Lokakuun lapsoset 2016

Täällä uutena oireena palelu ja kuumuus vuorotellen. Aamupäivän palelin työpöydän ääressä kun mikäkin horkkatautinen ja kaupassakin oli kylmä vaikka toppatakki oli päällä. Nyt sitten on taas vuorostaan kuuma ja availen täällä ikkunoita :LOL:.

Viikonloppuna pitäisi lähteä ystävän kanssa viihteelle:eek:. Nähdään pitkästä aikaa kun on ollut ulkomailla ja ehdittiin varata jo hotelli ja kaikkea ennenkuin plussa pärähti ruutuun. Mutta, mutta, en voi nyt vaan kertoa tästä:(. Tämä on niin alussa ja edellinenkin meni kesken. Ystäväni on yrittänyt lasta jo monta vuotta, ja asia on aika arka paikka. Jos mä nyt sanon että ohoh, meillä kävi näin, niin menee kyllä viikonloppu pipariksi häneltä sitten(n). Olenkin nyt keksinyt kaikenmaailman ideoita joilla pystyisin tilannetta vähän huijaamaan. Lähinnä siis tuon alkomahoolin osalta:D.
 
MeaMinnis, omenamehua siideripulloon ja kukaan ei huomaa mitään ;D.
Mulla on kanssa ollut oireena tuo kylmän ja kuuman vuorottelu, täytyy kerrospukeutua niin voi tilanteen vaihdellessa riisua tai lisätä vaatetta.
 
Noniin tänään heräsin jo ennen kukonlaulua kun ei menkkoja alkanu kuulumaan eikä näkymään. Alavatsassa vaan kummapainontunne ja ne tissit kipiät. Ja unohin eilen mainita itkupotkuraivarit x2 saanu tässä viikon sisällä...:rolleyes:
Elikkä asiaan cb digital näytti Raskaana 1-2 viikkoa.. :love:Elikkä viikot täsmä.
Saapa nähä sitten synnytetääkö sitä lokakuussa oyssissa vai vieläkö oulaskankaan synnäri on avoinna.
 
  • Tykkää
Reactions: Cembalo ja *mimosa*
Noniin tänään heräsin jo ennen kukonlaulua kun ei menkkoja alkanu kuulumaan eikä näkymään. Alavatsassa vaan kummapainontunne ja ne tissit kipiät. Ja unohin eilen mainita itkupotkuraivarit x2 saanu tässä viikon sisällä...:rolleyes:
Elikkä asiaan cb digital näytti Raskaana 1-2 viikkoa.. :love:Elikkä viikot täsmä.
Saapa nähä sitten synnytetääkö sitä lokakuussa oyssissa vai vieläkö oulaskankaan synnäri on avoinna.
Onnea :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hetelmä16
Onnea kaikille plussanneille! :love:

Mulla on ollut muutamien päivien aikana ollu "menkkakipuja" alavatsalla. Toissa yönä heräsinkin hetkelliseen kipuun. Ei ne kauaa kestä, tulee aaltoina. Onko muilla ollu?
Pelottaa ihan hirveesti, että jos onkin keskenmenon merkkejä :(
Nyt elellään rv 4+5...
 
Onnea kaikille plussanneille! :love:

Mulla on ollut muutamien päivien aikana ollu "menkkakipuja" alavatsalla. Toissa yönä heräsinkin hetkelliseen kipuun. Ei ne kauaa kestä, tulee aaltoina. Onko muilla ollu?
Pelottaa ihan hirveesti, että jos onkin keskenmenon merkkejä :(
Nyt elellään rv 4+5...
Ne on ihan normaaleja kohdun kasvamisesta johtuvia tuntemuksia :) Mulla oli esikoisesta koko ekan kolmanneksen ihan hirveän voimakkaat "menkkakivut", tässä toisessa ne on ollut paljon vähäisempiä ja lievempiä.
 
Mä kerroin esikoiselle, että äidillä on masussa vauva. Tyttö ensin kokeili, että olisiko isinkin masussa vauva ja kun sanottiin, ettei ole, kokeili vielä, josko hänelläkin olisi vauva. Lopulta suuttui, kun ei ollut, enkä antanut mahassa olevaa vauvaa hänelle. :D Nojoo, pieni on vasta 2 v 2 kk, eikä asiasta vielä mitään ymmärrä. Sikäli oli myös "turvallista" kertoa.
 
Teillä varmaan tuoreimmin muistissa, jos olette mittailleet lämpöjä ovulaatiosta plussaukseen? Nousiko lämmöt enemmän kuin negakierrossa?
Mulla on viikon verran lämmöt seilannut 37.0-37.3 väliä. Yleensä negakierroissa ei ole mennyt 36.8 yli, joten nyt jännittää miten tässä nyt on käynyt!
 
Me kerrotaan lapsille vasta "turvallisella" puolella eli rv 12. Jos nyt menis sen kertomaan, niin tasan kaikki sen tietäs ku he varmasti innoissaan kertoisivat kaikille :)

Mulle tuli tänään postissa neuvolan tietopaketti odottajalle jossa oli lista mitä ei saisi syödä.. Siinä oli mm. pellavansiemenistä, että ei suositella. Niitä en tällä hetkellä syökään, mutta Chia-siemenet ovat jokapäiväisessä käytössä ja niiden avulla vatsa toimii hyvin. Luulen et ne voisivat myös olla ns. kiellettyjen listalla, mitäs mieltä te olette? Noudatatteko kaikkia suosituksia?
 
Mun muistaakseni pellavansiemen oli huono kadmiumin takia. Siemeniä pitäisi syödä kourakaupalla että kadmiumista olisi haitaksi. Chia-siemeniä tulee kyllä syötyä enemmän kuin pellavansiemeniä noin niinkun kerta-annoksena, mutta mä uskon että jos pellavansiemen on mainittuna listoissa ja chia-siemen ei, niin chiansiemenissä ei ole mainittavia määriä kadmiumia :) Itse aion jatkaa tuorepuuron ja chia-vanukkaan lappaamista suuhun siis jatkossakin!
 
PS: itsehän en ole saanut mitään listaa kielletyistä ruoka-aineista, joten arvailen vaan suosituksia aiemman raskauden perusteilla. Mä luulen että aion mm. syödä sushia tässä raskaudessa, ja sitä inkivääriä ja kanelia ja muutenkin vähän vapaammin aiempaan raskauteen verrattuna. En jaksa kysellä jokaisen juuston kohdalla että onko pastöroitu, oletan vaan että on. Eiköhän kaikki täällä myydyt juustot ole. Ruokahysterisointi on mennyt jotenkin niin pitkälle että oon ihan vastaiskun kannalla ja otan rennosti. :)
 
Mulla alkoi tänään (4+4) ruskea vuoto :( :( Pyyhkiessä jää paperiin, päivällä oli aika vaaleaa limaa, pari tuntia myöhemmin tummanruskeaa. Määrä on tosi pieni, viiru siellä täällä. Mahassa menkkatuntemuksia. Tuntuu, että me on hävitty tää peli.
 
Liitynpä tänne varovaisesti mukaan. Olenkin ehtinyt ketjua lueskella viikon aikana plussien vahvistumista odotellessa. :) Minäkin kommentoin vielä tuohon Facebook-ryhmään, että kuulostaa tosiaan hyvältä, mutta ei aivan vielä.

Meillä kyseessä ensimmäinen lapsi ja samaan tapaan kuin Sophi4 kirjoitteli, yritän imeä kaiken uuden tiedon itseeni. Niin jännää ja ihanaa samaan aikaan! :LOL:

Minzel / 25 / LA 14.10. / 1. lapsi / K-SKS
 
Tervetuloa mukaan uudet plussanneet! Toivottavasti joukkomme vaan vahvistuu.

Henriikka_88: Voimia sinulle ❤ epätietoisuus on pahinta... Jospa kuitenkin olisi väärä hälytys ja ihan asiaan kuuluvaa muuta vuotoa. Aika näyttää.

Täällä kanssa ollut alavatsan kipuilua ja olen yrittänyt bongailla merkkejä suuntaan tai toiseen. Ei vuotoja eikä myöskään mitään selkeitä raskausoireita. Tänään viimeksi kävelin apteekin ohi, mutten hakenut sitä digiä kuitenkaan.
 
o0o
Tuosta viikkonäytöllisestä digistä saa tosiaan stressiä. Tasan viikko sitten sain 2-3. Tänään 5+2 ja vahva näyte, mutta 2-3 edelleen. Olisi pitänyt tyytyä ekaan 2-3. Netistä lukien näköjään monella näyttänyt väärin 5 viikon täyttyessä, vaikka kaikki kunnossa.

Käyn ehkä viikolla hcg-testissä tai sitten odotan 18.2. asti varhaisultraa.
 
Tuosta viikkonäytöllisestä digistä saa tosiaan stressiä. Tasan viikko sitten sain 2-3. Tänään 5+2 ja vahva näyte, mutta 2-3 edelleen. Olisi pitänyt tyytyä ekaan 2-3. Netistä lukien näköjään monella näyttänyt väärin 5 viikon täyttyessä, vaikka kaikki kunnossa.

Käyn ehkä viikolla hcg-testissä tai sitten odotan 18.2. asti varhaisultraa.
Niinpä. Sillä on hyvät ja huonot puolensa. Mä oon googletellut tuosta digistä ja ei se ihan harvinaista ole että digi näyttänyt liian vähän vaikka olisikin hcg noussut veressä riittävästi. Toivotaan että näin olisi sinullakin. :)

).( kevyttä kuvotusta joka päivä. Ei kipuja. Ultra olisi kahden viikon päästä. Väsymystä vähän.
 
Mä olen myös tehnyt noita digitestejä.. rv 4+1 tulos 2-3 ja rv 5+1 eilen tulos 3+.. Olen myös kuullut, että ei aina ole näyttänyt 5+ vielä sitä korkeinta lukemaa, mutta testasin kuitenkin malttamattomana. Mä olen aika kova stressaaja, joten mun onneksi tulos oli mitä toivoin :)
 

Yhteistyössä