Lokakuun lapsoset 2016

Hei, nyt mäkin uskallan liittyä joukkoon, tänään aamulla testasin toisen kerran ja vahva viiva tuli esiin. Viikkoja 4+0, laskettu aika on 10.10 :love:

Tämä on siis meidän kolmas lapsonen, ennestään tytöt -10 ja -12 :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin, aikaisemmissa raskauksissa n. viikolta 7 on alkanut armoton väsymys ja hieman etovaa oloa. Toivottavasti tämä olisi erilainen ja puhkuisin energiaa (y) Tämä jää nähtäväksi..

Onnea kaikille plussanneille!!
 
Onnea uusille plussanneille! <3 Face-ryhmä on hyvä idea, sitten pikkusen myöhemmin tosiaan. :) Mutta meiän esikoisen vauvaryhmässä oli ties kuin kauan joku huijariprofiililla, paljastui kun oli monessa muussakin ryhmässä. :( Tiedä sitten oliko joku säälittävä yksinäinen ihminen vai pedofiili vai mikä mut aika inhottavaa ku porukka luottavaisena jakanut vauvakuvia + henkilökohtasia juttuja siellä. Ni olis kiva jos jollakin tavalla sit varmennetaan jäsenten "aitous".
Mä tein tänään taas uuden testin ja nyt tuli jo melkein tasavahva viiva.:) Pisimmän kierron mukaan menkat alkais vasta huomenna mut.. MUUTEN tietääkö kukaan voidaanko se alustava la laskea oviksen vai lasketaanko aina menkkojen mukaan? Koska mulla tulis viikon heitto. Joka ei sit välttämättä korjaannu nt-ultrassa koska sen heiton pitää mittojen mukaan olla +-5 päivää. Ei muuten mutta kun edellinenkin meni kaksi viikkoa yli lasketun ni tää seuraava pääsis menee vielä pidemmälle ennen käynnistystä. Vaikka toisaalta en missään nimessä käynnistystä haluais mut sit pelottaa et vauvalle käy jotain ku ei tajua tulla ulos.:( Hankalaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Onnea uusille plussanneille! <3 Face-ryhmä on hyvä idea, sitten pikkusen myöhemmin tosiaan. :) Mutta meiän esikoisen vauvaryhmässä oli ties kuin kauan joku huijariprofiililla, paljastui kun oli monessa muussakin ryhmässä. :( Tiedä sitten oliko joku säälittävä yksinäinen ihminen vai pedofiili vai mikä mut aika inhottavaa ku porukka luottavaisena jakanut vauvakuvia + henkilökohtasia juttuja siellä. Ni olis kiva jos jollakin tavalla sit varmennetaan jäsenten "aitous".
Ihanpa samaa mieltä sun kanssa tästä. Itsekin asiasta olen kuullut ja todella kipeetä täytyy olla sellaisella ihmisillä korvien välissä, ei varmaan ainutkertainen tapaus vaikka kiinni ei ehkä jäänytkään. :( Meidänkin edellisessä odotusryhmässä oli joku salanimellä ja mitään sanomattomalla profiilikuvalla varmaan vuoden verran. Sitten kun ei koskaan edes kirjoittanut meille mitään, pistettiin lopulta pihalle. Itse olin aluksi vähän sitä mieltä että niuhotettiin turhaan, mutta lopulta tulin järkiini minäkin.

Itsekin ehdotan nyt, että oltaisiin erikoisen huolellisia jäsenvalinnoissa. Peruslähtökohtana ajattelen, että vain FB:n ryhmään pääsisi ihimset joilla on selkeästi etunimi-sukunimi -profiilit, joissa on myös julkinen kaverilista ja pääsee katsomaan asuinpaikkakunnan. Vaihtoehtoisesti jos haluaa olla yksityisempi niin lähettää suoraan ryhmän ylläpitäjälle viestissä itsestään tunnistettavan kuvan, jossa poseeraa ajokortin tms. kuvallisen henkilöllisyyskortin kera.
Liioitteluako?
 
o0o
Facebook-ryhmästä
Itsekin tulisin mielelläni face-ryhmään. Tuossa keskenmenneessäkin jo pyörähdin ja siellä oli käytössä ymmärtääkseni aika yleinen käytäntö, että hyväksyjä pitää ottaa kaveriksi hyväksynnän ajaksi. Tällöin hyväksyjä pääsee tarkastamaan että profiili vaikuttaa aidolta.

Toinen toiveeni olisi että ryhmä jossain vaiheessa suljetaan ja otetaan max 80-120 ja siivotaan sellaiset pois jotka eivät pitkään aikaan kirjoita. Kivempi jutustella omalla nimellä henkilökohtaisista asioista, jos tulee pienemmän ryhmäkoon tuoma "tuttuus". Yleensä näitä kuukausiryhmiä onkin useampi, että kaikki halukkaan pääsevät johonkin.
 
Onhan ryhmä sellainen että muut FB-kaverit eivät nää liittymistäni? En halua kaikkien tietävän kovin alussa tai siis mieheni ei halua. Itsellä tuntuu tukalalta olla töissäkin :( Tekisi mieli puhuu vaan koko ajan, oon niin innoissani. Odotan ensimmäistä niin kaikki niin uutta ja ihmeellistä.
 
Ellaadele jos ryhmästä tehdään salainen ei kukaan näe jäsenyyttäsi. :) Ja joo, jäsenmäärää vois hyvin rajata (70-80) musta maksimi ja täyspassiiviset jäis ulkopuolelle. Tottakai kaikilla on välillä hiljasempia jaksoja mut jotain pitää itestäänkin antaa, jos haluaa seurata. :)
 
  • Tykkää
Reactions: EllaAdele
Toivon kans semmoista suht. pientä ryhmää. Mää en ainakaan osaa kirjoitella mitään, jos on kovin iso ryhmä ja kaikki tuntuu vähän vierailta :)

Sain neuvolan varattua tänään, viikolle 8+1. Kolme viikkoa... Kauheen pitkä aika :D
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Minä olen myös kiinnostunut fb-ryhmässä, mutta vähän myöhemmin :)

Kahvin juontia on jo vähentänyt, kofeiinitonta kahvia oon alkanut taas juomaan jos iskee kova kahvihimo :D Pientä totuttelua taas näihin kiellettyihin ruoka-aineisiin.. Ei suju vielä ihan rutiinilla vaikka esikoinen vasta 1v9kk.. Ikäeroa tulisi 2v5kk

Oletteko menossa varhaisultraan? Mä en esikoisesta käynyt, mutta nyt tekisi mieli. Onko hän rv 7+1 liian aikaisin?

Mukavaa viikon alkua!
 
o0o
Onko teillä muilla jo etovaa oloa? Mulla ollut eilen ja tänään eli 4+3 alkaen siis. Ei vielä koko päivää, kuten esikoisessa jossain vaiheessa oli. Heräsin silloin yölläkin huonoon oloon.
 
Onko teillä muilla jo etovaa oloa? Mulla ollut eilen ja tänään eli 4+3 alkaen siis. Ei vielä koko päivää, kuten esikoisessa jossain vaiheessa oli. Heräsin silloin yölläkin huonoon oloon.
Mulla on tänään 5+0 ja pari kertaa on tullu semmonen nopeasti ohimenevä ällöys. Esikoisesta se kamala pahoinvointi alkoi muistaakseni joskus rv 6+ ja kesti yötä päivää jonnekin rv 15 asti... Sitten vasta alkoi oksentelu kun se kuvottava olo alkoi mennä pois :D
Toivottavasti nyt pääsis vähän vähemmällä.

Onko täällä muita joilla on jotenkin... kömpelö olo? mulla ei meinaa pysyä mikään käsissä.
 
Täällä ensimmäinen päivä kun on vähän ollut oloja: huimausta & jaksamattomuutta. Jospa nämä nyt ovat jo niitä raskausoireita.

Ensimmäinen neuvola-aika on varattuna 22.2. ja alkuraskauden ultrakin luvassa 1.3., joten ei ole kuin kuukausi enää odotettava. (y)
BTW on aika helppo pysyä kartalla kun rv 5 on sama kun kalenterin viikko 5, eli en edes minä voi mennä sekaisin näissä tällä kertaa.
 
sattumusten takia jouduin soittaa jo neuvolaan ja pyytää lähetettä toksoplasmoosi verikokeeseen ja samalla varattiin aika 3 viikon päähän eli 22.2 heti aamusta. Katsovat samalla ultralla. Nyt sitten jännittää..miestä ja mua. Onko siellä tällä kertaa sykettä. Silloin on rv 7+4.
Oireista...nälkä mut silti ei oikein maistu. Jäi lounas kesken tänään.

Tervetuloa uusille!
 
Kotikissa, samaa katoin et ne joilla la 3.-9.10. ni rv sama ku kalenterivko. Aika kiva.:) Ja minlisi mullakin esikoisesta alkoi oksentelu vasta sitten ku pahin kuvotus ohi! Mulla oli viimeksi täysin kestämätön olo kolme vuorokautta, koko pahoinvointi oli ohi kuukaudessa. Mut sen kolmen vuorokauden ajan en noussu sohvalta mihinkään muualle ku hoiperrellen vessaan, en päässyt edes makkariin nukkumaan. Rv 6+jotain se alkoi eli ensi viikolla olisi mahdollisesti odotettavissa. Vielä ei oo mitään oireita, ei edes viime raskaudessa ollutta kauheeta nälkää.
 
Uh, täällä pahoinvointi alkaa nostaa päätään. Lähdetään huomenna lomailemaan, joten pitää toivoa, ettei ihan hirveäksi ylly ainakaan ens viikon aikana. Vaikka mikäs se ois uima-altaalla kakoessa :cool:
FB-ryhmä kiinnostaa kyllä, mutta ei tosiaan ihan vielä. Jotenkin en ole yhtään sisäistänyt tätä odotusta. Sellanen epäuskoinen ja jotenkin epäileväinen olo. Täytyy varmaan harkita varhaisultraa, jos sen jälkeen osais ottaa rennommin.
 
o0o luin että ne kohdunulkoset harvoin aiheuttaa terveysriskiä, menee "normaalisti" kesken yleensä. Eli kyl pitäisi riittää varhaisultra 7+ viikolla. Jollet tuu kipeeks ennen sitä, sit tietty heti lääkäriin.

Kaverilla oli tuulimuna viime kesänä ja ihan normiplussat tuli testeihin, oireet oli samat ku syksyllä alkaneessa uudessa odotuksessa jne. Eli ei oireet eikä oireettomuus mitään kerro.:)

Ensikertalaisille sellainen et sit jos niitä oireita tulee ja ne yhtäkkiä loppuu ku seinään ni ei tarvi säikähtää. Sekin on ihan normaalia. :) Ja jos on pahoinvointia ni kannattaa yrittää viettää aikaa muualla ku kotona, jostain ihmeen syystä auttaa! (Tästä on muillakin kokemuksia ku vaan mulla.) Mä en edes viime raskaudessa oksentanu missään muualla ku kotona vaikka siinä vaiheessa ku oksentelu alko ni pahin pahoinvointi oli jo ohi.:D
Toi on sikäli kyllä totta, että mulla meni viime raskaudessa työpäivät aina paremmin kuin vapaapäivät. :D Ite ajattelin, että töissä tuli syötyä säännöllisesti ja kotona ei. Ja oksentelin kyllä myös töissä ja muualla, mutta eniten tosiaan kotona.
 
Mun mielestä fb-ryhmä saa olla isompikin jos tulijoita on. Meillä oli esikoisen ryhmässä muistaakseni alkujaan lähes 150 jäsentä, mutta nyt kun lapset täyttää kohta 2v, niin mukana on enää vähän päälle 100 ja ihan "tuttu" fiilis siellä on kirjoitella. :) Ainahan osa on aktiivisempia kuin osa. Se on kyllä hyvä jotenkin varmistaa jäsenten aitous, kun minäkin olen just kuullu näistä huijareista!

Kotikissa taisi mainita ja joillakin muillakin on sama, että tosi epäuskoinen fiilis tän raskauden suhteen. Mulla myös! En ole neuvolaan vielä soitellu ja ainakin viikon verran vielä odotan. Vielä ei tosiaan mitään selkeitä oireita. Vähän alavatsatuntemuksia, ehkä tavallista väsyneempi ja nälkä tulee jos ei syö säännöllisesti. Yleensä syön vain yhden lämpimän ruuan päivässä. Nyt syön ja nukun taaperon kanssa samassa tahdissa. :D
 
o0o
7+1 ei ole liian aikaisin. Noin 5+6-6+1 välillä (?) taitaa jo syke tulla eli tuossa vähän varaa heittää päivissäkin. Itse menen kanssa samassa raskauden vaiheessa eli 7+0.
Tarkennus vielä tuosta varhaisultran ajankohdasta: Sillä on väliä mihin menee ja mitä kautta ultrataan. Eli 7+1 menisin vain paikkaan, jossa on noille viikoille sopivat laitteet ja ultraus tapahtuu sisäkautta. Kaikki paikat eivät ota kovin ajoissa. Esim. diacorista kyselin varhaisultran ajankohtaa km raskaudessani niin olisivat ottaneet vasta 8+0 alkaen.
 
Onko tähän kaksplus foorumille mitään sovellusta puhelimelle? Ei aina tää puhelimen netti pelitä, ei esim. aina anna kirjoittaa viestiä.. varhaisultraan menen, jos sinne asti päästään. Tuulimuna todettu 11+ viikoilla, toiste ei sitä enää kiitos! ☺ Vähänkö oli katkera olo..
 
Ihanan aktiivista keskustelua ja paljon uusia odottajia täällä, mahtavaa! :) Meillä on mennyt edelliset neljä päivä muuttaessa, mutta nyt ollaan vihdoin taas Suomessa ja omassa kodissa <3

Lauantaina tein digitestin ja sain tuloksesi 3+, vaikka omien laskujen mukaan oli menossa kiertopäivä 4+6. Onkohan se ovis sitten mahdollisesti ollut jo hiukan aikaisemmin? Sitä kun en mitenkään tikutellut..

Mustakin toi FB-ryhmä on hyvä idea, mutta tosiaan ehkä vähän myöhemmin. Ja ei nuo Kotikiss@n ideat kuulosta kovinkaan liioitelluilta, varsinkin, jos tuollaista feikkiprofiileilla esiintymistä on liikkeellä.

Tänään soittelin neuvolaan ja sain ajan reilu kahden viikon päähän (rv 7+4), samalle viikolle koitan huomenna saada yksityiseltä sen varhaisultran. Aika jänskää, millään ei malttais oottaa tuota kahta viikkoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Josko minäkin varovaisesti liittyisin joukkoon:). Eli plussattu on, ööööh... ehkä noin seitsämällä erilaisella testillä:D. Nyt menossa 4+5 ja laskettu aika olisi sitten tuo ketjussa aika suosittu 6.10.Ennestään kaksi lasta, 7- ja 2- vuotiaat. Tämä olisi sitten kolmas ja varmasti viimeinen:).

Mulla takana lokakuulta km, rv8. Eli varovaisesti tässä nyt tätä asiaa ajatellaan, ei hirveästi vielä "juhlita". Mulla vielä silleen erikoinen tilanne että mulla tuli aika normit valemenkatkin raskauden alussa. Esikoisesta oli kanssa yhdet menkat ja silti meni kaikki hyvin:). No, katsellaan:alien:.

Olen nyt tehnyt eri testejä ja Pregcheckillä tullut kaikista vahvimmat viivat, one stepin tikuilla haaleammat. Täytyy odottaa muutama päivä, milloin sen digin pitäisikään näyttää jo 2-3o_O.

Meaminnis, 37 v, 3.lapsi, la 6.10, PHKS
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@ ja o0o
Mä varasin ajan varhaisultraan rv7+0. :) En oo ennen ollu, mut ajattelin etten halua kärsiä pahoinvoinnista (jota ei kyllä onneksi vielä oo) turhaan, jos onkin tuulimuna tai kohdunulkonen.

Pitäisköhän tänään hakee sellainen digitesti.. Mitä merkkiä suosittelisitte? Ja kertooko se siis ajan hedelmöitymisestä??
 
Heippa kaikille ja onpa täällä jo monta odottajaa (y)
Jospa minäkin uskaltaisin liittyä mukaan pelokkain fiiliksin...
Eli ensimmäinen kullanmurunen toiveissa, keskeytynyt keskenmeno todettu lokakuussa rv 10, kasvun oli pienoinen lopettanut 8+6.
Jännittää aivan hirveästi, että pysyykö tämä matkassa loppuun asti.

Nyt siis laskujen mukaan menossa 4+2 ja laskettu aika olisi kai 9.10.
Varhaisultraan olen ehdottomasti menossa, jos se pahimpaan jännitykseen auttaisi.

JoRa 22v, 1.lapsi, 9.10. K-SKS
 
  • Tykkää
Reactions: o0o
Mä varasin ajan varhaisultraan rv7+0. :) En oo ennen ollu, mut ajattelin etten halua kärsiä pahoinvoinnista (jota ei kyllä onneksi vielä oo) turhaan, jos onkin tuulimuna tai kohdunulkonen.

Pitäisköhän tänään hakee sellainen digitesti.. Mitä merkkiä suosittelisitte? Ja kertooko se siis ajan hedelmöitymisestä??

Ainakin Clearbluella on se viikkonäytöllinen digitesti joka kertoo, kuinka monta viikkoa siitä hedelmöityksestä on. Mulla on vain siitä kokemuksia ja ihan oon tyytyväinen ollu :)
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky

Yhteistyössä