikki raskaudet on menneet yli LA:n ja paikatkin avautuneet vasta synnytyksessä.

Vielä ei ole selkä alkanut vaivaamaan, eikä liitoskivutkaan, koska olen niitäkin vähän ennakoinut tekemällä tuntemusten mukaan asioita. Mullahan on skolioosi ja selkä jäi tosi pahaksi kolmannen lapsen jälkeen, nyt kun se on ok kunnossa, niin kuulostelen mahdollisimman tarkkaan tuntemuksia, etten ylirasita sitä yhtään. Lihaksistosta yritän pitää parhaani mukaan huolen :) Toivon että säästyn mahdollisimman pitkään kivuitta :)

Mulla on varmaan alkanut nyt liikkeitä tupsahtelemaan, vielä en varmaksi sano :D Jos se on pikkunelonen, niin on kyllä tosi rauhallinen tapaus, aivan kuin esikoinen :heart: Tuo meidän poika hyrräsi rv 16 jo todella hurjasti masussa.

kääkkis ja sisu 17+4
 
Marlin: otan tän raskauden varmaan vähän turhankin rennosti... :D Kävin varhaisultrassa 7+5 (ellen ihan väärin muista) ja ekaan neuvolaan piti mennä ennen pääsiäistä. Lapsenvahti perui tulonsa enkä päässyt silloin, ja sitten sairasteltiin koko porukka moneen kertaan huhtikuun ajan.

Tämä on jo kolmas raskaus tämän saman neuvolantädin kanssa ja rutiinit on tutut. Neuvola on yksityisellä puolella, joten soittaa voi tälle tädille vaikka keskellä yötä jos joku juttu askarruttaa. Viestejä ehdittiinkin vaihtaa jo muutamaan kertaan ennen ekaa käyntiä. Hyvin ehti tässäkin vaiheessa vielä aloittaa neuvolan. :D

Mun neuvolat ja seurannat on muutenkin vähän tarpeen mukaan - seuraava tsekkaus on se rakenneultra parin viikon päästä ja siitä riippuu miten jatketaan. Jos kaikki menee hyvin, neuvolakäyntejä ei mulle tule varmaan neljää enempää. En tiedä miten monta niitä kunnallisella puolella on.

Liitoskivuista/alaselkäkivuista: Alaselkä on ollut tulessa jo jonkin aikaa, ja aamuisin on melkoinen työ saada itsensä pystyyn ja liikkeelle. Samoin herää öisin kylkeä kääntäessään, sattuu niin vietävästi. Lämpötyyny onkin ollut käytössä ja auttaa mukavasti. Häpyluuta vihlaisee silloin tällöin, mutta ekaan raskauteen verrattuna ei voi kyllä liitoskivuista puhua. Silloin pelkkä oleminen oli tuskaa monta viikkoa.

Harjoitussuppareista: rasituksessa tulee kyllä. Leikkasin nurmea tänään piukka mammapaita päällä ja oli kunnon kupoli tuossa edessä, leikkuri kun on sellainen kaurapuurolla toimiva moottoriton malli. :D Hyvää jälkeä tulee, mutta välillä meinaa vähän puuskututtaa.
 
Heipsan. Siis olen varmasti aivan umpio mutta siis miten mä löydän sen fb:sta sen osoitteen kenelle laittaa se pyyntö jotta pääsisi mukaan. Olisi kiva jatkossa osallistua keskusteluihin sielläkin päin. Jos sellaiset rautalankaohjeet :)
 
Ehkä minäkin uskaltaudun mukaan..
Esikoista odotan, rv 16+4, LA 27.10 ja Kätilöopistolle menossa :)
Raskaus ollut vähän liiankin tapahtumarikas.. Alkuviikoilla kauheeta oksentelua ja osastollekin jouduin 2 päiväksi.. Pahoinvoinnista kun tokenin, niin ekassa ultrassa kiinni niskaturvotuksesta, oli 3mm.. Ja eikun lisätutkimuksiin. Istukkanäytettä ei saatu, tuli 3vkon odottelu lapsivesipunktioon, mikä oli viime vkolla. Tiistaina tuli tulokset, ja näyte oli normaali!! Nyt voin toivottavasti vihdoin alkaa nauttia olostani ja rentoutua vähän.. Ja vihdoin kertoa asiasta kaikille, tähän asti vain muutamat tiesivät raskaudesta. :)

Nyt rupean sitten odottelemaan, että ekan kerran tuntisin liikkeitä, vielä en ole mitään huomannut ..
 
Mäkin rohkaistuin laittamaan pyynnön päästä mukaan fb-ryhmään. Mukavaa, että sinne vielä otetaan :) Fb:tä tulee muutenkin käytettyä aika paljon, joten se tuntuu siksi aika luontevalta kanavalta.

Liitoskivuista mulla on jonkun verran ollu tuolla nivusten kohdalla, mutta liikkuminen on niihin auttanut. Oon huomannu, että sohvalla kun makoilee telkkarin ääressä, niin siitä liikkeelle lähteminen onkin sitten kivuliasta. Harjoitussuppareita ei oo ollu liikkuessakaan, joten en edes tiedä miltä ne tuntuu. Varmaan tunnistaa sitten.
Minkä verran te ootte liikkunu nyt raskauden aikana?
Mä oon käyny lenkillä, pyöreilees ja vesispinningissä, jokusen kerran myös uimassa. Ainakin vielä on tuntunu liikunta hyvälle, ainoastaa vesispinningissä oli nostettava jo sarvia reilusti korkeemmalle ku aiemmin, että masu mahtuu olemaan :D

Toinen neuvolakäynti oli maanantaina. Kuunneltiin sykkeitä, 150 vauhtia se siellä jumpsutti. Alkuun väisteli pois alta ja kuulu vaan hetken aikaa. Jotain kohinaa kuului sykkeen lisäksi. Neuvolatäti sanoi, että siinä on joko isompi suoni vauvan lähellä tai sitten istukka on etuseinässä. Ultrassa sitten selviää tuo istukan paikka.
Punnitusta jännitin tosi paljon, kun en oo ekan neuvolan jälkeen uskaltautunut vaa'alle... Iso helpotus, kun paino ei ollu noussu yhtään, laskenu puoli kiloa. Sanoi, ettei siitä pudotuksesta ole huolta, kun kohtu on kasvanu ja oon kuitenkin syöny ja liikkunu hyvin.

Pitkän aikaa ollut ihan hyvä olo, mutta eilen kyllä taas hormoonit jylläsi ja tuli tuherrettua itkua koko ilta. Työt stressaa vähän turhan paljon, huoh!
 
Hei!

heinis1: aikamoista! siellä ehkä siis tavataan jos satutaan yhtäaikaa, kun ei näistä maha asukkaista ikinä tiedä tuleeko viikon etukäteen vai kaks viikkoa jälkikäteen lasketusta. :)

Käytiin eilen neuvolan järjestämässä fysioterapian ryhmäistunnolla.. Eipä ihan rehellisesti ollut kovinkaan kaksinen kokemuksena, jäi vähän pöllö olo jälkikäteen kun aikaisemmin tilaisuus on kuulemma järjestetty jumppasalissa ja nyt ei ole enään jumppasalia käytössä. Istunnon idea on oppia rentoutumaan ja venyttämään itseään oikealla tavalla ja toivoin että niitä olisi päässyt harjottelemaan siellä mutta se olikin huono powerpoint esitys. Miettiin miehen kanssa siinä jälkeenpäin että jos perhevalmennukset jotka käsittelee synnytyksen ja vauvan kanssa olemisen on samanlaisia nii heippa rallaa..taidetaan ottaa "huonojen vanhempien" leima ja jäädä suosiolla pois... Ei siis kovinkaan antoisa reissu.

Olo on mitä mahtavin! :) Töissä jaksaa jotenki paremmin kuin viikkoihin, tosin saattaa johtua osakseen siitä että järjestetään omia häitä tässä samaan aikaan ja touhua riittää. Ihme kyllä stressiä en vielä oo saanu itselleni aiheutettua sen kummemmin. Pään vaivaa teettää edelleen oma puku... tai mekko siis. :LOL: Häämekko siis hakusessa edelleen ja aika avutonta on tämä hakeminenkin. Onneksi on apuna kaasoneito joka mun kanssa niitä tiukkaa tahtia etsii ja ollaan jo muutama potentiaalinen löydettykin ehkä. :)

Ehkä tämä häiden väsääminen on saanu tän raskauden vaivat unohtumaan hetkeksi aikaa, kesällä saa sitten häiden jälkeen alkaa miettimään mitäs kaikkea tolle maha asukki Röllölle pitäs vielä hankkia ja mitä saadaan tuttavilta. Kaikenlaista olisi tarjolla kyllä! ;)
Viikotki menee niin nopeasti että ei meinaa perässä pysyä, vaikka onko sillä nyt niin väliäkään kun tämä maha tässä nyt on, eikä sitä oikein unohtamaan pysty kun alkaa olla jo kokoakin. :p IHANAA! :heart: Kohta ei näy varpaitakaan enään. hihihiii! :)

Addoda & Röllö 18+1 (kai :D )
 
Zoelle : Meillä on siis omat häät. :D ei mennä kenenkään toisen häihin. Katsoin tota Missy Mom sivua mutta ei ihan napannu mulle sieltä mikään. :D Nättejä vaatteita kylläkin ja jos tarvii joihinkin juhliin vaatetta miettiä niin sinne siis! ;)
 
Viimeksi muokattu:
19+0 *poks* :). Kyllä aika rientää! Ollaan jo puolessa välissä toukokuuta vaikka vasta oli vappu. Kohta on kesä ja ennen kuin huomaakaan lokakuu kolkuttaa ovelle ja nyytti on sylissä! Mihin tämä aika oikein menee? Puutkin ovat jo vihreät ja kohta saa leikata nurmikkoa.

Harjoitussupistuksia löytyy täältäkin jos rehkin tai stressaan liikaa. Kipeitä eivät ole, mutta tulee tukala olo ja tekee mieli mennä kyljelle makuulle.
Liitoskipuja tunnen melkein päivittäin vasemmassa nivusessa kun lähden töistä kotiin. Istun töissä melkein koko ajan ja nyt kun maha rupee olemaan jo vähän isompi niin paino rasittaa tuota alaseutua. Heinäkuun loppupuolella on jo varmasti melko tukala olo :|.

Misu78, rv 19+0
 
zoelle Aa, okei :D Kieltämättä mullekin riittäs harvemmin kuin neljän viikon välein neuvolassa käynti. Ootan itekkin kolmatta. Tähän raskauteen tuli hommattua dopplerikin, niin eipä siellä neuvolassa sitten oo oikeestaan sen kummempaa, kun ne sykkeet voi kotonakin kuunnella :) Ja siis ainakin täällä meillä on niitä käyntejä neljän viikon välein + 2 lääkärinlaa mulla, kun oon uudelleensynnyttäjä (ensisynnyttäjillä käyntejä on 3).

Marlin ja Vimma POKS POKS 17+0
 
Huh huh, onko teillä muilla ilmennyt jo raskausdementiaa?
Mulla tänään alkoi ja ryminällä. Mikään ei tunnu nyt onnistuvan ja samoja asioita pitää kysyä ja toistaa 10 kertaa. Sämpylät meni ihan pipariks ja hermot menee totaalisesti kaikkeen. :kieh: Säälin niitä jotka joutuu mun kanssa olemaan tekemisissä... :(

Malsa ja apinanpoika 16+4


Kirjotusvirheisiin meni hermot.
 
Viimeksi muokattu:
Liikunnasta: Mä olen käynyt syvävenyttelyssä, zumbassa ( teen kevennetysti) ja pyöräilemässä. Kävelylenkit olen jättänyt minimiin, koska ne käy selkään. Lihastreeniä teen n. kerta viikkoon tässä kotona :) Odotan sitä, kun järvet lämpiää ja pääsee uimaan, viime kesä kun jäi aika köyhäksi uintikesäksi koleiden ilmojen takia : /

Ihanaa päivää kaikille :heart:

kääkkis ja sisu 17+5
 
SR
Raskausdementiasta on yllä kokemuksia, mutta se vaivasi lähinnä 10-13 viikoilla. Oli kyllä noloa kun töissä ei muistanut ihmisten nimiä, jotka on tuntenut jo monta vuotta.

Tällä viikolla oli 2 neuvola käynti, paino oli noussu 2 kg viime kerrasta. Kaikki oli ok, mutta joudun sokerirasitukseen koska ikää on jo niin paljon 39. Liikkeitä on alkanut tuntua jo paljon enemmän ja töissäkin kerroin raskaudesta, oikeastaan pakosta kun alkaa tämä massu jo näkyä muillekin.

SR 16+6
 

Yhteistyössä