Lokakuun lapset 2013 <3 *Toukokuussa*

Moikkamoi!
Onnea hurjasti kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. Kaikki vissii saaneet hyviä uutisia ainakin niistä, jotka on päivittänyt tänne kuulumisia :)
Mulla maanantaina ultra onneksi heti klo 8. Vielä ei jännitä, mutta vklna varmasti...
Hurja flunssa iski maanantaina ja tänään olen ollut sairaslomalla. Tuntuu ihan kummalliselta kun ei ole tottunut sairastelemaan juurikaan.
Itse olen kokenut raskausaikani tosi helppona. Alkuraskaudesta tuotti kyllä huolta kahden kmn jälkeen. Nyt tuntuu, että osaa paremmin nautti raskausajasta vaikka ajoittain tuntuu kyllä toooosi epätodelliselta.
En ollut esikoiselle (2v8kk) puhunut raskaudesta vielä mitään, niin akveri oli päiväkodilla itse puhunut asiasta. Niiiin klassinen virhe, että luulee, että ei pikkukaveri ymmärrä, kun puhuu puhelimessa tai kavereille. No tuli puhuttua sitten lapsellekin asiasta. Olin jotenkin ajatellut että olis parempi vähän myöhemmin kertoa, kun aikaa LAan on vielä kuitenki reilusti.
Täällä oli joskus puhetta niistä lippulappusista, joita TEHY suosittelee täytettäväksi. itse sain ne edellisellä kerralla mukaan ööö oliko lapsuutesi onnellinen, ymmärrän, että vauva muuttaa parisuhdetta...tuntuu kyllä typeriltä kysymyksiltä, koska en usko että neuvolasta kovin moniin paikkoihin voi ohjata :eek: Kaikkea sitä keksitään, kun perustasolla aletaan kartoittamaan. Saa nähdä vienkö koko paperia neuvolaan. Juu ja mies on tervetullut. Tuntuu oihan älytömältä, että kaksi ottaa alitunteja neuvolan käyntien vuoksi, ei ne nyt niin kummoisia yleensä ole...
Onneksi meillä ihana neuvolan terveydenhoitaja.
Heinis POKS 20 jeeeee puolivälissä mennään :)
 
Onnea poika- ja tyttölupauksista:)

Dita, kannattaa tosiaan ottaa ne verikokeet varulta jo synnärillä niin ei tartte lähtä sitten myöhemmin tk:hon sitä varten.

Täälläkin poksui eilen puoliväli!!!Kauhia ku aika juoksee:O

Mulla on rakenneultra vasta 10pvä jolloin vkoja kasassa jo 21+6 eli vielä saa oottaa.
Onneksi liikkeitä tuntunut nyt vähän enemmän, tosin kaikki tuntuu jossain syvällä ja selkärankaan päin...istukka siis luultavasti edessä.

Sinnuli ja papu 20+1
 
Pikainen päivitys tänne ennenkö iltapalan tekoon ryhdyn..

Maanantaina siis tuli rv 18+0 täyteen ja sen myötä kipeät supistukset.. Eilisen pvän vietin sitten äippäpolilla lepäillen ja estolääkitystä saaden. Ma-ti yönäkin suppareita tuli ja jatkui viel eile aamuna jolloin sitten soittelin eteenpäin...
Tänä aamuna pääsin kotiin ja sairaslomaa ois pari viikkoa alkuun,saas nähä palaanko työelämään..
Pikkuisella kaikki hyvin ja paikatkin on hyvin kiinni, vaikkakin pehmenneet ovat..

Mukavia uutisia ovat monet saaneet :) Iloinen niistä.. Omaan rakenneultraan on viel pari viikkoa,voih tätä oottelua...

Muruliini82 ja masu-asukki 18+2
 
Muruliini82 Hui, ei kuulosta ollenkaan kivalta nuo supistukset ja sairaalareissut. Toivottavasti supistelut helepottaa aina siihen asti kunnes on luvallisesti tosi kysseesä.. Nyt vain kovasti lepoa.

(.) Tulin vain pikasesti poksummaan 21+0 nyt siis. Huominen RU alakaa jo jännittämmään ihan hirviästi!! Ja tunnit tuntuu niin matelevan nyt ku sitä huomista näin oottellee.. Onneksi se on jo kuiten aamula klo 9, ni ei tarvi koko päivää jännitellä huomenaki.

Ommaan nappaan ei justiinsa nyt muuta, ku hirmusti potkuja :)

o873060 ja haba 21+0
 
Moikka kaikille!

Mula on aika liuta väkeä vielä inboksissa doottelemassa pääsyä FB ryhmään... Mä en oo täälä käyny ja en suoraan sanottuna oo jakasnu nyt yhtään :( Mutta jos Kaneli83, Daredevil, kkiipp, linnie, papumamma, Lady_Vanilla, Minen, Martta 75, Taimis, o873060, Becha kuittaisitte mulle vaikka tännekin et ootteko päässy jo kirsikan lisäämänä ryhmään?

Ja listan YP: Poistaisitko FB ryhmän yhteyshenkilöistä Maana-Mamman ja muutenkin listoilta pois kokonaan, tulee niin vähän täällä enää käytyä. Kuittailkaa vielä mulle noi et ootteko jo pääseet ryhmään mukaan mä tän viikkoa vielä seuraan tilannetta ja lisään ne ketkä on laittaneet vaan mulle viestiä. Ihanaa kesää kaikille odottajille :heart:
 
Tänään tulisi 20 viikkoa täyteen virallisen lasketun ajan mukaan, vaikka tosiaan jo olen menossa viikoilla 20+4. Ei se niin tarkkaan ole, vielä olen hyvin pysynyt kärryillä päivistä.

Tulin juuri sokerirasituksesta. Ei alkanut oikein hyvin. Oksensin eilen ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana ja säikähdin jo, että tuleeko koko kokeesta seuraavana päivänä mitään kun mikään ei pysynyt sisällä. Onneksi illan mittaan sain ruuan pysymään sen verran sisälläni, ettei paastosta aivan vuorokauden mittaista tullut. Siellä labrassa ollessa meni alkuun ihan hyvin. Eka verinäyte ja sokeriliemen nauttiminen ei vielä tuntunut oikein missään, mutta odotusaulassa istuessani ja odottaessani toisen näytteen ottamista alkoi tuntua melkoisen etovalta. Pääsin makuulle kun ohi kulkeneelta hoitajalta kysyin asiasta. Loppuosa koko rasituskokeesta menikin sitten pötkötellessä ilman sen suurempia ongelmia. Itku oil kyllä lähellä kun en oikein kestä huonoa oloa ja eilinenkin oli aivan liian tuoreessa muistissa.

Säikähdin myös eilen illalla juuri ennen nukkumaan menoa hyvin kipeitä supistuksia. Neljä viis kertaa supisteli siihen malliin, että ei mennyt ohi muutoin kuin kävelemällä pitkin kämppää edes takaisin ja puuskuttamalla. Luulin jo, että oli lähtö äitiyspolille, mutta se menikin sitten ohitse. Puolisen tuntia kärvistelin... Taisi vähän saman tyyppistä kipuilua olla pienemmässä mittakaavassa alkukuusta viimeksi, mutta silloin en vielä osannut edes säikähtää. Huomenna onneksi rakenneultra, niin voi sitten kysyä asiasta kuinka "normaalia" se oikein on.

Kahvin juonnista, jossain vaiheessa alkuraskaudesta kuukauden tai kahden ajan en voinut kuvitellakaan juovani kahvia. Korkeintaan jossain kyläilyreissuilla ym. saatoin pienen kupililsen ottaa, mutta muutoinkin kahvi oli tuolloin jotain aivan järkyttävän pahaa. Nyt olen pikkuhiljaa taas alkanut sitä juomaan ihan hyvällä omalla tunnolla. Kuppi tai kaksi päivään ei pahaa tee...

Lapanen ja Nöyhtä 20+0 (20+4)
 
Hei, Leijonamama! Menin sairaalaan umpisuolentulehdus epäilyn kanssa (mahottomat kivut). Lähdin sieltä sairaalasta ilman, että kipujen (jotka yhä jatkuvat) tarkkaa syytä saatiin selville. Umpisuolenlisäkettä ei saatu näkymään ultralla eikä magneettikuvalla. On kuulemma sisäelimet ja suolet vähän mutkalla. ;) Tutkimukset jatkuvat. Täällä oli muuten neuvola eilen. Paino junnaa varmaan sairaalassakin olon vuoksi, mutta kerkeääpi tuo vielä nousta. Sydän löi pienellä 140. Ihmettelin, kun mahaa eimitattu, sitä sf-mittaa. Onko muilla jo mittailtu? Se sokerirasitus (meilläpäin on joku tutkimus ja kaikkia pyydetään osallistumaan raskauden aikana kahdesti) oli minulle positiivinen kokemus siinä mielessä, että se olii kohdallani mainettaan paljon iisimpi. Litkua ei tarvinnu juoda hirveän paljon, eikä se maistunu niin pahalle kuin luulin. Toka juontikerran jälkeen alkoi vähän silmissä pyöriä, jos nosti päätä nopeasti.

T. Lady Vanilla ja masuasukki 18+6.
 
Viimeksi muokattu:
Muruliini toivottavasti kaikki sujuu jatkossa hyvin eikä noita kipeitä supistuksia enää ilmaannu, aika pelottavia varmasti olivat! Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollut vastaavaa vai vain tässä? Lapaselle myös supistuksettomia päiviä toivottelen, mulla aina väliin supistelee, vähän on joskus kipuakin mukana, kyllä sitä aina vähän säikähtää kun viikkojakin on vielä aivan liian vähän kasassa : /

Lady-Vanilla oliko sulla tulehusarvot nousseet? Mulla on poistettu pari vuotta sitten tulehtunut umpisuoli ja olin kyllä silloin todella kipeänä ja tulehusarvot sekä kuume nousi nopeesti. Leikkausvuoroa odotin 8h ja en ollut enää edes kalpea vaan ihan harmaa :O Tuo alko mulla yhtenä iltana, tuli ihan kuin kova närästys mutta mikään rennie yms ei auttanu, maata en voinut joten menin yöllä päivystykseen. Epäilivät jotain tulehusta mahaportilla ja sain siellä kipupiikin ja menin takasin kotiin nukkumaan. Aamulla kun heräsin oli kipu siirtynyt tuosta rintalastan kohdalta oikeelle alas ja vesikään ei enää pysynyt sisällä. Ei muuta ku takas päivystykseen ja vaikka kipu tuntu mulla normaalia alempana , päättivät leikata ja selvä umpilisäkkeen tulehdushan se sitten oli. Toivottavasti sunkin kivun aiheuttaja pian selviää!

Tänään on käyty rakenneultrassa kaikki hyvin vauvalla, vastaa kooltaan viikkoa suurempaa kuin mitä mun raskausviikot on, mutta toisaalta mulla on olleet molemmat lapset isoja syntyessään, joten tuskin tästäkään kovin pientä tulee ;) Vauva oli myös jo todella alhaalla ja kätilö kyselikin ettei mua vain ole vielä alkanut supistelemaan. Oltiin päätetty että ei tälläkään kertaa kysytä sukupuolta, no lopussa mies alko yhtäkkiä sanomaan että haluis ehkä sittenkin tietää kumpi siellä on....mulla meni pasmat ihan sekasin kun toki itteäkin kiinnosti mutta silti ajattelin että maltan oottaa. No sovittiin että kätilö antoi meille mukaan ultrakuvan mistä sukupuoli on katottavissa, voidaan se siitä ite tulkita jos osataan. Ollaan nyt kuvaa tässä väännelty ja käännelty mutta ei me osata sitä tulkita, se voi olla ihan kumpi vaan, joten yhtä tietämättömiä ollaan kuin aiemminkin! :LOL:

Dita rv19+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kahvinjuonti oli mullakin katkolla hyvänaikaa, varmaan jollain 17 viikolla pystyin taas juomaan ja nyt vasta tällä viikolla olen alkanut juoda aamukahvit :) Joka raskaudessa ollut sama juttu.

Mulla ei sokerirasitus tuntunut miltään. Ennen 1h mittausta alkoi väsyttää ja arvasin jo siitä, että sokerit on pilvissä ja se arvohan se sitten oli koholla. Ei nyt hirmuisesti, mutta kuitenkin. Nyt oli 6 päivän sokerimittausarvot niin hyvät, että sain viikon "vapaata" ja jatkossa yksi mittaus viikolla ja yksi mittaus viikonloppuna :)

kääkkis ja sisu 19+5
 
Dita: Aikasemmissa raskauksissa on kipeät supparit alkaneet vasta sitten kun on ollut synnärillä lähtö käsillä. Eli tää oli uutta tässä vaiheessa, mutta lepo on auttanut. Yhtään ei oo suppareit ollut kotiutumisen jälkeen.. Onneksi.

kahvinjuonnista.. Mulla kahvi oli pois kuvioista pitkän aikaa alusta alkaen. Vasta pari viikkoa sitten aloin juomaa aamukahvia,kun keittiöstä tuli niiiin hyvä kahvin tuoksu aamul herättyään,et pakkohan sitä on juoda :) Joskus myös päivällä menee kuppi tai kaks, mut on sitten välipäiviä ettei mee kun kuppi aamuisin... Sillo alkuraskaudessa kun kahvin hajukin etoi ja jätin sen pois niin mulle tais tulla myös vieroitusoireita kahvista kun olin kuiteski ennen raskautta juonut 5-10kuppia päivässä ja yhtäkkiä jäi pois...Pää oli tosi kipee tuolloin kahvin pois ollessa kuvioista.
 
Moikka, ei ole tullut hetkeen kirjoiteltua mitään tänne puolelle. Mitäs kuuluu? Ihania uutisia ainakin tullut osalle, tyttö ja poika-lupaukset ! Onnea niistä :) :heart:
Itse menen ultran mukaan Rv 19+3 ja pieniä sammakon räpylöintiä oon jo tuntenut. Malttamattomana olen odotellut niitä kunnon potkuja. Koskas te olette ruvennut tuntemaan? (esikoisesta siis).. Itsellä enää 11pv rakenne ultraan! Jännää!!! :) :heart:
 
Mymmeli esikoista odottaessa ekat liikkeet tunsin rv17, toista lasta kun odotin tunsin liikkeet jo rv15. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa liikkeet alko hiljalleen tuntumaan rv16, mutta niitä tuntuu hieman vähemmän kuin mitä aiemmissa odotuksissa. Tämän päivän ultrassa sitten varmistui se mitä olin vähän uumoillutkin eli istukka on etuseinämässä vaimentamassa tuntemuksia =)
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Nyt on päivitykset melkein pulkassa minun osaltani, jos vielä huomenna jotain muutoksia tulee niin laittelen vielä ne kun ne kuuluvat tähän toukokuun ketjuun. :)
Toivottavasti löytyisi joku joka ylihuomenna jatkaa kesäkuun uudella pinolla. :)

Facebook ryhmäläisistä osa halusi tietonsa poistettavan täältä koska eivät enää käy tällä palstalla, joten siitä johtuu pientynyt odottajien lukumäärä etusivulla.

Meillä oli viikko sitten rakenneultra ja poikalupaus saatiin vaikka niin kovin varma olin että tyttö tulee. :D Kaikki oli kaikin puolin hyvin ultrassa. <3

Tuosta istukasta muuten, minullakin on etuseinä istukka ja olin jo ehtinyt huolestumaan kun en tunne liikkeitä kunnolla, vaikka esikoisestakin tunsin jo tätä raskautta aijemmilla viikoilla. Silloin tunsin rv17 ja nyt kunnolla vasta rv19. Mutta silloin esikoisen odotuksessa istukka olikin takaseinässä, eli tuo istukan sijainti vaikuttaa tosiaan tosi paljon liikkeiden tuntemiseen.

Emskis 21+0 (poks! :) )
 
Viimeksi muokattu:
Emskis: poistatko mun tiedot tuolta listalta myös?

Poistun tästä ketjusta, mun elämä meni sen verran pahasti pirstaleiksi ettei energiaa riitä minkäänlaiseen kanssakäymiseen kenenkään kanssa. Mies narahti pettämisestä, ja muhun sattuu niin hemmetisti etten tiedä miten päin olisin.

Verenpaine on pilvissä, mikä pahentaa perussairautta tässä taustalla. Jotenkin tästä raskaudesta pitäisi kuitenkin selvitä. Ja samalla valmistautua pärjäämään yksin kolmen lapsen kanssa.

Kiitos teille kaikesta tuesta, ihanat, ja kaikkea hyvää odotukseen.

zoelle
 
Voi sua Zoelle, tsemppiä tulevaan! Ikäviä uutisia, mutta elämä jatkuu kuitenkin vaikka tää on nyt niiiiiin kliseisesti sanottu. Tämän pitäisi olla elämän onnellisinta aikaa, joten tuntuu pahalta vuoksesi. Hirmuisen hyvät jatkot sinulle!

Tunnin päästä rakenneultra... Ihan lievästi sanoen jännittää!
 
Zoelle :hug: Ei voi juuri muuta sanoa, sattuu varmasti niin järkyttävän palion.. Toivottavasti kuullaan sinusta vielä jossain vaiheesa kuitenki jos nyt haluat poistua takavasemmale.

mymmeli Mie olen tuntenu potkut jo tosi varhasesa vaiheesa, rv 14 oli ensimmäiset tuntemukset. Ja ootan siis ensimmäistä. Np-ultrasa kätilö sanoki, että mie varmasti tulen tuntemmaan liikkeet palion aikasemmin ku ensisynnyttäjät normaalisti. Johtuu istukan sijaittemisesta takaseinäsä ja rakenteista ilimeisesti. Jottain tekemistä voi toki olla silläki, että itelä on vuosien lapsettomuus takana ja tätä ommaa kroppaa on tottunu niin tarkkailemmaan kaikilta kantilta, että jos jottain vähänkään omituista / erilaista tuntuu kropasa, niin sen rekisteröi heti.

(.) Tännään oli sitten se RU. Hitto, että minua jännitti ennen ultraa!! Eipä ole vähhään aikaan nuin jännittänykkään.. Mutta kaikki oli oikein hyvin, terve näilä näkymin elikkä rakenteet kunnosa. Paino olo 412g ja POIKA :heart: vastasi viikkoja. Minun omat tuntemukset sukupuolesta piti siis niin paikkaansa :D Kunnon akrobaatti se näytti olevan ku polovet osu nokkaan melekein koko ultran ajan, mutta onneksi sitten suoristi ittesä, että saatiin selekärankaki katottua tarkemmin. Tosi hienoja kuvia saatiin ittele. Niitä sitten tulleeki ihasteltua siihen asti, että poika syntyy.

Olen niin onnellinen :heart:

o873060 ja haba 21+1
 
Voi ei zoelle :hug: Kovasti jaksamisia sulle.

mymmeli Minä tunsin esikoisesta liikkeet vasta rv21-22. Istukka oli tuolloin kokonaan etuseinässä, joten se vaimensi liikkeitä. Nytkin on istukka edessä, mutta vai osittan ja liikkeet tuntuukin lähinnä ihan alhaalla ja välillä sivussa. Tämä on jo kolmas lapsi, joten osasin tunnistaa liikkeet ja oon tuntenutkin ne jo rv 16 alkaen.
 
Oh-hoh, raskaus on jo kohta puolivälissä. Nyt on viikkoja 19+4 ja ensi viikolla on vihdoin rakenneultra. Odotan sitä kovasti. Ihana nähdä pikkuinen taas pitkästä aikaa. Liikkeet tuntuu jo päivittäin, joten sinänsä olen luottavaisin mielin, että kaikki on hyvin.

Pahoinvointi on nyt vihdoin loppunut - huh. Pari viikkoa tässä on ollut jo suht hyvä olo, mutta työpäivien jälkeen (teen 2 päivää viikossa) oli edelleen huonoa oloa. Tällä viikolla ei ole enää onneksi ollut. Kyllä sitä huonoa oloa riittikin - paljon enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Ihokin alkaa olla suht hyvässä kunnossa, eikä oo enää niin teini olo. :p

Zoelle Paljon voimia sinulle ja lapsillesi!! Itse olen useampi vuosi sitten käynyt tuon pettämisprosessin läpi (siis petettynä) ja tiedän miten vaikeaa se on. Me kriiseiltiin silloin vuosi, mutta päätettiin kuitenkin pysyä yhdessä. Nyt se on ollutta ja mennyttä.
 
Ohhoh, rakenneultra vihdoin takana ja maailmankirjat "hieman" sekaisin. Oma tyttö-olo vaihtui lennossa poikalupaukseksi ainakin näillä näkymin. Kovasti pieni suojeli yksityisyyttään, mutta jossain kohtaa ihan pikaisesti vilahti kriittiset paikat.

Vähän jännä olo. Onneksi kaikki oli muutoin kunnossa vaikka sydäntä sai puolet ajasta tutkia, kun koko ajan oli pikkuisen käsi tiellä varjostamassa. Ihan normaalilta vaikuttaa asiat tähän mennessä.

Nyt joudunkin sitten miettimään tyttövaatteet ja nuket ihan toisenlaisiksi... Ajatustyötä tää teettää, nimi-suunnitelmatkin vaihtuivat ihan samantien. Tyttöjen nimiä olen tähän mennessä makustellut jo pitkään, mutta poikien nimet eivät ole käyneet pienessä mielessäkään.

Lapanen ja Nöyhtä 20+1 (20+5)
 
Zoelle Lohtuhaleja täältäkin :hug:. Surkea tilanne, mutta toivottavasti pääset sen läpi lasten, sukulaisten ja ystävien voimalla. Voit aina palata tänne myöhemmin jos tuntuu siltä. Täällä me roikutaan!
Kaikkea hyvää sinulle tilanteesta huolimatta, ja tsemppiä!!

Täällä ei mitään erikoista. Rv 21+0 poksui eilen ja uusina vaivoina ovat:
- jalkojen ja sormien turvotus (lämmöstä johtuva)
- yölliset suonenvedot jaloissa
- sormien puutuminen meikatessa
- mahan "puutuminen" ja kipeytyminen nukkuessa

Töissä on välillä tosi tukalaa istua kun maha on iso ja painaa verensuonet jaloissa kasaan. Yritän istua mahdollisimman takakenossa sekä nostaa jalat ylös. Välillä tulee pakottava tarve nousta ylös ja kävellä vähän. Onneks on viikonloppu vastassa että saa röhöttää kyljellään jos tuntuu siltä :).

Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Misu78 ja poika rv 21+1
 
Moikka kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poika/tyttölupauksista.

Ja Zoellelle voimia vaikeassa tilanteessa. Toivottavasti jaksat kuitenkin iloita raskaudesta ja vauvan odotuksesta.

Täällä poksahti tänään 19+0 täyteen. Ihanaa kun aika kuluu näin nopeasti. Mullakin todettiin np-ultrassa että istukka on etuseinässä ja ajattelin että liikkeet tuntuvat varmaan aika myöhään, mutta olen tuntenut niitä jo viikolta 16 asti. Koko ajan vähän voimistuen ja päivittäin ainakin vähän. RU on reilun viikon päästä, 10.6. Odotan sitä jo kovasti mutta se ei jännitä niin paljon kuin np juurikin noiden liikkeiden tuntemisen takia. On kyllä olo huojentunut todella paljon kun tunnen itse, että vauva liikkuu ja voi hyvin. Esikoista odottaessa aloin tuntea liikkeet viikoilla 19-20.

Kahvinjuonnista, en ole koskaan oppinut juomaan kahvia, juon vain teetä ja se menee ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Eihän se muutenkaan ole ollenkaan sama kuin kahvi mutta kaipa joillakin senkin juominen voi raskausaikana loppua.

Kävin pari viikkoa sitten neuvolassa ja hoitaja ilmoitti että seuraavalla kerralla varataan aika sokerirasitustestiin. Eli se on jossain vaiheessa kesällä odotettavissa. Seuraava neuvola on 25.6. Viimeksi kuunneltiin ensimmäisen kerran sydänääniä mutta ei vielä mitattu sf-mittaa, kuulemma ensi kerralla aloitetaan sen mittaus. Vauvan sydän löi hienosti mutta sykettä ei mitattu. Muutenkin kaikki oli kunnossa ja painoa oli 2 kuukauden aikana tullut vain 1,5 kiloa, mistä olin iloisesti yllättynyt. Esikoisen odotusaikana paino nousi paljon nopeammin ja lopulta sitä tuli yli 20 kiloa. Sen suhteen näyttää siis ainakin nyt hyvältä, jospa tällä kertaa selviäisi vähän vähemmillä ylimääräisillä kiloilla.

Täällä on ollut puhetta myös imetyksestä. Imetin esikoistani 4 kuukautta täysimetyksellä ja 10 kuukautta osittain ja toiveena on, että tälläkin kertaa imetys sujuisi. Viimeksi maitoa tuli niin paljon että pumppasin sitä jatkuvasti myös pakkaseen. Mietin myös maidon luovuttamista mutta olin liian laiska ryhtyäkseni siihen ja se jäi. Nyt voisin harkita sitäkin uudelleen. Jos maitoa tulee yhtä paljon niin sitä riittää reilusti.

En malttaisi millään odottaa, että äitiysloma alkaa. Vaikka työaikaa on kesälomat pois laskettuna jäljellä enää vajaa 3 kuukautta niin se tuntuu silti todella pitkältä ajalta. Varsinkin kun tiedän, että loppuaika tulee olemaan hyvin kiireistä. Työmotivaatio tuntuu hiipuvan koko ajan vain enemmän. Jostain pitäisi vaan löytää vielä vähän virtaa. Miten teillä muilla, vieläkö työnteko jaksaa kiinnostaa?
 

Yhteistyössä