Lokakuun lapsoset 2016

nuppusuu kiitos!

Tekeeköhän ikä tämän, että on näin huolissaan. Pian käy niin että jos ei muuten menisi kesken niin tämän stressin takia menee. Onneksi naisen elimistö suojautuu raskausaikana stressiä vastaan, jostain luin niin. Tietolähde oli tietenkin luotettava :LOL:

Pitää varmaan kohta tehdä aamukampa varhaisultraan...
 
  • Tykkää
Reactions: MammaMiina
o0o
Tuulimuna näkyy kyllä jo varhaisultrassa. Jos ja kun alkion sydän lyö, niin kyseessä ei ole tuulimuna :)
Tuulimunalla ei ole ruskuaispussia, joten voi näkyä ultrassa jo ennen kuin sydämenlyönnit näkyy.

vauveli vanhalle: Itsekin olen valitettavan huolissani ja sitä kautta googlaillut ja selvitellyt. Rahaa palaa kun käy hcg:tä mittaamassa, ylimääräisissä ultrissa ja mahd. nipt testissäkin. Aikaa ei ole heitettäväksi tällä iällä (40) hukkaan ja haluan tietää mahd. pian jos kaikki ei ole kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea kaikille uusille plussaneille!

"Kiva" että löytyy ainakin muutama kohtalotoveri tämän ihan järkyttävän pahoinvoinnin suhteen.. :sick: Viikon on nyt kestänyt, ja aikalailla 24/7. Iltaisin olen koittanut tehdä hommia, jos olo on hetkeksi helpottanut. Mikään ruoka ei tunnu maistuvan, paitsi kauraleipä voilla :LOL: Sohva, netflix ja ämpäri on tän hetken parhaita kavereita! Kyllähän tän olotilan kärsii, jos tietäis vaan että kaikki on hyvin..

Onko kellään kokemusta, kauan tällanen superkamala pahoinvointi voi jatkua?

Onneks ultra viiden päivän päästä! Toivottavasti vaan pääsen tän olotilani kanssa sinne ultraan asti.

Anteeks tällasesta oma napa valitusviestistä, mutta tällä hetkellä ei kauheen positiivinen olo oo..

Sophi4 6+4
 
Itsestäkin kuoriutunut älytön stressaaja ja murehtija, kahdesta ekasta raskaudesta en osannut ajatella, että joku voisi mennä pieleen! Nyt sitten kun taustalla epäonnistuminen, niin googlaa, seuraa kroppaa yms entistä herkemmin :eek:

Ja tosiaan niin, että tuulimunalla ei ole ruskuaiapussia, mutta viimeistään varhaisultrassa saa kyllä varmuuden :)
 
Mulla oli tuulimuna just mikä keskeytettiin lokakuussa. Varhaisultrassa näkyi vaan sikiöpussi, viikot piti olla 6+. Hcg mulla nousi hyvin ja aika nopeasti, oli tollon 6+ viikoilla jotain 16000, tarkkaa määrään en muista kun en tiedä mihin oon mun viimevuoden kalenterin tunkenu. Kävin sit viel 8+ viikolla ultrassa ja keskeytys tehtiin 9+0. Se ei sit mennytkään ihan putkeen kun kohtuun oli jääny raskausmateriaalia ja vuosin tosi paljon, nyrkin kokosia hyytymiä tuli ihan kiitettävästi.
Soitin tossa nyt sit neuvolaan, täti toivotti onnea ja toivoi et nyt menee paremmin kun viimeks. Eka neuvola olis vasta 8+0, nyt siis 4+1 et kyl saa odotella tovin.
 
Blaah, kamala huoli hiipinyt ettei kaikki ole kunnossa.. :/ Alustavasti ollut hyvin oireeton raskaus, kuten esikoisen raskauskin oli. Nyt on kadonnut se ainoa pieni oire, suolan himo.. :( Vatsa turpoaa illaksi, mutta niin se teki tuulimuna-raskaudessakin.. Voi tätä huolen määrää.
Ensi keskiviikkona neuvola, aion tehdä vielä ennen sitä testin. Ja yritän puhua jos pääsisin ultraan vähän varemmin.

Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia jokaiselle pienelle! <3
 
Uskaltauduin ostamaan raskausvitamiinit ja samalla nappasin mukaan digitestin. Tänään 5+0 ja ois varmaan pitänyt näyttää jo 3+, mutta tunnin rakossa olleesta pissasta näytti vain 2-3 :mad: nyt sitten lisää murehtimista!
 
Onnea uusista plussista! Kiva, kun ryhmä kasvaa ja vertaistukea tulee lisää :)

Oireista: väsymys on ihan valtavaa. Mies oli pari päivää työreissulla ja eilen kotiutuessa joutui ensitöikseen laittamaan tiskikoneen ja pyykkikoneen pyörimään, kun mä en vaan kertakaikkiaan jaksanut. Aamuisin on maha sekaisin, ja jännitystä onkin riittänyt isompia muksuja päiväkotiin kuskatessa :rolleyes: Muuten ei juuri mitään. Jos unohtaa syödä niin etoo ja työpäivän jälkeen on pakko päästä mahdollisimman äkkiä farkuista eroon. Keskittymiskyky on ihan nollassa, kai senkin vois oireeksi laskea.. Joka vessakäynnillä tulee tarkastettua, ettei vain mitään vuotoja näy :D

Varhaisultrasta: suositeltavaa on mennä 6+ viikoilla, jolloin myös syke on havaittavissa. Esikoisesta kävin 6+3 ja näkyi hyvin, kakkosesta samoihin aikoihin ja nyt menen 6+4. Täällä Oulussa hinta pyörii 130€:n kieppeillä. Mulle sanottiin kohdunulkoisen jälkeen, että sijainti pitää tarkistaa, mutta enpä neuvolasta lähetettä saanut ja heillä ei kuulemma ole niin hyvät laitteet, että pystyisivät siellä ultraamaan :(

Aiemmat raskaudet oli myös aika oireettomia. Esikoinen syntyi 39+2 ja oli 3240g, kakkonen 39+4 ja painoi 3550g.

Päivät on pitkiä ennen ultraan pääsyä. Viimeksi vuoto alkoi juuri näinä päivinä, ja pieni jännitys on koko ajan ilmassa..

Nuppusuu 5+0
Oulussa halvin yksityinen varhaisultra maksaa 60€ :) Siellä ultrataan vain vatsan päältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hetelmä16
Uskaltauduin ostamaan raskausvitamiinit ja samalla nappasin mukaan digitestin. Tänään 5+0 ja ois varmaan pitänyt näyttää jo 3+, mutta tunnin rakossa olleesta pissasta näytti vain 2-3 :mad: nyt sitten lisää murehtimista!
En tuosta huolestuisi liikaa kun päiväpissastakin vielä kerta teit.. Esikoisesta mulla näytti vielä 5+4 tai 5+5 2-3 viikkoa päiväpissasta ja raskaus sujui normaalisti! :) Toivotaan kaikille kovin onnea odotukseen! Olen itsekin kaikesta koko ajan huolissaan..
 
Oulussa halvin yksityinen varhaisultra maksaa 60€ :) Siellä ultrataan vain vatsan päältä.
Mitenkäs mää olen nettikirjoitusten perusteella käsittänyt, että varhaisultra kannattaa tehdä alakautta? Vatsan päältä ei ilmeisesti vielä näe viikolla 7, mutta alakautta näkee?

Kokemustahan ei ole yhtään, että korjatkaa viisaammat, jos niikseen tulee :)
 
Mitenkäs mää olen nettikirjoitusten perusteella käsittänyt, että varhaisultra kannattaa tehdä alakautta? Vatsan päältä ei ilmeisesti vielä näe viikolla 7, mutta alakautta näkee?

Kokemustahan ei ole yhtään, että korjatkaa viisaammat, jos niikseen tulee :)
Sama käsitys mullakin, mutta riippunee myös laitteista? Esikosta mulla ultrattiin 6+3 ja vatsan päältä. Kakkosesta alakautta. Nyt tulevassa taas alakautta. Enpä kyllä tiedä miksi näin :cautious:
 
Mä aattelin ouluun varata varhaisultraan ajan.. Pientä huolta ilmassa ku välistä kun käy pissalla ja pyyhkii nii paperissa näkyy ruskehtavaa. Pelkään että tuulimunaraskaus :( kipuja ei kyllä ole lainkaan. Voihan se tieten olla että limakalvoista lähtösin..
Ai nii ja kauhia flunssa päällä.
Nyt rv 5+1
 
Joku kyseli että kuinka kauan pahoinvointi voi kestää. No pahimmillaan läpi raskauden mut luultavasti ohi ekan kolmanneksen jälkeen. Mulla oli tosiaan järkkyhirvee olo ekassa mut oli ohi alle viikossa! Eli toivoa on pikaisesta olon kohenemisesta.:)

Mulla on edelleen lievää pahoinvointia ja ihan armoton väsymys. Oon pari kertaa torkahtanu hetkeks vaikka 1v puuhaa jaloissa :(

Sannikka, me ollaan samanikäisiä, kummallekin tulossa kakkonen melkein samalla ikäerolla ja sama sairaalakin :)

JS 6+0
 
Hetelmä: Mulla on ollut vähä samanmoista ruskehtavaa. Ei vuoda mutta pyyhkiessä tullut nyt kolmena päivänä paperiin. Vähä meinaa huolettaa vaikka tiedän että voi olla ihan normaalia.

Meillä varhaisultra 23.2. eli silloin on jotain rv8. Olisin varannut ens viikon alkuun (rv7) mutta oma lääkärimme on lomalla sen viikon ja palaa niin että menee viikkoa myöhäsemmäks. Harmittaa odottaa malttamattomana mutta halutaan samalle lapsettomuuslääkärille jonka luona ollaan aina asioitu.
 
Huomenta ja onpa kiva ko on näin aktiivista porukkaa! Tännehän tullee tekstiä aivan mahotonta tahtia :)

Uusille tervetuloa ja kiva nähä tuttuja nimimerkkejä tuolta toiselta puolelta, miljoonasti onnea Catharin :love: ja tervetuloa :LOL:

MeaMinnis mie kans huomasin että aika paljon meitä vanhuksia täällä :) Viime odotusryhmässä mulla kans meinas ikäkriisiä pukata ko olin ihan vanhimmasta päästä. Mutta se oli kyllä ihan omien korvien välissä, meillä oli aivan ihana sakki, se on aina yhtä jännää ja ainutkertasta tämä oottaminen oli ikä mikä hyvänsä :)

Mulla on väsymyksen lisäksi alakanu nyt näköjään vähän unettomuuski vaivata. Pahoinvointia on ollu vaan ihan muutamia ohimeneviä hetkiä. Alavattakipuja on taas tullu enemmän niistäessä ja muuten painiessa. Yks päivä töissä nippaili tosi kipeään vasemmalta puolelta ja iski jo kohdunulkosen pelko, mutta se meni onneksi ohi ja seuraavana päivänä nippaili toiseltaki puolelta niin aattelin että olisko normaalia kuitenki vielä. Niin ja hiuksia lähtee ja näppyjä tullee. Viimeksi iho oli aivan huippukunnossa eikä karvan karvaa lähteny päästä. Josko tämä tyttöä tietäis.... :whistle:

Pupe ja Pikku 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Itse ainakin pitäisi päästä sen takia kun edellinen raskaus ollut kohdunulkoinen. Mutta myös jos viikot epävarmat niin silloin ultrataan aiemmin, ainakin näin toimitaan joissakin paikoissa :)
Meillä kuuluu alkuraskaudenultra automaattisesti neuvolan palveluihin ja onkin sitten ainut laatuaan. Sinne siis menossa rv 9+2.
Tämän lisäksi pääsee äitipolille niskaturvotus- ja rakenneultriin. Synnytystapa-arvio tehdään vain ensisynnyttäjille ja ensimmäiseen alatiesynnytykseen valmistautuville.
Vähän tuntuu tyhmältä, että viimeiset 20 viikkoa ollaan ihan autuaan tietämättömiä siitä mitä masussa todella tapahtuu joTällä kertaa varmaan satsaan siihen 4d ultraan ja käyn yksityisellä.
Onkos teillä kokemuksia niistä pahoinvointirannekkeista?

Suunnittelen vähän ostavani sellaiset seuraavalla apteekkireissulla..
Edellisessä ryhmässä muutamalla oli ja kuulemma toimi. Itse en kokeillut vaikka olisi ollut tarpeen...
 
Onnea kaikille uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon. Yritin bongata teidät kaikki tuolta, mutta pahoittelen jos joku meni kuitenkin ohi. Hihkaise niin korjaan erheeni.

Täällä pahoinvointi jatkuu, mutta edelleen on epäselvää johtuuko raskaudesta vai jostain muusta. Toivottavasti tuosta ensimmäistä sillä pelko jäytää koko ajan jossain takaraivossa.
Muutenkin viikko mennyt pilalle. Tiistaina oli maha sekaisin ja sitten selkä meni jumiin siitä makaamisesta. Nyt saikuttanut sitä selkää eikä nuo olotkaan tuosta helpottaneet.

Kaiken hyvän lisäksi pitäisi tänään mennä valokuvaamoon kuopuksen myöhästyneeseen 1v. kuvaan ja samalle perhekuviin. On vaan todella edustava olo. Pitäisi jaksaa laittaa itsensä sekä lasten hiukset vaikka jo pelkkä seisominen koskee. :(

No tulipa valitusta siinä kerrakseen. Parempaa viikonloppua muillekin huonovointisille ja tietysti myös hyvin voiville odottajille.

rv 6+4
 
Taidan liittyä joukkoon mukaan :) täällä olisi siis pian 23v joka odottaa toista lastaan :) laskettu aika olisi 12.10 ja nyt menossa rv 5+2.

Mitään oireita minulla ei ole ollut, siksi hieman jännittyneenä ollaan, onko siellä ketään :) r-testit kyllä hienosti tummuneet :)

Mukava lukea muidenkin kuulumisia ketkä samassa veneessä matkustaa :)

Neitikesäheinä93/ 23 vuotta/ 2.lapsi / laskettu 12.10
 
Täällä myös yksi joka odottelee esikoistaan saapuvaksi lokakuussa. Takana kaksi km-raskautta -14 & -15 joten vielä en uskalla listalle liittyä, jos tuleekin takapakkia.. :(

Menkkojen piti alkaa 10.2 mutta ei alkanut ja eilen tuli testiin aika hailura viiva... http://aijaa.com/se4pzp Ylempi on testiajalla ja alempi 15min jälkeen.
Mun mielestä aikasemmat viivat on olleet tummempia?
Osaisko joku sanoa miksi tulee noin hailuraa? Voisko johtua myöhäsestä oviksesta?? (En tikuttanut) Itseasiassa luulin, että oli ovuloimaton kierto..
Testasin myös 6.2 ja silloin sain haamujen esi-isän jota ei melkein edes näkynyt...
Asun tällähetkellä Intiassa eikä täällä ole mitään digi testejä tai hcg mittauksiakaan... :(
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi joka odottelee esikoistaan saapuvaksi lokakuussa. Takana kaksi km-raskautta -14 & -15 joten vielä en uskalla listalle liittyä, jos tuleekin takapakkia.. :(

Menkkojen piti alkaa 10.2 mutta ei alkanut ja eilen tuli testiin aika hailura viiva... http://aijaa.com/se4pzp Ylempi on testiajalla ja alempi 15min jälkeen.
Mun mielestä aikasemmat viivat on olleet tummempia?
Osaisko joku sanoa miksi tulee noin hailuraa? Voisko johtua myöhäsestä oviksesta?? (En tikuttanut) Itseasiassa luulin, että oli ovuloimaton kierto..
Testasin myös 6.2 ja silloin sain haamujen esi-isän jota ei melkein edes näkynyt...
Asun tällähetkellä Banglassa eikä täällä ole mitään digi testejä tai hcg mittauksiakaan... :(
Olisiko testin vika että on niin hailakka viiva? Jotkut testit vaan antaa heikkoja viivoja vaikka olisi kuinka tukevasti raskaana. Toivotaan että on pysyvä plussa ❤
 
Olisiko testin vika että on niin hailakka viiva? Jotkut testit vaan antaa heikkoja viivoja vaikka olisi kuinka tukevasti raskaana. Toivotaan että on pysyvä plussa ❤
Voi olla joo.. Mulla on vielä yks tollanen ican testi katon sen vielä ja sit käyn kattoo jos jossain toisessa apteekissa sattuis olee eri testi myynnissä. :)
Kiitos ja samaa toivon myös sulle <3
 

Yhteistyössä