Lokakuun lapsoset 2016

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :( paljon voimia!

Minulla nyt vähän iloisempi tarina tästä tuhruvuodosta, jota siis oli viime viikolla ke-su vaihtelevasti, mutta hyvin vähän... Tänään neuvolalääkärissä todettiin ettei infektioihin viittavaa ole, kohdunkaulan limakalvo herkän näköinen ja voi kuulemma verestää herkästi, joten todnäk sieltä peräisin. Ultrattiin vatsan päältä ja saatiin näkyviin pieni tyyppi<3 ja sydän näkyi väpättävän. Itkuhan siinä pääsi.

Inasofia 6+6
 
Tosta vatsakivusta. Mulla oli ennen plussaa muutaman pv sellanen olo et menkat alkaa, eli menkkamaiset kivut. Sitä kesti reilun viikon yhteensä. Nyt lähinnä jos tekee jonkun "terävän" liikkeen ni sit sattuu/vihlasee kovaa. Muuten ei nyt oo mitään juurikaan. Ekan ja tokan odotuksessa oli aivan järkyttävät vatsakivut alkuraskauksissa, sitä kesti muutaman viikon molemmissa. Ihan sai kaksinkerroin välillä mennä kivusta. Tuulimunasta ei sattunut ollenkaan missään vaiheessa, sitä nyt ihmettelenkin et miks ei kun kohtu kuitenkin kasvoi normaalisti sinne vko 9+0 asti. Ja nyt tässä raskaudessa on sattunu. Et siinä mielessä pidän sitä hyvänä merkkinä.

Joko olette muuten kertonu muille raskaudesta? Mä olen kertonut vaan äidille ja kahdelle ystävälle. Ystäville en olis muuten kertonu, mut ne patisti hakee testiä kun menkkojen olis pitäny alkaa ja sit ku olin ollu niin itkuherkkä, mikä ei oo mun tapaista. Muut ei tiedä, ehkä sit ultran jälkeen?

Catharin rv 5+0
 
Tosta vatsakivusta. Mulla oli ennen plussaa muutaman pv sellanen olo et menkat alkaa, eli menkkamaiset kivut. Sitä kesti reilun viikon yhteensä. Nyt lähinnä jos tekee jonkun "terävän" liikkeen ni sit sattuu/vihlasee kovaa. Muuten ei nyt oo mitään juurikaan. Ekan ja tokan odotuksessa oli aivan järkyttävät vatsakivut alkuraskauksissa, sitä kesti muutaman viikon molemmissa. Ihan sai kaksinkerroin välillä mennä kivusta. Tuulimunasta ei sattunut ollenkaan missään vaiheessa, sitä nyt ihmettelenkin et miks ei kun kohtu kuitenkin kasvoi normaalisti sinne vko 9+0 asti. Ja nyt tässä raskaudessa on sattunu. Et siinä mielessä pidän sitä hyvänä merkkinä.

Joko olette muuten kertonu muille raskaudesta? Mä olen kertonut vaan äidille ja kahdelle ystävälle. Ystäville en olis muuten kertonu, mut ne patisti hakee testiä kun menkkojen olis pitäny alkaa ja sit ku olin ollu niin itkuherkkä, mikä ei oo mun tapaista. Muut ei tiedä, ehkä sit ultran jälkeen?

Catharin rv 5+0
Me ei olla vielä kerrottu kellekään ja tarkoituksena olisi "julkistaa" vasta np--ultran jälkeen. Olen tulossa Suomeen juuri niillä main eli sitten on kiva kertoa kasvotusten perheelle ja ystäville. Täällä Kreikassa on helpompaa kieltäytyä viinistä, oluesta yms. eikä kukaan ala heti epäillä. Suomessa olisi hankalampaa, vaikka juon muutenkin kovin harvoin ja vähän. Siellä pitää selitellä jollain lääkekuurilla tai autoilulla...
Tänään illalla ultra ja jännittää kuuluuko sieltä mitään!

Vagabonga + Poppy rv 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: lisbon
Tosta vatsakivusta. Mulla oli ennen plussaa muutaman pv sellanen olo et menkat alkaa, eli menkkamaiset kivut. Sitä kesti reilun viikon yhteensä. Nyt lähinnä jos tekee jonkun "terävän" liikkeen ni sit sattuu/vihlasee kovaa. Muuten ei nyt oo mitään juurikaan. Ekan ja tokan odotuksessa oli aivan järkyttävät vatsakivut alkuraskauksissa, sitä kesti muutaman viikon molemmissa. Ihan sai kaksinkerroin välillä mennä kivusta. Tuulimunasta ei sattunut ollenkaan missään vaiheessa, sitä nyt ihmettelenkin et miks ei kun kohtu kuitenkin kasvoi normaalisti sinne vko 9+0 asti. Ja nyt tässä raskaudessa on sattunu. Et siinä mielessä pidän sitä hyvänä merkkinä.

Joko olette muuten kertonu muille raskaudesta? Mä olen kertonut vaan äidille ja kahdelle ystävälle. Ystäville en olis muuten kertonu, mut ne patisti hakee testiä kun menkkojen olis pitäny alkaa ja sit ku olin ollu niin itkuherkkä, mikä ei oo mun tapaista. Muut ei tiedä, ehkä sit ultran jälkeen?

Catharin rv 5+0
Meillä tietää miun vanhemmat. Äiti arvasi heti, kun en polta enää :D Muuten meinasin odotella ultraa tai jos ainaki sydänäänet sais kuuluviin.

Lisbon, 4+6
 
Meillä vanhempani jo tietävät asiasta, koska en vain voinut pitää suuta enää pienemmällä :D ja muutama läheinen ystävä myös, töissä yritin keksiä valheen, että miksi tupakan polton olen lopettanut, mutta eihän se läpi mennyt ja he arvasivat. Nyt mietityttää kovasti että olinko (tai siis olin) liian aikaisessa vaiheessa jo kertomassa koska pelkään jos onkin tuulimuna tai menee kesken.. Ultra olisi muutaman viikon päästä. Täällä oli jotkin mammat kirjoittaneet että ei ole mitään oireita ni onko teillä uusilla oireettomia? minua niin huolettaa vieläkin tämä oireilettomuus (vaikka pitäisi olla iloinen että ei ole) rinnat olivat hieman arat, mutta nyt sekin on mennyt ohi? :eek: Onko teillä tullut vielä mitään mielialan vaihteluja? Tänään huomasin sellaisen asian itsestäni, itkee tihrustin todella typerästä asiasta :D
5+3
 
Meillä vanhempani jo tietävät asiasta, koska en vain voinut pitää suuta enää pienemmällä :D ja muutama läheinen ystävä myös, töissä yritin keksiä valheen, että miksi tupakan polton olen lopettanut, mutta eihän se läpi mennyt ja he arvasivat. Nyt mietityttää kovasti että olinko (tai siis olin) liian aikaisessa vaiheessa jo kertomassa koska pelkään jos onkin tuulimuna tai menee kesken.. Ultra olisi muutaman viikon päästä. Täällä oli jotkin mammat kirjoittaneet että ei ole mitään oireita ni onko teillä uusilla oireettomia? minua niin huolettaa vieläkin tämä oireilettomuus (vaikka pitäisi olla iloinen että ei ole) rinnat olivat hieman arat, mutta nyt sekin on mennyt ohi? :eek: Onko teillä tullut vielä mitään mielialan vaihteluja? Tänään huomasin sellaisen asian itsestäni, itkee tihrustin todella typerästä asiasta :D
5+3
Mää olen yksi oireeton ja vähän kakka fiilis alkaa olla. Voisi sanoa, että tällä hetkellä ainoa oire on muutama finni ja ärsytys. Parisen viikkoa kaikki on ollut ärsyttäviä, niin ihmiset kuin elukat. Mutta esim. pieni nännikipu on kadonnut. Väsynyt olen, mutta kukapa kolmivuorotyöläinen ei olisi.

Toisaalta en jaksa enää tätä asiaa niin ressata. Se selviää ensi ti varhaisultrassa. Vaikka lapsi on kuinka toivottu kun ikääkin on jo paljon, niin jos se on tuulimuna tai meneee kesken, niin eipä siitä olisi ollut muutenkaan eläjäksi. Toki se harmittaisi ja surettaisi ihan liikaa, mutta olen yrittänyt varautua pahimpaan.

Ilman sarvia ja hampaita kysyn, että miksi ihmiset testaa liuskoilla, kun niistä saa aina arvuutella, onko haamu vai ei? Onko se hinnan takia? Mun on ollut pakko testata digeillä (3 testiä oon tehnyt ja vielä teen yhden tällä viikolla, tänään 6+0). Siitä saa selvästi tiedon, onko raskaana vai ei. Onhan ne törkyisen kalliita, mutta kerrankos täällä vaan eletään ja lapsukaisia saatetaan maailmaan.
 
Mä testaan aluksi liuskoilla koska a) ne on halpoja, b) niitä saa nopeasti kun kaupat pitkään auki ja c) olen oikeasti himotestaaja. Digitaalisella sitten se lopullinen tulos (ainakin pitäisi siihen lopettaa mutta...)

Liuskat ja apteekin oma testi selvästi positiivisia, joten eiköhän tämä nyt totta ole. Äidin lisäksi kerroin siskolle ja muutamalle kaverille, joilta en voinut salassa pitää. Ovat sitten tukena jos huonosti käy. Vähän pöllämystynyt olo vieläkin!
 
Olen kertonut yhdelle kollegalle, joka on pelastanut pulasta yhtenä aamuna. Muuten ollaan oltu hissukseen, viimeksi kerroin heti alussa ja kävi niin kuin kävi. Toki olisin kertonut huonotkin uutiset. Nyt halutaan varmistaa, että on mitä kertoa - ainakaan isovanhemmat ei ehdi innostua liikaa, jos ei menekään kaikki hyvin :)

Isommista lapsista taisin lähettää kuvan heti plussatestistä, sen kummemmin ajattelematta että jokin voisi mennä pieleen :D
 
Minä testaan puikkotesteillä (niin kai tuota liuskan kehittyneempää muotoa kutsutaan?) ja oon miettinyt että onko se vähän rahan tuhlausta :D koskaan ei oo niillä tulos jättänyt arvailemaan tilannetta. Tietty kohdun ulkoista tai tuulimunaa nekään ei paljasta... Yhden testin oon nyt tehnyt. Kaapissa ois toinen ja harkitten jaksaisinko testata sen pois

Tämä olisi nyt toinen lapsi ja ikäeroa se melkein 2v, ja luulen että muutaman vuoden kuluttua kolmas ja neljäs vois vielä tulla :) mutta ainakin pitempi väli ennen kolmatta....Ehkä :D
 
Ite olen testannut liuskoilla, kun maksavat lähikaupassa reilu 2€ 2kpl. Yksikään testi tulos ei ole jättänyt arvailun varaa, vaan olleet selkeitä plussia. Sen takia en ole viitsinyt käyttää rahaa digi testeihin. Tällä hetkellä lapsen kanssa kotona ollessa pitää aika tarkkaan katsoa mihin rahaa käyttää.

Olen kertonut muutamalle ystävälle. En vielä tiedä kerronko kenellekään muulle ennen np ultraa.
 
Me ollaan kerrottu mun ja miehen vanhemmille ja lähimmille ystäville, mut kaikkia ollaan vannotettu olemasn ihan hiljaa sinne viikolle 12 asti :) Voi kyllä tulla vähän ongelmia olla kertomatta, kun tossa parin viikon päästä on isot vuosijuhlat, jossa en tietenkään voi juoda, mutta jouduin myös ilmottamaan olevani kalaton, koska alkupalassa on graavilohta (mun suuri lemppari). Voi herättää vähän epäilyksiä, kun en juo enkä syö kalaa... :D
 
Olin eilen kaverin luona kylässä. Aluksi tarjosi mm.vuohenjuustoa, jätin mitään sanomatta juustot syömättä. Sen jälkeen mentiin syömään sushia, joka on molempien lempiruokaa. Onneksi myyjä vaihtoehtoja suositellessa näytti heti vege lajitelma ja tartuin siihen tarjoukseen. Varmaan kaverin epäilyt heräsi, mutta ei sanonut mitään.
 
Kiva kuulla, että muillakin on ollut samankaltaisia tuntemuksia! Mulla on ollut tänään huomattavasti helpompi päivä, ehkä shokki rupee laantumaan ja alan oikeasti käsittää tilanteen. :) sain varattua neuvola-ajankin, mikä oli hyvä, koska sinne on kuulemma nyt ruuhkaa.. Varhaisultran varasin myös, kolmen viikon päähän. En jaksaisi odottaa yhtään pidempään tietoa siitä, että kaikki on hyvin (jos siis on). Kaiken lisäksi tein vielä tänään cb digin, joka näytti raskaana 1-2. Huuuh.:)

Vanhemmille ei olla vielä kerrottu. Minä kerroin neljälle ystävälle, koska hekin kertoivat hyvin varhaisessa vaiheessa... On sitten tukea ja porukkaa, joiden kanssa spekuloida, kävi miten kävi.:)
 
Mä teen yleensä alussa liuskoilla koska on halvempia. Sit varmistelen digeillä miten viikot lähtee nousuun, eli vielä olis yks kaapissa odottamassa et uskallan testata, tarvis se 3+ vielä saada. Ajattelin et testailen ehkä perjantaina? Eilen testasin sen 2-3.
Mä varasin tänään varhaisultran, vajaa 2vko pitäis odottaa. Sillon olis 6+6, eli kaiken järjen mukaan pitäis näkyä. En tosin vieläkään kysyny neuvolasta et pääsenkö sinne, tuskimpa.
 
Ymmärrän hyvin, että liuskoilla testaaminen tulee halvemmaksi. Mun hermorakenne ei vaan kestäisi sitä :LOL: Mutta sitten kun täällä aletaan odottamaan toista lasta eikä rahaa ole enää mihinkään (tarkoitus olla lapsen kanssa kotona 3 vuotta jos vaan mahdollista), niin seuraavan raskauden testaan liuskoilla ;)

Mää olen kertonut töissä kolmelle (teen vuoroa, hyvä että siellä joku vuorossa oleva tietää, jos tulee jotain), kaksi harrastuspiireissä (hyvä tietää sielläkin jos metsässä tulee jotain) ja sisko. Muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.

Mää menin ostamaan vitamiini-purnukan tänään ja lisää vehnänalkioöljyä. Mää luotan siihen, että luontaisesti valmistetut ovat parempia kuin synteettisesti/kemiallisesti valmistetut, joten hommasin näitä:

http://www.lootuskauppa.fi/Vitamiinit/Monivitamiinit/prenatal-nutrients-solgar

Miinus tulee siitä, ettei ole kotimaista. D-vitamiini on Bioteekin valmistamaa. Jätän foolihapon ottamisen nyt pois, kerta tuossa Solgarin pillereissä on sitä tarpeeksi.

Maistuvat muuten ihan kauheelle nuo pillerit ja ovat isoja. En suosittele pahoinvoiville :ROFLMAO:
 
Vauva vanhalle.. !
Uskon että on kakka fiilis, itselläkin on, mutta pitää yrittää uskoa sihen että se vaan on oireeton ja kaikki on hyvin, tai sitten ne oireet tulevat vasta myöhemmin :D Itse tänään soittelin yksityiselle ja koitin varata ultraa ajan, mutta tultiin siihen tulokseen että ei ole kannattavaa vielä ja parempi odottaa siihen omaan ultra-aikaan mikä on parin viikon päästä, siellä puhelimen toisessapäässä oleva nainen oli oikein mukava ja sanoi että hänellä oli kaikissa kolmessa raskaudessa täysin oireetonta.. :) tämä kun on ensimmäinen niin en tiedä pitäisikö iloita vai suruita tästä oireettomasta tilasta :D
 
Vauva vanhalle.. !
Uskon että on kakka fiilis, itselläkin on, mutta pitää yrittää uskoa sihen että se vaan on oireeton ja kaikki on hyvin, tai sitten ne oireet tulevat vasta myöhemmin :D Itse tänään soittelin yksityiselle ja koitin varata ultraa ajan, mutta tultiin siihen tulokseen että ei ole kannattavaa vielä ja parempi odottaa siihen omaan ultra-aikaan mikä on parin viikon päästä, siellä puhelimen toisessapäässä oleva nainen oli oikein mukava ja sanoi että hänellä oli kaikissa kolmessa raskaudessa täysin oireetonta.. :) tämä kun on ensimmäinen niin en tiedä pitäisikö iloita vai suruita tästä oireettomasta tilasta :D
Tästä pitäisi kuulemma olla iloinen :LOL: Siskolla ollut 3 raskautta ja niistä vain yhdessä oli liitoskipuja ja väsymystä alkuraskaudesta. Muuten ei mitään oireita :eek: Sanoin kyllä sille, että aika kuultaa muistot, mutta niin se kivenkovaa väitti.

Olkaamme siis onnellisia olotilastamme, mikäli kaikki on hyvin ja elämää havaittavissa!
 
  • Tykkää
Reactions: Kafi ja Pinjuska_1
Noista vitamiineista.. oletteko hakeneet heti kun teitte plussan vai söittekö jo aikaisemmin? itse hain vasta pari päivää sitten jonkun multivita raskaus ja imetys? (en o nyt ihan varma nimestä) se sisältää d-vitamiia sekä sitä foolihappoa ja kaikkea muutakin..
 
Nyt on vähän epävarma fiilis. Käytiin taas ultrassa, viikkoja siis 6+5 ja lääkäri ei nähnyt sykettä. Otettiin verikoe ja se sitten uusiksi perjantaina, jotta nähdään onko hormonit nousussa. Valmistaudutaan pahimpaan, mutta toivoa on vielä! Eikö nyt kuitenkin sydämenlyönnit pitäisi jo kuulua/näkyä...? :(
 
Mää hain monivitamiinia tänään, viikot siis 6+0. En ajatellut, että sitä tarvitsisi ollenkaan, mutta onhan se hyvä olla.

D-vitamiinia syön ympäri vuoden, nyt lisäsin sen vahvuutta. Foolihappoa oon syönyt joulukuun alusta lähtien. Ja vehnänalkioöljyä viimeisestä oviksesta lähtien. Auttaa kuulemma raskautumaan ja ehkäisee keskenmenoja. Mikä lie sitten pitää paikkaansa, en tiedä, mää plussasin sen jälkeen, kun aloin sitä syödä. Tekee muutenkin varmaan hyvää iholle talviaikaan.
 
Nyt on vähän epävarma fiilis. Käytiin taas ultrassa, viikkoja siis 6+5 ja lääkäri ei nähnyt sykettä. Otettiin verikoe ja se sitten uusiksi perjantaina, jotta nähdään onko hormonit nousussa. Valmistaudutaan pahimpaan, mutta toivoa on vielä! Eikö nyt kuitenkin sydämenlyönnit pitäisi jo kuulua/näkyä...? :(
Voi sua! :( Mulle sanottiin yksityiseltä, että pitäisi mennä viikoilla 7-12. Itse menen 6+6 tai 7+1. Käsittääkseni pitäisi näkyä, mutta onhan niitä ollut Googlettamisen perusteella sellaisia, joilla ei ole vielä näkynyt tuossa kohtaa ja siltikaikki on ollut ok. On varmana pelottava tunne, voimia :(
 
Mää hain monivitamiinia tänään, viikot siis 6+0. En ajatellut, että sitä tarvitsisi ollenkaan, mutta onhan se hyvä olla.

D-vitamiinia syön ympäri vuoden, nyt lisäsin sen vahvuutta. Foolihappoa oon syönyt joulukuun alusta lähtien. Ja vehnänalkioöljyä viimeisestä oviksesta lähtien. Auttaa kuulemma raskautumaan ja ehkäisee keskenmenoja. Mikä lie sitten pitää paikkaansa, en tiedä, mää plussasin sen jälkeen, kun aloin sitä syödä. Tekee muutenkin varmaan hyvää iholle talviaikaan.
Tosta vehnänalkioöljystä. Yhen kierron otin sitä (nesteenä, hyi hele!) tossa viime keväänä. Mun iho meni tosi huonoon kuntoon siitä ja meni kauan kun sain ihon taas paremmaks. Ei enää ikinä sitä mulle!
 
Nyt on vähän epävarma fiilis. Käytiin taas ultrassa, viikkoja siis 6+5 ja lääkäri ei nähnyt sykettä. Otettiin verikoe ja se sitten uusiksi perjantaina, jotta nähdään onko hormonit nousussa. Valmistaudutaan pahimpaan, mutta toivoa on vielä! Eikö nyt kuitenkin sydämenlyönnit pitäisi jo kuulua/näkyä...? :(
Vaikea sanoa, kai se vähän vaihtelee et millon kenelläkin näkyy ja siitä et onko ultra hyvä vai huono! Mulla ekasta näkyi syke jo 5+ mut ultra oli hyvä. En muista tarkkaan mikä pv oli kun siitä jo 6,5v. Tokasta kävin yksityisellä vasta 8+ kun sieltä sanottiin ettei aiemmin kannata. Tuulimunassa kävin 6+ mut ei näkyny mitään muuta kun sikiöpussi, kumma juttu. Ja nyt varasin ajan 6+6, katotaan mitä näkyy. Pidetään sulle kuitenkin peukut pystyssä et kaikki olis hyvin :love: Näkyikö kuitenkin sikiö?
 
Vaikea sanoa, kai se vähän vaihtelee et millon kenelläkin näkyy ja siitä et onko ultra hyvä vai huono! Mulla ekasta näkyi syke jo 5+ mut ultra oli hyvä. En muista tarkkaan mikä pv oli kun siitä jo 6,5v. Tokasta kävin yksityisellä vasta 8+ kun sieltä sanottiin ettei aiemmin kannata. Tuulimunassa kävin 6+ mut ei näkyny mitään muuta kun sikiöpussi, kumma juttu. Ja nyt varasin ajan 6+6, katotaan mitä näkyy. Pidetään sulle kuitenkin peukut pystyssä et kaikki olis hyvin :love: Näkyikö kuitenkin sikiö?
Juu se näkyi, ja oikeassa paikassa. Mehän oltiin jo viikko sitten tsekkaamassa se. Kreikkalaiset ultraa näköjään aika innokkaasti... Nyt pitää vaan odotella perjantaihin. Tai en tiedä saadaanko tulokset heti toisen verikokeen jälkeen, tuskin. Eli ehkä vasta maanantaina kuullaan onko siellä elämää.
 
Juu se näkyi, ja oikeassa paikassa. Mehän oltiin jo viikko sitten tsekkaamassa se. Kreikkalaiset ultraa näköjään aika innokkaasti... Nyt pitää vaan odotella perjantaihin. Tai en tiedä saadaanko tulokset heti toisen verikokeen jälkeen, tuskin. Eli ehkä vasta maanantaina kuullaan onko siellä elämää.
Tsemppiä!!!! Toivottavasti selviää pikimmiten ja siis kyllähän laitteissa ja ultraajissa on eroja, joten toivoa on edelleen!
Meki odotellaan 12 viikolle.. Paljoha lie maksaa itsekustantaa ultra ennen sitä? Pitkä aika on odottaa...
 

Yhteistyössä