Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Käytiin ultrassa, tuomiona kkm noin viikolla rv 7-8. :cry::cry::cry:

Sain lähetteen Jorviin ja kuulemma täytyy odotella kutsua, todennäköisesti lääkkeellinen tyhjennys edessä ellei sitten itsestään lähde tyhjenemään.

Vetäydyn nuolemaan haavojani. Onnellista ja mahdollisimman huoletonta odotusta teille kaikille!
Voimia sinullekin, toivottavasti lähtisi itsestään tyhjentymään ja hoituisi luonnollisesti loppuun saakka. Raskaita päiviä edessäsi, voimia niihin. <3
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Kalabaliikki oon pahoillani, voimia. Varmana kauhea kokemus, koita jaksaa ja anna itsellesi lupa surra.

Plussaplussa: Niin mikä paha olo? ;) Sori oli pakko heittää, kun ei ole juuri mitään oireita ollut. Saapi nähä onko nt-ultrassa vielä sykettä...
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Hei kaikki!

Hetken olen lueskellut ketjua ja ehkä nyt sitten liityn.

LA 16.10/ 2.lapsi, 30v/ Jorvi

Olenkin toistaiseksi ainoa tuolle päivälle! Jos vaan lokakuuhun asti päästään, niin meikäläinen tekee sit varmaan taas hattutempun ja synnyttää taas 42+2 kuten esikoisesta. Pahaa oloa, armotonta väsymystä ja sitä rataa... En ole käynyt ultrassa alkuraskaudesta ja hulluna koitin saada sydänääniä kotidopplerilla tänään kuulumaan. Ei kuulunut eikä kyllä huoletakaan vielä.

Luna ja masuasukki 9+0
 
Hei kaikki!

Hetken olen lueskellut ketjua ja ehkä nyt sitten liityn.

LA 16.10/ 2.lapsi, 30v/ Jorvi

Olenkin toistaiseksi ainoa tuolle päivälle! Jos vaan lokakuuhun asti päästään, niin meikäläinen tekee sit varmaan taas hattutempun ja synnyttää taas 42+2 kuten esikoisesta. Pahaa oloa, armotonta väsymystä ja sitä rataa... En ole käynyt ultrassa alkuraskaudesta ja hulluna koitin saada sydänääniä kotidopplerilla tänään kuulumaan. Ei kuulunut eikä kyllä huoletakaan vielä.

Luna ja masuasukki 9+0
Mulla on tällä hetkellä 2 laskettua aikaa: 10.10. ja 16.10. Varhaisultrassa lääkäri laittoi 16.10. alkion koon mukaan, mutta kuukautisten mukaan olisi 10.10. Merkkasi molemmat ajat äitiyskorttiin ja tarkennetaan sitten myöhemmin. En ole lähtenyt muuttamaan aikaa tänne etusivulle, kun sitä saa sitten vekslata eestaas.

Tervetuloa mukaan! :)
 
Mulla on tällä hetkellä 2 laskettua aikaa: 10.10. ja 16.10. Varhaisultrassa lääkäri laittoi 16.10. alkion koon mukaan, mutta kuukautisten mukaan olisi 10.10. Merkkasi molemmat ajat äitiyskorttiin ja tarkennetaan sitten myöhemmin. En ole lähtenyt muuttamaan aikaa tänne etusivulle, kun sitä saa sitten vekslata eestaas.

Tervetuloa mukaan! :)
Täähän menee jännäksi :D Mullakin ultran mukaan la olis 5 päivää myöhemmin, eli saatan myöhemmässä ultrassa pompsahtaa marraskuun puolelle kun on niin lokakuun lopussa toi kuutautisista laskettu päivä o_O.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Miten voi väsyttää näin paljon??? (ainiinnehormonit) :sleep: Terveydenhoitaja käski nukkua mahdollisimman paljon, mutta ei niin voi tehdä! :LOL: Menisi koko päivä hukkaan, jos vain makaisin sängyn pohjalla tekemättä mitään... Ja mitä tämä röyhteleminen on? Aina, kun tulee nälkä (eli joka 3. tunti), alkaa armoton röyhtäily! :eek:

Valivali ja röyh! 9+2
 
Täällä on ne vähäiset oireet helpottaneet jonkin verran. Ei mulla tosin muuta ole ollutkaan kuin ällötystä ja väsymystä. Ällötys tulee vain, jos on liian pitkä väli syömisestä tai hampaiden pesu tyhjällä mahalla on ihan eiei. Väsymyskin ehkä vähän jo väistyy, kävin jopa hiihtämässä tänään! :D

Täälläkin mennään jo 9+3 (tai 9+5), ultra on 3 viikon päästä.

Kalabaliikille suuret halaukset ja osanotot <3
 
Miten voi väsyttää näin paljon??? (ainiinnehormonit) :sleep: Terveydenhoitaja käski nukkua mahdollisimman paljon, mutta ei niin voi tehdä! :LOL: Menisi koko päivä hukkaan, jos vain makaisin sängyn pohjalla tekemättä mitään... Ja mitä tämä röyhteleminen on? Aina, kun tulee nälkä (eli joka 3. tunti), alkaa armoton röyhtäily! :eek:

Valivali ja röyh! 9+2
Voihan röyh! Mähän röyhtäilen koko ajan ja närästys vaivaa heti, jos syön jotain rasvaisempaa.. Rennietä kuluu :censored: samoin kyllä muitakin kaasuja tulee :ROFLMAO:
 
Voi itku, Riinanen ja Kalabaliikki, voimia ja halauksia molemmille <3

Catharin, peukut pystyssä, että teillä tärppäisi nopeasti!

Ihana lukea ensimmäisistä neuvolakäynneistä, sitä täälläkin jo kovasti odotellaan. Mulla on pahoinvointi toistaiseksi vaan pahentunut, ja jos mennään samaan malliin kuin esikoista odottaessa, ei ihan heti lopukaan. Onnellisena otan kyllä kaikki oireet vastaan ja niiden kanssa sinnittelen :) Töissä on kieltämättä kyllä kurja olla, meillä on vielä ihan hirveä kiire ja härdelli, ja kun tietää että lepäämällä olo ois paljon parempi, tuntuu tosi tyhmältä puristaa.. Ootteko te muut joutuneet olemaan sairauslomalla pahoinvoinnin takia, vai ootteko pärjänneet töissä?

Ihanaa viikkoa kaikille :)

Luisa 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Onpa kiva mauskis, että teillä kuunneltiin ekassa neuvolassa sydänääniä. Meilläkin huomenna eka neuvola, mutta olen siinä uskossa, että Helsingissä ei kuunnella. Ultrassa sitten ehkä reilun parin viikon päästä, tai mihin ajankohtaan se sitten sattuukaan.

marikkinen 8 + 6
 
Voi itku, Riinanen ja Kalabaliikki, voimia ja halauksia molemmille <3

Catharin, peukut pystyssä, että teillä tärppäisi nopeasti!

Ihana lukea ensimmäisistä neuvolakäynneistä, sitä täälläkin jo kovasti odotellaan. Mulla on pahoinvointi toistaiseksi vaan pahentunut, ja jos mennään samaan malliin kuin esikoista odottaessa, ei ihan heti lopukaan. Onnellisena otan kyllä kaikki oireet vastaan ja niiden kanssa sinnittelen :) Töissä on kieltämättä kyllä kurja olla, meillä on vielä ihan hirveä kiire ja härdelli, ja kun tietää että lepäämällä olo ois paljon parempi, tuntuu tosi tyhmältä puristaa.. Ootteko te muut joutuneet olemaan sairauslomalla pahoinvoinnin takia, vai ootteko pärjänneet töissä?

Ihanaa viikkoa kaikille :)

Luisa 7+4

Mulla oli rv 6 niin kauheeta se pahoinvointi, ettei voinu sohvalta nousta. jouduin ottamaan sairaslomaa 3 päiväks. Tsemppiä! Itellä ei enään pahoinvointia oo ja viikot nyt 9+3
 
Tosin nyt lueskeltuani taitaa olla melko yleistä, että ei vielä ekassa neuvolassa kuunnella. Ja sitten voi turhaan huolestua, jos ei mitään kuulu, vaikka ei välttämättä olisi mitään vialla. No, pitää katsoa miten tilanne etenee huomenna.

Eilen täytin esitietolomaketta ja tuli raskauden ensimmäinen paska mutsi -fiilis :LOL: ollut niin vetämätön olo monta viikkoa ja rehellinen halusin olla, joten tämänhetkinen liikunnan määrä on aika säälittävä ja ravinnossakin olisi parantamisen varaa. Onneksi pahoinvointi näyttää pikkuhiljaa hiipuvan (en ole kolmeen aamuun oksentanut), joten kai tämä tästä. Ja pitää ajatella, että jokainen liikuntahetki ja terveellinen valinta on hyväksi tulevalle perheenjäsenelle. Jännä ajattelutapa muuten: heti tuntuu miellyttävämmältä ajatus lenkkeilystä, kun se hyödyttää myös jotakuta muuta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Oxalis
Varovaisesti liityn mukaan, rv 8 vasta menossa. 20v/2.lapsi/LA 28.10/TAYS
Voipi hyvin olla että menee marraskuun puolelle, kun esikoinenkin saatiin käynnistyksellä maailmaan vasta rv 42+2, muutenkin suvussa menee raskaudet ''yliajalle'' :D

Yksi 12/14 tyttö löytyy siis perheestä jo, toista suunniteltiin vasta reippaasti 2017 puolelle, mutta toisin kävi :D Pikkuhiljaa totutellaan ajatukseen uudesta tulokkaasta. Oma olo on ollut toistaiseksi ihan ok, väsyttää mutta se ei ole mitään uutta kun neiti on huono nukkumaan. Jatkuvasti pieni etova olo, mutta onneksi ei vielä ole tarvinnut oksentaa. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta rv 12 ja oksensin aina kerran aamulla, kerran illalla...

Ensimmäinen ultra vasta 15.4, kauhean pitkään pitää olla jännityksessä! Neuvolakäynti samaan aikaan kun esikoisen 1v4kk neuvola. Meillä viime raskaudessa kuunneltiin heti sydänääniä, mutta eivät vielä kuuluneet, menin seuraavana päivänä uudestaan ja eri laitteella saivat kuulumaan :)
 
Meillä ei ensimmäisessä neuvolassa edes yritetty kuunnella sydänääniä, vaikka samalla kerralla ultrattiin ja nähtiin syke sekä hyvinvoivan oloinen Bebe :love: Kuulemma olisi silti tullut vain paha mieli.. Ensi kerralla sitten! En kyllä malttaisi odottaa, meinasin jo tilata kotidopplerinkin :LOL:

Kafi & Bebe 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: mauskis
Eka neuvola takana. Tosi mukava ja asiansa osaava terkkari, saatiin kysyttyä kaikki mikä mietitytti. Kätilöopistolle lähtee meidän paperit ja sieltä jäädään odottelemaan ultrakutsua. Eikä kuunneltu sydänääniä, vasta seuraavassa neuvolassa sitten viikolla 13 + 1. Mukava fiilis jäi kaiken kaikkiaan.

marikkinen 9 + 0
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli eka neuvola 7+1 tai 8+0. Ääniä ei kuunneltu, terkka sanoi, että tuskin saadaan kuulumaan. En tiedä muuttiko tilannetta se, että olin viikkoa aikaisemmin käynyt varhaisultrassa ja siellä oli näkynyt syke.

Meen kuuntelemaan sydänäänet ensi viikon maanantaina. Silloin on 11+1 tai 12+0. Eilen tuli pari kertaa vessassa käydessä vähän verta. Toisella kertaa se oli sellaista verensekaista valkovuotoa. Ekan kerran vuotoa tuli viime to ja silloinkin vähän.

Ultra on reilun parin viikon päästä. Oireita ei vieläkään, väsyttää, mutta mua väsyttää aina. Tuntuu että turvotus on kadonnut kokonaan ja nälkäkään ei ole niin kova. Housut kyllä tuntuu piukoilta, yhdistä ulkohousuista ei enää mene nappi kiinni.
 
Voi itku, minulla on tänään vapaapäivä ja kävin hakemassa postissa odotelleen dopplerin, jotta saan varmistuksen, että pikkuisella sydän lyö. Mutta enhän minä mitään sydänääniä löytänyt! Vaik sellaista viuh viuh -ääntä, joka ilmeisesti tulee istukasta?

Tekee mieli heittää tuo laite seinään, aiheuttaa vain turhaa huolta. (n)
 
Minäkään en oo viel saanut sydänääniä kuulumaan kotidopplerilla, nyt viikkoja 9+6. Huolta kyllä aiheuttaa mutta ohjeissakin sanotaan että pitäisi aloittaa vasta rv12. Ultrassa kävin 7+5 ja silloin saatiin onneks syke nähdä :) viuh viuh äänet kuuluu mullakin hyvin..
 
Minäkään en oo viel saanut sydänääniä kuulumaan kotidopplerilla, nyt viikkoja 9+6. Huolta kyllä aiheuttaa mutta ohjeissakin sanotaan että pitäisi aloittaa vasta rv12. Ultrassa kävin 7+5 ja silloin saatiin onneks syke nähdä :) viuh viuh äänet kuuluu mullakin hyvin..
Viuh-viuh -ääni on istukasta, joten minusta hyvä merkki jos sen saa kuuluviin :) sydänäänten kuulumiseen vaikuttaa niin monet asiat: kohdun kaltevuus, istukka voi olla edessä jne. Kannattaa kokeilla varhaisilla viikoilla todella alhaalta, melkein häpyluun päältä. Mulla odottaa doppler postissa, kun aiemman ehdin myydä pois. Pitänee jo illalla testata :)

Tänään 9+5 tai 10+0
 

Yhteistyössä