~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Minullakin vähän pelonsekaiset tunteet (ehkä siksi että ystäväni sai juuri äsken keskenmenon), ja toisaalta ihan mielettömän epätodellinen olo... minullahan on edellisestä suhteestani v.2006 syntynyt poika ja nykyisen mieheni kanssa vasta vuodenvaihteessa aloimme puhua että olisihan se vauva kiva, eiköhän oteta ehkäisy pois käytöstä. minulta poistettiin hormonikierukka 14.1.2015 ,yhdet normaalit menkat ehti tulla ja nyt plussasin! En olis osannu haaveillakkaan että se tapahtuisi näin äkkiä.. :) Ja arvatkaas mitä, tein testin tänään kun olin yksin kotona ja siitä sitten läksin pää pökkyrällä iltavuoroon töihin. Nyt siis olen ollut illan töissä ja mies ei tiedä raskaudesta vielä mitään! Arvatkaas olenko tässä kelloa tuijotellut, että milloin pääsee kotiin kertomaan uutisia! :D työaikaa 30min. jäljellä...
 
Tervehdys kaikille, täällä yksi lokakuinen lisää!

Vajaat pari viikkoa sitten plussasin, tänään 5+6 ja LA 19.10 ja toinen on siis tulossa. Oireista: Palelua on ollut alusta asti, nyt sitten rinnat on ruvennut aristaan ja on kuvottava olo. Onneksi nyt viikonloppuna mies on hoitanut enempi esikoista että olen saanut vaan olla. Viime yönäkin tuli valvottua muuta tunti ällön olon vuoksi.

FB-ryhmä kiinnostaa, mutta haluan hetken vielä odottaa, toivottavasti mukaan mahtuu myöhemminkin!
 
seksistä, me ollaan sitä hommailtu kyl ihan alusta asti ja luotetaan kylmolemmat ettei se tai orgasmi ole vaarallista vauvalle - niinhän sitä ohjeistetaan mm. Neuvolassakin :) eilen aamulla tuli valkovuodon mukana ruskeaa kun oltiin hommailtu edellisenä iltana ja limakalvot kuivat.. Kuulemma ihan normaalia, ja se vuoto kesti tasan kaks pyyhkäisyä :)

Me ollaan miehen kanssa aina oltu sellaisia himopupuilijoita että menis varmasti arjesta ilo jos joutuisi pidättäytymään väkisin, toki nyt on ollu luonnostaan hieman hiljaista sillä saralla kun tukilääke ja/tai raskaus vie voimat :) ja kyl, mä saan orgasmeja eikä ne tunnu pahalta, ja jos jokin menisi vikaan voin silti olla 100% varma ettei se voi rakastelusta johtua :)

Himot menee kyl helposti hukkaan kummaltakin jos ei pysty olla huolehtimatta, sitäkään kun ei harmi kyllä voi itse määrätä mikä mieltä painaa ja milloin :/
 
Kuinka pian te olette plussaamisen jälkeen soitelleet neuvolaan? Minä oon täällä nyt ihan pöljänä kun esikoisen odotuksesta alkaa olla se 10v aikaa, niin enhän mä muista enää miten vauvaa odotetaan :D
 
Heips!

Minä plussasin alkukuusta (4pvä), ja tänään ajattelin neuvolaan soitella.. nyt siis viikkolla 8 ilmeisesti olen.
Seksiä kyllä täälläkin harrastetaan ihan normaaliin tapaan, ehkä vähän kiihkoisamminkin ;)
Voi kun odotan että tämä huonovointisuus helpottaa.. eilen oli kyllä kiva, ihan aamulla ja sit myöhään illalla oli vaan öklötys olo.
Hyvä niin, koska juhlittiin lapsen synttärit, ja vieraat ois voineet kummastella... ;)
En vielä ole kertonut muille kun miehelleni, ja siskolle. Paras ystävä arvasi viikko sitten.
Muille kerrotaan vasta ultran jälkeen.

onnea plussanneille!
 
haasu: kyllähän sinne neuvolaan voi soittaa milloin vaan. Mä oon soittanut aika pian plussan jälkeen, niin ainakin saa ajan. Meidän kunnassa eka käynti on vkolla 8-10. Ja jos nt-ultraan pitäis mennä vkolla 10-14, niin eipä kai ajoissa olemisesta haittaakaan ole.

Omassa navassa ei oo hirveesti raportoitavaa. Öllötys pysyy kurissa, kun syö tarpeeks usein, valitettavasti vaaka kertoo myöskin että syöty on :eek: Selän menkkajomotukset on jääny pois. Aika tavallinen olo, mikä on kyllä hyvä juttu, niin jaksaa olla tytön kanssa.

Peloista: täällä joku kyseli. Ei nyt varsinaisesti pelota mikään, mutta mietityttää. Ne normiasiat, onko kaikki kunnossa, lapsi terve jne. Sit vähän talous huolettaa. Ja omalta kannalta jännittää eniten, että miten jaksaa raskauden ja sitten kahden pienen kanssa. Varsinkin, kun tuo meidän tirriäinen nukkuu to-del-la vähän päivällä.

PÄIVITYSTÄ LISTAAN: 37v, viides lapsi ja TAYS.

Ja onnea kaikille uusille plussille :)
 
Huomenta päivää ja hurjan paljon onnea ja tervetuloa uusille!! :)

Seksistä oltiin kysytty:
Ihan normaalisti voi harrastaa vaikka olisi alkuraskaus menossa, poikkeuksen tekee tietysti jos lääkäri on sen kieltänyt. Itse alkio tai sikiö ei orgasmista kärsi, päinvastoin, silloin elimistöön erittyy paljon mielihyvähormooneja jotka laskevat stressihormoni tasoja, eli seksi on ihan hyväksi.
Ja ihan normaalisti/runsaastikkin ollaan harrasteltu. :)

Neuvolaan soitin muistaakseni rv5. Sinne voi soittaa periaatteessa milloin vain, kuopuksesta soitin jo heti seuraavana päivänä kun olin plussannut. :)

On:
Jäätävä pahoinvointi on pysynyt lähes poissa tällä soppa dietillä. Kuopuksesta oli sama ja toivon ettei paino lähde äkkijyrkkään laskuun taas. ¨
Viikon päästä olisi neuvola ja sitten pääsee odottamaan ekaa ultra-aikaa. Toivotaan että kaikki on hyvin, stressaan aina tuon ekan ultran kanssa ihan älyttömästi.
Esikoinenkin täyttää viikonloppuna 7v..mihin tämä aika oikein häviää:heart:


Viipulainne ja Hippu 7+3
 
Hei vaan kaikille! :)
Täällä varovasti ilmoittautuisin mukaan. Oireita minulla on ollut noin viikon ajan ja plussan tein juuri tänä aamuna. Ensimmäinen lapsi tulossa ja oon tästä niin onnellinen! Hieman pelottaa pysyykö kyytiläinen mukana niin en hirveitä riemunkiljahduksia kuitenkaan uskalla päästää. Laskujeni mukaan la olis aivan kuun lopussa, 31.10. FB ryhmä kiinnostaa myös!
Minut saa lisätä listaan:
31.10 stua / 27v / ensimmäinen / KOS
 




(27.9.)
plunderbunny, kolmas


01.10.
Mehumaija, toinen, KÄT
Sofinella
Enkeli30, toinen, 30v


02.10.
niinaj91, toinen, JKL
Liliam, toinen
SininenNainen


03.10.
Shiny, toinen


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
tuuutikki
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen


07.10.
merivellamo, viides, 37v. TAYS
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.


08.10.
_Lilja_
Nenevaan, toinen, 33v.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS


09.10.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


10.10.
Wiwi, ensimmäinen, 25v.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.


11.10.
Titti.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Henu7, toinen, 26v.
Jääkide, ensimmäinen


12.10.
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Viimeinkin!
Kosmo, toinen, 30v.


15.10.
maeeva
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja


16.10.
Unnaunna, kolmas


17.10.


18.10.
Mamina, kolmas, 29v, E-KKS
Talviuninen, toinen
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas


26.10.


27.10.


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen


29.10.


30.10.
haasu, toinen


31.10.
Samhe, ensimmäinen
stua, ensimmäinen, 27v. KOS


......




 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan tännekin :)

Minut voi poistaa listalta tuosta 26.10. päivältä.
Tänään taisi lopulta alkaa vuoto, kun raskaus jäi kemialliseksi. Huomenna saan tuloksen tämän päivän verikokeesta ja uskon vakaasti sen olevan nolla :)

Joten oikein ihanaa raskausaikaa teille muille ja toivottavasti olen viimeinen listaltatippuja !

Ihanaa kevättä kaikille :heart:
 
Hei taas! Aamuvuorosta töistä selvitty kotiin ja nyt oli aikaa lueskella enemmän ketjun vanhempiakin viestejä. Tuo Facebook -ryhmä kiinnostaa minuakin, mutta taidan odotella vielä vähän aikaa ennen kuin lähden siihen mukaan.. Jotenkin mulla on kauhean pessimistinen asenne vielä tähän raskauteen, tosiaan juuri tuossa ennen joulua ystäväni sai varhaisen keskenmenon ja nyt on itselläkin niin tuoreena mielessä kuinka lyhyeen se onni voikaan loppua : /

Mutta ainakin nyt hetkessä olen todella onnellinen :heart: Samoin mies oli aivan onnensa kukkuloilla kun eilen illalla hänelle uutisen kerroin. Minähän olin rintojen arkuuden ja palelukohtausten vuoksi jo vähän raskauden mahdollisuutta epäillyt, vaikka toisaalta ajattelin kokoajan että koska kierukka on vasta kuukausi sitten otettu pois niin ehkä kierto ja kroppa on vielä sekaisin ja siksi menkatkin oli 2-3pv myöhässä.. Päätin sitten kuitenkin eilen testin tehdä (apteekin oma testi) ja ihan selvä plussa :) Ajattelin kyllä vielä digillä testata uudestaan, kunhan kerkiän käydä ostamassa.

Miehen kanssa puhuttiin heti että tästä raskaudesta ei kerrota kellekkään vielä vähään aikaan. Mahdollisesti odotellaan ihan se 12vk täyteen ensin. 8v pojalleni mulla haluttaisi ihan kamalasti kertoa, kun hän on tosi pitkään ainoana lapsena kysellyt, että eikö hänestä koskaan tule isoveljeä :) Mutta olisihan se kamalaa, jos nyt kertoisin ja hän siitä innostuu, ja sitten jos kuitenkin menisi kesken... Omalle äidilleni kyllä kerron pian, mutta anopille ei missään nimessä. On nimittäin semmoinen hölösuu ettei tieto pysy salassa, onneksi mies on ihan samaa mieltä että hänen äitilleen ei kerrota :D Anoppi lisäksi luulee että mulla on edelleen kierukka paikoillaan, joten ei ihan vähässä kyllä raskautta ala epäilläkkään.
 
Täältä voisin varovasti ilmottautua mukaan.. äskettäin plussattu, pikasesti laskeskeltuna tänään olis rv 4+4, LA 29.10 ja toista odoteltais. Esikoinen 04/13

Hiukan epätodellinen fiilis vielä mutta varhaisultran jälkeen saattaa kyllä asia konkretisoitua, ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin ilman pahoinvointia ei tässä kyllä selvitä :D Facebookryhmä kiinnostais myös, mutta vähän myöhemmin sitten. :)

Ajan kanssa palailen astialle, kunhan saan kaikkien jutut luettua läpi :) Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Pahoittelut täältäkin RiiMini :(

En sitten saanut vielä neuvola-aikaa... En vaan jaksanut sitä jonotus-musiikkia kuunnella enää!
Huomenna uus yritys, eipä tässä kai vielä kiire ole.

Tämä päivä onkin taas mennyt pönttöä halaillen.. yäh.
Eipä oo auttanut vaikka yrittänyt syödä hyvin, ja pieniä välipaloja oon mutustanu tasaisin väliajoin.
Toivottavasti huomenna ei näin huono-olo olis..

Joko kohta sais lähtee untenmaille?... ;)

suffeli & papunen 8+0
 
2päivää olen vuotanut ja Tänään oli alkuraskauden ultra ja raskaus oli alkanut mutta jäljellä oli enää paloja istukasta ja lisäksi sain kohtutulehdus diagnoosin. Antbiootit käteen ja gyneltä sain seuraavaan raskauteen alotettavaksi tukilääkityksen. :( surullista että näinkin kovasti toivova pari kun olemme emme saa muuta kuin keskenmenoja toisen perään. No mutta onnea matkaan teille muille :)
 
Voi ei, HooKoo-82, kovasti jaksuja teille :(

Eilen illalla oli tosi vaikea olla.
Selkään sattui, lonkkiin jomotti, oksetti, ja vatsa oli ihan sekaisin.. Apua, eikai liitoskivut tms voi vielä alkaa!?
Edellisisdä raskauksissa kaikki on muutoin mennyt hyvin, mutta loppuajalta on nivuset, lonkat ja alaselkä särkenyt välillä niinkin, että itkeä tihrustaa on pitäny..

Sokerirasitus... muistui eilen että sekihän on kohta taas kärsittävä .. ällöööö.

Tuntuu että kahvi ei maistu samallatavalla ku ennen? Vähentäminen/lopetus ei haittaa, olen suurkuluttaja...

Tästäpäivästä lähtien olen työtön! Jännä, ehdinköhän saada työtä ennen ä-lomaa.....

Onko fb-porukka jo iso? Käykö siellä aktiivisempi keskustelu? ;)
Haluaisin mukaan kunhan nruvola, ja mahd ultra on ohi.

Hei, tänäänhän julkaistaan se uusi ä-pakkaus! :)

Suffeli & papunen 8+1
 
Jaksamista surun kohdanneille. <3

Millä viikoilla teillä on pahoinvointi alkanut? Yhtään en muista miten se on mulla aiemmin ollut, mut nyt olen vielä siltä välttynyt. Vähän jännittää milloin se alkaa.. Rinnat on kipeät edelleen ja makeaa ei tee mieli. Muuren normaaliolo.

Miten teillä ajoittuu ensimmäinen neuvola? Täällä ehdotettiin, että se olisi joskus 9-10 vkolla niin voisi jo sydänääniä yrittää samalla kuulla. Eihän sinne mikä kiire ole, mutta kyllä nyt aika tuntuu matelevan. ;)

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Pimu+kyytiläinen 5+3(ehkä)
 
Hookoolle iso hali ja tsemppiä ihan hurjasti että seuraava kerta on yrityksen osalta viimeinen ja lopputulos on suloinen nyytti sylissä:hug:

Neuvola-ajasta
Periaatteessa kannattaa hoitaa aika itselleen suht pian, koska sieltä lähtee lähete synnytyssairaalalle nt-ultrasta, joka tehdään rv11-13, jos siis aikoo niihin osallistua. Lisäksi on sitten ne verinäytteiden otot, joista katsotaan veriryhmät ym. ja nt-ultraan se vasta-aine jos sen tahtoo. :)
Itselläni aika on ensi maanantaina jolloin rv8+3.
Aika nt-ultraan tulee postissa n. viikko ennen kuin aika on.¨

Pahoinvointi
Alkoi lievänä jo ennen plussaa ja se olikin semmoinen mistä arvasin että kyllä sitä tiineenä ollaan :D
Nyt se paheni oikein urakalla kun rv7 poksahti, mutta soppadietillä on pysynyt aisoissa, mitään "kunnon" ruokaa ei voi kuvitellakkaan syövänsä.
Ihan sama kaava oli tytöstä edellisessä raskaudesta, jännä nähdä kumpi on tulossa, aiotaan nimittäin kysyä asiaa kun on sen aika. :)
Kahvi ei täälläkään maistu oikein mitenkään, mutta väkisin vedän aamukahvin ja iltapäivällä kupposen, en jaksa päänsärkyä vierotusoireiden takia kärsiä kun en särkylääkkeitä tykkää popsia. Olen suurkuluttaja, joten ihan kiva että Hippu pistää hanttiin sen kanssa. :D

FB ryhmä
Kannattaa liittyä!! Ihana porukka jo nyt ja jutustelua on paljon.

Täälläkin ollaan työttömänä. Epäilen suuresti saavani töitä lähiaikoina ja mahani tulee puskemaan esille aikaisin, joten se valitettavasti laskee mahdollisuuksiani sitten, mutta on sitä pärjäilty hyvin aiemminkin. Esikoista odottaessa olin työtön myös ja kun turhat menot karsi, niin ei ollut ongelmaa pärjäämisen kanssa rahallisesti.

Onhan tässä se hyvä puoli, että olen ollut liki 3 vuotta super kiireinen äiti ja lasten kanssa oleminen on ollut tosi vähäistä ensin työkiireiden ja sitten koulun takia, joten lapset selvästi nauttii tästä ja niin nautin minäkin todella paljon.
Aion jäädä äitiyslomalle heti elokuussa, silloin alkaa koulu esikoisella ja tarvitsee siihen vähän enemmän tukea myös minulta, joten ei voisi ajoittua aloitus paremmin. :)

Hoksasinkin juuri, että tämän kirpun laskettu aika ajoittuisi juuri meidän vuosipäivään :heart:
Saa vaan nähdä sitten, tytöllä oli LA 3.10, mutta syntyi 28.9...itse olen lokakuun lapsonen myös, hyvä aika syntyä siis selvästi:D

Kurkkasitteko jo uuden äitiyspakkauksen sisällön?? :)

Viipulainen ja Hippu 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tosi kiva pakkaus :)
Aika jännä että haalarit sinistä ja vihreää, mut toisaalta bodyt/potkarit sit neutraalimman värisiä.
Toi on mukava juttu, ett ulkohaalarista saa pussin :)

Pahoinvointi alkoi plussaa seuraavana päivänä :D kokoajan pahenee...
Tänään varaan neuvola-ajan.

Mulla myöskään ei huoleta työtilanne, pärjätään ihan samantasoisesti, olin töissä tai en..

Vitsi, uskaltaiskohan jo fb- ryhmään liittyä? Kuitenkin siellä enemmän surffailen kuin täälä, ja tätä foorumia on tosi vaikee tabletilla käyttää..
Kellekkäs se liittymispyyntö tuli lähettää?

Suffeli & papunen 8+1
 
Viimeksi muokattu:
^ Uskaltaa kyllä, laita viestiä niinaj91 yksärillä :)

Minustakin tuo oli paljon kivempi kuin vähään aikaan ja se mitä ei ole ollut minun saamissani pakkauksissa aiemmin on tuo kuumemitari, niitä ei voi olla huushollissa liikaa kun tuntuvat katoavan tuon tuosta :D
 
Mä en mee nt-ultraan, mutta siihen vaihtoehtoiseen alkuraskauden ultraan meen. Siin ei viikot ol nii tarkkoi.

Mulla on näköjään vkl aamuisin enempi pahoinvointia kun viikolla. Tänään tosin en ol varma onks pahoinvointia vai iskikö muhunki tuo sama mahapöpö kun lapsiin. Melko loievä onnes, lapset oksens kukin kerran.

Ens viikolla se eka neuvola, katoin vanhoi korttei et jokasessa ollu viikolla 9+ eka ja kuopuksesta vaan sydänäänet sillo kuulunu. Nyt o sit viikkoi jotain 7+6 - 8+6 joten tuskin kuuluu mitään vielä.

Oli ihan kivan näköinen pakkaus, mut meil on oikeesti ihan liikaaki kaikkee ni jääpi ottamatta. Ja mä en yleensäkkään oo semmonen ihminen että ostaisin/ottaisin jotain vaan sen takii et on kivan näkönen tms. pitää olla tarpeellinen ja käytännöllinen esisijassa.
Muutenki kaikki rattaat sun muut en ol ikän ollu niist nii innostunu, ostin mahdollisimman käytännölliset ja edulliset ja ne on tuol viel nurkissa ni eipä tarvii ny sit.
Tosin yks ehdottomasti mielenkiintonen hankinta täytyy tehä, meinaan auto :D Noh se oli joka tapauksessa tän vuoden hankinta suunnitelmissa mut nyt täytyy kattoo ehdottomasti vähintään kuuspaikkanen.

Tää menee muutenki ihan nappiin kun tuo keskimmäinen menee nyt eskariin syksyllä ja ens vuonna kouluun niin pystyn olee kotona. On luonteeltaan melkoinen hulivili niin ei tuo koulun alku välttämättä ole helpoin...
 
Pahoittelut riiminille ja hookoolle!

Täällä on alkanut myös pahoinvointi vaivata ja ihan oksentamaan olen joutunut :(
Toki eihän tuo mikään yllätys ollut, niin on jossain vaiheessa ollut kaikissa raskauksissani ja jos yhtä kauan jatkuu kuin esikoisesta, niin tätä riittää,vähintään seuraavat kymmenen viikkoa..
Mutta toki oksentamista seuraa aina noin parin tunnin hyvä olo, joten eiköhän sen oksentamisen kestä..
Töissä vaan on vähän hankalaa, kun toivoisin ettei työkaverit ihan vielä saisi tietää raskaudestani.

Tänään kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, syke löytyi ja vastasi melkein viikkoja, nyt 6+6 ja oli 6+3 <3
Pienihän se vielä on :D
Eli mennään edelleen tuolla kuukautisista lasketuilla päivillä, noin pieni heitto ei taida LA muuttaa missään vaiheessa.


Pakkauksen kuvat kävin katsomassa ja joitain tosi kivoja oli, osa ei ollut niin mun mieleen, mutta otetaan pakkaus joka tapauksessa.
Me ollaan hävitetty lähes kaikki vauva vaatteet, viisi vuotta on pitkä aika säilöä vaatteita pienessä asunnossa. Nyt toki hieman harmittaa, mutta kolme vuotta säilöttyäni kaikki tytön vaatteet siinä toivossa, että niille uusi käyttäjä löytyisi, muttakun uutta raskautta ei kuulunut päätin antaa ne pois..
Kyllähän niitä uusia kaupasta saa :)

Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin loppuun asti ja saisimme vauvan <3

Kosmo ja papu 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei kaikille :wave:

Täällä kans tuota pahoinvointia kauhulla odottelen.. Esikoista odottaessa oksensin lähestulkoon joka aamu ja vielä päivälläkin toisinaan, kahvia en voinut juoda tippaakaan, pelkkä haju sai oksentamaan! En muista millä viikoilla nuo pahoinvoinnit silloin alkoi. Nythän menkoista laskettuna mulla menossa vasta 4+4. Olen myöskin kahvin suurkuluttaja eikä haittaisi tosiaan yhtään jos vähemmälle jää. Tänä aamuna jo ensimmäinen kahvikupillinen jäi kesken koska äklötti ja oli kaikinpuolin vähän kehno olo, yleensä juon monta kupillista tyhjään mahaan. Mutta kun söin aamupalan olo helpotti heti ja töissä keiteltiin aamukahvit joka taas maistui oikein hyvältä :) Rinnat ei arista mulla enää ollenkaan niin paljon kuin silloin niinä päivinä jolloin menkkojen olis pitänyt alkaa. Tällä hetkellä oireina alavatsan satunnainen jomottelu, väsymys ja palelukohtaukset. Minäkään en millään haluaisi että töissä "jäisin kiinni" raskaudesta vielä, joten senkin puolesta se oksentelun alkaminen hirvittää... Ja ensiviikko on esikoisella hiihtoloma, menemme koko viikoksi mieheni kotiin lomailemaan (itse kylläkin joudun töissä käymään osan viikkoa) ja kauhistuttaa nyt sekin etten vain siellä ala anopin nähden oksentelemaan :ashamed:

Käyn huomenna ostamassa digitestin, kun käyn toisella paikkakunnalla ostoksilla. Asun todella pienellä kylällä enkä aijo mennä ostamaan testiä täällä, ihan varmana joku tuttu sen näkisi ja kohta kaikki tietää :D Mitä särkylääkkeitä muuten saikaan popsia raskaana ollessa? Vielä ei ole päänsäryt iskeneet mutta jos mennään samalla kaavalla kuin poikaa odottaessa, niin tulossa on!

Täytyypä minullakin käydä katsomassa se uusi äitiyspakkaus. Minulla on kuulkaas 8 vuoden takaa poikani pikkuruisia vaatteita tallessa komerossa. Ihan muutamia olen säästänyt, joita en vain kertakaikkiaan ole raaskinut hävittää. Joitain maailman söpöinpiä potkupukuja, haalarit, farkkutakki... Olisihan se ihanaa saada pukea niitä taas pienen pojan ylle :heart: toisaalta, kun minulla poika jo on, niin vähän kyllä haaveilen pikkuprinsessasta.
 
Minulta myös pahoittelut riiminille ja hookoolle

Pahoinvoinnista
Täällä kanssa aika heikko (oksettava) olo koko ajan, varsinkin jos ei ole syönyt kolmeen tuntiin. Töihin otin paketillisin keksejä mukaan että voin toimistossa syödä aina parin tunnin välein keksin. Istun toimistossa toisen ihmisen kanssa ja hän vaan naureskeli että jokos keksit ovat taas kuvioissa (viimeksi ne olivat täällä esikoisen raskauden aikana)... Kohta varmaan hänellekin pitää siis kertoa. Onneksi ei ole kovin juoruilevaa sorttia.

Töistä
Muuten sitten duunissa laitan viikolla 12 tiedon liikkeelle muutaman juorukellon kautta :) ja odotan kun kaikki 200 ihmistä tulevat vuorollaan onnittelemaan. Töissä olen siis yliopistolla ja teen tutkimustyötä. Raskauden ei siis pitäisi mitenkään vaikuttaa työhön, varsinkin kun en tällä hetkellä tee yhtään labrahommia. Pomoa ei tällä hetkellä ole kun ohjaaja jäi eläkkeelle viime vuonna ja teen omaa projektia. Lähin työntekijä on toinen tutkija joka sai juuri kolmannen lapsensa eli ei varmaan mitään kommenttia tule häneltä.

Kertomisesta
Meillä on tilanne että miehen siskon puoliso on myös raskaana ja 3 viikkoa meitä edellä. Heille on tulossa ensimmäinen vauva ja kertoivat hyvin ajoissa (kuudennella viikolla) perheelle, joten me odotetaan nyt kertomisen kanssa että hän saa olla keskipisteessä hetken. Meidän esikoinen on ensimmäinen lapsenlapsi joten huomiota olemme kyllä saanut tarpeeksemme! Omat vanhempani eivät ole enää elossa.

Äitiyspakkauksesta
Näyttää kivalta, mutta mä en sitä saa ja en ole varma kannattaako siihen 200 euros sijoittaa kun on jo olemassa olevia tavaroita täällä... Hauska kuriositeetti se kyllä olisi.

Huomenna on meillä tapaaminen kätilön kanssa, jee! Viikko 8 on nyt jo alkanut...
 

Yhteistyössä