Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Vielä ehdin poksauttaa, eli 18+0 tänään. Huomenna ylimääräinen neuvola, kun oli vähän huolia tuosta kromosomipoikkeavuudesta ja neuvolatäti ehdotti käyntiä. Ihan hyvä kyllä, vaikka hyvät uutiset saatiinkin jo. Mulla ollut aikamoisia vatsakipuja ja nyt jännittää päästä kuuntelemaan sydänääniä, että onhan kaikki hyvin. Liikkeitä en ole edelleenkään huomannut..

Onko muuten täällä ketään muita ratsastavia mammoja? Mä pidin aika pitkän tauon, kun tuli liitoskipuja ratsastaessa, mutta nyt vkonloppuna ratsastin kahtena päivänä ja nyt onnistui paljon paremmin ja oli ihanaa :) Vähän tuntui mahassa, kun alkaa olemaan jo niin iso, mutta ei haitannut menoa. Enemmän meinas haitata närästys, jota nyt ollut moooonta päivää.. On kyllä inhottava vaiva, ikinä ole sitä joutunut potemaan, yööh..
 
Minun neuvola-aika peruuntui, uusi neuvola-aika on 29.5. Tämä mamma vietti masuasukkinsa kanssa 5 vrk sairaalassa. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Masunasu voi hyvin ja äitikin jo jotenkin pärjäilee. Sairaslomaa on seuraavat kaksi viikkoa. Jännitti kyllä, kun oli kovat kivut, mutta sairaalassa pidettiin hyvää huolta minusta ja ennenkaikkea vauvasta. Ultrassa käytiin kolme kertaa. Kävin magneettikuvauksessa, vauva selvästi jo kuulee ääniä, sillä reagoi liikkumalla hirmuisasti, kun magneettikuvauskone piti kovaa ääntä. Nyt opetellaan olemaan paikoillaan, miten sitä ihminen saa 2 viikkoa maattua sohvalla?

Imetyksestä: Suhtaudun asiaan rennosti: Toimii, jos toimii. Aika paljon vauvaperheitä tulee tavattua töissä ja tiedän, että jotkut toivoo kovasti imettävänsä pitkään, mutta käytäntö sanelee toisin. Mun kasvatusfilosofia taitaa muutenkin olla "käytäntö opettaa". En aio asettaa itselleni hirveitä paineita, että millaista sen vauva-ajan pitäisi olla, se muodostuu sitten sellaiseksi kun muodostuu.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
viikonloppu vierähti lasten ja ulkoilun merkeissä... tänään saakin sit ottaa rennosti, ja POKS rv 18+0 tänään.. sen kunniaksi sainkin sitten kivuliaita supistuksia,jotka alkoivat jo aamulla ja täs pitkin päivää tullut. ei säännöllisiä (onneksi) mutta välillä melkei itku tullut ja kaksin kerroin saanut olla. Tuntuu siis reilusti masun puolella ja säteilee välil voimakkaasti selkäpuolelle... kai tästä joutuu soittaa äippäpolille pian.
aikasemmissa raskauksissa kivuliaita suppareita tullut vasta kun lähtö synnärille on oittanut, et on tää aika melko erilainen raskaus..

Tää kirjoittelu oli nyt omaa napaa muttei pysty istuun ku sattuu selkään ja huono olokin täs samalla ku tuijottaa näyttöä :x ...

Muruliini82 ja masu-asukki 18+0
 
Tänään käyty taas neuvolassa ja kaikki oli hyvin; verenpaine matala kuten aina, pissa puhdas, paino +400 g/viikko ja sydänäänet 140+. Hb:ta ei mitannut tällä kertaa, mutta sokerin terkka halusi mitata jostain syystä. Arvo oli 3,5 eli hyvä eikä mun tartte mennä sokerirasitukseen ainakaan vielä, jee! Sf-mitta oli huikeat 20, eli yläkäyrillä mennään kuten yleensä :D. Tällä kertaa terkka sai sydänäänet kuuluviin nopeammin kuin viimeksi, mutta hetken sai taas etsiä. Ihmeen hyvin tuo istukka vaimentaa kun on tuossa etuseinässä kiinni, mutta pääasia että kuului :heart:.
Seuraava neuvola onkin sitten jo 3 viikon päästä ennen kuin terkka lähtee kesälomalle. Silloin saan myös Kela-lapun.

Eipäs tässä muuta uutta taivaan alla. Viikonloppu vierähti taas liian nopeasti ja tuli nautittua auringosta päivät pitkät. On se vaan niin ihanaa kun on kesä! Toivottavasti nämä kesäiset ilmat kans pysyvät...

Misu78 ja poika rv 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippa!

Tsemppiä kaikille joilla on kipuja ja hankaluuksia! Yllättävän raskasta tämä raskausaika on välillä ollut....niin henkisesti kuin fyysisestikin. Aikamoista vuoristorataa täälläkin on menty, mutta onneksi vielä normaalin rajoissa. Yllättävän vähän kukaan lapsia tehneistä ystävistäkään näistä raskausajan ongelmista on puhunut, joten aika yllätyksenä on monet asiat tulleet. Kai se sitten pitää paikkaansa, että ne kivut unohtuu kun saa sen lapsen lopulta ensimmäistä kertaa syliin :)

Tänään meillä rakenneultra - kaikki näytti kaikki olevan hyvin!!
Toisin jäin vähän harmittelemaan sitä, ettei kunnolla nähty pikkukaveria siellä, lähinnä vain erinäisiä ruumiinosia. Olen kavereilla nähnyt ihania kuvia, joissa vauva näkyy ihan selkeästi. Meillä kai oli sijoittuminen masussa sen verran hankala, ettei kunnollista kuvaa sitten voinut saada. Samasta syystä sukupuoli jäi meille vielä mysteeriksi. Toivottavasti kahden viikon päähän sovitussa uudessa ultrassa on sitten parempi tuuri! :)
Pituus ja muut vastasivat lähes täysin viikkoja (21+2). Paino 448g. Erikoista oli heidän mielestään se, että laskettu aika oli ekassa ultrassa lähentynyt 5 päivällä, eli jostain syystä hedelmöittyminen/kiinnittyminen on tapahtunut tosi aikaisessa vaiheessa.

Synnytysvalmennuksesta yritin kysellä jo aiemmin, mutta kyselen taas. Onko joku käynyt aiemmin tai suunnitellut nyt käyvänsä esim. hypno-birthing tai aktiivinen synnytys- kursseilla? Luonnonmukainen synnytys on itsellä vahvana TAVOITTEENA (huomioiden tietysti sen että synnytys harvoin menee suunnitelmien mukaan..). Tärkeintä mulle olisi se, että mies osaisi siinä hetkessä sitten olla tukena niin hyvin kuin mahdollista, ja sitähän tuolla kurssilla paljon opetetaan. Myös doulaa olen miettinyt mukaan synnytykseen, ihan tuollaista vapaaehtois-doulaa, koska nuo "ammattilaiset" ovat niin kovin kalliita.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös neuvola takana, Hb vähän laskussa, ja yläpaine nousussa, höh! Ja painoa kauheesti lisää, nyt jo 700g/vko, ääääk! Vauvelin sykkeet 153 ja liikkeet ++, yhtään liikettä en ole vielä tuntenut mutta tänään neuvolan petillä maatessa vauveli melskas kauheesti, liikkeet kuulu TODELLA selkeästi doplerin kautta ja ekan kerran tunsin kunnon potkun, neuvolan tätikin huomas sen doplerilla :heart: Pitää siis vähän provosoida, josko niitä liikkeitä huomais lisää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Viola30 Minä ymmärrän sun tuntemuksia ihan täysillä. Meillä on tyttö ja poika, ja nyt on vahva tyttöolo ja kova haave että olo pitäs paikkaansa. Tiedän että tuun pettymään jos saadaankin poikalupaus. Mutta tottakai sitä itsekin rakastaa vauvaa samallatavalla vaikka hän poika oliskin.
 
Heippa!

Makoilen täällä mahallaan ja "kuuntelen" liikkeitä.. :D

Muutenpa ei juuri ihmeitä kuulu.. Viikkoja on nyt 22, ja raskaus kulkee omalla painollaan eteenpäin..

Mitenkäs Pottusäkillä menee? Onko sinulla ollut jo rakenneultra? Olisi todella kivaa kuulla kuulumisiasi! <3

Nimia
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Säännöllisen epäsäännöllisesti olen käynyt palstaa lukemassa, mutta oma jaksaminen kirjoittelun suhteen on ollut aika vähissä. Jospa nyt saan korjattua tilanteen kun fb:n puolellekaan siirtyminen ei nappaa lainkaan.

Monilla on ollut ihania uutisia rakenneultrasta. Onnea niistä! :)

Vähän jännittää oma perjantainen ru. Aika kovat paineet tietää, että onko kaikki hyvin, mutta aika näyttää. Sukupuolikin olisi kiva tietää ennakkoon, niin uskaltaisin ehkä pikkuhiljaa lähteä ostamaan vaatteita pienelle. Vielä en ole uskaltanut ennen kuin on varmistunut ettei ole mitään hätää. Niin kova tyttöolo, etten tosiaan tiedä miten suhtautua jos se paljastuukin pojaksi. Yhtä rakas sekin toki, mutta joutuu varmasti sulattelemaan asiaa. Sitä ennen joutuu jännittämään paljastaako kaveri jalkoväliään ultrassa :)

Vatsakin on alkanut pikkuhiljaa näyttämään raskausmasulta. Toki joku ulkopuolinen voi vielä tietysti väittää, että olen syönyt liian hyvin, mutta ainakin toivon jo kaikkien huomaavan asioiden todellisen tilan.

Neuvolassa kävin pari viikkoa sitten. Kaikki tähän mennessä niin hyvin kuin vain voi olla. Hemoglobiini on pikkuhiljaa laskusuunnassa, mutta vielä normaalin rajoissa. Taidan hakea tänään apteekista varmuuden vuoksi rautaa, jota söisin aina välillä kuuriluonteisesti. Pikkukaveri on kuulemma vilkas epeli, mutta olisi kiva tietää siitä ihan itsekin ilman apuvälineitä. Eilen saatoin aamulla ennen ylös nousua tuntea pari potkun tapaista vatsan sivupuolella, mutta ihan varma en ole. Muutoin en ole mitään liikkeitä tuntenut, vaikka monesti olen kaveria hätyytellyt siihen malliin. Ehkäpä tosiaan tämä istukan sijainti etuseinässä vaikuttaa vielä pitkän aikaa asiaan, mutta siltikin hieman pelottaa tulevassa ultrassa, että mitä jos sittenkin kaikki ei olekaan ihan niin kuin pitäisi.

Torstaina sokerirasituksen vuoro. Mitenköhän kauheaa se litku oikein onkaan?

Lapanen ja Nöyhtä 19+5 (20+2)
 
Huomenna poksuis 20+0.. Ja kauan odotettu rakenneultra myös huomenna.. Jännittää vietävästi koska en oo tuntenu liikkeitä ku muutamina päivinä, ja tosi jotenki köykäsiä ovat olleetkin. Nyt en varmaan viikkoon ehkä ylikin viikkoon oo saanu mitää tuntumaa onks ttoi pikkukaveri enää ees hereillä vai meniköhä joku vikaan.... pelottaa nii paljon et tiedän jo valmiiksi että ens yön unet on mennyttä kamaa.. Tosin liitoskipuja oon alkanu tunteen eilen ja tässä näköjään nytki vähä kivistelee tuolta lonkan seudulta.. aika ajoin onneksi, ei koko aikaa ja yleensä jos istun jotenki "kasassa".. Katsotaan huomenna sitten jos jotain tuolla on niin kuka ja kumpi siellä mahtaa olla, odotan jännityksen, ilon ja kauhun vallassa millanen mein "tuomio" on.. :D

Piti lisätä tähän vielä että ekassa ultrassa istukka oli etuseinässä joka kai vaikuttaa liikkeiden vähyyksiin...

Addoda & mini 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Lady_Vanilla miksi jouduit sairaalaan? Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin! Ja muista että se lepo todellakin on tärkeää. Tsemppiä! :)

Yonn siksihän tämän nimi onkin raskaus, kun tämä on niin raskasta aikaa. :D Tai no, toisillahan ei tunnu missään, mutta itse en ainakaan ole koskaan nauttinut raskaana olosta juurikin siksi että kokoajan on jotain kremppaa. Eipä siinä, raskaus on pakko kärsiä sen ihanan lopputuloksen vuoksi. :)

Eilen poksui mulla 20+0, tuntuu ihmeelliseltä että nyt ollaan jälkipuoliskon alussa. :) Liikkeitä tuntuu vieläkin harvakseltaan kun istukka on edessä, mutta paljon voimakkaampia ja selkeämpi ne liikkeet kuitenkin jo on. Viikonloppuna yritin esikoisen kättä pitää masulla että hän saisi kokeilla tuntuuko pikkusisaruksen liikkeitä, mutta vauva ei halunnut just silloin potkia yhtään, vaikka tunsin itse pientä liikettä.

Mulle iski kauhea halu jo kaivaa esikoisen vanhat vaatteet sun muut esiin ja käydä läpi, mitä kaikkea niistä voisi käyttää uudelle tulokkaalle. Mutta onko vielä vähän turhan aikaista? Jos edes kuukauden vielä oottais..? Onko joku muu jo niin sanotusti tehnyt tilaa kodissa vauvalle?
 
Addoda: etuseinässä oleva istukka vaimentaa vielä näillä viikoilla liikkeitä tosi paljon. Istukka on vauvaan nähden tosi paksu möykky, siinä saa ihan tosissaan nyrkkeillä ja potkia että se n. 400g painoinen pikkuinen saa liikettä aikaan.

Kokeiles tempaista lasi jotain tosi sokerista mehua ja sitten pötköttelemään. Tuntuisko liikkeitä sitten?

Mulla istukka on takana ylhäällä ja tämä pikkukaveri tykkää näköjään pötkötellä sopivasti viistossa niin, että kädet moukaroi istukkaa ja jalat potkii yhteen ja samaan paikkaan. :-D Mut pieniä nuo liikkeet on vielä. Tunsin vain potkut ultratessa, istukkaan osuvia liikkeitä en ollenkaan.

Leijonamama: me saatiin vauvanvaatteet kierrosta takaisin ja ajattelin kyllä käydä nuo läpi ihan tän viikon aikana. Ollaan muutenkin laittamassa huonejärjestystä uusiksi, joten samallahan se tässä menee muutenkin huonekaluja siirrellessä ja hankkiessa. Johonkin nuo vaatteet pitää saada mahtumaan -> vaatekaappia hankkimaan. :)

(.) Lisää tätä aihetta... :D Rakenneultra onnellisesti takana ja viikkoja oliskin sitten 20+6 sen 19+3 sijaan. Sukupuolesta ei ollut epäilystäkään, poikahan sieltä on tulossa kuten vähän jo fiilistelinkin. Ihanaa! Pojalle meillä on nimikin valmiina, tytölle ei alettu edes miettimään. :D Sen verran varmoja oltiin tästä poikaolosta.

Sydän jumpsutteli sellaista 151 lyöntiä minuutissa, painoa himpun verran yli 400g ja mukavasti siellä torkkui nilkat ristissä ja kädet nyrkissä.

Edit: painoa fiksattu oikeampaan suuntaan. Ja kone antaa painoarvion ylioptimistisesti, joten tuohon ei ihan voi luottaa. Reisiluun mitasta voi päätellä tarkemman iän. Ja edelleen ihan fiiliksissä pikkuisesta pojasta! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Leijonamama, minä en ole vielä tähän mennessä kovinkaan paljon tilaa tehnyt tulokkaalle. Toinen makuuhuoneemme on nykyisin sellainen varaston kaltainen vierashuone. Löytyy sohvaa, "sinkkusänkyä" ja työpöytää ym. Pikkuhiljaa pitäisi tavarasta päästä eroon. En ehkä seuraavan vuoden aikana tee sinne sen kummemmin tilaa, mutta vaatekaapin tyhjäystä olen sen verran aloitellut jo, että vaatteita sinne voisi pikkuhiljaa hankkia. Vielä on siis tekemistä. Huonehan on pääasiassa miehen teini-ikäisen tytön käytössä, joka on siellä 2-4 yönä kuukaudessa, joten kovalla käytöllä huone ei tosiaan ole ellei satunnaisia vierailijoita ota huomioon. Ensi alkuunhan vauvaa ei olekaan tarkoitus omassa huoneessaan makuuttaa, mutta voisihan siellä joitain tavaroita vähintään säilöä.

Taidan odottaa rakenneultran tuloksia ennen kuin uskallan alkaa isommassa mittakaavassa hankkia tavaraa ja vaatteita. Pikkuisen on siis pelko persiissä vielä tässä vaiheessa.

Sokerirasituksesta. Neuvolan täti sanoi, että pitää olla 12 tuntia ennen koetta syömättä ja juomatta, mutta mitenkäs lääkkeiden oton laita? Kävin tänään poistattamassa viisaudenhampaan ja sen vuoksi pitäisi seuraavan viikon ajan popsia penisilliini-kuuri ja tarpeen mukaan särkylääkettä. Saako ne ottaa ennen koetta vai jätänkö ne suosiolla kokeen jälkeen otettavaksi?
 
Moni käyny jo RU:ssa. Oma on eesä periantaina, ja ootan sitä ihan hulluna. Hieman kyllä jännittää. Lähinnä ehkä tosiaan se, että piettääkö tämä oma poikaolo paikkaansa..

Mie en sinänsä ole mitenkään teheny tillaa vauvale vielä, mutta jottain pieniä vaatehankintoja olen teheny, niitten lisäksi mitä ite olen kutonu. Ja emäntä on hieman kans innostunu ostelemmaan tulokkaale vaatetta :)

Tuntuu omituiselta, että osa ei tunne vielä liikkeitä. Vaikka hyvin tiän, että se on ihan täysin normaalia ettei tunne vielä. Jotenki sitä on itte niin tottunu näihin liikkeisiin, että piettää niitä ittestäänseleveyytenä. Lapsen isäki sai tuntia potkut jo pari viikkoa sitten. Jotenki on jännä, että aina aamusin herätesä tuo mukula on tasan tarkkaan samasa paikasa pötköttelemäsä. Ja siittä se touhuaminen sitten silläki pikkuhilijaa alakaa ku ittekki herräilee. Aktiivinen siis aamupäivästä, iltapäivästä ja illasta.

(.) Väsymystä edelleen ilimasa, eikö tästä pääse erroon millään?!? Hetkittäin toki pirtiänä ja pysynki pirtiänä sitten niin kauan aikaa ku olen liikkeelä, mutta annas ku istun alas hetkeksikkään, niin liikkeele lähteminen tuntuu ylivoimaselta ja välitön nukahtaminen vaarana joka kerta. Kahen aikoihin töisä on jo semmonen olo, että ei millään ennään jaksa enempää tehä. Pakko olis päästä leppäämään, mutta ei se auta ku sinnitellä. Eikä tilannetta helepota ollenkaan se, että osa öistä mennee näitten kipujen kans teutaroiesa. Saan kyllä nukuttuaki, mutta herrään kyllä melekein joka kerta ku liikahan. Varsinki vasen lonkka on kipiä.
Kipuja ja väsymystä lukkuun ottamatta olo on kuiten loistava ja onnellinen :)

Ehkä piti jotaki muutaki kommentoia, mutta nyt ei kykene muistammaan..

o873060 ja rakkauteni kohe elikkä haba 20+5
 
Kiva lukea teidän muiden ultra kuulumisia :) Meillä jaksettava vielä pari viikkoa odottaaä rakenneultraan.
Tänään oli kolmas neuvola käynti hb oli noussut 118 vaikka en rautaa ole syönyt,ainostaan minisunin multivitamin mamaa on tullut popsittua.
Painoakaan vielä onneksi ei hirveästi ole tullut 2 kg yhteensä koko raskauden aikana,vaikka ajattelilisin
että enempi olisi tullut,kun niin paljon on tullut syötyä :D
verenpaine oli tosi alhainen 95/62 ei ihme, että on pyörryttänyt.
Syke oli vauvalla 140-150
Nyt on masukin pullahtanut esiin kunnolla vasta :)

Malinelle24 ja masukki 17+6
 
Tulipahan täälläkin käytyä ru:ssa.. Ja kaikki hyvin,ihanaa!!
Oma tyttöoloni meni aivan metsään. Meille siis poika tulossa <3
Siitä ei meilläkään ollut edes pientä epäilystä, koska pippelihän se siellä selkeästi röllötteli :D

Omaa napaa vain nyt,on sen verran väskäolo.

Nelperi 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: elwwis
Poks myöhässä, nyt 20+1 <3

Tänään oli RU ja saatiin tyttölupaus Huh, kun järkytyin. Siis 4 pojan jälkeen tyttölupaus!!! kyllä mä en tuohon uskalla vielä uskoa ja luottaa ja kyllä meni ihan ajatukset sekaisin. En mä osannut valmistautua yhtään vaikka vähän tyttöolo olikin. No rakenteet kaikki kunnossa ja painoa pienellä 337g. Istukka takaseinässä, joten siksi myös liikkeet alkaneet tuntumaan varhain. Sykkeet hyvät ja liikkui kyllä todella aktiivisesti:)

Mulla on tuolla parvekkeella ihana vanha pinnasänky. Sellanen pieni päästävedettävä aivan ihana :heart: Suunnittelin hankkivani siihen sellasen verhosysteemin, johon ompelen itse jotkut nätit kevyet verhot. Meillä nimittäin käyttää vielä vauvan syntyessä edeltäväkin pinnasänkyä. Eihän näille tule ikäeroa kuin 1v1kk.

petite ja pieni 20+1 :heart:
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille! Kiva huomata, että tasaiseen tahtiin on sekä tyttö- että poikalupauksia sadellut :)

Me käytiin miehen kanssa eilen ultrassa pienokaista ihmettelemässä. Kaikki oli hyvin, rakenne kunnossa ja painoa paljon liikkuvalla kaverilla oli jo reilut 400g. Istukka on etuseinässä, jonka vuoksi edelleen tunnen potkut hyvin pehmeinä ja kivantuntuisina. Vähän kuin vauvalla olisi pumpulinpehmeät töppöset jaloissaan ja niillä potkisi niin vimmatusti :D

Ja tosiaan, me saimme poikalupauksen :heart:

Saatiin aika hyviä kasvokuvia vauvasta muistoksi ja en voi kuin ihmetellä miten selkeästi mieheni näköiset piirteet vauvalla on. Siis ihan kuin ilmetty mieheni lapsuuskuvissaan. Paljonhan kehitystä piirteissä vielä tapahtuu, eikä noista kuvista voi päätellä kuin vasta ns. suuria linjoja, mutta on jännä nähdä onko lapsukainen sitten maailmaan saapuessaan tosiaan yhtä paljon mieheni piirteitä omaava :)

Nii ja pieni poika 21+6 :heart:
 
Sinnulille kiitos kun kerroit maidonluovutuskokemuksista! Tuo oli hyvä vinkki että olet pyytänyt verikokeen jo laitoksella valmiiksi, voisin myös sellasen varuulta pyytää. =)

Viola ja Marlin mulla on myös toive lapsen sukupuolen suhteen, toivoisin poikaa sillä meillä on kaksi tyttöä ja saattaa hyvinkin olla että tämä on meidän viimeinen vauva. Aiemmissa raskauksissa ei olla tiedetty sukupuolta etukäteen eikä sitä varmaan aiota kysyä nytkään. Väliin kyllä mietin että olisko hyvä kysyä se huomenna ultrassa jotta jos on jälleen tyttö tulossa niin voisin käydä sen pienen harmituksen läpi jo nyt eikä sitten synnytyssalissa. Ehkä kuitenkin odotetaan syntymään asti, toki yhtä rakastettu tulee pieni olemaan oli sitten tyttö tai poika :heart:

Huomenna on meillä ultra jännittää kovasti että onko vauvalla kaikki hyvin. Täällä on onneksi kaikki saaneet hyviä ultrakuulumisia, toivotaan että sama tahti jatkuu eikä kukaan saa ikäviä uutisia!

Jäin tänään loppuviikoksi sairaslomalle meillä on nuo kaksi tarhaikästä, mulla kokopäivätyö ja siihen vielä talonrakennus, kaupassa käynnit ja kotihommat päälle... oon toisaalta pirteä mutta toisaalta kuoleman väsyny. Nyt on menny pitkään että oon nukkunu öisin huonosti, nukahdan kyllä hyvin mutta yöllä kun herään vessaan niin sen jälkeen ei uni meinaa tulla millään. Iltasin menee tosi myöhään ennen kuin ehdin nukkumaan ja herätys on aamusin klo 6, ei siinä jää sitten paljon unitunteja. Viimeyönä heräsin siinä 3.30 ja olin hereillä vielä kun kello herätti. En lähteny väsyneenä töihin, vaan soitin neuvolaan ja pyysin saikkua, parempi levätä ennen kuin oon niin väsyny etten nukaha enää ollenkaan. Nyt sitten pitää malttaa levätä, harmittaa vaan kun on sata asiaa tekemättä ja koti on kaaos, pitää tehdä vaan tärkeemmät pois alta ja ottaa muuten rennosti. Mies vei onneksi tytöt tarhaan ja sain jäädä tänne sängynpohjalle. Ehkä meen päivällä jätskin kanssa istumaan pihakeinuun naapurin mummon kanssa :D

Dita rv 19+5
 
Huomenta ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Ja tietysti tyttö ja poika lupauksista :). Onnea varsinkin Petitelle joka saa tytön neljän pojan jälkeen!

Meille siis myös tulossa poika ja pakko myöntää että vähän pettynyt olo oli kun sai kuulla ettei meille toista tyttöä tule perheeseen. Tämä kun on (luultavasti) viimeinen vauva niin olis ollut mukava saada tasajako perheeseen. Mutta yhtä rakas tämä poika tietysti on silti! Ja olihan mulla sellainen pieni aavistus että poika siellä köllöttää :).
Olen nyt sitten käynyt tyttövauvan vaatteet läpi ja lajitellut hyväntekeväisyyteen, säästöön ja sukulaisille menevät vaatteet. Pojan vaatteita kurkkasin eilen mutta en ruvennut niitä käymään läpi kun niitä löytyy iso laatikollinen ja kello oli paljon. Eikä mulla ole edes paikkaa niille vielä kun pitää hommata lisää säilytystilaa vaatteille ensin. Kaapit käyvät pieniksi...

En ole muutenkaan laittanut mitään vauvalle valmiiksi, koska meiltä puuttuu pinnasänky ja TILAA. Pitäis vähän muuttaa nukkumisjärjestelyt meidän talossa ensin. Jotakin pientä vaatetta olen kuitenkin ostanut kirpparilta ja tilasin juuri imetystyynyn ja hoitoalustan. Hoitoalusta löytyy ennestään mutta mökillekin piti saada :). Voisin muuten vihjata että Lekmerin Leluja, lastenvaatteita ja pelej sivustolla on aivan ihania lastentarvikkeita! Voisin sieltä tilata vaikka mitä, mutta kun rahat eivät riitä kaikkiin ihanuuksiin, eikä niitä edes tarvita kun melkein kaikki löytyy ennestään. Uusi reunapehmuste pinnikseen olisi kuitenkin mukava saada :D.

Dita Hyvä että pyysit sairaslomaa! Minäkin kärsin unettomuudesta viime raskaudessa ja oli niin rasittavaa valvoa tuntitolkulla öisin kun muut nukkuivat. Minäkin sain silloin viikon sairaslomaa jotta sain levätä kunnolla ja univelat pois. Unettomuus katosi sitten itsestään vähän ajan päästä.

Misu78 ja poika 20+6, ja huomenna poksuu taas :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille! :)

Minä tulin tänne POKSUMAAN, tänään siis rv 21+0<3! Aah kun aika alkaa vierii nopeaa, on jo kuudes raskauskuukausi menossa ja nyt se vasta alkaa mun mielestä oikealla tavalla tuntumaan raskaudelta. :> <3

Meidän pieni pojan palleroinen päivittäin potkii vimmatusti ja herättää minut melkein joka aamu aamuyöllä. :D Tai sitten se on tuo aurinko vaan mihin herään, kun ikkunasta paistelloo sisälle. :p <3 Yleensä pieni ihmeemme liikkuu paljon juuri aamulla ja illalla, joskus päivälläkin enemmän jos jotain makeaa sattuu suuhunsa laittamaan. ;>

Oikein ihanan lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille mammoille!!! <3 :)
Minä läksin hammaslääkäriin nyt. :D Ja tuun naama turtana takasi. :S
 
Täällä on ollut jotain supistuksen tapaisia kipuja, mutta en ole ollenkaan varma ovatko supistuksia vai liitoskipuja vai lihaskipuja vai ummetuskipuja. Kohtalaisen lieviä, mutta sellaisia aallottain tulevia. Ainakin ummetukseen liittyvä kipu voi myös olla sellaista. Muistuttivat kuitenkin enemmän menkkakipuja.. Ja ovat olleet kyllä lieviä ja menneet about tunnissa ohi joten ehkei vielä tarvitse huolestua sen kummemmin. Alavatsa on vaan ihan hellänä ja kosketusarka joten siitä mietin että liittyisikö osin myös liitos- ja kasvukipuihin? Alkoivat eilen illalla nukkumaan mennessä, loppuivat kun nukahdin n. tunnin kääntyilyn jälkeen, ja nyt töissä taas oli aamupäivällä tunnin verran, kunnes lähdin jaloittelemaan ja pissalla käymään, sen jälkeen on vain ollut hankalaa ja kivuliasta kävellä.

Vauva potkuttelee kuitenkin ihan hyvin eikä mitään muuta hälyttävää ole, joten ehkä murehdin turhaan. :)
 
Heips pitkästä aikaa :)

Täällä monilla ultrat takanapäin..onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)
Itse myös ultrassa käynyt ja 4 tytön jälkeen massussa viides tyttö :D
Painoa pikkuisella silloin 300g ja kaikki vallan mainiosti.Eli mulle voi päivittää TYTTÖLUPAUKSEN :) ja lasketunajan voisi muuttaa myös,se olisi 7.10 :)

neeta83 ja tytsy 21+2
 
Hui kun moni jo käynyt ru:ssa. Tuntuu jotenkin oudolta, kun mulla kahesta edellisestä raskaudesta la:t ollu 3.pv, eli heti alkukuussa, ja nyt onkin vasta 24.pv, eli loppukuussa. Nyt siis joudun vielä kaks viikkoo ootteleen tuota omaa ru:ta. Kerkesin jo kehittää päässäni kuvan, että vauva ei kuitenkaan kasva normaalisti, kun maha on pienempi mitä edellisessä raskaudessa. Soitin sitten neuvolaan ja juttelin th:n kanssa, niin jospa nyt sitten jaksaa sen kaks viikkoa oottaa :)

Me ei olla hankittu vauvalle vielä mitään. Mutta eipä meidän toisaalta edes tarvi. Päinvastoin. Molempien lasten pienet vaatteet on tallessa, ja ootan että pääsen myymään tytön tai pojan vaatteet pois tilaa viemästä :D Kaikki muukin on vielä tallessa, kun ei vartavasten niitä myyty kun tiedettiin että kolmas lapsi tulee jossain vaiheessa. Ainoa isompi hankinta mikä pitää hoitaa on vaunut. Ongelmana vaan se, että haluan ehottomasti valkoset, eikä Emmaljungiin oo varaa (enkä kyllä ikimaailmassa muutenkaan maksais tonnia vaunuista.) Tutteja sun muita pikkujuttuja pitää toki hankkia, mutta nepä kerkeää sitten lähempänä lokakuuta hommata. Ja pakko varmaan ostaa jotain sulosta vaatetta jos kohalle sattuu.

Mites muilla kahvin juonti. Pystyttekö juomaan? Olin ite 3kk juomatta kun se hajukin jo ällötti, mutta nyt sitten viime viikolla uskaltauduin maistaan, kun niin kovasti teki mieli. Poikaa oottaessa olin koko raskauden juomatta kun ei pystynyt, ja ekan kupin join heti synnärillä :D Tyttöä kun odotin, niin hetken olin juomatta, mutta sitten rupes taas maistuun.

Niin ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, sekä tietty tyttö- ja poikalupauksista. Toivotaan että tässä ketjussa kukaan ei saisi huonoja uutisia ru:ssa :)

Marlin ja Vimma 18+6
 

Yhteistyössä