Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Hei vaan kaikki!

Minä tosiaan roikun melkeinstä vain tuolla facebookin puolella ja käyn vain päivittämässä tänne tietoja. Nyt on puolitoista viikkoa tätä kuuta jäljellä, täältä pitäisi nyt mielellään löytää joku joka haluaa ottaa päivitykset kontolleen kesäkuussa. Voin neuvoa jos ei ole aijemmin tälläistä tehnyt. Ei ole ollenkaan vaikeaa, mutta ketjun aloitus on hieman aikaa vievää sillä minä en ainakaan saanut suoraan kopioitua niin että lihavoidut kohdat pysyisivät lihavoituina ja värilliset värillisinä. Kävin ne kaikki erikseen korjaamassa. Zoelle on aijemmin toiminut päivittäjänä, osaatko sanoa onko nopeampaa kikkaa kopioida etusivun tietoja?

FB ryhmästä.. Siellä tapahtui hieman muutoksia, ryhmä jaettiin kahtia sillä siellä alkoi olla lähemmäs 100 jäsentä. Se ei oikein enää toiminut sillä viestien tulva alkoi olemaan liian hankalaa seurata joten kaivattiin pienempää ryhmää. Toisessa ryhmässä jossa on nyt vähemmän jäseniä, sinne otetaan uusia halukkaita mukaan. Liittymisohjeet ovat edelleen samat. Kirsikka92 tai Maanamammalle yksityisviestillä pyyntöä.

Iiks perjantaina (elikkä huomenna koska kello on jo yli puolen yön joten nyt on siis jo torstai) on kaaaaauan odotettu rakenneultra! Saa nähdä saadaanko varmistus tyttöololleni. :D

Emskis 20+0 poks!
 
Terveisiä rakenneultrasta! Takana uneton yö kun jännitti tuo ultra niin kovasti, mutta kaikki on siis ihan hyvin. Todella vilkas tyyppi tuo mahassa asuva, oli kätilöllä hankaluuksia saada mittoja kun niin kova tohkottaminen oli päällä koko ajan. Mehän olisimme halunneet tietää sukupuolen, mutta pikku-ukko/akka päätti toisin ja vaikka kätilö kuinka yritti kurkkia jalkoväliin niin emme saaneet vahvistusta suuntaan eikä toiseen. Oma fiilis kallistui ehkä tyttöön hieman, mutta kätilön mukaan kyseessä voi ujopippelikin, mitään kun otus ei paljastanut. Olin alunperin ajattelut että sitten 4D ultraan jos käy näin, mutta nyt tuntuu jotenkin siltä että meidän ei vain kuulu tietää sitä vielä. Sen verran hanakasti suojeli jalkoväliaarrettaan meiltä. Mutta suuri helpotus nyt! Nyt siis 20+4, b-mitta oli 46mm, istukka etuseinässä, lapsivettä normaalisti ja kakrun painoarvio 313g <3 Syke oli 142 hereillä ollessa (mikä saattaisi poikaan viitata tai sitten ei:) Seuraavan kerran pikkuinen nähdään sitten livenä lokakuussa! Jäi muuten maha vähän aran tuntuiseksi tuosta ultran painelemisesta, muistelen lukeneeni joltain muulta samaa.

EN muista milloin olen kirjoitellut tänne, mutta liikkeet on tuntuneet nyt muutaman päivän ihan kunnolla! Välillä tuo otus painaa virtsarakkoa oikein kunnolla että tuntuu että lirahtaa housuun omia aikojaan!

Ens viikolla neuvola ja kauhukseni mies ei pääse sinne mukaan. Hirveä ahdistus jo siitä neuvolatädin ahdistelusta taas missä mies on ja miksei ole mukana... annan ukon numeron sille ja sanon et soita sille!!!!

Luna ja mysteeriotus 20+4
 
Emskis: En tiedä nopeuttaako vaiko ei, mutta jos kurkkaa tuon etusivun lähdekoodin ja kopioi listan tiedot sieltä, heittää tekstieditoriin ja Find-Replace-rutiinilla korvaa nuo muotoilutagit tämän ympäristön ymmärtämiksi niin ihan kaikkea ei tarvitse käsin kirjoittaa. Esimerkiksi nuo <font color="#ADD8E6"> tagit pitää muuttaa muotoon niin, että tägi on hakasulkeissa ja font color onkin vain pelkkä color. Muut pitää kaivaa vastaavalla tavalla esiin. Selkeetä, eikös vain? :confused:

Jos joku on keksinyt näppärämmän tavan viilata tuota niin kertokoot. :)
 
Moikka..pitkästä aikaan :D

Täällä on voitu hyvin..ja rakenneultrakin takana..jossa kaikki oli hyvin..aluksi jännitin hirmusesti ihan vain alkujuttujen takia..mutta hienosti oli asiat ja poika vastasi viikkoja <3 Ei halunnut kasvoja näyttää, ja sanoinkin lääärille että ei se mitään, me näemme sitten livenä :)

FB-ryhmään olisi ollut kiva liittyä, mutta päivä menikin jo umpeen..ja en sitten tiedä kun jaettu kahtia, että ehkäpä koitan vain olla aktiivisempi täällä palstalla.

Masu kasvaa..ja ihan hassua että puolivälissä jo..neuvolasta sain jo kelapaperit ja ensi viikolla täytyy muistaa netistä laittaa hakemuksia :)

Beibipupu 21+1
 
Täällä onkin tullut hyviä uutisia :) onnea kaikille rakenneultrassa käyneille ja sieltä hyviä uutisia saaneille <3 Itsellä vasta viikon päästä maanantaina RU. Silloin onkin jo kesäkuu hui. Ihanaa että loma lähenee ja loman jälkeen enää viisi viikkoa töissä. Hurjaa vauhtia on kevät mennyt vaikka jossakin vaiheessa tuntui, että ei etene ollenkaan. Mulla kans liikkeet tuntuneet useamman viikon, mutta ei kovin paljo. Töytäisyjä silloin tällöin.
Meillä sain neuvolassa mukaan just noi kyselylippuset ja liikuntaseurannat ja ööö kutsun ottaa mies mukaan. Se liikuntatottumus lappu on ihan turha samoin mun mielestä toi laajempi kartoitus. Täytin ne nyt kuitenkin. Onneksi meillä kiva terkka neuvolassa. Meinaan pyytää myös toivomuksen saada kunnon imetysopetusta synnärillä. Katotaan miten menee. Pelottaa se kun viimeksi jäi niin pettynyt olo kun ei imetys sujunu. Mulla ei todellakaan ollu sellainen olo ikinä että olis ollu helppoo imettää ku maito kätevästi mukana. Sata kertaa helpompi lämmittää maitopullo ja antaa siitä.
En ollu esikoiselle puhunu vauvasta vielä mitään (tulee heinäkuun lopulla 3 v) ja kaveri oli alkanu päiväkodissa puhua asiasta. Hyvä kun sanoivat niin otin asian puheeksi kotonakin. Just klassinen virhe luulla että lapsi ei kuule kun puhuu puhelimessa tai muuten. Ehkä sitä oppi taas jotakin.
Heinis ja nyytti 19+1
 
HII! :) <3

Ultrakuulumisia, että siellä meidän pieni poika köllötteli.<3! Painoarvio oli 344g ja kaikki mitat ja rakenteelliset jutut olivat normaaleja ja vauva kasvaa hyvin. Kätilö oli mukava ja antoi monta kuvaa mukaan, joita pääsen sitten vauvan tuleville isovanhemmille näyttämään sekä sukulaisille ja kummeille. <3 Lisäksi kätilö kertoi, että vauvalla pitäisi napanuorassa mennä kolme verisuonta, mutta meidän babella oli vain kaksi ja siksi antoi meille ajan kahden kuukauden päähän vklle 28 kasvun seuranta kotrolliin äitipolille. Se on kuulema onneksi aika yleistä ja syntyy vauvat terveinä vaikka onkin napanuorassa vain kaksi suonta. Ymm, meidän vauva vastasi viikkoja ja oli virkeä tapaus<3. Sukupuoli näkyi kyllä minun silmään todella selkeästi, en sitten tiedä hoksasiko tuleva isimies ihan heti missä se pippeli sijaitsee. :D

Näin meillä, kuinkas teillä? ;) <3

-elwwis&pieni pojan palleroinen 20+1<3.-

P.S. Tietääkseni sinne FB-ryhmään mahtuu vielä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Luna85 ja Addoda
Onnea hurjasti kaikille ihanista ultrakuulumisista! <3
Tosin nyt alkaa väkisinkin pelottaa oma ultra,ei kai mitenkään voi kaikille tulla vain hyviä uutisia vaan jonkun on pakko saada myös niitä huonoja..
Edellisessä ru:ssa havaittiin toisen pienen menehtyneen,ni väkisinkin ahdistaa ja pelottaa se.

Nelperi 19+4
 
Hei kaikille, kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! :) Itsellä vielä yli viikko odotteluaikaa kun 4.6 on ultra. Tosin näin vauvan lauantainakin ultrassa ja kaikki vaikutti olevan mainiosti, joten sen puolesta ei niin jännitä.

Milläs viikolla se sokerirasitus tapaa olla? Mulla sekin on edessä, ei ainakaan ekassa raskaudessa ollut paha rasti ollenkaan, jotain lukemista pitäisi vaan sinne kehitellä kun joutuu niin kauan odottelemaan. :)

Onko teillä muilla mahan turvotusta ja hengenahdistusta? Mä en voi oikein mitään enää syödä kun maha reagoi heti paisumalla palloksi ja tulemalla kipeäksi ja samalla rupeaa henkeä ahdistamaan. Apteekin happolääkkeistäkään ei kauheasti apua ole, paitsi varsinaiseen närästykseen ne vähän auttaa ettei hapot polta koko ruokatorvea karrelle.. Mut karmea olo, en oikein tiedä mitä uskaltaa enää syödä. Leivät jätin pois ja voimakkaasti maustetut ja rasvaiset ruuat. Mulla on ärtyneen suolen oireyhtymä muutenkin joten ei-raskaanakin pitää syömisiä vähän vahtia, mut nyt alkaa olemaan ihan mahdotonta.
 
Heips kaikille omastakin puolestani! Myöhäisherännäisenä uskaltauduin vielä liittymään joukkoon, vertaistukea usein kaivanneena tämä tulee tarpeeseen. Oli jo kiva lueskella vanhoja keskusteluita ja todeta, etten ole ainut joka kärsii tietyistä vaivoista tai miettii jotakin juttuja.

Laskettu aika 5.10., näillä näkymin Kättärillä. Huomenna 21 viikkoa täynnä.

Rakenneultra ensi maanantaina...vihdoin! En kovinkaan paljon jännitä, lähinnä vain odotan innolla että päästään taas näkemään meidän vauveli! Kovasti se masussa möyrii, mikä on ihanaa ja helpottavaa. Tulee tunne että asiat on ainakin sen suhteen hyvin.
Vahva tunne että siellä olisi poika, mutta...jännää nähdä miten oma ajatus osuu oikeaan :)

Tähän asti on mennyt ihan hyvin, mitään dramaattista ei ole ollut. Pahoinvointia varsinkin alussa kuitenkin ihan riittävästi, ja nyt väsymystä. Edelleen. Välillä rasittaa ne hyvää tarkoittavat sanat, että "kyllä se pian siitä, toisella kolmanneksella on vain NIIN paljon energiaa ja elämä hymyilee..." Heh, sitä odotellessa, ollaanhan nyt jo reilusti siellä toisen kolmanneksen puolella.

Tuohon viimeisimpään Leijonamaman kommenttiin voisinkin vastata, että todellakin ruokailun jälkeen maha turpoaa ikävästi....ei onneksi noin pahasti. Mutta tarkka saa olla ruokailujen kanssa, ettei syö vääriä asioita ja että pitää ruokailurytmistä kiinni. Eikä saa syödä liikaa. Tosin ainut hyvä puoli masun turpoamisessa on minulla se, että silloin se näyttää kiinteämmältä ja vähän isommalta ;)

Onko täällä ollut jo keskustelua synnytysvalmennuksesta, Hki seudulla? Itse pohdiskelen tuon "aktiivinen synnytys" ja "hypno birthing" kurssien välillä. Jälkimmäinen vain hiukan kalliimpi...
 
Tänään uskaltauduin ostamaan kaksi tyttöjen podia ja nyt ne liehuu tuolla ulkona pyykkinarulla.Jotenkin ihanalle tuntuu ku voi ostella jo tietyn värisiä vaatteita ja vauvaa olen myös alkanut ajatella sillä nimellä jonka hälle haluaisin.Ääneen en sitä kuitenkaan tällä kertaa käytä(muita oottaessa ollaan kotona puhuttu nimellä jo raskausaikana ku nimi ollu kaikille jo sillon päätetty) ettei lapset kuule ja lipsauta kaikille.Muutenhan sukupuolikin selviäis sukulaisille.Tosin voi ne lapset sen sukupuolen muutenkin lipsauttaa ku tietävät ,mutta eipä sitä onneksi näy oikeen kukaan kyselevän ku luulevat ekan ultrakuvan perusteella että poika tulossa:D Siinähän näky haarovälissä "pippeli" joka ei sitten ollutkaan pippeli.Hauska kertoa synnytyksen jälkeen että tulikin tyttö.Yllättyvätpähän ainakin ku luulevat nyt ihan muuta:D
Kyllä tässä silti välillä miettii ja toppuutteleekin itteä että eläpä kaikkea ostele tyttö väreinä jos sitten tuleekin poika,mutta ei mulla muutenkaan oo kauheena tarkotusta ostaa vaatteita ennen vauvan syntymää ku on jo isosisarusten vanhojakin.Jotain nättiä uutta ja sitten muutamia nuita pikkukokoja.56senntinen onkin pienin koko mitä aijon hankkia,ku meidän vauvat ovat olleet niin pitkiä ja isojakin(pojat)että 50senttiset oli ihan turhia vaatteita.

Ihanan onnelllista aikaa nyt tää odotus ku pikkunen potkii jo niin paljon ja kovastikkin että jopa päivisin välillä tunnen istuessa töytäisyjä ja aina iltasin ja aamusin myös.Sillon onkin ihaninta aikaa vaan makoilla ja tunnustella vauvan liikkeitä ku muut jo tai vielä nukkuvat.Päivällä on kiirettä nuiden neljän muksun kanssa että ei kauheena kerkee vauvaan keskittyä,mutta illalla nautin meidän "kahenkeskisestä" ajasta.Yhä hymy nousee kasvoille ku tuntee pikku potkut:heart:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Luna , elwwis ja beibipupupoikalupauksen oli ainakin beibipupu ja elwwis saanut.Onnea siitäkin:heart:

Rakkaudesta äiti rv.21+6 & lokakuun prinsessa:heart:
 
Liitoskipuja löytyy myös multa, alkoivat vajaa viikko sitten. Häpyluut erkanee hiljalleen toisistaan ja kyllä on väliin ilkeän tuntonen, etenkin jos paljon istuu tai makaa pehmeellä...

Aivan ihania ultrakuulumisia monet saaneet, onnittelut niistä!!! :D Mun vuoro on ens torstaina, jännittää jännittää, sukupuolen toivon säilyvän salassa aina syntymään saakka.

Sinnuli mainitsit että olet luovuttanut rintamaitoa sairaalaan. Olisin halukas kuulemaan tuota lisää, sillä oon vähän miettinyt että sillä saisin vähän lisätienestiä muutamaksi kuukaudeksi. Jos kerrot vähän käytännöstä, eli kauanko pystyit luovuttamaan, mitä maksoivat, oliko paljon purkkirumbaa (keittämisiä yms), pystyykö pakastamaan, kuinka usein veit maidot ja paljonko sait sitä kerättyä? Oon imettäny meidän tyttöjä ja hyvin on meitoa riittänyt, varmasti tulis yli omankin tarpeen. Ainut on vaan se että en oo saanu koskaan kunnolla herumaan kuin vauvan imulla, mitä pumppua käytit? Kauhea kuulustelu, mutta jos viitsit jakaa hieman kokemusta niin mielelläni kuulisin noita käytännön asioita! =)

Täällä kans potkujen lisäksi on alkanut tuntumaan vauvan möyrintä, ihanaa! Tänään töissä ollessa alkoi melskaamaan ihan kunnolla, harmikseni olin siinä just asiakkaan kanssa enkä voinut laittaa kättä vatsalle tunnustelua varten, toivottavasti nyt viikonloppuna kun on vapaata tuntuis taas se sulonen mekastus :heart:

-dita rv 19+0
 
Dita; Minä luovutin tosiaan kolmen ekan lapsen aikana ylimääräset Oysiin. Tarkkaa hommaa se on ettei pääse maitoon pöpöjä. Tupakoida eikä lääkkeitä esim. saa käyttää. Pumppasin ihan semmosella ainun sähköpumpulla (ois voinu vuokrata myös isomman pumpun Oysista ainakin silloin, mutta musta oli tyhmää kun siitä olis pitänyt tosiaan maksaa). Joka aamu ja ilta pumppasin oman vauvan tankkauksen jälkeen, n. ½l-8dl sain pvässä luovutettavaksi ja luovutin noin 4kk kunkin lapsen aikana(silloin oli raja tuo 4kk synnytyksestä, nyt on nostettu 6kk:teen).
Maidosta maksettiin noin 16-17€/litra, joten ihan kivasti tienasin. Siitä ei tartte veroja maksaa :). Mutta parasta oli se kun tiesi että maidosta on tosi kova pula, ja pystyi auttamaan pieniä keskosia, monia lapsia on munkin maidolla ruokittu:D. Minä pakastin maidon päivittäin ja mies vei töihin mennessään "kuorman" noin vkon välein kylmälaukussa äidinmaitokeskukselle. Noin kuukauden välein tilittivät maidot sitten minulle. Tyhjät puhtaat pullot sai Oysista ja verikokeet pyysin ottamaan jo synnärillä, jotka oli pakolliset luovuttajalle. Ainakin kaupunkialueella maitokuskit hakevat maidot myös kotoa.
Itse harkitsen myös luovuttamista tämän lapsen kohdalla kun nuo isommat on jo vähän helpommin hoidettavia että luovutus vois onnistua, eiköhän sitä maitoa taas holvaa yli tarpeen:D.

Täältä lyötyy ainakin Oysin ohjeet http://www.ppshp.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/npp/embeds/30074_Tietoa_aidinmaidon_luovuttajalle_8.4.2013.pdf


Minä olen ihmetellyt liikkeiden vähyyttä...Tunnen niitä tosi vähän viikkoihin nähen: /, istukan paikasta ei ole tietoa, taitaa olla edessä vaimentamassa. Omalla doplerilla kuuluu kyllä kovasti vauva liikkuvan joista harvat tunnen itse.
Ultra mulla on vasta 10.6.

Onnea poika- ja tyttölupauksista niitä saaneille ja tsempit tuleviin ultriin!!!

Sinnuli ja papu rv 19+4
 
Tänään 19+0 *poks* :) Rakenneultra jännittää jo melkoisesti.

Ja tervetuloa kaikki uudet, kiva saada lisää porukkaa tänne kirjoittelemaan. Tai toivottavasti tännekin jää kirjoittelijoita eikä kaikki katoa tuonne fb:n puolelle.

Onkohan joku jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi päivittelemään ens kuun ketjua? Emskis haluaisi varmaan jo kesälomaa.

Sinnuli: mulla on istukka tiukasti tuolla kohdun takaseinämällä, mutta liikkeitä kuuluu vähemmän kuin toisessa raskaudessa, tai ainakin siltä tuntuu. Ja nuo liikkeet tuntuu melkein pelkästään navan vasemmalla puolella, aivan kuin vauva ei liikkuisi ollenkaan mihinkään suuntaan. Mä olen kuitenkin laittanut tuon sektion aiheuttaman hermovaurion piikkiin, sektiohaavan yläpuolelle ei tunto ole iholla ainakaan vielä kokonaan palautunut, enkä tiedä palautuuko koskaan. Sektion aikana tuota oikeaa puolta jouduttiin repimään ronskimmin auki että lapsi saatiin ulos, siinä meinasi aika loppua vähän kesken. Toivottavasti seuraava sektio menee taas vaihteeksi oppikirjan mukaan.

Vähän on sellainen outo fiilis, kun np-ultra jäi välistä eikä siis ole muuta kuin parin pikaisen ultrakurkkauksen tuottama tieto että kasvaa normaalisti viikkojen mukaan ja sydän jumpsuttaa. Toivottavasti mulle ei sitten napsahda ne huonot uutiset rakenneultran myötä.
 
Viimeksi muokattu:
zoelle täällä poksuu myös 19+0 :heart:

sinnuli, aika hienoa, että olet saanut luovutettua maitoa ja vielä runsaasti :D Arvostan paljon, itse en jaksaisi sitä rumbaa, omaan käyttöön laitamme sitten herunutta maitoa pakastukseen.

Onneksi mun sektioarvessa ei ole ollut mitään häikkää ikinä, pystyarpi on ja hyvin aina parantunut. 2 vauvaa on samasta otettu ulos ja viimeksi joutuivat sitä suurentamaan, että poika mahtui ulos. Kovasti toivon, että myös tämä viimeinen kerta onnistuu loistavasti :) Mullakin enää 1,5 viikkoa rakenneultraan, jännää :D

kääkkis ja sisu 19+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: zoelle
Heipsansaa ja aurinkoista sunnuntaita!

Imetyksestä on ollut paljon puhetta, joten kommentoinpa minäkin. Itsellä kun ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta jos imetys vain onnistuu, niin yritän minäkin sillä pärjätä mahdollisimman pitkään. Mutta julki-imettäjää mustakaan tuskin saa.. Katsotaan sitten, mikä ääni on kellossa imetyksen suhteen, kun eletään loppuvuotta :)

Mä oon nyt ollut vajaan viikon hirveässä yskässä ja flunssassa ja lämpökin nousi loppuviikosta. Vatsalihaksetkin kipeänä niistämisestä ja yskimisestä. Onneks tänään on jo taas vähän parempi olo. Josko sitä huomenna olis työkuntoinen! Neuvolakin on huomenna.

Rakenneultrassa käytiin tällä viikolla ja kaikki hyvin. Tosin kaikille ultraan vasta menijöille, ultrausta ei suositella, jos on kuumetta. Mä en tiennyt, mut onneks mulla oli vaan pientä lämpöä. Mut mistäpä mä sitä oisin voinut tietää ja kun lämpö nousi vasta muutamaa tuntia ennen ultraa, niin en osannut aikaa enää peruakaan.. No, ultraus tehtiin ja pienen arvioitu paino oli jo 410g. Sillon siis 20+4. Osaako joku sanoa, mitä tarjonta-kohtaan kirjoitettu RT tarkoittaa?

Täyttelin tällä viikolla myös esitietolomaketta synnärille. (Eikä siinä kyselty mitään perhe- tai parisuhdejuttuja, kuten joltakin oli aiemmin kyselty..) Hirmuisen vaikea oli vielä laittaa mitään toiveita, kun en oo edes ajatellut synnytystä vielä ollenkaan. Enhän mä edes tiedä vaihtoehtoja.. Toivottavasti toiveita ehtii lisäileen myöhemminkin..

Salmiakki13 ja 21+0 <3
 
Hellurei kaikille!

Viime yönä näin ihan kummastuttavia unia, oltiin saatu meidän pikkuhuone josta tulee myöhemmin lapselle huone kuntoon kun on nyt täynnä tavaraa.. Ei osattu arvailla että muuton jälkeen joutuukin alkaa miettimään lastenhuonetta romuhuoneen tilalle. :))

RU oliski keskiviikkona, toisaalta jännittää ja toisaalta ei.. Ristiriitaista :D varmaan siinä vaiheessa jännittää eniten kun istuu odottamassa vuoroaan, saa nähdä pitääkö tyttö fiilikset paikkaansa.
Ei ole paljon ehtiny täällä käymään, nytki sai mukavasti tunnin kulumaan kun lueskelin pari sivua juttuja täältä. Onnea ultrassa jo käyneille ja hyvin voiville tytöille ja pojille :) <3

Oon monet naurut saanut kun koiruudet on laittanu pään syliin ja korvan kiinni mahaan, kova molskinta käy ilmeisesti kun joka kerta on seurannu tajuton haistelu ja nuoleskelu mahalle ja naamalle, että voisin olettaa että nappula on ihan tervetullu meidän taloon myös karvaisten lasten puolesta. :') <3 ollaan kyllä aina oltu koirien kans tosi läheisiä ja tullaan olemaan jatkossaki saadaan vaan yks kaks jalkanen lisää tähän porukkaan. :) elikot on siis käytännössä kaikkialla mukana, eikä ne tule jäämään yhtään vähemmälle huomiolle naperon synnyttyä. :) menee vaan kaikki päikkäri aika sit näiden kans touhuiluun ja rapsutteluun, jokaiselle jotain. :))

Addoda & mini 19+4
 
Heipat täältäkin! Pahoinvointi on vihdoin hellittänyt, mutta järkyttävä väsymys vaan jatkuu. Hbnkin kävin mittauttaa, rautaa nyt otan, toivottavasti siinä ois syy.

Tuohon imettämiseen.. Mulla oli varsinkin ekan kanssa tosi hankalaa imetyksen kanssa alussa. Maito nousi muistaakseni vasta neljännen päivän aamuna (sektiosta), enkä osannut oikeaa asentoa eikä lapsi osannut oikeaa imuotetta. Ei mulle kukaan ollut kertonut et "lue nyt siitä imetyksestäkin ennen synnytystä". Olin ajatellut elämää vaan siihen synnytykseen asti. Nännit oli verillä, tosi kipeet, rinnat piukeena maidosta, niihin koski, vauva ei saanut otetta ja maitoa tuli tulvimalla. Mun luona kävi kaks imetystukihenkilöä ennen kun imetys alkoi rullaamaan (rintakumin kanssa aluks, minkä kans koin hankalaks) vasta kun vauva oli 5-viikkoinen. Siihen asti se oli yhtä taistelua. Pulloa ei tosin annettu kertaakaan sitä ennen, joten taistellen menin eteenpäin. Aattelin, et hitto pakkohan tän on onnistua, kun maitoa tulee, et se on vaan asennoista ja imuotteesta kiinni. Vauvalla oli niin pieni suukin sillon alussa eikä se oikeasti osannut ottaa rinnasta kiinni oikein enkä mä saanut laitettua sitä sen suuhun niin kuin ois pitänyt (nää hampurilaisotteet..) ja vaikeeta oli. Mutta en luovuttanut ja lopulta se lähti sujumaan, kun vauva suu vähän kasvoi sekä saatiin asennot ja otteet kuntoon. Täysimetin ekaa 5 kk ja osittain 13 kk ja tokaa 6 kk ja 12 kk. Ja tän kolmannenkin meinaan imettää, on se vaan niin helppoa kun se sit sujuu. Niin, ja toka otti itse heti oikean otteen laitoksella ja imetys sujui tosi hyvin alusta alkaen. Oli kuin pikkuameeba, joka tarras oikealla tavalla kiinni (ja okei, tiesin myös itse mitä pitää tehdä). En ois ekan kaa ikinä uskonut, tai ylipäänsä, et kaikki vauvat ei rupeakaan noin vaan imemään. Luulin et se lähtee ihan luonnostaan. Yeah right.. Ja tosiaan myös nostan hattua niille jotka luovuttavat, teette tärkeää työtä!

Me saatiin tyttöveikkaus rv 15 ylimääräisessä ultrassa ja asia vaatii hieman aikaa sulatella. Mulla (ja miehelläkin) oli poika haaveena ja nyt ne on ne omat unelmat ja oletukset mitkä särkyy mitä tässä käyn läpi. Eihän se mistään rakkaudesta oo tietenkään kiinni ja pääasia et saadaan kolmas lapsi, mutta mulla ainakin oli pieni toive toiseen suuntaan.

RU on 1,5 vkon päästä, toivottavasti siellä vauvalla on kaikki hyvin. Välillä liikkeet tuntuvat, eilen ekaa kertaa mahan päältä (istukka edessä ilmeisesti vaimentaa), ois ihana et tuntuis enemmän. Mutta kaikki aikanaan. Mahaa ei hirveesti näy, illalla kun on turvotusta niin enemmän, mut aamupäivisin ei kukaan huomais. Eikä kukaan oo mulle mitään sanonutkaan. Yritän oikein pullistella mahaa et se näkyis paremmin, musta vauvamahat on tosi kauniita. :)

FBssä ei edelleenkään ole, kiva kun täälläkin on juttua riittänyt! Nyt unille.

Viola rv 18+ ja sintti
 

Yhteistyössä