Lokakuun lapsoset 2016

o0o
meaminnis: 4+1 alkaen pitäisi digin näyttää 2-3 viikkoa ja 5+1 alkaen 3+. Aivan rajapäivillä (+6, +0, +1) voi digi helposti heittää, joten itse stressiä välttääkseni teen testin vahvasta aamunäytteestä 5+2 - 5+4 toivoessani 3+
toki voi tuolloinkin heittää jos hedelmöittyminen on tapahtunut aiemmin tai myöhemmin. Viikkonäytöllisistä voi saada turhaa stressiäkin, jos näyttää eriä kuin mitä luulee tulokseksi.

january sky: en tiedä muuta kuin clearbluen viikkonäytöllisen digitestin. se näyttää kuinka monta viikkoa on hedelmöittymisestä: 1-2, 2-3 tai 3+. Muut digitestit taitaa näyttää vain raskaana eli niistä ei plussan jälkeen hyötyä.
 
Mitenköhän sitä osais olla ressaamatta ja vertailematta oireita tämän ja edellisen raskauden välillä. Ekassa kaikki oireet oli kauheen voimakkaita ihan koko ekan kolmanneksen ajan ja nyt tässä kaikki on paljon laimeampaa. Rinnatkin aristaa vain vähän ja kaikki vatsatuntemuksetkin on melkeinpä loppuneet...

Aina sitä ressaa vaikka kuin yrittäis olla rennosti.

On muuten vaivalloinen tää palsta kun puhelimella käyttää!
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Mitenköhän sitä osais olla ressaamatta ja vertailematta oireita tämän ja edellisen raskauden välillä. Ekassa kaikki oireet oli kauheen voimakkaita ihan koko ekan kolmanneksen ajan ja nyt tässä kaikki on paljon laimeampaa. Rinnatkin aristaa vain vähän ja kaikki vatsatuntemuksetkin on melkeinpä loppuneet...

Aina sitä ressaa vaikka kuin yrittäis olla rennosti.

On muuten vaivalloinen tää palsta kun puhelimella käyttää!
 
Se on totta että digi saattaa saada turhaa huoltakin vaikka on kätevä. Yhdellä ystävällä rv 3+6 näytti raskaana 2-3 ja 3+ vasta 6+0 ehti jo huolestua ja käydä verikokeissa. Terve tyttö sieltä syntyi ihan ajallaan.
Eikä ne kyllä lupaa testissä kuin 92% oikein viikoissa. Virheen mahdollisuus on siis.
 
minlisi mulla on samat tuntemukset.. Stressaan ja mietin ja vertailen oireita.. Plaah. Tuntuu että aika matelee. Varasin tänään varhaisultran, se on mulla rv 8+4.. Silloin pitäisi näkyä jo hyvin, jos on näkyäkseen. Toivotaan parasta:love: Vähän huonoa oloa jo ajottain, menee onneksi nopeasti ohi.. Muuten ei kummempia tuntemuksia, rinnatkaan ei oo kun ihan ajoittain vain vähän kihelmöivät...
 
  • Tykkää
Reactions: minlisi
Mä oon myös kiinnostunut faceryhmästä, siellä jotenkin helpompi kirjoitella, tänne en ennätä hirveesti selaamaan. Mä sain neuvolasta ens viikolle ajan varhaisultraan raskauden keston arviointiin, sillon olisi menkkojen mukaan 7+2, eli oikein hyvät viikot, mutta mä olen aika varma että todellisuudessa voi olla jopa kaks viikkoa myöhäisempi kierto, eli olis vasta 5+2 ultran aikaan, eihän sillon vielä mitään näy
 
Nyt siis 4+1 ja oireina ainoastaan muutamat rytmihäiriöt ja pulssin pyrähdys. Mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut aika paljon rytmihäiriötä ja pulssi hakkaa välillä tuhatta ja sataa. Mietin myös pitäisikö varata aika varhaisultraan mutta taidan passata tutkimukset. Ensimmäinen käynti varattu ja tuntuu tosiaan että siihen on ikuisuus! Pitäis vaan jotenkin pystyä unohtamaan raskaus niin aikakin menisi nopeammin :LOL:
 
Hei!
Täällä olisi yksi lokakuun vauvaa odottava :) Eilen sain viimein kaksi viivaa testiin ja digiin Raskaana 1-2 viikkoa ❤

Kolmatta odotellaan, toivottavasti päästään maaliin asti

Rima 26v / 3.lapsi / OYS

Ps. Minuakin kiinnostaa fb-ryhmä jos sellainen on/tehdään. En ole kerennyt vielä lukea viestiketjua läpi :)
 
Muuten kun täällä on muitakin joilla pienellä ikäerolla tulossa vauva niin imettääkö kukaan muu enää? Mä siis imetän tota kohta vuotiasta, yölläkin yleensä 2-3 kertaa. Onkohan mahdollista että imetys suojaisi pahoinvoinnilta? Toiveajattelua? :D
 
Muuten kun täällä on muitakin joilla pienellä ikäerolla tulossa vauva niin imettääkö kukaan muu enää? Mä siis imetän tota kohta vuotiasta, yölläkin yleensä 2-3 kertaa. Onkohan mahdollista että imetys suojaisi pahoinvoinnilta? Toiveajattelua? :D
Minä imetän, paljoa muuta ei poika syökään :D Minua lähinnä huolettaa jos se saiskin keskenmenon aikaan :s
 
Muuten kun täällä on muitakin joilla pienellä ikäerolla tulossa vauva niin imettääkö kukaan muu enää? Mä siis imetän tota kohta vuotiasta, yölläkin yleensä 2-3 kertaa. Onkohan mahdollista että imetys suojaisi pahoinvoinnilta? Toiveajattelua? :D
 
Mitenköhän sitä osais olla ressaamatta ja vertailematta oireita tämän ja edellisen raskauden välillä. Ekassa kaikki oireet oli kauheen voimakkaita ihan koko ekan kolmanneksen ajan ja nyt tässä kaikki on paljon laimeampaa. Rinnatkin aristaa vain vähän ja kaikki vatsatuntemuksetkin on melkeinpä loppuneet...

Aina sitä ressaa vaikka kuin yrittäis olla rennosti.

On muuten vaivalloinen tää palsta kun puhelimella käyttää!
Samoja mietteitä! Edellisen raskauden piväkirjassa on nännien arkuus ollu vahvasti läsnä näillä viikoilla, nyt ei ollenkaan... Imetän kyllä esikoista vielä jos se vaikuttaa. Toisaalta uusi raskaus yleensä vaikuttaa myös imetykseen mutta en ole huomannu siinäkään mitään muutosta. Kyllä on epäilyttävää kun ei ole mitään oireita!
 
Voihan sitä fb-ryhmää rajata jos haluaa. Eipä tässä vielä tiedä sitäkään kuinka paljon porukkaa tähän keskusteluporukkaankaan tulee. :) Ja jos on kovin paljon jengiä niin ehkä muodostuu kaksi ryhmää. Siinä saattaa olla kyllä se ikävä puoli, että ehkä loppupuolella liittyvät ei ole niin aktiivisia kirjoittelemaan muutenkaan ja "kakkosryhmästä" tulee kovin hiljainen.
 
Muuten kun täällä on muitakin joilla pienellä ikäerolla tulossa vauva niin imettääkö kukaan muu enää? Mä siis imetän tota kohta vuotiasta, yölläkin yleensä 2-3 kertaa. Onkohan mahdollista että imetys suojaisi pahoinvoinnilta? Toiveajattelua? :D
Mun esikoinen täyttää jo kohta kaksi mutta imetän 3 kertaa päivässä. Valitettavasti joillakin pahoinvointi kovenee imetyshetkellä. Raskausaikana imetys saattaa myös sattua ja raskaus saattaa vaikeuttaa herumista, minkä takia jotkut lapset lopettaa rinnalla käynnin kun äiti tulee uudelleen raskaaksi. Monet kyllä myös jatkaa hyvillä mielin läpi raskauden. Ei kai auta kuin odottaa ja katsoa miten uusi raskaus vaikuttaa juuri omalla kohdalla. :)
 
Minä imetän, paljoa muuta ei poika syökään :D Minua lähinnä huolettaa jos se saiskin keskenmenon aikaan :s
Yleensä sanotaan, että jos raskaus on alkanut imetyksen aikana niin ei imetys sitä myöskään saa keskeytymään. Jos raskaus menisi kesken, niin se olisi mennyt joka tapauksessa imetti tai ei. Imetys saatetaan kieltää loppuraskaudessa jos on kovin supistusherkkä ja ennenaikainen synnytys uhkaa. Tällöin myös esim. yhdyntä on kielletty. Eli niin kauan kuin yhdyntä ei ole kielletty niin imettääkin voi ilman huolta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Tervetuloa uudet ja onnea plussista!

Eipä ole kokemusta yhdenaikaisesta raskaudesta ja imetyksestä, mutta kuulemani perusteella vetää kyllä äidin kehon aika äärimmilleen; varsinkin viikkojen kasvaessa.
Henkilökohtaisesti varmaan punnitsisin vaihtoehtoja ja hakisin imetyksen jatkuessa ihan neuvolan tai imetystuen kautta lisätietoja mm. omasta ruokavaliosta.

Noista FB:n rymistä vielä: Itse olen tosiaan ollut vain kuopuksen aikaan 2014 odottavien ryhmässä. Meitä oli alkuun noin 120 ja tällä hetkellä (vajaat 2 vuotta myöhemmin) meitä 70. Ihan on olo ollut kotoinen alusta alkaen. Ryhmän kokoonpano ehtii siinä kyllä muokkaantua, ns. passiiviset karisee pois ja pahimmat rosot hioutuvat.
Itse en näe ryhmän kokoa ongelmana vaan toivottaisin kaikki tervetulleiksi. Kokemukseni perusteella näissä ja muissakin paikoissa yleisemmin ongelmat ovat syntyneet kun henkilökemiat eivät kohtaa.
Itse ajattelen vain ryhmästä, että kaikkien pitäisi sitoutua olemaan avoimia, rehellisiä ja pitämään ne asiat luottamuksellisina sekä muistamaan hyvät käytöstavat. Näillä luulisi jo pääsevän jo pitkälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Mä imetän meidän 1v10kk taaperoa aamuisin. Toisinaan tulee jotain pientä tuntemusta imetyksen aikana, mutta niitä tuntemuksia nyt tulee muutenkin pitkin päivää.. 2v synttäreiden jälkeen aion lopettaa imettämisen, ellei se maito tässä enemmin raskauden myötä vähenisi niin, että lapsi itsekseen sen lopettaisi.

Hyviä nuo Kotikiss@n ajatuksen fabo ryhmän suhteen. Luottamus, rehellisyys ja käytöstavat, niillä päästäisiin tosiaankin pitkälle! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo
Milloin oli ajatus perustaa fb-ryhmää? Siinä vaiheessa, kun kaikki lokakuun plussat on tulleet, eli joskus muutaman viikon päästä? Ja ainakin yli ensimmäisen ultran siihen pitäisi olla mahdollisuus liittyä mukaan. Monet haluaa liittyä keskusteluun omalla nimellään vasta kun on vähän varmemmilla viikoilla.
 
o0o
Vielä fb-ryhmästä: Jos jotkut haluavat täysin avointa ryhmää ja toiset suljettua, niin järkevintä olisi perustaa 2 ryhmää. Kuulun esikoisen ajalta kahteen ryhmään. Ekassa koko rajattiin noin 80 (ja siivottiin taustailijat pois) ja toiseen pääsivät kaikki. Jälkimmäisessä on yli 500 henkeä ja ei sinne tee mieli ison määrän takia avautua. Alun perin liityin tuohon isoonkin ryhmään, sillä halusin katsoa josko siellä olisi alueeltani joku äiti. On aivan luonnollista, että usea uskaltaa paremmin osallistua pienemmässä ryhmässä. Vaikka aina toivoo, että ryhmässä ollaan asiallisia, niin valitettavasti kaikki sitä eivät välttämättä ole. En lainkaan tykkää siitä jos ryhmän asioita esim. jaetaan ryhmän ulkopuolelle. Mitä enemmän porukkaa, sitä isommat riskit ikävälle toiminnalle.

Tänään selkeästi vaaleampi testi kuin 2-4 päivää sitten. Näyte aina otettu aina aamulla PC-testillä ja viime yönä en juonut vettä. Vähän mietityttää pitäiskö mennä HCG kontrolliin yksityiselle. Haluan mahd. nopeasti tietää, jos tämäkään raskaus ei etene.
 
Suljettua ryhmää minä ainakin haluan. Mutta kuten Kotikissa sanoi, siitä reilusta sadasta se väki karsiutuu sopivan pieneksi ryhmäksi. Omasta puolestani en ole huolissani, sillä haluan mukaan jo alussa. :) Eikä sitä vielä edes tiedä kuinka paljon on halukkaita. Käykö keskustelupalstoilla enää edes niin paljon porukkaa, että tällaisen kautta voi kovin isoa ryhmää edes syntyä? :D
 
Moi! Mä liityn tänne :) Kauheesti on tullut jo tekstiä, sivukaupalla! Pitää lukea kaikki kommentit jossain vaiheessa, mutta nyt en osaa sanoa muuta kuin että hei kaikille olen samassa veneessä <3

LA 5.10.2016
Naene / 33 / 2.lapsi / NKL

Viimeksi kun lapsi syntyi oli naistenklinikka tosin rempassa, en tiedä onko vieläkin? No oli miten oli, se olisi joko naistenklinikka tai se toinen Helsingin synnäri joka ehkäkai lakkautetaan? Vitsit kun näiden synnytyssairaaloiden kanssa ei tiedä mihin joutuu. Viimeksikin pelkäsin että päädytään johonkin Porvooseen kun naikkari oli rempassa ja kättäri oli täynnä (päästiin naikkarille). En tosin valita, tiedän että muualla maassa voi olla vielä vaikeampaa päästä sairaalaan asti :D

Eli nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin itse kullakin!
 

Yhteistyössä