~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Tammikuu/Helmikuu*

Samhelle hurjasti tsemppiä!!:hug:

Ja lämpimästi tervetuloa uusille, tosi ihanaa että täälläkin porukka kasvaa ja keskustelu pysyy vilkkaana! :)
Olen itse sekä fb-ryhmässä ja täällä, tykkään olla monessa paikassa samaan aikanaan ettei mitään mene ohi :D

Täällä alkanut repäisykivut :/
Jos nousee liian nopeasti, aivastaa tai yskäisee niin repii pahasti läheltä nivusia..alkoikin yllättävän aikaisin tälläkertaa.
Olo on pysynyt kurissa suht hyvin, eilen oli päivä ettei ruokahalua ollut laisinkaan. Päivän saldo oli pala äidin tekemää mustikkapiirakkaa väkisin nieltynä, 2dl keittoa ja yksi leipä ja illalla pari huikkaa jugurttia.:ashamed: Jospa tänään olisi taas toisenlainen päivä.

Näytin eilen miehelle linkin missä on alkion ja sikiön kehitys viikko viikolta ja poimin sieltä omamme hänelle luettavaksi. Ylenmääräisestihän tuo hassu taas liikuttui vaikka alkio minusta näyttää enemmän pieneltä maitovalaalta tällähetkellä päänsä kanssa. :D:heart: Paljon riitti miehellä kysymyksiä mikä on minusta ihan mielettömän hienoa, sitä tuntee tosissaan ettei ole odottamisen kanssa yksin. :)

Kamalan nopeasti nämä viikot menee, huomenna poksuu taas viikot:O

Viipulainen ja Hippu 7+6
 
Täällä on oltu koko viikko saikulla, ja tuntuu et olo pahenee vaan. Aamulla tiesin jo silmät aukastessa että oksettaa, mutta sinnikkäästi join lasin mehukeittoa. Ei se kauaa sisällä pysyny :( Inhottavaa kun toisaalta ruoka maistuiski, mutta joutuu syömisiä sen mukaan suunnittelemaan mikä on vähiten kamalaa oksentaa. Autossa pikkumatkatkin on yhtä yökkimistä. Eilen oli eka neuvola, siellä sain vinkiksi syödä ihan vähän kerrallaan, usein ja jotain kylmää. Eilen testasin mehujäätä, saattoipa jopa vähän helpottaa. Ostin myös pahoinvointirannekkeet, niistä ei tainnut apua olla, harmi :( Toisaalta oon tosi onnellinen että oireita on, mutta valehtelisin jos väittäisin että oksentaminen ja koko päiväinen yökkiminen olisi kivaa :D

En vieläkään ole facebook ryhmässä, liekkö odottelen sitä ekaa ultraa kun sellanen epäusko edelleen! Ultran sain 23.3. siellä sitten selviää mikä tilanne oikeesti! Neuvolantäti muuten laski, että mun viikot olisikin 7+6, eli joko oon netissä laskuriin laittanu jotain mitä sattuu tai sitten se laskuri otti huomioon kun yritin kehitellä jonkun keskiarvon mun kuukautiskierrosta? No mutta ultrassahan se sit lopullisesti selviää millä viikolla.. Jos siellä ees on ketään hmm.. Ei olla vieläkään kerrottu läheisille, töissä jouduin kertomaan pidemmän sairasloman takia. Pomo otti asian tosi kivasti kyllä!

Tuutikkis 7+4 tai 7+6
 
Täällä on kans semmonen jyrän alle jäänyt olo. Raskausoireet jatkuvat, tissikivut vain pahentuvat! Nyt on alkanut vatsallaan nukkuminenkin tekemään kipeää. Ja kaiken tämän lisäksi olen vielä kauheassa flunssassa :(
Eilen työkaverin kanssa tehtiin varhaisultra, vaikka ensi viikolla vasta piti, mutta päätettiin jo kokeilla:) Ja melkein 1cm kokoinen sintti sieltä löytyi! Oli siellä missä pitikin ja pienen pieni sydän siellä hakkasi. Pari kuvaa sain mukaani, missä tämä vaalea pieni möykky näkyy :D Ultran mukaan viikot tasan 7 ja omien laskelmien mukaan eilen oli 6+6.

Meidän muutamat hyvät ystävät tietävät raskaudesta. Ollaan avoimesti tulevaisuuden suunnitelmista keskusteltu ja yrittämisestä, niin on ollut luontevaa kertoa tästäkin. Kummankaan vanhemmat eivät tiedä. Omille vanhemmilleni tekisi mieli jo kertoa, mutta toisaalta taas... oma äitini on niin peruspessimisti, että varmaan masentuisin vaan jos nyt jo kertoisin:D

Kaverit on mulle kaikki kaikessa, kun ei ole omia sisaruksia, niin kaverit ovat aina sitä paikkaa paikanneet :) Mies on innoissaan raskaudesta ja eilen sanoi tulevansa joka hetki iloiseksi, kun näki ultrakuvan:D

Toivottavasti muillakin menee odotusaika hyvin!
 
Tänään sain varattua neuvolaan ajan, ja sepäs onkin jo 3.3! Eli tiistaina. Iiks!
Nyt nlan laskurin mukaan rv 8+2.

Huonovointisuus helpottaa jo aina hetkiksi (tai sitten kuvittelen, kun yritän pitää itseni kiireisenä..)
Rinnat on kipeytyneet.. ja vatsallaan nukkuminen on mahdotonta.
Repäisykipuja mullakin, varsinkin yöllä, jos nopee vaihtaa kylkeä, tai yskäsee :(
Nyt pari yötä on ollut kummallista "horrostelua", havahdun siihen, että olen hereillä/silmät auki (miten sen nyt selittäis...)
Päivällä väsy on kova, mutta pysyy kurissa niin että jotain kokoajan teen :)
Eilen vaihdettiin järjestystä, ja laitettiin pari hyllyä seinille. Mies niin hellyttävästi jutteli että "tähän ei, kun pirpanan sänky sitte tulee tähän"...ym
Ihanaa. Herkistely kuvioissa siis edelleen :D

Pahoittelut surun kohdanneille :(

niinaj91 viestiä laitettu!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Suffeli sulla on aivan pian jo neuvola!

Nuo kamalat raskausoireet on kyllä niin inhottavia, mutta onhan siinä hyvänä puolena se, että tietää ainakin jonkun kasvavan siellä masun suojassa :heart:

Mulla alkoi se verinen vuoto myöhään tiistai iltana ja vielä eilinen päivä tuli vuotoa, lähinnä vain aina vessassa käydässä. Verta tuli tippoina vähän ja veriklimppejä (ANTEEKS) sitten enemmän, muttei niitäkään kamalan paljon. Eilen illalla vuoto sitten loppui. Oon aivan sekaisin ajatuksissani!? Vuotoa kesti siis n. 1vrk ja lähinnä vain vessareissuilla tuli jonkin verran. Ei ollut kovia kipuja, kohdussa kyllä tuntemuksia, mutta koska tämä on ensimmäinen raskaus niin en tiedä oliko tavallisia kohdunkasvukipuja yms vai sitten km -kipuja. Tää odottaminen on niiin raastavaa! :'( :kieh: Eilen ainakin r-testi oli lyhyestä pidätyksestä yhtä selkeä plussa kuin sunnuntainakin, mutta en sitten tiedä kuinka nopeasti lähtisi haalenemaan. Huomen aamulla testaan, onko muuttunut jo negaksi vai miten meidän pikkuisen on käynyt :'(
 
Samhe, toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että vuoto olikin ihan harmitonta!
Mä en oo keskenmenoa joutunut kokemaan ikinä (onneksi), mut oon siinä käsityksessä ett osalla odottajista alkuraskaudessa voi tulla reiluakin vuotoa. Sinuna soittaisin terveysas/neuvolaan tms, ja pyytäisin tarkistaan tilanteen. Kurja olla peloissaan ja epätietoinen :(
Tsemppiä!
 
unnaunna mulla muuten sama homma tuon digin kanssa! Tein äsken ja tulos raskaana 2-3 ja viikkoja nyt 5+4. Onneksi tein samasta liuskatestin joka nyt viimein antoi tasavahvat viivat! (Vielä ma tai ti oli haaleampi kun kontrolli). Eli taidetaan mennä just siinä rajoilla vielä että testi näyttää sen 2-3....
 
Olipas törkee näytteen ottaja äsken tk:ssa. Katsoi koneelta, että "aijaa, miksköhän sulle on määrätty sekä verikoe, että pissanäyt?". Kerroin tulanteeni, eli ei täyttä varmuutta viikoista ja että terkka itse ehdotti verikokeen ottamista jotta nähdään hormonin määrä. Hoitsu pähkäili ja pähkäili, anto mulle vähän ku säälistä kuskipon ja painuin vessaan. Hyvä etten purskahtanut itkuun siellä!
Kun tulin vessasta pois, sanoi että se oli siinä. Seisoin pöllimystyneenä ja kysyin etteikö verikoetta oteta?! Vastasi ettei näe siihen syytä. Siis anteeks mitä??! Tekeekö noi näytteenottajat nykyään sen päätöksen otetaanko joku näyte vai ei??!!
Kerroin vielä uudelleen huolen aiheeni ja lopuksi sanoi, "no otetaan nyt sitten. Vaikka onkin outoa että tällaisessa tilanteessa halutaan otattaa verikoe. Kun ylrensä se itetaan vain jos tehty keskeytys.".
Mä istuin ton jälkeen suuauki tuolissa ja tuijotin hoitajaa. Hitto ku neulat oli niin kaukana, ois tehny mieli iskee sitä neulalla!!

No mutta pääasia että sain näyttert annettua ja aion kyllä jättää palautetta tosta!
 
Suffelilla neuvola aika tulikin tosi nopsaan, minä kun soitin rv5 niin sain vasta 2.3, mutta tosiaan siulla nyt jo tuo 8 viikkoa täyttynyt niin sinänsä hoppukin, minulla on ekana neuvola päivänä 8+3. :)

Samhe, mie pidän nyt kovasti peukkuja!
Ei kuulosta kyllä keskenmenolta jos ei ole kovia kipuja ja vuoto ilmeisen niukkaa jos vain pyyhittäessä tiputellut, joten minä ainakin uskon että harmitonta on.
Joillain voi tulla runsastakin vuotoa alkupuoliskolla, itse kuulun siihen kastiin kahdesta aiemmasta raskaudesta. Esikoista odottaessa tuli ihan kunnolla verta ja oli jo kuitenkin viikkoja ns. turvaviikkojen yli ja kaikki oli kunnossa, vuoto tuli jostain kohdunkaulan alueelta ja ilmeisesti liittyi kohdun kasvuun.
Kuopuksesta tuli myös veristä vuotoa ennen rv10 mutta suht niukasti, verrattuna siihen mitä se esikoisesta oli ja kaikki hyvin. :)

Ja nuista testeistä, se raskaushormooni ei laske niin pian että vielä negaa näyttäisi joten minäkin suosittelen että soitat neuvolaan ja ihan reteesti vaikka liioittelet tilannetta niin pääset tarkistuttamaan tilanteen. En tiedä miten muualla, mutta toisinaan ainakin Helsingissä tuntuu olevan hirveän vaikeaa päästä tarkistamaan tilanne jos on vuotoa, tulee vain käsky seurailla ja odottaa miten käy. Todella inhottavaa siltä kannalta, että odottava äiti sitten stressaa itsensä ihan loppuun pahimmillaan. :/
 
^SIIS ETTÄ MITÄ!!??:mad:
Ehdottomasti pistät palautteen tuosta tyypistä, mitä hittoa se hänelle kuuluu edes mistä syystä olet tullut näytteitä antamaan, hänen tehtävä on ne näytteet ottaa jotka sinun tiedoissa koneella lukee eikä todellakaan alkaa päättämään onko se tarpeellista vai ei. Tai vaikka ei suoraan koneella mitään lukisikaan, niin jo terveysaseman kehoitus on pätevä ja ei ole hänen tehtävänsä sitä alkaa kommentoimaan.
Ja toisekseen, ei ole laisinkaan epätavallista, että ihan toivotussa raskaudessa käydään tarkistamassa veriarvot, ainakin minulla ne on ollut osana sitä laajaa veriseulaa mikä annetaan ekan neuvolan jälkeen, kun neuvola täti on aina iloisesti ilmoittanut seuraavalla kerralla että "kyllä sinä hyvin vahvasti olet raskaana näillä arvoilla".

Kuinka paljon voi sapettaa tuollaiset urpoilijat :headwall:
 
Unnaunna, tosi törkeetä! Mutta hyvä että kuitenkin otti kaikki kokeet.

Meillä oli eilen eka tapaaminen kätilön kanssa (siis suomalaisittain neuvola). Käytiin läpi tunnin ajan ihan noita perusjuttuja (mitä saa syödä, sukuhistoria jne...) nyt bonuksena oli vielä että edellisestä raskaudesta (ja synnytyksestä) juteltiin. Sain lähetteen labraan noihin perus verikokeisiin (sp-taudit, veriryhmä, Hb jne) ja ajan varman lasketun ajan laskemiseksi ultraan ensi viikon torstaiksi (jee!). Että osaan mennä sitten NT-ultraan oikeaan aikaan, se onkin eri kaupungissa ja tehdään paremmilla laitteilla. Meidän 'klinikalla' on oikeastaan vain aika perus ultra ja sitten myöhemmäksi laitteet sydänäänten kuunteluun. Aika pitkälti kätilöt tutkivat tunnustelemalla vatsaa ja juttelemalla kuulumisia :) .

Ei jaksaisi odottaa ensi torstaita millään vaikka kyllä tämä pysyvä etova olo jotain kertoo...

Samhe, mulla oli esikoisen kanssa vuotoa myös alkuraskaudessa (muistaakseni viikolla 7). Kesti noin viikon (tuli vain pyyhkiessä) ja sanoivat sen olevan tosi yleistä. Kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin ja eivät keksineet mitään syytä vuotoon.
 
niinaj91 Laitoin myös yksityisviestin FB ryhmää koskien :)

Samhe mä piän täälä peukkuja, että vuoto on harmitonta! Toivottavasti pääset tarkistuttamaan tilanteen, epätietoisuus on kamalaa :|

Unnaunna ai kamala mikä näytteenottaja! :O Mä en saanut lähetettä verikokeeseen, vaikka se on yleinen käytäntö IVF hoidoissa - naistenpolin puhelimeen vastannu hoitaja oli vaan sitä mieltä, että ei sille ole mitään tarvetta :kieh: Mä taas olisin saanu siitä mielenrauhan, että olis otettu verikoe, ja kun meillä on kaksosraskauden mahis niin olisi saanut siitä arvosta jo osviittaa, mikä on kohdussa meininki! Mutta eii.. En jaksanu alkaa taistella, hyvä että sä osasit vaatia!! :heart:

Se samainen hoitajahan ei meinannut edes tajuta, miks soitin sinne, vaikka kerroin että varailen aikaa varhaisultraan IVF hoidon jälkeen... PLÄH, jouduin sanomaan sille aika tiukkaan, että kyllä se varhaisultra nyt kuuluu tähän hoitoon, että se tehdään automaattisesti vaikka kaikki olisikin hyvin, kun alkoi jankuttamaan ettei sitäkään tarvitsisi tehdä.. :O Mä kun en edes "saa" ilmottautua neuvolaan ennen tota ultraa, vaan oon siihen asti lapsettomuuspolin puolella :)

Onneks meillä on huomenna se ultra - toisaalta jännittää niin että sisäelimet menee solmuun :$ Välillä tuntuu että haluanko edes mennä, jos sitten kuulenkin huonoja uutisia :ashamed: Mutta tottakai menen, tai mennään, mies tulee mukaan jos tulee, tänään on ollut pientä riitaa eriaiheista aasta ööhön, mä oon kärtynen ku ampiainen.. :| eiköhän se kumminki taho tulla mukaan, on lomalla vielä niin voi hyvin tulla.. Mä oon vaan niin itkeny jo että se ei enää ikinä halua varmaan ees nähä mua vaan koska olin niin inhottava ja söin kaikki suklaat (mies ei edes pidä suklaasta) ja ja... :D Kauheeta. Pitäis osata vaan relata, onneks se on nyt päikkäreillä niin kestää mua ehkä taas hetken kun herää ja keitän sille kahvit :)

Eukko ja alkio(t) 6+2
 
Viimeksi muokattu:




(27.9.)
plunderbunny, kolmas


01.10.
Sofinella


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen


07.10.
merivellamo, viides, 37v. TAYS
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.


08.10.
_Lilja_
Nenevaan, toinen, 33v.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS


09.10.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


10.10.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Henu7, toinen, 26v.


12.10.
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinen
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
stua, ensimmäinen, 27v. KOS


......




 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Listaan voisi lisätä seuraavat tiedot: Muftikka, LA 5.10., toinen lapsi, 26 v. Synnytyssairaalaksi VKS tai SATKS. Synnytyssairaala ei ole varma, koska olemme muuttamassa tämän vuoden aikana, mutta ajankohta ei ole vielä selvä.
 
Mut voi ottaa listoilta pois, tänään testasin puhtaan negan eli se vuoto vei meijän pienen mennessään :( vähän pelottaa ajatus uudelleen raskautumisesta :( onnea teille muille loppu raskauteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin! <3 nauttikaa raskaudesta munkin puolesta. :)
 
Pahoittelut Samhe :hug: ja jaksamista.. vielä tulee teidänkin vuoro :heart:

Täällä vähän hiljaiseloa oon pidellyt, kai se väsymys on kun nostaa päätään, eikä tuo ulkona vallitseva harmaus yhtään paranna tilannetta.

Jotkut oli kirjotellut, että toivois että tämä ryhmä pysyis kasassa vielä, sitä samaa miekin toivon. Vaikka kuulun myös fb.n ryhmään, niin tänne on jotenkin kivempi kirjottaa ja erilaista lukea kommentteja. Jonkinlainen katohan täällä tuntuu käyvän, mut kiva jos edes pieni aktiivinen porukka jää =)
 
Onnea kaikille uusille lokamammoille <3 käyn täällä tein kuulumisia edelleen lukemassa, vaikka...

Minut voisi poistaa listalta :(

En muista, en varmaan käyny täällä kertomassa tilanteestani, mutta tuulimunaksi todettiin varhaisultrassa 7+0 (9.2) ja tyhjennys tehty 13.2. Nyt odotellaan verikoetta ja jälkitarkastusta, clomit odottelee apteeksissa, mutta täältä vielä "noustaan" :)

Hengessä silti mukana <3
 
Voi Samhe olen niin pahoillaan puolestasi :'(

Täällä töihinlähtöä suunnittelen pikkuhiljaa. Aamukahvi maistui niin kertakaikkisen pahalta että piti kaataa viemäristä alas.. Nyt söin juuri aamupalan ja katsotaan miten käy kahvin kanssa kun töissä keitellään. Tyhjään mahaan ei näemmä tuo kahvi enää oikein sovi... Muutoin on nyt kaksi edellistä päivää ollut todella hyvä olo, niin kuin olisin oikein elämäni voimissa. Harmi vaan etten siltikään osaa ihan täysillä nauttia tästä oireettomuudesta, kun mietiskelen että onhan kaikki varmasti kunnossa kun ei mitään tuntemuksia ole.

Lähdemme tänään mieheni vanhempien luokse, ollaan siellä koko seuraava viikko. Mulla nyt edessä 3pv vapaata mutta en valitettavasti lomaa saanut tuolle pojan hiihtolomaviikolle :/ Onneksi poika saa olla "mummilassa" ja lomailla ihan rauhassa, kun minä ja mies ravaamme töissä. Mutta siis, koska olen koko viikon anoppilassa, en pääse tänne kirjoittelemaan, kiinnijäämisen riski on liian suuri :p Töissä kerkeän välillä lukaisemaan tekstit mutta en usko että kerkeän juuri kirjoittelemaan. Palaan siis kehiin taas ensiviikon jälkeen!

haasu 5+0 (?)
 
Heippa :wave:

Voisin liityä remmiin mukaan, ennestään minulla on 13 ja 11 vuotiaat, edellisestä liitosta. Tämä on siis minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen ja myöskin viimeinen :heart: Joten toivon että saan nauttia täysin rinnoin koko raskausajasta. Edellisestä raskaudesta kun on jo aikaa yli 11 vuotta, tuntuu tämä kaikki taas niin uudelta ja jännittävältä, kuin olisi ensimmäinen raskaus:D

Oireita ei oikeastaan muuta vielä ole kuin väsymys, rintojen arkuus ja kukkiva naama :D Pahoinvointia oli hyvin lievänä ekassa raskaudessa ja toisessa ei mitään, joten toivottavasti siltä säästyisin tälläkin kertaa.

Listaan voisi päivittää: Elohiiri82, kolmas, La 27.10, 33v ja synnärinä JS

Elohiiri rv 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi Samhe... :( suuret pahoittelut.
Samoin Enkeli30:lle.

Eilen oli vaan illasta huonovointisuutta, muutoin päivä meni ihan leppoisasti :)
Repäisykipuja, ja kohdun kasvamisesta johtuvaa tuntemusta kylläkin on...
Sekä uutena jutskana nyt hengästyminen ihan vähästä ! (esim portaiden nousu, huhhuh)

Alkanut jännittää, ett josko tulokkaita onkin enemmän kuin yksi! Masu nimittäin jo pömpöttää, ja tuntuu, sekä olot on niin kamalat.
tein r-testin 4.2, jolloin kp 32 (norm 30) ja tulos oli vahva plus.. jännää.

Vatsa oikuttelee.... pelkään ummetusta--->pukamia :(
Neuvolaa varten olen koittanut valmiiksi miettiä kysymykset, toiveet ja muut.

Laitoin niinaj91:lle viestiä, mut en tiedä osasinko, joten muillekkin tiedoksi et tahtoisin mukaan fb-ryhmään.

Suffeli & papunen 8+3
 
Samhe ja Enkeli30 :hug:

Eilen tuli jotenkin sellainen olo, että ei voi mennä kolmatta kertaa hyvin odotuksen kanssa, kaksi hyvin mennyttä raskautta ja kaksi tervettä lasta on jo lottopotti, niin jotenkin ajattelin ettei se olisi edes reilua että kolmaskin menisi hyvin:ashamed:
Nämä on taas näitä joka kertaisia panikointejani, tytöstä muistan samat fiilikset tosi hyvin.
Nt-ultraan kun oli matka silloin, niin itkin että ei siellä mitään ole, mutta olihan siellä.

Eilen illalla/yöllä oli ihan jäätävän paha olo. Olen addiktoitunut maitoon ja kaakaoon. Niiden juominen helpottaa oloa ihan hurjasti. Kaakao on aina ollut hyvää, mutta en ole sitä koskaan juonut kovin paljoa. Meillä on aina kaapissa kaakao paketti, mutta tuonkin ostamisesta on aikaa varmaan puoli vuotta...ja minulla on täällä kaksi lastakin, joten on ihme että aina säilyy, nyt ei taida kauaa säilyä paketti kaapissa :D

Huomenna mennään miehen kanssa Lumikuningatarpäiville..olen äärimmäinen viherpeukalo :D Saa nähdä kauan pystyy olemaan siellä kun väkeä on varmasti paljon ahtautuneena sisälle taas ja sitten tulee kuuma ja siitä pahaolo ja ja :LOL:

Viipulainen ja Hippu 8+0 (viikot poks*) :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä