Lokakuun lapsoset 2016 *heinäkuusta meidän kuuhun*

Onnea MammaMiina ❤ Tsemppiä Marikkinen ja Minervan, ei mene enää kauaa teilläkään (y) vähän kateellisena kyllä luin kahvilasta ja lattesta, kun hörppäsin omaa jäähtynyttä kahvia :D tänään on ollutkin sylipäivä, ilmeisesti pienellä maha vaivaa ja ei viihdy muualla kuin sylissä pystyasennossa..
 
Oi, onnea MammaMiina pienokaisesta:love::love: Ja ilmeisen kivasti - tai ainakin nopeasti menneestä synnytyksestä! Ja ihanaa, söpöistä vauva-aikaa teille:love:.

Ja kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan, vaikka aina joka toinen minuutti yritän olla ihan zen asian kanssa..

Ja tsemppiä kaikille vielä odottaville - ja Minervan - huomasin just, että jos mulla oikein huono tuuri ja sulla vauva olisi täsmällinen, voidaan olla Jorvissa samaan aikaan! Tosin kovasti tietysti toiveissa päästä vähän aikasemmin:geek:

Stellaria ja mahassa viihtyvä matti-myöhäs-tyttö
 
Onnea kaikille ensin ehtineille!
Meillä mentiin pitkän tauon jälkeen vähän pitemmän kaavan kautta, sairaalassakin ehdin olla 7 tuntia. Pieni mies syntyi puolen päivän pintaan, piirua vajaa 3 kiloa ja 47 cm. Isä itki enemmän kuin äiti, kovin oli tunteellinen hetki.
Kiltti on poika, täällä nyt opetellaan ja tutustutaan osastolla.

Rouva M
 
Mahtavaa, Rouva M! Onnea ja nauttikaa yhteisistä hetkistä! :love:

Totta, Stellaria! Saapa nähdä, miten meille käy!

Täällä on tänään taas otettu rauhassa kotona. Huomenna on neuvola, ja jospa samalla kävisi itsekin vähän kahvittelemassa :)

Minervan, joka halkeaa kohta kateudesta :LOL:
 
Lämpimät onnittelut MammaMiinalle ja Rouva M:lle pikkuisten syntymien johdosta! :love: Ja kovasti tsemiä ja pitkää pinnaa loppuodotukseen muille!:) Tiiän ettei ehkä lohduta tää fraasi mut oikeesti tekin pääsette pian nauttimaan pienokaisistanne :love:

Me päästään tänään kotiin jos ja kun kaikki on tarkastuksissa ok (y) Mieskin pääsee samalla lomille, joten on ihanaa päästä koko perhe tutustuun rauhassa uuteen perheenjäseneemme :) Herra on kovin hurmaava tummine tuuheine tukkineen ja isältään (onneksi) perittyine rauhallisine luonteineen. Ei siis ollenkaan niin villi tapaus kuin antoi mahassaollessaan ymmärtää :D Totta hällä oli vain kovin ahdasta yksiössään ja protestoi sitä ;)

Tokkis ja ihana ihmetys 2,5vrk :love:
 
Tokkis, kuulostaa hyvältä! Jännityksellä odotan, onko meidän beibi samanlainen väkkärä kuin nyt antaa ymmärtää ;)

Täällä on taas yksi neuvolareissu takana. Ei kummakaan, että kävely on ollut tukalaa ja lantio hellänä, kun vauvan pää on kuulemma jo ihan lähtökuopissa. Ovat ne supistukset siis saaneet jotain aikaan! Mutta saattaapa tässä silti kestää... Terkka arveli, että tulossa on "juuri sopivan kokoinen" vauva sieltä kolmen ja neljän kilon väliltä. Saapa nähdä! Kieltämättä on itselläkin ollut pieni pelko yllättävästä jättivauvasta :D Nyt sain vain ohjeeksi rentoutua, syödä ja ulkoilla...

Pieni ulkoilu neuvolaan ja kirjastoon teki hyvää, ja nyt odottelen kotona kahviseuraa. Kummasti kaikki pieni tekeminen piristää!

Minervan, huoh, tasan 39 :LOL:
 
Paljon onnea Tokkikselle ja MammaMiinalle pienokaisista:love::love::love: Ja tsempit vielä pikkuisten maailmaan saattamista odottaville...palkinto on mitä ihanin <3

Vihdoin jaksan vähän kuulumisia kirjoitellao_O:sleep: Kotona olemme nyt kolmatta vuorokautta eli maanantaina saavuttiin kotio. Leikkaus sujui moitteettomasti ja hyvin huolehdittiin pelokkaasta äidistä. Poika sai olla äidin pussailtavana koko toimenpiteen ajan alkutsekkauksen jälkeen. Ensimmäisen yön vietin vauvan kanssa yksin osastolla mikä tuntuu nyt hurjalta. Oli nääs melkoset mömmöt päällänsä ja katetri kiinni yms. yms. Mutta joku hormoonimyrsky tuon mahdollisti, ei ole tuskaisia muistikuvia tuosta:love: (eipä juuri muitakaan muistikuvia:rolleyes:). Perhehuone saatiin perjantai-iltana(y) Toinen vuoroausi oli huonovointisin kun spinaalin ja morfiinipohjaisen lääkkeen vaikutus hälveni ja nousin aamulla pystyyn. Kivut oli kieltämättä kovia pari kolme päivää, mutta lääkittiin kyllä hyvin. Sunnuntaina alkoi maito nousta kunnolla ja siitähän vasta hassu olo tulikin...olin aivan pysäkilläo_Oo_O Koska maito alkoi irrota vasta silloin, emme päässeet vielä tällöin kotiin, koska pojan paino laski liikaa. Kaksi kertaa ehti saada pullosta lahjamaitoa ja sen jälkeen on oma tuotanto riittänyt(y) Paino lähti nousuun muutamassa tunnissa. Ja kotiin päästiin sitten seuraavana aamuna. Pojalla oli lääkärin tarkastuksessa kaikki hienosti ja neurologia konsultoitiin myös kystalöydöksen vuoksi, eikä nähnyt tarvetta jatkotutkimuksille. Hyvin kiitollisia olemme näistä uutisista:love:

Nyt pukkaa maitotilausta sisään...palaillaan:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea rouva m, Tokkis ja mammamiina! Hienoa kun alkaa vauvauutisia tulla tupsahdella! Kateudella kyllä otan ne vastaan, alkaa odotus nyppiä sen verran tässä o_O:cautious:

Mulla oli neuvola aamulla, kaikki ok. Tää on vaan tätä odottelua. :cry: Saatiin lisäjännitystä pari päivää sitten ku auto hajosi. Näillä viikoilla suhtautuminen on kaikea paitsi kevyt tollaseen. No, siitä selvitty. Oon käyny kampaajalla ja kahvilla yms, valmistaudu taas siihen kun ei pääse mihinkään. Vielä olis esikoisen synttärit hoidettava viikonloppuna ja sit saa vauva tulla. Tosin, en olis kovin yllättynyt jos menee marraskuulle.

Näihin tunnelmiin poksuu 38+0!
 
Onnea Rouva M ! :love::love:

Ensi viikolle varattiin neuvola. Terkka naureskeli että tiijjetäänpä missä oot jos ei näy. Saa nähä. Jotenki tosi vaikee uskoa että se lähtö tässä nyt tulis sillee heti. Tai ees kohta. Iltasin kyllä supistelee aika paljon. Eilen oli iha uus juttu ku alko tiskatessa poltella reisiä. :cautious: Kai ne sitte tuntuu sielläki asti. Verinen vuoto loppui, eli johtui ihan vaan sisätutkimuksesta. Ukkoki tulee ens yönä kotia. Oonko ihan hirvee ihminen jos teen viikonlopun ajan kaikkeni että tää pikkumies nyt haluais tulla ulos. :LOL: Alkanu oikeesti mietityttämään se että lähtö tulee sillon ku ukko o iha muualla. (n) Mutta en minä jaksa sen kummempia ressata. Muut repii ressiä minunki puolesta. :ROFLMAO: Äiti koittaa ehdotells että ois hän tai isä tässä yötä nyt ku alkaa h-hetki lähestyä. Ite en oikee lämpene ajatukselle. o_O Puhelinsoiton ja 5 min ajomatkan päässä ne koko ajan on.

Nyt niitä vauvauutisia kehiin! :p

Anrai 37+5
 
Onpa hyviä uutisia, Nuppis! Kiva, että saatte olla jo kotona!

Anrai, mulla on alkanut tulla tällä viikolla noita samanlaisia: supistukset heijastelee välillä reisiin asti. Kuulemma tehokkaiden kunnon supistusten merkki ;) Ja ainakin mulla ne tosiaan olivat työntäneet jo vauvan alas lähtövalmiiksi!

Täällä ollaan vähän ristiriitaisissa tunnelmissa. Kyllä tässä alkaa jo tuntua siltä, että tuskin tämä beibi enää ihan hurjan montaa päivää odottaa! Olen vienosti toivonut, että jos huomenna vielä ehtisin käydä ystävän (jolta juuri sain kuulla ihania raskausuutisia!) kanssa brunssilla ja leffassa, ja sitten vielä viihdyttää viikonloppuna vieraita, niin maanantaina saisi tulla :LOL: Hassua kyllä, miten välillä on ihan mitta täynnä tätä odottelua, ja välillä on tällaiset fiilikset.

Tänään on ohjelmassa vain kotona puuhastelua. Iski hirveä leivänhimo ja en jaksa lähteä kauppaan, niin että nyt on taikina nousemassa...

Minervan. Kyllä. 39+1 :LOL:
 
Mitäs kuuluu perjantaihin "vauvautuneille" ja muille kanssaodottajille? :)

Minä olen niin iloinen alkavasta viikonlopusta ja siitä, että saan omia miehen itselleni kahdeksi päiväksi :LOL: viimeisin ajanviete on ollut vaunukoristeen virkkaaminen, jota siis tänään luvassa. Ei niin minkäänmoisia merkkejä synnytyksestä. Aina välillä (aika usein) tulee mieleen se Ultra Bran biisi: "Tylsää, tylsää, oli niin tylsää. Enkä tiennyt että myöhemmin kaipaisin hitaasti eteenpäin laahustavia päiviä"...

marikkinen 39 + 4
 
Ketäs täällä vielä jännäilee? Anrai, Minervan, marikkinen ja Luna ainakin? Tuo marikkisen mainitsema Ultra Bran biisi on kyllä osuva noihin loppupäiviin (y)

Täällä pikkuisella on alkanut mahavaivat..:confused: Pieruja ähistään, punnerretaan ja itketään. Vatsa on välillä ihan pinkeä ja tyttö vaan huutaa. Aloitettiin eilen disflatyl -tipat, toivotaan että on apua. Itkuisuus on nyt ajoittunut aamuyöhön ja unet on jäänyt aika vähiin..:sleep:

Terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä keskiviikkona ja kehui terhakkaaksi tytöksi. Painoa ei ollut tullut ihan tarpeeksi ja mennäänkin ens viikolla neuvolaan tsekkaukseen. En tosin ole huolissaan, maitoa riittää, tyttö on muutoin tyytyväinen, jaksaa seurustella ja poskia ja leukaakin on muodostunut :) imetys menee edelleen rintakumeilla, en jaksa siitä stressata. Onnistuisi muutenkin, mutta maito tulee niin vauhdilla ja tyttö hermostuu ja raivoaa sitten tissillä. Molempien mielenrauhan takaamiseksi toistaiseksi näin (y)

Eilen käytiin jo vähän ulkoilemassa vaunuillen, tuli etenkin äidille tarpeeseen!

nuppusuu ja misu 11vrk
 
Terkkuja kotoa! Täällä sitä elämään totutellaan uuden perheenjäsenen kanssa.

Tosiaan tuli ma-ti yönä suppareita jotka parissa tunnissa voimistui niin että soitettiin sairaalaan ja saatiin kehotus tulla heti. Perillä katsottiin että olin jo kuus senttiä auki eikä kaulaa yhtään että ei muuta kuin hommiin vaan. Lapsivedet poksahti pöydälle kun jossain vaiheessa käännyin kipua helpottaakseeni kontalleni :LOL: Epiduraali oli tilattu mutta ilokaasulla lopulta vaan mentiin kun ei sitä puudutetta ehditty laittaa. Tuli kaikessa vauhdissa aika hurja repeytymä (ei ehditty epparia leikkaamaan) mutta tuntuisi sekin pikkuhiljaa paranevan vaikka istuminen ei mitään herkkua nyt olekaan enkä usko että aikoihin tulee olemaankaan. Mietin pitäiskö hankkia sellainen donitsi minkä päällä istua, jossain suositeltiin kottikärryn sisäkumia rautakaupasta, saa kuulemma alta kympin :D
Eli marikkinen, sitähän saattaa se sunkin odotuttaja vielä yllättää ;)

Osastolla jokunen päivä vierähti, vauva oli ihan nippa nappa yli 3000g joten vähän sitä painoa kytättiin mutta hyvin kun vauva tuntui syövän (pissat ja kakat (y)) niin paino kehittyi sen verran positiivisesti että päästiin kotiin. Imetys on lähtenyt käyntiin ok paitsi että tissit on tässä vaiheessa ihan kivikovat, kaikki sattuu PAITSI itse imettäminen mutta pitää nyt seurata kuitenkin tilannetta että onko alkuturvotuskipuilun sijaan jotain orastavia tukkeutuman tai tulehduksen merkkejä.

Mutta nyytti on I-H-A-N-A ja onni suuri vaikka paikat vähän päreinä onkin :ROFLMAO:

+ Onnea myös Rouva M! <3
 
Iltaa! Vihdoin ja viimein voin minäkin kirjoittaa, että meidänkin Matti myöhänen tuli mahasta maailmaan!! :love::love:Tänään aamulla aikaisin, yö synnytettiin.. Tyttö oli, niinkuin pitikin, keskikoinen, vähän yrmeän näköinen persoonallisuus. Ikäväksi pieni oli vetäissyt vettä keuhkoihin, niin joutuu ainakin tän päivän ja yön viettämään lastenosastolla, aika tylsä olla vieläkin kahdestaan yö, ilman vauvaa, toivottavasti huomenna jo pääsisi meidän kanssa osastolle. :love:

T. Rakastunut Stellaria
 
Paljon onnea Stellaria :love: toivottavasti tytsky toipuu pian! Ja samaan syssyyn toivon mukaan myös nuppusuun vaavin masuongelmat helpottaisivat heti alkuunsa.

Täällä on vatsassa villit iltameiningit. Yrittäisi nyt edes punkea itseänsä alaspäin eikä vain monottaa kylkeä :sneaky:

marikkinen 39 + 4
 
Onnea stellaria ja pikaista toipumista pikkuiselle!

Aletaan odottelijat käydä aika vähiin täällä! Mulla kans potkii ja jumppaa ja toivon kans et edistyis jokin... mulla taas vaihteeks kurkku kipeenä :mad: ikinä en oo sairastanut näin paljoa... ja mitäs sit jos oon taudissa ku pieni tulee häh? (n)

Onks kerttupetteri linjoilla? Mikähän siellä tilanne?

Toipumista kaikille jo synnyttäneille!

Luna 38+2
 
Ihanaa kun saa lukea vauvauutisia, joten paljon onnea Stellaria ja toivottavasti saatte pian pikkuisen viekkuunne :love:

Nuppusuu, toivottavasti saatte tipoista apua pienen mahavaivoihin. Me käytettiin esikoiselle Cuplatonia, en tiiä oliko siitä loppupeleissä mitään apuja. Ehkä se ainaki itteä lohdutti että sentäs yritti helpottaa pikkuisen mahavaivoja (joka oliki sitten kunnon koliikki). Jännällä ootan alkaako tällä herralla mahavaivat, toistaseksi niiltä vältytty *koputtaa puuta*

Mammamiinan hanurillekin pikaista paranemista! :D Voin vain kuvitella sen istumisen vaikeuden. (n) Kahdesta aiemmasta kun eppari leikattiin niin tikkien takia istuminen vähän kiristi alakerrassa. Nyt ei tullu sitä ongelmaa mut pienet pukamat sain jotka onneksi jo paranemaan päin :censored:

Vähiin käy odottajat ennenkuin loppuu, hyvä niin (y) Kyllä täällä hengessä ollaan mukana teidän loppuodotuksienne kanssa :)

Mitäpä sitä meidän vauva-arjesta kertoisin.. Toissailtana meinasi tulla jo tuskat liian kovasti pakkautuneiden tissien kanssa. Otin särkylääkettä ja annoin kylmää, lypsin varovasti syöttöjen välillä ja aina imettäessä hieroin hellästi rintoja niin lähti tukokset liikkeelle. Herralla on halua enemmän kuin jaksamista syödä, pitää oikein pitää hereillä että syö kunnolla loppuun asti. Hyvin tuntuu kuitenkin kasvavan, posket pyöristyy ja kakkaa tulee kunnon satseja :ROFLMAO: Eilen käytiin ekaa kertaa vaunuttelemassa, kyllä teki gutaa saada pitkästä aikaa vähän hikeä pintaan (jos nyt ei synnytystä lasketa, sen jälkeen olin hiestä läpimärkä :ROFLMAO:) Tänä aamuna irtosi napatynkä. Illalla herra pääsee toista kertaa kylpypuuhiin. Tykkää niistä kovasti mutta iho sen verran kuivahko että koitamma piettää kylvetysvälit harvahkoina. Tykkään kun saan vain hengailla vauva sylissä eikä tarvi tehdä mitään järkevää (eikö oo hassua että odotusaikana fiilikset tämmösestä joutenolosta vain kiristi hermoja :LOL:) Miehellä taas päinvastaset fiilikset, se kun aattelee et hän kerkee nyt tehdä kaikkia autoremppoja sun muita ko saa lomailla... :cautious:

Isoveli sai just vauvan nukkumaan, on se ihanaa kuin nuista isommista on oikeesti hoitoapuja!! :love: Taidan mennä itsekin vähän vielä pötkötteleen. Kyllähän se vähän väkisinkin väsyttää vaikka yöt mennään aikalailla 3-4h syöttöväleillä.

Näihin tunnelmiin...

Tokkis ja ihmetys jo 5vrk :eek: (apua, en halua et aika menee näin vauhdikkaasti!)
 
Kuulostaa hyvältä, Tokkis! Toivottavasti saat tosiaan itsekin lepäiltyä. Ja Kerttupetteri on mullakin ollut mielessä!

Marikkinen ja Luna, villi meno on täälläkin - mutta ei sinne oikeaan suuntaan :D En sitten tiedä, mitä neonvalokylttejä tässä vielä kaivattaisiin... :LOL: Neuvolassa arvioitiin, että beibi ei olisi alle kolmen eikä yli neljän kilon, ja hyvin pitäisi mahtua tulemaan. Saapa nähdä, usein kun nuo arviot tosiaan taitavat olla ihan mitä vain... No, tänään on joka tapauksessa ollut sellainen olo, että ei ole kaverilla kiire kylmään maailmaan :cautious: Ehkäpä täytyy tuosta alkuviikosta ottaa järeämmät konstit käyttöön, kun pelkkä vihjailu ei riitä... vaikka niinhän se on, että tulee kun on valmis tulemaan. Mun koko kroppa kyllä alkaa vatsanahkaa myöten olla sitä mieltä, että olisi jo aika!

Olin eilen ystävän kanssa viettämässä Helsinki-päivää - ja ystävä olikin flunssassa. Nyt vaan sitten peukut pystyyn, että ei tarttunut :mad: Olen koittanut viimeisen kuukauden vältellä kaikkia vähänkin flunssaisia ja pessyt käsiä kuin heikkopäinen, ja nyt en todellakaan aio sairastua! Toivottavasti Luna pääset myös tosi vähällä ja helpottaa nopeasti!

Täällä olisi tänään ohjelmassa vähän siivoamista, ja saadaan myös mun vanhemmat käymään. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Minervan 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: MammaMiina
Onnittelut täältäkin Stellaria! Siellä on varmastikin jo nyytti kainalossa ❤

MammaMiina, mä repesin kakkosen kohdalla melko pahasti ja lääkärikin kävi tarkistamassa repeämiä. Mun pelastus oli lasten uimarengas :D istuin pari viikkoa sen kanssa (y) pikaista toipumista!

nuppusuu ja misu, huomenna 2 viikkoa
 

Yhteistyössä